![]() |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 27. Kur'an'ın tanımının unsurlarından insanların, meleklerin ve cinlerin sözlerini tanımın dışında bırakan kısım aşağıdakilerden hangisidir? a. Mushaflarda yazılmış b. Tilavetiyle ibadet eden c. Allah'ın Kelamı d. Tevatürle nakledilmiş e. Fatiha suresiyle başlayıp Nas suresiyle sona eren |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 28. Kur'an kelimesinin hemsesiz türememiş ve alem-i mürtecel olduğunu savunan görüş kime aittir? a. Lihyani b. Şafii c. Eş'ari d. Ferra e. Zeccac |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 29. Zikr-i küll, irade-i cüz hangi dilsel sanat çeşididir? a. Kinaye b. Teşbih c. Hakikat d. Mecaz-ı Mürsel e. İstiare |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 30. Aşağıdakilerden hangisi tefsir türü , otorite olan müfessirler tarafından '' ilhadi'' ( sapkın , batıl) yorum olarak kabul edilir? a. Fıkhı tefsir b. Nazari sufi tefsir c. Rivayet tefsiri d. Konulu tefsir e. İctimai tefsir |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 31. Rivayet tefsir yönteminde ilk başvurulması gereken kaynak hangisidir? a. Etbeuttabiun görüşü b. Sahabe görüşü c. Kur'an d. Hadis e. Tabii görüşü |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 32. Aşağıdakilerden hangisi sahabi müfessirlerden değildir? a. Abdullah b. Mesud b. Mücahid b. Cebr c. Ali b. Ebi Talib d. Ubey b . Kab e. Abdullah b. Abbas |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü ]27. Kur'an'ın tanımının unsurlarından insanların, meleklerin ve cinlerin sözlerini tanımın dışında bırakan kısım aşağıdakilerden hangisidir? a. Mushaflarda yazılmış b. Tilavetiyle ibadet eden c. Allah'ın Kelamı d. Tevatürle nakledilmiş e. Fatiha suresiyle başlayıp Nas suresiyle sona eren[/QUOTE] 28. Kur'an kelimesinin hemsesiz türememiş ve alem-i mürtecel olduğunu savunan görüş kime aittir? a. Lihyani b. Şafii c. Eş'ari d. Ferra e. Zeccac 29. Zikr-i küll, irade-i cüz hangi dilsel sanat çeşididir? a. Kinaye b. Teşbih c. Hakikat d. Mecaz-ı Mürsel:) e. İstiare 30. Aşağıdakilerden hangisi tefsir türü , otorite olan müfessirler tarafından '' ilhadi'' ( sapkın , batıl) yorum olarak kabul edilir? a. Fıkhı tefsir b. Nazari sufi tefsir c. Rivayet tefsiri d. Konulu tefsir e. İctimai tefsir 31. Rivayet tefsir yönteminde ilk başvurulması gereken kaynak hangisidir? a. Etbeuttabiun görüşü b. Sahabe görüşü c. Kur'an d. Hadis e. Tabii görüşü 32. Aşağıdakilerden hangisi sahabi müfessirlerden değildir? a. Abdullah b. Mesud b. Mücahid b. Cebr c. Ali b. Ebi Talib d. Ubey b . Kab e. Abdullah b. Abbas |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
28. Kur'an kelimesinin hemsesiz türememiş ve alem-i mürtecel olduğunu savunan görüş kime aittir? a. Lihyani b. Şafii c. Eş'ari d. Ferra e. Zeccac c* 29. Zikr-i küll, irade-i cüz hangi dilsel sanat çeşididir? a. Kinaye b. Teşbih c. Hakikat d. Mecaz-ı Mürsel:) e. İstiare alkış000 30. Aşağıdakilerden hangisi tefsir türü , otorite olan müfessirler tarafından '' ilhadi'' ( sapkın , batıl) yorum olarak kabul edilir? a. Fıkhı tefsir b. Nazari sufi tefsir c. Rivayet tefsiri d. Konulu tefsir e. İctimai tefsir alkış000 31. Rivayet tefsir yönteminde ilk başvurulması gereken kaynak hangisidir? a. Etbeuttabiun görüşü b. Sahabe görüşü c. Kur'an d. Hadis e. Tabii görüşü evet000 32. Aşağıdakilerden hangisi sahabi müfessirlerden değildir? a. Abdullah b. Mesud b. Mücahid b. Cebr c. Ali b. Ebi Talib d. Ubey b . Kab e. Abdullah b. Abbas[/QUOTE] msl* |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 33. Gazali'nin müslüman filozofların hakikaten ayrıldıklarını ve çelişkiye düştüklerini göstermek üzere yazdığı '' Tehafütül- Felasife'' adlı eserine karşı '' Tehafütü tehafütül -Felasife'' adlı eseri yazan Endülüs alim ve filozofu kimdir? a. İbn Tufeyl b. İbn Bacce c. İbn Rüşd d. İbn Hazm e. İbn Miskeveyh |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 34. Aşağıda verilen eserler hangi ilim dalıyla daha çok ilgilidir? * el- Milel ve'n - Nihal * eı- Fark beyne'l - Fırak * Makalatul -İslamiyyin a. Mezhepler tarihi b. Kelam c. İslam tarihi d. Tasavvuf e. Hadis |
SAAT: 20:41 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.