![]() |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
mihrinaz çoğunlukla karışık soruyorum ama bu sorular galiba hepsi hadis sorusu olmuş gülümseyen000 c* Ben senin için tekrar hadis soruları sorarım inşallah sen yeter ki, üzülme olur mu? mahcup000 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Biraz sonra yeni sorular soracağım, mihrinaz hangi konuları çalıştın? Seninde katılman için bildiğin konulardan sormak isterim. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
c şıkkı doğru cevap batman evet000 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
Müstahrec = Esas aldıkları eserdeki rivayetleri başka isnadlarını tesbit etmek suretiyle kuvvetlendiren çalışmalardır. Herhangi bir hadis kitabında bulunan hadisleri teker, teker ele alarak kitap sahibinin senedinden başka bir senedle rivayet etmek suretiyle meydana getirilen hadis kitabıdır. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü [QUOTE=nurşen35;357468]16. Aşağıdakilerden hangisi müsteşriklerin hadis tenkidinde dayandıkları metotlardan biri değildir? a. Tarihi tenkid metodu b. Kitab-ı mukaddesi tenkidi c. İsnadları gözardı etme metodu d. Metin tenkidi e. Klasik hadis usulü Bu soruya cevap verilmemiş. Doğru cevap E şıkkı Kendilerine şarkiyatçı denilen bu kimseler hadislerle ilgili eleştirileri öncelikle onların İslamiyet'i vahiy kaynaklı bir din kabul etmemelerinden dolayı hadis kaynaklarında yeralan önceki dinlerle ortak değerleri ve benzerlikleri , bu dinlerden alınarak hadis haline getirilen unsurlar kabul etmişlerdir. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
|
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
[QUOTE] Doğru cevap C şıkkı MANEVİ MÜTEVATİR= Ravilerin aralarında müşterek bir nokta olan çeşitli hükümleri veya bilgileri ayrı ayrı lafızlarla nakletmeleri şeklinde meydana gelen ortak manaya denir. Bazı görüşlere göre manevi mütevatir sırat, mizan, ru'yetullah ve sehiv secdesi gibi konularda da bulunmaktadır. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Bu sorunun cevabı B ŞIKKI Küttib-i Sitte'nin yaklaşık hicri beşinci asrın sonlarından itibaren otoritelerinin pekişmesinin bir diğer sonucu ise bu dönemden itibaren yazılan ravilerle ilgili kitapların önemli ölçüde Kütüb-i Sitte merkezli olmasıdır. Kütüb-i Sitte'de adı geçen ravilerin hemen hepsini ihtiva eden ilk çalışma Cemmaili ile tanınan Abdülgani b. Abdilvahid tarafından telif edilmiştir. O el- Kemal fi esmair- rical isimli eserini bu amaçla telif etmiştir. El-Kemal kendisinden sonraki Kütüb-i Sitte ravileriyle ilgili eserlerin temeli olmuş, onu esas alan bir çok çalışma yapılmıştır. En önemlisi Mizzi'nin Tehzibü'l Kemal fi esmair- rical isimli eseridir. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
Cevabınız DOĞRU alkış000 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
|
SAAT: 20:41 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.