Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Hafta'nın Misafiri (https://www.forum.medineweb.net/111-haftanin-misafiri)
-   -   62. HAFTANIN MİSAFİRİ ''M.METİN ADIGÜZEL'' (https://www.forum.medineweb.net/haftanin-misafiri/17264-62-haftanin-misafiri-mmetin-adiguzel.html)

KARAKÖSE 15 Mart 2010 16:48

RE: 62. HAFTANIN MİSAFİRİ ''M.METİN ADIGÜZEL''
 
Malazgirt çıkartması yapmamız gerekir elbette;aceleye mahal yok, yazada bırakabiliriz.

Yitiksevda 15 Mart 2010 23:05

RE: 62. HAFTANIN MİSAFİRİ ''M.METİN ADIGÜZEL''
 
Metin kardeşim Yaşayan sünnetlermi önce gelir hadislermi?

İmam İbni teymiye,Ali Şeriati,Muhammed Aduh,Efgani ve benzeri alimlere leke çalan din mafyaları sizce ne kadar adil yaklaşım sergilemektedirler?

Hz Cüppeli ve Ergenekon hakkında düşünceleriniz ?

KARAKÖSE 16 Mart 2010 09:11

RE: 62. HAFTANIN MİSAFİRİ ''M.METİN ADIGÜZEL''
 
1-Metin kardeşim Yaşayan sünnetlermi önce gelir hadislermi?

2-İmam İbni teymiye, Ali Şeriati, Muhammed Aduh,Efgani ve benzeri alimlere leke çalan din mafyaları sizce ne kadar adil yaklaşım sergilemektedirler?

3-Hz Cüppeli ve Ergenekon hakkında düşünceleriniz?

Cevap 1- Sünnetlerle hadisler aynı değilmidir. İkiside (eğer uydurulmamışlarsa) aynı ehemmiyete sahiptir. Ancak özellikle söz ve eylem olarak ayıracak olursak, sünnetler daha ön plana çıkar. Çünkü eylemler konuşmalardan daha baskındır. Birde Hadis uydurmak sünnet uydurmaktan daha kolay olduğundan sünnetler bir derece daha önemli olabilir.

Cevap 2- Özellikle ibni teymiye ile ilgili küçük çaplı bir araştırma yapmıştım, medinewebe de yansıtmıştım. İnsanlar neden kötülerler bilmek istedim.
Ben İslam âlimlerini kötüleyen Müslümanların kimi niçin kötülediklerini bildiklerini sanmıyorum. Birileri tarafından yinelendiriliyorlar. Yeter ki bir kitapta olumsuz bir şey görsünler, hemen referans kabul ederler.
Mesela günümüz müslümanı, ibni teymiyeyi ve seyyid kutubu Necip Fazıla dayanarak kötüler, Ali Şeriatiyi Cübbeli Ahmet hocaya ve M.Şevket Eygi ye dayanarak kötüler. Yani kendisi araştırmaz, başkasının yorumunu alıp kullanır.

Cevap 3-Cübbeli medya konusunda sınırı unutmuş gibi. Olmaması gereken yerlerde bulunuyor ve konuşmaması gereken cümleler kullanıyor.
Ergenekon hakkında taaa 80–90 yıllarda bir içyapının var olduğunu seziyorduk. Ama bu yapının kimlerle nasıl ilişkileri var hepsi muamma.

Şöyle dersek, bir devrim yapıldıktan sonra en çok öne çıkan birkaç grup olur.
Mafya, asker, zenginler ve sivil yönetimin tepesinde dolaşanlar. Bu 4 grup birlikte çalışır ve yapılan değişikliği korumak adına çırpınırlar. Bu anlaşılabilir bir şey.

Hazan Mevsimi 16 Mart 2010 09:17

RE: 62. HAFTANIN MİSAFİRİ ''M.METİN ADIGÜZEL''
 
hayırlı olsun Metin Bey

Öz, genel olarak bir cismi/olguyu/nesneyi kendisi yapandır; biçim ise, sınırları belirlenmiş olmadır.?


Gerçekte öz ve biçim nedir? Nasıl etkileşirler? Bir birini yok edebilirler mi? Dönüşüm “öz” de mi ,”biçim” de mi oluşur? Bir bütünü temsil ediyorlarsa neden ayrıştırılmışlardır? Değilse, öncelikleri var mıdır? kolay gelsin

KARAKÖSE 16 Mart 2010 10:52

RE: 62. HAFTANIN MİSAFİRİ ''M.METİN ADIGÜZEL''
 
Teşekkürler Hazan Mevsimi;
Öz, genel olarak bir cismi/olguyu/nesneyi kendisi yapandır; biçim ise, sınırları belirlenmiş olmadır.?

Soru 1: Gerçekte öz ve biçim nedir? Nasıl etkileşirler?
Cevap 1: Öz ele alınan şeyin ruhu, biçim ise bedenidir. Ruh ile beden arasında nasıl bir ilişki varsa öz ile biçim arasında da aynı şekilde bir ilişki ve etkileşim vardır.

Soru 2: Bir birini yok edebilirler mi?
Cevap 2: Öz ile biçim birbirlerini yok edemezler ama biri diğerini yok saydırabilir. Mesela beden olarak (biçim) ön planda olan bir mankende ruh (öz) çok gerilere itilmiştir. Yani ruh yok olmuş değildir ama ruhun olgunluğunu bedende göremeyeceğiniz kadar bedenden uzaklaştırılmıştır.
Yâda antik yunan filozoflarından Krates çok çirkin bir adamdır ama ondada öz biçimi bastırmıştır.
Biz insan üzerine örnek verdik, öz-biçim ikilisi hemen hemen her alanda söz konusu edilebilir. Mesela şiirde öz-biçim ilişkisi çok tartışılan bir durumdur. Kimi edebiyatçılar biçimden yoksun şiirin uzun süre yaşayamayacağını iddia ederken, kimileri öz daha önemlidir der.

Soru 3:Dönüşüm “öz” de mi ,”biçim” de mi oluşur?
Cevap 3: Değişim özde olur, ıslahatlar biçimde olur. Bu sebeple ıslahat çalışmaları pek fazla işe yaramazlar.

Soru 4: Bir bütünü temsil ediyorlarsa neden ayrıştırılmışlardır? Değilse, öncelikleri var mıdır?
Cevap 4: Kadın ile Erkek de bir bütünü temsil ettikleri halde neden ayrıştırılmışlardır? Çünkü birleşebilmeleri için ayrı olmaları gerekir.

HALUK GÜMÜŞTABAK 16 Mart 2010 11:14

Re: 62. Haftanın misafiri ''m.metin adıgüzel''
 
Sayın Metin Bey. Sözlerinizden aklın, düşüncenin, fikrin Rabbi fark edeceğini, bundan yola çıkarak aklın birinci derece de unsur olduğunu anlatmaya çalışıyorsunuz. Size yürekten katılıyorum. Bu düşünceyi kur'anı okuyan her beşer fark etmesi gerekir, eğer aklı ve inancı baskı altında değilse. Kur'anda Rabbim yapılması gereken emirlerini, ayetlerini söyledikten sonra, bizlerin düşünmesini aklımızında bunu onaylamasını ister, bizlerede bu yolu gösterir. Kimileri bana göre fitne ve fesat karıştırmak için, İslam dini vahiy dinimidir, akıl dinimidir diye sorarlar. Halbuki bu ikisi et ve tırnak gibidir asla ayrılmaz birbirinden. Akla, mantığa ve düşünceye önem veren, kendisine güvenendir. Kendisine güvenen her insan doğruyu bulan insandır. SAYGILARIMLA Halukgta

Yitiksevda 16 Mart 2010 13:10

RE: 62. HAFTANIN MİSAFİRİ ''M.METİN ADIGÜZEL''
 
Metin kardeş sizce tasavvuf çvresinde kullanılan ve Kuran ile alakası olmayan kutup gavs vs gibi kavramlar ile bu kişiliklere tasarruf hakkı veren anlayışlar ne kadar Kurani bakış sergiliyebiliyorlar ?

KARAKÖSE 16 Mart 2010 14:38

RE: 62. HAFTANIN MİSAFİRİ ''M.METİN ADIGÜZEL''
 
Haluk hocam, gördüğüm kadarıyla insanlar çok korkutulmuşlardır. öyleki ikiye bölünmüşler, bir kısmı korkusundan dolayı dini inkar ederek rahatlamaya çalışıyor, bir kısmıda düşünceyi tamamen terk etmekle rahatlamaya çalışıyor.

Günümüzde din elinde kılıçla bekleyen bir cellat gibi görüntülenmeye çalışılıyor. bunu hem inkarcılar hem ezber imana sahip olanlar yapıyor. Allah sadece korkutan bir güç olarak algılanıyor.

İslamın ters giyilen posta benzetilişi vardır ya, bu benzetiliş çok doğrudur. Post düz giyildiğinde güzellik olur ama ters giyerek onunla çocukları korkutabiliyorsunuz. hatırlıyorum da, bizde seccade olarak kullanılan bir keçi postu vardı, biz küçükken onunla korkutulurduk. islamda aynen o hale düşürülmüştür.

KARAKÖSE 16 Mart 2010 14:45

RE: 62. HAFTANIN MİSAFİRİ ''M.METİN ADIGÜZEL''
 
Yitik sevda,
Ben günümüz tarikatçılarının islamı çirkinleştirmeye çalıştıklarını kabul ederim. Ama insanların neden birilerine sığınma ihtiyacı duyduklarınıda analiz etmek gerektiğine inanırım.
Bu olay taa bebeklikten başlar, özgüvenden yoksun bir ailede büyüyen çocuklar ya herşeye başkaldıran zalim kişilikler olurlar, yada birilerine kul köle olacak kadar kendilerini kaybederler.
Günümüz tassavvuf kültürü insanları post ile korkutmaktadır ve bu konuda oldukça da başarılıdır. korkan insanlar bir mağaraya sığınarak kendilerini güvence altına almaya çabalarlar. işte bu mağaranın adı gavstır, kutuptur.
Buna karşın Kuran kimseyi mağaralara sığınmaya zorlamaz

Yitiksevda 16 Mart 2010 18:24

RE: 62. HAFTANIN MİSAFİRİ ''M.METİN ADIGÜZEL''
 
Metin kardeş asıl sorularım şimdi gelmeye başlayacak .


Hayır ve Şerr Allah'tanmı gelir ?

Fiillerin yaratıcısı Kulmudur Allah'mıdır ?

Örneğin ben bir insanı vurmaya gidiyorum ve kişi karşıma çıkıyor bende hiç üşenmeden silahın tetiğine basıyorum ve kurşun şahsın vücuduna isabet ediyor bu zaman süreci içinde fiilin tamamını benmi yapmış oluyorum yoksa Allah'mı takdir ediyor ?


SAAT: 18:51

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320