![]() |
Doğru cevap . Güzel yaklaşım kardeşim . Bu soruya başka cevap verecek var mı? Birde sizlerden alalım. Rahman Rahim Melik isimleriyle ilgili birer ayet alalım. Ayetler üzerinde varsa tefsirini sizden alalım |
Alıntı:
Göklerde ve yerde ne varsa Melekler, yıldızlar, ay, güneş, bitkiler, semâ, arz, tüm varlıklar Allah’ı tesbih eder. Tüm varlıklar Allah’ı gündemde tutar. Tüm varlıklar Allah’ın kendileri için çizdiği program dahilinde, Allah’ın belirlediği yörünge istikâmetinde hareket ederek, Allah yasalarına boyun bükerek kul olduklarını bir an bile unutmayarak Allah’ı tesbih ederler. Tüm varlıklar zerre kadar bir gurur ve kibre kapılmadan Rabblerine kulluk yapıyor, Rabblerini tesbih ediyor, Rabblerini azametine uygun sıfatlarıyla tanıyor, noksan sıfatlardan tenzih ediyor. Allah Meliktir. Göklerde ve yerde ne varsa hepsinin mülkü O’na aittir Göklerin ve yerin mutlak Mâliki O’dur. Göklerde ve yerde tek egemen, yegâne tasarruf sahibi O’dur. (Yahudiler peygamberliği bize göndermeliydi deseler bile) Kuddüs’tür. Her türlü noksanlıklardan, her türlü kusurlardan münezzehtir. O’nun aldığı kararlarda herhangi bir yanılgı söz konusu değildir. Onun sizin adınıza aldığı kararlar da mükemmel ve tertemizdir. (Allah'ı anmayı bırakıp oyuna dalmayın) Azîzdir. Her şeye güç yetiren mutlak güç sahibi, her konuya hakim olan mutlak hâkimiyet sahibi, mutlak otorite sahibidir. Hiç kimsenin kendisine galip gelemeyeceği, hiçbir şeyin kendisini aciz bırakamayacağı yenilmez ve yanılmaz bir Allah’tır. Öyle bir Azîz ki, izzetine kimse toz konduramaz. sahasına kimse giremez. Yönetimine hiç kimse karışamaz.Peygamberini seçerken, Kitabını gönderirken, emirlerini indirirken göklerde ve yerde ne varsa her şeyin sahibi olan bir Allahtır. Hikmet, hâkimiyet sahibidir. Ne buyurmuş, neyi emretmiş, neyi yasaklamışsa, ne yapmış, ne yaratmış, kimi elçi seçmişse, yani kendisinden ne tecelli etmişse, mutlaka her şeyi hikmetlidir. Göklerde ve yerde ne varsa, işte bu sıfatların sahibi olan Allah’ı tesbih ederler. EY İNSAN SEN BU SENFONİYE NE KADAR KATILIYORSUN? GÖKLER VE YER, MELİK, KUDDÜS, AZİZ, HAKİM OLAN ALLAH'I TESBİH EDİP, GÜNDEMİNDE TUTARKEN SENİN GÜNDEMİNDE NE VAR? |
Maşallah kardeşlerime. Bu konuyu birlikte en kaliteli noktaya getireceğiz. Ziyaretçi kardeşlerim buradan istifade ettikçe o emirden herkes payını alacak insallah. Niyetlerimizi sağlam tutalım mevlam bereketli eyler insallah |
Foruma yeni üye olan kıymetli kardesler sizleri de bu sayfaya bekleriz. [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...] |
Gelelim hikmet boyutuna. Rahman; yeryüzünde kâfir mümin ayırt etmeden dilediğine verendir. İsra Suresi, 21. ayet: Onlardan kimini kimine nasıl üstün tuttuğumuzu gör. Muhakkak ahiret dereceler bakımından daha büyüktür, üstünlük bakımından da daha büyüktür Hucurat Suresi, 13. ayet: Ey insanlar, gerçekten, Biz sizi bir erkek ve bir dişiden yarattık ve birbirinizle tanışmanız için sizi halklar ve kabileler (şeklinde) kıldık. Şüphesiz, Allah Katında sizin en üstün (kerim) olanınız, (ırk ya da soyca değil) takvaca en ileride olanınızdır. Şüphesiz Allah, bilendir, haber alandır. Beşeri ihtiyaçlarımızı gösterebilmemiz ve sosyal hayatı denge de tutabilseniz için kimimizi kadın kimimizi erkek yarattı. Kimi iş veren- kimi işçi. Her bir insana farklı meziyetler verdi. Kimi yönetici ve organize ruhlu kimi eğitimci kimi vasıfsız eleman. Her biri kabiliyetine ve vasfına göre yaşam biçimi. Düşünün her bir camii hatvan ve varlıklarda böyle. Elma çekirdeğinden koca elma ağacı meydana getirdi. Aslan yaşamı için diğer hayvani yedi akbaba geldi geri kalan leşi topladı. Toprak ise arta kalan mikrobu temizledi ve doğa kendini temizleyip yeniledi. Her birimizi birbirimize farklı genlerde farklı suretlerde yarattı. Bunların hepsi beşeri yaşamın ikamesi için. Bizlere irade verdi ve irademizi kullanma gücü verdi. Işte bu güce takva dedik. Kazanılarak elde edilen takva. Bizleri Rahim isminin tecellisi için ahiret yurduna şevk eden ÜSTÜN NITELIK OLAN TAKVA. Evet güzel insanlar sizlerden alalım. |
Kullarının bütün ihtiyaçlarını karşılamak ve bunu hiçbir şarta bağlı kılmadan yapmak, Rahman’ın rahmetidir. İmanı ve günahkârın tevbe ve istiğfar etmesini şart koşarak rahmet etmek de, O’nun rahim olmasının gereğidir. Rahman’ın rahmeti nimetler, rahim’in rahmeti ise nimetlerin incelikleriyle ilgili VASIFLARDIR. Bu vasıflar, insanlardan ümitsizlik duygusunu silmek ve onun yerine iyimserlik duygusunu koymak içindir. Rahman; varlıklara hem eşit muamelede bulunur hem de rızkını, yani rah*metini genel olarak verir. Kullarının psikolojik durum ve davranışlarına bakmadan muamelede bulunur. Ama rahim olma yönüyle, nimetlerinin daha özel yönleriyle ilgilenir, merhametinin daha küçük hücrelerini gündeme getirir ve bazı özellikler arar. İbn Kayyım “Rahman ve Rahim sıfatlarının bir arada gelişinde çok güzel bir hikmet vardır. Rahman sıfatı Cenabı Allah (cc)’tan ayrılmayan bir sıfat, Rahim ise esirgenenle ilgili bir sıfattır. Rahman, Allah’ın sıfatı, Rahim sıfatı da rahmet fiilidir. Cenabı Hakk, rahmetiyle bütün alemi esirger. Bunu anlamak için Kur’an’daki şu ayetlere bakmak yeterlidir: “O sizi karanlıklardan nura çıkarmak için üzerinize melekleriyle beraber rahmet edendir. O, mü’minleri rahîm’dir, çok esirgeyicidir.” Ahzab 43 “Çünkü O, çok esirgeyici, çok bağışlayıcıdır.” Tevbe 117 |
📍Rahman-Rahim-Melik isimleri ayetlerde nasıl geçiyor? Yani Rahman-rahim neredeyse hep yanyana zikrediliyor. Ayri oldugu yerler nereler? Ayni ayette zikredilmesinin sebebi ilahisi nedir? 📍Rabbimiz bu isimlerini Kuran'da hem aynı manada mı kullanılıyor? Ayetlerden örnekler verirmisiniz? Konuya devam edeceksiniz sorularinizda vardir elbet hocam. Esmalarin bu yönüne de deginmenizi rica edicem. |
Rahman razi olsun sizden kardesim. Sorularınızla konumuz bereketlensin inşallah |
1) Rahim sadece Rahmanla gecmemektedir. Gafur ismiylede zikredilmektedir. Örnek ayetler verirsek; Fussilet süresinin 31,32 nolu ayeti " Biz dünya hayatında da, ahirette de sizin dostlarınızız. Gafûr ve rahîm olan Allah'ın ikramı olarak orada sizin için canlarınızın çektiği her şey var ve istediğiniz her şey orada sizin için hazırdır. " Bakara süresinin 218 nolu ayeti " İman edenler ve hicret edip Allah yolunda cihad edenler var ya, işte bunlar, Allah'ın rahmetini umabilirler. Allah, gafûr ve rahîmdir. " Bakara süresinin 192 nolu ayeti " Eğer onlar (savaştan) vazgeçerlerse, (şunu iyi bilin ki) Allah gafûr ve rahîmdir. " |
Şimdi bir kac soruda ben sorayım. 1) Allahın hangi isimleri Kur-an da süre ismi verilmiştir? 2) Allah tek tır. Neden biz ismi kullanıyor bazı ayetlerde? |
SAAT: 07:57 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.