20 Mayıs 2015, 14:28
|
Mesaj No:1 |
Durumu: Medine No : 21422 Üyelik T.:
08 Kasım 2012 Arkadaşları:36 Cinsiyet: Mesaj:
3.299 Konular:
784 Beğenildi:131 Beğendi:34 Takdirleri:141 Takdir Et:
Konu Bu
Üyemize Aittir! | Atauzem 4.sinif 2015 bahar donemi final cikmis sorular ve cevaplari Atauzem 4.sinif 2015 bahar donemi final cikmis sorular ve cevaplari DİN FELSEFESİ
1. İrenaeus’un görüşlerinden hareket eden Tanrı’nın, insanı baştan bilgisel ya da ruhsal olarak mükemmel bir biçimde yaratmayıp, onu kendini özgür iradesiyle geliştirebilecek bir biçimde yarattığını ileri süren düşünür aşağıdakilerden hangisidir?
A) Leibniz
B) John Hick
C) David Hume
D) Alvin Plantinga
E) Hiçbiri
2. Kötülük problemini “Sınırlı Tanrı” anlayışıyla çözümlemeye çalışan düşünür aşağıdakilerden hangisidir?
A) Whitehead
B) Hume
C) Descartes
D) Gazali
E) Locke
3. Kitab-ı Mukaddes’in aklın ve tecrübenin ışığında eleştirel olarak değerlendirildiği vahiy görüşü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Önerme merkezli vahiy
B) Liberal vahiy
C) Tabii vahiy
D) Küçük vahiy
E) Genel vahiy
4. Aşağıdakilerden hangisi fiili ateizmin felsefedeki temsilcilerinden biri değildir?
A) L. A. Feuerbach
B) F. Nietzsche
C) L. Wittgenstein
D) S. Freud
E) Karl Marx
5. “Evrendeki bütün varlıklar yaratılmıştır ve yaratılmış her şeyin bir yaratıcıya ihtiyacı vardır” şeklinde formüle edilmiş olan ihtira delilin, en ünlü savunucusu olan düşünür aşağıdakilerden hangisidir?
A) Alvin Plantinga
B) David Hume
C) John Locke
D) Aziz Anselmus
E) William Paley
6. Aşağıdakilerden hangisi Din Felsefesinin epistemolojik problemlerinden biridir?
A) Allah - Alem ilişkisi
B) Dini tecrübenin bir bilgi kaynağı olup
olmaması
C) Allah’ın varlığı ve sıfatları
D) Din - Ahlak ilişkisi
E) Dini Çoğulculuk
7. Aşağıdakilerden hangisi determinizm ve fatalizm arasındaki farklardan biridir?
A) Fatalizm, evrendeki her şeyin nedenini, evrenden ayrı birtakım metafiziksel güçlere bağlarken; determinizm, her şeyin nedenini bizzat evrende var olan mekanik olgu ve olaylarla açıklamaktadır.
B) Fatalizm’de mutlak anlamda bir zorunluluk söz konusu değilken, determinizm de aksinin olmasına imkan vermeyecek derecede mutlak bir zorunluluk vardır.
C) Fatalizm, bilimsel çalışmaların gelişmesine olanak sağlarken Determinizmin, bilimsel verilere herhangi bir katkısı yoktur.
D) Fatalizme göre gelecek bu kadar net ve keskin değilken determinizme göre, gelecekte ortaya çıkacak olan olgu ve olaylar, geçmişteki olgu ve olaylar kadar belirgin ve değişmez.
E) Fatalizme göre her olay bir sonrakini zorunlu olarak meydana getirerek geleceği belirlerken, determinizmde geleceği belirlemek söz konusu değildir. Sadece tahmin yürütmeye yardımcı olur
8. I. Dinin esrarengiz yönünü akli verilerle ve olması gerektiği kadar eleştirmiştir.
II. Hıristiyanlık ve Yahudiliğin dışında kalan dinlere karşı daha makul bir tavrın yerleşmesinde olumlu etkisi olmuştur.
III. Hıristiyan aleminde taassubun ve baskının artmasına neden olmuştur.
IV. Peşin hükümlerin, batıl inanışların yıkılmasında etkili olmuştur.
V. Dinî konularda aklî metotları uygulamıştır.
Yukarıdaki ifadelerden hangisi ya da hangileri deizm için söylenemez?
A) I ve II
B) I ve III
C) II ve V
D) III ve IV
E) IV ve V
9. Augustinus’un, kötülük problemiyle ilgili olarak ortaya koyduğu “irade özgürlüğü” anlayışını çağımızda yeniden gündeme getirerek sistematize eden düşünür aşağıdakilerden hangisidir?
A) J. Caird
B) Flew
C) J. Rosse
D) Alvin Plantinga
E) J. Hick
10. Tek dinin kurtuluş ve özgürlüğü sağladığını ve ona götürdüğünü savunan dışlayıcılık ne türü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Pratik dışlayıcılık
B) Öğretisel dışlayıcılık
C) Soteriolojik dışlayıcılık
D) Tecrübeye dayalı dışlayıcılık
E) Hiçbiri
11. “Ele aldığı konuyu, konuyla ilgili tarihi, ilmî ve mantıkî bütün verileri dikkate alarak incelemek” şeklinde tarif edilen ve din felsefesi tarafından da kullanılan yöntem aşağıdakilerden hangisidir?
A) Objektiflik
B) Şümullülük
C) Tutarlılık
D) Normatiflik
E) Rasyonellik
12. Bütün dinleri hakikat değeri açısından eşit gören yaklaşıma ne ad verilmektedir?
A) Dinsel kapsayıcılık
B) Dinsel çoğulculuk
C) Dinsel dışlayıcılık
D) Dinsel çeşitlilik
E) Kültürel çoğulculuk
13. Dinin kaynağını insan psikolojisinden kaynaklanan birtakım korkulara ve arzulara bağlayan düşünür aşağıdakilerden hangisidir?
A) Marx
B) Freud
C) Nietzsche
D) Durkheim
E) Sartre
14. Mantıkçı pozitivizmin katı doğrulamacı yaklaşımlarından gelen eleştirilere cevap verebileceği kabul edilen din dili aşağıdakilerden hangisidir?
A) Tenzihi Dil
B) Sembolik Dil
C) Temsili Dil
D) Teşbihi Dil
E) Mecazi Dil
15. Batı dünyasında temsili dili savunan en önemli filozof aşağıdakilerden hangisidir?
A) Aziz Anselmus
B) İbn-i Meymun
C) Thomas Aquinas
D) David Hume
E) John Locke
16. Aşağıdakilerden hangisi klasik felsefe ve ilahiyat literatüründe ateist ve ateizm anlamında kullanılan ifadelerden biri değildir?
A) Mülhid
B) Dehri
C) Kafir
D) Zındık
E) Dürzi
17. Aşağıdakilerden hangisi Kur’an-ı Kerim’de ve hadislerde mucize kavramı yerine kullanılan terimlerden biri değildir?
A) Ayet
B) Burhan
C) Alamet
D) Keramet
E) İbret
18. İlahiyat Fakültelerinde “Din Felsefesi” adı ile bağımsız bir ders ilk olarak hangi eğitim öğretim yılında okutulmaya başlanmıştır?
A) 1976 - 1977
B) 1973 - 1974
C) 1977 - 1978
D) 1975 - 1976
E) 1974 - 1975
19. Tanrı’dan ilâhî bir kıvılcım alan insanın, ancak Tanrı’nın öngördüğü tarzda bir yaşantı süreceğini, bu yaşantı sırasında onun istekleri doğrultusunda hareket
ettiğinde, Tanrı’ya ulaşabileceğini ileri süren düşünür aşağıdakilerden hangisidir?
A) Farabî
B) İbn-i Rüşd
C) John Stuart Mill
D) Seneca
E) John Calvin
20. “İmana yer açabilmek için bilgimi inkâr ettim” sözü aşağıdaki düşünürlerden hangisine aittir?
A) Descartes
B) Hume
C) Locke
D) W.James
E) Kant
Cevap anahtari=
1. B
2. A
3. B
4. C
5. E
6. B
7. A
8. B
9. D
10.C
11.B
12.B
13.B
14.E
15.C
16.E
17.D
18.A
19.D
20.E
Alintidir |
| |