Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > .::MEDİNEWEB YAZARLAR ODASI.::. > Yazarlar > Zülküf Arslan

Konu Kimliği: Konu Sahibi ZÜLKÜF ARSLAN,Açılış Tarihi:  19 Aralık 2018 (23:04), Konuya Son Cevap : 19 Aralık 2018 (23:04). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 19 Aralık 2018, 23:04   Mesaj No:1
 Medineweb Yazarı
ZÜLKÜF ARSLAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:ZÜLKÜF ARSLAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 37259
Üyelik T.: 08 Ocak 2014
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Mesaj: 65
Konular: 38
Beğenildi:17
Beğendi:0
Takdirleri:214
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart NAMAZIN TERKiNE DAİR

NAMAZIN TERKiNE DAİR

Namazı terk konusuyla ilgili değerlendirme.


Öncelikle bu konuda şunları bilmekte fayda vardır:

Birinci Durum: Namazı terk konusunda terk eden kişiler ve onların terk durumlarının değerlendirilmesi:

a) Namazın farziyeti kendisine ulaştığı halde farziyetini inkar eden kimse bütün alimlere göre tekfir edilir. Zira inkarın kendisi küfürdür.
Eğer ki kişi kalbiyle inkar ediyor, zahirde bu ameli yapıyorsa bu kimse Allah (c.c) katında kafir olan bir münafıktır. Eğer kalbindeki inkarı, diliyle de söylüyorsa zaten bu kimse hem Allah (c.c) katında hem insanlar katında kafirdir.
b) Namazın farziyetini bildiği ve kendisine namaz farz olduğu ve bunu inkar etmediği halde namazı hiç kılmayacağını söyleyen, yani hayatı boyunca hiç namaz kılmayacağını söyleyen kimse bütün alimlere göre tekfir edilir. Çünkü bu kimse namazın farziyetini kabul etse bile hiç kılmayacağını söylemekle, bu konuda kendisini muhayyer görmüş ve Allah (c.c)’ın emrini hafife almıştır. Bu konuda da alimler arasında hiçbir ihtilaf yoktur. Zira “bu ameli hiç yapmayacağım demek, ben bu konudaki farz hükmünü tanımıyorum” demektir. Dolayısıyla farziyetini inkarla eş değerdedir.
c) Namazı ister ihmal sebebiyle, ister tembelliği sebebiyle kılmayan kimse bu yaptığını haram görmez ve kendisinin haram işlemediğine inanmazsa işte bu kimse de bütün alimlere göre küfür işlemiştir. Çünkü Allah (c.c)’ın farz kıldığı ameli terketmenin haram olduğuna inanmıyor, bu şekilde yapmayı kendine helal görüyor demektir.
d) Kişi tevhidi sağlamakla birlikte namaz gibi bir ameli duymuş ve bunu sorup öğrenme imkanına sahip olduğu halde tembellik göstermiş, öğrenmemiş, bu sebeple bu farzı sürekli olarak terketmişse işte bu kimse de bütün alimlere göre tekfir edilir. Çünkü şeriat hücceti kendisine geldiği ve böyle bir amelden haberi olduğu halde bunu dikkate almamış, önemsememiş, sorup öğrenme ve bu ameli yapma imkanına sahip olduğu halde bile bile bu ameli terketmiştir.
e) Namazın farziyeti hiç istisnasız herkes tarafından öğrenmek için çaba sarfedilmeksizin öğrenilme imkanına sahip olunduğu halde öğrenmeyip bu ameli yapmayı terkeden kimse alimlerin ittifakıyla yine küfür işlemiştir. Çünkü bu durumda namazın farziyetine vakıf olmak; malum mineddin biddarure durumundadır. Yani herkesçe bilinecek bir durumdadır. Bu kimse açıkça bilinen bir farzı bile bile terketmiş ve bu sebeple küfre girmiştir.

SORU : Terk Konusunda Alimlerin İhtilafı nasıl değerlendirilir?

CEVAP Alimler namazı terk edenle ilgili olarak üç gruba ayrılmışlardır. Bunlardan bir kısmı; günahkar saymış, ta ki namaz kılıncaya kadar hapis ve dayak cezası vermiş, bir kısmı günahkar saymış, işlediğin suçun büyüklüğü sebebiyle hadden öldürülmesini söylemiş, bir kısmı da küfür saymış ve irtidat haddi uygulanması gerekir demiştir.
Fakat burada ihtilaf edilen konu; namazın farziyetinin inkarı veya namazın hiç kılınmaması değildir ya da onun terkinin helal görülmesi değildir. Burada ihtilaf edilen ve terk olarak tanımlanan konu; belli bir namazı zaruret vaktinin dışına tembelliği ya da ihmali sebebiyle çıkarmak ve bunu sürekli böyle yapmaktır. İşte bu şekilde kişi tembelliği veya ihmalci tavrı sebebiyle namaz kılmadığında, o vakit namazını terketmiştir. İşte alimler bu gibi kimseler hakkında ihtilaf etmiş ve her biri ayrı ayrı hükümler söylemişlerdir.

SOSRU
: Namazın terki konusunda silsile yapanın hükmü nedir?

Cevap
) Bu konunun tafsilatı vardır. Şöyle ki:
a) Namazın terkiyle ilgili alimlerin tekfir etmediği ve ihtilaf ettiği konularda tekfir etmeyen kimse tekfir edilmez. Bu gibi ihtilaf edilen konularda tekfir yapan hatalı davranmıştır. Zira alimler bile birbirlerini, sahip oldukları görüşler sebebiyle tekfir etmezken böyle bir durumda silsile uygulanması meseleleri iyi kavramamaktan ileri gelir.
b) Namazın farziyetinin hiç istisnasız herkesçe bilindiği bir ortamda farziyetini inkar edeni tekfir etmeyen kimse tekfir edilir. Böyle bir ortamda farzın inkarının kişiyi İslam’dan çıkaracağı açıkça herkesçe bilindiği halde tekfir etmeyen, aynen o farzı terkedenin hükmünü alır. Çünkü her bir fert namazın farziyetini ve bunun inkarının kişiyi dinden çıkaracağını bilmektedir. Böylece hem namazın farziyeti, hem de onu terkedenin hükmü konusunda bir hüccete ya da öğrenmek için bir çaba sarfetmeye gerek kalmamaktadır.

c) Namazın farziyetini kabul ettiği halde hiç kılmayacağını söyleyerek terkeden kimseyi bu amelin farziyetini bildiği halde tekfir etmeyen kimse de tekfir edilir. Zira bu kimse kendisi farz hükmünü bilmekte, hiç kılmayacağını söyleyen kimsenin farzı terketmesinin onun için caiz olacağına inanmaktadır. İşte bu nedenle bu kişi ve onun durumunda olan her bir kişiyi tekfir etmeyen kişi tekfir edilir.

SORU: Alimlerin ihtilaf meselesi namazı terketmeye delil olur mu?

Cevap)
Alimlerin ihtilaf konusu hiç kimse için namazı terketmeye delil olmaz. Bu sebeple hiç kimse namazı terkedeni tekfir etmeyen alimler var, diyerekten namaz kılmamazlık yapamaz. Eğer ki böyle bir inançla namaz terkedilecek olursa, terkeden kimse tekfir edilir. Zira alimlerin ihtilaf bir namazı zaruret vaktinin dışına çıkararak kılmayanın hükmüyle ilgili olup, namazı kılmamaya ruhsat mahiyetinde bir delil değildir. Bu konuda hiç kimse de namazı terketmesi hususunda kendisine delil bulamaz.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi ZÜLKÜF ARSLAN 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
NAMAZIN TERKiNE DAİR Zülküf Arslan ZÜLKÜF ARSLAN 0 1030 19 Aralık 2018 23:04
KURANI ANLAMAYA DAiR Zülküf Arslan ZÜLKÜF ARSLAN 0 917 10 Aralık 2018 21:32
iMAN VE ALLAHA-A İMAN BAHSİ Zülküf Arslan ZÜLKÜF ARSLAN 0 978 04 Aralık 2018 21:01
RASULLERE iMAN KONUSU Zülküf Arslan ZÜLKÜF ARSLAN 0 985 04 Aralık 2018 20:58
ALLAH IN İSİM SIFATLARINA DAiR Zülküf Arslan İBNİ KUDAME 8 2492 22 Kasım 2018 06:15

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
NAMAZIN VACİBLERİ nuryuzlum Hacc-Umre-Kurban 0 15Haziran 2009 20:02
Şafii mezhebinde Namazin SÜnnetlerİ KuM TaNeSi Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 09 Nisan 2009 22:26
Şafii mezhebinde Namazin Mekruhlari KuM TaNeSi Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 09 Nisan 2009 22:24
Şafii mezhebinde Namazin Mekruhlari KuM TaNeSi Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 09 Nisan 2009 22:21
Namazin MÂnÂsi ... YOLCUYUM Namaz-Abdest-Teyemmüm 0 08 Temmuz 2008 18:00

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.