![]() |
Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız 38. Yüce Allah, Melekler, idealer ve insani nefisler saf nuru temsil eder. a-doğru b-yanlış kodlama: (a-m-i-i n ) Yüce Allah, Melekler, idealer ve insani nefisler saf nuru temsil ederler |
Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız 1. ünite kodlaması Bilinmezcilik ( tekafü-i edile) akımının temsilcileri: Kodlama: (b-i-h-n-i-r) Beşşar ibn burd İbn sebe Hammad ibn raviye Ebu nuvvas İbn ravendi ------------------------------ Sistemsel felsefi ekoller? Cevap: Kodlama: (me-r-iş) -Meşşaiyye – rivakiyye – İşrakiyye -------------------------- Meşşai filozofların Aristo felsefesini seçme nedenleri: Kodlama: (ha-m-i-d) a-hakikatin hakikatle çelişmeyeceği b-Mantiki tutarlılık c-İspatlı bilim olarak kabul etmeleri d-Ders kitabı olmaya yatkınlığı |
Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız 1. üniteden not Aristocu ve meşşai me ta fiziğin özcü bir m e t a fizik olmasına karşın, işraki me ta fizik, varoluşsal bir me ta fiziktir |
Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız bende size bir kaynak söylim. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] bu sitede Eski ders kitaplarını inceleyin çok güzel bilgiler var biraz araştırmanız gerekiyor konular dağınık. videolarıda izleyin test filanda var. sonrada bu kardeşinize dua edin. |
Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız Çalışma notlarımız 4.yy Selefi Alimleri kimlerdir? Yahya b. Main ayağında Halhal, .................. Hallal elinde Cezve ile ............................. ibnül Cezvi Ferrarisine binip ....................... ebu yela el Ferra lale bahçelerini ve ............................ LaleKai herevi geçerek ......................... Herevi Taabaraniye Kadar gitti....................... Tebarani Baktıki ibn Ebu Şeybe ...Ebi Şeybe berberden geliyor. .......,Berbehari Buharinin elinde de......... Buhari balta var. ................ ibn.Batta ve diyor ki ''Eyt be var mı bana yan bakan''.. ibn Kuteybe Ahmet b.Hanbel çok ağırbaşlı hiç kızmadı ve Ahmetibn.Hanbel selam Verdi......Kasım b.Sellam, ''Akıllı olun biraz dedi......... İbn.Akil İbni kudame ise .......................İbn.Kudame Dar mı geldi Dünya size,.................. Darimi Bende kızabilirdim ama kızmadım dedi........İbn.Mende Akılda kalması için önce sol taraf okunacak.. :):) |
Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 7. ÜNİTEDEN KODLAMALAR ----------------------------------------- KENDİ İÇİNE KAPLILIK: Estetik yapılar iç ahenge önem veren kendi içinde tutarlı olan kendi içinde kapalı anlam dünyalarına sahip yapılardır. kendi dışını bir karışıklık olarak görür. Osmanlı düşünürleri kodlama: (ku-ru-sö-z-g-i-t-m-e) KULAK (MUSIKİ) RUH (TASAVVUF) SÖZ(ŞİİR) ZİHİN (FELSEFE) GÖZ(GÖRSEL SANATLAR) İNANÇ(KELAM) TOPLUM (SİYASET HUKUK EKONOMİ) MADDİ UNSURLAR(MİMARİ) EYLEM (AHLAK) Gibi alanları kapsayan genel bir imar (medeniyet) faaliyetini gerçekleştirirken farklı birikimleri sentezleme yoluna gitmişlerdir. ----------------------------------------- |
Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 8. ÜNİTEDEN BAZI KODLAMALAR Felsefeyi başta tamamen ret edenler: (ha-ş- şa-m- se-za) - Hanbeli - İlk dönem şia - İlk Şafii - Malikiler ---------------------------------------- Gazali filozofları eleştirmek işine felsefe öğrenmekle başladı. bir yıl okuma bir yılda müteal sonunda MAKASİDUL-FELASİFE eserini yazmıştır. MAKASITI dört başlıkla ele almıştır: (ta-m-i-r) 1-tabiyyat 2-mantık 3-ilahiyat 4-riyazat ------------------------------- Gazali ve ibn rüşd tehafütleri etrafında yazılan eserlerin konuları dört kategoride değerlendirilir: Kodlama: (g-i-t-al) 1- gök hakkında meseleler 2- ilahiyata dair meseleler 3- tabiiyyata ait meseleler 4- alemle ilgili meseleler ---------------------------------- |
Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 9. ÜNİTE BAZI KODLAMALAR GÖÇEBE YAŞAMIN TEMEL ÖZELLİKLERİ (bedevi) Kodlama: (özgür-doğa- güç-iş- iyi-cesaret) 1- özgürlüğe düşkünlük 2- doğal ve dayanıklı olmaları 3- güçlü asabiyet 4- işlerini kendileri görmeleri 5- iyiliğe daha meyyal olmaları 6- cesaret ----------------------------------- |
Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 7. ÜNİTEDEN KODLAMALAR Duraklama dönemi osmanlı düşünürlerin özelliği; bölünmüş bilinç sorunuyla yüzleşmeleridir. Yükselme döneminde estetik imar bilinci (DİKEY) Duraklama döneminde bölünmüş bilinç farklı unsurları eski yeni şekliyle tarihsel(YATAY) Organize etmeye başlanmıştır. arkadaşlar altılı çizili harfler çağrışım yapsın daha kolay öğrenilsin diyedir |
Cevap: İslam Düşünce Tarihi Notlarımız İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 7. ÜNİTEDEN KODLAMALAR TEHAFÜT GELENEĞİNİN SAVUNUCULARI: Kodlama: (kemal-hoca-mu-m-ya-m) KEMAL PAŞAZADE(İBN KEMAL) HOCAZADE (MUSLİHİDDİN MUSTAFA) MUHAMMED KARABAĞİ MÜEYYEDZADE(ABDULLAH ÇELEBİ) YAHYA NEVİ EFENDİ MESTÇİZADE ABDULLAH EFENDİ Osmanlı döneminde devam eden tehafüt geleneğinin temsilcileri olarak dikkat çekerler. ---------------------------- |
SAAT: 12:57 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.