25 Ekim 2013, 15:31
|
Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 14040 Üyelik T.:
01 Ağustos 2011 Arkadaşları:3 Cinsiyet:Byn Memleket:Ağrı Yaş:35 Mesaj:
300 Konular:
103 Beğenildi:23 Beğendi:0 Takdirleri:10 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | TASAVVUF soru cevaplar TASAVVUF soru cevaplar
1- Reşahât Aynü’l-hayât adlı eser aşağıdaki tarikatlardan hangisini konu edinir?
Halvetiyye ***Nakşbendiyye*** Şâziliyye
Melâmiyye
Kadiriye 2-islâmın ruh eğitimi demek olan tasavvufun, genel eğitim konusu ile münasebetinin bulunması gayet tabiidir. Değişik ruh yapılarına sahip insanları durumlarına göre nasıl terbiye ettiğini tetkik etmek, tasavvufun daha iyi anlaşılmasını sağlayacak ve İslâm’ın eğitim yönü hakkında fikir verecektir.”
Yukarıdaki ifadeler tasavvuf ile hangi ilmin irtibatını göstermektedir?
Tasavvuf-Sosyoloji
Tasavvuf-Psikoloji **Tasavvuf-Terbiye***
Tasavvuf-Siyaset
Tasavvuf-Ahlak 3-Mistik düşüncelerdeki benzerlik ve farklılıklar göz önünde tutulduğunda aşağıdakilerden hangisi doğru değildir?
Bütün büyük dünya dinlerinde mistisizmin ifade ediliş biçimleri arasında bir hayli fark vardır.
Farklı dinlerdeki mistik tecrübeleri ifade eden kavramların bazı ortak yanları bulunmaktadır.
Dünyadaki bütün mistik doktrinler birbirinin tamamen aynı olan kavramsal yapılar içermez. **Mutlak hakikat tecrübesi her zaman aynı kavramla ifade edilmiştir.****
Tecrübe ve anlayışta belirgin bir şekilde birlik görülür. 4-Peygamber’in (s.a.), “Gelecekte dünyanın genişleyeceğini, bolluğa kavuşacağını görüyorum. Bolluk zamanında ipek perdeler ve atlas yastıklar kullananlar çıkacak. Sizden birinizin boynunun vurulması, dünyaya dalmasından daha iyidir.” dediği sahabi aşağıdakilerden hangisidir? **Abdurrahman b. Avf****
Hz. Ömer
Selman-ı Fârisî
Sa’d b. Ebî Vakkâs
Hz. Ali 5- Tasavvvuf Klasik eseri sayılan ve Kuşeyrî ve Gazzâlî gibi mutasavvıflara kaynaklık eden eser aşağıdakilerden hangisidir?
Keşfü’l-mahcûb
Hatmü’I-velâye **Riâye li-hukûkıllah****
el-Luma’
Kûtü’l-kulû 6-Şiblî, Haris Muhâsibî, Cüneyd ve Zünnûn gibi ilk mutasavvıflar, semâı medhetmişler, semâ meclislerine devam etmişler, Serrâc, el-Luma'da; Ebû Bekir Kelâbâzî, et-Taarruf'ta; Kuşeyrî, Risâle'de; Gazzâlî, İhyâ'da; Sühreverdî, Avârifu'l-maârif’te bu konuya yer vermiş ve uzun değerlendirmelerde bulunmuşlardır.
Yukarıdaki ifadeler Tasavvufun hangi alanla irtibatına işaret etmektedir
Tasavvuf -Mimari **Tasavvuf –Musiki****
Tasavvuf -Sosyoloji
Tasavvuf -Terbiye
Tasavvuf -Eğitim 7-Aşağıdakilerden hangisi Ashabın zühdi hayatının esaslarından değildir?
Daha çok kılık kıyafet, yeme-içme gibi dünya nimetlerine değer vermeme
ALLAH’a karşı teslimiyet ve tevekkül içinde olma **Ticaret yapıp kazandıklarından bir kısmını tasadduk etme*** Zikir ve nafile ibadetle meşgul olma
İbadet ve tefekkür için tenha yerleri tercih etme 8- Aşağıdakilerden hangisi Tasavvuf kelimesine kök olarak öne sürülen başlıca kelimelerden değildir? ***Asr-ı saadetteki ashâb-ı suffenin Saff-ı evvel’inden Ense saçı ve kıl demek olan sûfetü'l-kafâ’dan
Yün anlamına gelen sûf’tan
Duruluk ve temizlik anlamına gelen safa ve safvet’ten
Kendilerini halka hizmete veren Benu's-sûfe’den 9-Aşağıdaki Tasavvuf ile ilgili söylenenlerden hangisi yanlıştır? İslâm Peygamberi'nin şahsında temsîl ettiği manevî otoritenin, müesseseleşmiş ve günümüze kadar yaygınlaşarak gelmiş şeklidir.
Tasavvuf; İslâm'ın ruh hayatıdır. **Tasavvuf insanları dünyadan tamamen uzaklaştırmayı amaç edinmiş bir ilimdir.*** Tasavvuf; İslâmî ilimlerin zirve noktası, zübdesi ve özüdür.
İnsanın iç dünyasını îmara ve kötü duygularını tashihe çalışan bir ahlâkî sistemdir. 10-Dünyada haksız yere kibirlenip büyüklük taslayanları, âyetlerimi gereği gibi anlamaktan uzaklaştırırım” (el-A‘râf, 146) âyeti göz önünde tutulduğunda aşağıdakilerden hangisi ALLAH’ın âyetlerini anlamaya manidir?
Hased Hepsi
Dünya sevgisi
Ucûb Kibir 11-Mistisizmle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?) **Görünenin ötesine veya görünmez olana geçme tecrübesi şeklinde genel anlamıyla her dinde rastlanan bir olgu değildir.***
Zamanla sınırlı olan ve gelişenden ezelî ve zamansız olana geçiş tecrübesini ifade eder.
Mistisizm, insanın görünen nesnelerin ardındaki gerçeklik, sonsuzluk ve birliğe ulaşma yönündeki ruhî tecrübesi ve bu tecrübeyi ifade eden doktrine verilen addır.
Grekçe sır anlamına gelen musterion kelimesinden türetilmiştir.
Bütün bir hakikat problemine aklî ve daha çok sezgiye dayalı melekelerle özel biçimde yaklaşmak manasına gelir. 12- Tasavvufla felsefenin ortak alanları aşağıdakilerden hangisidir?
Ruh-Dünya-ALLAH
Nefs-Ruh-Varlık
Dünya-ALLAH-İnsan
İnsan-ı Kamil-ALLAH-Varlık ***ALLAH-İnsan-Varlık*** 13-Bir rivayete göre ilk defa "sûfî" lakabıyla anılan zat aşağıdakilerden hangisidir?
Ebû Muhammed Murtaiş
Ebû Muhammed Cerîrî
Ebû Nasr Serrâc
Ebû Bekir Kettânî ***Ebû Hâşim 14-Günümüze ulaşan ilk Kitâbü’z-zühd müellifi aşağıdakilerden hangisidir?
Ebû Mes’ûd b. İmrân el-Mevsılî
Ahmed b. Hanbel ***Abdullah b. Mübârek
Vekî b. el-Cerrâh
Hatîb el-Bağdâdî 15-“İslâmın ruh eğitimi demek olan tasavvufun, genel eğitim konusu ile münasebetinin bulunması gayet tabiidir. Değişik ruh yapılarına sahip insanları durumlarına göre nasıl terbiye ettiğini tetkik etmek, tasavvufun daha iyi anlaşılmasını sağlayacak ve İslâm’ın eğitim yönü hakkında fikir verecektir.”
Yukarıdaki ifadeler tasavvuf ile hangi ilmin irtibatını göstermektedir? **Tasavvuf-Terbiye***
Tasavvuf-Ahlak
Tasavvuf-Psikoloji
Tasavvuf-Siyaset
Tasavvuf-Sosyoloji 16-Keşfü’l-mahcûb isimli eserin müellifi kimdir?
Hâris b. Esed Muhasibi
Ebû Nasr Serrâc
Abdülkerim Kuşeyrî
Ebû Bekir Kelâbâzî **Ali b. Osman el-Cüllâbî el-Hücvirî*** 17-Aşağıdakilerden hangisi zâhir–bâtın ayırımının ortaya çıkardığı çift manalı kelimelerdendir? Rics
Cihad
Tahâret
Fevahiş **Hepsi*** 18-Osmanlı dönemi tasavvuf ricali, tarikatları ve tekkeleriyle ilgili yapılmış doktora çalışmaları ve müellifleri göz önünde tutulduğunda aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Hür Mahmut Yücer: “XX. Asırda Anadolu’da Tasavvuf” **Metin İzeti: “Balkanlarda Tasavvuf”****
Reşat Öngören: “XVII. Asırda Anadolu’da Tasavvuf”
Necdet Yılmaz: “XVIII. Asırda Anadolu’da Tasavvuf”
Ramazan Muslu: “XIX. Asırda Anadolu’da Tasavvuf 19 ) Aşağıdakilerden hangi müellif eserinde itikadi konularla birlikte tasavvufî kavramları da açıklamıştır?
Ali b. Osman el-Cüllâbî el-Hücvirî **Ebû Bekir Kelâbâzî *****
Hâris b. Esed Muhasibi
Hakîm Tirmizî
Ebû Nasr Serrâc 20 ) “Tasavvuf kurduğu müesseselerle ferd planında olduğu kadar, toplum planında da hizmetler ifâ etmiştir. Tasavvuf bir halk hareketi olduğundan, tarikat ve tekkeler, tasavvufun kurduğu sosyal kurumlar olarak hizmet etmişlerdir. Bilgili-cahil, zengin-fakir herkes, tasavvufun kaynaştıran bünyesinde yek-vücûd haline gelmiştir. Tekkeler, imaretler, sosyal hayatın birer parçası konumundadır.” Yukarıdaki ifadeler Tasavvufla hangi ilmin irtibatına işaret etmektedir **Tasavvuf-Sosyoloji ***** Tasavvuf-Ekonomi
Tasavvuf-Ahlak
Tasavvuf-Psikoloji
Tasavvuf-Felsefe 21 ) Aşağıdaki Tasavvuf Klasiklerinden Eser- Müellif eşlemesinde hangisi yanlıştır? **Kûtü’l-kulûb- Ebû Bekir Kelâbâzî ***** el-Luma’- Ebû Nasr Serrâc
Riâye li-hukûkıllah-Hâris b. Esed Muhasibi
er-Risâle-Abdülkerim Kuşeyrî
Hatmü’I-velâye-Hakîm Tirmizî |
| |