KURANI ANLAMAK VE YAŞAMAK\Zülküf Arslan
Kurana sadece bi bilgi kaynağı olarak bakıp,bi yandanda bilgi edinmek için baş vuranlar unutmasınlarki,Kuran hayat kitabıdır.Yani hayatın bizzat inşasını amaçlayan,hayatın merkezinde olup,hayat yolunun istikametini karanlıklarından aydınlığa çıkarmak ,hayatin bütününe hitap eden pratik hükümler ortaya koyup bunu beyan eden ilahi bi kitaptır ve ilahi bi yol güzargahında ilerlemeye yön vermeyi pıratik çözümleri ortaya koyarak yapar,yani farazi menkıbelerle,hayattan uzaklaştırıp bi post ile inzivaya çekilip ha bire lafızları tekrarlayarak bu lafızları çoğaltma yarışına koymaz.
Bu hükümler öyle namaz,oruç,zekat hac,gibi bazı şartlarlada kısıtlı değildir.Bizzat namazda kimin hükmüne 'kanununa yasasına uyuyorsa kişi,namazın dışında kalan zamandada aynı kişinin hükmüne uymak zorunluluğununda olduğunu ortaya koyar.
Aksi durumlarda namazda Allah ı, namazin dışında kendini Allah a ortak koşanların hükmüne uymuş ve Allah ın af edmeyeceği ŞİRK i işlemiş olur kişi. ve bu yönelişi ile yaptığı bütün amlinide zayi etmiş kuş kapıyor gibi olmuş hala dönüştürmüş olur.
İşte bu anlamda nasılki namaza indirilmiş bi kuranın pratize ederken kişi namazdaki Allah ı idrak edip,namazda Allah a teslim oluyorsa ,
Namazın dışındaki durumlar içinde,sadece Kuranı bi bilgi kaynağı olarak görmeyip,namazın dışındaki hayatında her alanındada tıpkı namazda nasılki sadece Allahın hükmüne uyuyorsa,namazın dışındaki haller içinde sadece ve sadece Allahın hükmüne uymak zorunluluğunu bilip,bu işide öyle yapmalı ki,tabi bunu böyle yapınca .....
İŞTE O ZAMAN KURANI SADECE BİLGİ EDİNMEKTEN İBARET OLMADIĞINI VE KURANI TAM ANLAMIYLA PIRATİK HAYATTA ÇÖZÜM GETİREN Bİ KİTAP VE PRATİK ÇÖZÜMLERİNİDE KURANI PIRATİZE EDERKEN VE ANCAK O ZAMAN ANLAYA BİLİR ....
Örnek olarak türkiye gibi toplumların kuranı doğru anlamaları imkansızdır,çünkü sosyal hayatta kuranın hükümlerinin yasaklanıldığı ,yerine kuranın deyimiyle tağutların hükümlerinin icra edildiği toplumlarda kuranın anlaşılması mümkün değildir..
Çünkü böyle toplumlar,sosyal hayattan dışlatılmış ve Allah ın hükmünüde devre dışı bırakarak,Allah ın hükmüne alternatif olarak sağlanan beşer kaynaklı şirk kanunlarına uymuşlardır.Böyle toplumlar için Allah ın ilahlığı ve ilahlığının kapsadığı alan bu kişilerce kuran defalarca hatmedilse,konferanslar,sohbetler verilsede sonuçta pıratize edilmediği için anlamıda ,manasıda havada kalmış olur..
Şöyle örnek verirsek bu gün kendini islama nispet eden toplumlarda namaz kılan insanlara bakın,hepsinin namaz hakkında kuranın tam anlamıyla namazın ne olduğunu ve nasıl bi şekilde namaz kılınınca Allah ın ancak Razı olacağı hakkında her kesin doğru bi bilgisi var ken,kendini islam nispet etmeyen toplumlardada namaz olmadığı için, namaz hakkında bi bilgileride, Allahın nasıl bi namazdan razı olacağındanda haberleri yoktur.
İşte Kuran öyle bi kitaptır ki,kişinin pıratik hayatında olmayan ve pıratize edilmeden anlamaya kalkışılsa bile,pıratize edilmeden anlaşılamıyacaktır.......
Yani kişi Kuranın hükümlerini hayatına yansıttığı kadarını anlaya bilir .Muhammed Rasulullah as mın dönemindeki ashabı nasıl ki kuranın ilk on ayetini ezberliyor ve bu ezberlediğini ilk başta hayatına aktardıktan sonra devam ediyora dikkat ediyorsa bu günde aynısını yapmadıkça Kuranı anlamayacaktır böyle toplumlar...
KURANI ANLAMAYA ÇALIŞANLARA DUYURULUR....
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]