www.medineweb.net, yükleniyor... 'den beri Kesintisiz Yayında.... |
|
Konu Kimliği: Konu Sahibi sessiz23,Açılış Tarihi: 14 Nisan 2009 (00:42), Konuya Son Cevap : 14 Nisan 2009 (00:42). Konuya 0 Mesaj yazıldı |
![]() ![]() |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
![]() | Mesaj No:1 |
![]() 0-6 yaş gelişim aşamaları Okulöncesi dönemdeki çocuklar meraklı, araştırıcı, hayal güçleri kuvvetli ve sorgulayıcıdırlar Bu nedenle çocukların bu yöndeki gelişimlerini desteklemek amacıyla, onların araştırabilecekleri, meraklarını giderebilecekleri, neden sonuç ilişkisini görebilecekleri, çeşitli fikirler öne sürerek tahminlerde bulunabilecekleri fırsatlar verilmeli ve bu yönde eğitim ortamları hazırlanmalıdır Bu da çocukların merak ve araştırma duygularını geliştirici ve zihinsel yeteneklerini uyarıcı etkinliklerden biri olan “fen etkinlikleri” ile mümkündür Okulöncesi dönemde fen etkinlikleri fen bilimlerine ilişkin bilgilerin çocuğa aktarılması olmayıp, çocuğun bunları yaparak ve yaşayarak öğrenmesidir Ezbere bir fen bilgisi aktarımı çocuğun zihinsel gelişimine katkısı olmayıp, sadece bilgilerin artmasına yarar Oysa ki, okulöncesi yıllarda önemli olan çocuğun araştırma, inceleme ve gözlem becerilerini geliştirerek, sağlam bilimsel temeller oluşturması ve bilimsel düşünmeyi öğrenebilmesidir Anaokullarında çocukların yaparak öğrenmeleri ile gerçekleştirilecek fen çalışmaları sırasında çocuk gözlem yapma, soru sorma, fikirler ileri sürme, tahmin etme, iletişim kurma, düşüncelerini başkaları ile paylaşabilme ve neden sonuç ilişkisini kavrama fırsatına sahip olacaktır Bu nedenle, fen etkinliklerine çocuğun merak duygusunu uyaracak ve doğal merakını tatmin edecek doğal ortamın yaratılmasıyla başlanmalıdır Esas olan çocuğun merakını giderebilmesi için sorular sorması ve bu sorulara cevap bulabilmesi için gözlem inceleme ve araştırma yapmasıdır Okulöncesi çocuklar için fen öğretiminin başlangıç noktası onların doğal çevreleridir Çeşitli çevre gezileri ve yürüyüşler onlara gözlem ve inceleme yapma fırsatı verirken, doğadaki değişimler (mevsimler, gün, hava durumu gibi) Onlara sorgulama ve araştırma olanakları yaratabilir Ayrıca çevrelerindeki bitkiler, hayvanlar, taşlar, bulutlar, yeryüzü, canlı ve cansız bütün nesneler onlarda heyecan yaratır ve onlara araştırma fırsatları sunar Bu nedenle öğretmen iyi bir gözlemci olup, çocukların ihtiyaç duydukları her an onları bu tür etkinliklere yönlendirebilmeli ve her konuda sorular sorarak, gözlem, inceleme, araştırma ve sorgulama yeteneklerini geliştirebilmelidir | |
![]() |
![]() | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
![]() | Oruç-Ramazan | sessiz23 | 0 | 2104 | 22 Ağustos 2009 22:40 |
![]() | Çocuk ve Aile Sağlığı | sessiz23 | 1 | 2610 | 27 Nisan 2009 00:29 |
![]() | Çocuk ve Aile Sağlığı | sessiz23 | 0 | 2360 | 27 Nisan 2009 00:25 |
![]() | Çocuk ve Aile Sağlığı | sessiz23 | 0 | 2154 | 27 Nisan 2009 00:21 |
![]() | Çocuk ve Aile Sağlığı | sessiz23 | 0 | 2046 | 27 Nisan 2009 00:18 |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
![]() | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
KPSS "Psikolenguistikçilere Göre Dil Gelişimi Aşamaları" | mehmet akif2 | KPSS Eğitim Bilimleri | 4 | 10 Temmuz 2018 09:57 |
Kişisel Gelişim ve 10 Ayet | Tuba_ | Kişisel Gelişim | 0 | 19 Mart 2014 02:58 |
Islami kişisel gelişim | Esma_Nur | Kişisel Gelişim | 1 | 06 Şubat 2014 23:49 |
Sürekli Gelişim | EyMeN&TaLhA | Makale ve Köşe Yazıları | 0 | 17 Mayıs 2013 09:55 |
Çocuğun Gelişim Çağları | sessiz23 | Çocuk ve Aile Sağlığı | 0 | 27 Nisan 2009 00:25 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|