Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   Müslümanlarda Recim paradoksu/M.METİN ADIGÜZEL (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/17636-muslumanlarda-recim-paradoksu-mmetin-adiguzel.html)

EbdA 04 Ağustos 2010 23:06

Hoşbulduk Ecrin kardeşim. Kusura bakma Ecrin kardeşim senin sorunu bölüyorum ama bunu söylemeden edemeyeceğim. Soru sormak ve cevaplamanın bir adabı vardır o da şudur: Kişi sorusunu sorar ve cevap gelmesini bekler, cevabı veren kardeş soruyu araştırır derler toplar ve yazsını yayınlar, sonra ilk kardeş cevabı okur doğruluğunu araştırır varsa kafasına takılan bir nokta iyice araştırdıktan sonra tekrar sorar.
Bizler insanız makine değiliz aynı anda birkaç soru sorup hani cevabı hemen beklemek insafsızlıktır. Verilen yazıyı okumadan hemen ikinci bir soru sormak bence doğru değildir..
YitikSevda kardeşimiz ile Abduhamit 1 tam olarak bunu yaptılar.

YitikSevda kardeşimiz RECM cezasının Tevrat'a dayandığını söyledi delil olarak ta [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]yazıyı önerdiler. Yazıyı okuduk ve genel kanaatimizi yukarıda bildirdik fakat görüyoruz ki yazıyı okumak yerine yeni bir soru sordular. Halbuki verilen yazıda sordukları sorunun cevabı da vardı ayrıca bu yazının temelini RECM cezalarının Nur süresindeki ilgili ayetin indirilmesinden önce olduğu iddiası oluşturmaktadır.
İddianın gerçek olmadığını yazımızda belirttim öncelikle yazının okunması gereklidir. Madem iddia yanlıştır o zaman Allah Resulu (AS) Kuran'da açıkça ifade edildiği gibi zina hakkında hüküm ortaya koymuş ve Kuran'da olmadığı halde bu cezayı tatbik etmiştir.

Selametle..

Yitiksevda 04 Ağustos 2010 23:21

Ebda kardeşim edepsiz kelimesini keşke biraz düşünerek kullansa idiniz beni es geç önemli değil yaşım 34 ama Abdulahmit abiye o kelimeyi kullanmamanız gerekirdi kendisi yaşça 50-52 yaşına saygı duymanız ve ondan özür dilemeniz gerekir benim için önemli değil biz kardeşiz fikirlerimizi sunarız kimseyede dayatmayız biz Kuran'da açık hükümler var iken hadislerede itibar edemeyiz buyrun siz istediğiniz hususta hadisler ile yol alabilirsiniz bizim için bir sıkıntı yok Allah'a emanet olunuz.

Yitiksevda 04 Ağustos 2010 23:28

efendimizin hüküm koyma ytkisi var mı yok mu?
bu recm konusu şeriat hukukuna nasıl girmiştir?



Allah Resulü Hz Muhammedin Kuran ile hüküm koyma yetkisi vardır Helal ve Haram hususunda Kuran ile birlikte bir çok hususta hükümler koymuştur.Recm hususunda Şeriat hukukuna nasıl girdiği çok önemli değil bana esas temel kaynak Kur'an'da var olan bir hüküm üzere hüküm koyulamaz.İtikadi hususlarda Kuran esastır muamelat vb hususlarda edilei şerriye ile esaslar belirlenebilir.

Medine-web 04 Ağustos 2010 23:31

edilei şeriyede kuran esastır.ana kaynaktır.
kuranda olmayan bir konuda sünnete muracaat edilir.
sünnette yoksa icmaya gidillir..
icma yoksa kıyasa gidilir..
buna göre kalan üç şeri delil kuranda olmayan bir konuda hüküm koyma yetkisi var demektir.
o zaman sizin dediğiniz çürür arkadaşım...
değil mi?

EbdA 04 Ağustos 2010 23:34

Edepsiz kalimesinden kastın soru sorma adabına uymamayı kastettim yoksa günlük hayatta kulanılan ile asla söylemem ne size ne de benden yaşça küçüklere.
Şayet kelimeyi o manada algıladıysanız bu konu hakkında özür dilerim daha uygun kelime kullanmalıydım.

Yitiksevda 04 Ağustos 2010 23:36

Alıntı:

Abdulmelik Üyemizden Alıntı (Mesaj 95981)
edilei şeriyede kuran esastır.ana kaynaktır.
kuranda olmayan bir konuda sünnete muracaat edilir.
sünnette yoksa icmaya gidillir..
icma yoksa kıyasa gidilir..
buna göre kalan üç şeri delil kuranda olmayan bir konuda hüküm koyma yetkisi var demektir.
o zaman sizin dediğiniz çürür arkadaşım...
değil mi?


Abi zaten Zina hususunda Kuran ile açıkça hüküm belirlenmiştir bu hüküm sabit iken bunun üzerine hüküm konulamaz değilmi.İtikadi husus değil ama hükmü açıktır.

Yitiksevda 04 Ağustos 2010 23:38

Ebda kardeşim ben yanlış anlamış olabilirim teşekkür ederim sizde hakkınızı helal edin beşeriz arada yanlış algılama olabilir sorun değil...

EbdA 04 Ağustos 2010 23:39

Allah bir ayeti ayet ile nesh ettiği gibi hadis yada sünnet ile de nesh eder işte RECM ile ilgili Peygamberimizin (AS) uygulamalarıda buna örnektir. Nur süresindeki ayetin indirilmesinden sonra bu hüküm kısmen sünnet ile nesh edilmiştir.

Ayrıca zeynebim kardeşim bu RECM cezasının uygulanması için bazı şartlar vardır bunlar sağlanmazsa RECM uygulanamaz örneğin ŞERİAT devletinin varlığı gibi.

Selametle..

Yitiksevda 04 Ağustos 2010 23:44

Kur'an'da yer almayan ve sadece hadis rivayetlerine dayandırılan recm cezasıyla, mürted için öngörülen ölüm cezasına dair rivayetlerin isnad ve metin açısından arz ettikleri problemler konusunda

M. Hayri Kırbaşoğlu, "İslam'a Yamanan Sanal Şiddet: Recm ve İrtidat Meselesi", İslamiyat V (2002), sayı: 1, s. 125-132.

Medine-web 05 Ağustos 2010 00:32

Alıntı:

YitikSevda Üyemizden Alıntı (Mesaj 95984)
Abi zaten Zina hususunda Kuran ile açıkça hüküm belirlenmiştir bu hüküm sabit iken bunun üzerine hüküm konulamaz değilmi.İtikadi husus değil ama hükmü açıktır.

kuranda bazı ayetlerin neshedilmesi hadis ile anlaşılmaktadır.hadislerden faydalanmadığımız zaman ayetler arasında çelişkiye düşeriz.
mesela ; bakara 240 ta
"İçinizden hanımlarını geride bırakarak vefat edecek olanlar, eşleri için senesine kadar evlerinden çıkarılmaksızın kendilerine yetecek bir malı vasiyet ederler. Bununla birlikte eğer kendileri çıkarlarsa, kendi haklarında yaptıkları meşru bir hareketten dolayı size bir sorumluluk yoktur. Allah çok güçlüdür, hüküm ve hikmet sahibidir."

Kocası ölen kadınlar bir yıl, kocalarının evinde kalıp, onların malından istifade ederler, ardından da çıkıp giderler. Görüldüğü gibi bu ayette ne iddet konusu, ne de miras meselesi gündeme gelmemiştir

deniliyor.....
ama iddet nerde miras nerde ve 4 ay 10 gün nerde? bu ayette bir yıl diyor.ama bakara 230 ve nisa 12 ayetleriyle miras iddet evlenme süresi vs açıklanmıştır.
bakara 240 1 yıl diyor..evlenmek yasak..
bakara 230 ve nisa 12 ise 4 ay 10 gün sonra evlenir ve miras konusu açıklanmış...
bu ikisinde çelişki gibi gözükse de,hadisler sayesinde çözüme kavuşuyor...

Oysa İslam ümmetinden şu ana kadar şii olsun sünni olsun bakara 240 ı uygulayan hiçbir alim ve fakihe rastlanmamıştır!
Neden?
Çünkü mütevatir hadisler gereği İslam âlimleri ittifakla daha sonra inen iddet ve miras ayetleriyle, Bakara 240. ayetin hükmünün ortadan kalktığını söylemişlerdir.
al sana mutevatir bir hadis ayeti neshetmiştir.
değil mi ?
konulara teknik olarak vakıf olmamız lazım...


SAAT: 11:18

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320