![]() |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
mihrinaz çoğunlukla karışık soruyorum ama bu sorular galiba hepsi hadis sorusu olmuş gülümseyen000 c* Ben senin için tekrar hadis soruları sorarım inşallah sen yeter ki, üzülme olur mu? mahcup000 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Biraz sonra yeni sorular soracağım, mihrinaz hangi konuları çalıştın? Seninde katılman için bildiğin konulardan sormak isterim. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
c şıkkı doğru cevap batman evet000 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
Müstahrec = Esas aldıkları eserdeki rivayetleri başka isnadlarını tesbit etmek suretiyle kuvvetlendiren çalışmalardır. Herhangi bir hadis kitabında bulunan hadisleri teker, teker ele alarak kitap sahibinin senedinden başka bir senedle rivayet etmek suretiyle meydana getirilen hadis kitabıdır. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü [QUOTE=nurşen35;357468]16. Aşağıdakilerden hangisi müsteşriklerin hadis tenkidinde dayandıkları metotlardan biri değildir? a. Tarihi tenkid metodu b. Kitab-ı mukaddesi tenkidi c. İsnadları gözardı etme metodu d. Metin tenkidi e. Klasik hadis usulü Bu soruya cevap verilmemiş. Doğru cevap E şıkkı Kendilerine şarkiyatçı denilen bu kimseler hadislerle ilgili eleştirileri öncelikle onların İslamiyet'i vahiy kaynaklı bir din kabul etmemelerinden dolayı hadis kaynaklarında yeralan önceki dinlerle ortak değerleri ve benzerlikleri , bu dinlerden alınarak hadis haline getirilen unsurlar kabul etmişlerdir. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
|
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
[QUOTE] Doğru cevap C şıkkı MANEVİ MÜTEVATİR= Ravilerin aralarında müşterek bir nokta olan çeşitli hükümleri veya bilgileri ayrı ayrı lafızlarla nakletmeleri şeklinde meydana gelen ortak manaya denir. Bazı görüşlere göre manevi mütevatir sırat, mizan, ru'yetullah ve sehiv secdesi gibi konularda da bulunmaktadır. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Bu sorunun cevabı B ŞIKKI Küttib-i Sitte'nin yaklaşık hicri beşinci asrın sonlarından itibaren otoritelerinin pekişmesinin bir diğer sonucu ise bu dönemden itibaren yazılan ravilerle ilgili kitapların önemli ölçüde Kütüb-i Sitte merkezli olmasıdır. Kütüb-i Sitte'de adı geçen ravilerin hemen hepsini ihtiva eden ilk çalışma Cemmaili ile tanınan Abdülgani b. Abdilvahid tarafından telif edilmiştir. O el- Kemal fi esmair- rical isimli eserini bu amaçla telif etmiştir. El-Kemal kendisinden sonraki Kütüb-i Sitte ravileriyle ilgili eserlerin temeli olmuş, onu esas alan bir çok çalışma yapılmıştır. En önemlisi Mizzi'nin Tehzibü'l Kemal fi esmair- rical isimli eseridir. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
Cevabınız DOĞRU alkış000 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
|
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
DOĞRU cevap B ŞIKKI olacaktı. Kıyas işlemi bazı açılardan zannilik içerdiği için kıyasla ulaşılan sonuç bir ayetin hükmü gibi Allah'a nisbet edilmez, bu kıyası yapan fakihin görüşü olarak alınır.. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü batman sorduğu soruların doğru ya da yanlış olduğuna dair yorum yapınca Tefsir sorularından sormak istiyorum müsade ederseniz. Eğer başka bir konu isterseniz o konudan da sorabilirim.. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Tefsir Soruları 1. Aşağıdakilerden hangisi Hucurat suresinin ana kavramlarından değildir? a. Nebe b. Ciha c. Kıst d. Minnet e. Zan |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 2. Haşr Suresi verilerine göre sürgünü hak eden Nadiroğulları yurtlarını hangi yönlerden mahvetmiştir? a. Vatandaşlık hakları - insan hakları b. Topraklarındaki mülkiyet hakları - yaşam hakları c. Vatandaşlık hakları - topraklarındaki mülkiyet hakları d. Dinleri- ırkları e. Yaşam - tarzları- dinleri |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 3. Lokman insanın iyilik ya da kötülük adına yaptığı her şeyin Allah tarafından mutlaka vakıf olunduğunu bilindiği ihata edildiği hususunu , çocuğuna Allah'ın hangi isimlerine dikkat çekerek öğretmektedir? a. Aziz - Hakim b. Habir- Basir c. Hakim - Latif d. Hamid - Şekür e. Latif - Habir |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 4. '' Muhsin '' kelimesinin anlamı aşağıdakilerden hangisidir? a. Oruç tutan b. Her işnde dürüst olan c. Namaz kılan d. Zekat veren e. Allah'a kulluk görevini içtenlikle yerine getiren |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 5. Aşağıdaki konulardan hangisi Nuh suresinde yer almaz? a. Nuh (as) 'ın daveti b. Nuh (as) 'ın ömrü c. İnsanın yaradılışı d. Nuh (as) kavminin helakı e. Nuh (as)'ın kavminin ilahları |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 6. '' Lehve'l - Hadis '' ifadesi en doğru anlamı aşağıdakilerden hangisidir? a. Müzik b. İnsana kendini ve Rabbini unutturacak şeylerle meşgul olması c. Faydası olmayan , boş ve lüzumsuz konuşmalar d. Şirk inancını içeren sözler e. Oyun ve eğlence |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 7. Nuh suresinde hangisinden söz edilmez? a. Azap b. Gemi c. Helak d. Davet e. İlah |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 8. Hangisi Kur'an'da geçen '' SEVGİ'' kavramlarından biridir? a. Ru'b b. Şevk c. Heybet d. Aşk e. Alaka |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 9. Lokman suresinde Allah ile Kur'an'ın ortak olarak zikredilen sıfatı aşağıdakilerden hangisidir? a. Metin b. Azim c. Hakim d. Kerim e. Aziz |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 10. Aşağıdakilerden hangisi Nuh (as) kavminin ilahları arasında yer alır? a. Lat b. Uzza c. Ye'üt d. Nesr e. Menat |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 1-e 2-a 3-e 4 - E 5-b 6-d 7-B? 8-b 9-c 10 -d? ? |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
1. sorunun cevabı B şıkkı Ciha olmalıydı Hucurat suresinin ana kavramlar şöyle sıralanabilir: Fasık, Kıst, Nebe , Zan , Minnet, Taife , Takva , Tecessüs 2. sorunun cevabı C şıkkı Nadiroğulları , Hz. Peygamberimiz (sav) ve Mekkeli müslümanlar Medine'ye geldikten bir süre sonra müslümanlarla birbirlerine karışmama ilkesine dayalı bir anlaşma yapmışlardır. Buna göre ortak yurt Medine'de müslümanlar ile dost olarak yaşayacaklardı. Ancak Uhud savaşının ardından müminlere ihanet ettikleri için Medine'yi terk etmeye zorlandıkları zaman bile onlara tarlalarının mülkiyetini muhafaza etme izni verilmişti. Ama ardından ihanetleri sebebiyle hem vatandaşlık haklarını hem de toprakları üzerindeki mülkiyet haklarını kaybettiler. işte böylece yurtlarını çift taraflı mahvetmiş oldular. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Cevaplarınız Doğru alkış000 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
Doğru cevap evet000 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
B Şıkkı olmalıydı. Lehve'l hadis verilen şıkkların hepsini kaplamaktadır. Fakat soruda en doğru anlamı sorulduğu için doğru cevap '' İnsana kendini ve Rabbini unutturacak şeylerle meşgul olması'' dır. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
Doğru cevap |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
Doğru cevap E şıkkı Sevgi kavramının Kur'an'ı Kerim'deki adı Hubb'tur. 95 ayette geçer. Kur'an'da geçen isimleri ; Alaka, Ğaram, Hanan, Heva, Hullet, Sahabe , Şeğaf, Vudd gibi kelimeler sevgi anlamına gelmektedir. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
Cevabınız DOĞRU... |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
Doğru cevap alkış000 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 11. Hucurat suresiyle ilgili bir çok nüzul sebebinin bulunmasının en önemli nedeni hangisidir? a. Surenin medeni olması ve son dönemde inmesi b. Surenin Medine'de inmesi c. Surenin büyük bir topluluğunun yanında inmiş olması d. Surenin kısa surelerden olması e. Surenin sosyal içerikli olması |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 12. Mülk suresinin ana konusu hangisidir? a. Kıyamet b. İnsanın yaradılışı c. İbadet d. Cihad e. Allah'ın varlığı, bilgisi ve gücü |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 13. Dille ilgili Kur'an ilimleri arasında farklı kelimelerin aynı anlama gelmesini ele alan dala ne ad verilir? a. Mübhemat b. Kıraat c. Nesh d. Nezair e. Tenasüb |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 14. Mülk suresinin 8. ayetinde bahsedilen Peygamberin uyarıcı / korkutucu özelliğindeki nezir kavramı ile aynı anlamdadır? a. Münir b. Nebi c. Münzir d. Rasül e. Mübeşşir |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 15. Ayetin lafzi tahlilinden sonra ortaya çıkan manasını, makul ve kuvvetli delillerle desteklenmiş olmak şartıyla muhtemel manalarından bağlamına en uygun olanlara çevirmeye ne denir? a. Tefsir b. Tercüme c. Te'vil d. Müşkil e. Müteşabih |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 16. Kur'an'da insan , melek ve cin gibi varlıkların veya bir topluluk ya da kabilenin veya bir kelimenin ve nitelemenin ism-i işaretler, ism-i mevsuller, zamirler , cins isimleri , belirsiz zaman zarfları ve belirsiz mekan isimleriyle zikredilmesine ne ad verilir? a. Müşkil b. Mücmel c. Mübeyyen d. Mübhem e. Mutlak |
SAAT: 06:40 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.