Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Risale_i Nur (Said Nursi) (https://www.forum.medineweb.net/655-risale_i-nur-said-nursi)
-   -   Bediüzzaman'dan Sözler (https://www.forum.medineweb.net/risale_i-nur-said-nursi/1956-bediuzzamandan-sozler.html)

EyMeN&TaLhA 12 Kasım 2014 09:35

Cevap: Bediüzzaman'dan Sözler
 

"Ne kadar güzel yapılmış, ne kadar güzel bir surette Sâni'inin cemaline delalet ediyor"
Sözler - 131

nurşen35 13 Kasım 2014 07:50

Cevap: Bediüzzaman'dan Sözler
 
Faniyim fani olanı isterim.
Acizim aciz olanı isterim.
Ruhumu Rahman'a teslim eyledim, gayr istemem.
İsterim fakat bir yar-ı baki isterim.
Zerreyim, fakat Şems-i Sermed isterim.
Hiç ender hiçim.
Fakat bu mevcudatı birden isterim...

EyMeN&TaLhA 13 Kasım 2014 08:17

Cevap: Bediüzzaman'dan Sözler
 
"Fâniyim, fâni olanı istemem. Âcizim, âciz olanı istemem. Ruhumu Rahman'a teslim eyledim, gayr istemem. İsterim, fakat bir yâr-ı bâki isterim. Zerreyim, fakat bir şems-i sermed isterim. Hiç ender hiçim, fakat bu mevcudatı umumen isterim."

EyMeN&TaLhA 13 Kasım 2014 08:22

Cevap: Bediüzzaman'dan Sözler
 
Alıntı:

nurşen35 Üyemizden Alıntı (Mesaj 360950)
Faniyim fani olanı isterim.
Acizim aciz olanı isterim.
Ruhumu Rahman'a teslim eyledim, gayr istemem.
İsterim fakat bir yar-ı baki isterim.
Zerreyim, fakat Şems-i Sermed isterim.
Hiç ender hiçim.
Fakat bu mevcudatı birden isterim...

fani geçici şeyleri istemiyor üstad nurşemcim sanırım aklında yanlış kalmış bu söz...

İnsan fani ve aciz olduğundan, fanilerle ve acizlerle tatmin olmaz ve olanları istemez, ancak “bir yâr-ı bâki” ister.

doğrusu şöyle olacaktı;

"Fâniyim, fâni olanı istemem. Âcizim, âciz olanı istemem. Ruhumu Rahman'a teslim eyledim, gayr istemem. İsterim, fakat bir yâr-ı bâki isterim. Zerreyim, fakat bir şems-i sermed isterim. Hiç ender hiçim, fakat bu mevcudatı umumen isterim."

EyMeN&TaLhA 13 Kasım 2014 08:26

Cevap: Bediüzzaman'dan Sözler
 
"Hem deme ki: ‘Ben hiçim; ne ehemmiyetim var ki, bu kâinat, bir Hakîm-i Mutlak tarafından kasdî olarak bana teshîr edilsin, benden bir şükr-ü küllî istenilsin?’ Çünkü sen, çendan nefsin ve sûretin itibâriyle hiç hükmündesin, fakat vazife ve mertebe noktasında, sen şu haşmetli kâinatın dikkatli bir seyircisi, şu hikmetli mevcudâtın belâgatlı bir lisân-ı nâtıkı ve şu kitâb-ı âlemin anlayışlı bir mütâlâacısı ve şu tesbih eden mahlûkatın hayretli bir nâzırı ve şu ibâdet eden masnuâtın hürmetli bir ustabaşısı hükmündesin.” (Sözler, Yirmi Üçüncü Söz)

EyMeN&TaLhA 13 Kasım 2014 08:56

Cevap: Bediüzzaman'dan Sözler
 
Nazarını âleme gezdir.

Hangi yerinde noksaniyeti görebilirsin?
Kellâ...
Gören görmez.
Meğer kör ola veya kasr-ı nazar illetiyle mübtela ola. ..

Muhakemât-122

EyMeN&TaLhA 13 Kasım 2014 08:57

Cevap: Bediüzzaman'dan Sözler
 
Risale-i Nur'un samimî, hâlis şakirdlerinin heyet-i mecmuasının kuvvet-i ihlasından ve tesanüdünden süzülen ve tezahür eden bir şahs-ı manevî, bâki ve muktedir bir kuvvet-i zahrdır, bir rehberdir.

Barla - 372

nurşen35 13 Kasım 2014 11:11

Cevap: Bediüzzaman'dan Sözler
 
Alıntı:

EyMeN&TaLhA Üyemizden Alıntı (Mesaj 360954)
fani geçici şeyleri istemiyor üstad nurşemcim sanırım aklında yanlış kalmış bu söz...

İnsan fani ve aciz olduğundan, fanilerle ve acizlerle tatmin olmaz ve olanları istemez, ancak “bir yâr-ı bâki” ister.

doğrusu şöyle olacaktı;

"Fâniyim, fâni olanı istemem. Âcizim, âciz olanı istemem. Ruhumu Rahman'a teslim eyledim, gayr istemem. İsterim, fakat bir yâr-ı bâki isterim. Zerreyim, fakat bir şems-i sermed isterim. Hiç ender hiçim, fakat bu mevcudatı umumen isterim."

Üstadın bu sözünü yazdığım şekilde öğrenmiştim.
Benimde anladığım Said Nursi kendinin ve insanların dünyadaki halinden bahsederek Faniyim bu dünyada kalıcı değilim. Acizim , Rabbimin karşısında daha da acizliği isterim. Fatma hoca benim yazmış olduğum sözlerden anlaşılan faniliği , acizliği ve Rabbine kavuşma isteği.
Sizin yazdığınız şekilde de Rabbinin büyüklüğü, azametinden bahsediliyor.

Herhalde Said Nursi'nin bu sözleri iki şekilde de anlam kazandırılmaya çalışılmış.
Çünkü; bu sözleri ben hep böyle biliyordum. Eğer anlamda bir yanlışlık varsa özür diliyorum ve yazdıklarımın silinmesini istiyorum...

EyMeN&TaLhA 13 Kasım 2014 11:28

Cevap: Bediüzzaman'dan Sözler
 
Alıntı:

nurşen35 Üyemizden Alıntı (Mesaj 361012)
Üstadın bu sözünü yazdığım şekilde öğrenmiştim.
Benimde anladığım Said Nursi kendinin ve insanların dünyadaki halinden bahsederek Faniyim bu dünyada kalıcı değilim. Acizim , Rabbimin karşısında daha da acizliği isterim. Fatma hoca benim yazmış olduğum sözlerden anlaşılan faniliği , acizliği ve Rabbine kavuşma isteği.
Sizin yazdığınız şekilde de Rabbinin büyüklüğü, azametinden bahsediliyor.

Herhalde Said Nursi'nin bu sözleri iki şekilde de anlam kazandırılmaya çalışılmış.
Çünkü; bu sözleri ben hep böyle biliyordum. Eğer anlamda bir yanlışlık varsa özür diliyorum ve yazdıklarımın silinmesini istiyorum...


insan aciz diyor üstad ben insanın eksikliklerine noksanlıklarına değil noksansız,eksizsiz,herşeye gücü yeten,söylediklerimi değil söylemediklerimi duyan mevlana döndüm diyor.

dünyevi dostlar,akrabalar fani ve kabir kapısına kadar o yüzden kabir kapısına kadar olanla değil,beni bizi gören gözeten baki olan Rabb imi isterim diyor.

mana itibariyle ben böyle biliyorum nurşencim.

EyMeN&TaLhA 13 Kasım 2014 11:33

Cevap: Bediüzzaman'dan Sözler
 
Alıntı:

nurşen35 Üyemizden Alıntı (Mesaj 360950)
Faniyim fani olanı isterim.
Acizim aciz olanı isterim.
Ruhumu Rahman'a teslim eyledim, gayr istemem.
İsterim fakat bir yar-ı baki isterim.
Zerreyim, fakat Şems-i Sermed isterim.
Hiç ender hiçim.
Fakat bu mevcudatı birden isterim...


İnsan fani ve aciz olduğundan, fanilerle ve acizlerle tatmin olmaz ve olanları istemez, ancak “bir yâr-ı bâki” ister. Kendisini rahmetiyle yaratan, besleyip büyüten, “mevcudatı umumen” onun ihtiyacına uygun şekilde terbiye edip ona hizmet ettiren Rahmân’a ruhunu feda eder, yani O’na karşı sonsuz bir şükür ve muhabbet besler, O’nun uğrunda her şeyini feda etmeye hazır hale gelir.

Artık böyle bir insan, şu sonsuz âlemde cismiyle bir zerre gibi küçük de kalsa, istekleriyle, ihtiyaçlarıyla, iman ve teslimiyetiyle bir şems-i Sermed ister. Yani, onun varlığı bir ışık huzmesi ise, onu terbiye eden Rabbinin varlığı ezelî ve ebedî bir güneş gibidir. Sönmeye mahkum olan bu ışık huzmesi ancak daimi bir güneş ister. O’nun, kendisini ölümünden sonraki ebedî hayat yolculuğunda da rahmetiyle korumasını, daha büyük ihsanlara mazhar kılmasını talep eder; ruhu ancak böylece tatmin olur.

Demek oluyor ki, insan maddeten küçüklüğü ile birlikte, bütün kâinatla münasebeti bulunması ve bu münasebeti bilecek, tartacak ve ona karşı şükür ve hayret edebilecek yüksek bir mahiyet taşıması cihetiyle büyük bir âlem gibidir. Bu önemli noktayı Üstad Bediüzzaman Hazretleri şöyle nazara vermektedir:

"Hem deme ki: ‘Ben hiçim; ne ehemmiyetim var ki, bu kâinat, bir Hakîm-i Mutlak tarafından kasdî olarak bana teshîr edilsin, benden bir şükr-ü küllî istenilsin?’ Çünkü sen, çendan nefsin ve sûretin itibâriyle hiç hükmündesin, fakat vazife ve mertebe noktasında, sen şu haşmetli kâinatın dikkatli bir seyircisi, şu hikmetli mevcudâtın belâgatlı bir lisân-ı nâtıkı ve şu kitâb-ı âlemin anlayışlı bir mütâlâacısı ve şu tesbih eden mahlûkatın hayretli bir nâzırı ve şu ibâdet eden masnuâtın hürmetli bir ustabaşısı hükmündesin.” (Sözler, Yirmi Üçüncü Söz)


alıntı


SAAT: 02:23

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321