Durumu: Medine No : 21422 Üyelik T.:
08 Kasım 2012 Arkadaşları:36 Cinsiyet: Mesaj:
3.299 Konular:
784 Beğenildi:131 Beğendi:34 Takdirleri:141 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | ATAUZEM =islam ahlak felsefesi= 5.ünite değerlendirme soru ve cevapları ATAUZEM =islam ahlak felsefesi= 5.ünite değerlendirme soru ve cevapları 1- islam kültür ve medeniyeti ne zaman oluşmaya başlamıştır?
a) V. yy.dan itibaren teşekkül etmeye başlamış
b) VI. yy.dan itibaren teşekkül etmeye başlamış
c) VII. yy.dan itibaren teşekkül etmeye başlamış
d) VIII. yy.dan itibaren teşekkül etmeye başlamış
e) IX. yy.dan itibaren teşekkül etmeye başlamış
2- islam ahlak teorileri ne zaman sistemli hale gelmeye başlamıştır?
a) V. yy.dan itibaren teşekkül etmeye başlamış
b) VI. yy.dan itibaren teşekkül etmeye başlamış
c) VII. yy.dan itibaren teşekkül etmeye başlamış
d) VIII. yy.dan itibaren teşekkül etmeye başlamış
e) IX. yy.dan itibaren teşekkül etmeye başlamış
3- islam ahlakını ne zaman başlatabiliriz?
a) Ku‟an-ı Kerimin inmeye başlamasıyla,
b) Hz. Peygamberin doğumuyla,
c) Hz. Peygamberin doğumundan önce,
d) Ku‟an-ı Kerimin nüzulü tamamlanınca
e) islam kültürünün oluşmasıyla.
4- Hz. Peygamberin döneminde islam ahlakının teorik yönünden değil pratik yönünden söz edilebilir. Neden?
a) Bu dönemde her alan için mutlak bir dini otorite vardı,
b) Sahabe “iyi” ve “kötü” ilkeleriyle ilgilenmiyordu
c) Ahlak problemleriyle pek karşılaĢılmıyordu.
d) Sahabe sadece yaĢamla ilgileniyorlardı.
e) O dönem de herkes Kur‟an ve Sünnet ahlakıyla yetiniyordu.
5- “Ahlak kal ilmi değil, hal ilmidir.” Cümlesinin anlamı aşağıdakilerden hangisidir?
a) Ahlak söz bilimi değil, eylemdir.
b) Ahlak bilimle olmaz, gelenekle olur.
c) Ahlak söz değil, yaşamdır.
d) Ahlak ilim değil bilimdir.
e) Ahlak nefsi kötülüklerden arındırma, iyi eylerlerde bulunmadır.
6- Aşağıdaki eserlerden hangisi VII. yy a kadar islam ahlak eserlerinden değildir?
a) ilmu‟l-Ahlak
b) Tezhibü‟l- Ahlâk
c) Mekârimü‟l-Ahlâk
d) Kitabü‟l-Âdap
e) Hüsn-ü Ahlak
7- Aşağıdakilerden hangisi gelenekçi ahlakı en iyi tanımlayabilir?
a) Konularını ve problemlerini öncelikle nastan hareketle çözümleyen ahlak anlayışıdır,
b) Konularını ve problemlerini öncelikle geleneklerden hareketle çözümleyen ahlak anlayışıdır,
c) Konularını ve problemlerini öncelikle fıkıh ve tefsirlerden hareketle çözümleyen ahlak anlayışıdır,
d) Konularını ve problemlerini öncelikle örf ve töreden hareketle çözümleyen ahlak anlayışıdır,
e) Konularını ve problemlerini öncelikle tasavvufi yaşamdan hareketle çözümleyen ahlak anlayışıdır.
8- Aşağıdakilerden hangisi gelenekçi ahlakın niteliklerinden değildir?
a) Yeni bir ahlak teorisi ortaya koymaktan çok genellemeler yapar,
b) Gelenek ve töreleri esas alarak bir ahlak teorisi ortaya koyar,
c) Gelenekçi ahlak çalışmaları daha çok insanların eylemlerini dikkate alır,
d) Gelenekçi ahlak çalışmaları daha çok dini hükümleri dikkate alır,
e) Gelenekçi ahlak konularındaki fikirler daha çok dini nasların yorumudur.
9- Aşağıdakilerden hangisi gelenekçi ahlakın önemli temsilcilerinden değildir?
a) imam Mâverdi
b) Gazali
c) Abdullah b. Mübarek
d) imam Buhâri
e) ibn Hazm
10- Aşağıdakilerden hangisi tasavvuf ahlakının önemli temsilcilerinden değildir?
a) Haris el-Muhasibi
b) Ebû Talib el-Mekki
c) ibn Miskeveyh,
d) Gazali
e) Hasan-ı Basri
11-Aşağıdaki cümlelerin hangisi en doğru bir şekilde ahlak felsefesinin konusunu ifade etmektedir?
a) Üstün ve insanî hayatın neden ibaret olduğunu bilmek,
b) insanın nasıl davranması gerektiğini bilmek
c) insanın nasıl yaşamsı gerektiğini bilmek,
d) insanın yaşamını nasıl tanzim etmesi gerektiğini bilmek,
12- Aşağıdakilerden hangisi islam ahlakının kaynaklarından değildir?
a) Akıl,
b) icma ve Kıyas,
c) Örf ve Adet,
d) Kültür.
e) Hiçbiri,
13- insan ahlaki kötü niteliklerini potansiyel olarak nasıl kazanır?
a) Çevrenin etkisiyle kazanır,
b) Doğuştan getirir,
c) Nefsi duyguların gelişmesiyle,
d) iyi eğit almamasıyla,
e) Hiçbiri.
14- Bir davranışın iyi ya da kötü olduğuna karar vermek için, yeterli delil olmadığında, o davranışın değeri hakkında toplumun ittifakla karar verme yöntemine, ne denir?
a) Kıyas
b) Adet
c) icma
d) Örf
e) Töre
15- Ahlak üzerin yapılan düşünsel çabalar, ahlaka nasıl bir nitelik kazandırmış olur?
a) Ahlaka rasyonel nitelik kazandırmış olur.
b) Ahlaka insani nitelik kazandırmış olur.
c) Ahlaka toplumsal nitelik kazandırmış olur.
d) Ahlaka doğruluk niteliği kazandırmış olur.
e) Hiçbiri
16- Bir ahlaki ilkenin ya da değerin, rasyonel olarak temellendirilmiş olması ne anlama gelir?
a) O ahlaki değerin eleştirilebilir olduğu anlamına,
b) O ahlaki değerin benimsenebilir olduğu anlamına,
c) O ahlaki değerin geçerli olduğu anlamına,
d) O ahlaki değerin töreselleşebilir olduğu anlamına,
e) O ahlaki değerin yaygınlaşabilir olduğu anlamına
17- Aşağıdakilerden hangisi ahlakın şekillenmesinde etkin değildir.
a) Coğrafi şartlar
b) Milli duygu
c) Örf
d) Adet, Gelenek
e) Kültür
18- “Bir yere girerken izin istemenin gerekliliği” ahlak ilkesinin doğruluk kaynakları aşağıdakilerden arasında hangisi yoktur?
a) Kur‟an
b) Sünnet
c) Akıl
d) Tasavvuf
e) Kültür
19- Ahlak ilmi niçin pozitif bir bilim kabul edilmez?
a) Deneye ve gözlemi dikkate almadığı için,
b) Kur‟an-ı dikkate almadığı için,
c) Sünneti dikkate almadığı için,
d) Kültürü dikkate almadığı için,
e) Akli verileri dikkate almadığı için. CEVAP ANAHTARI
1-C,2-D,3-B,4-A,5-E,6-A,7-A,8-B,9-B,10-C,11-A,12-E,13-B,14-C,15-A,16-C,17-B,18-D,19-A |