Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Tevhid Ve Şirk Konuları (https://www.forum.medineweb.net/652-tevhid-ve-sirk-konulari)
-   -   ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK.. (https://www.forum.medineweb.net/tevhid-ve-sirk-konulari/23091-allahin-kitabina-gore-yonetilmeyen-duzenlerde-yasamak.html)

bilinmez 18 Ekim 2012 08:20

Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..
 
s.a.

dirseğinden itibaren kolunu makinaya kaptıran bir kazazedeyi düşünelim.doktorun karşısında 'madem dirsek gitti omuza kadar olan bölümüde sen kesiver'mi der.
ben diyorum ki omuz ve dirsek arası bir protez için kafidir.aynı kolun işlevini yapacağını idda etmiyorum.
yükü hafifletir diyorum.namazını kılarken diğer kolun üstüne atacak bir kol oluşur,secdeden kalkarken destek olur ,kötülüğe mani olurken vücuda kuvvet verir diyorum.

ben protez istemem olacaksa orjinal kanlı canlı etli sinirli olsun.
o dediğin kolu öyle istemem böyle istemem diyerek elde edeceğin tek yer rüya aleminde.

CEVAB..Verdiğiniz bu tür cerrehi müdahalelerde tabiki olması gereken uygulama budur ve bunun dışında orjinal bi kol istemek tabiki rüya aleminde yaşamak olur..Yalnız islamda ISLAHADİ VE İNKILABİ,metodları birbirine karıştırmamk lazım,mevzumuz namazdakai bidatler olsaydı NAMAZI RED EDMEDEN,BİDATLERİ ISLAH ANLAMINDA verdiğiniz cerrahi müdahale yerinde olurdu..Mevzumuz TAĞUTLARDAN TAĞUT SEÇMEKTİR VE BURDA İNKILABİ Bİ METOD OLAN RED,esastır..yani örneğiniz ıslahadi metoddur,inkılabi gereken yerde uygulanması faciadır..

1900 lü yıllar bu ülkenin imansızlaştırlması için oynanan oyunların icraata geçildiği yıllar.
(emevi abbasi selçuklu osmanlı sizin bakış açınızda iyisi kötüsü nasıl anlam ifade eder bilemem)
kendi tabirinle söylüyeyim iman erozyonu diyorsunuz ya hani.işte o erozyonun uluslar arası arenada çizilmiş belirlenmiş ve coğrafyamızda tatbik ettirlmeye başlandığı dönemler.

böyle bir dönem karanlık günlerin dönemidir.sanırım hem fikiriz bu kısımda?

peygamber döneminde silah olarak nasıl ki kılıç kalkan kullanılıyorsa , parlamento olarak darun nedve , edebiyat sergisi olarak ukaz panayırı, araba için at ,uçak için deveyse günümüz şartlarında da içinde bulunduğumuz durum siyaseti gerektiriyor.
bazukayla tezkere imzalayan c.başkanı varmı?
adam halifeliğe aday yanında 3 metre bilmem ne füzesi.kabul görürmü.
demekki kaba kuvvet le olmaz bu iş çünkü yeterli ekipman yok.

artık siyaset bulaşmış beyenmesekte beyensekte böyle kabul etmemiz lazım.(açıkçası partizan yönetimi siyaseti bende sevmiyorum).daha fiziki bir oluşum varsa söyle lütfen.(ama muvahhidleşen rabbani bir dünya duası ve arzusu deme onu bende diyorum.)

CEVAB..O dönemde rasulullaha darun nedvenin başına geçmeyi teklif etmediler mi ve rasulullah bunu red edmedimi.Rasulullahın döneminde yaşasaydınız şu anki fikrinize göre rasulullahada karşı çıkmazmıydınız biraz düşünün.



peygamber s.a.v. vahye mazhar olduğu halde,cebarail as. ile görüştüğü halde kısacası bi'set ve tebliğle içiçeyken kuran ve resul örneği kendisi iken neden müşrik otoriteye mukabil ehli kitap bir memlekete habeşistana müslümanları gönderdi?

21.cüz de elif lam mim. ğulibetirrum...ilaahir. diye başlayan bir sure var.rum suresi.
hzpeygamber ateşe tapan mecusi iranla ehli kitap (sonuçta gayri müslim,gayri muvahhid) olan bizans arasında yapılan mücadelede ehli kitap içinyani bizans için muzafferiyat kazanmalarını irade buyurmadımı ?

hicret sonrası medinede yapılan anlaşmalar gereği yahudi olan kabilelerle savaş halinde birbirleriyle ittifak edeceklerine dair akitleşmedimiler ? _______________

cevab...burda rasulullahın belirlediği ölçülerde Allahın hükmüyle çakışmayacak şekilde her şart belirlendi,SİZİN SEÇMENLİĞİNİ YAPTIKLARINIZIN ORTAYA KOYDUĞU İDAREDEKİ HÜKÜMLERİN ÇOĞU ALLAHIN HÜKMÜNE TERS DEĞİL Mİ...


verdiğiniz ayetteki olayı şuanki bakış açınızdan dolayı yanlış anlıyorsunuz,rasulullahın rum süresindeki olayının bütünsel olarak ayetin içinde apaçık verilmiş zaten ve rasulullah bu olayda DESTEK VERMİŞTİR,siz ise oy kullanarak VELAYETİNİZİ VERİYORSUNUZ,Allahtan aldığınız hayatın tasarruf hakkındaki hüküm koyme yetkisini vekil tayin ettiğinize vermiş oluyor sunuz ve o yetkiyle onlarda HÜKÜMET[hükmetme yetkisini barındıran]..oluyor ve Allahın hükmüyle hükmetmiyorlar,Allah a ortak koşuyorlar şirk yasalarını tanzim ederek...

bilinmez 18 Ekim 2012 08:21

Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..
 
bu arada yitiksevdaya katılımı için gelek sıpaz..

medineooo 18 Ekim 2012 15:23

Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..
 
Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 193021)
s.a.



CEVAB..Verdiğiniz bu tür cerrehi müdahalelerde tabiki olması gereken uygulama budur ve bunun dışında orjinal bi kol istemek tabiki rüya aleminde yaşamak olur..Yalnız islamda ISLAHADİ VE İNKILABİ,metodları birbirine karıştırmamk lazım,mevzumuz namazdakai bidatler olsaydı NAMAZI RED EDMEDEN,BİDATLERİ ISLAH ANLAMINDA verdiğiniz cerrahi müdahale yerinde olurdu..Mevzumuz TAĞUTLARDAN TAĞUT SEÇMEKTİR VE BURDA İNKILABİ Bİ METOD OLAN RED,esastır..yani örneğiniz ıslahadi metoddur,inkılabi gereken yerde uygulanması faciadır..



CEVAB..O dönemde rasulullaha darun nedvenin başına geçmeyi teklif etmediler mi ve rasulullah bunu red edmedimi.Rasulullahın döneminde yaşasaydınız şu anki fikrinize göre rasulullahada karşı çıkmazmıydınız biraz düşünün.




cevab...burda rasulullahın belirlediği ölçülerde Allahın hükmüyle çakışmayacak şekilde her şart belirlendi,SİZİN SEÇMENLİĞİNİ YAPTIKLARINIZIN ORTAYA KOYDUĞU İDAREDEKİ HÜKÜMLERİN ÇOĞU ALLAHIN HÜKMÜNE TERS DEĞİL Mİ...


verdiğiniz ayetteki olayı şuanki bakış açınızdan dolayı yanlış anlıyorsunuz,rasulullahın rum süresindeki olayının bütünsel olarak ayetin içinde apaçık verilmiş zaten ve rasulullah bu olayda DESTEK VERMİŞTİR,siz ise oy kullanarak VELAYETİNİZİ VERİYORSUNUZ,Allahtan aldığınız hayatın tasarruf hakkındaki hüküm koyme yetkisini vekil tayin ettiğinize vermiş oluyor sunuz ve o yetkiyle onlarda HÜKÜMET[hükmetme yetkisini barındıran]..oluyor ve Allahın hükmüyle hükmetmiyorlar,Allah a ortak koşuyorlar şirk yasalarını tanzim ederek...


ıslahad ve inkilab.
islahad konusunda ameli konulardaki görüşlerinizi merak ediyorum.mezheblere bakış açınız nedir?.(şafi hanefi vb.).

inkilab konusunda ki maslahata bakış açınız ayeti celilelerin yüzeysel yorumdan meal'ci tevil den uzak olduğu kanaatindeyim.

peygamber s.a.v. in icraatlarını harfiyle günümüzdeki inkilabi durumlarla karşılaştırılması yanlış.çünkü peygamberin öyle davranması günümüzde ki bazı farklılıkları onun uygulamasına ters düşmesi anlamını çıkarmaz.

misallere verdiğiniz yanıtlar tağuti düzene red ve muvahhidi bir toplum sevdası nı dillerine peleseng etmiş kişilerin,delil gösterdiği ayetleri okuyan meal savunucusu olarak yorumluyorum.halbuki bu yaklaşım muhkem ve müteşabihat ayetlerinin anlaşılmasında büyük eksiklik doğurur kanaatindeyim.

bilinmez 18 Ekim 2012 16:59

Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..
 
Alıntı:

medineooo Üyemizden Alıntı (Mesaj 193064)
ıslahad ve inkilab.
islahad konusunda ameli konulardaki görüşlerinizi merak ediyorum.mezheblere bakış açınız nedir?.(şafi hanefi vb.).

cevab....mesheb taassubum yoktur,meshepçide değilim,yalnız müçtehid imamlar abilerimdir..

inkilab konusunda ki maslahata bakış açınız ayeti celilelerin yüzeysel yorumdan meal'ci tevil den uzak olduğu kanaatindeyim.

peygamber s.a.v. in icraatlarını harfiyle günümüzdeki inkilabi durumlarla karşılaştırılması yanlış.çünkü peygamberin öyle davranması günümüzde ki bazı farklılıkları onun uygulamasına ters düşmesi anlamını çıkarmaz.

cevab..Allahı birlemek adına günümüzle aynıdır.

misallere verdiğiniz yanıtlar tağuti düzene red ve muvahhidi bir toplum sevdası nı dillerine peleseng etmiş kişilerin,delil gösterdiği ayetleri okuyan meal savunucusu olarak yorumluyorum.halbuki bu yaklaşım muhkem ve müteşabihat ayetlerinin anlaşılmasında büyük eksiklik doğurur kanaatindeyim.

cevab..burdada yanılıyorsunuz,eğer muvvahid olan kişi kuranı referans almışsa sorun olmaz,taklidi bi havale ehliyse sorun çıkara bilir...Ayetlere yaklaşım kişinin açıklaması değilde AYETİN AYETLE AÇIKLAMASI ,Yani kuranın kuran ile tefsiri ilk basamağı oluşturması lazım,tarihi malumatıda değerlendirmek kuran ışığında faydalı olur kanaatindeyim HADİS VE USULUNUDA BU YÖNDE ELE ALIRSAK,sanırım rivayet edilen hadisleride daha iyi anlamış oluruz,yani hadisi anlamanın yolu kurandan geçer,ama kuranı anlamanın yolu hadisten geçmez,BU FARKI ANLARSAK İNŞAALLAH HER TARİHİ MALUMAT VE ALİMLERİN İÇTİHADLERİNİDE DAHA DOĞRU ANLAMA YOLUNA GİTMİŞ OLURUZ...

medineooo 18 Ekim 2012 18:04

Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..
 


tevhid le alakalı konularda haklısınız resul-i zişan ile aynı parelelde olmak zorunda.şarttır zaten.
ictima-i konuları kastettim.verdiğim misallerde ekseri o konular üzerinedir.

kuranı anlamak için ayetin ayetle tefsir edilmesi yeterli olabiliyormu?bu sadece bir safhası.ayetleri isabetli anlamak için ilim gerekiyor.o ilimleri neşretmiş kişileri delil gösterdiğimizde şahsiyet duvarına toslamış oluyoruz.
yani gösterilen isim kabul görmüyor.o muvahhid değildi bu tağutun adamıydı onu geç bunu çıkar.ne kaldı.zaten 15 asırlık bir zaman dilimi neye göre kıyas?
güvenilir sağlam şekilde olan 5 müctehid ismi söyleyin.5 akaid ilmiyle uğraşan alim söyleyin.

bilinmez 19 Ekim 2012 12:44

Cevap: ALLAHIN KiTABINA GÖRE YÖNETİLMEYEN DÜZENLERDE YAŞAMAK..
 
Alıntı:

medineooo Üyemizden Alıntı (Mesaj 193081)

tevhid le alakalı konularda haklısınız resul-i zişan ile aynı parelelde olmak zorunda.şarttır zaten.
ictima-i konuları kastettim.verdiğim misallerde ekseri o konular üzerinedir.

kuranı anlamak için ayetin ayetle tefsir edilmesi yeterli olabiliyormu?bu sadece bir safhası.ayetleri isabetli anlamak için ilim gerekiyor.o ilimleri neşretmiş kişileri delil gösterdiğimizde şahsiyet duvarına toslamış oluyoruz.

cevab..o ilimin nasıl elde edileceğinide kurandan öğrenmiyormuyuz,geceleyin bi vakitte şeytanın şerrinden Allaha sığınarak yavaş yavaş okuyup yarabbi ilmimi artır diye dua etmek..ilimde derinleşmeye götürür..Ayetlerianlamak için ilim gerekiyor demişsinizya onlar hangi ilimler ve dayanağınız ne onu yazar mısınız..

yani gösterilen isim kabul görmüyor.o muvahhid değildi bu tağutun adamıydı onu geç bunu çıkar.ne kaldı.zaten 15 asırlık bir zaman dilimi neye göre kıyas?
güvenilir sağlam şekilde olan 5 müctehid ismi söyleyin.5 akaid ilmiyle uğraşan alim söyleyin.

cevab..muvvahhid,müşrik sayım memuru değilim,sadece kuranın ilk indiği ayetlerden tutun sonuna kadar hep karakter analizi üzerine durmuştur,Namazı kılan,namazdan alıkoyan,sadaka veren,sadakaya engel koyan vs vs..yani hep fiilile göre fail,burda yapmamız gereken fiile göre fail...buda safların netleşmesine götürür...

müçtehidleri saymaya gerek yok zaten..bizim işimiz değil,müslüman sözü dinler hak olana uyar,hak olanın ölçüsüde rasulullahın pratiği olan kuran...


SAAT: 19:34

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320