Konu Başlıkları: 0-6 yaş gelişim aşamaları
Tekil Mesaj gösterimi
Alt 14 Nisan 2009, 00:42   Mesaj No:1

sessiz23

Medineweb Aktif Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:sessiz23 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 1256
Üyelik T.: 07 Nisan 2008
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj : 165
Konular: 77
Beğenildi:7
Beğendi:0
Takdirleri:37
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart 0-6 yaş gelişim aşamaları

0-6 yaş gelişim aşamaları

Okulöncesi dönemdeki çocuklar meraklı, araştırıcı, hayal güçleri kuvvetli ve sorgulayıcıdırlar Bu nedenle çocukların bu yöndeki gelişimlerini desteklemek amacıyla, onların araştırabilecekleri, meraklarını giderebilecekleri, neden sonuç ilişkisini görebilecekleri, çeşitli fikirler öne sürerek tahminlerde bulunabilecekleri fırsatlar verilmeli ve bu yönde eğitim ortamları hazırlanmalıdır Bu da çocukların merak ve araştırma duygularını geliştirici ve zihinsel yeteneklerini uyarıcı etkinliklerden biri olan “fen etkinlikleri” ile mümkündür Okulöncesi dönemde fen etkinlikleri fen bilimlerine ilişkin bilgilerin çocuğa aktarılması olmayıp, çocuğun bunları yaparak ve yaşayarak öğrenmesidir Ezbere bir fen bilgisi aktarımı çocuğun zihinsel gelişimine katkısı olmayıp, sadece bilgilerin artmasına yarar Oysa ki, okulöncesi yıllarda önemli olan çocuğun araştırma, inceleme ve gözlem becerilerini geliştirerek, sağlam bilimsel temeller oluşturması ve bilimsel düşünmeyi öğrenebilmesidir Anaokullarında çocukların yaparak öğrenmeleri ile gerçekleştirilecek fen çalışmaları sırasında çocuk gözlem yapma, soru sorma, fikirler ileri sürme, tahmin etme, iletişim kurma, düşüncelerini başkaları ile paylaşabilme ve neden sonuç ilişkisini kavrama fırsatına sahip olacaktır Bu nedenle, fen etkinliklerine çocuğun merak duygusunu uyaracak ve doğal merakını tatmin edecek doğal ortamın yaratılmasıyla başlanmalıdır Esas olan çocuğun merakını giderebilmesi için sorular sorması ve bu sorulara cevap bulabilmesi için gözlem inceleme ve araştırma yapmasıdır Okulöncesi çocuklar için fen öğretiminin başlangıç noktası onların doğal çevreleridir Çeşitli çevre gezileri ve yürüyüşler onlara gözlem ve inceleme yapma fırsatı verirken, doğadaki değişimler (mevsimler, gün, hava durumu gibi) Onlara sorgulama ve araştırma olanakları yaratabilir Ayrıca çevrelerindeki bitkiler, hayvanlar, taşlar, bulutlar, yeryüzü, canlı ve cansız bütün nesneler onlarda heyecan yaratır ve onlara araştırma fırsatları sunar Bu nedenle öğretmen iyi bir gözlemci olup, çocukların ihtiyaç duydukları her an onları bu tür etkinliklere yönlendirebilmeli ve her konuda sorular sorarak, gözlem, inceleme, araştırma ve sorgulama yeteneklerini geliştirebilmelidir
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi sessiz23 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
11 Ayın Sultanı ramazan Oruç-Ramazan sessiz23 0 2105 22 Ağustos 2009 22:40
Etkili Öğretmenlik Eğitimi Çocuk ve Aile Sağlığı sessiz23 1 2613 27 Nisan 2009 00:29
Çocuğun Gelişim Çağları Çocuk ve Aile Sağlığı sessiz23 0 2361 27 Nisan 2009 00:25
Çocuk eğitimi-Duygusal Gelişim Çocuk ve Aile Sağlığı sessiz23 0 2158 27 Nisan 2009 00:21
Çocuğu Tanımanın Eğitimdeki Yeri ve Önemi Çocuk ve Aile Sağlığı sessiz23 0 2047 27 Nisan 2009 00:18