![]() |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Her zaman dediğim gibi mezheplere değil mezhepçiliğe ayrımcılığa karşı Kuran ve Sünnet ile hareket etmeliyiz... Muhsin beyin 4 sınırlandırması Kuran ve Sünnete aykırı bir görüştür tüm mezhepler Kuran ve Sünnet eksenli görüş beyan etmişseler kabul edilir onun dışında bu ilkelere ters düşen hangi husus olursa olsun taklitten öte tahkiki iman esas alınır... |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? hayri abi senden farklı düşünmüyorum. yazınızı okurken aklıma yaşadığım bir espiri geldi. okulda din derslerine giriyordum.konumuz iman ve çeşitleri.iman nedir ne değildir nasıl olmalı neyı gerektirir vs... tahtaya yazdım iman iki çeşittir. 1-tahkiki iman 2-taklidi iman gerilerde bir delikanlı parmak kaldırdı; -"hocam ikinci maddeye isim buldum" -nedir dedim. -"kere ker iman" dedi. hala tebesümle anımsıyorum :) avamın ekserisi maalesef ikinci madde kapsamında iman eder. sormaz,sorgulamaz bilmez,her söylenene kafasını sallar.hatta sizi temin edeyım ki,yıllardır namaz kıldırır din hizmetlerini yaparız.yani toplumla iç içeyız.toplumun ak sakallıları dedelerine sorsan,imam şafii kimdir? bırakın mezhebini,düşüncelerini,metotlarını,adını bile söyleyemiyecektir.ama şafii aşığıdır,onu kimseyede vermez... hatta menzil tarikatını temsil eden biri,cemaatime ramazanda şunu anlatmış;"ramazanda,bayrama kadar eşlerinize sakın yaklaşmayınız zinadır".. neyse.. |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? bilindiği gibi içtihadi faaliyetler, dogmatik bir içeriğe sahip değildir. eleştirilebilir, kabul veya redde açıktır. burada dinleştirme mantığı yine avamın kendi tespitler doğrultusundadır tabi onlara tabiri caizse gaz veren yine belli başlı alim(!)lerdir.. nasslar (kuran ve sünnet) miktar olarak sınırlıdır. insanların hukiki ihtiyaç ve sorunları ise sınırsız denilecek miktardadır. buda içtihadı kaçınılmaz bir çözüm olarak karşımıza çıkarıyor. sanırım burada hocanında karşı olduğu yaklaşım tarzı, sanki içtihadın nasslar üzerinden yürütülen bir faaliyet değilmiş gibi lanse ettirilmesi. |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Onlar için hayır duada bulunun ... Ebû Ümâme’den (radıyallahu anh): – Allah Resûlü (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdu ki: "İmamlara (liderlere) sövmeyin! Onlar için hayır duada bulunun. Çünkü onların salâhı (iyi olmaları) sizin salâhınızdır." (Taberânî, Mu’cemu’l-Kebîr) Hadiste yönetimde olanlara karşı hissi ve yıkıcı muhalefet yapılmasının uygun olmadığına dikkatler çekilmektedir. Yöneticilerin hayrı için dua edilmeli, yapıcı ve yol gösterici olunmalıdır... |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Hakikat editörüm güzel abim hadis doğrudur. İslam dininde şöyle bir kural vardır insan Kuran ve sünnetten istinbat (hüküm çıkarırken) tüm ayet ve hadisleri göz önünde bulundurmak zorunluluğu vardır.Mesala diyelim ki siz o hadisten bir yorum çıkardınız bu yorumun Kurana ve diğer hadislere muhalefet etmemiş olması gerekmektedir. İşte bu yüzden islam dini alimlere çok önem vermiştir. ALİMLER islam kaynaklarına çok hakim oldukları için istinbat yaparken hata yapma oranları diğer insanlara göre daha azdır.Şimdi sizin hadisten çıkardığınız yoruma bakalım.Hadiste yönetimde olanlara karşı hissi ve yıkıcı muhalefet yapılmasının uygun olmadığına dikkatler çekilmektedir. Yöneticilerin hayrı için dua edilmeli, yapıcı ve yol gösterici olunmalıdır...diyorsunuz şimdi şu ayete bakalım. NİSA/59- "Ey müminler, Allah'a itaat ediniz; Peygambere ve sizden olan devlet yetkililerine de itaat ediniz...." HAKİKAT editörüm gördünüzmü yukarıda yapmış olduğunuz yorum bu ayete ters düştü.Allah buyuruyor ki Allah'a itaat edin kayıtsız şartsız Rasule itaat edin yine kayıtsız şartsız Bunun dışında kalan insanlara şart edatı vardır oda "sizden olanlar kısmı" yani msülüman idarecilere onlar ancak Allah'ın hükümleri ile hüküm verdiklerinde itaat söz konusudur. Şimdi diyelim ki başımızda GEORGE PUŞTAğzı-Açık000 yönetici yada onun yönetici olduğu bir ülekede yaşıyoruz şimdi biz ona itaat mı edeceğiz tabiki etmeyeceğiz. |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? imam lider halife ler için söylenmiş olmalı mezhep imamları için olduğunu sanmıyorum..idareci diyo ama her idareciyede uyulmaz tabi :) anne babaya bile Allah ın emri haricinde bişeye zorluyosa itaat edilmiyo değilki baştakine...ama mezheplerle imamiyet ayrı bence |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Alıntı:
Aslında tam olarak şöyle tefsir edilebilinir Allah'a isyanda kula itaat söz konusu değildir kim olursa olsun "Allah'a isyan söz konusu olan yerde kula itaat yoktur" (Buharî, Ahkâm, 4; Müslim, İmâre, 39) Allah inananlara, anne ve babaları eğer inançsız insanlar ise, dünyevi konularda iyi ve güzel davranmayı, onları hoş tutmayı buyurur, ancak din konusunda onlara itaati açıkça yasaklar: Biz insana, anne ve babasına (karşı) güzelliği (ilke edinmesini) tavsiye ettik. Eğer onlar, hakkında bilgin olmayan şeyle Bana ortak koşman için sana karşı çaba harcayacak olurlarsa, bu durumda, onlara itaat etme. Dönüşünüz Banadır. Artık yaptıklarınızı size haber vereceğim. (Ankebut Suresi, 8) Ayetlerden açıkça anlaşıldığı gibi anne ve babaya itaat, her konuda kayıtsız şartsız boyun eğme anlamına gelmez. Biz insana anne ve babasını (onlara iyilikle davranmayı) tavsiye ettik. Annesi onu, zorluk üstüne zorlukla (karnında) taşımıştır. Onun (sütten) ayrılması, iki yıl içindedir. Hem Bana, hem anne ve babana şükret, dönüş yalnız Banadır. Bununla birlikte, onların ikisi (annen ve baban), hakkında bir bilgin olmayan şeyi Bana şirk koşman için, sana karşı çaba harcayacak olurlarsa, bu durumda onlara itaat etme ve dünya (hayatın) da onlara iyilikle (ma’ruf üzere) sahiplen (onlarla geçin) ve Bana ’gönülden-katıksız olarak yönelenin’ yoluna tabi ol. Sonra dönüşünüz yalnızca Banadır, böylece Ben de size yaptıklarınızı haber vereceğim. (Lokman Suresi, 14-15) Şeytan, isyankarlığı ve enaniyeti (kibri) nedeniyle Allah’a itaat etmemiş ve Adem’e secde edilmesi emrine karşı gelmiştir. " Ve meleklere: "Adem’e secde edin" dedik. İblis hariç (hepsi) secde ettiler. O ise, diretti ve kibirlendi, (böylece) kafirlerden oldu." (Bakara Suresi, 34) Ayetiyle bildirildiği gibi, kibrinden kaynaklanan bu sapkın mantığı onu küfre sürüklemiştir. Dolayısıyla kâfirlerin ilki olan İblis’in yandaşlarına itaat, insanı sonsuz azaba sürükleyecek bir yola sokar. Allah, bu nedenle kâfirlere itaati yasaklar ve ayetin devamında ifade edildiği gibi küfre karşı Kuran’la mücadeleyi emreder: "Öyleyse kafirlere itaat etme ve onlara (Kur’an’la) büyük bir cihad ver." (Furkan Suresi, 52) Kur’an’ın Kalem Suresi’nde, itaat edilmesi yasaklanan diğer kimselerden şu şekilde söz edilir: Şu halde yalanlayanlara itaat etme. Onlar, senin kendilerine yaranmanı (uzlaşmanı) arzu ettiler; o zaman onlar da sana yaranıp-uzlaşacaklardı. Şunların hiçbirine itaat etme: Yemin edip duran, aşağılık, Alabildiğine ayıplayıp kötüleyen, söz getirip götüren (gizlilik içinde söz ve haber taşıyan), Hayrı engelleyip sürdüren, saldırgan, olabildiğince günahkâr, Zorba-saygısız, sonra da kulağı kesik; Mal (servet) ve çocuklar sahibi oldu diye, Kendisine ayetlerimiz okunduğu zaman: "(Bunlar) Eskilerin uydurma masallarıdır" diyen. Yakında biz onun hortumu (burnu) üzerine damga vuracağız. (Kalem Suresi, 8…….16) Hüküm verenlerin Hakimi Allah, ayetlerde özellikleri belirtilen bu günahkar kişilere itaat edilmemesini emrederken, “damga vurarak”, onlara kendilerinden silinmeyecek çirkin bir iz bırakacağını da bildirir. Yüce Yaratıcı Rabb’imiz, Kendisine nankörlük eden günahkarlara itaat etmeyi de “Öyleyse, Rabbinin hükmüne sabır göster. Onlardan günahkar veya nankör olana itaat etme. (İnsan Suresi, 24) ayetiyle yasaklar. Kur’an’da ayrıca, Semud Kavmine gönderilen Salih Peygamber’in dilinden, yeryüzünde düzeni bozan kişilere itaat etmeme konusunda da uyarı vardır: "Artık Allah’tan sakının ve bana itaat edin. Ve ölçüsüzce davrananların emrine itaat etmeyin. Ki onlar, yeryüzünde bozgunculuk çıkarıyor ve dirlik-düzenlik kurmuyorlar (ıslah etmiyorlar)." (Şuara Suresi, 150-151-152) Her nefis kendine basirettir. İtaatten çıkmış şeytanın konumuna düşmek istemiyorsak, koşulsuz itaat etmeliyiz. Dikkat çekilen kişilere itaat edilmemesi konusunda da Allah’a kararlılıkla itaat etmeliyiz. |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Allah razı olsun kamer abi :) |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? [QUOTE=müslümanlardan;125556] Alıntı:
Benim ordaki hadisi şerifi öne sürmemde tek sebebiyet ve niyet sadece 4 mzhepten oluşan imamlardı..Hadisi şerifte sizlerde bilirsinizki ozaman söylendiğinde devlet idarecileri islam anlayışı ve hükmüne göre idarecilerdi..Nasıl olurda bu zamanın idarecileriyle kıyaslayıp düşünebilirsiiz aklım almıyor.Ve hadisler olsun ayetler olsun ozamanın yaşamına ve isam hükmüne göre inildiğini hepimiz bilmekteyiz..Sizin bana bu soruyu sormanızı aklı selim olarak karşılamıyorum af ola.. Nisâ Suresi 59. ayet Ey iman edenler! Allah'a itaat edin. Peygamber'e ve sizden olan ülülemre (idarecilere) de itaat edin. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz Allah'a ve ahirete gerçekten inanıyorsanız onu Allah'a ve Resul'e götürün (onların talimatına göre halledin); bu hem hayırlı, hem de netice bakımından daha güzeldir. Müslümanlardan abi bu ayeteki yorumunuzuda dile getirirmisiniz..? |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Müslümanlardan sayın abim hakikat editörümüz o manada kullanmadığını ben zaten biliyordum. Ben hakikat editörümüzü eleştirmek için değil sadece itaat hususundaki islamın genel hükümlerine değindim. Yani konuyu biraz daha geniş ele aldım. Çünkü itaatin kimlere ve hangi konulrda yapılacağı ayet ve hadislerle sabittir inşallah. Arkadaşlar birbirimizin kalbini kırmadan birbirlerimizi iyice anlayarak cevap yazar isek daha faudalı olacaktır. Allah emanet olunuz. |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Sayın Kamer Bey. Siz benim yazdığım Zühruf 36. ayeti, daha önce aynı konuyu tekrar ediyorsunuz diye silip, birde konuyu kapatmışsınız. Halbuki ben bu ayetle ilgili yazı yazmamıştım. Siz Allahın ayetini, sözlerini en kötüsüde topluma tebliğini engellediniz. Yani insanların kur'an ile kucaklaşmasına mani oldunuz. Rabbim bunu asla bağışlamayacaktır. Kitabın bir kısmını görüp, bir kısmını görmezden gelenlere, Rabbim neler yapacağını çok güzel açıklıyor. Bir kısmını görmeyen, görmek istemeyenlerin dostlarıda şeytanın dostları olduğunu, sildiğiniz ayet çok güzel anlatıyor ve Rabbim bizleri uyarıyordu, bu tebliği engellediniz. Bunun vebali çok büyük olacaktır. |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? SAYIN HALUK BEY siz hakikaten kendi pencerenizden olayları analiz etmeyi adeta bir usül haline getirmişsiniz. Ben sizin bu sitede yazı yazmanızı engellemiş değilim. Sizin konu başlıklarınız her ne kadar farklı olsada konu içeriğiniz hep aynı. Bende daha evvel Medineweb forumda sitemizde üyeleremize ait bölümde söyledim bir konu açmadan önce o konunun daha evvel açılmış yada açılmamış olduğuna bir bakın dedim. Sizin konularınız ile ilgili mevzu bu sitede yeterince tartışıldı artık üyelerden bana şikayetler gelmeye başlandı. Bu sebeple Kur’an da peygamberin tanımı ile ilgili zıt fikirler tüm delilleri ile ortaya konmuştur. Dileyen dilediği görüşü tercih edebilir. Bu konuyu sürekli gündeme getirmek asıl amacımızın kaybolmasına sebep olacaktır. Bizim asıl amacmız islam dinimizin itikadi fıkhi mevzularını Kur’an ve sünnet ışığında ortaya koymak cahillikten kurtulmak dinimizin içerisinde bulunan fıkhi ihtilafların nereden kaynaklandığını selef alimlerimizin dini nasıl yorumladıklarını onlara tabi olmanın ölçülerini ortaya koymaktır.İslam dini cehaleti kabul etmez. Selef alimlerimizde bu konu üzerinde çokça kitaplar makaleler yazmışlardır. Bizlerde selef alimlerimizin Kur’an ve sünneti anlamadaki yolunu takip ederek dini en doğru şekilde anlaşılmasının gerekliliğini ortaya koymaya çalışıyoruz. Burada bizim gayemiz bunun dışında değildir. Biz Medineweb forum paylaşım sitesi olarak insanların körü körüne taklit yerine deliller ışığında Allah’a ve rasulune nasıl tabi olunacaığını,okumadan araştırmadan taklidi bir imanın müslüman kişiliği ile bağdaşmayacağını vurgulamak amacındayız. Bu sebeple kişisel tartışmalara kısır döngülere bağlanıp kalmak üyelerimizin hem canını sıkmakta hemde hakikatın önüne bir engel teşkil etmektedir. Sizin davetinizin önünü kestiğimi söylemişsiniz. Bakın haluk bey bugün özellikle karadeniz tv kanallarını kiralayıp para ödeyerek kendisnin güya MEHDİ olduğunu iddia eden ADNAN OKTAR denilen zatta islam dinini anlattığını iddia etmektedir. Ben islam dinini anlatıyorum bunun önünü kesmek davetin önünü kesmektir iddiası sadece sizin kendi görüşünüzdür. Dikkat ettim hiç bir konuya katılım da bulunmuyorsunuz. Ezberlediğiniz klişe sözlerden başka birşey söylemiyorsunuz. Çok konu başlığı açıldığında bunların güncellenmesi editörlerimizi bir hayli yormaktadır. Güncelleme yapılmadığı takdirde de değil siz bu sitede hiç birimiz yazı yazamayız. Çünkü site çöker. Sizin davetinizin önünü kimse kesmemiş biz görüşlerimize uymayan sitemizde herkesin görüşelerini yayınlamasına izin veriyoruz. Daha sonra Kur’an ve sünnet doğrultusunda bu fikirlerin islamda yeri olmadığını çürütüyoruz. Sizi niye engellemiş olalımki sizin peygamberi devre dışı bırakma fikirlerinizin dışında başka dini bilgilerinizmi eksikmi ki diğer konulara katılım yapmıyorsunuz. Muhsin hoca sizinle görüş farklılıklarının itikadi olmadığını belirtmiş. Ben bu konuda muhsin hocam gibi düşünmüyorum benim sizinle görüş farklılığım itkadidir. Buna rağmen siz dilediğiniz konuya katılım sağlayabilirsiniz. Yada daha önce açmış olduğunuz konulara tekrar yazı yazabilirsiniz. Ha bu arada atatürkün ve itaat terakinin hangi savaşları kazandıklarını bir türlü yazmadınız. Bu ülkeyi nasıl kurtarmışlar onu merak ediyorum işin doğrusu. Saıygılarımla kamer34 |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Hislerimize tercüman olan kardeşim Kamer34'ü en kalbi duygularımla tebrik ediyorum... Ben olsam böyle bir cevap vermemiş olurdum nasıl olacağını Haluk bey tahmin edebilir diye düşünüyorum... Çünkü bir cevap almıştı benden... O zaman bu kadar anlayışlı birileriyle karşılaşamamıştı... Artık bu sitenin tartışma sitesi olmaktan çıkması temennisiyle... |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? sayın gümüştabak, sizin bakış açınız çok korkunç.sitede aynı konu varsa sizde aynı konuyu açarsanız fazlalık olan silinir.bu size göre ayetleri engellemek imiş.sakin olun ve dediğinizi düşünerek söyleyın.yeni konu yerine olan konuya görüşlerinizi yazarsınız,konular dağılmamış olur. kamer abi beni yalnış anlamışsın.gümüştabak ile Allaha iman konusunda mutabıkım.itikatta bunu kastettim.Resulullahın devre dışı bırakıldığı düşüncede olmaktan Allaha sığınırım. nahl 44 te ;Resulüm, Kur’anı insanlara açıkla cuma 2 de ;kitap ve hikmeti öğreten ahzap 21 de ;uyulması gereken numune şimdi bakalım beyan ne demek AÇIKLAMAK DEMEKTİR. kitap zaten var ÖĞRETEN ne peki? numune nedir? örnek alınacak,öğretmen,imam,rehber ve üstelik ismet sıfatıyla korunmuş bir peygamber. gümüştabak derki; resulullahın özel yaşantısı bizi ilgilendirmiyor ki kısmen doğru. resulullahın genel sünneti ise rivayet kuşkusu dolayısıyla kesin olmadığından kabul edemeyız.hatta gıybet ayetini bile delil olarak getirmekte.BİLMEDİĞİNİN ARDINA DÜŞME ayeti.. sonuçta Resulullah devre dışı. ben bu mantıktan Allaha sığınırım. hz ebubekri sıddıkın şu cümlesi yeter sanırım; Kur’anı kendi görüşümle tefsire kalkarsam, beni hangi yer taşır, hangi gök gölgeler. |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Yine sözlerinizin sonunda Atatürk düşmanlığınızı göstermişsiniz. Doğrusu Allahın rehberini kendi anlayışından başka düşüncelere saygı göstermeyen bir düşünceye, zaten bunu anlatmak kolay değildir. Örnek verdiğiniz Adnan Oktar konusuna gelince, O şahış kendisini mehti zannedebilir, o benim sorunum değildir. O ve onun gibi düşüncelerde özgürce konuşmalıdır. Gerçek imtihan böyle olur. Hiç kimsenin imtihanına müdahale etme hakkını, kimse kendisinde bulmamalıdır. Gerçek güneşin, rehberin yanında hiç birisi, aklı başında insanlar tarafından kabul görmeyecektir. O şahısta doğru yolda olduğunu söylüyor, sizde doğru yolda olduğunuzu söylüyorsunuz. Ama sizin farkınız, kendi düşüncenizden başkasına özgürce konuşma hakkı vermemek, onu küçümsemek. Bırakında yargıyı rabbim yapsın. Notumuzu rahman versin. Acaba siz Rabbin istediği doğru yolda olan kulumusunuz? Bundan ne kadar eminsinizde benim inançlarıma bu şekilde konuşuyorsunuz. Siz kendinizi temize çıkarıp, karşınızdakini yanlış ilan etmekle nekadar büyük yanılgı içinde olduğunuzun farkında olsaydınız, bu davranışı sergilemezdiniz. Sizi Rabbim e havale ediyorum ve ona şikayet ediyorum. O aramızdaki bu haksızlığın hükmünü hesap günü verecektir. |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? NE KADAR BİLİRSEN BİL; SÖYLEDİKLERİN, KARŞINDAKİNİN ANLAYABİLDİĞİ KADARDIR. Suçsuz insanların çoğunu, kendi suçlarından haberi olmayanlar cezalandırır. Dinlemeyi öğrenirsen, kötü konuşmalardan bile yararlanabilirsin |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Sayın Abdulmelik, aynı konu açılmış dahi olsa, ayet konusundaki farklı düşünce, aynı konu başlığı altına toplanır, asla silinmez. Bu tür durumlarla başka sitelerde de karşılaşıyorum, ama hiç birisi silmiyor aynı konu başlığının arkasına ekleniyor. Burada yapılan çok farklıdır, Düşünceye ve fikre tahammülsüzlük ve saygısızlık vardır. Bunun da hükmünü rabbim e havale ettim, başkada söyleyecek sözüm yok zaten. |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Alıntı:
|
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Hakikat ve müslmanlardan arkadaşlarım her ikinizide bu konuda tebrik ediyorum. İşte böyle olmak lazım. Eğer yanlış olduğumuzu anlarsak bunu gurur kibir taasup yapmak yerine geri adım atmek erdemliktir. Bir başka erdemlikte onu afetmektdir. Hak ve doğruluk karşısında müslümanın tavrı ancak doğruya teslim olmaktan geçer. Müslümanlar da kibir taasup körü körüne karşı çıkma halleri olmaması gerekmektedir. İkinizinde bu tavrı hakikaten örnek bir tavır oldu. Sizlere teşekkür ediyorum. |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Mü'min kardeşlerime ben de ayrıca teşekkür ediyorum... İlk defa bir tartışma uzlaşı ile sonuçlanıyor.... |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Alıntı:
saygıdeğer haluk hocam silinen konular tahammulsüzlük değil noktası virgülüyle aynı konular olduğu için silinmiştir. |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? kamer abi beni yalnış anlamışsın.gümüştabak ile Allaha iman konusunda mutabıkım.itikatta bunu kastettim.Resulullahın devre dışı bırakıldığı düşüncede olmaktan Allaha sığınırım. muhsin hocadan alıntı Muhsin hocam Allah’ın rasulune tabi olmayı bidat hurafe ve ataların dini olarak lanse etmek şüpheisiz insanı islamdan çıkarır. Ben böyle sapkın görüşlere diyorumki evvet Hz. Muhammed (sav) ataları olan İbrahimin İshakın Yakubun Yusufun dinine mensuptu. Bende atalarım Hz.Muhammed İbrahimin İshakın Yakubun Yusufun dinine mensubum. Sormak lazım öylesi sapkın görüşelere acaba onlar kimlerin dinine mensupturlar. Muhsin hocam emin olunki böyle düşünmek insanı küfürden başka bir yere götürmez. Ki Sizinde böyle düşündüğünüzü biliyorum. Hocam hani yahudiler ne diyordu biz Musayı ve bazı peygamberleri kabul ederiz fakat seni peygamber olarak kabul etmeyiz. Onun için Allah bizi böyle düşüncelerin din kardeşi olmaktan sakındırsın. |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? İklimya bacım Allah’ın izni ile bu konu benim için kapanmıştır. Sizden tek ricam şu ne olur Allah için konuları önyargısız okuyalım. Verilmek istenen mesajı iyice anlayalım. Eğer bizler bir düşünceyi red edeceksek önce o düşüncenin delillerine bir bakalım sonra kuran ve sünnet doğrultusunda o konuyu bir araştıralım. Ondan sonra aklımızı doğruya isabet etmek için kullanalım Allah’ın bizden istediği bu. Bakın şuna emin olun ben Allah'ın izni ile din adına bilerek asla yalan konuşmam birilerini saptırmaktanda rabbime sığınırım bunun karşılığında ahirette çok büyük bir azap vardır. Sizin yazınıza gelince ben Muhsin hocayla görüştüm ve ozaman kaydettimiştim Muhsin hocayla görüştükten sonra Allah'a yemin ederimki konuyu kapattım o anki sinirimi attım ve kaydettiğim yazıyı sildim. Sizin ordaki cümleniz "siz körmüsünüz yada gözleriniz körmüdür" şeklinde idi buda hakarettir yani. Buna delilim “dört mezhepeten birine uymak şartmıdır” başlıklı yazımın içerisindeki size verdiğim cevaptadır. Neyse hakkınızı helal edin rabbim bizleri doğru yola iletsin inşallah. Siz yazıyı okuduktuna sonra inşallah haberin verin ordaki yazıyı sileceğim. |
Cevap: Dört Mezhepten Birine Uymak Şart Mıdır? Bakara/25 “”(Ey Muhammed) iman edip salih amellerde bulunanları müjdele. Gerçekten onlar için altlarından ırmaklar akan cennetler vardır. Kendilerine rızık olarak bu ürünlerden her yedirildiğinde:"Bu daha önce de rızıklandığımızdır" derler, bu birbirinin benzeri olarak onlara sunulmuştur. Onda, onlar için tertemiz eşler vardır ve onlar orada ebedi olarak kalıcıdırlar.”” |
SAAT: 13:43 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.