Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Edebiyat > Makale ve Köşe Yazıları

Konu Kimliği: Konu Sahibi kamer34,Açılış Tarihi:  22 Mart 2011 (03:00), Konuya Son Cevap : 19 Şubat 2012 (18:18). Konuya 51 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 23 Mart 2011, 14:26   Mesaj No:11
Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:yakuti isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11368
Üyelik T.: 07 Ocak 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 53
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”

Bizim kabir ziyaret ve okumalrına karşı inancımız aşağıdaki gibidir. Buy açıklamalrla konuyu da noktalıyorum.Vesselâm.

Kabirleri Ziyaret Etmek
Müslümanların kabirlerini ziyaret etmek, erkekler için mendub'dür. Bunda icma vardır. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
Kabirleri ziyaret etmekten sizleri men etmiştim. Artık onlan ziyaret edebilirsiniz.
[Müsiim/977. 'Çünkü kabirleri ziyaret etmek ahireti hatırlatır. (Tirmizî/1054)]
Hz. Peygamber'in, annesinin kabrini ziyaret ettiği biliniyor.
Kabirleri ziyaret hususunda belli bir vakit yoktur. Kabirler istenildiği her vakitte ziyaret edilebilir. Ancak kadınların kabir ziyaretine
gitmeleri mekruhtur. Çünkü kadınların açılmaları, sesli olarak ağlamaları ihtimali vardır. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
Allah, kabirleri ziyaret eden kadınlara lanet etmiştir![Ebu Dâvud/3236 ve başka muhaddisler, (İbn Abbas'tan)] Ancak kadınların,
Hz. Peygamber'in kabrini ziyaret etmeleri sünnettir.
Buna diğer peygamberlerin ve salihlerin kabirlerini ziyaret etmek de eklenirse uygun olur. Ancak açık-saçık olmamaları, erkeklerle
karışmamaları, dar geçitlerde erkeklere sürtünerek geçmemeleri, yüksek sesle Kur'an okuyup salâvat getirmemeleri gerekir.
Çünkü bu durumlar fitne çıkmasına sebep olabilir.

Kabir Ziyaretinin Âdabı
Ziyaretçinin, kabristana girdiğinde ölülere hitaben şöyle demesi sünnettir:
Ey mü'min bir kavmin evi, sizlere selâm olsun! Allah dilerse biz de size ilhak olunacağız. [Müslim/249]
Kabristanda, kişinin bildiği sûre veya ayetlerden okuması sünnettir. Çünkü nerede Kur'an okunursa oraya rahmet iner.
Kur'an okunduktan sonra kabristandakilere dua edilmelidir. Okunan Kur'an'ın sevabı ölülerin ruhlarına hediye edilmelidir.
Çünkü duanın kabul olunması umulur. Duası kabul edildiğinde ölüler onun okuduğu Kur'an'ın sevabından istifade ederler.
Allah hakikati daha iyi bilir.

Alıntı ile Cevapla
Alt 23 Mart 2011, 16:47   Mesaj No:12
Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:53
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”

Selamun aleykum

Bakın sizin yukarıda dua olarak verdiğiniz şu metin nerde geçiyor onu bilmeyorum şimdi hem sizin hem benim verdiğim hadisleri bir araya getirelim

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemşöyle buyurdu:
"Allah'ım! Benim kabrimin tapılan bir put haline gelmesine müsaade etme. Allah'ın gazabı rasullerinin kabrini mescid edinenlere şiddetli olur."(Malik, Ahmed)

İbn-i Abbas radiyallahu anh şöyle demiştir:
"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem kabir ziyaret eden kadınlara, kabirleri mescid yapanlara, ibadet edilen yer haline getirenlere, orada mum yakanlara lanet etti." (Ebu Davud, Nesei, Tirmizi, İbn-i Mace, Tirmizi bu hadis için hasen dedi)
Bu hadisler benim almış olduğumum hadisler

Kabirleri ziyaret etmekten sizleri men etmiştim. Artık onlan ziyaret edebilirsiniz.
[Müsiim/977. 'Çünkü kabirleri ziyaret etmek ahireti hatırlatır. (Tirmizî/1054)]

Bu hadiste sizin almış olduğunuz hadis aradaki ahenke bakarmsınız

Allah’ım! Dirilerimizi, ölülerimizi, hazır olanlarımızı, burada olmayanlarımızı, erkeklerimizi, kadınlarımızı, küçüklerimizi ve büyüklerimizi af ve mağfiret eyle! Ya Rabbi, içimizdeki kimseleri İslâm üzere yaşat, ölenleri iman üzere öldü Bilhassa bu ölüyü, kolaylığa, rahata erdir! Onu mağfiret et ve ondan razı ol! Allah’ım! Eğer bu ölü, iyilerdense, iyiliğini artır Kötülerdense, onu affet! Ona emniyet, müjde, ihsan ve yakınlık nasip et! Allah’ım! Onun kabrini Cennet bahçelerinden bir bahçe eyle! Onun kabrini Cehennem çukurlarından bir çukur yapma! Ya Rabbi! Beni, ana babamı, ölü diri bütün müminleri ve Müslümanları affet, bi-rahmetike yâ erhamer-râhimîn

Buda sizin alıntı yapmış olduğunuz kaynağı belli olmayan rivayet bu rivayette islama aykırı hiç bir şey yok.Bu metnin içerikliğine baktığımızda tamamen duadan ibaret olduğunu görürüz.Daha önceden açıkladığım gibi Müslüman olmak şatıyla kişiye dua etmek islamda caizdir.Size şunuda söylemiştirm Fatiha suresindede dua vardır.

Bizim mülaza ettiğimiz konu Kur'an-ın ölüler kitabı olarak algılanması ölülere fayda sağlaması meselesidir. Konuyu başka taraflara çekersek konu dağılmış olur. Kadınların kabir ziyaretinde men ediliş veya edilmeyiş meselesi başka mevzudur.

Allahın rasulu (sav) kabirleri ziyaretiniz ancak ölümü hatırlamak olmasıdır buyurduğu halde mezarlıklarda dükkanlar açarak Allah'ın ayetlerini hediye diyerek satanlar hüsranda olanlardan başkası değildir.

(2/128) Rabbimiz, ikimizi sana teslim olmuş (Müslümanlar) kıl ve soyumuzdan sana teslim olmuş (Müslüman) bir ümmet (ver). Bize ibadet yöntemlerini (yer veya ilkelerini) göster ve tevbemizi kabul et. Şüphesiz, Sen tevbeleri kabul eden ve esirgeyensin."

Amin işte bak yüce Allah böyle dua etmemizi istemektedir
Bak güzel abim Allah Yasin suresini/5-6.ayetlerinde Allah ne buyuryor

“Babaları korkutulmamış ve kendileri de gafil olan bir kavmi, çok güçlü ve çok merhametli olan Allah'ın indirdiği (Kur'ân) ile korkutasın.”

Kur'an bu işte Allah açıklamış şüphesiz bize düşen iman etmek.

Yasin/10- “Onları korkutsan da korkutmasan da onlara göre birdir, inanmazlar.”

Yasin/11- “Sen ancak Kur'ân'a tabi olan ve görünmediği halde Rahman olan Allah'tan korkan kimseyi sakındırırsın. İşte onu bir bağışlanma ve çok şerefli bir mükafatla müjdele.”

Kur’an kendi kendini tefsir eder birde Allah’ın rasulu (sav) Kur’an-ı tefsir eder. Mutlak manada doğru olan tefsir şekli budur. Ayetlere bakın biz bu ayetleri mezara gidip ölülere okuduğumuzda hem komik duruma düşmezmiyiz? Ölünün kendisine faydası ancak yaşarken bu dünyada yaptıkları ve yapmadıklarıyla ölçülür.Ayetlere bakalım.

Yasin/12- “Gerçekten biz ölüleri diriltiriz, onların önceden yapıp gönderdiklerini ve bıraktıkları eserlerini yazarız. Zaten biz her şeyi açık bir kütükte, bir "imam-ı mübin"de (ana kitapta, yani Levh-i mahfuzda) sayıp tesbit etmişizdir. “

Bakara/180) “Sizden birinize ölüm gelip çattığı zaman eğer geride bir hayır bırakmışsa anaya babaya ve yakın akrabaya bilinen (uygun meşru) bir tarzda vasiyette bulunması -Allah'a karşı gelmekten sakınanlara bir hak olarak- size yazıldı (farz kılındı).”

İşte Yasin suresi ölüler dirilecek ve yapmış oldukları amelleri ile karşı karşıya kalacaklarını bu ayetlerden öğreniyoruz.Şimdi şu ayetlere bakalım

13- Sen onlara, o şehir halkını örnek ver. Hani oraya peygamberler gelmişti.

14- Hani biz onlara iki peygamber göndermiştik, fakat onlar ikisini de yalanlamışlardı. Biz de (onları) üçüncü bir peygamberle destekledik. Onlara: "Şüphesiz ki biz size gönderilmiş elçileriz." dediler.

15- Onlar da: "Siz bizim gibi insandan başka birşey değilsiniz, hem Rahman olan Allah, hiçbir şey indirmedi. Siz sadece yalan söylüyorsunuz." dediler.

16- Peygamberler dediler ki: "Rabbimiz biliyor ki biz gerçekten size gönderilmiş elçileriz."

17- "Bize düşen de sadece apaçık tebliğdir."

18- Onlar dediler ki: "Herhalde biz sizin yüzünüzden uğursuzluğa uğradık. Eğer bu işten vazgeçmezseniz, andolsun ki, sizi hiç tınmadan taşlarız ve mutlaka bizden size pek acıklı bir azab dokunur."

19- Peygamberler de şöyle cevap verdiler: "Sizin uğursuzluğunuz beraberinizdedir. Size öğüt verildi diye mi (uğursuzluğa uğradınız)? Doğrusu siz israfı âdet etmiş bir kavimsiniz."

20- O sırada şehrin ta ucundan bir adam koşarak geldi ve: "Ey kavmim! Uyun o elçilere!"

Bu ayetler Yasin suresinden
Yakuti bey Allah’ın adına söylermisiniz bu ayetlerin ölülerle ne alakası var? Bu ayetleri belli bazı kesimler bir takım menfaat için eğer ölülere okuyorlarsa bende diyorum ki bu kişiler kendileri ölüdürler bunun farkında değildirler.Bizim gidip bu yaşayan ölülere bu ayetleri okumamız gerekir diyorum.
Ölenler ölmüştür onların kabirleri ile uğraşmamak gerekmektedir.Bu tarz fikir taşıyan bazı din adamları ile tartışıtğımızda biz onlara Allah’ın ayetleri bu kadar açok net olduğu halde siz halen neden ısrar edip duruyorsunuz verdikleri cevap şu.

(8/6) “(Herşey) Açıkça ortaya çıktıktan sonra bile sanki kendileri göz göre göre ölüme sürükleniyorlarmış gibi seninle hak konusunda tartışıp duruyorlardı.”
(14/17) “Yutkunmaya çabalayacak ve boğazından geçirmeyi başaramıyacak, ona her yandan ölüm gelecek oysa ölmeyecek de. Ardından daha katı bir azab olacak.”

(35/22) “Diri olanlarla ölüler de bir değildir. Gerçekten Allah, dilediğine işittirir; sen ise kabirlerde olanlara işittirecek değilsin.”
Şimdi yakuti abim hak ortaya çıktığında onu kabul etmek gerekir onlar sözü dinler en güzeline uyarlar Allah’ın kavlı gereği Müslüman doğru söz nerden gelirse gelsin kabul eder.

Allaha emanet olunuz
__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla
Alt 23 Mart 2011, 17:38   Mesaj No:13
Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:yakuti isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11368
Üyelik T.: 07 Ocak 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 53
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”

kamer34 arkadaşımıza,
Kuran-ı Kerim hem diriler ve hem de ölüler için ve hem de diriler rahmete, berekete ve mağfirete sebep ve şifa olan İlâhi bir kitaptır. Sdanırım siz, Kuran-ı Kerimin ayetlerini ve tilâvetini pazarlayarak dünyalık temin edenlerle, böyle bir niyeti olmadan amelde bulunanları biribirine karıştırıyorsunuz ! Bu dünyada herkes kendi amelini işleyecektir. Hiç kimsenin buna engel olamsı mümkün değildir. Çünkü, herkese kendi ameli kolaylaştırılacak ve öte alemde hiçbir itiraza mahal kalmayacaktır. Yulkarıda yazılan ayetlerin hiçbirisine "yanlıştır" demiyoruz. Bilâkis inandık ve iman ettik diyoruz. Lâkin, yorumlarında bazı çarpıklık olanlar vardır. Şimdilik konuyu uzatmamak için noktalıyorum.
Alıntı ile Cevapla
Alt 23 Mart 2011, 18:47   Mesaj No:14
Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:yakuti isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11368
Üyelik T.: 07 Ocak 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 53
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”

Alıntı:
müslümanlardan Üyemizden Alıntı Mesajı göster
NECM 39...KİŞİYE KENDİ ELİNİN KAZANCINN DIŞINDA HİÇ BİR ŞEY YOKTUR....

İmam şafii bu ayeti söyleyerek ÖLÜLERE OKUNAN KURANIN Bİ FAYDA VERMEYECEĞİNİ SÖYLEMİŞTİR....[KURAN FİHRİSTİ RECEP AYKAN...KAYNAK KİTAP]

müslüman kardeş,
Bakınız bu âyet-i celîleye Hülâsatu'l-Beyan adlı tefsirde terddüt ettiğiniz sual ve konu hakkında şöyle cevap verilmektedir. İyi okuyunuz ve tefekkür ediniz :


Bu âyet-i celîleye«Enbiyanın, sulehânın şefaatları, meleklerin istiğfarları, müminlerin duâsı, geride kalan evlâd ü ahvadın vefat etmiş olan babaları ve dedeleri için vermiş oldukları sadakaları ile intifa; sa'yinin gayrı ile yani sa'y olmayan şeylerle intifa» diyerek vârid olan sualin cevabı şöyledir : Enbiyanın şefaatından, meleklerin istiğfarından, ihvanın duâsından ve evlâdın sadakasından intifa'ın sebebi; îmândır. Binaenaleyh; bunlardan intifa'; imana ve salâh-ı hâle sa'yinin semeresidir. Eğer îmâna sa'yetmemiş olsaydı enbiya şefaat ve melekler istiğfar etmezdi. Şu halde bu intifa; ancak imanın neticesidir, iman da müminin sa'yinin mahsulüdür, evlâd ü ehibbanın duâ ve sadakalarından intifa etmek dahi imanın sevabı olduğu gibi evlâd ve ahbabı kisbe sa'yin dahi semeresidir. Sanırız Recep Aykan Bey de bu hususlara ve bilgilere daha önce hiç rastlamamış !
Alıntı ile Cevapla
Alt 23 Mart 2011, 19:28   Mesaj No:15
Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:53
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”

Yakuti arkadaşım siz konudan konuya geçip duruyorsunuz.

Bizim konumuz burada Kur'an-ın ölülere okunup okunmaması meselesidir. Siz şefaat konusundan tutunda kadınların mezarlara gidişine gyri matluv vahye kadar giderek konuları parçaldınız.Bizim sitede şefaat konusu ile ilgili konu başlıkları dilersiniz oraya bir göz atı verin.

Kur'an-ın ölülere değil dirilere indiğini dirilerin hayat nizamlarını düşüncelerini tertiplediği ile ilgili görüşlerimizi ortaya koyduk.Birde kutsi hadislerden söz etmeşsiniz onu biraz açarmsınız kutsi hadis ne demektir yani Kur'an-ın dışında bir vahy şeklimidir nedir.

Kudsi hadis olayına Haluk bey size cevap versin onun maşallah bu konuda bilgisi çok.
__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla
Alt 23 Mart 2011, 21:22   Mesaj No:16
Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:yakuti isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11368
Üyelik T.: 07 Ocak 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 53
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”

müslüman kardeş,

Söz bakımından Peygamberimiz (s.a.v.)’e anlam bakımından Allah (c.c.)’e ait olan çok sağlam hadislere Kutsi Hadis veya Hadis-i Kutsi denir.

Bu konuda şu linkte [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
yazmış olduğum 9. yazımda vahyin çeşitleri hakkında 2. olarak zikrettiğim VAHİY olan "Hadisler vahiydir." şıkkında yeterli bilgi olduğunu sanıyorum. Eğer, böyle bir vahiy yoktur diyorsanız o zaman başka deliller gösterebilirim.
Alıntı ile Cevapla
Alt 23 Mart 2011, 22:45   Mesaj No:17
Medineweb Sadık Üyesi
kamer34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:kamer34 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13038
Üyelik T.: 14 Aralık 2010
Arkadaşları:9
Cinsiyet:
Memleket:istanbul
Yaş:53
Mesaj: 871
Konular: 41
Beğenildi:6
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”

2-İlhâm tarikıdır. Allah-u Azimüş-şan dilediği şeyleri peygamberlerinin kalplerin eyakaza hâlinde bilâ-vasıta=vasıtasız ilhâm ve ilkaa buyurur. Hadis-i Şerifler ve Kutsi hadisler böyle bir ilhâm eseridir.
ALINTI

Bu görüşünüzü desdekleyen ayetler varmıdır gerçi bu konu Haluk beyin uzmanlık alanı fakat biz yinede sormuş olalım.

Örneğin böyle bir Vahy şeklinde ahkam ayetleri varmıdır bunlar nelerdir?

Helal haramlar bu vahy şeklindeki ayetlerde hangileridirler?


__________________
__________________
Kimin Ne Dediği Değil / Allah'ın Ne Dediği Önemli.
Alıntı ile Cevapla
Alt 23 Mart 2011, 23:04   Mesaj No:18
Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:yakuti isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11368
Üyelik T.: 07 Ocak 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 53
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”

Alıntı:
kamer34 Üyemizden Alıntı Mesajı göster

Bu görüşünüzü desdekleyen ayetler varmıdır gerçi bu konu Haluk beyin uzmanlık alanı fakat biz yinede sormuş olalım.

Örneğin böyle bir Vahy şeklinde ahkam ayetleri varmıdır bunlar nelerdir?
Helal haramlar bu vahy şeklindeki ayetlerde hangileridirler?


__________________
Böyle bir vahiy şekliyle Raslullah (s.a.v.) Efendimiz ehil eşek etini yemeği müslümanalara yasaklamış ve haram kılmıştır. Eğer, O bunu yasaklamış olmasaydı, şimdi müslümanlar bu hayvanların etini yiyor olacaklardı ! Sahi siz, böyle bir hayvanın etini yemiyorsanız neden yemiyorsnuz, yiyorsanız neden yiyorsunuz açıklar mısınız ? Çünkü, Kuran-ı kerimde bu hayvanın etinin yeyilip-yeyilmeyeceğine dair bir ayet-ibare yok !
Alıntı ile Cevapla
Alt 23 Mart 2011, 23:50   Mesaj No:19
Medineweb Acemi Üyesi
Pejmurde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Pejmurde isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13548
Üyelik T.: 23 Mart 2011
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Yaş:12
Mesaj: 12
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”

Allah razı olsun, konu güzel anlatılmış, arada yorumlar konuyu başka boyuta taşısa da, durum açık ve belli aslında.
Yani Kur'an da ölünün üzerine veya ölünün ardından Kur 'an okumakla ilgili birşey demiyor, Efendimizinde ve onunla beraber olan sahabelerinde böyle bir uygulama da bulunmadıklarınızı biliyoruz.

...

Sahih olandan ziyade geleneksel uygulamalar üzerine bina etme çabasındayız dini, Allah doğru yoldan ayırmasın.
__________________
şündüğüm her şey
Doğu’ya baharat götürmek gibiydi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Mart 2011, 09:48   Mesaj No:20
Medineweb Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:yakuti isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11368
Üyelik T.: 07 Ocak 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 53
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: “Ölülere Kur’an Okumak Caizmidir?”

Alıntı:
PhiloSophiaLoren Üyemizden Alıntı Mesajı göster
Allah razı olsun, konu güzel anlatılmış, arada yorumlar konuyu başka boyuta taşısa da, durum açık ve belli aslında.
Yani Kur'an da ölünün üzerine veya ölünün ardından Kur 'an okumakla ilgili birşey demiyor, Efendimizinde ve onunla beraber olan sahabelerinde böyle bir uygulama da bulunmadıklarınızı biliyoruz.

...

Sahih olandan ziyade geleneksel uygulamalar üzerine bina etme çabasındayız dini, Allah doğru yoldan ayırmasın.
FesubhanAllah!'
Yaw, Arkadaşlar!
Bugünden tezi yokk bu ölülere Kuran okunmasını doğru bulmayanlar, derhal vasiyetlerini hazırlasınlar ve kendilerinin dar-ı beka ettikleri günde kabrileri başında ve daha snraki günlerde zinhar kabirleri ziyaret edilerek Kuran okunmamasını, evlerinde ya da camilerde Hatim indirilmemsini ve dua edilmemesini VASİYET ETSİNLER ! Öülülerin böyle br fayda görmyeceğine madem bu kadar inanan insan var da bir dernek kurup neden sesleini duyurmuyorlar ve msülümanlara yapılan merasim gibi her ölünün merasimi, Namazlı-niyazlı ve Kuran-ı Kerimli oluyor ! Sizleri ve yakınlarınızı inançlarınız doğrultusunda amel işlemeye ve işletmeğe çağırıyorum. Şu an için başka da yapabileceğim bir şey yok ! Çünkü, biz şu ana kadar bir tek Aziz nesin'in "Naaşım Camiye götürülüp, cenaze namazıım falan kılınmasın!" sözünün bu ülkede uygulandığını biliyoruz. Kabirleri üzerine Kuran okunmayan kimseye de rastlamadık ! Vesselâm.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 3 Kişi okuyor. (0 Üye ve 3 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
“Kur’an-ı Kerim’i Sahih ve Güzel Okuma Yarışması” Medineweb Duyurular/Öneriler/Şikayetler 0 21 Ocak 2014 20:33
Kur’an’da Şirke Açılan Kapı: “Allah’ı Hakkıyla Takdir Edememe” bilinmez Tevhid Ve Şirk Konuları 0 20 Ekim 2012 13:54
“”Tağut’u../..Red../..Etmek”” kamer34 Tevhid Ve Şirk Konuları 1 28 Kasım 2011 13:58
Kemalist TSK’ya, Taarruzda da “Allah Allah” Yerine “Atatürk Atatürk” Demek Yakışır YaŞuHa Muhtelif Konular 0 09Haziran 2011 20:29
Kur’ân’ın ilk âyetinin “OKU” diye başlamasındaki hikmet nedir? NUR Kur'ân-ı Kerim Genel 1 02 Nisan 2010 20:27

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.