Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Tevhid Ve Şirk Konuları (https://www.forum.medineweb.net/652-tevhid-ve-sirk-konulari)
-   -   İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler. (https://www.forum.medineweb.net/tevhid-ve-sirk-konulari/21507-islami-kabul-ettigini-soyleyip-musrikleri-tekfir-etmeyenler.html)

FECR 21 Mart 2012 17:15

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Kamer kardeşim

Olaya farklı pencereden bakıyoruz herhalde.:)

Müşrik bir kimseyi mümin yapmaya ya da saymaya çalışmıyoruz. Müşrik,müşriktir,buna mümin denilmez. Gerek ameliyle gerek fikriyle müşriktir. Konu, mümin olduğunu söyleyip de o kişideki bir yanlış algılamaları ya da yanlış düşünceleri sebebiyle şirk ile itham edilip edilmeyeceğidir. O kişi bilmeden ya da bir uyarıcı tarafından uyarılmamış bir vaziyette yaşantısına devam ediyorken, sen ona tevhidin ve şirkin ne olduğunu anlatmadan onu müşrikle itham etmenin bir anlamı olmadığını ifade etmeye çalışıyorum.
Münafıkların durumu ise farklı farklıdır.Münafıklar da tek çeşit değildir.
Kimi münafıklar vardır ki kalpleri küfürle doludur, islama karşı hıncı vardır. Her fırsatta islam aleyhinde faaliyetler yürütür. Bunu da bazen açıkça yapmaktan sakınmaz
Kimi münafıklar vardır, Allah Rasulunun yanında iken onun sözlerinden ve ayetlerden etkilenirler, daha sonra kendi arkadaşlarıyla kaldıklarında imandan çok küfre yakın dururlar. Hayatları ikilem içindedirler.Bunların bir çokları Abdullah B. Übeyy'in ölümden sonra islama gerçek anlamda girmişler ve mümin olmuşlardır.

Yukarda verdiğin ayette Tevbe suresi 66.ayette:

(Boşuna) özür dilemeyin; çünkü siz iman ettikten sonra tekrar kâfir oldunuz. Sizden (tevbe eden) bir gurubu bağışlasak bile, bir guruba da suçlu olduklarından dolayı azap edeceğiz.

Münafıkların bazılarının affedildiğini , bazılarının da suçlu olduklarından dolayı azap edileceklerini belirtiliyor.
Ayette imandan sonra küfre girdiniz. Ama müşrik oldunuz demiyor.
Allah şöyle buyuruyor bir ayette:

Onların çoğu, ortak koşmadan Allah'a inanmazlar.(Yusuf-106)


Demek ki çoğu iman edenlerin imanında şirk bulunuyor.Bizim görevimiz onları şirkten sakındırmak, şirk unsurlarını anlatmaktır. Yani TEBLİĞdir, TEKFİR değildir. Mesele bundan ibarettir.Hz.Ali kendini tekfir eden Haricileri bile tekfir etmemiş, onlar için hidayet duası etmiştir. Bizlerinde yapacağı şey, şirk amelleri bulunan kimseler, kurtulmaları için yardımcı olmak, onlara en güzel şekilde tebliğ etmek ve onların hidayeti için duada bulunmaktır.

AlimOğlu 21 Mart 2012 17:17

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
kamer34 ve la diyebilmenin sırrına vakıf olamayan zülküfl,
tekfir hastası olmuşsunuz be canlar.yapmayın etmeyın eylemeyın.bu yol yol değildir mayınlı tarladır.tarlada gezinirken size değil,infilak sonucu çocuklarınıza yazık olur =)
Mustafa islamoğlu bile elinizden kurtulamadı.wallahi sabrımın sınırındayım! ayıptır günahtır vebaldır,Allahtan korkun.
delil diyorsun ısrarla.........
buyurun fecr ağabeyın söylediği gibi;
Allah resulu ibn ubeyin kuri keri olduğunu bilmiyormuydu ?
biliyordu.
Mü'minler bilmiyormuydu ?
biliyordu.
hz ömer kaç kez izin istedi;'Ya Resulullah izin verde şu kuri keriyi halledeyım!'
otur ömer akıllı ol! demedimi?
buna bir gün sen kuri kerisin dedi mi ?
hayır demedi.

Allah kendi Resulune bu yetkiyi vermedi.sen polis değilsin,gardiyanda değilsin,deşifre memuruda değilsin.
ya nesin ?
tebliğcisin,görevini yap!
bitti.
canlar fecr hoca isabetli düşünüyor.yitiksevda da Allaha şükür polislikten istifa etti.iklimya da doğru düşünüyor.
vazgeçin kara kuru bir kıza sevdadan.o kızdan ne hayr gelir nede unsiyet.o kızın adı 'tekfir'

bilinmez 21 Mart 2012 17:22

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Müşrik bir kimseyi mümin yapmaya ya da saymaya çalışmıyoruz. Müşrik,müşriktir,buna mümin denilmez. Gerek ameliyle gerek fikriyle müşriktir. Konu, mümin olduğunu söyleyip de o kişideki bir yanlış algılamaları ya da yanlış düşünceleri sebebiyle şirk ile itham edilip edilmeyeceğidir. O kişi bilmeden ya da bir uyarıcı tarafından uyarılmamış bir vaziyette yaşantısına devam ediyorken, sen ona tevhidin ve şirkin ne olduğunu anlatmadan onu müşrikle itham etmenin bir anlamı olmadığını ifade etmeye çalışıyorum. FECR HOCADAN ALINTI..

Fecr hoca, yanlış algılama ,yanlış uygulama değil ŞİRK OLANLARI İŞLEYEN MÜŞRİK OLUR DİYORUZ,

Birde mekkeli müşrikler içinde RABBİMİZ ATALARI Bİ PEYGAMBER TARAFINDAN UYARILMAMIŞ diyor ama buna rağmen MÜŞRİK DİYE ADLANDIRMIYOR MU Rabbaimiz...

kamer34 21 Mart 2012 17:22

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Alıntı:

iklimya Üyemizden Alıntı (Mesaj 166899)
sayın 34 ezbere konusulmus bir cümle göremedim. benim yazmıs oldugum yazı ile sizin yorumunuzu bagdastırmak ımkansız birsey.
müslüman kimliği tasıyan bir insana müşrik diyemezsiniz diyorum.
adam yahudidir hırıstıyandır o zaman müşrik demekte herhangi bir sakınca görülmez.
adam müslüman kisvesiyle bir seyhe gitti müşrik oldu ithamı var.
ben bunun üzerine yazıyorum.
siz neyin celişkisinden bahsediyorsunuz, evvela gidin bi müslüman ile müşrik kelimelerinin tanımlarını tekrar ediniz.
illaki benim yazıma bir yorum yapacaksanız azıcık akıllıca olsun ki bende tamam iste ilim bu, yoruma layık diyebileyim.
yaptıgınız tek sey kendinize güldürmek...

Bacım yanlış değilsem siz Ukrayna da ikamet ediyordunuz....Oradaki halk müslümandır kafirmidir..Müslümansa neye göre müslümandır kafirse neye göre kafirdir...Siz orada yaşarken bu ayırımı yapıyormusunuz..Ama yok onlar kafir biz müslümanız,çünkü Kuran’daki ayetler bize ve atalarımıza hitap etmiyor,sadece onlara hitap ediyor....sorun bu mantık...
Vahdeti-vücut görüşleirini taşıyan toplumlara bile müslüman gören bir mantık, fakat kendi milletinden olmayan incile tevrata hz.İsay’a hz.Musay’a iman etmiş bir toplum kafir....O ne güzel....Kim kime göre müslüman kimliğini taşıyor burası çok önemli..
evvela gidin bi müslüman ile müşrik kelimelerinin tanımlarını tekrar ediniz.
alıntı
Bacım bu linklerde var hemde delilleri ile birlikte inşAllah sizde düşüncelierinizi delillendirirsiniz.
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

kamer34 21 Mart 2012 17:25

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Alıntı:

AlimOğlu Üyemizden Alıntı (Mesaj 166904)
kamer34 ve la diyebilmenin sırrına vakıf olamayan zülküfl,
tekfir hastası olmuşsunuz be canlar.yapmayın etmeyın eylemeyın.bu yol yol değildir mayınlı tarladır.tarlada gezinirken size değil,infilak sonucu çocuklarınıza yazık olur =)
Mustafa islamoğlu bile elinizden kurtulamadı.wallahi sabrımın sınırındayım! ayıptır günahtır vebaldır,Allahtan korkun.
delil diyorsun ısrarla.........
buyurun fecr ağabeyın söylediği gibi;
Allah resulu ibn ubeyin kuri keri olduğunu bilmiyormuydu ?
biliyordu.
Mü'minler bilmiyormuydu ?
biliyordu.
hz ömer kaç kez izin istedi;'Ya Resulullah izin verde şu kuri keriyi halledeyım!'
otur ömer akıllı ol! demedimi?
buna bir gün sen kuri kerisin dedi mi ?
hayır demedi.

Allah kendi Resulune bu yetkiyi vermedi.sen polis değilsin,gardiyanda değilsin,deşifre memuruda değilsin.
ya nesin ?
tebliğcisin,görevini yap!
bitti.
canlar fecr hoca isabetli düşünüyor.yitiksevda da Allaha şükür polislikten istifa etti.iklimya da doğru düşünüyor.
vazgeçin kara kuru bir kıza sevdadan.o kızdan ne hayr gelir nede unsiyet.o kızın adı 'tekfir'

hocam hoş geldin...
sakın kendini banlandırma ha...

zaten pek uğradığın yok...Fikirlerimiz bazı noktalarda uyuşmasada seni her zaman aramızda görmek istiyoruz..

senin yazını birazadn okuyacağım inşallah bir namaz arası vermem lazım birazdan geleceğim..Nasipse....

kamer34 21 Mart 2012 18:00

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Müşrik bir kimseyi mümin yapmaya ya da saymaya çalışmıyoruz. Müşrik,müşriktir,buna mümin denilmez. Gerek ameliyle gerek fikriyle müşriktir. Konu, mümin olduğunu söyleyip de o kişideki bir yanlış algılamaları ya da yanlış düşünceleri sebebiyle şirk ile itham edilip edilmeyeceğidir. O kişi bilmeden ya da bir uyarıcı tarafından uyarılmamış bir vaziyette yaşantısına devam ediyorken, sen ona tevhidin ve şirkin ne olduğunu anlatmadan onu müşrikle itham etmenin bir anlamı olmadığını ifade etmeye çalışıyorum.
Münafıkların durumu ise farklı farklıdır.
İrfan hocadan alıntı..

İrfan hocam sizi şahsen tanımıyorum fakat insan kumaşı açısından kaliteniz cümlelrinize yansıyor...Çok yakın zamanda Ankara da bir işimin olma ihtimali var Ankaraya geldiğimde inşAllah tanışma fırsatnına sahip olurum..Size karşı farkında olmadan ters bir cümle kullandığımda lütfen uyarın inşAllah hemen düzelirim....

Şimdi hocam buraya kadar geldiysek bu bir aşamadır...

O kişi bilmeden ya da bir uyarıcı tarafından uyarılmamış bir vaziyette yaşantısına devam ediyorken, sen ona tevhidin ve şirkin ne olduğunu anlatmadan onu müşrikle itham etmenin bir anlamı olmadığını ifade etmeye çalışıyorum.
Münafıkların durumu ise farklı farklıdır.
Alıntı

İrfan hocam diyorumki ister tebliğ edilmiş olsun ister olmasın,şirk işleyen kişi islama göre müşriktir..Bu kesindir...Onun Allah katındaki durumu benim ne ilgi alanıma nede bilgi alanıma girer...Daha evvelde söyledim,tebliğ ayrı şey şirke, küfüre, hüküm vermek yada Allah’ın hükmünü tasdik etmek ayrı şeydir..

Şimdi soruyorum peygamber efendimizin annesine babasına dedesine kim tebliğ etmiştir..Bakın peygamber efendimizin onlar hakkındaki hükmü buyrun.....

“Ey kardeşimin oğlu! Sen kavmine büyük bir işle geldin. Onunla kavmimizin birliğini dağıttın,onların akıllarınıakılsızlıkla itham ettin, ilahlarını ve bağlı oldukları dinlerini küçülttün ve onların ölmüş atalarını tekfir ettin .” (Siyeri İbn-i Hişam

Yine başka bir rivayette


“Git, Muhammed'e dedesinin nerede olduğunu sor.” dediler. Ebu Leheb, Rasulullah (s.a.s)'e gelip sorduğunda Rasulullah (s.a.s.): “Abdulmuttalib ve onun gibi olanlar cehenneme girerler.” buyurdu. (İbn-i Cevzi)

İrfan hocam bunlara kim tebliğ etti Rasulullah onları niçin tekfir ediyor açıklarmısınız...

Biz müslümanlar şunu söylüyoruz...Zahiren şirke küfüre itikat etmiş insanların iç halleri bizi alakadar etmez....Çünkü artık vahiy kesilmiştir...Her ne kadar bazı sapık kimseler bize vahiy geliyor deselerde bu bizim nazarımızda kafirliktir...

Hz.Ömer (r.a) ın şu sözlerini ölçü alıyorum...

«İnsanlar Rasulullah (s.a.s) zamanında vahiy ile gizli hallerinden de sorumlu tutulurlardı. Rasulullah'ın vefatı ile vahiy kesilmiştir. Bugün sizi gördüğümüz amellerinizden dolayı sorumlu tutarız. Bu yüzden kim bize hayır ve adalet gösterirse onu emin sayar ve güvenilir kabul ederiz. Onların gizli hallerini araştırmak bize düşmez. Gizli hallerinin hesabını da ALLAH görür. Bize zahiren fena hal gösterenlerden de emin olamayız. Niyetinin iyi olduğunu söylese bile ona inanmayız
(Buhari)

FECR 21 Mart 2012 18:19

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Kamer kardeşim olayın boyutunu farklı yöne götürüyorsun yine:)

Peygamberimiz dedeleri ile İslam alimi diye bilinen kişileri bir tutmuşsun. Abdulmuttalip Kur'anla ve vahiyle tanış olmamış bir kişi. Ama Mustafa İslamoğlu olsun Saidi Nursi olsun bunlar ömrünü Kur'ana, İslama vakfetmiş ve eserler yazmış kimselerdir. Bunların yanlış düşünceleri ve bizlere göre hatalı düşünceleri konuşmak farklı, onları müşrikle itham etmek farklıdır. Her insan gibi hataları vardır. İlmi hataları da olabilir, siyasi hataları da olabilir. Onları bazı hataları yüzünden bir kalemde silmek ne islami ahlaka ne de ilmi ahlaka sığmaz.İlmin en önemli maddelerinden birisi de haddi bilmektir. Onları şirkle itham haddi bilmemektir.İlme saygısızlık, alime saygısızlıktır. Biz kolayca adam harcamayı biliriz ama bir tane doğru dürüst adam yetiştirmeyi bilmeyiz maalesef. Yetişenleri de hatalarında hemen çiziveririz,onlarla irtibatı kesiveririz. Bugünkü müslümanların hali bu maalesef. Bu yüzden de bırakın dünyadaki vahdeti, evimizde,çevremizde bile vahdeti sağlayamayız.Allah sonumuzu hayır eylesin.

bilinmez 21 Mart 2012 18:50

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Alıntı:

FECR Üyemizden Alıntı (Mesaj 166919)
Kamer kardeşim olayın boyutunu farklı yöne götürüyorsun yine:)

Peygamberimiz dedeleri ile İslam alimi diye bilinen kişileri bir tutmuşsun. Abdulmuttalip Kur'anla ve vahiyle tanış olmamış bir kişi. Ama Mustafa İslamoğlu olsun Saidi Nursi olsun bunlar ömrünü Kur'ana, İslama vakfetmiş ve eserler yazmış kimselerdir. Bunların yanlış düşünceleri ve bizlere göre hatalı düşünceleri konuşmak farklı, onları müşrikle itham etmek farklıdır. Her insan gibi hataları vardır. İlmi hataları da olabilir, siyasi hataları da olabilir. Onları bazı hataları yüzünden bir kalemde silmek ne islami ahlaka ne de ilmi ahlaka sığmaz.İlmin en önemli maddelerinden birisi de haddi bilmektir. Onları şirkle itham haddi bilmemektir.İlme saygısızlık, alime saygısızlıktır. Biz kolayca adam harcamayı biliriz ama bir tane doğru dürüst adam yetiştirmeyi bilmeyiz maalesef. Yetişenleri de hatalarında hemen çiziveririz,onlarla irtibatı kesiveririz. Bugünkü müslümanların hali bu maalesef. Bu yüzden de bırakın dünyadaki vahdeti, evimizde,çevremizde bile vahdeti sağlayamayız.Allah sonumuzu hayır eylesin.


fecr hocam Allah rasulu tağuti sistemlere OY VERMEYEN KOY MU VERİR DERDİ,ve halkı tağutun şeçmeni olun mu derdi,ve sizin ilminize göre TAĞUTİ SİSTEMLERE OY VERMEK ŞİRK Mİ,DEĞİL Mİ...Ayrıca bedir harbinde baba oğula karşı kılıç çekmişti,yani onlarında ilk başta evlerinde vahdet yoktu ama medinede iman bağı ile kardeş olanlarla aynı evin bi odasını dahi paylaştılar...

kamer34 21 Mart 2012 19:17

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
İrfan hocam konuyu ben değil siz başka yöne çekiyorsunuz...Biz burada kim ne kadar İslam’a daha yakındır yada kim ne kadar Kuran okumuşu tartışmıyoruz..İslamda ki bir kaideyi konuşuyoruz...Siz tebliğ yapmadan kimseyi müşriklikle itham edemeyiz dediniz ve bu dediğinize delil getiremediniz.

Şunu açıkca anladıkki Rasulullah kendisine tebliğ etmediği kişileri tekfir etmiştir..
Bu rivayetlerden çıkarılacak sonuç şudur...

1-) Şirk ve küfür işlyenler durumlarına göre kafir yada müşrik olarak tekfir edilirler..
2-) İster tebliğ edilmiş olsun ister tebliğ edilmemiş olsun fark etmez deliller açık...
3-) İslam dini şirk küfür işleyen her kimse ister alim ister zalim hükmünü vermiş adam kayırmacılığı yapmamıştır...

Hiçbir alim insanları Allah’ın kanunlarına muhalif düzenlere destek vermeye davet edemez,eğer bunu yaparsa belamlık vasfını kazanmış olur...

Haddini aşmak yada haddinden büyük konuşmak ancak Allah’ın dinine karşı insanları müşrikliğe davet etmektir..Böylesi belamlar ebutaliplerden Ebucehillerden Abdulmütaliplerden çok daha alt seviyelerdirler...

Kanıtımı evet cahillerin babası Ebucehil ilimsiz bilgisiz bir insandı bu sebeple insanları şeytani fikirleriyle değil kuvvet zoruyla islama karşı ayaklandırmaya çalışıyordu...
Fakat çağımızın “Samirileri” bu işi çok daha şeytanice,Kuran’ı Allah’ın isimini kullanarak yapmaktadırlar...Ne Allah’tan korkarlar nede haya ederler nede hadlerini bilirler..
Sözde alimler! Tağuti rejimleri temize çıkarmak için biri çıkıp diyorki bu “Dar” darul harp değil darul haraptır diyor...bir diğeri “Oy vermeyelimde koymu verelim”..diyor...

Tüm dinlerde ve tüm rejimlerde en tehlikeli karakter kaleyi içten fetih eden münafıkların karakteridir...Harbi olan müşrikler elbetteki İslam kisvesi altında olan belamlardan daha makbuldurlar...Çünkü münafıklar Allah diyor peygamber diyor namaz kılıyor oruç tutuyor..Fakat cahillerin babası ebu Cehiller düşmanlıklarını açıktan ortaya koymaktadırlar...

Yitiksevda 21 Mart 2012 20:28

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Şirke bulaşan veya akide ve amelinde şirk izleri bulunan Müslümanlardan kim olursa olsun MÜŞRİK hitabı ile hitap edilemez ve ona MÜŞRİK muamelesi yapılamaz. Ancak ve ancak İman esaslarını reddeden Kur’anı dinin temel kaynağı saymayan Peygamberi kabul etmeyen Ahireti İnkâr eden Kişilere bu hitap kullanılabilir.

O halde (ey Peygamber,) seninle tartışanlara de ki: "Ben tüm benliğimi Allah'a teslim ettim ve bana tabi olan herkes (de öyle yaptı)!" Daha önce vahiy verilmiş olanlara ve kitap ile ilgisi olmayanlara sor: "Siz (de) kendinizi O'na teslim ettiniz mi?" Ve eğer O'na teslim olurlarsa muhakkak doğru yol üzerindedirler; ama yüz çevirirlerse, unutma ki senin görevin sadece mesajı iletmektir: zira Allah, yarattıklarını(n kalplerindeki her şeyi) görür.
(Ali İmran -20)

Kitap ile ilgisi olmayanlar MÜŞRİK ismi ile hitap edilirken Diğerlerine Kitab Ehli ismi ile hitab edilmektedir.

Küfre girip KÂFİR oldukları halde Kur’an Muhteşem hitabı ile Ehli Kitap ismi ile hitap etmiştir. İslam her daim Müşrik ve Ehli Kitap kavramını birbirinden ayırt etmiştir.

Gerçekten, Tek Allahtan başka hiçbir ilah olmadığını gördükleri halde "Bakın, Allah üçlünün üçüncüsüdür" diyenler, hakikati inkâr etmiş olurlar. Ve onlar bu iddialarından vazgeçmedikçe, hakikati inkâr eden bu gibilerin başına şiddetli bir azap gelecektir.
(Maide-73)

Yahudiler: "Üzeyir Allahın oğludur" diyorlar; Hıristiyanlarsa: "İsa Allahın oğludur" diyorlar. Bunlar, özleri itibariyle, böylelerinin geçmiş çağlarda hakkı inkâr edenlerin uydurduğu asılsız iddialara özenerek dillerine doladıkları söylentilerdir! (işte şu bedduayı hak ediyorlar) "Allah kahretsin onları!" Zihnen nasıl da saptırılıyorlar!
(Tevbe-30)

İki ayeti kerimede MÜŞRİK İfadesi kullanılmamakla birlikte Hakikati inkâr edenler lafzı yani Kâfir ismi kullanılmaktadır.

Başka Ayeti kerimelerde ise MÜŞRİK ve Ehli Kitap ayrımı açıkça yapılmakta.

Ve la tenkihul muşrikati hatta yu'min, ve le emetum mu'minetun hayrum mim muşriketiv ve lev a'cebetkum, ve la tunkihul muşrikine hatta yu'minu, ve le abdum mu'minun hayrum mim muşrikiv ve lev a'cebekum, ulaike yed'une ilen nar, vallahu yed'u ilel cenneti vel mağfirati bi iznih, ve yubeyyinu ayatihi lin nasi leallehum yetezekkerûn.


Ve Allah'tan başkasına ilahlık yakıştıran kadınlarla onlar (sahih) inanca ulaşıncaya kadar evlenmeyin: Çünkü (Allah'a) bağlanmış mümin bir kadın, Allah'tan başkasına ilahlık yakıştıran kadından -bu sizin hoşunuza gitse de- kesinlikle daha hayırlıdır. Ve Allah'tan başkasına ilahlık yakıştıran erkekler ile onlar (sahih) inanca ulaşıncaya kadar kadınlarınızı nikâhlamayın; zira (Allah'a) bağlanmış bir mümin erkekten -bu sizi hoşnut etse bile- kesinlikle daha hayırlıdır. (Böyleleri) sizi ateşe davet ederken Allah sizi cennete ve O'nun izniyle mağfiret(e nail olma)ya davet eder ve Allah mesajını insanlığa açıklar ki ondan ders alabilsinler.
(Bakara-221)

Bu ayeti kerime’de ise Kitap Ehli ile nikâh helal kılınmakta ve Müşrik Ehli Kitap ayrımı açıkça ortaya konmaktadır. Ehli Kitabın yiyecekleri Müslümanlara Müslümanlarında Ehli Kitaba helal kılınmıştır

Bugün, hayatın bütün güzel şeyleri size helal kılınmıştır. Ve daha önce kendilerine vahiy verilenlerin yiyecekleri de size helaldir, sizin yiyecekleriniz de onlara helaldir. Ve (bu ilahi kelama) inananlar içindeki iffetli kadınlar ile sizden önce kendilerine vahiy verilenler arasında bulunan kadınları nikâhlamanız, -onlara mehirlerini vermeniz şartıyla ve onları gayri meşru yolla ya da gizli dost tutma yoluyla değil de meşru bir nikâh ile almanız şartıyla- (size helaldir). (Allaha) inanmayı reddedene gelince; onun bütün işleri boşa gidecek: zira o, öteki dünyada zarara uğrayanlar arasında yer alacaktır.
(Maide-5)

Yitiksevda 21 Mart 2012 20:48

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
İman esaslarına inanan çoğunlukta İslam akidesine göre büyük günahlar hatalar fısk ve benzeri birçok haslet görülebilmektedir. İslam’i emir ve yasaklara uymama hususunda düşülen günahlar ve benzerlerinde kişi dinden çıkmaz lakin günahkâr fasık veya benzeri isimlerin belirtilerini kendinde barındırmış olur…

Gerçekte ise, Müslüman’ların tavır ve davranışlarındaki hatalar onlara Ameli yönden zarar vermektedir. İslami bir hayat gayesi taşımayan kişiler Nefisleri ve Şeytanların musallat olması ile Kalpleri İslama karşı katılaşabilir bu tezahür sonucu İslam’a ters düşen işler yapabilir.Bu tür hatalı davranışlar sergileyen Müslüman’lara İslam dışı bir şahsiyete sahip olduğunu söylemek doğru olmaz.İslam’ın emir ve yasaklarında asi davranış sergilese dahi İslam’ı benimsediği müddet zarfınca İslam’dır.

Allah’a ve İslam dininin Esaslarını benimsedikçe İslam akidesine ters düşen düşünce ve eylemlerinde Fıska düşsede İslam’dır

İslam inancını benimsediği halde söz ve amellerinde İslam inancını terk etmedikçe Müslüman’dır. Eğer İslam akidesinden uzaklaşırsa o vakit İslam olmaktan çıkar.

Böyle Fısk ve dalalette olan kişiler İslam olsa dahi İslami Şahsiyete sahip olmadıkları söylenebilir çünkü ameli yönüyle İslam akidesine uymamaktadır. Bu tür ameli yönden Allah’ın emir ve yasaklarına uymayarak yaşam sergileyen kişilere yaklaşımımız Asi biriymiş gibi olmamalıdır. Bunlara davranışları sebebiyle kınanabilir.

Burada anlatmak istediğim yaklaşım tarzımız İslami usul ve kaidelerce olması yani Davranış bozukluğu sergileyen Kişilere Mürted damgası vurmamaktır. Çünkü İslam ceza Hukuku bu tür kişileri cezalandırma ile uyarır. Resulullah döneminde bu tür olaylar meydana gelmiştir.

Örnek verecek olursak Peygamber efendimiz Bazı Sahabelerin düştükleri hatalardan dolayı onları dışlamamıştır.

Sahabeden Hatıb b. Ebi Beltaa Resulullah’ın Kureyşlilerle savaşacağı haberini Kureyş kâfirlerine göndermişti. Resulullah, bir konu hakkında kendisiyle konuşmakta olan kadına, Fadl b. Abbas’ın şehvetle üst üste baktığını görünce Fadl’ın yüzünü eliyle başka tarafa çevirdi. Resulullah kendilerini terk etmeyeceğine dair Ensar’la biatlaştığı halde, Mekke”nin fethedildiği sene Ensar, Resulullah’ın kendilerini terk edip ehline (Mekke’ye) döneceğini konuşuyorlardı. Huneyn’de ise Sahabenin büyükleri bile savaşın ortasında az bir grupla birlikte Resulullah’ı bırakarak kaçtılar. Bu tür olaylarda Peygamber efendimiz onları dışlamamıştır.

Bizler Peygamber efendimizi örnek aldığımızı iddia ediyor isek! Allah’ın emir ve yasaklarına ters düşen uygulamaları yapan kişilerin beşer olduklarına bakarak, hata yapabileceklerini bu hatalarının onları İslam’dan çıkarmadığını idrak edebilmeliyiz.

Bu tür İslam İtikadına ters uygulamalar yapan kişilere bakış açımız Allah’ın hükümlerine göre cezalandırıldıklarına kanaat getirerek (İslami yönetimlerde İslam hukuku uygulanabilir.) Çünkü İslam hukukuna göre cezayı tatbik edecek devlettir (İslami devlet) bu tür kişilerin davranış bozukluklarına düşmemeleri için görevimizi yerine getirebilmeliyiz. Adam harcamak kolay da Kazanmak o kadar kolay değildir bu gerçeği göz önünde bulundurarak İslam tebliğcileri görevimizi hakkıyla yerine getirmek zorundayız.

Mümin hiçbir zaman toptancı değildir.Pirincin içinde taş var diye tüm pirinci atmaz sadece taşları ayıklar.Allah Resulüne taifte yapılan zulüm karşısındaki tavrı örnektir bize.

Kur’ani kavramlar içerisinde Küfrün zıddı iman’dır. Birinin varlığı diğerinin yokluğudur. İmanın eylemsel boyutta olan merhaleleri arasında Kur’an bütünlüğünde genel itibari ile Önce İman sonra amel gelmekte lakin bakara suresi 256 ayeti kerimede ‘’Dinde zorlama yoktur. Artık doğru ile yanlış, birbirinden ayrılmıştır: O halde, şeytani güçlere ve düzenlere (uymayı) reddedenler ve Allah'a inananlar, hiçbir zaman kopmayacak en sağlam mesnede tutunmuşlardır: Zira Allah her şeyi işitendir, her şeyi bilendir. ‘’


İnanç hususunda doğru ve yanlışın açıkça birbirinden ayrıldığını ve Tağuti güçlere uymayı reddedenlerin sağlam bir yolda oldukları izah edilmektedir. İmanın merhalelerinden ameli hususlar zaten izah edilmiştir…
Küfrün şubeleri olarak söz, fiil gibi kısımlar da imanda olan gibi merhalelere ayrılmaktadır. Örneğin tağuti güçlere düzenlere uyma, putlara tapma, Allah’ın kelamı ve Resulü ile dalga geçme gibi hususlar küfrün merhalelerinden bir kısmıdır…

Peygamberin nübüvvet makamı hususunda Yahudileşenler Hrıstiyanlar vb Müşrikler kendi öz evlatlarını tanıyıp bildikleri gibi bilmekte ve onun asla yalancı olmadığını tasdik etmekte idiler ama eylemsel boyutuna inince ne tasdik etme nede ona uyma hususu yoktu bu bilmelerinin onlara hiçbir faydası olmamıştır…

Allah’ın hükümleri ile hükmetmeyenleri Peygamberlerini inkâr edenleri onun öğretisini kabul etmeyenleri Allah kâfir olarak isimlendirmiştir. Allah’ın bu vasıflandırmasına binaen onlara Kâfir ismini kullanmamak diye bir şey mümkün değildir. Bu isimle anılmak zorundadırlar... Bu vasıflara sahip olanlara kullanılmasında şüphe yoktur…Lakin bu sıfatların varlığının onda olduğunu beyan edebiliriz açıkça kafirdir dememeliyiz.

Konuyu uzatmadan kısaca izah etmeye çalışır isek:

Tekfir ne bayraklaştırılması gereken bir konu nede hafife alınacak bir mevzu değildir. İslam tarihini incelediğimizde ilk dönemlerden günümüze değin kimi zaman keskin bir kılıç kimi zaman da masum bir fikir olarak kullanılmıştır…

İnsanları dışlayarak yapılacak tüm davetlerde asla başarıya ulaşılamaz Çünkü eğer dışlama ile davet yapılsa idi Allah resulüne o kadar işkence zulüm zorbalık yapan en yakınlarını şehid eden her daim karşısında duran kişileri dışlaması gerekir idi!

Vahşi örneğini sunacak olursak Hamzayı şehid eden ve sonrasında iman eden biri iman etmesi ile birlikte yalancı peygamber müseylemetül kezzabı öldürmüştür… Eğer Allah resulü bu zata tekfiri bir usul ile bakmış olsa idi kazanılmaktan öte küfrü ile baş başa kalması demek olacaktı…

Bizler ‘’Dengeli Ümmet’’ olma vasfını elden bırakmadan… Tüm topluma tebliğ edildiği hakikatini idrak ederek kendi heva ve heveslerinin esirleri olduğu bilinci ile ‘’Kardeş’’ olabilmeleri için elimizden geldiğince ‘’Lisan’ı Halimiz’’ ile örneklik teşkil etmek için yaşamak-yaşamak-yaşamak anlatmak anlatmak-anlatmak ile mükellefiz kimsenin küfrüne hüküm verecek konum sahipleri değiliz Allah her şeyi işiten gören ve en iyi bilendir Hükmü Allah’a bırakmak lazım…

Bizlerden önce yaşamış olan toplumları gelenek kültür ve yaşantılarını doğru ve eğriyi birbirinden ayırmak için değerlendirmeliyiz. Çünkü bizlerden sonra gelecek olan nesillerde bizlerin eğri ve doğrusunu sorgulayacaklardır Allah’ın günlerinin her daim devretmekte olduğunu idrak ederek eğri ve doğruya ifrat ve tefritten uzak olarak yaklaşmak zorundayız…

Ayeti kerimelerin genelinde ‘’Ey İman Edenler’’ hitabını içini doldurmak lazım iman edebilenler değerlendirmesi gerekir çünkü imanın tüm merhaleleri bir birinden bağımsız olmadığı gibi Küfrün merhaleleride bir birinden bağımsız değildir…

Küfrünü açıktan ilan edenler için hiçbir endişe duymadan damgalanabilir. Kurani metoda baktığımızda zahiren İslami bir kişilik gösterip içsel boyutu ile iman olmayanları Allah ‘’MÜNAFIK’’ olarak adlandırmakta bunlara bu dünya hayatında zahiren İslam devletinin uygulamış olduğu İslami hükümler uygulanır Ahiret boyutu Allah tarafından açıkça ‘’ Esfel-i Safilin’’ olarak belirtilir…

İslamın değerlerine ters düşen ‘’Laik’lik’’ ‘’Komünizm’’ ‘’Materyalizm’’ vb dinlerin söylemleri ile İslama savaş açan kimseler. Allah’ın hükümlerini açık-açık kabul etmediklerini söyleyenler günümüz ‘’Laik’lik’’ dinini savunan kesimler Allah’ın hükümlerine davet edildiklerinde o hükümlerden aslandan kaçan eşek gibi kaçarlar! Allah’ın hükmüne göre haramları helalleştiren kurum kişi rejim ideoloji vb Allah ve Resulüne savaş açan kimselerdir.

İslam inancında Allah’ın tek ayetini inkâr etmek Küfür iken halen Allah’ın binlerce ayetini inkâr edenler ile mücadele Kur'ani ahlak ile olmalıdır.Hristiyanlıkta var olan AFAROZ anlayışı ile değil...

Şu hususu hiçbir zaman gözden kaçırmamak lazım ‘’Kuran’da birçok tehdit ayetlerine’’ uygun vasıfları taşıyan kişileri cehennemlik ilan etme hakkı olarak kullanmamak lazım. Onların hükmünü Allah’a bırakmak lazım çünkü tevbe etme ihtimalleri göz önünde bulundurulmalı yok eğer tevbe etmediği aşikâr ise ve o tehdit ayetlerinde kastedilen fiilleri açıkça işliyor ve umursamıyor ise küfrüne hüküm verilebilir…

Faiz yiyen Tefecilerin, Yetimlerin yoksulların mallarını haksız yere gasp edenlerin, Zalimlik yapanların, Allah’ın açık beyanlarını saklayanlara Allah ayeti kerimelerde kâfir diye hitap etmektedir… Aklın örtülmesi hakikati bile-bile inkâr etmek küfürdür…

Kelime-i Şahadeti her daim öne sürerek kim demiş ise küfür ehli ilan edilemez mantığı Kur’an’i metoda aykırıdır. Söz söylemekten ibaret olsa idi o sözü ‘’Ebu Cehil’’ gibi birinin söylemekten hiç çekinmeyeceği aşikârdı lakin sözün içindeki muhtevayı çok iyi analiz ettiği ve söylemesi ile birlikte nelerden el çekmesi gerektiğini çok iyi bildiği için kuru bir söylem olarak söylememiştir… Kuru bir söylemden ibaret olarak söylenen kalp ve eylem ile ortaya konmayan tüm sözler heva ve hevesi tatmin etmekten başka bir işe yaramaz

bilinmez 21 Mart 2012 20:50

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
bir şey sora bilirmiyim...

Yitiksevda 21 Mart 2012 20:55

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Keremke bra. Zaten konu bu kadar devamına gelecek cevaplara göre bakacam...

bilinmez 21 Mart 2012 21:01

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Beşar esad,namaz kılıyor,namaz kılanda kuranıda peygamberide kabul etmişki kılıyor,ve müslüman olduğunuda söylüyor,ŞİMDİ SİZ BU ADAMI TEKFİR EDİYOR MUSUNUZ....

ayrıca bu günkü ehli kitaplar DOMUZDA yiyiyor ,domuzda ehli kitabın yiyeceği yenir mi o zaman...kurana parçacı yaklaşıldımı sonuç nereye varıyor farkındasın....

Yitiksevda 21 Mart 2012 21:07

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Alıntı:

la diyebilmek Üyemizden Alıntı (Mesaj 166938)
Beşar esad,namaz kılıyor,namaz kılanda kuranıda peygamberide kabul etmişki kılıyor,ve müslüman olduğunuda söylüyor,ŞİMDİ SİZ BU ADAMI TEKFİR EDİYOR MUSUNUZ....

ayrıca bu günkü ehli kitaplar DOMUZDA yiyiyor ,domuzda ehli kitabın yiyeceği yenir mi o zaman...kurana parçacı yaklaşıldımı sonuç nereye varıyor farkındasın....

Müslüman neyin helal neyin haram kılındığını çok iyi biliyor emin ol Hiçbir Müslüman kalkıp domuz etini yemez ve yenilmeyeceğinide çok iyi bilir Ehli Kitabada Domuz haramdır yozlaştırılmış inançlarında domuz etinin helal olduğuna dair bir bilgi varmı Zülküf?

Beşar esad açıkça Küfrünü ortaya koyan biridir bunda kimse ayrı bir fikir beyan ettiğine rastlamadım İran ve Hizbullah haricinde herkes hemfikir Küfrü hususunda Ama Müşrik kavramında hiçbir kimse fikir beyan etmemiştir.

bilinmez 21 Mart 2012 21:19

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Alıntı:

Yitiksevda Üyemizden Alıntı (Mesaj 166939)
Müslüman neyin helal neyin haram kılındığını çok iyi biliyor emin ol Hiçbir Müslüman kalkıp domuz etini yemez ve yenilmeyeceğinide çok iyi bilir Ehli Kitabada Domuz haramdır yozlaştırılmış inançlarında domuz etinin helal olduğuna dair bir bilgi varmı Zülküf?

Beşar esad açıkça Küfrünü ortaya koyan biridir bunda kimse ayrı bir fikir beyan ettiğine rastlamadım İran ve Hizbullah haricinde herkes hemfikir Küfrü hususunda Ama Müşrik kavramında hiçbir kimse fikir beyan etmemiştir.

SİZE VE BANA GÖRE AÇIKÇA ORTAYA KOYUYOR,ama bak iran ve nasrallaha öyle gelmiyor,hem tekrar diyorum beşar esad müslümanım diyor,ama size göre tekfir edilmemesi lazım değil mi...

Yitiksevda 21 Mart 2012 21:23

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Zülküf küfrünü açıkça ortaya koyması yeterli değilmi sence Haksız yere cana kıyması nedir peki...

kamer34 21 Mart 2012 21:26

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Ya sayın abim birşeyler söyleceksin sandım..

Şimdi verdiğin ayetlerle yorumların arasında nasıl bağ kurdun onu anlamdım...Müşrikler ayrı kitap ehli ayrı değerlendirilmiştir diyorsun biz bunu sana 6 aydır anlatıyoruz...
İslam hukuku açısından toplumlar farklı muamemeleye tabi tutulurlar..

Fakat din konusunda küffar tek millettir..İslamda ayrı bir millettir buna itirazın varmı...
Birde diyorsunki hiçkimse bazı hallerinden dolayı mürted ilan edilemezler...el insaf sayın el insaf...Böyle bir yakalşımdan dolayı Rabbime sığınıyorum...Hiç müslüman olmamış toplumları müretdlikle itham edermiyim...Mürted İslam olduktan sonra tekrar irtidat edendir...yazına daha sonra cevap vereceğim FCER hocaya sorduğum soruyu tekrar ediyorum...

Siz konuyu başka tarafa çekiyorsunuz...Diyorsunki falanca sahabe şu hatayı bu hatayı yaptı peygamber onları dışlamadı bende diyorumki o sahabilerin yaptıkları şirkmiydi küfürmüydü...Yada bu şirk küfürlerinde ısrarmı ettiler soru şu...

“Nübüvet döneminde şirk ve küfür üzere olupta peygamber tarafıda müslüman olarak adlandırılan bir tek örnek varmı..?” Eğer bunu delillendirebilirseniz o zaman sizinle ortak bir noktada bulunmuş oluruz..Delilinizi bekliyorum..

"Zahiren şirk ve küfür işlyenlerin nübüvet dönemindeki hükmü nedir.."

Ha siz bugünkü yapılan pis işler şirk ve küfür değil diyorsanızsa o zaman konu farklılaşır..

Buyrun delilinizi bekliyorum...

kamer34 21 Mart 2012 21:31

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Biz şirk diyoruz küfür diyoruz durmadan konuyu küçük büyük günahlara getiriyorlar...Kuran da şirk ve küfürün karşılığı müşriklik ve kafirliktir..Başkada alternatif yoktur..Hiç boşuna çaba sarf etmeyin..

bilinmez 21 Mart 2012 21:31

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Alıntı:

Yitiksevda Üyemizden Alıntı (Mesaj 166942)
Zülküf küfrünü açıkça ortaya koyması yeterli değilmi sence Haksız yere cana kıyması nedir peki...


Allahın hükmüyle hükmetmeyen meclisler küfrünü açıkça ortaya koymuşlar mı koymamışlar mı sizce...

kamer34 21 Mart 2012 21:35

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Beşar esad açıkça Küfrünü ortaya koyan biridir bunda kimse ayrı bir fikir beyan ettiğine rastlamadım İran ve Hizbullah haricinde herkes hemfikir Küfrü hususunda Ama Müşrik kavramında hiçbir kimse fikir beyan etmemiştir.
alıntı

Neden ben kafirmmi diyor..Böyle bir demecimi var...Ben şahsen Beşar esedin böyle bir söylemine tanık olmadım..

o zat neden kafir izah edermisin...Eğer kafir olduğuna dair bir itirafı varsa onu bizede aktar...Çelişki....Çelişkiii...Çelişkiiii

Yitiksevda 21 Mart 2012 21:44

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Kamer abi çelişki dedikleriniz size göre çelişki avamdan birinin yaptığı ile beşar esedin yaptığını birmi görmek lazım haksız yere binlerce cana kıyan kendi tahtı için katli helal gören bir anlayış sizce nedir?

Medine-web 21 Mart 2012 21:53

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
fecr,yitiksevda,iklimya ve alimoğlu kardeşlerimiz kuranın en makul düşüncesini sergilemişlerdir.düşüncelerine aynen katılıyorum...l

La ağa'ya zaten tedavi cevap vermiyor.tıp sosyoloji psikoloji teknoloji aciz kaldı bu konuda.

hayri abi birşeyleri kanıtlama peşindesin ama inan abi ayetleri tevilin çıkmaz sokağa götürür seni.peygamber yüzünü görmemiş abdulmuttalib ile her nefesini kurana hasr eden islamoğlunu aynı kefeye sokup şirk kilidi ile konuyu özetlemen çok ama çok enteresan.
şimdiye kadar ki yorucu çalışmalarınızın kalitesine/emeklerine Allah razı olsun dedik.tekfir etmeden,kuran ayetleri ışığında,tarafsız bir çalışma vererek...
ama rota aşırı değişmiş gibi..
bak çalışmalarının sonucunu özetlersek ;
1-tasavvuf bir dindir.bu dinde olan hiç bir kimse islam olamaz.mürşid olsun murid olsun tebaa olsun,muttaki olsun,imanlı olsun hepsi müşrik.çünkü dinin adı islam olmadığına göre hepsi gayri müslim birer ebu cehilller yığını...buna gazali,nakşibendi,vs tüm alimler dahildir...tasavvuf alemi tamam.

2-günümüz alimlerine gelince,sıra ile tek tek köşede yakalayıp suikast yoluyla hepsini hallettiniz.Bediüzzaman başta olmak üzere,elimizde ilim/alim namına sıktığın kurşundan kurtulan olmadı.son kurbanınız Mustafa islamoğlu...sen alt yapısını hazırlıyorsun la ağa görsel malzeme buluyor.bildiğim kadarıyla ibn teymiye,seyyid kutup şu an hala islam çizgisindeler,kurşun yemiş değiller.yani kurşun halen nasip olmadı.Allah aşkına ne yapıyorsun sen abi..! birazdan başlıyacaksın ayetleri sıralamaya biliyorum.bu nasıl bir kuran anlayışın var ki,islam alimlerini,cemaatlerini,tebalarını,nerdeyse yüzde 90 lık kesimini dışlayan horlayan ceheneme gönderen bir anlayış..islamoğlunun az önceki videoda dediği gibi,herkesi,rakiplerinizi,ilim namına rastgele tekfir ederek cennete yalnız gidipde koyunmu otlatacaksınız..! yapmayın yapmayın yapmayın!!!

geçmişte ruhu cennetle müjdelensin inşaallah bedii hamit bu konuda ne kadar da terlemişti,o muhteşem çalışmalarını hasta hali ile gece gündüz vermişti..o çalışmalardan hiçmi bir şey almadık.

fecr hoca kuran alimidir aynı zamanda luğat alanında uzmanlaşmış bir abimiz..tüm uyarılarına rağmen hiçmi haklı tarafı yok diye sormadınız kendinize.

kuranın ayetlerini tek tek görsel/canlı olarak veren kaç alim vardır yer yüzünde.islamoğlu bunu 15 yıl gibi uzun bir ömür tüketen bir alim.tekfire şirke düşecek kadar salakmı sence ? beden dili yalan söylemez arkadaşlar.bir insan ne kadar cesur olsada bedenini mimiklerini gözlerini münafık yapamaz.ben islamoğluna hayran bir insanım.hep imrenmişimdir...bediüüzamanın takvasına özelikle işarul icaz adlı çalışmasını taacuple hayranlıkla okumuş,hep imrenmişimdir.kaleden ayağı kayıp,uçuruma düşmek üzere iken,davammm diyen bir alimi çekinmeden şirke sokuyorsunuz!! saçlarım adedince başım olsa hepsini tek tek kesseniz davama kurban olsun,tağuta baş kaldıran bir alimi tekfir edebiliyorsunuz!! tağut rejimi tarafından,kendsine bir mezar bile çok görülen bir alimi müşrik ilan edebiliyorsunuz!
KONUNUZU VERİRSİNİZ,AYET HADİSLERİ SIRALARSINIZ,KİM HANGİ KATEGORİYE GİRİYORSA BIRAK ALLAH KARAR VERSİN.HEY SEN BU AYET KAPSAMINA GİRİYORSUN DEMEK AHLAKİ DEĞİLDİR,HADSİZLİKTİR,İSLAMA İHANETTİR.
YETER YETER YETER YETER YETER!!!!!!!!! YETER ARTIK.BU SAATTEN SONRA BİR TEK İNSANI TEKFİR EDİLMESİNE MUSADE EDİLMEYECEK.BU KİŞİ BABAM BİLE OLSA ASLA İZİN VERİLMİYECEK.KONULARI MESAJLARI ÜYELİĞİ İLE BİRLİKTE SİLİNECEKTİR.
BU SİTE ALLAH RIZASI İÇİN AÇILMIŞTIR.İNSANLARIN TEKFİR EDİLDİĞİ,LANETLENDİĞİ,ALİMLERİN ÇÖPE ATILDIĞI BİR TATMİN YERİ DEĞİLDİR.ALLAH RIZASI İÇİN AÇILAN BİR SİTENİN,CEHENEMİME VESİLE OLACAĞINDAN ÖDÜM KOPMAYA BAŞLADI.MAHŞERDE BİNLERCE ALİMİN YAKAMA YAPIŞMASINDAN ÖDÜM KOPMAYA BAŞLADI.
YOK ARTIK ALINAN ALINSIN,KÜSEN KÜSSÜN,AYRILAN AYRILSIN.!!!
BUNDAN BÖYLE TEK BİR KİŞİYE ALİME TEKFİR SÖZ KONUSU OLMAYACAK, BU SİTEDE YAZILMIYACAK ASLA ASLA ASLA!
TÜM KONU VE MESAJLAR,UYARISIZ KALICI SİLİNECEKTİR ÜYELİKLE BİRLİKTE.

:(((((((((

kamer34 21 Mart 2012 21:53

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Alıntı:

Yitiksevda Üyemizden Alıntı (Mesaj 166966)
Kamer abi çelişki dedikleriniz size göre çelişki avamdan birinin yaptığı ile beşar esedin yaptığını birmi görmek lazım haksız yere binlerce cana kıyan kendi tahtı için katli helal gören bir anlayış sizce nedir?

Güzel abim sen soruma cevap ver sonra devam ederiz inşallah...

Hem Adam öldürmekte insanı dinden çıkarmaz Kurana göre düşün...

Onun adam öldürmeyi helal saydığını nerden biliyorsunuz..O da kendi penceresinden bakarak devleteni korumaya çalışıyor...Neden kafir ona cevap ver....

bilinmez 21 Mart 2012 22:07

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Abdulmelik[muhsin] hoca ben ve kamer34 ,gerek yazılarında gerek söylemlerinde kuran ve hadise göre şirk olan ameli olan kişiler ,bu hallerini düzeltmeden ölürlerse MÜŞRİK OLURLAR,demişiz ve öylede yazmışız,buda kurana ters değil,kuranın beyanına uygundur..

siz veya başka birileri buna TEKFİR dediğiniz için bizde TEKFİR kelimesini kullanmışız...Gönül isterdiki sizin gibi bu işin ilmini alan birisininde duygusal olarak değilde,tıpkı fecr,yitiksevda gibi davranmanızdı ama olsun canınız sağolsun,ha tehdid etmenizede gerek yok...

Yitiksevda 21 Mart 2012 22:13

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Kamer abi sözlerime dikkat edersen Küfrü hususunda diyorum ben Küfür var olan hakikatleri inkar etmek kendi amaçları uğrunda kullanmak değilmidir? Müslümanların ellerinden var olan haklarını gasp etmek nedir sayın abim emin olun Günümüzdeki tekfir anlayışı aynen şuna benziyor Tevhid söylemleri ile hareket edenlerin tekfir furyasına katmadıkları hemen hemen kimse kalmadı bu kadar kolaymı abim insanları İslam'dan çıkmış olmalarına hükmetmek bakın ben yine diyorum amellerinde düşüncelerinde şirk ve benzeri olabilir ama bu olasılık onları dinden çıkarmaz ...Bakın Mustafa islamoğlu hocam diyorum tekrarlayarak ömrünü Kur'an hadimliği ile geçirmiş aklımızı işletmemize Kur'an ile içli dışlı olmamıza vesile olmuştur kendisine atılan iftiralara dahi kardeşimizin dili sürçmüştür ahlakı ile cevap verecek kadar hilm sahibi biri seçim döneminde kendi icması ile ortaya koyduğu bir fikrinden ötürü ona haksızlık edemeyiz en çok faydalandığım Alimlerin başında gelmektedir ve ilmi hususlarda en çok kendisinden faydalanmaktayım bu hususta sizinle ayrışıyoruz herkesin aynı düşünmesini beklemek TEVHİD değildir....

bilinmez 21 Mart 2012 22:25

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
sayın muhsin hoca,eğer bu tehdidleriniz böyle sürecekse,şirk ve küfür ameli içerisinde olanları uyarmama sansür getirmemi istiyorsanız ben bu dinin APAÇIK TEBLİĞİNİ hep yapacam ve insanları bu küfür ve şirk bataklığına düşmemesi içinde uyaracam ha uyardığım insanlar bana kızıp,aşağılayıcı sözler söyleselrde ben namaz kılan hiç bir insanın ŞİRK BATAKLIĞINDA kalmasına razı değilim ve onuda o bataklıkta bırakmamak için yazarım,uyarırım,buna sebeb olan,GEREK HAYATTA OLAN ŞEYH,HOCA EFENDİLER,gerek ölmüş olan zatlar,üstadlar ben bunların şirklerini ifşa edecem,siz eğer buna karşı iseniz..

benim daha önce MÜSLÜMANLARDAN,BİLİNMEZ, ve şuan LA DİYEBİLMEK olarak yazdığım bütün mesajları KAYDIMLA BİRLİKTE SİLİN LÜTFEN...yALNIZ MESAJLARIMLA VE DAHA ÖNCEKİ NİKLERİMLE SİLİN LÜTFEN..HİÇ BİR ŞEY BIRAKMAYIN Kİ SİTEYE UĞRAMIYAYIM Bİ DAHA...


SAYGILARIMLA ZÜLKÜF ARSLAN..

kamer34 21 Mart 2012 22:32

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Muhsin hocam ben foruma gelirken herhangi bir görev talep etmedim..Bu göreve sizler beni layık gördünüz bende kabul ettim..Bu şu anlama gelmesin ben bu yaşıma kadar hiç ama hiç bir takım çıkarlar için düşüncelerimden taviz vermedim... Vermemde...

Silinen ve iptal edilen ilk üyelik benim olsun..Dahada sizleri rahatsız etmeyiz inşAllah...

Allah'a emanet olunuz....

Medine-web 21 Mart 2012 23:03

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
la diyebilmek tehdit filan yapmıyorum.geçmişinize başınıza gelenlere bakarsanız çizgimin belli olduğunu görürsünüz.uyeliğinizi sildim,banladım,uyardım,görmezden geldim,musamaha etti hiç bir işe yaramamış demekki..
burada bir tek insan iddia edemez ki,medineweb yönetimi görüşlerimizi kıstı,sansörledi,yazdırtmadı...diyemez çünkü kimsenin görüşünü asla sansörlemiyoruz.hep dedik şimdide tekrarlıyorum,bu sitede islam ahlak kuralları geçerlidir,ayrıştırıcı değil birleştirici,kin değil kardeşlik,tekfir değil kazanma amaçlı,soğutucu değil sevdirici çizgimizi hep ilan ettik.
sana kaç kez dedim,kardeşim tekfir işini bırak,istediğin gibi yaz.tekfire izin vermem demedim mi sana ?
ban asöz vermedin mi? tamam dikkat ederim demedin mi ? 3 günlük yokluğumda yaptıklarına bakarmısın :((

tekrar ediyorum tekfir,aşağılayıcı hakarete izin vermeyız.bu çizgide kalacaksanız buyurun kardeşimizsiniz,paylaşımlarınıza devam edin.yok ben taviz vermem derseniz,muhatabın en az senin kadar onurlu olsa gerek.ot değiliz bizimde bir kişiliğimiz düşüncemiz tavizsiz kurallarımız var.
konularınız ,mesajlarınız ve uyeliğinizi silmemi ısrarla istiyorsanız teredüt etmem ama geri dönüşüde teknik olarak imkansızdır.gidene kal demeyız,kalana da git demeyız.ama bir kardeşimizide kaybetmek istemeyız.bir kaç yalnışın varsa binlerce doğrularında var.istifade ettiğimiz çok çalışmalarında var...
karar senin..kalırsan kurallarımıza uyacaksın.başka şansın yok.

hayri abi size gelince,bir kaç konu dışında senle hep hemfikir idik aynı çizgide sayılırdık.zaten yüzde yüz aynı düşüncede olmamız beklenemez.son günlerde çizgin değişti adeta bir hanif oldun karşımıza çıktın.daha önceleri hiç bir konunda mesajında,hakaret,tekfir yoktu.ne oldu sana ?
değer verdiğim bir abimsin.mahşerde binlerce alimin tekfirine seyirci kaldığım için,benden hesap soracağına varsın sen sor..!
kurallarımız senin içinde herkes içinde geçerlidir.ve İnşaallah bundan böyle zerre taviz verilmiyecektir.kalmak istiyorsan başım üstüne yeriniz var,gitmek istiyorsan Allaha emanet ol.

bilinmez 21 Mart 2012 23:12

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
abi tekrar diyorum ben şirk ameli içerisinde olan kişileri uyarırım,ama siz buna tekfir diyorsanız o başka,ben şimdiye kadarda hiç bir müslüna MÜŞRİK demedim,yazdığım her konu veya fikir sahibi yazar,veya geçmiş dönemdeki alim olarak vasıflandırılan olsun varsa kitaplarında ŞİRK,KÜFÜR bunu yayınlarım,tartışırım,şimdiye kadarda hiç bir mesajımda hiç kimseye tebliğ yapmadanda,direk müşrik dememişim ve hiç kimseyede müşrik dememişim,sadece ŞU AMEL ŞİRKTİR,ŞU SEBEBTEN DOLAYI VE BUNUN İÇİNDE MÜŞRİK OLUR KİŞİ EĞER BU AMELİNİ TERK ETMESE,ve hiç kimseye hiç bir şahsi hakaretimde olmadı olmayacakta..

Bu çizgidede devam edecem hatam varsa uyaran kişinin deliline görede geri adım atarım ve atmışımda,

sizde bu çizgide yazmam izin verecekseniz devam ederim ama yok yol verirseniz bunada saygım olur ne diyelim buraya kadarmış derim...

Medine-web 21 Mart 2012 23:17

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
bediüzamanı mezardan kaldırayım gelsin sana müşrik olmadığını söylesin,kendisini savunsun.
mezarıda yok Allahın lanetlikleri ona mezar bile vermediler!
ölmüş allaha hesap vermiş asırlar önce göçmüş savunmasız bir insanı suçlamak ahlaki/vicdani/islami değildir.

suhtem 21 Mart 2012 23:33

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Allah razı olsun Muhsin abi sizden , çoooook güzel anlatmışsınız la kardeşimize yanlışını, lakin o bir türlü anlamak istemiyor bunu... Rabbim la kardeşimizin kalbine sevgi verir inşallah... yoksa bu inatla Allah muhafaza..

bilinmez 22 Mart 2012 10:05

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Alıntı:

Abdulmelik Üyemizden Alıntı (Mesaj 167139)
bediüzamanı mezardan kaldırayım gelsin sana müşrik olmadığını söylesin,kendisini savunsun.
mezarıda yok Allahın lanetlikleri ona mezar bile vermediler!
ölmüş allaha hesap vermiş asırlar önce göçmüş savunmasız bir insanı suçlamak ahlaki/vicdani/islami değildir.


ya sayın abim,yapmayın etmeyin,bakın ben daha önceki yazılarımdada izah etmişim ,gerek saide nursi,gerek celaleddini rumi,gerek gazali,abdulkadir geylani ve dahası bunların KİTAPLARINDAKİ ŞİRK lere karşıyım ha bu zatlar hayatta değiller,ve onların FİKİRLERİ BU DUR DENİLEN KİTAPLAR ORTADADIR,ben bu kitaplarına göre değerlendirme yaparım,bu zatların kitaplarındaki şirk olan konuları gerek saide nursi,gerek diğer tasavvuf alimlerinin kitaplarındaki bu tür şirklerini KONU BAŞLIKLARIYLA sizlerle tartıştık,etraflıcada tartıştık bizim karşı çıktığımız fikirlerini verdik,ve günlercede bu böyle sürdü daha sonra siz konuyu kapattınız ve dediniz her kes fikrini yazdı bitti ,bizde saygı gösterdik bu davranışınıza,

saide nursi yaşasaydı sizin dediğiniz gibi cevaplardı tabiki,bu fikirler onun kitaplarına veya diğer zatların kitaplarına sokuşturulmuşsa bu zatların zararına olmaz ama onların kendi fikirleriyse,biz bu fikirlere karşıyız demiş ve daha önce açılan konularda bunu neden ,hangi sebeble karşı olduğumuzu yazmışız.

Bundan sonrada TEKFİR kelimesini kullanmıyacam,sadece kuranın beyanında günümüze güncelliyecem inşaallah daha net anlaşılacak,ve bu konuda FECR de,Mevlüt abide kendi yazılarında ŞİRK AMELİ OLAN MÜŞRİKTİR,dediler,bende yazılarımda güncelleyeyerek verecem ama TEKFİR demiyecem...

Yalnız siz bi soru soracam,doksan dokuz küfrü olan ve bitanede imanına delil olan bi insan bu doksan dokuz küfrünü bırakmadıkça müslüman mıdır,yoksa müşrik-kafir mi..

cennete tek başına gitmek isteseydik,insanlara inandığımız ve onlar için açıklanmış HİDAYETİ bizde batılla karıştırır ve gizlerdik,ben namaz kılan hiç kimsenin müşrik olarak ölmesinden yana değilim...

saygılarımı sunuyorum abime...

bilinmez 22 Mart 2012 11:07

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Abdulmelik [muhsin],fecr ve yitiksevda hocalarım,bu yazı hakkında görüşünüz nedir,öğrene bilirmiyim lütfen..


— Hocam bazı kimselerin bizleri insanları tekfir ettiğimiz için haricilikle suçlaması hakkında ne dersiniz?

— Allah’ın dini olan islam ifrat ve tefrit arasında olan vasat bir dindir. Çağdaş Mürcie düşüncesine sahip kimseler “Kim La İlahe İllallah derse ne yaparsa yapsın müslümandır” derken bunların tam tersine hariciler ise günah işleyen herkesi günahın çeşidine bakmadan tekfir ederler.
Yani Mürcie “hiçbir günah imana zarar vermez” derken hariciler ise “her türlü günah insanı küfre sokar” derler. Fakat vasat ümmet olan ehli sünnet ise günahları küfre düşüren günahlar ve küfre düşürmeyen günahlar olarak ikiye ayırmıştır. Küfre düşüren günahları ise kendi içinde itikadi, ameli ve lafzi olmak üzere üç kısma ayırmıştır.
İtikadi küfür, resullere, kitaplara, meleklere iman gibi bir kimsenin iman edilmesi zaruri olan şeyleri inkâr etmesidir. Lâfzî küfür, sahibini dinden çıkaran lafızları ikrar etmektir. Örneğin küfür ilke ve inkılâplarına bağlı kalınmasının ikrarı gibi. Ameli küfür ise küfre düşüren fiilleri işlemektir. Kişinin putlara secde etmesi, Kur’an ahkâmını bir kenara atarak beşeri kanunlarla hükmetmesi, kâfirlere destekçi olması gibi.
Şunu unutmamak gerekir ki bütün günahlar insanı küfre götürmez. Bir günahın sahibini küfre düşürüp düşürmediği kat’i bir nas ile sabit olur.

Muvahhid Müslümanlar küfrü nas ile sabit olan kişileri tekfir etmektedirler. Hariciler ise müminlerin emiri Hz. Ali’yi tekfir etmişlerdir. Ve yine bazı günahlarından dolayı da mü’minleri öldürmüşlerdir. Dolayısıyla bu iki grubu birbirine benzetmek büyük bir zulümdür.
Mesela Ahmed bin Hanbel namaz kılmayan kişileri tekfir ederdi. Acaba Ahmed bin Hanbel’de mi harici idi? Said bin Cübeyr namaz kılmayanı ve oruç tutmayanı tekfir ederdi. Hakem bin Utbe namaz ve oruca ek olarak hacca gitmeyeni de tekfir ederdi. Acaba bu âlimler de harici miydi? Hayır diyorsanız sorumuz şudur: Acaba namazı, orucu, haccı terk edeni tekfir eden harici olmuyorsa şeriatın tümünü kaldırıp yerine kendi şirk kanunlarını tatbik edeni tekfir etmek nasıl haricilik olur?

FECR 22 Mart 2012 13:31

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
La diyebilmek kardeşim
Bu konuyla ilgili alıntı bir yazı asacağım inş. Bizim söylediklerimiz seni değiştirmedi, bakalım o yazı değiştirecek mi?:)

bilinmez 22 Mart 2012 14:23

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Tamam hocam verin inşaallah hepimiz açısından hak sonuçlar çıkarmamızda Allah yardım eder inşaallah..

Esadullah 22 Mart 2012 18:09

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Alıntı:

Abdulmelik Üyemizden Alıntı (Mesaj 167139)
bediüzamanı mezardan kaldırayım gelsin sana müşrik olmadığını söylesin,kendisini savunsun.
mezarıda yok Allahın lanetlikleri ona mezar bile vermediler!
ölmüş allaha hesap vermiş asırlar önce göçmüş savunmasız bir insanı suçlamak ahlaki/vicdani/islami değildir.


..........ArO*

bilinmez 22 Mart 2012 18:18

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Şeyhinize rica etseniz,bi grüşsün,ölülerle görüşüyorsunuz ve yardımınıza geliyorlar ya...Bi el atsın gavsınız,yetiş ya gavsım deyin gelsin....:)

mahsun 22 Mart 2012 19:47

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Alıntı:

la diyebilmek Üyemizden Alıntı (Mesaj 167266)
Şeyhinize rica etseniz,bi grüşsün,ölülerle görüşüyorsunuz ve yardımınıza geliyorlar ya...Bi el atsın gavsınız,yetiş ya gavsım deyin gelsin....:)


evet şeyhler gavslar var istedikleri gibi bilgi alabilirler. Hem bu kadar nasıl emin insanlar cennetlik veya cehennemlik olduğundan. Kuran ve sünnet hadıs yetmıyor ilahlardan destek aranıyor.

bilinmez 22 Mart 2012 20:30

Cevap: İslamı kabul ettiğini söyleyip müşrikleri tekfir etmeyenler.
 
Muhammed b. Abdu'l Vehhab şöyle diyor:

"Tevhid akidesine aykırı hareket edenler çeşit çeşittir. Bunlar içinde muhalefetçe en aşırı olanı, tıpkı bugün birçok kimsenin yaptığı gibi, bütün konularda İslam'a aykırı hareket eden; şirki kabullenip, bunu kendine din edinerek tevhidi inkar eden ve batıl kabul eden kimsedir!

Bunun sebebi; kitap ve sünnette bildirilen gerçekleri ve tevhidin esaslarını bilmemeleri, şirki ve heva ve hevese uymayı bırakmamaları, atalarının ve benzerlerinin rasullere düşmanlık gösterdiklerini bilmelerine rağmen onların yaptıkları batıl davranışları yapmayı sürdürmeleri, onların yolundan gitmeleridir ki, bunun temelinde cehalet yatmaktadır. Öncekiler, tevhid ehlini yalanlayıp iftiralarda bulunurlarken, getirdikleri tek gerekçe şu olmuştu:

"Biz atalarımızı da böyle yaparken gördüğümüzden dolayı bunları işliyoruz."

İşte bu zihniyete sahip olan insanlar ve onlardan sonra gelenler "La ilahe illAllah" kelimesiyle çelişip ifade ettiği mananın aksine hareket ettiler. Bunun kapsadığı dini manayı anlamadılar ve anlamak da istemediler.

Oysa ki yüce Allah, bu kapsamın dışında bir din istememekte ve İslam dininden başka bir din kabul etmemektedir. Zira yüce Allah, tüm nebi ve rasullerini bununla göndermiş ve hepsinin daveti İslam üzerinde ittifak etmiştir. Yüce Allah, bu gerçeği rasulleriyle gönderdiği kitabında insanlara açıkça bildirmiştir.


Muhammed b. Abdu'l Vehhab şöyle diyor:

"Bir takım kimseler de yalnızca Allah'a (c.c.) ibadet ettikleri halde, müşrikleri tekfir etmiyor ve onlara düşmanlık beslemiyorlar."

Şurası bilinen bir gerçektir ki, müşrikleri tekfir etmeyen bir kimse tevhidi bilmiyor ve yaşamıyor demektir. Çünkü tevhid; ancak, müşrikleri ve tağutu tekfir etmekle gerçekleşir.


Muhammed b. Abdu'l Vehhab şöyle diyor:

"Kimisi de, müşriklere düşmanlık gösteriyor; fakat onları tekfir etmiyor."

İşte bu da yine "La ilahe illAllah" kelimesinin manasını kavrayamamaktan ileri gelmektedir. Halbuki bu kelime şirki reddetmeyi gerektirdiği gibi, aynı zamanda bunu işleyen kimseleri de tekfir etmeyi gerektirir. Bu konuda alimler icma etmişler. Ayrıca "İhlas" ve "Kafirun" surelerinde de bu gerçek dile getirilmiştir.

Muhammed b. Abd'l Vehhab, "Mümtahine: 60/4" ayetinde geçen " Sizi tekfir ettik" sözüyle ilgili olarak şöyle diyor:

"Kim Kur'an'ın kafir kabul ettiğini kafir olarak kabul etmezse, rasullerin getirdiklerine muhalefet etmiş olur."


Muhammed b. Abdu'l Vehhab yine şöyle diyor:

"Kimileri de var ki, ne tevhidi seviyor ne de buğzedilmesi gerekenlere buğzediyor."

Tevhidi sevmeyen kimse muvahhid olamaz. Çünkü tevhid, yüce Allah'ın kulları için razı olduğu dinidir.

Allah (c.c.) şöyle buyuruyor:

"...Ve sizin için din olarak İslam'ı beğendim..." (Maide: 5/3)

Şayet kişi, Allah'ın (c.c.) razı olduğu şeye rıza gösterseydi ve bunun gerekleriyle amel etseydi, kesinlikle tevhidi severdi. Zira sevgi olmadan İslam'dan söz edilemez. İslam, ancak tevhidi sevmekle mümkün olur.


Şeyhü'l-İslam İbni Teymiyye de şöyle diyor:

" İhlas, Allah sevgisinden geçer ve O'nun rızasını istemeye bağlıdır. Kim Allah'ı severse, Allah'ın dinini de sever. Eğer Allah'ı sevmiyorsa, dinini de sevmiyor demektir (veya dinini sevmiyorsa Allah'ı sevmiyor demektir)."


Muhammed b. Abdu'l Vehhab diyor ki:

"Kimileri de var ki, şirki sevmiyor; fakat şirke buğzetmiyor da."

Eğer bir kimsenin durumu böyle ise bu, onun henüz şirki terketmediğini gösterir. Allah'tan başkasına kulluğu reddetmesi gerekirken bunu yapmamıştır. İşte bu kimse, İslam'dan bir şey taşımadığından İslam ona mal ve can güvenliği tanımaz. Nitekim, önceki hadis buna delil oluşturur.


Muhammed b. Abdu'l Vehhab şöyle diyor:

"Kimileri de şirki bilmedikleri için müşrikleri tekfir etmiyorlar."

Böyle bir kimse de muvahhid olamaz. Muvahhid olabilmesi için şirki terketmesi ve ondan uzak durması gerektiği gibi, şirk fiilini işleyenlerden de uzak durması ve bunları tekfir etmesi gerekir.

Kim, bu kelimenin içerdiği manaya göre hareket etmezse, iman etmiş sayılmaz. Bu durumda İslam üzere değildir ve İslam'dan birşey bilmiyor demektir.

Çünkü kim; bu kelimenin kapsadığı manayı; ilme ve yakine dayandırarak doğrulamak suretiyle, ihlas ve sevgiyi de ön planda tutarak kabul etmez ve buna boyun eğmezse, o, bu kelimenin gereklerini yerine getirmemiş demektir.

İşte bu kimseler, hak din üzere olmadıklarından muvahhid olamazlar. Bunlar "La ilahe illAllah" demiş olsalar da, bu kelimenin nelere delalet ettiğini ve neleri kapsadığını bilmemektedirler.


Muhammed b. Abdu'l Vehhab diyor ki:

"Kimileri de tevhidi bilmediklerinden dolayı inkar edilmesi gereken şeyleri inkar etmiyorlar."

Bu da tıpkı bir önceki paragrafta geçen ifadeye benzemekte, kişilerin ne için yaratıldıkları ya da dinleri konusunda ne yapmaları gerektiği hususunda bir bilgileri olmadığını göstermektedir. Oysa, bütün rasuller toplumlarına bunları anlatmak için gönderilmişlerdi. Bu şekilde olan kimselerin durumu yüce Allah'ın, haklarında:

"...Onlar dört ayaklı hayvanlar gibidirler, belki de yolca daha sapıktırlar." (Furkan: 25/44) buyurduğu kimseler gibidir.


Muhammed b. Abdu'l Vehhab diyor ki:

"Kimileri de -ki bunlar en tehlikelileridir- tevhidle amel eder, tevhidin kıymetini bilmez, tevhidi terkedenlere buğzetmez ve onları tekfir de etmez."

Muhammed b. Abdu'l Vehhab'ın, "Bunlar en tehlikelileridir" ifadesini kullanmasının sebebi şudur:

Çünkü bunlar amel ettikleri şeyin kıymetini bilmiyor, tevhidin ağır şartların da gereğince yerine getirmiyorlar. Halbuki tevhidi doğrulayacak ve sahih hale getirecek olan, bu şartlardır ve bunlar kesinlikle gereklidir.

Daha önce de açıkladığı gibi tevhid; delillere dayanarak müşriklerin kafir olduklarını bildirerek onlara düşmanlık göstermeyi, şirkten uzak durmayı, şirki reddetmeyi gerekli kılar.

İşte bu kimseler, ancak kendi kendilerini aldatıyorlar. Çünkü bunlar, "ihlas kelimesi" de dediğimiz, "La ilahe illAllah" kelimesinin, içerdiği hususların hiçbirini yerine getirmiyorlar.


Muhammed b. Abdu'l Vehhab diyor ki:

"Kimileri de, kendince şirki terkediyor ve doğru bulmuyor; fakat şirki tanımıyor da."

İşte böyleleri bir öncekilere oldukça yakındırlar; ancak şirkin ne demek olduğunu henüz takdir edememektedirler. Eğer şirkin ne demek olduğunu takdir edebilselerdi, o zaman muhkem ayetlerin delalet ettiği şeyleri yerine getirirlerdi. Tıpkı İbrahim (a.s.)'ın şu ifadelerindeki gibi:

"... Doğrusu ben, beni yaratan hariç, sizin taptıklarınızdan uzağım." (Zuhruf: 43/26)

"... Biz sizden ve sizin Allah'tan başka taptıklarınızdan uzağız. Sizi tekfir ettik. Yalnızca Allah'a inanmanıza kadar, sizinle bizim aramızda sürekli bir düşmanlık ve öfke belirmiştir..." (Mümtahine: 60/4)

Şirki bilen ve terkeden bir kimsenin mutlaka; müşrik olan abidden ve tağuttan uzak durması, inananlarla dost olup, şirke ve müşriklere buğzetmesi, onlara karşı kin ve öfke beslemesi, onları düşman olarak kabul etmesi gerekir.

İşte bu iki çeşit insan tipi, İslam iddiasında bulunan birçok kimseyi içine alan insan tipleridir. Bunlar, kendilerini kamil anlamda muvahhid yapacak olan tevhidin gereklerini, sırf bilgisizliklerinden dolayı yerine getirmemekte, ihlas kelimesinin neleri gerektirdiğini ve neleri yasakladığını bilmemektedirler.Doğrusu dini, gerçek manasıyla bilmeyen aldanmışların sayısı ne kadar da çoktur.

Açıkça anlaşıldığı gibi yüce Allah, bunların hepsini kafir olarak kabul etmekte ve muhkem ayetlerinde onları bize tanıtmaktadır. Allah (c.c.) şöyle buyuruyor:

"Müşriklerin, kendilerinin kafirliğine bizzat kendileri şahitlik edip dururken, Allah'ın mescidlerini imar etme yetkileri yoktur..." (Tevbe: 9/17)

Durum sünnette de aynen bu şekildedir.


İbni Teymiyye diyor ki:

"Tevhid ve Sünnet ehli, rasullerin haber verdikleri şeyleri tasdik edip emrettikleri şeylere itaat eder, dediklerini anlayıp kavrayarak gerekleriyle amel ederler. Aşırıların tahrif ve yanlışlarını reddederek, cahillerin tevillerine karşı çıkarlar. Rasullere muhalefet edenlerle, sırf Allah'a (c.c.) yaklaşmak ve O'nun rızasını kazanmak için, cihad ederek, mükafaatlarını onlardan değil, yalnızca yüce Allah'tan (c.c.) beklerler.

Cahiller ve aşırı giden taşkınlarsa, nelerin emredilip nelerin yasaklandığını ayırdedemediklerinden, nelerin doğru, nelerin de yanlış olduğunu fark edemez, rasullerin amacını kavrayamaz, rasullere itaat yollarını da araştırmazlar. Aksine, getirilen şeyler hakkında cahil ve kendilerine verilenler konusunda bilgisizdirler. Sadece kendi amaçlarını yüceltip durmaktadırlar.


SAAT: 21:29

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320