Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Makale ve Köşe Yazıları (https://www.forum.medineweb.net/516-makale-ve-kose-yazilari)
-   -   şefaatim ümmetimden büyük günah işleyenleredir (https://www.forum.medineweb.net/makale-ve-kose-yazilari/18420-sefaatim-ummetimden-buyuk-gunah-isleyenleredir.html)

Yitiksevda 24 Aralık 2010 01:42

Evet abim sahih kabul edilse bile ''TEVBE'' esastır bu anlamda Allah resulünün onlar için duası olarak kabul edildiğine inandığımızda karşımıza şu soru çıkacaktır...

Allah Resulün Şahadet aleminden ebedi alemi intikal etmiştir...Kendi asrında yaşadığı kişilere binaen dua etmiş olur ya sonraki nesiller için nasıl olacak ?

BEDİİ HAMİT 24 Aralık 2010 01:42

Alıntı:

İtikadi hususlarda zanna dayalı haberler kuşku taşıdığı için delil olarak kabul edilmez. Bu rivayet velev ki sahih kabul edilse bile’’ Şefaat’’in tevbe etme şartına bağlı olması gerekir.

Allah, onların önlerindekini ve arkalarında bıraktıklarını (yapacaklarını ve yaptıklarını) bilir. Onlar sadece Allah'ın hoşnut olduğu kimselere şefaat ederler ve Allah'ın korkusundan titrerler.
(Enbiya-21)

Ayeti kerimede ‘’Allah’ın hoşnut olacağı kimselere şefaat ederler’’ hitabı ve rivayeti karşılaştırdığımızda karşımıza günahkar olup tevbe etmeyen kimselere şefaat edilemeyeceği çıkar bu hakikate binaen nasıl olurda Allah resulü benim şefaatim ümmetimden kebair sahiplerinedir diyebilir?

Şefaat Müminler için geçerli olup fasıklar için değildir. Başka bir ayette geçen:

Allah'ın rızasına uyan kimse, Allah'ın gazabına uğrayan kimse gibi olur mu? Onun varacağı yer Cehennem'dir. Orası ne kötü bir varış yeridir!
(A’li İmran-162)

Allah’ın gazabını hak edene Peygamberin şefaati caiz olurmu?

Şefaat edecek olan kimsenin şefaatte bulunacağı kimseyi sevmesi ve ondan hoşnut olmaz gerekir. Eğer rivayette geçen Kebair sahiplerine Resulullah şefaat edecek ise bu kimselerden hoşnut olması gerekir ki buda sahih olmadığına delildir.

Allah resulünün kebair sahiplerine şefaat edecek ise o zaman şöyle durumlar ortaya çıkar.
Şefaat kabul edilir yada edilmez ise Allah resulünün Allah katındaki değeri azalır.Lakin kabul edildiği var sayılsa bile bu yine Allah’ın el adl ismine ters düşer şöyleki hak etmediği sevabı vermiş olur hak etmediği bir şeyden ötürü cennete koymasıda adalet ilkesine ters düşer.

Allah’ın kabih (çirkin) bir fiil işlemesi asla düşünülemez. Çünkü ‘’ Zalimlerin ne dostu ve nede sözü dinlenir şefaatçisi vardır’’ ayeti Allah’ın bu zalimlere şefaatçi kabul etmesi düşünülemez.

Hakkında azab hükmü kesinleşmiş, ateşte olan kimseyi sen mi kurtaracaksın?
(Zümer-19)


Şefaat zalimler ve büyük günah işleyenler için geçerli olmayıp ancak tevbe edenler için geçerlidir.

Kısaca Şefaat cennete cennet ehli müminlerin derece ve sevaplarının arttırılması olarak düşünülebilir Çünkü cehenneme giren kişinin ordan çıkması düşünülemez Kur’ana aykırıdır.
evet000evet000evet000alkış000alkış000alkış000

BEDİİ HAMİT 24 Aralık 2010 01:44

Alıntı:

Evet abim sahih kabul edilse bile ''TEVBE'' esastır bu anlamda Allah resulünün onlar için duası olarak kabul edildiğine inandığımızda karşımıza şu soru çıkacaktır...

Allah Resulün Şahadet aleminden ebedi alemi intikal etmiştir...Kendi asrında yaşadığı kişilere binaen dua etmiş olur ya sonraki nesiller için nasıl olacak ?
Güzel sormuşsunuz. Teşekkür ederim.

Bunun cevabını önceki iletimlerde vermiş olmalıyım.

Tekrar yazayım

BEDİİ HAMİT 24 Aralık 2010 01:59

Hayatı boyunca ümmeti diyen, sıkıntı, keder ve ızdıraplarını herkesten derince vicdanında duyan Allah Resûlü, ümmetinin dünya ve ahirette takılıp yollarda kalmaması; en önemlisi de cehennem azabına düşmemesi için çırpınıp durmuş, dua dua Allah’a yalvarmıştır.

Ayetler evrenseldir. Yani Sadece indiği dönemine hitap etmez.

Nebi ümmetine duasını yapmış ise yalnız kendi yaşadığı dönemdeki ümmeti için yapmamıştır. Örneğin siz de kendi zurriyetiniz için, sizden sonra gelecek olanlar için duada bulunabilirsiniz ki, elimizde buna kanıt HZ ibrahimin duası var.

Ne demişti İbrahim peygamber ?

Ey Rabbimiz! Herkesin hesaba çekileceği günde beni,ana-babamı ve mü'minleri bağışla!"(İbrahim,14/41)

(Ahirette Tüm muminleri bağışla diyor.Sadece kendi dönemindeki muminleri bağışla anlamı mı çıkar bu ayette ? )

İbrahim 35: Hani İbrahim demişti ki: “Rabbim! Bu şehri güvenli kıl, beni ve oğullarımı putlara tapmaktan uzak tut.”

İbrahim 37: Rabbimiz, soyumun bir kısmını ekin bitmez bir yere, hürmeti vâcib olan evinin yanına yerleştirdim, Rabbimiz, namaz kılsınlar diye. Artık insanların bir kısmı da onlara gönül versin, sevsinler onları ve şükretmeleri için de meyvelerle rızıklandır onları.

Hem Kendileri ve hem de gelecek kuşaklar için Tevbe ve islam yolunu dileme duası:

Ey Rabbimiz! Biz sana teslim olanlardan kıl vebizim soyumuzdan sana teslim olacak bir topluluk çıkar, bize ibadet yollarını göster ve tevbemizi kabul et: Şüphesiz yalnız sensin tevbeleri kabul eden, rahmet dağıtan!" (Bakara, 128.)

BAKARA 129: . Ey Rabbimiz! Soyumuz içinden onlara senin mesajlarını iletecek vahyi ve hikmeti öğretecek ve onları arındırıp tertemiz kılacak bir elçi çıkar. Çünkü yalnız Sensin kudret ve hikmet sahibi.

İbrahim 40:Rabbim, beni ve zürriyetimi namazı ikame edenlerden kıl. Rabbimiz, duamı kabul buyur.

Yitiksevda 24 Aralık 2010 02:03

Çok güzel abim o zaman konuyu daha detaylı ve sonuçlandırmak adına Ben ''Makamı Mahmud'' hususunda çalışma hazırliyim sizde ''Alemlere Rahmet'' hususunda birliktelik içerisinde konuyu tüm detayları ile vermeye çalışalım Rabbim ayaklarımızı sabit kılsın Duamızdır ....

BEDİİ HAMİT 24 Aralık 2010 02:15

Alıntı:

Çok güzel abim o zaman konuyu daha detaylı ve sonuçlandırmak adına Ben ''Makamı Mahmud'' hususunda çalışma hazırliyim sizde ''Alemlere Rahmet'' hususunda birliktelik içerisinde konuyu tüm detayları ile vermeye çalışalım Rabbim ayaklarımızı sabit kılsın Duamızdır
Teşekkür ettim. Tekrardan yazdıklarımla ifade etmek isterim ki,

PEYGAMBERİMİZİN ALLAHIN EMRİYLE MÜMİNLERE ETTİĞİ AF VE BAĞIŞLANMA DUASI

Peygamberimiz (sav)'in müminlere olan sevgisinin ve düşkünlüğünün bir sonucu olarak, onların hataları için ALLAH'tan bağışlanma, şefaat dilemiştir.

ALLAHIN EMRİ İLE onun duası ile Muminlere şefaat ettirilmiştir.ALLAH'ın Peygamberimize bu konudaki emirleri ise şu şekildedir:

Mümtehine -12 : ..... Onlar için ALLAH'tan mağfiret iste. Şüphesiz ALLAH, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir.

Muhammed - 19 : Şu halde bil; gerçekten, ALLAH'tan başka ilah yoktur. Hem kendi günahın, hem mü'min erkekler ve mü'min kadınlar için mağfiret dile.

Nur Suresi, 62":… Onlar için ALLAH'tan bağışlanma dile. Şüphesiz ALLAH, bağışlayandır, esirgeyendir."

BU AYETLER YALNIZCA KENDİ DÖNEMİNE AİT DEĞİL, EVRENSEL AYETLERDİR. YANİ SADECE KENDİ DÖNEMİNE HİTAP ETMEZ, TÜM ZAMANLARI KAPSAR

Rabbimizin şefkat ve şefaati, müminleri esirgeyen ve koruyan olması Meleklerin ve Peygamberimiz (sav)'in duasıyla, duasına icabet edecek olmasıyla gösterir.

VE PEK BÜYÜK BİR İHTİMAL Kİ, PEYGAMBERİMİZ AHİRETTE, MAHŞER GÜNÜNDE DE MUMİNLERE ETTİĞİ DUASINI TEKRARLAYACAKTIR.

RABBİMİN KULLARINDAN MÜMİN OLANLARA yaptıkları günahlardan pişman olup tevbeye yönelenlere ve kendilerini düzeltenlere, günahlarının affı için Peygamberimizin ŞEFAAT DUASInı affa ve bağışlamaya vesile Kılacaktır.

Çünkü O peygamber Alemlere Rahmet olarak gönderilen bir Peygamber idi.. Peygamberimizin Şefaat duasına Allahın icab edecek olması, affına vesile kılması ,onun ancak alemlere rahmet olarak gönderilmesi sebebiyledir.. (Sonucudur..). Onun duasının kabulu Allahın izni ile HAK OLACAKTIR.


















kamer34 06 Ocak 2012 16:38

Cevap: şefaatim ümmetimden büyük günah işleyenleredir
 
ve “Benim şefaatim ümmetimden büyük günah işleyenleredir.” (Buhârî, Rikak, 51)

Hadisi şerifi eksik verilmiştir. Çünkü, şefaat edecek olan peygamberin kendisi değil bizzat Allahtır..

De ki: Allah’ın dilemesi dışında ben kendime bile bir fayda ve zarar verecek durumda değilim.” (A’raf 7/188)

Peygamber ancak Allahın izni ile ümmetine şefaat duasında bulunabilir. O halde yukarıdaki hadisi şerifi verdiği doğru anlamı ile şöyle düzeltebiliriz.

merhum bedii hamit abim konuyu ne güzel anlamış

Muvahhid25 06 Ocak 2012 17:32

Cevap: şefaatim ümmetimden büyük günah işleyenleredir
 
Evet kardeşim bu hususta İbni Temiye Derki:

Şefaat:


Rasulullah'm (s.a.v.) Kıyamet günü üç şefaati vardır:
1- Birinci şefaati mevkıf ehline yapacağı şefaattir. Adem, Nuh, İbrahim, Musa ve Meryem oğlu İsa'ya (a.s.) ya*pılan şefaat müracaatlarından sonra en son olarak Rasulul-lah'a (s.a.v.) müracaat olunacak ve onun şefaatıyla mevkıf ehli arasında hükmedüecektir.
2- İkinci şefaati Cennet ehlinin Cennet'e girmeleri için yapacağı şefaattir. Bu iki şefaat O'na (s.a.v.) mahsus şefa*ati ardır.
3- Üçüncü şefaat ise ateş hak etmiş olanlar için yapıla*caktır. Bunu i£in hem O (s.a.v.) hem diğer peygamberler, hem de sıddıklar ve başka kimseler şefaat edecektir. Ateşi haketmiş olanların ateşe atılmaması, girmiş olanların çıkma*sı için şefaat olunacak, ayrıca Allah (c.c.) şefaat olmaksızın yalnızca kendi fazlı keremiyle Cehennem'den grup grup insanları çıkaracak, dünyalılardan bu kadar kimse girdiği hal*de Cennette yine fazla yerler kalacak, bu sebeple Allah (c.c.) Cennet için başka gruplar yaratıp onları da oraya ko*yacaktır.
Ahiret yurdunun içerdiği hesap, mükafat ve mücazat Cennet ve Cehennem ile bunların ayrıntıları semavi kitap*larda Rasulullah'tan (s.a.v.) nakledilen mesur haberlerde zik-redife gelmiştir. Rasulullar tan (s.a.v.) nakledilen ilmi mi*rasta da bunlara dair yeterli ve sadra şifa mevcuttur. Bunla*rı istiyen bulabilir. (İbn-i Teymiyye, Vasıtiyye Akidesi, Tevhid Yayınları: 22-23.)

bilinmez 06 Ocak 2012 18:06

Cevap: şefaatim ümmetimden büyük günah işleyenleredir
 
Kuranın şu beyanıyla Allah meyadan okuyor şefaati Allahın dışında isimlendirerek,isim verdiklerinden isteyen ve bu yönde iddada bulunanlara bir nevi haydi getirin o şefaatçi olarak isimlendirdiklerinizi...

KİM Kİ ALLAHIN DIŞINDA ŞEFAAT EDECEKLER..[Hayde çıkartın veya hayde çıksınlar manasındadır bu]

not.meşru olan şefaat konusundada konudaki ayetin numarasını verecem inşaallah.Ayrıca sayın kamer34 MERHUM ne demektir biraz araştırın isterseniz.kimin merhum olduğunuda Allah bilir..

Muvahhid25 06 Ocak 2012 18:27

Cevap: şefaatim ümmetimden büyük günah işleyenleredir
 
Alıntı:

la diyebilmek Üyemizden Alıntı (Mesaj 150607)
Kuranın şu beyanıyla Allah meyadan okuyor şefaati Allahın dışında isimlendirerek,isim verdiklerinden isteyen ve bu yönde iddada bulunanlara bir nevi haydi getirin o şefaatçi olarak isimlendirdiklerinizi...

KİM Kİ ALLAHIN DIŞINDA ŞEFAAT EDECEKLER..[Hayde çıkartın veya hayde çıksınlar manasındadır bu]

not.meşru olan şefaat konusundada konudaki ayetin numarasını verecem inşaallah.Ayrıca sayın kamer34 MERHUM ne demektir biraz araştırın isterseniz.kimin merhum olduğunuda Allah bilir..

Şefaat İzni Elbette ki Allaha (c.c) aittir buna kimse itiraz etmez sizin kabullenemediğiniz yine bu iznin kimlere verileceği de nasla bildirilir
Kime şefaat için izin verip vermeyeceği ise tamamen Allah’a aittir. Şefaat izni verileceklerden birisi meleklerdir. “Göklerde nice melek var ki, onların şefaatleri, dilediği ve hoşnut olduğu kimse için Allah’ın izin vermesi dışında bir işe yaramaz.” (53/Necm, 26).
Diğer bir âyette ise, “Onlar şefaat etmeğe mâlik değillerdir. Ancak bilerek Hakka şehâdet edenler müstesnâdır.” (43/Zuhruf, 86)
“O gün, Rahman olan Allah’ın kendisine izin verdiği ve sözünden hoşlandığı kimseden başkasının şefaati fayda vermez.” (20/Tâhâ, 109).
Hadis-i şeriflerden en büyük şefaatçinin Hz. Muhammed (s.a.s.) olduğunu öğrenmekte-yiz. "Her peygamberin müstecab (Allah’ın kabul edeceği) bir duası vardır. Her peygamber o duayı yapmada acele etti. Ben ise bu duamı Kıyamet gününde, ümmetime şefaat olarak kullanmak üzere sakladım (kullanmayı âhirete bıraktım). Ona inşâallah, ümmetimden şirk koşmadan ölenler nâil olacaktır.” (Buhârî, Deavât 1, Tevhid 31; Müslim, İman 334 (198); Muvatta, Kur’an 26; (1, 212); Tirmizî, Deavât 141 (3597); Dârimî, Siyer 28, Rikak 85; Kütüb-i Sitte Terc. 14/402-403)



Her peygamberin kabul edilen bir duası vardır. Diğer peygamberler o duayı yapmakta acele ettiler. Ben ise bu duamı Kıyamet gününde ümmetime şefaat için sakladım. Ona, ümmetimden şirk koşmayanlar kavuşacaklardır.” (Buhârî, Deavât 1, 8/82; Müslim, İman 334-342, Hadis no: 198-199, 1/188; İbn Mâce, Sünnet 37, Hadis no: 4307, 2/1440; Tirmizî, Deaavât 141; Kütüb-i Sitte, 14/403).


Şimdi yine Şefaat izninin Rabbimiz tarafından kimlere verileceği bildirilmişse cevabınızı bekliyorum bu şekline Efendimizin Salihlerin melekler vs. şefaatine inanıyormusunuz? Mümkünse cevabı kaydırmadan direk verin kardeşim.vesselam


SAAT: 23:16

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320