Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İLİTAM Bölümleri Ders/ Dökümanlar > MALATYA İNÖNÜ İlitam

Konu Kimliği: Konu Sahibi Medineweb,Açılış Tarihi:  11 Ocak 2014 (15:38), Konuya Son Cevap : 20 Şubat 2014 (00:08). Konuya 4 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 11 Ocak 2014, 15:38   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart FIKIH USULÜ DERS NOTLARI (ÖZET) malatya ilitam

FIKIH USULÜ DERS NOTLARI (ÖZET) malatya ilitam

FIKIH USULÜ DERS NOTLARI


1. Hafta


Fıkıh usulü tanımı
;

Fıkıh usulü için çeşitli tanımlar verilmiştir. Bunlardan bazıları şunlardır:
,Razi) “ﺍﻠﻗﻮﺍﻋﺪ ﺍﻠﺘﻰ ﻴﺘﻮﺼﻞ ﺒﻬﺎ ﺍﻠﻰ ﺍﺴﺘﻨﺒﺎﻂ ﺍﻻﺤﻜﺎﻢ ﺍﻠﺸﺮﻋﻴﺔ ﻤﻦ ﺍﺪﻠﻬﺎ ﺍﻠﺗﻓﺼﻴﻠﻴ
el-Mealim, 9)
ﺼﻮﻞ ﺍﻠﻓﻗﻪ ﻫﻰ ﺍﺪﻠﺔ ﺍﻠﻓﻗﻪ ﻮﺠﻬﺎﺖ ﺪﻻﻻﺗﻬﺎ ﻋﻠﻰ ﺍﻻﺤﻜﺎﻢ ﺍﻠﺸﺮﻋﻴﺔ ﻮ ﻜﻴﻓﻴﺔ ﺤﺎﻞ ”
ﺒﻬﺎ ﺍﻠﻤﺴﺘﺪﻞ” (Amidi, İhkam, I.8)
,Zeydan)“ﻫﻮ ﺍﻠﻌﻠﻢ ﺒﺎﻠﻗﻮﺍﻋﺪ ﻮ ﺍﻷﺪﻠﺔ ﺍﻹﺠﻤﺎﻠﻴﺔ ﺍﻠﺘﻰ ﻴﺘﻮﺼﻝ ﺒﻬﺎ ﺍﻠﻰ ﺍﺴﺘﻨﺒﺎﻄ ﺍﻠﻓﻗﻪ”
Veciz, 11)
ﺍﺼﻮﻞ ﺍﻠﻓﻗﻪ ﻫﻰ: ﺍﻠﻗﻮﺍﻋﺪ ﺍﻠﺘﻰ ﻴﺘﻮﺼﻞ ﺒﻬﺎ ﺍﻠﻤﺠﺘﻬﺪ ﺍﻠﻰ ﺍﺴﺘﻨﺒﺎﻂ ﺍﻷﺤﻜﺎﻢ ﺍﻠﺸﺮﻋﻴﺔ ”
(Zekiyüddin Şaban, 24) “ﺍﻠﻌﻤﻠﻴﺔ ﻤﻦ ﺍﻷﺪﻠﺔ ﺍﻠﺘﻓﺼﻠﻴﺔ
“İlm-i usul-ı fıkh, ahkam-ı şer’iyye-i ameliyeyi edile-i tafsiliyyesinden istinbata kendileriyle tevassul olunan kaideleri bildiren ilimdir” (Seyyid
Bey, Medhal

*Tanımından da anlaşılacağı üzere usul ilmi müçtehidin, tafsili delillerden şer’i hükümleri elde edebilmesinde ihtiyacı olan kuralları vaz eder.

*; fıkh kelimesi f-k-h kökünden türetilmiş bir isim olup sözlükte bilmek, anlamak, kavramak, bir şeyin esasına vakıf olmak anlamına gelir.

*fıkıh, İslam’ın bireysel ve sosyal hayata ilişkin amelî hükümlerini bilmeyi ve bu konularda araştırma yapmayı ifade eden bir ilim dalının adıdır.Usul kelimesi “asl” kelimesinin çoğuludur. Asl kelimesi lugatte temel,
esas, dayanak demektir.Müçtehidin şer’i ameli hükümlere ulaşmasında izleyeceği yöntemin belirlenmesinde temel teşkil ettiği için fıkhın esası, temeli anlamında usul denilmiştir.

Tarihçesi

Fıkhın ortaya çıkışından yaklaşık iki yüz yıl sonra usul ilminin ortaya çıktığı söylenirse de, İslam’ın başlangıcından beri hükümlerin belli esaslara istinaden konulduğu düşünüldüğünde, usulün İslam’ın başlangıcından beri var olan bir ilim olduğu ileri sürülebilir.




Hz. Peygamber Döneminde Usul

*Hz. Peygamberin de vahyi alan ve insanlara tebliğ eden, İslam’ın en önde gelen birinci şahsiyeti olarak vahyi yani Kitabı anlamak, yorumlamak ve hüküm çıkarmakta ilk kaynak olması, hüküm istinbatında onu ilk sıraya getirmiştir..Hz. Peygamber hem Kur’an’ı hem de sünneti ortaya koyan temel kaynaktır. Bu dönemde usulün deliller sıralamasında ilk iki sırayı alan ve ikisi birlikte NASS olarak nitelenen iki kaynak: Kitap ve Sünnet teşekkül etmiştir.

*Peygamber vahiy gelen konularda, karşılaştığı meseleleri vahiy doğrultusunda hükme bağlardı. Vahiy olmayan konularda kendi bilgi ve tecrübesi doğrultusunda içtihat ederdi. Onun bu içtihatları ashabı için sünneti oluştururdu. Kimi durumda da, ashabın Peygamberden habersiz yapmış oldukları uygulamalar ona iletildiğinde ya bunları onaylar ya redderder ya da ses çıkarmazdı. Onun onayını alan sahabe uygulamaları bu şekilde sünnet formuna dönüşürken, onayını almayan uygulamaların zıttı sünnet içinde yer alırdı. Ses çıkarmadığı hususlar da yine takrîri sünnet olarak kabul görürdü.

*Özet olarak, Hz Peygamber döneminde usul delilleri: Kitap, Peygamberin içtihadı, Peygamberin ashabın uygulamalarını onayı, reddi ve takrîrî şeklinde teşekkül etmiştir.

Sahabe ve Tabiîn Döneminde Usul
*Hz. Peygamber vefat ettiğinde, kendisinden sonra Müslüman toplumuna iki emanet bırakmıştı: Kitap ve Sünnet

*Ancak Kitap ve Sünnet’in nassları sınırlı, fakat hadiseler sınırsızdı. Sahabe döneminde ortaya çıkan yeni meselelere dine uygun çözüm getirmek gerekiyordu. Sahabe yeni ortaya çıkan meseleleri çözerken
Kitap ve Sünnet’i araştırıyorlar, bu iki kaynakta herhangi bir çözüm bulurlarsa, yeni meseleye mevcut hükmü naklediyorlardı (kıyas). Ancak yeni meseleyle ilgili bu iki kaynakta herhangi bir çözüm bulamazlarsa, kendi fıkhi bilgilerine dayanarak meseleyi çözmeye çalışıyorlardı (içtihat). Böylece fıkhın delilleri arasında iki kaynak daha girmiş oldu Kıyas ve İçtihat.






*Tabiin döneminde de durum, sahabe dönemine benzer şekilde gelişti. Karşılaşılan yeni bir meselenin hükmü konusunda tabiin öncelikle Kur’an’a bakar, sonra sünnete yönelir, daha sonra sahabenin görüşünü
inceler, sahebnin icma ettikleri hususları aynen, ihtilaf ettikleri hususları ise kendilerince en uygun olan şeklinde bir ayırıma tabi tutarak alırlar, bunlarda bir çözüm bulursa kıyası kullanarak meselenin hükmünü ortaya
koyarlardı. Çözüm bulamadıkları taktirde, İslam’ın hükümlerde gözettiği fayda ve ihtiyaçları göz önünde tutarak, yeni ortaya çıkan meselenin hükmünü toplumsal maslahata en uygun olacak şekilde içtihat ederek
çözerlerdi.

*Sahabe ve tabiûn dönemlerinde usulün delillerinin büyük kısmı teşekkül etmiştir:Kitap, sünnet, sahabe icma’ı, sahabe kavli, kıyas, içtihat.

Müçtehit İmamlar Döneminde Usul

*Sahabe ve Tabiun döneminin ardından, İslam toplumunun geniş bir coğrafyaya yayılması, dine yeni giren insanların artması fıkıh alanında yeni yeni hadiselerin ortaya çıkışına zemin hazırladığı gibi, fıkıhta
derinleşmiş kimselerin bulunmasını da gerektirmişti. Fıkıhta derinleşen alimler yeni ortaya çıkan meselelere çözüm üretmek zorundaydılar. Karşılaştıkları meseleleri çözmeye çalışan bu alimler yaşadıkları coğrafyaya, oradaki Kur’an ve Hadis bilgisine göre meseleleri hallederken kendilerine özgü usûlî yöntemler geliştirmek mecburiyetinde kaldılar. Bu sebeple bu alimlere mezhep kurucusu anlamında İmam denilmeye başlandı.

*Ayrıca Kitap’ta bir hüküm bulunamazsa, meselenin hükmünü hadiste bulmayı ilke edinen bir gurupla, hadislere güvenemediği için aklını kullanarak (re’y) içtihat etmeyi tercih eden bir grup teşekkül etti. Bunlardan birincisine Ehl-i Hadis, diğerine de Ehl-i Re’y denildi. Ehl-i Hadis’in merkezi Hicaz bölgesiyken, Ehl-i Re’y’in merkezi Irak’tı.

*Her iki ekol de, sahabeden üstadlarının benimsediği yöntemleri ilke olarak kabul ediyor ve yeni meseleler karşısında onların yöntemlerini kullanıyorlardı. Ehl-i Hadis ya da Asahabu’l-Hadis, hadis ve sünnet’in
merkezi olan Medine’de teşekkül etmiştir.Peygamberle birlikte yaşadıkları için çoğu sünnet ve hadisi öğrenmişti.Ayrıca Medinede yetişen müctehit imamlar dan İmam Malik örneğinde görüldüğü gibi, Peygamberin yaşadığı şehir olan Medine’de toplumun genel uygulamaları da sünnet çerçevesinde değerlendiriliyordu (amel-i ehl-i Medine).

*Kufe başta olmak üzere Irak ve çevresinde ise Ehl-i Re’y ekolü teşekkül etmiştir.





HAZIRLAYAN:L&Y




Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Medineweb 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Medinewebli önlisans İlahiyat 1.sınıf öğrencileri... İlahiyat Öğrencileri İçin Genel Paylaşımlar nurşen35 87 29106 23 Mayıs 2015 21:53
Gülmek isteyenler tıklasın :))) Videolar/Slaytlar Kara Kartal 3 3900 10 Mayıs 2015 16:16
Cumartesi Anneleri’nin ahı/Can Dündar İslami Haberler Medineweb 0 2562 10 Mayıs 2015 16:13
Ayın Üyesi ''zeynepnm'' Ayın Üyesi 9Esra 13 8194 30 Nisan 2015 14:29
Müzemmil suresi bize ne anlatıyor Tefsir Çalışmaları Medineweb 0 3035 19 Nisan 2015 15:45

Alt 11 Ocak 2014, 15:51   Mesaj No:2
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: FIKIH USULÜ DERS NOTLARI (ÖZET) malatya ilitam

Fıkıh Usülü Özeti




Fıkıh Usulünün Tarifi: Şer'i ameli hükümleri tafsili delillerinden çıkarmayı mümkün kılan kurallar bütünüdür.
Mecellede ise şöyle tarif edilmiştir; İlmi Fıkıh mesaili Şeriyye-i ameliyye-i bilmektir. Yani Şeri ameli hükümleri tafsili delillerinden alarak bilmektir.
Dini olmalarına rağmen inançlarla ve ahlakla ilgili hükümleri bilmek fıkıh olarak adlandırılmaz çünkü o hükmün ameli yani ibadetler, suç ve cezalarla ve muamelelerle ilgili olması icap eder.
Fıkıh Usulünün Konusu:
1-Şer'i Deliller 2- Şer'i Hükümler
Fıkıh Usulünün Gayesi: Şer'i ameli hükümlerin,yine şer'i delillerden nasıl çıkarılacağını öğretmektir.
Fıkıh Usulünün Doğuşu: Müstakil bir ilim dalı olarak H.2. Asrın sonlarında ortaya çıkmıştır.
Fıkıh Usulünün Tedvini(Yazım Aşaması): Bu sahada ilk kitap yazan şahsiyetlerin İmam Ebu Yusuf ve İmam Muhammed Olduğu söylense de eserleri günümüze kadar ulaşmamıştır.
Günümüze kadar ulaşan ilk usul kitabı İmam Şafii'nin er-Risale adlı kitabıdır.
Fıkıh Usulünün Yazımından Takip edilen Metotlar(Meslekler)
Mütekellimun Metodu: Asıl uzmanlık alanı kelam olan alimler kullanmıştır. Bu metotla en çok eser veren alimler Şafii mezhebi alimleri olması hasebiyle Şafiiyye metodu olarakta isimlendirilmiştir.
Bu metodun özelliği; usuk kurallarının gösterdiği yönde belirlenmesidir. Bu metodu kullanan alimler, tespit ettikleri usul kurallarının, mezhep imamlarından nakledilmiş olan içtihatlara uygun olup olmadığını dikkate almadan delillerin desteklediği kuralları kabul etmişler aykırı olanları ise reddetmişlerdir.Yani fer'i hükümlere fazla yer vermemişlerdir.
Bu metoda göre bazı önemli eserler;
a. Kadı Abdulcebbâr (ö.415), el-Umd(e)
b. Ebu’l-Hüseyn el-Basrî (ö.463), el-Mu’temed. Bu kitap “el-Umd(e)”nin serhidir.
c. İ mâmu’l-Harameyn el-Ceveynî (ö.487), el-Burhân
d. Gazalî (ö.505), el-Mustasfâ.
Yukarıda isimleri geçen dört eser, Mütekellimûn mesleginin dört diregi sayılmıstır.
e. Fahruddin er-Râzî (ö.606), el-Mahsûl. Bu eser, yukarıda isimleri geçen dört kitabın özetidir.
f. Âmidî (ö.631), el-hkâm fi Usûli’l-Ahkâm. Bu eser de, el-Mahsul gibi, yukarıda isimleri geçen dört kitabın özetidir.
Fukaha Metodu:Asıl uzmanlık Alanı Fıkıh olan alimler kullanmıştır. Bu metot Hanefi alimler tarafından ortaya konulmuş ve takip edilmiş olduğundan Hanefiyye Metodu olarak da adalandırılmıştır.
Bu Metodun Özelliği; Mezhep imamlarından nakledilmiş bulunan fıkhi çözümlerden hareketle usul kuralları oluşturmaktadır.Yani bu metoda göre usul yazan alimlerin kuralları tespit ederken, dayandıkları malzeme mezhep imamlarından nakledilen içtihat ve fetvalardır.
Hanefilerin bu metodu takip etmelerinin sebebi olarak mezhep imamlarından kendilerine derli toplu bir usul kitabı bırakılmamış olması gösterilir.

Bu Metotla yazılan bazı eserler;

a- Cassâs (ö.370), el-Fusûl fi’l-usûl
b- Debûsî (ö.430), Takvîmü’l-edille
c- Pezdevî (ö.482), el-Usûl
d- Serahsî (ö.483), el-Usûl
e- Semerkandî (ö.533), Mizânü’l-usûl fî netâici’l-ukûl
f- Abdulaziz Buhârî (ö.730), Kesfü’l-esrâr. Bu eser, Pezdevî’nin Usulü’nün serhidir.
g- Nesefî (ö.710), Menâru’l-envâr
h- bn Melek (ö.885), Serhu Menâri’l-envâr

Bu İki Metodu Birleştiren (Memzuc) Metot: Hicri 7. Asırdan İtibaren Ortaya Çıkmıştır.

Şer'i Deliller(İslam Hukukunun Kaynakları)
Delil;Şer'i ve ameli bir hükme götüren şey şeklinde tarif edilebilir. Sözlükte "rehber" ve "kılavuz" manasına gelir.
Yani üzerinde doğru düşünmek suretiyle şeri hükme ulaşmayı mümkün kılar.
Delilin Çeşitleri:
1-Nakli ve Akli Deliller:
Nakli delil; Başkasının sözünü nakletmeye dayanan delillerdir.(kitap-sünnet-icma-örf-şeru men kablena- sahabe kavli )
Akli delil; Oluşmasında müçtehidin katkısı bulunan delillerdir.(Kıyas-istihsan-istishab-mesalihi mürsele-seddi zerai)

2-Asli ve Fer'i Deliller:
Asli Delil; Birinci derecede temel olan delil demektir.(kitap-sünnet-icma-kıyas)
Fer'i veya Tali Delil; Yukarıdaki dört delile bağlı onlardan çıkarılmış ikinci derecede olan delillerdir.( İstihsan-örf-adet-mesalihi mürsele-seddi zeai-istishab-sahabe kavli-şeru men kablena)
Kitabın Tarifi: Kuran, Arapça olarak Hz. Peygambere indirilen,mushaflarda yazılı,ondan tevatür yoluyla nakledilen,okunmasıyla ibadet edilen,Fatiha süresiyle başlayıp Nas süresiyle biten, beşerib benzerini getirmekten aciz kaldığı Allah kelamıdır.
Kitabın Özellikleri;
1-Kuran metni ve manasıyla Allah kelamıdır.
2-Kuranın tamamı arapçadır.
Not: Kuranın Arap dilinde indirilmiş olması, onun Tevrat ve İncil'den ayıran teme özelliklerindendir.
3-Kuran muciz yani beşerin benzerini getirmekten aciz kaldığı bir kitaptır.
4-Kuran nesilden nesile tevatür yoluyla nakledilmiştir.
Not: Tevatür yoluyla nakledilmeyen metinler Kuran değildir.Bunlara şaz kıraatler denir Şaz kıratler Kuran olmadığı için namazda okunmaları caiz değildir. Fukahanın çoğunluğu şaz kıraatlerin delil olmayacağını savunmuş buna karşılık Hanefilere göre şaz kıraatler zanni delildir.Çünkü Hanefiler şaz kıraati yazan sahabenin bunu Hz. Peygamber duyup yazdığını öne sürmüş dolayısıyla şaz kıraatin kitabı açıklayan sünnet olduğunu sünnetinde asli kaynaklardan olduğunu söylemişlerdir.
Kuranın Mushaf Haline Getirlmesi:
Peygamber döneminde vahiy katipleri; Hz.Ebu Bekir-Hz.Ömer-Hz.Osman-Hz.Ali-Zeyd b. Sabit-Abdullah b. Mesud ve Ubey b. Kab' idi.
Vahiy katipleri ayetleri hurma dallarına,beyaz yassı taşlara,tahta levhalara,bezlere ve derilere yazıyorlardı. O dönemde kuran kitap haline gelmemişti.
Hz Ebu Bekir Döneminde yazılan ayetler Yemame savaşında birçok hafızın şehit edilmesi üzerine Zeyd b. Sabit başkanlığında Hz. Osman- Hz. Ali- Ubey b. Kab dan oluşan komisyonca bir kitap haline getirildi.
Bu kitap(mushaf) sırasıyla Hz. Ebu Bekir'e ondan Hz.Ömer'e ondan Hz.Hafsa'ya ondan da Abdullah b. Ömer'e intikal etti.
Kuranın Çoğaltılması:
Hz. Osman Döneminde ortaya çıkan kıraat farklılıklarından dolayı Zeyd b. Sabit başkanlığına Abdullah b. ez-Zübeyr,/ Said b. el-As,/ Abdullah b. el-Haris b. Hişam'dan oluşan komisyonca çoğaltıldı.
Yazılan bu mushaflar; Mekke,Kufe,Basra ve Dımeşk'e gönderildi birde Medine'de bırakıldı.
Hz.Osman emriyle yazılan mushaf,"el-İmam" ve "Mushafı Osmani" isimleriyle bilinmektedir.
Kuranın Noktalanması ve Harekelenmesi:
Sınırların genişlemesi ve başka milletlerin müslüman olması hasebiyle okuma yanlışlıkları meydana gelmişti bunun üzerine Emeviler döneminde Irak emiri olan Ziyad b. ebih bu iş için Ebu'l Esved ed-Düeli'yi görevlendirdi. Düeli kelimelerin sonuna noktalar şeklinde harekeler koydu ancak bu uygulama hataların önüne tam manasıyla geçemedi.
Bu defada Irak emiri Haccac b. Yusuf es-Sekafi bu işe el attı ve Nasr b. Asım el-Leysi ile Halil b. Ahmed'i görevlendirdi.
Nasr b. Asım noktalama işini, Halil b. Ahmed harekeleme işlemini gerçekleştirdi.
Kuranın İhtiva Ettiği Hükümler:
1-İtikadi Hükümler; Kelam ilminin konusudur.
(Allahın varlığı,birliği,melekler,kitaplar,peygamberler ve ahiretle ilgili hükümler)
2-Ahlaki Hükümler; Ahlak ve tasavvuf ilminin konusudur.
3-Ameli Hükümler; İşte Fıkıh İlminin Konusu budur. İkiye ayrılır.
a-İbadet Hükümleri; Namaz,oruç hac vb.
b-Muamelat Hükümler; Sosyal hayatla ilgili hükümler
Kuranın Hükümleri Açıklama Tarzı:
Kuran bazı hükümleri tafsili bir şekilde yani detaylı olarak açıklarken bazı hükümleri de mücmel yani detayını anlatmadan açıklamamış bunların detayına da sünnet yardımı ile ulaşılmıştır.
Kuranı kerimde hükümlerin bu tarzda yer almasının hikmeti, Kuranı kerimin kıyamete kadar bütün toplumların ihtiyaçlarını karşılayacak niteliğe sahip kılınmasıdır.
Kuranın Hükümler Delaleti:
Kat'i Delil;Eğer lafız tek bir manaya delalet ediyorsa bu lafız kat'i dir
Zanni Delil;Kuran yer alan lafız birden çok manaya muhtemelse ayetin delaleti zannidir .

PAYLAŞAN:KAN ÇİÇEK
Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Ocak 2014, 19:31   Mesaj No:3
Avatar Otomotik
Durumu:fatma_88 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 16210
Üyelik T.: 19 Ocak 2012
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 2
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: FIKIH USULÜ DERS NOTLARI (ÖZET) malatya ilitam

selamun aleykum sakarya ilitam 3.sınıf öğrencisiyim..sakarya ilitama ait fıkıh usulü notlarını göremedim ..herhangi bir ilitamın notlarından faydalanabilir miyiz? ders içerikleri aynı mı?
Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Ocak 2014, 20:17   Mesaj No:4
Medineweb Emekdarı
Medineweb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Medineweb isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 13301
Üyelik T.: 04 Şubat 2011
Arkadaşları:6
Cinsiyet:erkek
Yaş:37
Mesaj: 4.833
Konular: 926
Beğenildi:339
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: FIKIH USULÜ DERS NOTLARI (ÖZET) malatya ilitam

Alıntı:
fatma_88 Üyemizden Alıntı Mesajı göster
selamun aleykum sakarya ilitam 3.sınıf öğrencisiyim..sakarya ilitama ait fıkıh usulü notlarını göremedim ..herhangi bir ilitamın notlarından faydalanabilir miyiz? ders içerikleri aynı mı?

aleykum selam.bizde yoksa nette yok demektir çünkü bayağı araştırdık diğer ilitamlarla dersler aynımıdır bilmiyorum malesef bu konuda yardımcı olamam size..ama ilitam okuyan arkadaşlarımız var okurlarsa bilgileri varsa yardımcı olurlar muhakkak..başarılar dilerim
Alıntı ile Cevapla
Alt 20 Şubat 2014, 00:08   Mesaj No:5
Avatar Otomotik
Durumu:zeynep dağ isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 38689
Üyelik T.: 31 Ocak 2014
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 1
Konular: 0
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cevap: FIKIH USULÜ DERS NOTLARI (ÖZET) malatya ilitam

hayırlı akşamlar
fıkıh usulu hangi kitaptan özetlenmiştir?
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Mantık 1. Hafta ÖZET (malatya ilitam) Medineweb MALATYA İNÖNÜ İlitam 0 11 Ocak 2014 15:49
Fıkıh Usulü 1. Hafta Konusundan Sorular (malatya ilitam) Medineweb MALATYA İNÖNÜ İlitam 0 11 Ocak 2014 15:48
SİSTEMATİK KELAM ÖZET (malatya ilitam) Medineweb MALATYA İNÖNÜ İlitam 0 11 Ocak 2014 15:46
FIKIH USULÜ GENEL BİLGİLER (malatya ilitam) Medineweb MALATYA İNÖNÜ İlitam 0 11 Ocak 2014 15:42
fırat ilitam FIKIH USULÜ 5. ÜNİTE SORU CEVAPLAR Medineweb FIRAT İlitam 0 20 Aralık 2013 14:56

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.