Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   Müslümanlarda Recim paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/17636-muslumanlarda-recim-paradoksu-mmetin-adiguzel.html)

Medine-web 04 Ağustos 2010 18:10

Abdulhamid Hocam,
o keçi meselesine inanan zaten kuranın dokunulmazlığını,eksizliğini,iskonto ve zamsız olduğunu inkar anlamına gelip küfür sözkonusudur.
ben bu saçmalığa inanacak değilim...
ikincisi ise;
islam hukuku,fıkıh,muamelat dediğimiz tabiri caizse islamın tüm yönetmelikleri sünnete dayalıdır.namaz vakitleri,abdest cunupluk ,rekatlar,zekat ve açılımı,hacc ümre,necaset,taharet,vs vs vs gibi konular sünnetsiz anlaşılması bazılarında imkansız gibi...
bu noktaya dikkat çekmiştim..
peki recime nasıl bakıyorsunuz derseniz;
recmin kuranda olmadığını,sünette ise munferid uygulandığını,ve bu uygulama tevrat hükmü ile uygulandığı anlaşılıyor..
recim uygulansa bile bunun ispatlanması imkansız denecek kadar güç olduğu konusuda ayrı konu...
recmin bu gün sözde islam devletleri(!) tarafından uygulanması holiganlığınıda asla tasvip etmiyorum.
özetle recmin tazir cezası(80 sopa) ile yetinmesi gerektiğini düşünüyorum.
ama sopaları ben vurmak kaydıyla :)

EbdA 04 Ağustos 2010 18:29

Selamun Aleykum,
verdiğiniz linkteki yazıları tamamen okudum yazı şu temele dayandırılmış: Peygamberimiz (AS) RECM cezasını uygulamıştır fakat uygulama Tevrata dayandırılarak yapılmıştır RECM edilen Yahudi ve Müslümanlarda işte Tevrat'taki bu hükme dayandırılarak RECM edilmişlerdir. Delil olarak ta şu şu hadisi getirmiştir:

eş-Şeybânî dedi ki; Abdullah b. Ebî Evfâ’ya “Allah’ın Elçisi sallallahu aleyhi ve sellem recim cezası uyguladı mı?” diye sordum. “Evet” dedi. “Nur suresinden önce mi, sonra mı” dedim. “Bilmiyorum” dedi.” [1]

Ayrıca şu hadisi şerifi yayınlarken hadisin sonuna düşülen şu not sanırım sizinde dikkatinizi çekmiştir:
A- Ebû Hureyre ve Zeyd b. Halid dediler ki, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellemin yanındaydık. Bir adam kalktı ve şöyle dedi: “Allah için, aramızda sadece Allah’ın kitabıyla hükmetmeni istiyorum.” Davalısı daha anlayışlıydı, o da kalktı ve şöyle dedi; “Aramızda Allah’ın kitabı ile hükmet ve beni dinle.” Peygamberimiz, “konuş” dedi, o da şöyle konuştu:
“Oğlum bunun işçisiydi, karısıyla zina etti. 100 koyun ile hizmetçi köleyi fidye olarak verdim. Bilenlere sordum, oğluma 100 değnek ve bir yıl sürgün, kadına da recm gerektiğini söylediler.”
Peygamberimiz dedi ki: Canım elinde olana and içerim, aranızda elbette şanı yüce Allah’ın kitabı ile hükmedeceğim. 100 koyun ile köle geri alınır. Oğluna 100 değnek ve bir yıl sürgün gerekir. Üneys, şu adamın karısına git, suçu kabul ederse recmet. Gitti kadın suçu kabul edince recmetti.[13]
Burada sözü edilen “Allah’ın kitabı”nın Tevrat olduğu kesindir. Çünkü Kur’ân’da zina ile ilgili bir âyet henüz inmemişti. İnen âyetlerin hiçbirinde de recm cezası bulunmamaktadır.
Elimizdeki Tevrat’ta değnek cezası yoktur. Bu ceza, Medine Yahûdilerinin elindeki nüshada olabilir. (bu bilgi verdiğiniz linkteki siteden alınmıştır)

Yukarıdaki hadisi şeriflerde kırmızı ile gösterdiğim kısımlar açıkça bu olayın Nur suresinin indirilmesinden sonra meydana geldiğini gösterir neden mi?:

1- Nur süresindeki ayetin indilirdiği tarih rivayetlerde hicretin dördüncü, beşinci veya altıncı yılında olduğu bildirilir bu olay sırasında Hz. Ebu Hureyre (ra)'ında hazır bulunması olayın hicretin 7. yılından sonra olduğunu gösterir çünkü Hz. Ebu Hureyre (ra) hicretin 7. yılında müslüman olmuştur.[2]
2- "Oğluna 100 değnek ve bir yıl sürgün gerekir." ifadesi olayın Nur süresindeki ayetin indirilmesinden sonra olduğunu açıkça göstermektedir çünkü "değnek ve sürgün cezası" Tevrat'ta olan bir ceza değildir "100 değnek" cezası Kuran-ı Kerim'de bildirilmiştir. Öyleyse hüküm Tevrat'a göre verilmemiştir zaten yazının sonunda şu ifade yazarın bu konudaki çıkmazını da ortaya koymaktadır "Elimizdeki Tevrat’ta değnek cezası yoktur. Bu ceza, Medine Yahûdilerinin elindeki nüshada olabilir."


Hadisi Şerif Hakkında İbn-i Kuteybe'nin Açıklamaları


İddia: Suryân b.Uyeyne’den o ez-Zuhrî’den,o da Ubeydullah b. Abdullah b. Utbe’den o da Ebu Hurayra Zeyd b. Hâlid (R.A) ve Şibl’den.rivayet ettiniz ki:
Bir adam kalktı ve Rasulullaha (S.A.V) dedi ki:
Yâ Rasulallah! Allah İçin aramızda Allahın kitabı ile hükmetmeni istiyorum.” Sonra hasmı kalktı -Bu diğerinden daha zekiydi- ve: “Doğru söyle*di, aramızda Allah’ın kitabı
ile hükmet yalnız bana müsaade et dedi.

Rasulullah: Söyle dedi. Adam; Benim oğlum, bu adamın yanında işçi idi. Onun karısı ile zina etti. Ben de ondan, yüz koyun ve bir köle mukabilinde oğlumu serbest bırakmasını istedim. Sonra ilim ehlinden olanlara sordum, bana, “oğluna yüz değnek ye bir sene sürgün cezası, bu adamın karısına ise recim cezası gerekeceğini” söylediler dedi.
Rasulullah: Nefsimi elinde bulunduran Allah’a antolsun ki, ikinizin arasında Allah’ın kitabı ile hükmedeceğim: “Yüz koyun ve köle sana iade edilmiştir, senin oğluna yüz değnek ve bir sene sürgün cezası, bu adamın karısına ise recim cezası! Yâ Uneys bu adamın karısına git, eğer suçunu itiraf ederse onu recmet dedi. Uneys gitti, kadın suçunu itiraf etti, o da onu recmetti [BUH:53 / S ; 54 / 9; 83 / 3 Bkz.s.300)]


EBU MUHAMMED: Bunu bana Muhammed b. Ubeyd b. Uyeyne’den bu şekilde tahdis etti.
Bu hadis Allah azze ve celle’nin Kitabına muhaliftir. Çünkü adam, ondan aralarında Allah’ın Kitap’ı ile hükmetmesini istedi. O da adama: Nefsimi elinde bulunduran Allah’a andolsun ki ikinizin arasında Allah’ın kitap’ı ile hükmedeceğim, dedi. Sonra da recim ve sürgün cezalan ile hükmetti.
Halbuki Kur’an’da ne recim, ne de sürgün cezalarının ismi geçmemektedir. Ya bu hadis asılsızdır ya da şayet doğru ise o zaman Allah’ın kitabından recim ve sürgün eksilmiş demektir.


Cevap: Biz deriz ki; Rasulullah (S.A.V) buradaki “…ikinizin arasında Allanın Kitabı ile hükmedeceğim“ sözü ile Kuran’ı kastetmemiştir. O sadece “ikinizin arasında Allahu taâlânın hükmü ile hükmedeceğim” demek istemiştir.
Kitap(yazı) kelimesi çeşitli manalarda kullanılır.
Bu manalardan birisi.Allah (cc) “…bunlar, üzerinize Allah yazısı olarak haramdır. Haram kılınanların dışında kalanlar size helal kılındı. ” (4.en-Nisâ:24) ayetinde de olduğu gibi hüküm ve farz demektir. “… Allah’ın yazısı olarak ” demek Allah’ın sizin üzerinize farzı olarak demektir.
Yine Allah “… size kısas yazıldı ” (2,el-Bakara, 178) buyurmuştur. Yani size farz kılındı, demektir.
Ey Rabbimiz, üzerimize şu savaşı niye yazdm …” dediler. (4.en-Nisa, 77} ayeti,”…niye farz kıl*dın demektir.
Keza “Tevrat’ta İsrail oğulları üzerine şunu yazdık: Cana can” (5.el-Mâide:45) buyurmuştur.Yani “…şunu hükmettik ve farz kıldık” demektir.
En-Nâbiğatul-Ca’dî’de şöyle demiştir:
Velâ bağları, bizim (şerefli) soyumuzu lekeledi. Siz de (zâten) lekeliydiniz. Fakat yazdığı zaman Allah böyle dememişti.”
Yani: Akrabalık bağları, bizim soylu şerefimizi lekeledi. Hükümde bulunuyorken Allah bunu vacip kılmış değildir” demektir. [İbn-i Kuteybe, Te’vilu Muhtelifi’l Hadisi Müdâfaası, Kayıhan Yayınları: 179-181.][3]




B- eş-Şeybânî dedi ki; Abdullah b. Ebî Evfâ’ya “Allah’ın Elçisi sallallahu aleyhi ve sellem recim cezası uyguladı mı?” diye sordum. “Evet” dedi. “Nur suresinden önce mi, sonra mı” dedim. “Bilmiyorum” dedi.” [1] hadisi hakkındaki açıklama


İbrahim Canan Hocaefendinin bu hadis hakkındaki görüşü


1- Recm tatbikatının Nur sûresinin nüzûlünden önce olması halinde, bu sûrede, zâniye celde hükmü gelmiş olmakla recmin bununla neshedildiği söylenebilecektir. Recm, Nur sûresinin nüzûlünden sonra tatbik edilmiş olma durumunda, celdenin muhsan hakkında neshedilmiş olduğuna delil çıkarılabilecektir. Böyle bir değerlendirmeye: "Bunda, Kitab'ın sünnetle neshedilme durumu mevzubahistir, bu ise ihtilaflı bir mevzudur" diye itiraz edilebilir ise de şöyle cevap verilmiştir: "Ulemânın kabul etmediği husus, Kitab'ın haber-i vahidle neshidir, haber-i meşhur ile neshine itiraz edilmemiştir. İbnu Hacer burada nesh değil tahsisin mevzubahis olduğunu, âyetteki celde hükmünün muhsan olmayanlara tahsis edildiğini belirtir.
2- İbnu Ebî Evfâ, recm hâdisesinin Nur sûresinden önce mi, sonra mı vukua geldiğini bilmediğini söylemektedir. Ancak Nur sûresinden sonra olduğuna dair delil mevcuttur. Zîra sûrenin nüzûlü ifk hâdisesi sırasında vukua gelmiştir. Gerçi bu hâdise dördüncü hicri yılda mı, beşinci veya altıncı hicrî yılda mı meydana geldi, ihtilaflıdır. Ama recm hâdisesinde Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) de hazır bulunduğuna göre, yedinci yıldan sonra cereyan etmiş olmalıdır, zîra o, yedinci hicrî yılda İslâm'la müşerref olmuştur.
3- İbnu Ebî Evfâ'nın "bilmiyorum" demesi, faziletli, büyük kimselerin "bilmiyorum" diye cevap vermekle faziletlerinden bir şey kaybetmeyeceğine, böyle dediği için ayıplanamayacağına delildir. Bilakis bu cevap onun araştırıcı olduğuna, söyledikleri şeylerde titiz davrandığına delildir, övülmesini gerektiren bir cevaptır[4]




Hz. Câbir (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) zinâ yapmış olan bir kimse için celde ile hadd tatbik edilmesini emretti. Sonra, onun muhsan (evli) olduğu bildirildi. Bu sefer recmedilmesini emretti ve recmedildi." [Ebû Dâvud, Hudud 24, (4438, 4439).]


İşte bu deliller Hz. Peygameber'in (SAV) RECM cezasını Nur Süresinden sonra uyguladığını göstermektedir çünkü yukarıda ki uygulamada değnek ve recm cezası beraber zikredilmiştir.


Aynı şekilde Halife efendilerimiz döneminde de RECM cezası uygulanmıştır. [5]


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  1. Buhârî, Hudud, 21, 37; Müslim, Hudud 29, (1702).
  2. İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları:6/241-242
  3. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
  4. İbrahim Canan, Kutub-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ Yayınları:6/245.
  5. Buhârî, Hudud 21, Muvatta, Hudud 11 (2, 825)

Abdulhamit 1 04 Ağustos 2010 18:39

Nerede kaldı benim sorumun cevabı el insaf ile cevap veremeyecek misiniz ?


KURAN SİZE KARŞI ÇIKIYOR VE BAKIN SİZLERE NASIL CEVAP VERİYOR.

EVLİ CARİYELERE VERİLECEK HÜKMÜ AÇIKLAYARAK


İçinizden, inanmış hür (muhsan) kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, elleriniz altında bulunan inanmış cariyelerinizden alabilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyleyse iffetli yaşamaları, fuhuş yapmamaları ve gizli dost da tutmamaları şartıyla, sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin.Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınlara yapılan azabın yarısını uygulayın." (Nisa 4/25)

AYET ÖLÜMÜN YARISINI MI UYGULAYIN DİYOR ?

HAYDİ O HALDE ÖLÜMÜN YARISINI UYGULAYIN RECİMLE, NASIL UYGULARSINIZ ?

ŞAYET RECM CEZASI OLSAYDI AYET BU ŞEKİLDE Mİ İNERDİ ?

EbdA 04 Ağustos 2010 18:49

Ne kadar ayıp değil mi? YitikSevda kardeşimiz konuyu dün gece paylaşmış ve sonrasında beklemiş verilen linkteki yazılara öyle iki dakikada cevap verilmez siz yazdıklarımı okuma zahmetine bile girmeden hani sorumun cevabı diyorsunuz kimse size cevap vermek zorunda değil bu bir, ikincisi soruyu ilk soran YitikSevda kardeşimiz cevabı da ilk o hak ediyor bu iki.

Abdulhamit 1 04 Ağustos 2010 18:52

.
özetle recmin tazir cezası(80 sopa) ile yetinmesi gerektiğini düşünüyorum.
ama sopaları ben vurmak kaydıyla :)

BİRLİKTE VURALIM SOPALARI ANCAK 80 DEĞİL KURANIN EMRİ İLE 100 YAPALIM ŞUNUalkış000

Abdulhamit 1 04 Ağustos 2010 18:56

Alıntı:

ne kadar ayıp değil mi? Yitiksevda kardeşimiz konuyu dün gece paylaşmış ve sonrasında beklemiş verilen linkteki yazılara öyle iki dakikada cevap verilmez siz yazdıklarımı okuma zahmetine bile girmeden hani sorumun cevabı diyorsunuz kimse size cevap vermek zorunda değil bu bir, ikincisi soruyu ilk soran yitiksevda kardeşimiz cevabı da ilk o hak ediyor bu iki.
Bana cevap vermesen de aklından kendi kendine cevap ver .

Bu ayetin hükmü ile cevap ver. Verdiğin cevabı da kendin paylaş bizimle değil.

Sizin namınıza üzüldüm. Aciz ve çaresiz kaldınız için cevap veremediğiniz için

Yani koskaca o yazdıklarınız bir anda sönüverdi ne acı ?

Abdulhamit 1 04 Ağustos 2010 19:21

Rum-28: ……… Akıl edenler için ( Anlaşılsın diye, anlaşılması için ) ayetlerimizi işte böyle açıklıyoruz.

Ey akıl ve basiret sahipleri ! İbret alın.” (Haşr : 2)

“Ancak selim akıl sahipleridir ki, iyice düşünürler.” (Rad :19) ( Doğru düşünen kim ? )

ALLAH BU KURANI AKIL SAHİPLERİNE İNDİRDİM DİYORSA VE PEK ÇOK AYETİN SONU HALA MI AKIL ETMİYORSUNUZ DİYE BİTİYORSA

NİSA 45 AYETİNİ AKLETMEYECEK MİYİZ ?

İçinizden, inanmış hür (muhsan) kadınlarla evlenmeye gücü yetmeyen kimse, elleriniz altında bulunan inanmış cariyelerinizden alabilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyleyse iffetli yaşamaları, fuhuş yapmamaları ve gizli dost da tutmamaları şartıyla, sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin.Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınlara yapılan azabın yarısını uygulayın." (Nisa 4/25)


AYET ÖLÜMÜN YARISINI MI UYGULAYIN DİYOR ?


ZİNE EDEN EVLİ HÜR KADINLARIN CEZASI ÖLÜMLE RECM OLSAYDI.


HAYDİ O HALDE ÖLÜMÜN YARISINI UYGULAYIN RECİMLE, NASIL UYGULARSINIZ ?

ŞAYET RECM CEZASI OLSAYDI AYET BU ŞEKİLDE Mİ İNERDİ ?

Medine-web 04 Ağustos 2010 20:45

Alıntı:

Abdulhamit 1 Üyemizden Alıntı (Mesaj 95963)
.
özetle recmin tazir cezası(80 sopa) ile yetinmesi gerektiğini düşünüyorum.
ama sopaları ben vurmak kaydıyla :)

BİRLİKTE VURALIM SOPALARI ANCAK 80 DEĞİL KURANIN EMRİ İLE 100 YAPALIM ŞUNUalkış000

kuran emri başım üstüne..sadkna amenna..
ben vurmak kaydıyla demiştim ve 80 demiştim.
caydım ben vurmak kaydıyla 40 yeter.recmin yarısını uygularım söz.
görün recim nasılmış :)

Yitiksevda 04 Ağustos 2010 21:18

Alıntı:

Abdulhamit 1 Üyemizden Alıntı (Mesaj 95955)
AYET ÖLÜMÜN YARISINI MI UYGULAYIN DİYOR ?

HAYDİ O HALDE ÖLÜMÜN YARISINI UYGULAYIN RECİMLE, NASIL UYGULARSINIZ ?

ŞAYET RECM CEZASI OLSAYDI AYET BU ŞEKİLDE Mİ İNERDİ ?

Abdulhamit abimin sorusunu cevapliyim öncelikle Recm Allah Resulü tarafından uygulanmıştır.Yahudi Şeriatı üzere uygulanmıştır Nur Suresi 2 Ayet Zina hükmünde belirleyici ayettir Recm hususunda Hadisler hüküm koyma adına Kuran'ın emri varken hüküm koyamaz.

Kale erağibun ente an aliheti ya ibrahim, leil lem tentehi le ercumenneke vehcurni meliyya.

(Babası "Ey İbrahim, sen benim tanrılarımdan hoşlanmıyor musun?" dedi, "Eğer bu tutumuna bir son vermezsen, seni mutlaka öldüresiye taşa tutarım! Haydi, şimdi bir süre benden uzak dur!"
(MERYEM/46)

Kalu le il lem tentehi ya nuhu le tekunenne minel mercumîn.

(İnanmayanlar "Ey Nuh!" dediler, "Eğer (bu iddialarına) son vermezsen, mutlaka taşlanacaksın!"
(ŞUARA/116)


Abdulhamit abimin cevabı üzere Kur'anda eğer Zinaya Recm cezası uygulanması emri olsa idi o zaman vermiş ayetlerdeki gibi Recm açıkça ifade edilirdi...

Muhsin abi sizin uyarınızı dikkate alarak mesajımı değiştim sadece kimsenin Sahabeye yanlış bakmaması adına yoksa o ismini vermiş olduğum şahıslar hakkında görüşüm nettir lakin kimsenin yanlış anlayışa düşmemesi adına düzelttim ...

Ebda kardeşime teşekkür ederim bizler illa bir fikri dayatmaya çalışmıyoruz hakk ne ise onu anlatmaya çalışıyoruz Recm hususunda çok fazla tartışmaya gerek görmediğimi açıkça beyan ettim hadis inkarcısı değilim ama elemesinide çok iyi bilirim...

Emekdar Üye 04 Ağustos 2010 22:26

yitiksevda abi şu sorularıma cevap alabilirmiyimm:

efendimizin hüküm koyma ytkisi var mı yok mu?
bu recm konusu şeriat hukukuna nasıl girmiştir?


SAAT: 11:18

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320