![]() |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 17. Arap dilinin kuralları dahilinde hareket edilerek Kur'andan anlamlar üretmek olarak tanımlanan ve daha ziyade kelamcılar, fakihler, müfessir ve dilciler tarafından kullanılan yorum yöntemi hangisidir? a. Tefsir b. Te'vil c. Burhani Tevil d. Beyani Tevil e. Muhkem |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 18. Batı'da Kuran meali hangi tarihde basılmıştır? a. 1343 b. 1453 c. 1543 d. 1643 e. 1743 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 19. Burhani te'vilin İslam düşüncesinde en ünlü kuramcısı hangisidir? a. İbn Rüşd b. Farabi c. Suyuti d. Gazali e. İbn Sina |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 20. İctihadın mümkün olmadığı alana ait sahabi açıklamalarına ne ad verilir? a. Mevkuf haber b. Hükmen merfu haber c. Hadis d. Maktu hadis e. İcma |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 11. Hucurat suresiyle ilgili bir çok nüzul sebebinin bulunmasının en önemli nedeni hangisidir? a. Surenin medeni olması ve son dönemde inmesi b. Surenin Medine'de inmesi c. Surenin büyük bir topluluğunun yanında inmiş olması d. Surenin kısa surelerden olması e. Surenin sosyal içerikli olması 12. Mülk suresinin ana konusu hangisidir? a. Kıyamet b. İnsanın yaradılışı c. İbadet d. Cihad e. Allah'ın varlığı, bilgisi ve gücü 13. Dille ilgili Kur'an ilimleri arasında farklı kelimelerin aynı anlama gelmesini ele alan dala ne ad verilir? a. Mübhemat b. Kıraat c. Nesh d. Nezair e. Tenasüb 14. Mülk suresinin 8. ayetinde bahsedilen Peygamberin uyarıcı / korkutucu özelliğindeki nezir kavramı ile aynı anlamdadır? a. Münir b. Nebi c. Münzir d. Rasül e. Mübeşşir 15. Ayetin lafzi tahlilinden sonra ortaya çıkan manasını, makul ve kuvvetli delillerle desteklenmiş olmak şartıyla muhtemel manalarından bağlamına en uygun olanlara çevirmeye ne denir? a. Tefsir b. Tercüme c. Te'vil d. Müşkil e. Müteşabih 16. Kur'an'da insan , melek ve cin gibi varlıkların veya bir topluluk ya da kabilenin veya bir kelimenin ve nitelemenin ism-i işaretler, ism-i mevsuller, zamirler , cins isimleri , belirsiz zaman zarfları ve belirsiz mekan isimleriyle zikredilmesine ne ad verilir? a. Müşkil b. Mücmel c. Mübeyyen d. Mübhem e. Mutlak |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 17. Arap dilinin kuralları dahilinde hareket edilerek Kur'andan anlamlar üretmek olarak tanımlanan ve daha ziyade kelamcılar, fakihler, müfessir ve dilciler tarafından kullanılan yorum yöntemi hangisidir? a. Tefsir b. Te'vil c. Burhani Tevil d. Beyani Tevil e. Muhkem 18. Batı'da Kuran meali hangi tarihde basılmıştır? a. 1343 b. 1453 c. 1543 d. 1643 e. 1743 isviçrede(: 19. Burhani te'vilin İslam düşüncesinde en ünlü kuramcısı hangisidir? a. İbn Rüşd b. Farabi c. Suyuti d. Gazali e. İbn Sina |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü [QUOTE=nurşen35;357603]20. İctihadın mümkün olmadığı alana ait sahabi açıklamalarına ne ad verilir? a. Mevkuf haber b. Hükmen merfu haber c. Hadis d. Maktu hadis e. İcma düşünceli000 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü [QUOTE=mihrinaz;357613] Alıntı:
Sahabe sözleri ya merfu hadis hükmündedir ya da mevkuf haberdir. Eğer sahabelerin yapmış oldukları tefsirler ayetlerin nüzul sebepleri Mübhematul- Kur'an nasih- mensuh veya gaybi konularla ilgili olup üzerinde içtihad etme ve fikir yürütmenin mümkün olmadığı bir alana ait ise bunlar Hükmen merfu haber olarak değerlendirilmiştir. Fikir yürütülmesi ve ictihad edilmesi mümkün olan alanlara ait olmakla birlikte, sahabilerin kendi bilgi birikimlerine dayanıyorsa bu tarz haberler de mevkuf haber ismi verilmiştir. Cevap B şıkkı |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 21. Hz. Peygamberimize (sav) verilen teşri fonksiyonu aşağıdakilerden hangisidir? a. Beyan etme b. Te'vil etme c. Açıklama d. Tefsir etme e. Hüküm koyma |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 22. Aşağıdakilerden hangisi te'vilin sözlük anlamlarından değildir? a. Sebep b. Sonuç c. Rüya tabiri d. Tefsir e. Delil |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 23. Kur'an'ın bir isminin de '' el- Kitap'' olması ne anlama gelmektedir? a. Kur'an'ın yazıldığı b. Kur'an'ın ezberlendiği c. Kur'an'ın ashap tarafından okunup uygulandığı d. Kur'an'ın herkese tebliğ edildiği e. Kur'an'ın dini programlarda aleni olarak okunduğu |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 24. Müsteşrikler tarafından Kur'an kelimesinin türediği iddia edilen kelimeler aşağıdakilerden hangisidir? a. Kara'e - Kıraat b. Karane - Karain c. Keryani - Kiryani d. Kara'e - Karane e. Kıraat - Karane |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 25. İsraili rivayetler en fazla aşağıdakilerden hangisinden gelmiştir? a. Ka'b el- Ahbar b. Abdullah b. Mesud c. Übeyd b. Ka'b d. Mücahid e. İkrime |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 21. Hz. Peygamberimize (sav) verilen teşri fonksiyonu aşağıdakilerden hangisidir? a. Beyan etme b. Te'vil etme c. Açıklama d. Tefsir etme e. Hüküm koyma 22. Aşağıdakilerden hangisi te'vilin sözlük anlamlarından değildir? a. Sebep b. Sonuç c. Rüya tabiri d. Tefsir e. Delil 23. Kur'an'ın bir isminin de '' el- Kitap'' olması ne anlama gelmektedir? a. Kur'an'ın yazıldığı b. Kur'an'ın ezberlendiği c. Kur'an'ın ashap tarafından okunup uygulandığı d. Kur'an'ın herkese tebliğ edildiği e. Kur'an'ın dini programlarda aleni olarak okunduğu 24. Müsteşrikler tarafından Kur'an kelimesinin türediği iddia edilen kelimeler aşağıdakilerden hangisidir? a. Kara'e - Kıraat b. Karane - Karain c. Keryani - Kiryani d. Kara'e - Karane e. Kıraat - Karane 25. İsraili rivayetler en fazla aşağıdakilerden hangisinden gelmiştir? a. Ka'b el- Ahbar b. Abdullah b. Mesud c. Übeyd b. Ka'b d. Mücahid e. İkrime düşünceli000 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 26. Hz. Peygamber (sav) seferde ve misafirlikte bulunmadığı zamanlarda inen vahiylere ne ad verilir? a. el- Leyli b. en - Nehari c. el- Hadari d. es- Seferi e. eş- Şitai |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü [QUOTE=nurşen35;357639]26. Hz. Peygamber (sav) seferde ve misafirlikte bulunmadığı zamanlarda inen vahiylere ne ad verilir? a. el- Leyli b. en - Nehari c. el- Hadari d. es- Seferi e. eş- Şitai |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Cevabı A şıkkı mihrinaz başarılısın , Maşallah diyorum.. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü [QUOTE=mihrinaz;357642] Alıntı:
evet000 |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 27. Kur'an'ın tanımının unsurlarından insanların, meleklerin ve cinlerin sözlerini tanımın dışında bırakan kısım aşağıdakilerden hangisidir? a. Mushaflarda yazılmış b. Tilavetiyle ibadet eden c. Allah'ın Kelamı d. Tevatürle nakledilmiş e. Fatiha suresiyle başlayıp Nas suresiyle sona eren |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 28. Kur'an kelimesinin hemsesiz türememiş ve alem-i mürtecel olduğunu savunan görüş kime aittir? a. Lihyani b. Şafii c. Eş'ari d. Ferra e. Zeccac |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 29. Zikr-i küll, irade-i cüz hangi dilsel sanat çeşididir? a. Kinaye b. Teşbih c. Hakikat d. Mecaz-ı Mürsel e. İstiare |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 30. Aşağıdakilerden hangisi tefsir türü , otorite olan müfessirler tarafından '' ilhadi'' ( sapkın , batıl) yorum olarak kabul edilir? a. Fıkhı tefsir b. Nazari sufi tefsir c. Rivayet tefsiri d. Konulu tefsir e. İctimai tefsir |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 31. Rivayet tefsir yönteminde ilk başvurulması gereken kaynak hangisidir? a. Etbeuttabiun görüşü b. Sahabe görüşü c. Kur'an d. Hadis e. Tabii görüşü |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 32. Aşağıdakilerden hangisi sahabi müfessirlerden değildir? a. Abdullah b. Mesud b. Mücahid b. Cebr c. Ali b. Ebi Talib d. Ubey b . Kab e. Abdullah b. Abbas |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü ]27. Kur'an'ın tanımının unsurlarından insanların, meleklerin ve cinlerin sözlerini tanımın dışında bırakan kısım aşağıdakilerden hangisidir? a. Mushaflarda yazılmış b. Tilavetiyle ibadet eden c. Allah'ın Kelamı d. Tevatürle nakledilmiş e. Fatiha suresiyle başlayıp Nas suresiyle sona eren[/QUOTE] 28. Kur'an kelimesinin hemsesiz türememiş ve alem-i mürtecel olduğunu savunan görüş kime aittir? a. Lihyani b. Şafii c. Eş'ari d. Ferra e. Zeccac 29. Zikr-i küll, irade-i cüz hangi dilsel sanat çeşididir? a. Kinaye b. Teşbih c. Hakikat d. Mecaz-ı Mürsel:) e. İstiare 30. Aşağıdakilerden hangisi tefsir türü , otorite olan müfessirler tarafından '' ilhadi'' ( sapkın , batıl) yorum olarak kabul edilir? a. Fıkhı tefsir b. Nazari sufi tefsir c. Rivayet tefsiri d. Konulu tefsir e. İctimai tefsir 31. Rivayet tefsir yönteminde ilk başvurulması gereken kaynak hangisidir? a. Etbeuttabiun görüşü b. Sahabe görüşü c. Kur'an d. Hadis e. Tabii görüşü 32. Aşağıdakilerden hangisi sahabi müfessirlerden değildir? a. Abdullah b. Mesud b. Mücahid b. Cebr c. Ali b. Ebi Talib d. Ubey b . Kab e. Abdullah b. Abbas |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
28. Kur'an kelimesinin hemsesiz türememiş ve alem-i mürtecel olduğunu savunan görüş kime aittir? a. Lihyani b. Şafii c. Eş'ari d. Ferra e. Zeccac c* 29. Zikr-i küll, irade-i cüz hangi dilsel sanat çeşididir? a. Kinaye b. Teşbih c. Hakikat d. Mecaz-ı Mürsel:) e. İstiare alkış000 30. Aşağıdakilerden hangisi tefsir türü , otorite olan müfessirler tarafından '' ilhadi'' ( sapkın , batıl) yorum olarak kabul edilir? a. Fıkhı tefsir b. Nazari sufi tefsir c. Rivayet tefsiri d. Konulu tefsir e. İctimai tefsir alkış000 31. Rivayet tefsir yönteminde ilk başvurulması gereken kaynak hangisidir? a. Etbeuttabiun görüşü b. Sahabe görüşü c. Kur'an d. Hadis e. Tabii görüşü evet000 32. Aşağıdakilerden hangisi sahabi müfessirlerden değildir? a. Abdullah b. Mesud b. Mücahid b. Cebr c. Ali b. Ebi Talib d. Ubey b . Kab e. Abdullah b. Abbas[/QUOTE] msl* |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 33. Gazali'nin müslüman filozofların hakikaten ayrıldıklarını ve çelişkiye düştüklerini göstermek üzere yazdığı '' Tehafütül- Felasife'' adlı eserine karşı '' Tehafütü tehafütül -Felasife'' adlı eseri yazan Endülüs alim ve filozofu kimdir? a. İbn Tufeyl b. İbn Bacce c. İbn Rüşd d. İbn Hazm e. İbn Miskeveyh |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 34. Aşağıda verilen eserler hangi ilim dalıyla daha çok ilgilidir? * el- Milel ve'n - Nihal * eı- Fark beyne'l - Fırak * Makalatul -İslamiyyin a. Mezhepler tarihi b. Kelam c. İslam tarihi d. Tasavvuf e. Hadis |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 35. Usulüd-din hangi ilimle daha yakından ilgilidir? a. Fıkıh b. Kelam c. Tefsir d. Hadis e. Tasavvuf |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 36. İbn Mukaffa'nın Farsça'dan Arapça'ya çevirdiği fabl türündeki siyaset ve ahlak kitabı hangisidir? a. Mantıku't Tayr b. Hüsnü Aşk c. Kelile ve Dimme d. A'mak-ı Hayal e. Leyla ile Mecnun |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 37. Fıkıh ve kelam alimlerine göre vacip bir fiilin gerçekleşmesini ve tamamlanmasını sağlayan başka bir fiilin hükmü nedir? a. Vacip b. Müstehab c. Mübah d. Farz-ı Kifaye e. Tatavvu |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
Doğru Cevap .... |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
Alıntı:
B şıkkı Kelam olacaktı. İnanç konularıyla ilgili hükümlere ahkam-ı asliye bundan bahseden ilme de Usulüd-din denilmiştir. |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 38. hüküm koyma ve amel etme yönünden farklı mezheplerinden yararlanmayı ifade eden kavram hangisidir? a. telfik b. usul c. tefrik d. tahyir e. tercih |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü 39. Cevher ve Araz gibi konular hangi ilmin konuları arasında incelenir? a. Kelam b. Hadis c. Fıkıh d. Tefsir e. Kıraat |
Cevap: DHBT soru-cevap bölümü Alıntı:
|
SAAT: 06:40 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.