Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İLİTAM Bölümleri Ders/ Dökümanlar > ANKARA İlitam

Konu Kimliği: Konu Sahibi küskün,Açılış Tarihi:  28 Ocak 2015 (16:40), Konuya Son Cevap : 28 Ocak 2015 (16:43). Konuya 2 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 28 Ocak 2015, 16:40   Mesaj No:1
Medineweb Üyesi
küskün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:küskün isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 45598
Üyelik T.: 20 Ekim 2014
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 108
Konular: 52
Beğenildi:46
Beğendi:0
Takdirleri:11
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Ankara üniversitesi 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı ara sınavı

Ankara üniversitesi 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı ara sınavı

ANKARA ÜNİVERSİTESİ
(YARIYILLIK) İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA UZAKTAN EĞİTİM PROGRAMI
2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI ARA SINAVI
A
Adı - Soyadı : ……………………………………………………
Öğrenci Numarası : ……………………………………………………
Programı : ……………………………………………………
Salon Numarası : ……………………………………………………
1. Bu kitapçıkta bulunan testler ve test numaraları
aşağıdaki gibidir:
Test Adı:
İslam Felsefesi
Sayfa No:
1
Hadis Metinleri -I 7
İslam Tarihi -II 14
Her dersten 30 soru olmak üzere testte toplam 90 soru
yer almaktadır.
4. Soruları cevaplarken size zor görünen sorular üze-
rinde fazla zaman harcamayınız. Zamanınız kalırsa,
cevaplayamadığınız sorulara yeniden dönünüz.
5. Bu kitapçıkta yer alan her sorunun yalnızca tek doğru
cevabı vardır. Bir soru için birden çok cevap işaret-
lenmişse, o soru yanlış cevaplanmış sayılacaktır.
6. Cevaplarınızı koyu siyah ve yumuşak uçlu kurşun
kalemle işaretleyiniz. İşaretlerinizi cevap yerlerinin
dışına taşırmayınız. Tükenmez kalem ya da
dolmakalem kullanmayınız.
7. Cevap kâğıdınızı buruşturmayınız, katlamayınız ve
üzerine gereksiz işaret koymayınız.
8. Değiştirmek istediğiniz cevabı yumuşak bir silgiyle,
cevap kağıdını yıpratmadan, temizce siliniz ve yeni
cevabınızı işaretlemeyi unutmayınız.
9. Puanlama yapılırken, her teste verdiğiniz doğru
cevaplarınız dikkate alınacak, yanlışlar doğruları
götürmeyecektir.
10. Sınavda uyacağınız diğer kurallar bu kitapçığın arka
kapağında belirtilmiştir.
2. Bu soru kitapçığının türü A’dır. Bunu cevap
kâğıdınızdaki ilgili yere aşağıdaki gibi kodlayınız ve
Salon Görevlisinin de ilgili yere kodladığınız bilgiyi
onaylamasını sağlayınız.
KİTAPÇIK TÜRÜ
AB
Bu kodlamayı cevap kâğıdınıza yapmadığınız veya
yanlış yaptığınız takdirde, sınavınızın değerlendirilmesi
mümkün değildir.
3. Testin tümü için verilen cevaplama süresi 120
dakikadır. Her bir test için yaklaşık 40 dakikalık bir
cevaplama süresi düşmektedir.
2.Sınıf 3.Yarıyıl - Pazar Öğleden Sonra Oturumu
A
1 Diğer Sayfaya Geçiniz.
1. Maddeyi tek gerçeklik kabul edip
maddeden bağımsız ruhu inkâr eden,
âlemin ezeli olduğunu ve bir yaratıcısının
bulunmadığını savunan görüş İslam
düşüncesinde aşağıdaki ekollerden
hangisiyle adlandırılır?
A) Rivâkiyye
B) İşrakîlik
C) Dehrilik
D) Tabiatçılık
E) Meşşaîlik
2. İslam felsefesi ile ilgili aşağıdakilerden
hangisi söylenemez
A) İslam coğrafyasında Müslüman
filozoflar tarafından ortaya konulan
felsefenin adıdır.
?
B) İslam’ın doğuşundan itibaren
başlayan ve tercüme hareketleri ile
gelişen ve yetkinleşen bir felsefedir.
C) Felsefe konularını felsefî bir tarzda
ele alan Kindî, İslam felsefesinin ilk
filozofudur.
D) İslam felsefesi alanında yazılan
eserlerin dili yalnızca Arapçadır.
E) İslam felsefesinde filozoflar
ulûhiyet, ruh, Tanrı-alem ilişkisi gibi
konuların yanı sıra tabiat ilimleri ile
ilgili konularla ilgilenmişlerdir.
3. İslam felsefesinde kavramlarla ilgili
yazılmış sözlük şeklindeki ilk eser ve
yazarı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Seyyid Şerif Cürcânî/Tarifât
B) Tehanevî/Keşşâfu Istılahati’l-Fünûn
C) Fârâbî/Meâni’l-Akl
D) İbn Sînâ/El-Birr ve’l-İsm
E) Kindî/Risâle fî Hudûdi’l-Eşya ve
Rusûmihâ
4. Müslümanlar için akıl ilk olarak Tanrı’nın
en önemli sıfatıdır. İkinci olarak melekler
veya göksel cevherlerin aklıdır. Üçüncü
tür akıl ise insan aklıdır. Bunu yanında
İbn Sînâ ve onu takiben Gazzâlî,
peygamberlerin mazhar olduğu ve
müstefad akıl derecesinin üzerinde yer
alan bir akıldan bahsederler ki bu….
mertebesidir.
Yukarıdaki boşluğa gelecek kavram
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Münfail Akıl
B) Kutsî Akıl
C) Bilfiil Akıl
D) Zahir Akıl
E) Bilmeleke Akıl
5. -Bilkuvve canlılığa sahip olan tabiî cismin
ilk yetkinliği
-Kendi zâtıyla kâim olan ve varlığında
başkasına ihtiyacı olmayan
-Suretleri kabul etme gücü
Yukarıdaki tanımları karşılayan
kavramlar aşağıdakilerden hangisinde
doğru olarak verilmiştir?
A) Nefs/Cevher/Heyûlâ
B) Cevher/Araz/Nefs
C) Ruh/Araz/Hâdis
D) Nefs/Cevher/İllet
E) Heyûlâ/Cevher/Araz
İSLAM FELSEFESİ
A
2 Diğer Sayfaya Geçiniz.
6. Abbasi Halifesi Mansur’un katipliğini
yapan İran Asıllı Abdullah b. Mukaffa
tarafından tercüme edilen, Hintli bilge
Beydeba tarafından kaleme alınan eser
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hudayînâme (Pers Kralları Tarihi)
B) el-Mecisti
C) Siddhanta
D) Kelîle ve Dimne
E) Meyveler Kitabı (Kitâbu’s-Semere)
7. İskenderiye’de ortaya çıkan, Platon’un
fikirlerini Hıristiyanlıktan da etkilenerek
yorumlamaya çalışan Ammonius Saccas
tarafından başlatılan ve Plotin
tarafından son şekli verilen felsefî akım
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yeni Aristoculuk
B) Yeni Eflatunculuk
C) Patristik Yahudi Felsefesi
D) Stoacılık
E) Patristik Hristiyan Felsefesi
8. Aşağıdakilerden hangisi İslam
Felsefesine en çok etki eden dış
kaynaktır?
A) Antik Yunan- Helenistik Felsefe
B) Hind Felsefesi
C) İran Felsefesi
D) Kur’an
E) Sünnet
9. Huneyn b. İshak tarafından
Süryaniceden “Kitâbu’s-Siyaset” adıyla
tercüme edilen Cumhuriyet (Devlet)
isimli eserin sahibi ve aynı zamanda
İslam Felsefesine metafizik ve ahlâk
alanlarında da etkisi olan filozof
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Porfyrious
B) Alexandre d’Aphrodisias
C) Eflatun
D) Aristo
E) Plotinus
10. İbnü’n-Nedîm tarafından kaleme alınan
biyografik ve bibliyografik eserlerin en
meşhurlarından olan, içerisinde
Müslüman filozoflara, bilim adamlarına,
kelamcılara, sufilere, Antik Yunan
filozoflarına ve Süryani mütercimlerine
yer verilen eser aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Tabakatü’l-Etibbâ’ ve’l-Hükemâ
B) Eş-Şeka’iku’n-Nu’mâniyye
C) Sıvânu’l-Hikme
D) El-Mukâbasât
E) El-Fihrist
11. Aşağıdakilerden hangisi beş tümelden
birisi değildir
A) Cins
?
B) Madde
C) Tür
D) Ayrım
E) Genel Araz
A
3 Diğer Sayfaya Geçiniz.
12. “İnsan düşünen hayvandır.”
cümlesindeki insan, düşünen ve hayvan
kelimeleri sırasıyla aşağıdakilerden
hangisine karşılık gelmektedir?
A) Cins/Tür/Ayrım
B) Tür/Cins/Ayrım
C) Tür/Ayrım/Cins
D) Ayrım/Cins/Tür
E) Cins/Ayrım/Tür
13. Bir şeyin hangi türeden bir yapıda
olduğunu ortaya koyan ve ‘hangi’
sorusunun cevabını oluşturan neden
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Fail neden
B) Madde nedeni
C) Gaye nedeni
D) Suret nedeni
E) Yakın neden
14. Kıyas teorisi adı altında incelenen
tümdengelim, iki öncülden ve bir
sonuçtan oluşur. Öncüllerinin doğruluk
değeri bakımından beş sanat ortaya
çıkar. Aşağıdakilerden hangisi ortaya
çıkan bu beş sanattan birisi değildir
A) Cedel
?
B) Safsata
C) Burhan
D) Hitabet
E) Analoji
15. Aşağıdakilerden hangisi madde için
söylenemez
A) Suretiyle birlikte somut olarak
tezahür etmiş heyuladır.
?
B) Değişim yani harekete tabidir.
C) Heyūlā’nın bir sureti kabul etmesiyle
somut bir cisim olarak ortaya çıkışı,
oluş’tur.
D) Suretin cismi terketmesi neticesinde
cismin ortadan kalkışı bozuluş veya
yok oluştur.
E) Maddenin somut olarak ortaya
çıkması, madde-suret birlikteliğini
zorunlu olarak gerektirmez.
16. Aşağıdakilerden hangisi fizik ve
metafiziğe ait cevherlerden değildir
A) Araz
?
B) Cisim
C) Heyula
D) Suret
E) Nefs
17. İbn Sînâ, kendini meydana getiren
zorunlu varlığın zâtından sonra gelme
anlamında …; zamanda varlığa gelme
anlamında ise … kavramlarını
kullanmaktadır.
Yukarıdaki boşluklara uygun gelecek
kavramlar aşağıdakilerden hangisidir?
A) Zamanî hudûs/zâtî hudûs
B) Zâtî hudûs/zamanî kıdem
C) Zâtî hudûs/zamânî hudûs
D) Zamanî hudûs/ zamanî kıdem
E) Zâtî kıdem/zamanî hudûs
A
4 Diğer Sayfaya Geçiniz.
18. Gerçekte Plotin’in Enneadlarının IV,V ve
VI, bölümlerinin telhsinden ibaret olan
ancak Müslümanlar tarafından
Aristo’nun sanılan, İslam felsefesinde
Sudûr teorisi olarak bilinen teorinin
İslam dünyasına geçişini sağlayan eser
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Nikomakhosa Etik
B) Kitâbu’r-Rubûbiyye
C) Kevn ve’l-Fesâd
D) Kitâbu’n-Nevâmis
E) Mâ Ba’de’t-Tabiî’a
19. Aşağıdaki İslam filozoflarından hangisi
İslam düşünce tarihinde “felsefi-mistik”
geleneği inşa eden kişidir?
A) Sühreverdî
B) Gazzâlî
C) İbn Arabî
D) İbn Sînâ
E) İbn Bâcce
20. Aşağıdakilerden hangisi Gazzâlî’nin
filozofları eleştirdiği meselelerden birisi
değildir
A) Sebep-sonuç arasındaki ilişkinin
zorunluluğu
?
B) Âlemin ezeliliği
C) Cismanî haşrin inkârı
D) Allah’ın cüz’îleri bilmediği
E) Mantık ilminin bir alet ilmi olarak
kabulü
21. 370/980-81-428/1037 yılları arasında
yaşayan, kendi dönemine kadar İslam
felsefesi alanında ortaya konulan
birikimi yeniden işleyerek büyük bir
külliyât ortaya koyan ve İslam felsefesini
zirve noktasına ulaştıran filozof
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kindî
B) İbn Sînâ
C) Fârâbî
D) Gazzâlî
E) İbn Arabî
22. İslam felsefesini metot, terminoloji ve
problemler açısından temellendiren ve
aynı zamanda İslâm dünyasının en
önemli mantıkçısı kabul edilen İslam
filozofu kimdir?
A) Gazzâlî
B) İbn Sînâ
C) Nasîrüddin Tûsî
D) Fârâbî
E) Fahreddin er-Râzî
23. Gazzâlî ve Razî gibi felsefî konuları ele
alırken bunu felsefeye karşı bir tepki
olarak değil de felsefe ile kelamın
konularını aynı alanın meseleleri olarak
ele alan ve bundan dolayı bazı müellifler
tarafından kelam ve felsefeyi ilk
mezceden kişi olarak kabul edilen filozof
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Şehristanî
B) Nasîrüddin Tûsî
C) Taşköprüzâde
D) İbn Arabî
E) Sühreverdî
A
5 Diğer Sayfaya Geçiniz.
24. Aşağıdaki yazar/eser eşleştirmelerinden
hangisi yanlıştır
A) Fârâbî/El-Medînetü’l-Fâzıla
?
B) İbn Sînâ/El-Hikmetü’l-Meşrikıyye
C) İbn Arabî/Kitâbü Heyâkili’n-Nûr
D) Nasîrüddin Tûsî /Telhîsü’l-Muhassal
E) Gazzâlî/El-Kıstâsü’l-Müstakim
25. İbn Meserre tarafından kaleme alınan,
Endülüs’te erken dönemde yapılan
felsefe ve din ilişkisi ile ilgili tartışmalar
hakkında en önemli belgelerden biri
olma niteliğini taşıyan eser
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Hayy b. Yakzan
B) Risâle fi’l-Müteharrik
C) Kitabu Tevhîdi’l-Mûkınîn
D) El-Keşf an Menâhici’l-Edille
E) Risaletü’l-İ’tibâr
26. İbn Tufeyl’in felsefî roman tarzında
yazdığı Hayy b. Yakzan adlı eseri ile ilgili
aşağıdakilerden hangisi söylenemez
A) Hayy karakteri, İbn Bâcce’nin
“Tedbiru’l-Mutevahhid”indeki
“yalnız adam”a da benzemektedir.
?
B) Hayy’ın ıssız adada doğuşu ile ilgili
olarak, Onun balçıktan anasız
babasız meydana gelişi ile ilgili
hikâye eski bir Grek masalından
alınmıştır.
C) Eserin ana konusu, tabiatta
toplumun etkisinden tamamen uzak
bir şekilde, yalnız başına kalan bir
insanın gözlem, tecrübe ve aklını
kullanmak suretiyle mutlak hakikati
bulabileceğine dairdir.
D) Bu esere göre, saf akıl, vahyin
hakikatlerini kavrama yeteneğine
sahiptir.
E) İbn Tufeyl, felsefeyi temsil eden
filozof, tasavvufu temsil eden sûfi ve
dini temsil eden din alimi (fakih veya
kelamcı) tipini sırasıyla; Hayy, Absal
ve Salaman tipleriyle ortaya
koymuştur.
27. Aşağıdakilerden hangisi İbn Rüşd’ün
savunduğu görüşler arasında yer almaz
A) Hakikatin birliği düşüncesini
savunur.
?
B) Allah-alem ilişkisini sürekli ve her an
yaratma fikrinden yola çıkarak izah
eder.
C) Hayvanî nefsin fonksiyonları
arasında ortak duyu ve hayal
gücünün yanı sıra vehim gücünü de
kabul eder.
D) Alemin ilahî bir irade sonucunda
yaratıldığını savunur.
E) Dinin verdiği bilgi ile aklî burhanın
birbirine ters düşmesi durumunda
dinî bilginin te’vil edilmesi
gerektiğini savunur.
A
6 Diğer Sayfaya Geçiniz.
28. Allah'ın varlığını ispat konusunda,
alemdeki bütün varlıkların yaratılmış
olduklarının apaçık oluşu ve her
yaratılanın bir yaratıcısının bulunması
gerektiği tarzındaki iki önermeye
dayanan delil aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Ontolojik delil
B) İnayet delili
C) Hudus delili
D) İhtira delili
E) İmkân delili
29. İbn Seb’în tarafından savunulan ve
vahde-i vücûd anlayışından farklı olarak
görünür alemdeki varlıkların gerçekliğini
kabul etmeyerek bunların hayali
varlıklar olduğuna inanan ve yegane
varlık olarak Allah’ı kabul eden anlayış
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Vahdet-i şühûd
B) Vahdet-i vücûd
C) Sudûr
D) Vahdet-i Mutlaka
E) Vahdet-i mevcûd
30. İbn Bâcce’nin insan anlayışında esas
olarak hedeflediği ve gerçekten hakikate
ulaştıklarına inandığı mutlu insanlar için
kullandığı kavram aşağıdakilerden
hangisidir?
A) Suadâ
B) Cumhur
C) Avam
D) Hass
E) Nüzzâr
İSLAM FELSEFESİ TESTİ BİTTİ.
HADİS METİNLERİ–I TESTİNE GEÇİNİZ.
A
7 Diğer Sayfaya Geçiniz.
1. Aşağıdakilerin hangisinde hadis
edebiyatının oluşumunun temel
safhaları
A) Hıfz, kitabet, icazet, tasnif
doğru olarak sıralanmıştır?
B) Kitabet, hıfz, tekvin, tasnif
C) Tedvin, tasnif, tehzib, tertib
D) Hıfz, kitabet, tedvin, tasnif
E) Tasnif, tedvin, rivayet, kitabet
2. Aşağıdakilerden hangisi sahabilerin
sünnet ve hadis anlayışında görülen
temel yaklaşımlardan değildir
A) Zâhirî
?
B) Fıkhî
C) İctihâdî
D) Lafzî/şeklî
E) Ahlakî
3. Fakîh sahabîler için aşağıdakilerden
hangisi söylenemez
A) Hz. Peygamberin ne demek
istediğini ve neyi amaçladığını tespit
etmeye çalışmışlardır.
?
B) Sünnetlerin kaynağını ve bağlayıcı
olup olmadığını gözetmişlerdir.
C) Hz. Peygamber’in talimatını lafzî,
tatbikatını ise şeklî olarak
anlamışlardır.
D) Hz. Peygamber’in beşerî, nebevî ve
idârî uygulamalarını dikkate
almışlardır.
E) Hadisleri söylendiği ortam ve
bağlam içerisinde
değerlendirmişlerdir.
4. Türk asıllı Mısırlı âlim Bedruddin ez-
Zerkeşî (ö. 794/1392) tarafından kaleme
alınan ve Hz. Âişe'nin bazı hadislere ve
sahabilere yönelik itiraz ve
düzeltmelerini konu alan eserinin
A) Musnedu ‘Â’işe
adı
nedir?
B) Usudu’l-Ğâbe fi Ma’rifeti’s-Sahâbe
C) Câmi‘u’l-‘Ulûm ve’l-Hikem
D) ‘Â’işe ve Mekânetuhâ ‘inde’s-
Sahâbe
E) El-İcâbe li-Îrâdi Me’stedrekethu
‘Â’işe ‘ale’s-Sahâbe
5. Aşağıdakilerden hangisi hadislerin
korunmasına yönelik ilmî tedbirlerden
biri değildir
A) İsnad uygulamasının başlatılması
?
B) İstihare ve rüya yoluyla hadislerin
Hz. Peygamber’e onaylatılması
C) Hadislerin kabul edilmesi için
musanniflerce bazı şartların
belirlenmesi
D) Güvenilen kimselerden, bilinen
hadislerin alınması
E) Râvîlerin güvenilirliğiyle ilgili cerh ve
ta‘dîl ilminin başlaması
6. Aşağıdakilerden hangisi hadis
edebiyatının ilk yazılı vesikalarından
değildir
A) Sahîh-i Buharî
?
B) Sahabi sahîfeleri
C) Hz. Peygamber’in çevre ülke
yöneticilerine göndermiş olduğu
davet mektupları
D) Hz. Peygamber dönemine ait siyasî
ve diplomatik anlaşma metinleri
E) Hz. Peygamber döneminde valilere
gönderilen talimatlar
__________________
Bazen Sesini Duyurmak İçin Susmak Gerekir!
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi küskün 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Mbsts Hac,Fıkıh dersi serbest sorular ve... Fıkıh nurşen35 2 4992 04 Şubat 2015 02:57
pratik adım adım Hacc İçin Özetler Hacc-Umre-Kurban küskün 0 2643 04 Şubat 2015 02:42
arapça dün bugün yarın Genel Arapça küskün 0 3081 31 Ocak 2015 15:31
Ankara üniversitesi 2012-2013 eğitim-öğretim yılı... ANKARA İlitam küskün 2 2862 28 Ocak 2015 16:40
Kuranı Kerim ders özetleri Kur'an-ı Kerim 3 Allahın kulu_ 1 6228 28 Ocak 2015 16:29

Alt 28 Ocak 2015, 16:42   Mesaj No:2
Medineweb Üyesi
küskün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:küskün isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 45598
Üyelik T.: 20 Ekim 2014
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 108
Konular: 52
Beğenildi:46
Beğendi:0
Takdirleri:11
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Ankara üniversitesi 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı ara sınavı

HADİS METİNLERİ -I
A
8 Diğer Sayfaya Geçiniz.
7. Hadislerin tedvini ve tasnifi ile ilgili
olarak aşağıdakilerden hangisi
doğrudur
A) Hadislerin tasnifi, tedvinden önce
yapılmıştır.
?
B) Hadislerin konularına göre
düzenlenmesine “tedvin” denir.
C) Konularına göre tasnif edilen ilk eser
Hemmâm b. Munebbih’in
“Sahîfe”sidir.
D) Resmî tedvin faaliyeti halife Ömer b.
Abdulaziz’in emri ile başlamıştır.
E) Tasnif döneminde hadisler sadece
konularına göre düzenlenmiştir.
8. Görünüş itibariyle iki hadis arasında
birbirlerine aykırı/zıt manaların
bulunması durumunda bunların arasını
birleştirmeyi veya birleşmesi mümkün
olmayanlardan birini tercih etmeyi konu
edinen hadis ilmi nedir
A) Esbâbu vurûdi’l-hadis
?
B) Ğarîbu’l-hadis
C) Muhtelifu’l-hadis
D) Usûlu’l-hadis
E) Fıkhu’l-hadis
9. Aşağıdakilerden hangisi metin tenkidi
konusunda başvurulan yaygın
kriterlerden değildir
A) Kur’ân’a arz
?
B) Tefsire arz
C) Tarihe arz
D) Sünnete arz
E) Akl-ı selime arz
10. Aşağıdakilerden hangisi hadis ve
sünnetin anlaşılmasında gözetilen genel
ilkelerden sayılmaz
A) Hadis ve sünnet günümüzdeki
bilimsel ve teknolojik gelişmeler
ışığında anlaşılmalıdır.
?
B) Hadis ve sünnet, Kur’an ayetleri
ışığında anlaşılmalıdır.
C) Hadis lafızlarının delalet ettiği
anlamlar iyi tespit edilmelidir.
D) Hadisin, sünnet ve sîret
bütünlüğüne uygunluğu
gözetilmelidir.
E) Hadisteki değişken vasıta ile sabit
hedef birbirinden ayırt edilmelidir.
11. Aşağıdakilerden hangisi Mâlik b. Enes’in
bir hadisle amel etmek için dikkate aldığı
kriterler arasında sayılamaz
A) Kur’ân ve Sünnet’e uygun olması
?
B) Medine’de bilinen uygulamaya
aykırı olmaması
C) Ravinin Medine ehlinden olması
D) Maslahata uygun olması
E) Sedd-i zerâi‘ prensibine aykırı
olmaması
12. İmam Mâlik’in el-Muvatta’ isimli
eserinin değişik birçok nüshası vardır ve
bu nüshalar arasında çeşitli boyutlarda
farklılıklar söz konusudur.
Aşağıdakilerden hangisi bu durumun
nedenlerinden biri olarak gösterilemez
A) Uzunca bir süre Mâlik tarafından
ders halkalarında okutulması
?
B) Muvatta’ın asıl nüshasının
kaybolması ve bize ulaşmaması
C) Mâlik’in kendi eserine ekleme ve
çıkarmalarda bulunması
D) Değişik birçok talebesi tarafında
nakledilmesi
E) Bir defada yazılmış ve tamamlanmış
bir eser olmaması
A
9 Diğer Sayfaya Geçiniz.
13. Abdurrâzzâk’ın el-Musannef’ini
oluştururken en çok istifade ettiği
A) Mâlik b. Enes
hocalarından biri aşağıdakilerden
hangisidir?
B) Ahmed b. Hanbel
C) Ali İbnu’l-Medînî
D) Zuheyr b. Harb
E) İbn Cureyc
14. Aşağıdakilerden hangisi İbn Ebî
Şeybe’nin el-Musannef adlı eserinin
özelliklerinden biri
A) Daha çok fıkıh konularına göre tertip
edilmiştir.
değildir?
B) Tarih, akâid ve meğâzi ile ilgili
rivayetler de içerir.
C) Merfû rivayetlerin yanı sıra Sahabe
sözlerine de yer verilir.
D) Her zaman önce merfû daha sonra
mevkûf rivayetler sıralanmıştır.
E) Mursel, munkatı’ rivayetler de esere
alınmıştır.
15. Aşağıdakilerden Hangisi Ahmed b.
Hanbel’in el-Musned isimli eserinin
özelliklerinden biridir
A) Önce en çok hadis rivayet eden
sahabenin hadisleri verilmiştir.
?
B) Musned’deki tüm rivayetler sahihtir.
C) İsmi müphem olan sahabenin
rivayetlerine yer verilme-miştir.
D) Rivayetler konularına göre
sıralanmıştır.
E) İlk hadis sahifelerinin bazıları eserde
nakledilmiştir.
16. Dârimî ve es-Sunen’i hakkında verilen
bilgilerden hangisi yanlıştır
A) Dârimî’nin Sunen’i el-Mukaddime ile
başlar.
?
B) Buhârî ve Muslim gibi muhaddisler
Dârimî’den rivayette
bulunmuşlardır.
C) Eser, fıkıh konularına göre tertip
edilmiştir.
D) Dârimî eserinde kendi görüşlerine
hiç yer vermez.
E) Eser, sahih hadislerin yanı sıra zayıf
rivayetler de barındırır.
17. Kutub-i Sitte ile ilgili olarak
aşağıdakilerden hangisi söylenemez
A) Kutub-i Sitte terimi tarihî süreç
içinde kademeli olarak oluşmuş ve
şekillenmiştir.
?
B) Kutub-i Sitte yazarları eserlerine
aldıkları hadisleri hangi şartlara göre
seçtiklerini genellikle
belirtmemişlerdir.
C) Kutub-i Sitte yazarları hicrî üçüncü
asırda yaşamışlardır.
D) İbn Mâce’nin es-Sunen’inin Kutub-i
Sitte içinde sayılmasında görüş
ayrılığı vardır.
E) Kutub-i Sitte’yi oluşturan eserlerde
sadece sahih ve güvenilir hadisler
yer almaktadır.
A
10 Diğer Sayfaya Geçiniz.
18. Buhârî ve Muslim’in el-Câmi‘u’sSahîh’leri ile ilgili olarak aşağıdakilerden
hangisi yanlıştır
A) Buhârî ve Muslim, el-Câmi‘u’s-
Sahîh’lerinde bütün sahîh hadisleri
toplamıştır.
?
B) Buhârî el-Câmi‘u’s-Sahîh’inin bâb
başlıklarında bazen mu‘allak
rivayetlere yer vermiştir.
C) Buhârî hadislerin muttasıl
sayılabilmesi için mulâkatı, Muslim
ise mu‘asâratı şart koşmuştur.
D) Buhârî ve Muslim’in el-Câmi‘u’s-
Sahîh’leri câmi‘ türü eserlerdir.
E) Muslim’in el-Câmi‘u’s-Sahîh’i
mukaddime ile başlar.
19. Bir hadisin hem Buhârî’nin hem de
Muslim’in el-Câmi‘u’s-Sahîh’inde yer
alması durumunda, bu hadisin Buhârî ve
Muslim tarafından birlikte nakledildiğini
belirtmek üzere hangi terim
A) Muşterekun fih
kullanılır?
B) Muhtelefun fih
C) Muttefakun aleyh
D) Muctema‘un aleyh
E) Merviyyun anh
20. Muslim ve Sahîh-i Muslim için
aşağıdakilerden hangisi söylenemez
A) Muslim, hadisleri derli toplu ve
muhtasar bir şekilde öğrenmek
isteyenlerin talepleri üzerine eserini
tasnif etmiştir.
?
B) Muslim, Buhârî’den sonra hadisleri
konularına göre tasnif eden ikinci
muhaddistir.
C) Muslim, eserini büyük ölçüde
kendisinden önceki yazılı
kaynaklardan seçme yaparak
meydana getirmiştir.
D) Muslim’in tasnif tarzı, bir hadisin
çeşitli tariklerini/rivayetlerini ilgili
olduğu konu altında bir araya
getirmek şeklindedir.
E) Batı İslam bölgesi (Mağrib)
muhaddislerinden kimileri Sahîh-i
Muslim’i Sahîh-i Buhârî’den üstün
tutmuşlardır.
21. Aşağıdaki metinde Buharî’nin “kâle
ba‘du’n-nâs” (bazı insanlar şöyle der...)
ibaresiyle görüşlerini nakledip eleştirdiği
kişilerin hangi gruptan
أَْو أَْكَثَر َ، حَّتى
ٍم
ْن َو َه َب ِهَبًة، أَْل َف ِدْر َه
ِإ
:
ِ
َوَقالَ َبْع ُض َّالناس
َمَك َث ِعْنَدهُ ِسنِ َين َ، و ْاحَتالَ فِ َي ذلِ َك ُ، ثَّم َر َج َع َالو ِاه ُب
فِ َيه َا فلاَ َزَك َاة َعلَ َى و ِاحٍد ِمْن ُهَما. َف َخالَ َف َّالر ُسولَ َصلَّى
. ُالله َعلَْي ِه َو َسلََّم فِ ِي الهَب ِة َ، وأَ ْسَق َط َّالزَك َاة
A) İbn Hanbel ve taraftarları
B) Ebû Hanîfe ve taraftarları
C) Murcie ve taraftarları
D) Mu‘tezile ve taraftarları
E) Ehl-i Sünnet ve taraftarları
A
11 Diğer Sayfaya Geçiniz.
لََّم َا بَع َث َّالنبِ ُّي َصلَّى اللهُ َعلَْي ِه َو َسلََّم ُمَع َاذ ْب َن َجَبٍل إِلَى .22
َقالَ َل ُه
ِن
َاليَم
ِل
أَ ْه
ِو
َن ْح :
ِل
ِم ْن أَ ْه
ٍم
إَِّن َك َتْقَدُم َعلَ َى قْو
ِالكَت ِاب َ، فْلَيُك ْن أََّولَ َم َا تْد ُع ُوهْم إِلَى أَ ْن ُيَو ِّحُد َّوا اللهَ
َتَعالَ َى، فإَِذ َا عَرفُ َوا ذلِ َك َ، فأَ ْخبِْر ُهْم أَ َّن َّاللهَ َقْد َفَر َض
َذ َا صَّلْوا،
ِإ
َعلَْي ِهْم َخ ْم َس َصَلَو ٍات فِ َي يْوِم ِهْم َولَْيلَتِ ِهْم، فَ
َفأَ ْخبِْر ُهْم أَ َّن َّاللهَ ْافَتَر َض َعلَْي ِهْم َزَك ًاة فِي أَْمَوالِ ِهْم،
َذلِ َك
ِ
َذا أََقُّروا ب
ِإ
ِهْم، فَ
ِ
ُتْؤ َخُذ ِم ْن َغنِِّي ِهْم َفُتَرُّد َعلَ َى فقِير
فَ
ِ
َّالناس
ِ
. ُخْذ ِمْن ُهْم َ، وَتَو َّق َكَرائَِم أَ ْمَوال
Yukarıdaki metinden hangi sonuç
çıkarılabilir?
A) İnsanları İslam’a davet ederken
öncelikle beş vakit namazı
emretmek gerekir.
B) İnsanların zekat verirken mallarının
en iyisini seçmeleri gerekir.
C) Beş vakit namaz kılan herkesin zekat
da vermesi gerekir.
D) Zenginlerin, zekatlarını gösteriş
yapmadan fakirlere bolca vermeleri
gerekir.
E) İnsanları İslam’a davet ederken
tedrîcî/aşamalı bir yol izlemek
gerekir.
َقالَ َر ُسولُ َّاللهِ َصلَّى اللهُ َعلَْي ِه َو َسلََّم: َوالَِّذ َي نْف ِسي .23
ِ
َّن َها لََتْعِدلُ ُثلُ َث القُْرآن
ِ
َيِدِه، إ
ِب
Yukarıdaki hadiste İhlâs suresinin hangi
yönüne vurgu yapılmaktadır?
A) İhlâs suresinin namazlarda
okunmasının faziletine
B) İhlâs suresinin namazlarda
okunmasının faziletine
C) İhlâs suresini okuyanın Kur’anı üç
kez hatmetmiş olacağına
D) İhlâs suresinin Kur’an’ın üçte birine
denk olduğuna
E) Kur’an’ı hatmettikten sonra üç İhlâs
okumanın gereğine
َع ْن أَبِ َّي الدْرَد ِاء َر ِض َي َّاللهُ َعْن ُه َقالَ: َما لِي أََرى .24
ُعلََم َاءُكْم َيْذ َهُب َون َو ُج َّهالَُكْم َلا َيَتَعلَّ ُم َون؟ تعلَّ َموا قْبلَ أَ ْن
َذ َه ُاب ْالُعَلَم ِاء
ِم
َّن َرْف َع ْالِعلْ
ِإ
.ُيْرَف َع ْالِعْلُم، فَ
Ebu’d-Derdâ’ya ait bu metinden anlam
olarak aşağıdakilerden hangisi
çıkarılamaz?
A) Cehâletin ve cahillerin artması
Kıyâmet’in en büyük
alâmetlerindendir.
B) Âlimlerin azaldığı ve bilgiye değer
verilmeyen yerde cehâlet artar.
C) İlmin yok olması âlimlerin azalıp
ölmesiyle gerçekleşir.
D) Bir konuda cahillere değil bilgi sahibi
olanlara danışılmalıdır.
E) Âlimlere hayatta iken değer
verilmeli ve onlardan istifade
edilmelidir.
ُّي .25
ِر
، أَ ْخَبَرَن َّا الثْو
ِ
أَ ْخَبَرَن َا عْبُد َّالرَّزاق , َع ْن ُعَم َارَة , َع ْن
ٍر
ُظ َهْي
ِن
ُحَرْي ِث ْب , َقالَ: َقالَ َعْبُد َّاللهِ: َلا َت ْسأَلُوا أَ ْهلَ
ْالِكَت ِاب َع ْن َش ْيٍء , َفإَِّن ُهْم لَ ْن َي ْهُد ُوكْم َوَقْد أَ َضلُّوا
َح ٍّق
ِ
أَْنفُ َس ُهْم َفُتَكِّذُب َون ب , أَْو ُت َصِّدقُ َون بَِب ِاطٍل , َوإَِّن ُه
لَى
ِ
ِه َتالَِيٌة َتْد ُع ُوه إ
ِب
لَْي َس أَ َحٌد ِم ْن أَ ْهِل ْالِكَت ِاب إَِّلا فِ َي قلْ
ِه َق َال
ِ
َّاللهِ َوِكَتاب : َوَز َاد َمْع ٌن , َعْبِد
ِن
ْب
ِم
ْالَق ِاس
ِن
َع
ِن
َّالر ْحَم , َع ْن َعْبِد َّاللهِ فِ َي هَذ ْا ال َحِد ِيث , أََّن ُه َقالَ: إِ ْن
ُكْنُتْم َسائِلِ ُيهْم َلا َم َح َالةَ , َف ْان ُظُر َوا م َا ق َض ِى كَت ُاب َّاللهِ
.َف ُخُذ ُوه , َوَم َا خالَ َف ِكَت َاب َّاللهِ َفَد ُع ُوه
Bu metinde Abdurrazzâk’ın dikkat
çektiği “metin ziyadesi” aşağıdakilerden
hangisinde doğru olarak verilmiştir?
ْن ُكْنُتْم َس ِائلِ ْيهُم َلا َم َح َالَة َف ْان ُظ َرُوا م َا ق َضى (A
ِإ
. ِكَت َِّابُ الله َف ُخُذو هُ, َوَم َا خ َال َف ِكَت َاب َِّالله َفدَعُو هُ
َّن ْهُم َل ْن َلا َت ْسأَلُوا أَ ْه َل ْالِكَت ِاب َع ْن َش ْيٍء, (B
ِإ
فَ
َي ْهُد ُوكْم َوَقْد أَ َضلُّوا أَْنفُ َس ْهُم
َح ٍّق (C
ِ
َفُتَكِّذ َبُون ب , أَْو ُت َصِّدقُ َون ِبَب ِاط ٍل
ِه َتالَِيٌة (D
ِب
َّلا ِف َي قلْ
ِ
ْالِكَت ِاب إ
ِل
َّن َهُ لْي َس أَ َحٌد ِم ْن أَ ْه
ِإ
َو
َلى
ِ
َتْدعُو هُ إ ِه
ِ
َِّالله َوِكَتاب
َّن ْهُم لَ ْن َي ْهُد ُوكْم َوَقْد أَ َضلُّوا (E
ِإ
أَْنفُ َس ْهُم َفُتَكِّذ َبُون فَ
َح ٍّق
ِب
, أَْو ُت َصِّدقُ َون ِبَب ِاط ٍل
A
12 Diğer Sayfaya Geçiniz.
َحَّدَثَنا أَُب َو خالٍِد ْالأَ ْحَمُر َ، ع ْن ُم َجالٍِد َ، ع ِن َّالشْعبِ ِّي َ، قالَ: .26
َم َا ك َان أَ َحٌد ِم ْن أَ ْص َح ِاب َّالنبِ ِّي َصلَّى اللهُ َعلَْي ِه َو َسلََّم
ُب
ِر
َولِ ٍّي ِم ْن َعلِ ٍّي َحَّت َى ك َان َي ْض
ِر
َغْي
ِ
ب
ِ
أَ َشَّد فِ ِّي النَكاح
.فِ ِيه
Bu hadisin isnad ve metni ile birlikte en
doğru çevirisi aşağıdakilerden
hangisinde verilmiştir?
A) Bize Ebu Hâlid el-Ahmer haber
verdi. O, Mucâlid’den naklettiğine
göre eş-Şa‘bî Rasulullah’tan şöyle
dediğini işitmiştir: “Ashabım
arasında ‘velîsiz nikaha’ karşı
çıkmada Ali’den (ra) daha katı
davranan kimse yoktu.
B) Bize Ebu Hâlid el-Ahmed haber
verdi. O,Mucâhid’den naklettiğine
göre eş-Şa‘bî şöyle demiştir:
Rasulullah’ın ashabı arasında ‘velîsiz
nikaha’ karşı çıkmada Ali’den (ra)
daha katı davranan kimse yoktu. O
kadar ki bunu yapanları
kırbaçlıyordu.
C) Bize Ebu Hâlid el-Ahmer haber
verdi. O, Mucâlid’den naklettiğine
göre eş-Şa‘bî şöyle demiştir:
“Rasulullah’ın ashabı arasında
‘velîsiz nikaha’ karşı çıkmada Ali’den
(ra) daha katı davranan kimse yoktu.
O kadar ki bunun aksini yapanları
dövüyordu.
D) Bize Ebu Hâlid el-Ahmer haber
verdi. O, Mucâlid’den naklettiğine
göre el-A’meş şöyle demiştir:
“Rasulullah’ın ashabı arasında
‘velîsiz nikaha’ karşı çıkmada Ali’den
(ra) daha katı davranan kimse yoktu.
O kadar ki bunu yapanlar
dövülüyordu.
E) Bize Ebu Hâlid el-Ahmer haber
verdi. O, Mucâhid’den naklettiğine
göre o, şöyle demiştir:
“Rasulullah’ın ashabı arasında
‘velîsiz nikaha’ karşı çıkmada Ali’den
(ra) daha katı davranan kimse yoktu.
O kadar ki bunu yapanları
dövüyordu.
__________________
Bazen Sesini Duyurmak İçin Susmak Gerekir!
Alıntı ile Cevapla
Alt 28 Ocak 2015, 16:43   Mesaj No:3
Medineweb Üyesi
küskün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:küskün isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 45598
Üyelik T.: 20 Ekim 2014
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 108
Konular: 52
Beğenildi:46
Beğendi:0
Takdirleri:11
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Ankara üniversitesi 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılı ara sınavı

27. Aşağıdaki hadiste vurgulanmak
istenen mesaj, seçeneklerin hangisinde
doğru olarak verilmiştir?
َع ْن َزْيِد ْب ِن َخالٍِد ْال ُج َهنِ ِّي َ، قالَ َقالَ َر ُسولُ اللهِ :
َد َ، وْلَي ْخُر ْج َن َتفَِلا ٍت
ِ
َم َاء اللهِ ْالَم َساج
ِ
َلا َت ْمَنُعوا إ
A) Her Müslüman ibadet için camiye
gitmelidir.
B) Kadınların camiye gitmelerine engel
olunmamalıdır.
C) Erkekler camiye, temiz ve koku
sürünmeden gitmelidir.
D) Kadınların sokağa çıkarken koku
sürünüp süslenmeleri doğru
değildir.
E) Camiye giden kadınları engellemek
büyük günahtır.
28. Sahîh-i Muslim’den aktarılan aşağıdaki
rivayette, ilgili ayetin anlamına ilişkin
olarak nakledilen yorumun sahibi
kimdir?
َ، ع ْن َعْبِد
ٍر
ِه
َحَّدَثَنا أَُب َو بْكِر ْب ُن أَبِ َي شْيَبَة َ، حَّدَثَن َا علِ ُّي ْب ُن ُم ْس
ْالَملِ ِك َ، ع ْن َع َط ٍاء َ، ع ْن أَبِ ُي هَرْيَرَة، {َولََقْد َرآهُ َنْزَلًة
أُ ْخَرى} َ، قالَ: « يلَ
ِر
ْب
ِ
. َرأَى ج »
A) Hz. Peygamber
B) Ebû Hureyre
C) Ebû Bekr b. Ebî Şeybe
D) Cebrail
E) Muslim
A
13 Diğer Sayfaya Geçiniz.
ْاسَتْعَملَ َر ُسولُ َّاللهِ َصلَّى اللهُ َعلَْي ِه َو َسَّلَم َر ُجًلا َعلَى .29
َّي ِة َ، فلََّم َا ج َاء َح َاسَب ُه
ِب
ُ، يْد َع ْى اب َن اللُّتْ
ٍم
َصَدَق ِات َبنِ ُي سلَْي
Yukarıdaki rivayette altı çizili sözcüğün
aşağıdakilerden hangisiyle karşılanması daha
doğru olur?
A) Davrandı
B) Uyguladı
C) Hesap sordu
D) Görevlendirdi
E) Muamele etti
َفإِِّني أَ ْسَتْعِملُ َّالر ُجلَ ِمْنُكْم َعلَ َى العَمِل ِمَّم َا وَّلانِي َّاللهُ، .30
َفَيأْتِ َي فَيقُ ُول: َهَذ َا مالُُكْم َو َهَذ َا هِدَّيٌة أُ ْهِدَي ْت لِي، أََفلاَ
لاَ
ِ
ِيه َوأُِّم ِه َحَّت َى تأْتَِي ُه َهِدَّيُت ُه َ، واللهَّ
ِب
َجلَ َس فِ َي بْي ِت أَ
َيأْ ُخُذ أَ َحٌد ِمْنُكْم َشْيًئا بَِغْيِر َحِّق ِه إَِّلا لَقِ َي َّاللهَ َي ْحِملُ ُه َيْوَم
َف َّن أَ َحًد ِا مْنُكْم لَِق َي َّاللهَ َي ْحِملُ َبِع ًير َا ل ُه
ِر
القَِي َام ِة َ، فَلأَ ْع
. ُر َغ ٌاء، أَْو َبَقَرًة َل َه ُا خَو ٌار، أَْو َش ًاة َتْيَعُر
Rivayette olumsuzlanan temel tutum ve
davranış nedir?
A) Yalan söyleme ve gerçeği saklama
B) Hediye kabul etme ve anne babaya
isyan
C) Görevi kötüye kullanma ve haksız
kazanç
D) Peygamberin emrine itaatsizlik ve
kıyamet gününü inkar
E) İşini iyi yapmama ve tembellik
HADİS METİNLERİ –I TESTİ BİTTİ.
İSLAM TARİHİ -II TESTİNE GEÇİNİZ.
A
14 Diğer Sayfaya Geçiniz.
1. Aşağıdakilerden hangisi Arapların
Türkler hakkındaki ilk bilgi ve ilişki
yolları arasında yer almaz
A) Cahiliye dönemi şiirlerinde geçen
Türk kelimesi
?
B) Hîre ve Gassânîler
C) İpek Yolu
D) Dönemin Türk devletlerine
gönderilen elçiler
E) Hz. Peygamberin Türklerle ilgili
hadisleri
2. Aşağıdakilerden hangisi Talas Meydan
Savaşı ile ilgili olarak söz konusu
değildir
A) Türklerin İslâm’ı kabul süreci
hızlanmıştır.
?
B) Çin’in Türkler üzerinde hâkimiyet
kurma emelleri son bulmuştur.
C) Türklerin ayrışıp parçalanmalarına
sebep olmuştur.
D) Çin, Batı ile münasebet kurmaya
başlamıştır.
E) Çinlilerden ucuz kağıt yapımı
öğrenilmiştir.
3. Abbasîler döneminde Türk-Arap ilişkileri
ile ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi
doğrudur?
A) Arapçılık siyasetinin etkisiyle ilişkiler
sınırlıdır.
B) Dostluk safhasının başladığı
dönemdir.
C) Abbasîlerin Mevalîye gösterdikleri
tavır dolayısıyla ilişkiler
gelişmemiştir.
D) Türklerin Abbasî kadrolarında
çalışmaya henüz başlamadığı
dönemdir.
E) Mâverâünnehir bölgesine ilk ciddi
seferlerin yapıldığı dönemdir.
4. Emevîler döneminde Türklerin İslâm’ı
kabul süreci için aşağıdakilerden hangisi
yanlıştır
A) Türklerin meskûn olduğu bölgelerin
tamamında İslâmiyet hızla
yayılmıştır.
?
B) Halife Süleyman döneminde Cürcan
fethediliş, Sûl-Tekin Müslüman
olmuştur.
C) Halife Ömer b. Abdülaziz
döneminde Mâverâünnehir
bölgesinin İslâmlaşma süreci
hızlanmıştır.
D) Halife Hişam zamanında
Maveraünnehir’e tebliğ heyeti
gönderilmiştir
E) Bazı bölgelerde valilerin sert
tutumları sebebiyle Türklerin
şiddetli isyanları görülmüştür.
5. Soğd, Toharistan, Fergana, Uşrûsana,
Karluk, Dokuzoğuz ve diğer bazı Türk
hükümdarlarına elçi göndererek İslâm’ı
kabule davet eden halife
aşağıdakilerden hangisidir?
A) Mansur
B) Me’mun
C) Mu’tasım
D) Harun Reşid
E) Mehdî
6. Tolunoğulları Devleti’nin hüküm sürdüğü
dönem ve başlıca bölge aşağıdakilerden
hangisidir?
A) 860-907, Azerbaycan
B) 868-905, Mısır
C) 870-908, Maveraünnehir
D) 879-930, Mısır
E) 890-935, Azerbaycan
İSLAM TARİHİ -II
A
15 Diğer Sayfaya Geçiniz.
7. Aşağıdakilerden hangisi Mısır bölgesinde
devleti temsil eden görevlilerden
değildir
A) Vali
?
B) Harac Reisi
C) Şurta
D) Hâcib
E) Berîd
8. Aşağıdakilerden hangisi Mısır’a
gönderilen Türk valilerinden değildir
A) Ebû Câfer Eşnas et-Türkî
?
B) İnak et-Türkî
C) Feth b. Hakân b. Artuk
D) Müzâhim b. Hakân b. Urtuc et-Türkî
E) Boğa el-Kebîr
9. Aşağıdakilerden hangisi Sâcoğulları
hanedânından değildir
A) Ebu’s-Sâc Divdâd b. Yusuf Dîvdest
?
B) Aşot b. Simbat
C) Ebû Ubeydullah Muhammed ElAfşin
D) Ebu’l-Müsâfir Feth b. Muhammed
el-Afşin
E) Ebu’l-Kâsım Yusuf
10. İhşidîler için aşağıdakilerde hangisi
yanlıştır
A) Azerbaycan’da kurulmuştur.
?
B) 935-969 yılları arasında hüküm
sürmüştür.
C) Kurucusu Muhammed b. Togaç’tır.
D) İkinci olarak devletin başında EbulKâsım Unûcur bulunmuştur.
E) Kâfur Muhammed b. Togaç’ın kölesi
olup, son dönem gayrı resmî
idarecilik yapmıştır.
11. Aşağıda yazılan topluluklardan
hangisinin Bulgarlarla ilgisi
bulunmamaktadır
A) Fin-Ugorlar
?
B) Hunlar
C) Slavlar
D) Hazarlar
E) Grekler
12.
I. Büyük Bulgarya Devleti’nin
bölünmesiyle oluşmuştur.
II. Kobrat yönetiminde kurulmuştur.
III. İtil ve Kama nehirlerinin birleştikleri
bölgeye yerleşmişlerdir.
IV. MS. XII. Yüzyılda kurulduğu tahmin
edilmektedir.
İdil (Volga) Bulgarları için yukarıdakilerden
hangisi/leri doğrudur?
A) I ve II
B) I ve III
C) II ve III
D) III
E) III ve IV
A
16 Diğer Sayfaya Geçiniz.
13. İdil (Volga) Bulgar Hanlığı ile ilgili bilgiler
aşağıdakilerden hangisinden
alınmamıştır
A) İbn Fadlân
?
B) Beyhâkî
C) İbn Battuta
D) Ebû Hâmid el-Endelusî
E) İbnü’l-Esîr
14. İdil (Volga) Bulgar Hanlığı devlet teşkilâtı
il ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi
yanlıştır
A) Barsula, Asgıl ve Bulgar
kavimlerinden oluşurlar.
?
B) Yıltavar, İlteber, Buyruk, Türk
unvanlarını kullanmaya devam
etmişlerdir.
C) Devletin başında hükümdar bulunur.
D) Hükümdar adına para basılır ve
hutbe okunurdu.
E) Hutbelerde Halifenin ismine yer
verilmezdi.
15.
I. Buğday, akdarı ve arpa ekmişlerdir.
II. Dericilik ve kürkçülükte önemli
gelişme kaydetmişlerdir.
III. Büyük kervan yolları üzerinde
bulunuyorlardı.
IV. Ahaliden ağır vergiler toplanmıştır.
Yukarıda İdil (Volga) Bulgarları’nın
ekonomik durumu ile ilgili verilen
bilgilerden hangileri doğrudur?
A) I, II, III ve IV
B) I, II ve III
C) I ve II
D) I
E) Hepsi
16. Aşağıdakilerden hangisi Karahanlıların
isim kökenleri için yanlıştır
A) Hâkâniyye
?
B) Mülûku’l-Hâniyye
C) Âl-i Tamgaç
D) Âl-i Efrâsyâb
E) Mülûk ve Selâtîn-i Efrâsyâbî
17. Aşağıdakilerden hangisi Karahanlı
hakanlarından değildir
A) Bilge Kül Kadir Han
?
B) Satuk Buğra Han
C) Musa Baytaş
D) Arslan Baytaş Süleyman
E) Mahmud
18. Karahanlılar dönemi için aşağıdakilerden
hangisi söylenemez
A) Kurucusu Bilge Kül Kadir Handır.
?
B) İslamiyetle Satuk Buğra Han
zamanında tanışmışlardır.
C) Doğu ve Batı Karahanlılar olarak
ikiye bölünmüştür.
D) Doğu Karahanlılara Karahitaylar son
vermiştir.
E) Batı Karahanlılara Selçuklular son
vermiştir.
A
17 Diğer Sayfaya Geçiniz.
19.
I. İl kelimesi devlet kelimesinin yerine
kullanılmıştır.
II. Devleti idare etme gücüne kut
denilmekte idi.
III. Aileye ismini veren Afrasyâb Alp Er
Tonga anlamındadır.
IV. Hükümdarlar sadece Türk
lâkaplarını kullanmışlardır.
V. Hükümdarlık alametlerine hutbe ve
halifelik tarafından verilen hil’atleri
de eklemişlerdir.
Yukarıda Karahanlı devlet teşkilâtı ile ilgili
verilen bilgilerden hangisi/leri doğrudur?
A) I, II, III ve V
B) I, III, IV ve V
C) I, II ve III
D) I ve II
E) I
20. Aşağıdakilerden hangisi Karahanlılar
hâkimiyet anlayışının hükümdara
yüklediği sorumluluklar arasında yer
almaz
A) Halkın refahını sağlamak.
?
B) Törü (kanun)yü düzenlemek.
C) Vergi toplamak.
D) Güçlü bir ordu kurmak.
E) Halk ile münasebetleri iyi kurmak.
21. Yemînîler ve Sebükteginîler aşağıdaki
devletlerden hangisinin diğer
isimlerindendir?
A) Tolunoğulları
B) Gazneliler
C) Karahanlılar
D) İhşidîler
E) Hârzimşahlar
22. Gazneliler devletinin hüküm sürdüğü
bölge ve dönem aşağıdakilerden
hangisinde doğru verilmiştir?
A) Azerbaycan, 960-1100
B) Hindistan, 970-1234
C) Hazar Denizi, 965-1145
D) Afganistan, 963-1186
E) Kafkaslar, 976-1256
23. Aşağıdakilerden hangisi Gazneli
hükümdarları arasında yer almaz
A) Alp Tegin
?
B) Sebük Tegin
C) Mahmud
D) Mesud
E) Selçuk
24.
I. Hindistan’da İslâm’ı yaymak.
II. İslâmiyet’in bütünlüğünü bozan
bölücü mezheplerle mücadele
etmek.
III. Bölgenin yer altı ve yerüstü
kaynaklarından yararlanmak.
Yukarıda bahsedilen durumlar
aşağıdakilerden hangisi ile ilgilidir?
A) Gaznelilerin kuruluş süreci.
B) Sultan Mahmud’un Hindistan
seferlerinin sebepleri.
C) Gaznelilerin yıkılış sebepleri.
D) Selçuklularla savaş sebepleri.
E) Abbasî hilâfet merkezinin
Gaznelilere iltifat sebepleri.
A
18 Diğer Sayfaya Geçiniz.
25. Ağaçı (Hâcibü’l-Hüccâb), Candâr, Emir-i
Silah, Câmedâr için aşağıdakilerden
hangisi doğrudur?
A) Gazneli sarayındaki görevliler.
B) Gazneli taşra teşkilatı üyeleri.
C) Gazneli ordu teşkilatı mensupları.
D) Gazneli adlî teşkilatı üyeleri.
E) Gazneli sultanlarının yardımcıları.
26. Aşağıda Selçuklular ile ilgili verilen
bilgilerden hangisi yanlıştır
A) Hazar Denizi’nin doğusundan Sir-
derya (Seyhun) ortalarına kadar
uzanan Oğuzların Kınık boyuna
mensuptur
?
B) Selçuk’un babası, Oğuz Yabgu
Devleti’nde üst düzey bir görevde
bulunan Dokak/Dukak’tır
C) Dokak ailesinden İslâmiyet’i ilk kabul
eden kişinin Selçuk olduğu tespit
edilmiştir.
D) Selçuk, Hârizm ve Buhara gibi İslâm
şehirlerinden din adamları
istemiştir.
E) XV. yüzyıl başlarında kurulmuştur.
27. Aşağıdakilerden hangisi Selçuk Bey’in
oğullarından birisi değildir
A) Mikâil
?
B) Arslan
C) Alp Arslan
D) Musa
E) Yusuf
28.
I. Tuğrul Beyden sonra devletin başına
geçmiştir.
II. Halife tarafından kendisi
‘Şehinşahü’l-Âzam, Melikü’l-Arap
ve’l-Acem’ gibi lâkab ve unvanlarla
taltif edilmiştir.
III. Nizâmü’l-Mülk’ü vezir tayin etmiştir.
IV. Bizanslılarla yaptığı Malazgirt
Savaşını kazanmıştır.
Yukarıda sözü edilenler aşağıdaki Selçuklu
hükümdarlarından hangisinin
dönemindedir?
A) Çağrı Bey
B) Alp Arslan
C) Melikşah
D) Mahmud
E) Muhammed Tapar
29. Aşağıdakilerden hangisi Malazgirt Savaşı
sonuçlarından değildir
A) Alp Arslan Bizans’ın çok zayıf olması
dolayısıyla savaşı çok kolay
kazanmıştır.
?
B) Bizans İmparatoru Romanos
Diogenes esir düşmüştür.
C) Türklere ve dolayısıyla da İslâm’a
Anadolu’nun kapıları açılmıştır.
D) Yapılan antlaşma gereği Antakya,
Menbic, Urfa, Malazgirt kentleri
Selçuklulara bırakılacaktır.
E) R. Diogenes kurtuluş akçesi olarak
1,5 milyon altın ödeyecek, Bizans
İmparatorluğu ise Selçuklulara her
yıl 360.000 altın verecektir
A
19 Diğer Sayfaya Geçiniz.
30. Aşağıdakilerden hangisi Selçukluların
duraklama dönemine giriş sebepleri
arasında yer almaz
A) Melikşah’ın ölümüyle taht
mücadelesi yaşanmıştır.
?
B) Haçlılar ve Haçlı seferleri.
C) Gence Meliki Muhammed Tapar’ın
saltanat iddiası.
D) Çeşitli isyanların çıkması.
E) Gaznelilerin güçlenmesi.
İSLAM TARİHİ -II TESTİ BİTTİ.
YANITLARINIZI KONTROL EDİNİZ.
2012–2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI ARASINAVI
(Yarı Yıllık) İlahiyat Lisans Tamamlama Uzaktan Eğitim Programı
2.Sınıf3.Yarıyıl Pazar Öğleden Sonra Oturumu
YANIT ANAHTARLARI
İSLAM FELSEFESİ
(A)
1 C 16 A
2 D 17 C
3 E 18 B
4 B 19 A
5 A 20 E
6 D 21 B
7 B 22 D
8 A 23 B
9 C 24 C
10 E 25 E
11 B 26 B
12 C 27 C
13 D 28 D
14 E 29 D
15 E 30 A
2012–2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI ARASINAVI
(Yarı Yıllık) İlahiyat Lisans Tamamlama Uzaktan Eğitim Programı
2.Sınıf3.Yarıyıl Pazar Öğleden Sonra Oturumu
YANIT ANAHTARLARI
HADİS METİNLERİ-I
(A)
1 D 16 D
2 E 17 E
3 C 18 A
4 E 19 C
5 B 20 B
6 A 21 B
7 D 22 E
8 C 23 D
9 B 24 A
10 A 25 A
11 C 26 C
12 B 27 B
13 E 28 B
14 D 29 D
15 E 30 C
2012–2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI ARASINAVI
(Yarı Yıllık) İlahiyat Lisans Tamamlama Uzaktan Eğitim Programı
2.Sınıf3.Yarıyıl Pazar Öğleden Sonra Oturumu
YANIT ANAHTARLARI
İSLAM TARİHİ -II
(A)
1 D 16 C
2 C 17 E
3 B 18 E
4 A 19 A
5 E 20 C
6 B 21 B
7 D 22 D
8 E 23 E
9 B 24 B
10 A 25 A
11 E 26 E
12 B 27 C
13 C 28 B
14 E 29 A
15 B 30 E
__________________
Bazen Sesini Duyurmak İçin Susmak Gerekir!
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
2013 Yılı Murakıplık Giriş Sınavı Sonuç Duyurusu mehmet akif2 Diyanetten Duyurular/Haberler 0 25 Şubat 2014 22:36
2013 Yılı 2013-III Açıktan (Sabık) Atama Sınavı Sonuç ve Tercih Duyurusu mehmet akif2 Diyanetten Duyurular/Haberler 0 27 Aralık 2013 23:01
2013 Yılı 2013-III Açıktan (Sabık) Atama Sınavı Yer Ve Tarih Duyurusu mehmet akif2 Diyanetten Duyurular/Haberler 0 19 Aralık 2013 09:20
2013 Yılı 2013-II Eğitim Görevlisi Sınavı Sonuç Duyurusu mehmet akif2 Diyanetten Duyurular/Haberler 0 19 Aralık 2013 09:19
2013 Yılı Eğitim Görevlisi Sözlü Sınavı Sonuç Duyurusu RemLe Din Görevlileri 0 24 Mayıs 2013 15:45

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.