Tekil Mesaj gösterimi
Alt 30 Aralık 2014, 09:12   Mesaj No:1

EyMeN&TaLhA

Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:36
Cinsiyet:
Mesaj: 3.299
Konular: 784
Beğenildi:131
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart ATAUZEM fıkıh usulü 2014 güz dönemi vize soru ve cevapları

ATAUZEM fıkıh usulü 2014 güz dönemi vize soru ve cevapları

Fıkıh Usulü 2014 - 1. Vize Sınavı 3 KASIM 2014

1 - Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

a) Ehl-i Hadis hadisleri mütevatir, âhâd, meşhur, aziz, garib … gibi kısımlara ayırmışlardır.
b) Fıkıh ilminde hadislerle sadece “sünnet” hükmü verilir.
c) İslam Dininin ikinci kaynağının “sünnet” olduğu ittifakla kabul edilmiştir.
d) Lafzi mütevatir hadis sayısı oldukça sınırlıdır.
e) Hanefîler ibadet, hukuk, ahlak gibi dini boyutlu “sünnet” hükümlerine “Sünnet’ül-Hüda” tanımlamasını yaparlar.

2 - Kur’an’ın dünyevi ve uhrevi olarak bir davranış hakkında hayır ve şer gibi ifadeler kullanması hüküm açısından nasıl bir sonuç ortaya koyar.

• a) Uhrevi • b) Ameli • c) İtikadi • d) Ahlaki • e) Fıkhî

3 - Sahabinin “Biz Hz. Rasulullah’ın (SAV) zamanında şöyle yapardık” şeklindeki kavli aşağıdaki hadis türlerinden hangisine girer?

• a) Takrir-i Sünnet • b) Meşhur Hadis • c) Sahabi Sözü • d) Eser • e) Mevkuf Hadis

4 - Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

• a) Fıkıh insanın kul olması cihetiyle Allah ile arasındaki münasebetleri de kapsar.
• b) Fıkıh İlmi fıkhi hükümlerin şer’i delillerden elde edilmesini sağlayan kaidelerden oluşur.
• c) Fıkıh bir konuyu derinlemesine ve bütün incelikleriyle kavrayarak öğrenip pratiğe aktarılmayı ifade eder.
• d) Teknik anlamda inanç ile ilgili konular fıkıh ilmi kapsamında değildir.
• e) Fıkıh kişinin inancının günlük yaşayışla ilgili esasları sistematize eder.

5 - Aşağıdaki kitap-yazar eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?

• a) Mir’atu’l-Usul / Molla Fenari
• b) Cem’ul-Cevami / Es-Sübki
• c) Takvim’ul-Edille / Ed-Debbusi
• d) El-Burhan / El-Cüveyni
• e) El-Mahsul / Er-Razi

6 - Aşağıdakilerden hangisi örfün geçerlilik şartlarından biri değildir?

• a) Örfün aksini ifade eden açık bir ifade beyanının bulunmaması
• b) Hükme dayanak olacak örfün daha önce mevcut olması
• c) Örfün yerleşik olması
• d) Örfün yaygın olması
• e) Örfün şer’i naslara ve İslam Hukukunun genel ilkelerine aykırı olması

7 - Sükûtî icmâ ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

• a) Şafiîlere göre sükûtî icmâ, icmâ olmadığı gibi zannî bir delil de sayılamaz.
• b) Hanefîlerin çoğunluğu ve Ahmed b. Hanbele göre sükûtî icmâ, icmâ değildir, fakat zannî bir hüccettir. • c) Hanefîlerin çoğunluğu ve Ahmed b. Hanbele göre sükûtî icmâ kat’î bir hüccettir.
• d) Kerhî ve Âmidîye göre sükûtî icmâ, icmâ değildir, fakat zannî bir hüccettir.
• e) Mâlikîlere göre sükûtî icmâ, icmâ olmadığı gibi zannî bir delil de sayılamaz.

8 - Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

• a) Fıkıh usulünde karma metot Hicri VII. Asırda ortaya çıkmıştır.
• b) Fukaha metodu, tümevarım metodu olarak da tanımlanmıştır.
• c) “Er-Risale” fıkıh usulünde yazılan ilk eserdir.
• d) Kelamcıların metodu tümdengelim metodu olarak da kabul edilmektedir.
• e) Mütekellimun metoduna göre yazılmış fıkıh usulü kitaplarında, kelami konulara da yer verilmiştir.

9 - Kıyasın rükunları ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

• a) Asıldaki hükmün illeti akıl ile kavranabilir olmalıdır.
• b) Asl, kıyasa aykırı olarak sabit bulunmuş olmamalıdır.
• c) Fer’in illeti, aslın illetinin tam benzeri olmamalıdır.
• d) Fer’e mahsus bir nass bulunmamalıdır.
• e) Kıyasın dayandığı asıl, fakîhlerin çoğunluğuna göre nass veya icmâ olmalıdır.

10 - Aşağıda verilen ifadelerin hangisi doğrudur?

• a) Akli deliller hüküm istinbatında kullanılamazlar
• b) Alimlerin çoğunluğu tarafından üzerinde ittifak edilen deliller Kur’an, Sünnet ve Kıyastır.
• c) Muhtelefun fîh olan delillere uymak farzdır.
• d) Nakli deliller sadece Kitab ve sünnetten oluşur.
• e) Nakli delile dayanmayan içtihat makbul değildir.

11 - Meşhur hadisi “sahabe döneminde âhâd iken sonraki dönemlerde mütevatir şartlarını taşıyan hadis” şeklinde kimler tanımlamıştır?
• a) Şafiîler
• b) Hanbelîler
• c) Ehl-i Hadis
• d) Hanefîler
• e) Malikîler

12 - İcmali bir delil olarak “sünnet” hangi ilmin konusudur?

• a) Fıkıh Usulü • b) Hadis • c) Rivayet • d) Hepsi • e) Fıkıh

13 - Âhâd hadislerle amel etmek için ravisinin fakih olma şartını kim şart koşmaktadır?

a) İmam Şafiî b) Ahmet Bin Hanbel c) Ebu Hanife d) Ehl-i Hadis e) İmam Malik

14 - Mürsel Hadisleri hüküm istinbatında kabul etmeyen kimdir?

• a) Ahmed b.Hanbel • b) İmam Şafiî • c) İmam Malik • d) Hasan El-Basri • e) Ebu Hanife

15 - Cemaat içtihadına önem verip âlim sahabilerin Medine dışına çıkmalarını izine bağlayan kimdir?

• a) Hz.Osman • b) Hz.Ebubekir • c) Hz.Ömer • d) Hz.Ali • e) Hz.Muhammed (SAV)

16 - “Sahabenin fıkhi bir meselenin hükmü konusundaki ……… , hüküm istinbatı açısından kesin bir hüccettir.” cümlesindeki boşluğa aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

• a) ittifakları • b) sözleri • c) sükûtları • d) itirazları • e) rivayetleri

17 - “İlletin, kişilere, durumlara ve çevrelere göre değişmemesi ve ifade ettiği anlamın sınırlı olması” illetin şartlarından hangisi ile ilgilidir?

• a) Asldaki vasıfın asla mahsus olmaması
• b) İlletin zahir bir vasıf olması
• c) Asldaki vasıfın, akıl ve duygularla hissedilebilir, kavranabilir bir durumda açık olması
• d) İlletin mazbut olması
• e) İlletin münâsib/uygun bir vasıf olması

18 - Kur’an’ın bazı hükümlerinin taabbüdîliği ifadesi aşağıdakilerden hangi anlama gelir.

• a) Akılla kavranamayacak bazı hükümlerinin olması
• b) Sayısız hikmet ve maslahatlarının olması
• c) Zaman içerisinde tedrici olarak uygulanabilmesi
• d) Emredilen hükümlerinin fevrî olarak yerine getirilmesi
• e) Zaman ve mekanlara göre değişebilmesi

19 - “İstihsan yapan kafasından yeni bir şeriat koymuş olur” sözü kime isnat edilmiştir?

• a) İmam Ebu Hanife • b) İmam Malik • c) İmam Şafiî • d) İmam Muhammed • e) Serahsî

20 - “Namaz farzdır, alkol almak haramdır” gibi hükümler …………. ilminin konularındandır cümlesindeki boşluğa aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

• a) Fıkıh • b) Ahlak • c) Fıkıh Usulü • d) Ahkam • e) Kelam


cevaplar

1B
2E
3A
4B
5A
6E
7B
8E
9C
10E
11D
12A
13C
14B
15C
16A
17D
18A
19C
20A


alıntıdır
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi EyMeN&TaLhA 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 6062 14 Temmuz 2015 12:14
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 4084 14 Temmuz 2015 12:06
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 4938 14 Temmuz 2015 12:00
Ramazan-oruç ve çocuğa kazandırdıkları Çocuk ve Aile Sağlığı Mihrinaz 2 2672 14 Temmuz 2015 11:23
çocuk eğitiminde ceza hiç mi olmamalı? Çocuk ve Aile Sağlığı EyMeN&TaLhA 0 2371 14 Temmuz 2015 11:03