Medineweb Forum/Huzur Adresi yükleniyor...

Medineweb Anasayfası Medineweb Forum Bugünkü Mesajlar Forum Grupları Kimler Online
Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > .::MEDİNEWEB YAZARLAR ODASI.::. > Yazarlar > Zülküf Arslan
Üyemiz Ol Bugünkü Mesajlar Arama

Konu Kimliği: Konu Sahibi ZÜLKÜF ARSLAN,Açılış Tarihi:  22 Kasım 2018 (06:15), Konuya Son Cevap : 14 Kasım 2025 (23:39). Konuya 10 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı5Kez Beğenildi
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 14 Kasım 2025, 23:39   Mesaj No:11
 Medineweb Yazarı
ZÜLKÜF ARSLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:ZÜLKÜF ARSLAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 37259
Üyelik T.: 08 Ocak 2014
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Mesaj : 70
Konular: 39
Beğenildi:24
Beğendi:0
Takdirleri:264
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart

Alıntı:
davetulhaq Üyemizden Alıntı Mesajı göster
- Tabiinin tefsirdeki imamlarından olan, İbn Abbas’ın öğrencisi Mücahid (v. 104)’in konuyla alakalı görüşünü İmam Buhari, Sahih’inde rivayet etmiştir:
“Mücahid dedi ki: Arşın (tahtın) üzerine İstiva etti yani çıktı.”


- Ebu Ubeyde Ma’mer bin el Musenna(v. 209): “Mecaz’ul Kur’an” adlı eserinde (2/15) Taha: 5. Ayetle alakalı şöyle demektedir:
“Rahman Arşa istiva etti yani onun üzerine çıktı, demektir. Ben, hayvanın üstüne veya devenin üzerine veya dağın üzerine veya evin üstüne istiva ettim yani onun üzerine, üstüne çıktım, denilir.”

- Ebu’l Abbas Sa’leb (v. 291): Meşhur nahiv alimlerinden bu zatın da Rahman Arşa istiva etti ayetini üzerine çıktı şeklinde tefsir ettiğini Lalekai, Darakutni kanalıyla nakletmektedir. (Şerhu Usul-i İtikad, 3/443)

- İbn Cerir et-Taberi (v.310): Ra’d: 2. Ayetin tefsirinde şöyle demiştir:
“Sonra Arşa istiva etti yani onun üzerine çıktı, demektir.”

- Begavi (v. 510): O da sözkonusu ayetin tefsirinde aynı görüşü zikretmiştir.

- Ebu’l Aliye er-Riyahi(v. 93): Ebubekr ibn ebi Davud’un tabiriyle sahabeden sonra Kur’an’ın manalarını en iyi bilen kişi olan bu zatın istiva hakkındaki görüşünü Buhari, Sahih’inde şu şekilde nakletmiştir:
“Ebu’l Aliye şöyle demiştir: ‘Sonra semaya istiva etti’ (Bakara: 29) yani yükseldi.”

- Rebi bin Enes (v. 140): İbn Ebi Hatim, Rebi bin Enes üzerinden bu kavli Ebu’l Aliye’ye isnad ettikten sonra Rebi’ye de bunu isnad etmektedir. Taberi de bu görüşü Rebi’ye isnad etmekte ve kendisi de tercih etmektedir.

- Halil bin Ahmed (v. 170): Meşhur nahiv alimi ve Sibeveyh’in de hocası olan bu zatın istivayı irtifa, yükseklik manasında tefsir ettiğini İbn Abdilberr ondan hikaye etmektedir. (et-Temhid, 7/132)

- Bişr bin Ömer (v. 207) ve seleften bir cemaat: Lalekai’nin İshak bin Rahuye kanalıyla Bişr’e isnad ettiğine göre şöyle demiştir:
“Ben birden fazla müfessiri ‘Rahman Arşa istiva etti’ (Taha: 5) kavli hakkında ‘Arşın üzerine yükseldi’ derken işittim.” (Şerhu Usulil İtikad, 3/440)

Begavi de ‘Sonra semaya istiva etti’ Bakara: 29 ayetinin tefsirinde şöyle demektedir:
“İbn Abbas ve selef müfessirlerinin çoğu: Semaya irtifa etti, yükseldi demişlerdir.”


Beyheki, kendisine ulaşan bir isnadla ve ardından Kelbi-Ebu Salih-İbn Abbas kanalıyla İbn Abbas’ın şöyle dediğini nakletmiştir:
“Sonra Arşa istiva etti (Araf: 54) Arş üzerinde karar kıldı, yerleşti.” (el-Esma ve’s Sifat, 2/311)


Endülüs bölgesi imamlarından Ebu Ömer et-Talemenki ise şöyle demiştir:
Abdullah ibn’ul Mübarek ve ilim ehlinden ona tabi olanlar ki bunlar çokturlar, şöyle demişlerdir: ‘Arşa İstiva etti’ (Yunus: 3) ayetinin manası istekerra yani yerleşti demektir. Kutebi’nin kavli de budur.” (Şerhu Hadisin Nüzul, sf 145)

Zehebi’nin naklettiğine göre müfessir ve fakih Süleym er-Razi (v. 447) “Rahman Arşa istiva etti” (Taha: 5) ayeti hakkında şöyle demiştir:
“Ebu Ubeyde ala yani yükseldi, demiştir. Onun dışındakiler ise istekarra/karar kıldı demişlerdir.” (Muhtasar’ul Uluvv, sf 266)

- İbn Kuteybe (v. 276): Te’vilu Muhtelif’il Hadis adlı eserinde (sf 394) “Rahman Arşa istiva etti” (Taha: 5) ayetini istikrar kıldı, yerleşti, kuruldu manasında tefsir etmiş ve yukarda zikrettiğimiz istiva kelimesinin geçtiği Mü’minun: 28. Ayeti delil getirmiştir.

-İbn Abdilberr (v. 463): Malikilerin önde gelen imamlarından olan bu alimin konuyla alakalı sözlerini yukarda nakletmiştik. Orada şöyle demişti: ‘İstiva, uluvv’da (yükseklikte) karar kılmak demektir.’ O böylece sanki istivayla alakalı bütün tefsirleri cem etmiş olmaktadır. Yani istiva yükselmek ve sonra yüksek mekanda karar kılmak, yerleşmek demektir.

evvela sizin gibi mucessim ve muşebbihe akidesinde ola ne anlatılırsa anlatılsın anlamaktan ziyade laf atmaktan öteye gidemesiniz.çünkü size gerekeni yazdım ama siz anlamaktan ziyade sadece laf atmışsınız.
Gelelim sizin yazınızdan evvela ismini verdiğiniz alimlere iftiranınıza bir kaç örnek ve sizin nasıl mucessimeve muşebbihe olduğunuza kendi yazınızın içeriğyle verecem.

1.İDDİANIIN VE İFTİRANIZ...İMAM MUCAHİDE İFTİRANIZ...davetulhaq;425455]- Tabiinin tefsirdeki imamlarından olan, İbn Abbas’ın öğrencisi Mücahid (v. 104)’in konuyla alakalı görüşünü İmam Buhari, Sahih’inde rivayet etmiştir:
“Mücahid dedi ki: Arşın (tahtın) ÜZERİNE İstiva etti yani ÇIKTI.”
Bu sizn imam mucahide iftiranız bakın sizin gibi bu konuda iftira atana videolu anlatım yapıldı buraya linkini bırakıyorum dinle ey mucessime iftiracı...

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

22.İDDİA VE İFTİRANIZ...- Ebu Ubeyde Ma’mer bin el Musenna(v. 209): “Mecaz’ul Kur’an” adlı eserinde (2/15) Taha: 5. Ayetle alakalı şöyle demektedir:
“Rahman Arşa istiva etti yani onun üzerine çıktı, demektir. Ben, hayvanın üstüne veya devenin üzerine veya dağın üzerine veya evin üstüne istiva ettim yani onun üzerine, üstüne çıktım, denilir.”

CEVAB.ey mucessime ve muşebbihe,neden size böyle hitap ediyorum bak burda iftira attıgınız ebu ubeyde mamer bin el musenna dan,kitabında sadece bir cümle almışsınız ve kitabının ismide MECAZUL KURAN yani kuranda mecazlar. şimdi sana soruyorum ey zır inatcı cahil. siz bu sayfanın hepsini versenize bakalım alim burda siyak ve sibakta ne anlatmış neye mecaz neye hakiki mana demiş.
bakın size ben boşuna muşebbihe demiyorum.muşebbihe yani Allah ı mahlukata benzeten teşbih yapan demektir. siz kendinizin devenin üstüne çıkmanızı,dağın üzerine çıkanızı ve evin üstüne çıkmanızı,Allah ın ayette arşa istiva etti ye benzetmiş ve öyle örnek vermişsiniz.yani burda Allah arşa istiva etti ile sizin evin,dağın,devenin üstüne çıkmanız aynı öyle mi.öyle değilse ey zır cahil niye bu örneği verdin demezler mi insana...

şimdi git tebve et ey mucessime ve muşebbihe...

bu kadarı bile yeter...
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
ALLAH IN VAHDANİYET SIFATINA DAiR ZÜLKÜF ARSLAN Zülküf Arslan 0 19 Kasım 2018 21:56
ALLAH IN KIYAM Bİ NEFSİ SIFATINA DAiR ZÜLKÜF ARSLAN Zülküf Arslan 0 19 Kasım 2018 21:52
ALLAH IN BEKA SIFATINA DAiR ZÜLKÜF ARSLAN Zülküf Arslan 0 19 Kasım 2018 21:47
ALLAH IN KIDEM SIFATINA DAiR ZÜLKÜF ARSLAN Zülküf Arslan 0 19 Kasım 2018 21:43
ALLAH IN İLİM SIFATINA DAiR ZÜLKÜF ARSLAN Zülküf Arslan 0 19 Kasım 2018 21:38

Yeni Sayfa 1 Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.