Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İBADETLER.::. > İbadetler > Oruç-Ramazan

Konu Kimliği: Konu Sahibi MERVE DEMİR,Açılış Tarihi:  11 Nisan 2009 (21:11), Konuya Son Cevap : 11 Nisan 2009 (21:11). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 11 Nisan 2009, 21:11   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:MERVE DEMİR isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5587
Üyelik T.: 05 Aralık 2008
Arkadaşları:14
Cinsiyet:
Memleket:İstanbul
Yaş:32
Mesaj: 2.537
Konular: 2038
Beğenildi:97
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Ramazanda ne yiyip ne içelim

Ramazanda ne yiyip ne içelim

Ramazan ayında sağlıklı beslenme

Oruç tutmak dinimizin en önemli farzlarından biridir Oruç tutanlar hep aynı dertten yakınırlar Çok yedim kendimi rahat hissetmiyorum Doymayacağımı zannederek önüme konan herşeyi bitirdim kendimi uykuya meyilli hissediyorum Ramazan süresince oldukça kilo aldım ne yapacağımı bilemiyorum? Bu gibi durumları engellemek için sağlıklı beslenmeden yine şaşmamak gerekir Çünkü yapılan çalışmalar sonucunda ağır yenilen öğün sonrasında kalp krizi geçirmeye bağlı ölümlerin olabileceği bildirilmiştir Bunun dışında kutsal kitabımızda ‘Yiyiniz, içiniz ama aşırıya gitmeyiniz’ gibi önemli mesajlarda bulunmaktadır
Ramazan ayında normal beslenme düzenimiz değişmektedir Normal zamanda 4-5 öğünde beslenirken, oruç tutarken genelde 2 öğüne düşmektedir Sağlıklı insanlar oruç tutarken de sağlıklı beslenir ve iftardan sonra az ve sık yerlerse sağlıklarına kavuşurlar, toksinlerin atımını sağlarlar, kilo almalarını engellerler
Kimler için oruç tutmak sakınca yaratabilir: Hamile veya emziren anneler, gelişme çağındaki çocuklar, uzun seyahat yapacak olanlar, hipoglisemi ve şeker hastalığı gibi uzun süre aç kalması istenmeyen hastalar, hipertansiyon ve ağır kalp-böbrek hastaları, mide ve sindirim problemlerini şiddetli yaşayanlar, karaciğer yetmezliği olanlar, psikolojik durumu bozuk olanlar, akli dengesi yerinde olmayanlardır
Oruç metabolizmamızda nasıl bir değişiklik yaratır? Oruç ile vücutta meydana gelen önemli değişiklikler şunlardır: Uzun süre yaklaşık özellikle 12 saat süren açlık nedeniyle metabolizma az enerji harcar, vücut hareketleri yavaşlar, bazal metabolizma hızı düşer Bu açlık süresinde vücudun kendisini küçültmesi anl----- gelir Eğer oruç döneminde de diğer günler kadar yada daha fazlasını tüketirseniz kilo alırsınız ve vücudunuzu yağlandırırsınız Oruç döneminde yemekten sonra üşüme hissi ve ardından uyuklama oluşabilir, bu aç kalan vücuda hızlı ve fazla miktarda besin girmesiyle oluşan kan şekeri hızla yükselmesi ve ardından hızla düşmesinin yarattığı titremedir
İftar sofralarında kaçınılması gereken besinler ve pişirme yöntemleri nelerdir? Fast-food, kızartmalar, hamur tatlıları, çok tuzlu, çok şekerli ve çok yağlı hazır besinler, salam, sucuk, sosis, kavurma vb doymuş yağ içeriği yüksek besinler, sakatatlar (beyin, karaciğer vb)
Mutlaka iftardan sonra 30 dakika bir yürüyüş yapmanız kan şekerinizi kontrol edecek, vücudun yüklenmesini önleyecektir
Dikkat edilmesi gereken hususlar: İftar zamanında çok fazla yemek yiyerek midenizi doldurmayın, mide gerginliği tansiyonunuzun yükselmesini sağlar, son yapılan bilimsel çalışmalarda yoğun yemek sonrasında kalbe binen yük nedeniyle kalp krizi riskinin olduğu yönündedir, yavaş ve az miktarda sık yemeğe özen gösteriniz Yemek arasında sıvı alınki besinlerin sidirilmesi kolaylaşsın ve yeterli sıvı alımıyla ertesi gün susuzluk hissiniz olmasın, bu su veya ayran veya hemen tüketilmeye hazır taze sıkılmış meyve suları olabilir Çay veya kahve içmek istiyorsanız yemekten en az 45 dakika sonra tüketmeye özen gösteriniz
İftarda öğün düzeni mantığı şu kurallarla inanılmaz kolay, sağlıklı ve dengeli beslenme örneği: Ramazanda iftarı açmak için küçük bir öğün, akşam yemeği, ara öğün ve mutlaka sahur olacak şekilde 4 öğün olarak yapılmalıdır Erken açılan iftarda 1 su bardağı su, 1-2 adet ceviz, 1-2 adet kuru meyve ve 1 kase sebze veya kurubaklagil çorbası ile açıldıktan sonra biraz dinlenilmeli, yarım saat sonra sebze ve ızgara et yemeği, yoğurt, bol salata ve kepekli-çavdar veya buğday ekmeği tüketilmelidir Ara öğünde küçük bir porsiyon sütlü tatlı, sütle hazırlanmış hazır tahıl gevreği veya kabuklu meyve en iyi tercihdir Sahurda ise hafif bir kahvaltı veya 1 dilim sebzeli ve peynirli gözleme yanına 1 su bardağı ayran olabilir
Ramazanda iftar sofralarında tercih edilecek besinlerin tok tutucu, insan sağlığı için gerekli besin öğelerini içeren, diyet lifi, vitamin ve mineralden zengin olması gerekir Zeytinyağlı veya etli sebze yemekleri, sebze veya kurubaklagil çorbaları, bulgur veya kepekli pirinçten yapılmış pilav, kepekli makarna, haftada iki kere mutlaka fırınlanmış-ızgara veya buğulama balık, yağı görünmeyecek kadar kırmızı et, derisiz tavuk veya balık eti, taze kabuklu meyveler, ceviz fındık gibi sert kabuklu meyveler ve zeytin yağı ile hazırlanmış salatalar, tatlı olarakta demirle zenginleştirilmiş, vitamin ve mineral destekli, tahıl gevreği veya sütlü ve meyveli tatlılardan küçük parçalar, taze meyveler tercih edilmesi gereken besinler olmalıdır
Oruç ve kan şekeri: Oruç sonrası kaş şekerimizin düşmesini engellemek için Glisemik İndeksi (Gİ) düşük besinlerle beslenmeye özen göstermeliyiz Glisemik İndeks yenilen herhangi bir besinin kan şekerini yükseltme yeteneğine denir Tükettiğiniz besin kan şekerini ne kadar uzun zamanda ve az miktarda yükseltiyorsa besinin Gİ düşük denir Gİ düşük besinler bireylerin daha uzun süre tok kalmalarını sağlarlar Ancak besinin Gİ değerini etkileyen bir çok etken bulunmaktadır Besinin içerisindeki nişasta miktarı, posa türü, pişirme ve hazırlama şekli, protein ve yağ miktarı gibi…
Besinlerin pişirilme şekli, nişasta içeriği, protein ve yağ içeriği, lif içeriği, hazırlama şekli glisemik indeksi etkilemektedir
Pişirme şekli: Örneğin karbonhidrat içeriği yüksek olan patatesi haşlarken oluşan glisemik yanıt fırınlanmış patatese göre daha yüksektir BU NEDENLE BESİNLERİ FIRINLAYARAK TÜKETİNİZ!
Nişasta içeriği: Kurubaklagiller, tam taneli tahıllar (pirinç, buğday, mısır vb…) makarna, kuskus, muz, ekmek yüksek oranda nişasta içerirler ve glisemik indeksleri düşüktür SAFLAŞTIRILMIŞ VE BASİT ŞEKER İÇEREN BESİNLERDEN KAÇININ
Protein-yağ içeriği: Besindeki protein ve yağ miktarı besinin mideden boşalımını geçiktirir ve glisemik yanıta cevabı da düşük olur Örneğin yağlı sütler light süte oranla daha düşük glisemik yanıt verirler
Lif içeriği: Besinin posa içeriği arttıkça sindirimi geçikir ve glisemik yanıtı da düşük olur Kepekli besinlerin saflaştırılmış besinlere oranla glisemik indeksleri düşüktür Örneğin, kepekli ekmek, çavdar ekmeği, kepekli pirinç, kepekli spagetti, kuru fasülye, mercimek, nohut, soya fasülyesi, iç bakla, elma, greyfut, portakal, şeftali BESİNİN LİFİNDEN YARARLANMAK İSTİYORSANIZ KABUKLARINI SOYMADAN TÜKETİNİZ
Hazırlama şekli: Yine besinleri parçacıklar, püre, suları çıkartılarak tüketmek glisemik yanıtı arttırır Meyveleri suyu yerine bütün olarak tüketmek, patatesi püre yerine fırınlayarak bütün tüketmek, makarnaları küçük parça yerine (boru, kelebek, spiral) spagetti olarak tüketmek glisemik indeksi düşürür ve daha kolay kilo vermenize yardımcı olurBESİNLERİ TÜKETİRKEN BÜTÜN HALDE TÜKETİN, PARÇALARA AYIRMAYIN BESİNLERİ PİŞİRİRKEN MÜMKÜN OLDUĞUNCA BESİNİN KENDİ SUYU VEYA ÇOK AZ SU İLE DÜDÜKLÜ TENCERE VEYA BUHARDA PİŞRİN
Gİ etkileyen bir çok etken olsa dahi, beyaz ekmek veya şekerin kan şekerini yükseltme düzeyi temel alınarak hangi besin ne kadar değerli olduğunu bilmek hiç de zor değil Aşağıda bulunan tabloda besinlerin glisemik indeks değerlerini göreceksiniz Gİ 60 ve altındaki besinleri tercih ederseniz kan şekerinizi daha normal sınırlarda ve daha uzun süre tutarak acıkmanızı engellemiş olursunuz
Glukoz, beyaz ekmek 100
Tam buğday ekmeği, kuru üzüm, yulaf ekmeği 90
Pirinç, yulaf lapası, patates 80
Muz, ‘All-Bran’ kahvaltılık tahıl, krakerler 70
Portakal suyu, kuru fasulye, spagetti 60
Yoğurt, elma, çavdar ekmeği, arpa ekmeği 50
Yağsız süt, şeftali, portakal 40
Kakaolu süt 35
Tam süt, greyfurt 25
Oruç ve Kalp Sağlığı: Oruç döneminde de kalp sağlığınızı korumak için folik asit vitamininden zengin, doymuş yağdan daha az alarak beslenin Folik asit günümüzde kalp sağlığının korunmasında olmaz ise olmaz vitaminlerden biridir
Diyetimde ne yapmalıyım? Salatalara çiğ ıspanak, semizotu, roka, badem, fındık, ceviz ekleyerek, haftada en az iki kere kurubaklagil yemeği yiyerek, tam buğday unundan ekmek tercih ederek, kahvaltılık tahıl gevreklerini cevizle zenginleştirerek, öğünlerde taze sıkılmış portakal suyu tüketerek folik asitten zengin beslenebilirsiniz
Folik asitten zengin besinler
En zengin kaynaklar: Tam buğday tanesi, kuru fasulye, mercimek, ıspanak, semizotu, roka, portakal suyu, badem, fındık, ceviz, bezelye
Orta düzeyde kaynaklar: Lahana, karnabahar, mısır, taze fasulye
Düşük düzeyde kaynaklar: Yumurta, havuç, süt, domates, portakal, elma
Hangi besinlerde doymuş yağ bulunur? Tereyağı, margarin, hidrojenize bitkisel yağ ve mayonez doymuş yağlardan zengin besinlerdir
Diyetimde ne yapmalıyım? Etleri tüketirken yağı görünmeyecek kadar kırmızı et, derisi ayrılmış tavuk veya hindi eti , süt ve süt ürünlerinde ise yağı azaltılmış veya yağsız olanını tercih edilmelidir
Beslenmenizde bitkisel sıvı yağlara ağırlık verin Özellikle zeytin yağı ve ayçiçek yağı en sağlıklı tüketilebilecek yağ çeşitleridir
Etin işlenmesi ile yapılan salam, sucuk, sosis, pastırma, kavurma gibi yiyecekler hem doymuş yağ hem de trans yağ asidi içerir Bu gibi besinler kalp sağlığı açısından olumsuzluk yaratırken, kanserlerin çoğunda en başta suçlu olan besinlerdir
Vücudumuza vazgeçilmez yağ asitlerini sağlamak için haftada iki kere somon, sardalye, uskumru ve ton balığı gibi derin, soğuk suda yaşayan yağlı balıkları tüketebilir veya günde 1 tam ceviz yemeniz yeterli olacaktır
Aldığınız ürünün etiketini mutlaka okuyup içerdiği yağları kontrol ediniz Örneğin tam yağlı süt ürünleri %35, az yağlı %15-2 ve yağsız olanlar %1’in altında yağ içerir
Yiyeceklerinizi hazırlarken veya satın alırken fırınlanmış, haşlanmış, ızgara veya buğulama olmasına özen gösteriniz
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi MERVE DEMİR 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Başbakan Recep Tayyip ERDOĞAN ülke tv Canlı... Videolar/Slaytlar Abdulmelik 1 2233 22 Ağustos 2013 23:41
İran Emperyalizmi Üyelerimize Ait Makaleler Abdulmelik 6 2276 26 Ocak 2013 21:53
gerekli gereksiz bir şiir.. Üyelerimize Ait Makaleler MERVE DEMİR 0 2047 06 Aralık 2012 09:48
olmamış kayınbiradere mektup :) Komik Paylaşımlar Allahın kulu_ 10 4686 03 Kasım 2012 22:19
İslamın kurtuluşu bilinçlenme ile mümkündür Üyelerimize Ait Makaleler Esadullah 11 3979 02 Ekim 2012 20:16

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Ramazanda sağlık açısından yiyip içerken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir? MERVE DEMİR Tıbbı Nebevi ve Alternatif Tıp 0 11 Nisan 2009 20:44
Ramazanda balık avlamak ? İmamHüseyin Oruç-Ramazan 0 10 Nisan 2009 14:34
yiyip içilmesi haram olan şeyler KuM TaNeSi Soru Cevap Arşivi 0 08 Nisan 2009 09:38
Ramazanda Mukabele NUR Hafızlık 0 03 Eylül 2008 21:41
Suyumuzu nasıl içelim ? Emekdar Üye Hadis-i Şerif 1 25 Mart 2008 21:50

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb   Medineweb   Medineweb   Medineweb   www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.



1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291