|
Konu Kimliği: Konu Sahibi cananekinci,Açılış Tarihi: 28 Mart 2010 (14:52), Konuya Son Cevap : 30 Mart 2010 (00:10). Konuya 7 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
28 Mart 2010, 14:52 | Mesaj No:1 |
nefs nefs insanların bazıları Allaha inanıyor yeri geldiği zaman Kur'an öğrenip okuyor ve namaz kılıyor. fakat bazen nefislerine yenilip günah isliyorlar. insanlar neden nefsine yenik düşerler. nefsi yenmek için ne yapmak lazım? | |
Konu Sahibi cananekinci 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
500 yasin-i Şerif | Duyurular/Öneriler/Şikayetler | Allahın kulu_ | 2 | 1975 | 28 Mayıs 2013 20:51 |
istihare namazında görülen rüya | Soru Cevap Arşivi | Medineweb | 7 | 2700 | 17 Şubat 2013 14:25 |
alkol, sigara, aile, çocuk | Tıbb-ı Nebevi ve Alternatif Tıp Bilgileri | BİLGE | 2 | 1739 | 12 Aralık 2012 21:32 |
aile içi sorunların çocuklardaki etkisi | Soru Cevap Arşivi | muallime | 2 | 2160 | 30 Eylül 2012 23:58 |
sinirlerime hakim olamıyorum :( | Soru Cevap Arşivi | muallime | 5 | 2480 | 09 Ağustos 2012 00:50 |
29 Mart 2010, 14:36 | Mesaj No:3 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: nefs
Kardeş sorun çok kolay ama işte olduğum için ancak akşam cevap verebilirim Çünkü benim cevaplarım Kuran kaynaklı olduğu için net cevap vermem lazım ben olaylara ve sorulara yüzeysel bakmam Allaha emanet olun
|
29 Mart 2010, 18:16 | Mesaj No:5 |
Durumu: Medine No : 2 Üyelik T.:
10 Nisan 2008 | RE: nefs
Allah insanlara yaradılış kanunu gereği Ruh ve bedenden oluşan hem iyiliğe ve hem de kötülüğe eğilimi bulunan Nefsi yüklemiştir İmam Humeyni rahmetullahi aleyh Çehlu hadis kaynağında Nefis tezkiyesi üzerinde dururken Nefs ile mücadelenin Cihadul ekber niteliğinde olduğunu izah etmiştir. Nefis her daim heva ve heveslere meyillidir onu dizginlemek ve çeki düzen vermek adına Allah bizlere aklı vermiştir aklımız ve rehber Kuran ile baktığımızda ''Emri bil Maruf Nehyi Anil Münker '' görevi verilmiş olan İnsanoğlu neyin iyi neyin kötü olduğunu idrak edecek kapasitededir. Bugün elinizin yanacağını bile bile ateşe dokunmak ne ise Nefsin şehevi duygularına esir olmakta aynıdır. Allah bzilere nefsini terbiye eden muttaki kullarından eylesin...... Ayeti kerimelerde Nefs : Nefse ve ona 'bir düzen içinde biçim verene', (ŞEMS/7) Ayette Allah'ın yemin ettiği kavramlardan biride Nefistir . Ve eğer bir kadın kocasının serkeşliğinden veya yüz çevirmesinden endişe ediyorsa bir sulh ile aralarını düzeltmelerinde kendilerine bir günâh yoktur, sulh hep hayırdır, nefislerse kıskançlığa hazırlanagelmiştir, eğer arayı düzeltir ve geçimsizlikten sakınırsanız şüphe yok ki Allah her ne yaparsanız habîr bulunuyor. (NİSA/128) Ayeti kerimede nefislerin kıskançlığa ve hasede meyilli olduğu açıkça belirtilmektedir. "(Yine de) Ben nefsimi temize çıkaramam. Çünkü gerçekten nefis, -Rabbimin kendisini esirgediği dışında- var gücüyle kötülüğü emredendir. Şüphesiz, benim Rabbim, bağışlayandır, esirgeyendir." (YÛSUF/53) Nefis her daim kötülüğe şehvete yöneltir bizlere düşn görev nefsi Rabbe kul etmek ...... |
29 Mart 2010, 23:29 | Mesaj No:6 |
RE: nefs
nefsimizin istedikleri dünyevi işler, hırs ve arzular olduğundan tatlı gelmekte ama sonu acı olmaktadır. Hiç ölmeyecek gibi, Hak terazisi ile yüzleşmeyecekmiş gibi yaşadığımızdan hatalarımız dizboyu. Nefsi yenmenin çözümü, ölüm ile haşır neşir yaşamaktan geçtiğine inananlardanım. Ne üzerine ölümü istemek ve ne üzerine yaşadığımızı sorgulamak gerekiyor. Attığımız adımda, yaptığımız her meşgale ve uğraşlarda Rab'bin rızasını gözetmeyi ümit ederek yaparsak ancak hatalarımızı indirgeyebilir yada nefsimize hakim olabiliriz. Maddenin maneviyata gölge ettiği bir zamandayız. Her yanımız dünyanın süsleri ile kuşatılmış. Bu durumda ölüm hatırlanmak istemez ve unutulmak istenir. Ölümü unutan yada ahirete iman etmeyen toplumlar zalimlikleri ile dünyada saltanat sürer. Şuan zalimlikte zirveyi paylaşan ve şeytana yoldaş olan toplumları hepimiz görüyoruz. Allah ins ve şeytanın şerrinden muhafaza etsin bizleri. Bir mü'minin nefsine yenik düşmemesi ve hatalarını en aza indirebilmesi için manevi alemi maddi aleme tercih etmesi ile ancak mümkün. Selam ve dua ile... | |
30 Mart 2010, 00:10 | Mesaj No:8 |
Durumu: Medine No : 5753 Üyelik T.:
20 Aralık 2008 | RE: nefs
Ali İmran..28- İnananlar, müminleri yanısıra kâfirleri dost edinmesin . Her kim böyle yaparsa Allah'dan ilişiği kesilmiş olur, ancak onlardan bir korunma yapmanız başkadır. Bununla beraber Allah sizi kendisinden (nefsehu) korunmanız hususunda uyarır. Nihâyet gidiş Allah'adır. Ali İmran 30- O gün her nefis, ne hayır işlemişse, ne kötülük yapmışsa onları önünde hazır bulur. Yaptığı kötülüklerle kendi arasında uzak bir mesafe bulunsun ister. Allah, size asıl kendisinden (nefsehu) çekinmenizi emreder. Şüphesiz ki Allah, kullarını çok esirger. Maide..116- Ve Allah demişti ki: "Ey Meryemoğlu İsa, sen mi insanlara: 'Beni ve annemi, Allah'tan başka iki tanrı edinin' dedin?". "Hâşâ, dedi, sen yücesin, benim için gerçek olmayan birşeyi söylemem bana yakışmaz. Eğer demiş olsam, sen bunu bilirsin, sen benim nefsimde olanı bilirsin, ben ise senin nefsinde olanı bilmem, çünkü gaybları bilen yalnız sensin, sen!". Enam..12- De ki: "Göklerde ve yerde olanlar kimindir?" "Allah'ındır" de. O, rahmet etmeyi kendi nefsine yazmıştır. Sizi, varlığında asla şüphe olmayan kıyamet gününde toplayacaktır. Ama kendilerini zarara sokanlar inanmazlar |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Konuyu değerlendir | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
Muhâsebe-i Nefs | MusabBinumeyr | Muhtelif Konular | 1 | 09 Şubat 2019 12:04 |
Nefs | MERVE DEMİR | İslami Kavramlar | 13 | 05 Nisan 2014 01:30 |
Nefs-i Emmare | enderhafızım | Serbest Kürsü | 0 | 08 Ekim 2012 17:33 |
Kur'ân’da Nefs Ve Ruh Kavramları | Hazan Mevsimi | Kur'ân-ı Kerim Genel | 0 | 26 Aralık 2009 01:14 |
nefs ve nefsin dereceleri | NUR | Tasavvuf-Tarikat | 11 | 22 Ağustos 2008 18:47 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|