![]() |
Alıntı:
sana bu soruyu sordurtan bana bu cevapları verdirten bağ kuran mantık işletşim sistemi ile çalışan kendi yasasını kendisi koyan kendi yanlışı yine kendisi bulan parçanın ait olduğu bütünden küçük olduğunu en ufak bir yanlış olma ihtimali olmaksızın bildiren AKIL elbette nesneldir!... |
Akıl nesneldir O zaman şu sonuca varabiliriz Akıl-Kalb Vahiy birbirinden bağımsız değildir. |
Alıntı:
bu soruyu sana sordurtan saik nedir? yani şunu söylemeye çalışıyorum: her ne iddia ederseniz edin aklı kapsayan bişey söyleyemezsiniz! hatta akıl vahiyde dahil herşeyi kapsar! ve bu yönüyle vahiyden üstündür! delilim : kuranda akla çok açık bir şekilde aykırı bir ayet olmuş olsaydı -sözgelimi 3 yaşına basmış erkek çocuklarına tecavüz edin- bu kitabın ALLAHIN gönderdiğine kim inanırdı?! |
İnanılması gerekene İnanmamak Küfür olur. Allah’a inanmamak insanı Ateist yapar. Ama İnanılması gereken şeye inanmamak ise KÜFÜR olur. Allah Resulüne, Vahye inanmak kalb ile tasdik, dil ile ikrar ve eylemsel olarak yaşamaya İMAN denir. Kuran’ın İlahi kaynaklı olduğunu Peygamberimize vermiş olduğu şu müjdenin/vaadin gerçekleşmesinden anlıyoruz. Ve sana şanlı bir zaferle yardım eder. (Fetih-3) Hakikat olarak: Bilimin hakikat olduğu hususunda hiçbir kimsenin itirazı olamaz. Sen daha önceden herkesin kabul edebileceği bir şey sun demiştim Bilim/İlim Hakikattir inkarı imkansızdır. Hakikati hatadan ayırt etme Mantık iledir. Mesela: Yapay kavramlar, hayal gücü tarafından üretildiklerinden, muteber olmadıklarını kesin olarak biliyoruz. Dışarıdan zihnimize giren dışarıda gerçek ölçütleri olduğuna itimat edemeyiz. Dışarıda olsalarda zihinde bulunan şekillerin dışarıdakine uygun olduğu kesin değildir. Mesela: Zihnimizin Güneş algısı hakikat değildir. Astronomi kanunlarına göre Güneş dünyadan ve aydan kat be kat büyüktür Buna karşın zihnimizde gördüğümüz Güneş tasavvuru bir el kadar bile değildir. Akıl vasıtası ile açıkça kavranmakta olan fıtri kavramlar kesinlikle doğrudur. Zihnin onlarda yanılgısı söz konusu değildir. Örneğin şekil hareket ve boyut yalnızca maddi olan şeylerden bilinçlilik cahillik yakın ve şüphe yalnızca akli olan konulardan varlık zaman ve birlik müşahede yoluyla kendisinin var olduğuna hükmediyor. Herkes Müşahede ile kendisinin var olduğuna hükmediyor. Yine bir üçgenin üç açısı olduğunu, Kürenin birden fazla yüzeye sahip olmadığını ya da bir şeye eşit olan iki şeyin bir birine eşit olduğunu algılıyor. |
Alıntı:
bilimin hakikat olmaycağını düşünüyorum! delilim : birgün belkide su 100 değil 90 derecede kaynayacak olması AKLEN ihtimal içidir! veya her nefisin ölümlü olacağı ilkesi: belki yarın ölüme çare bulunacak olması AKLEN mümkindir! |
Asla mümkün olamaz Ölüme çare bunu düşünmek bile abestir...Yaşlanmayı durdurabilecek hiç bir güç ve bilim eseri olamaz ... |
Alıntı:
belagat delili görecelidir/subjektiftir! dolayısıyla nesnel olmadığından hakikate taaluk etmez! |
Alıntı:
aklen mümkün olamayacağına dair nesnel delilin nedir? |
bilimin hakikat olmayacağı iddian aklen değildir kalbendir somut bir delilin yok çünkü! |
Günümüze kadar Ölenler nesnel olarak Ölümlerini erteleyebilmişlermi ? Yada İnsanın bebeklikten yaşlanmaya kadar olan sürecini değiştirebilen varmı ? |
SAAT: 19:54 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.