www.medineweb.net, ykleniyor... 'den beri Kesintisiz Yaynda....

Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.PEYGAMBERLER-ASHAB-I KRAM-ALMLER.::. > Peygamberler-Ashab- Kiram-Alimler > slam/Dinler/Mezhepler

Konu Kimlii: Konu Sahibi KuM TaNeSi,Al Tarihi:  22 Nisan 2009 (13:16), Konuya Son Cevap : 22 Nisan 2009 (13:36). Konuya 47 Mesaj yazld

Yeni Konu a  Cevapla
 
LinkBack Seenekler Deerlendirme
Alt 22 Nisan 2009, 13:26   Mesaj No:21
Medineweb Emekdar
KuM TaNeSi - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:KuM TaNeSi isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 5998
yelik T.: 02 Ocak 2009
Arkadalar:0
Cinsiyet:
Ya:41
Mesaj : 1.956
Konular: 885
Beenildi:22
Beendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart RE: Osmanli Msiksi

4.2. Bozulma ve k
Osmanl hnedannn en nl Bestekr air neyzen ve Tanbr III. SELM'in sanat evresi Osmanl msiksinde son ihtiamn yaand bir yenilik sahnesi oldu. Bu sahnede ynetmen padiahtan baka Tanbr Emin Nu'man ve Zeki Mehmed Aalar Nasr Abdlbak Dede Hampartsum Kk Mehmed Aa ehla Hafz ve Keman Ali Aa gen Dede ve akir Aa le gen Keman Rza Ef. grev aldlar. Sadullah Aa ile Delllzde ise sahne dnda kalmay tercih eden klsikilerdi. II. Mahmud'dan Halfe Abdlmecid'e kadar geen 114 yllk sre sadece Osmanl msiksinin son byk Bestekrlarnn deil ayn zamanda gelecein Trk msiksini hazrlayan byk msikcilerin de yetitii bir tarih dilimidir. Bu dnemde III. Selim'in balayp II. Mahmud'un tamamlad yenilik hareketleri ortam smil Dede akir Aa Zeki Mehmed Aa Delllzde Kazasker Osman Bey ve Yusuf Paa gibi son klsikleri yaratm ama ayn zamanda klsik formlardaki (klsik gfteli ve byk usull) eserlerin yerlerini bir 18. yy. iir tr olan ark formundaki hafif eserlere brakmasna da zemin hazrlamt. III. Selim'in kef ve himaye II. Mahmud'un itibar ve taltif ettii smil Dede'yi (1777-1845) mzikte Donizetti'nin eittii Abdlmecd saraynda tutmay baaramad. Mevlev ayninden ilahye Besteden Rumeli trksne kadar hemen btn klsik ve din formlarda 300'e yakn eser bestelemi hem dervi (yani halk) hem saray adam gibi birbirine zt iki zellii daima korumu olan Dede Mzka-i Hmyun efleri Donizetti ve Guatelli'den kendilerine verdii Trk msiksi bilgilerine karlk rendii Bat msiksinin melodik esprisine dayal "Kr- Nev" "Yine ne'e-i muhabbet" ve "Yine bir glnihal" gibi eserler de bestelemi olmasna ramen oyununu kendisi de beenmemi olmal ki nl "Artk bu oyunun tad kalmad!" szn syleyerek 68 yanda hacca gitmi tad kalmayan Osmanl sarayndan kaaym derken koleraya yakalanp Mekke'de lmtr. leri yata ve o gnn fevkalade g artlarn hi dnmeden karar verdii hac bahnesiyle Dede'nin kap kurtulmak istedii aslnda neydi?
Alnt ile Cevapla
Alt 22 Nisan 2009, 13:26   Mesaj No:22
Medineweb Emekdar
KuM TaNeSi - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:KuM TaNeSi isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 5998
yelik T.: 02 Ocak 2009
Arkadalar:0
Cinsiyet:
Ya:41
Mesaj : 1.956
Konular: 885
Beenildi:22
Beendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart RE: Osmanli Msiksi

Trkiye'yi ordusuyla mziinden balayarak Bat kltrnn taklitisi bir lke durumuna getirecek "yenilik' hareketlerinin balatcs Fransz dostu III. Selim'di. Yerletiricileri ise annesi Napolyon'un karsnn kuzini ve I. Abdlhamid'in odal_bir Fransz olan (nce Aimee de Rivery sonra Nakidil Sultan II. MAHMUD'la(40) onun dahi kabul etmedii Tazimat 16 yanda bir ocuk olarak tahta kan Abdlmecid'e kabul ettiren Reid Paa olmu yaplmak istenen inkilablar da Osmanl msiksinin kn hazrlayan bir insilaba dnmtr. Bir tr buldumcuk sevdasyla batllama etiketi olarak grlen opera tiyatro ve orkestralarn resm itibar gitgide arttrlrken mill msiknin okullarda retimi dahi yasaklanacak kadar aalanmas eski klsik fasl icralarnn gitgide seyreklemesi koro icrasnn soloya hep daha fazla tercih edilir olmas perevlerin btn olarak icra edilme adetinin kalkmas eitim arterinin kesilmesi sonucu zamanla kalitesizleen arklar karsnda gazelin de yok edilip taksimin son plana atlmas ve nihayet yalnz mziin deil btn evrenin temeli olan ritmin nemsizletirilerek aletinin (kudmn) kaldrlmas bu bozulmann belli bal sebepleri arasndadr.
Alnt ile Cevapla
Alt 22 Nisan 2009, 13:27   Mesaj No:23
Medineweb Emekdar
KuM TaNeSi - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:KuM TaNeSi isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 5998
yelik T.: 02 Ocak 2009
Arkadalar:0
Cinsiyet:
Ya:41
Mesaj : 1.956
Konular: 885
Beenildi:22
Beendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart RE: Osmanli Msiksi

19. yy.. Osmanl msiksinin ilk ikisi neo-klsik slubu dier ikisi (biri ses biri sazda) devrimci slubu benimsemi olan drt byk romantiin kadm medeniyetin enkaz altnda bir kor gibi glmsedii son dnemidir: Zeka Dede ile Tanbr Ali Ef. ve Hac Arif Bey'le Tanbr Cemil Bey edeb form ve akmlarla hemen paralel bir gelime izgisinde yryen Osmanl msiksi klsik anlamda doruuna Hafz Post Itr Zaharya Osman Dede Ebbekir ve Abdlhalm Aa'lar ve Tab' ile km bu Bestekrlar da en gzel eserlerini Fuzul Bak Nab Nef Nedm Nev' Fash Fazl Ftnat ve Vasf gibi klsik dvan airlerinin gazelleri zerinde vermilerdi.
Klsik formlardaki szl eserlerde besteciler gftenin manasyla yetinmez hatta bu manadan kuvvet almaya ihtiyalar olmadn gstermek istermiesine ok defa sadece bir beytini besteledikleri gfteye besteleme srasnda terennm ad verilen ilaveler yaparlard. 19. yy.dan itibaren yaama artlarnda ve zaman kullanma anlaynda meydana gelen deiikliklerin sonucu olarak byk formlu eserlerin balca zellii olan bu terennmlerin paray fazla uzatt ar ve adal hale getirdii dnld; daha ksa daha zl ve lirik ifade ekilleri aranmaya baland. Bunun ilk aresi ise nce uzun terennm blmleri olmayan sonra da gftedeki kelimelerin uzatlmadan (heceler uzun ezgilerle yaylp sndrlmeden) bestelenmesine imkan verecek kk usullerin kullanlmas idi. te Osmanl edebiyatnda 18. yy .dan sonra yazlmaya balanan ve bu amaca klsik gazel ve kasidelerden daha uygun den ark formundaki iirler Hac Arif Bey'le (1831-1884) szl mzik besteciliinin ana unsuru haline geldi.(41) Yaad ac ve alkantlarla dolu hayat tam olarak yanstan romantik Osmanl msiksinde melankolik lirizmin doruundaki arklarn yaratcs "Arif Beyi" Recai zde Ekrem Mehmed Sadi Muallim Naci ve Feyzi Mahmud Celleddin Yusuf Ken'an zzet Molla Nideli Hikmet ve Ziya Paa gibi Tanzimat airleriyle Yahya Kemal A.R. Altnay ve M.N. Irmak gibi sonraki airlerin gftelerini besteleyen Rifat evki ve Rahmi Bey'ler ekerci Cemil Lem'i Atl S. Z. zbekkan ve Z. A. Ataergin'le F. Tokay gibi romantikler izledi. Klsik anlayn tesinde duygunun mantk ve ekilden daha fazla nem kazand airane (resim diliyle pitoresk) ifadeler arama akm demek olan Romantizm Batda aa-yukar ayn alarda Weber Schubert Schumann Mendelssohn Wagner Verdi ve Berlioz'un klsik arklarnda [kunstlied] temsil ediliyordu.(42)
Alnt ile Cevapla
Alt 22 Nisan 2009, 13:27   Mesaj No:24
Medineweb Emekdar
KuM TaNeSi - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:KuM TaNeSi isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 5998
yelik T.: 02 Ocak 2009
Arkadalar:0
Cinsiyet:
Ya:41
Mesaj : 1.956
Konular: 885
Beenildi:22
Beendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart RE: Osmanli Msiksi

Hac Arifin ses devrimini Tanbr Cemil'in saz devrimi izledi. Bir Saint-Saens bir Paganini bir Mozart gibi sanat ufkunda yzyllarda bir gelip geen kuyruklu yldzlar misali Trk msiksi semlarn aydnlatan Cemil Bey 45 yllk dnya misafirlii iinde eline ald hemen btn Trk msiksi sazlarn o ana kadar tasavvuru dahi imkansz olan bir mzikalite ve dinamizmle alm bu dnyadan ayrldktan sonra da Trk msiksinin hemen btn dal ve sanatlar zerinde silinmez izler brakmtr. 1871 ylnda stanbul'da domu olan Sanatkr bu sebeple hi lmemi kabul etmek mbalaa saylmaz. Mevlana'nn "ayrln acsyla feryad eden" neyi gibi bir mr boyu hkrarak ald. Bal bana bir form haline getirdii 'taksim besteciliinin ilk borulu gramofon plaklarna sdrabildii kk aheserleri byk talyan airi Leopardi'nin iirlerindeki cokun melalin mzrab ve yay dilinden ifadesi gibidir(43). Hem ahs hem itima kaderinin mteverrim melali iinde Osmanl msiksinin en muhteem mersiyesini yazan Cemil'in mesha-nefes dehas ayn anda ei grlmemi bir ters-ikiz gle Trk saz msiksinin "yeni a"'n balatt. Bat msiksinin melodik ve ritmik felsefesine hep daha msamahakar besteciler modern perev diyebileceimiz medhal formunu getiren Cemil rencisi R. .Fersan (1893-1965). Ud Nevres (1873-1937). .M. Targan (1892- 1967) Mes'ud Cemil (1902-1963) ve R. Aysu (d. 1910) Tanbr Cemil'in at kl yolun kilometre talardr.
Alnt ile Cevapla
Alt 22 Nisan 2009, 13:27   Mesaj No:25
Medineweb Emekdar
KuM TaNeSi - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:KuM TaNeSi isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 5998
yelik T.: 02 Ocak 2009
Arkadalar:0
Cinsiyet:
Ya:41
Mesaj : 1.956
Konular: 885
Beenildi:22
Beendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart RE: Osmanli Msiksi

Cemil'in saz msiksinde yapt devrimi Trk msiksinin Picasso'su Sadeddin Kaynak (1895-1961) szl mzik besteciliinde devam ettirmitir. mrnn ilk 31 yln din ve klsik msikyi renmeye ayran Kaynak allm ark formuna kar yerletirdii fantezi'lerine gemeden nce klsik formlarda da benzersiz slbunu apak gsteren eserler verdi. Ancak baz tutucu yazarlarca iddetle eletirilmi olan taraf ara olduklar halde ama haline dnm olan gfte-makam-usul zincirlerini kran fartezileriyle Trk msiksine yeni bir ufuk am olmasdr. Tabiat tasvirlerinden [Enginde yava yava gnn minesi soldu] hamas destanlara (yank mer Memesiz Fadime} lirik fantezilerden (Gnlm zledike grrdm hele] halk trklerine [ncecikten bir kar yaar Gemim gidiyor batan} ilahilerden rv mziklerine [Alabanda] kadar iinde recitativo (konuur gibi usulsz icra)'larn da yer alabildii ses ve saz unsurlarnn (allm snrlarnn zorlanmasndan baka) ayrlmaz bir btn halinde kaynatrld uzun soluklu kompozisyonlar (Menekelendi sular Dertliyim Kalplerden dudaklara) getiren ounluun rahata anlayabilecei sadelikte gfte kullanma akmn balatan; dinleyicisi ile konuan hitab eden iz brakan daha giri aranamesi balar balamaz herkesin neeyle mrldand cantabile mzii yaratan; Mustafa avu'la brahim Aann halk edebiyat rnlerini klsik anlatm aralar arasna almalarndan sonra halk mzii motiflerini de (Tanbr Cemil ve Bartok gibi) srarla kullanan ve nihayet "ilk film mzii bestecisi/imam" kiiliiyle ilave ettii btn bu zellikleriyle yzylmzn szl mzikte romantizmden ada realizme geii salayan byk bestecisi Kaynak'tr.
Alnt ile Cevapla
Alt 22 Nisan 2009, 13:27   Mesaj No:26
Medineweb Emekdar
KuM TaNeSi - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:KuM TaNeSi isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 5998
yelik T.: 02 Ocak 2009
Arkadalar:0
Cinsiyet:
Ya:41
Mesaj : 1.956
Konular: 885
Beenildi:22
Beendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart RE: Osmanli Msiksi

5. Osmanl Msiksinde Formlar
Dnyann her eit edebiyatnda douda olsun batda olsun nasl zaman iinde olumu yazar veya airlerin kurallarna uymak durumunda bulunduklar edeb kalplar varsa eitli mziklerde de yine zaman iinde olumu bestecilerin ilhamlarn ses sanatna dkerken uymak durumunda bulunduklar beste kalplar vardr. Bu kalplarn adna genel olarak Franszca'dan aldmz bir terimle 'form' diyoruz. Resim heykel mimarlk gibi mekanda beliren gzel sanat dallarnda form iir ye mzik roman gibi zamanda yaayan gzel sanatlardan daha belirgindir: ikincilerde form grlmez ancak fikirlerin sralanndaki dzenden doar ve bu dzenle hissedilir. Bir mzik eserini dinlerken kulamza gelen deiik ritm ve melodiler arasnda kaynatrc bir dzen doyurucu-dinlendirici bir cevher hissedilmedike dinlenen ey yorucu olur. te ham bir cevherin sarp kavrayp srkleyen bir btnlk iinde ortaya konmasn bestecinin form bilgisi dzenler. Esasen genel olarak sanat zel olarak da mzii btn alemi ayakta tutan intizam unsurunun dnda dnmek mmkn deildir. Bu bakmdan her mzik kltrnn beste bnyesindeki ses mimarlnn temelini salayan en kk ve basit halk trksnden en uzun ve karmak eserlere kadar ayn kanunlara bal olan formlardr denilebilir.
Formlarn tarih iinde eitli sosyo-kltrel sebeplerle adeta moda halinde deiiklikler geirmi olmas da ilgi ekicidir. Mevlevi kltrnde 16.yy. dan sonra gelitirilen yin msiksinin form olarak sabit kalm ve hep daha byk bir itibarla kullanlm olmasna mukabil dind msikde 15-17.yy.n gzde formu olan Farsa gfteli uzun terennml Kr'lar. 17.yy. dan sonra yerlerini Trke klsik dvan gfteli ve ok daha ksa terennml Beste ve Sem'lere brakm 19. yy.da lirik gfteli romantik ark'lar beste ve semlerin yerine gemi 20. yy.da da aruzlu arklar yerlerini gfteleri hece veya serbest vezinlerle yazlm Fantezi'lere brakmtr.
Alnt ile Cevapla
Alt 22 Nisan 2009, 13:28   Mesaj No:27
Medineweb Emekdar
KuM TaNeSi - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:KuM TaNeSi isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 5998
yelik T.: 02 Ocak 2009
Arkadalar:0
Cinsiyet:
Ya:41
Mesaj : 1.956
Konular: 885
Beenildi:22
Beendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart RE: Osmanli Msiksi

Bu aklamann nda mzik eserlerinde form dinleyiciden ok besteciyi ilgilendiren bir teknik konu olarak grnyorsa da eserin besteci ile dinleyici arasnda bir kpr olduu bu kprnn malzeme ve eklinin dinleyici tarafndan da bilinmesi kprnn grevini yani eserin anlalmasn kolaylatraca aktr. Bu bakmdan okuyucularmza Osmanl msiksinde kullanlm olan balca formlarn hi deilse bir snflamasn en sk rastlananlar da tarifleriyle birlikte vermeyi faydal gryoruz.
Osmanl msiksinde kullanlm olan beste eitleri (mzik trleri) deiik ekillerde snflandrlabilir:
a) Genel trne gre (din mzik dind mzik);
b) cra organna gre (ses mzii alg mzii);
c) Kullanld alana gre (asker mzik din mzik klsik mzik halk mzii elence mzii);
d) cra edildii mekana gre (ordu mziisaray mzii cami mziitekke mzii ehir mziiky mzii);
e) cra tarzna gre (usull icra usulsz icra).
Mziin tarih geliimi ve bu geliimi belgeleyen kaynaklar bakmndan din tren ve uygulamalarn iinden kp dind alanda da gelitiini gz nne alarak form snflamamz yukardaki a) kkna gre yapp Osmanl msiksinde kullanlan trleri genel bir emada gstereceiz (bkz. Ek 4} Osmanl Msiksinde Trler).
Alnt ile Cevapla
Alt 22 Nisan 2009, 13:28   Mesaj No:28
Medineweb Emekdar
KuM TaNeSi - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:KuM TaNeSi isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 5998
yelik T.: 02 Ocak 2009
Arkadalar:0
Cinsiyet:
Ya:41
Mesaj : 1.956
Konular: 885
Beenildi:22
Beendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart RE: Osmanli Msiksi

I. Din Msik Formlar
A. Cami msiksi (zellii yalnz sesle icra edilmesidir)
a) Usulsz okunanlar:Mnacat Ezan Kaamet Salat-u Selam Tekbr Mersiye
b) Usull okunanlar: Cumhur Tevh ve Tesbh gibi lahi trleri

B. Tekke msiksi (zellii saz eliiyle de icra edilebilmesidir)
a) Usulsz okunanlar: Na't-i Peygamberi ve Durak
b) Usull okunanlar: Ayn-i erif (Mevlev) Ayn-i Cem ve Nefesler (Bekta) ve Zikir lahileri (Arapa gfteli olanlarna ul denir)

C. Hem camide hem tekkede okunan din msik formlar
a) Usulsz okunanlar: Kur'an- Kerm ve Mevlid-i erif
b) Usull okunanlar: Her trl ilahiler
c) Ksmen usull ksmen usulsz okunan : Miraciyye gibi.
Alnt ile Cevapla
Alt 22 Nisan 2009, 13:28   Mesaj No:29
Medineweb Emekdar
KuM TaNeSi - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:KuM TaNeSi isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 5998
yelik T.: 02 Ocak 2009
Arkadalar:0
Cinsiyet:
Ya:41
Mesaj : 1.956
Konular: 885
Beenildi:22
Beendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart RE: Osmanli Msiksi

II. Dind Msik Formlar
A. Asker msik (Ek 4. de bu trn eitli sz ve saz formlarna bkz.)
B. Klsik Msik
l. Sz Msiksi
a ) Usulsz okunan:
Gazel. Bir ses Sanatkrnn belli bir gfte zerine yapt irtical beste Tns gzel olmakla birlikte genilii de uygun olacak bir sese ek olarak yksek makam ve edebiyat bilgisi ayrca bestecilik kabiliyeti de gerektiren bu formun gl iyi icraclarn (gazelhan} azaltm tevik grmemesi de eski itibarn kaybettirmitir. Gazel'e bu ad Trkler tarafndan verilmitir: ayn forma Araplar leyli veya mauel Acemlerse vz derler (kr.Taksim).
b.l ) Usull byk formlar:
Kr. Klsik faslda Perev 'den sonra okunur. zellii: gftesinin Farsa oluu byk ve kk usullerle bestelenebilmesi usul deiiklii yaplabilmesi ve adeten uzun bir Terennm (s. b.) blmyle balamasdr (istisna olarak Trke gfteli Kr'lar da vardr).
Beste. Klsik faslda Kr varsa ondan yoksa Perev (m.b)'den sonra okunur. zellii: gazel formunda bir klsik iirin iki (bazen bir) beytinin Fer (16/4) enber (24/4) Remel (28/4) Devrikebr (28/4) Hafif (32/4) Muhammes (32/4) Berefan (32/4) Sakl (48/2) Hv (64/4) Darbfetih (88/4) Zencr (120/4) veya Darbeyn denen birleik byk usuller kullanlarak birinci ikinci ve drdnc msralarn ayn nc [miyan] msran ayr ezgi le ve msra sonlarna terennm ksm eklenerek bestelenmesidir. Terennmler her iki msrada bir ve uzunca tutulmusa formun adna nak kelimesi ilave edilir ayrca ark formundaki gibi gfte tekrar yoktur (bu son iki husus Arsem ve Yrksem formu iin de geerlidir). Klsik fasl uygulamasnda I. ve II. Beste olarak (I.'ler II'.lere oranla daha uzun usullerle bestelenmek kaydyla) kullanlmtr.
Alnt ile Cevapla
Alt 22 Nisan 2009, 13:28   Mesaj No:30
Medineweb Emekdar
KuM TaNeSi - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:KuM TaNeSi isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 5998
yelik T.: 02 Ocak 2009
Arkadalar:0
Cinsiyet:
Ya:41
Mesaj : 1.956
Konular: 885
Beenildi:22
Beendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart RE: Osmanli Msiksi

Arsem. Klsik faslda Beste'den sonra okunur. zellii: ounlukla Aruzun drt Mefln'l vezinlerinde yazlm gazellerin iki (bazen bir) beytinin Aksak Sem (10/8) Ar Aksak Sem (10/4) veya Ar Sengin Sem (6/2) usulleriyle birinci ikinci ve drdnc msralarn ayn nc msran ayr ezgiyle bestelenmesi ve msra sonlarna terennm ksminin eklenmesidir.
Kr- Ntk. Bu form iin zel olarak yazlm gftesi iinde geen makam ve varsa usul adlarnn getii yerde bestecinin o makamn ezgisini seyr'ini gstermesi gftede usul adlar da geiyorsa her usul adinin getii yerde derhal o usule gemesidir [Fatih Anonimi adl eserde Kr- Ntk'n eski adlar Klln-nagam (btn makamlar). Kll'd- durb (btn usuller) ve Kll'd-durb ve'n-nagam (btn usul ve makamlar) olarak zikredilmitir]. Kr adnin verilii Kr formu ile ilgisinden dolay deil kelimenin Farsa'daki anlamndan dolaydr. Nitekim kr- ntk "konuan (kendi kendini anlatan) eser" demektir ve bestecinin sanat ilhamndan ziyade reticilii ve ustalk gsterisini n plana ald bir tr "mzikli beyin jimnastii"dir. 15'ten 119'a kadar deien saylarda makam (bazen hem makam hem usul) tarifini amel olarak veren Kr- Ntk'lar bestelenmitir.
Alnt ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kii okuyor. (0 ye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Balklar Konuyu Balatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Osmanli Padahlari KuM TaNeSi slam/Dinler/Mezhepler 41 05 Kasm 2018 20:59
** OSMANLI'dan SZLER /OSMANLI'ya SZLER ** Aysima Gzel Szler-Deymler-Nkteler 7 05 Kasm 2018 13:17
Bir Zamanlar Osmanli KardelenGl Serbest Krs 4 09Haziran 2015 17:40
trk tasavvuf musikisi KuM TaNeSi Tasavvuf-Tarikat 4 22 Nisan 2009 13:41
Osmanli Padiahlari Neden Hacca Gitmedi?? Emekdar ye Makale ve Ke Yazlar 4 07Haziran 2008 01:34

.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Þerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarýmýz:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularýný Kullanýyoruz.