![]() |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Fatihada ise Açıkça Dinleri olduğu halde Başka Rabler edinerek sapıtmışlara işaret ediliyor. Yaşadığı toplumda saçma inançların hakim olduğu bir ortamda onun ruhunun bunlara meyletmediği ama çelişki içinde yolda bulamadığını ve ne sapıtanların yanında nede dinden dönenlerin yanında olduğunu Ancak Vahiy ile doğru yolu bulduğuna işaret etmektedir.Duha da geçen ayette şaşkınlık içinde ve sapıklık (Şimdi burda Sapıklığa anlam bazında değineyim Bizim anladığımız bir sapıklık değil bu olay Çünkü Fatihada Dallin Duhada Dalle geçmektedir anlam farkı vardır Bu sapıklık yolunu şaşırmış anlamında Yoksa Zaten Peygamberimiz Peygamberlikten evvelde EL EMİN VASFINA sahip idi bu kelime yani Sapıtmışlar sapıtanlar anlamında değildir.Şaşırma yol bilmeme anlamındadır.) bırakmadığını hatırlatıyor ve kendisini doğru yola ileteceğini belirtiyor. İkisinin arasındaki fark biri sapıtmış olan biride sapıtmışların içinde vahiy ile doğru yola iletilen |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Fatiha suresindeki "dall" ile Duha suresindeki "dall" ifadesi arasındaki ayrıncı şudur: Fatiha suresinde "dall" ifadesi marife yani "belirlilik takısı" olan " el takısı" ile gelmiştir ki burdaki anlamı;bilinen anlamda sapıklık,sapmışlık,dalalette bulunma halini ifade eder ki vahyiden uzak yaşayan,vayhi tahrif eden,vahye başkaldıran her kişiyi kapsar. Duha suresinde "dall" ifadesi ise "nekra" yani "belirsiz" olarak yani "el takısız" olarak gelmiş bir ifadedir.Buradaki anlamı da bildiğimiz anlamda "sapıklık,dalalet içinde bulunma,sapkınlık" değildir.Ayette Peygamberimizin vahy gelmeden önceki halini ifade ederken eğer kasıt bilinen anlamdaki" sapıklık" olsa idi marifeli yani "el takılı" olarak yani "ed-dallen" şeklinde olması lazımdı.Ama ayetteki ifade "dallen" diye gelmiştir.Bu yüzden şu anlamı vermek en uygunudur:"Yol yordam bilmemek,iki arada bir derede kalmak,ne yapacağını şaşırmış,toplumu içinde bulunduğu karanlıktan kurtamak için ne yapacağını bilememek" Bu anlamı verdiğimizde Peygamberimizin siyeri ile uygunluğa dikkat etmiş oluruz.Çünkü Allah Rasulu için hiç kimse;Onun sapık birisi olduğunu ne iddia etmişler ne de buna cüret göstermişlerdir.Eğer böyle bir şey olsaydı Mekkeli Müşrikler bu kozu çok iyi kullanırlar ve Peygamberimiz aleyhinde propaganda etmekten geri durmazlardı.Allah Rasulu a.s Mekkeli Müşrikler nazarında da "El Emin" yani güvenilir olarak anılmakta idi.Hatta Hacerul Esved taşının yerine yerleştirmede onu seve seve hakem kabul etmişlerdi. Soru sırası sizde Yitik Sevda kardeşim |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kuran'i kerimde Rabbil alemin kaç defa geçmektedir sure ismi ve ayet numaralarını veriniz ?(Ayetleri aktarmaya gerek yok ) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması 43 yerde bulabildim 1-1/Fatiha-2 2-2/Bakara-131 3-5/Maide-28 4-6/Enam-45-71-162 5-7/Araf-54-71-67-71-104-121 6-10/Yunus-10-37 7-26/Şuara-16-23-47-77-98-109-127-145-164-180-192 8-27/Neml-8-44 9-28/Kasas-30 10-32/Secde-2 11-37/Saffat-87-182 12-39/Zümer-75 13-40-Mümin-64-65-66 14-41/Fuusilet-9 15-43/Zuhruf-46 16-45/Casiye-36 17-56/Vakıa-80 18-59/Haşr-16 19-69/Hakka-43 20-81/Tekvir-29 21-83/Mutaffifin-6 |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Fecr abi doğru cevap .. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kur'an'da karanlıkların-zulumatın zıddı olarak hangi kavram kullanılır? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Nur |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Evet doğru cevap sorunun ikinci şıkkını soruyum:) Zulumat-karanlıklar çoğul ifade olduğu halde "NUR" tekil bir ifadedir.Çoğul ifadenin zıddı da çoğul olarak geçmesi gerekirken tekil olarak gelmesinin sebebi nedir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Nur yani Allah'ın yolunun tek olması dolayısıyla Tekil olarak kullanılır. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Doğru cevap sıra sizde |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması "Namazların hepsini ve hele salatı vusta'yı muhafaza ediniz." (Bakara 238) Bu ayette geçen salatı vusta nedir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Bu ayetteki "salatul vusta" yani "orta namazı" konusu hakkında değişik görüşler vardır. 1-Sabah namazı 2-Öğle namazı 3-İkindi namazı 4-Cuma namazı 5-Gece namazı Vusta kelimesi "orta,denge "anlamlarına gelir.Müminler günde 5 vakit namaz kılarlar.Bu namazlarına riayet etmelidirler. Salatı vusta ile ilgili en güzel yorum olarak şunu görüyorum: Denge namazı olduğuna 5 vakit namaz içinde dengemizi hangi vakit namaz bozuyorsa,yani hangi vakit namazda ihmalkarlık,geçikmelik yapıyorsak o namaz "salatul vusta" dır.Bu salatul vusta da kişiden kişiye değişebilir.Mesela; Sabah namazına kalkamayan kimse için,salatul vusta,SABAH NAMAZI'dır Öğleyin iş güç yüzünden öğle namazını kılamayan kimse için salatul vusta;ÖĞLE NAMAZI'dır Yine işin tam yoğun olduğu ikindi vaktinde ikindi namazını kılamayanlar için salatul vusta;İKİNDİ NAMAZI İş çıkışında yolda iken akşam namazını kılmayan/kılamayan için salatul vusta ise AKŞAM NAMAZI'dır Ev işi veya dışardaki işler nedeniyle evine yorgun olarak gelen kimselerin,yatsı namazını kılamayanlar/kılmayanlar için salatul vusta;YATSI NAMAZI'dır Yani bütün namazlara dikkat edilmesini isteniyor.Özellikle hangi vakit namaza ihmalkar,üşengeç davranıyorsanız o namaza daha çok dikkat edin ki dengeyi koruyun. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Namaz Bir Tevhîd Eylemi(1991) isimli eserimizde, namazın muhafazası ve sürekli kılınması konularını, “Namazların hepsini ve hele ‘salât-ı vustâ’yı (titizlikle)koruyun ve kalkın Allah için divan durun!” (Bakara/238) âyetini merkeze alarak incelemiş ve “salât-ı vustâ: orta namazı” hakkında farklı görüşlere yer vererek, günümüz şartlarında insanların en çok ihmal etmesi, ortada bırakması muhtemel olan namazın sabah namazı olduğuna dikkat çekmiştik. Bu âyetle ilgili olarak, özellikle merhum Elmalılı M.Hamdi Yazır’ın Hak Dini Kur’ân Dili tefsirindeki yorumlarından hareketle yaptığımız açıklamaları hatırlayalım: Ayette geçen salât-ı vustânın, ikindi namazı olduğu yolundaki görüş ve rivayetler kuvvetlidir. Bu da, meşgalelerin daha çok ikindi vaktine tesadüf etmesi ve böylece bu namazın ortada kalma ihtimalinin daha fazla olmasından kaynaklanmaktadır. Ancak, ‘salât-ı vustâ’nın ikindi namazı olduğu kesin değildir. Kaldı ki, meşguliyet ve engeller diğer namazlara da tesadüf edebilir. Dolayısıyla denebilir ki; her şahıs için, engellerin çokluğu sebebiyle kılınması müşkül olan ve ortada kalan namaz hangisi ise, onun hakkında en faziletli, değerli olan namaz ve ‘salât-ı vustâ’ da odur. Üstelik, ikindi dışındaki namazların da salât-ı vustâ olabileceği yolundaki rivayetlerin varlığı bu görüşü kuvvetlendirmektedir. Şu halde salât-ı vustâ, beş vakit namazdan biridir ve namaza titizlik göstermeyi temin için kesin olarak belirtilmemiştir. Mesela; sabah namazını en çok terkedip ortada bırakan birisi için, en faziletli olan ve en fazla titizlik gösterilmesi gereken namaz, yani salât-ı vustâ sabah namazıdır, demek mümkündür. (Şüphesiz ki, en doğrusunu Allah bilir.) (ALINTI) Fecr abi sıra sizde |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması dua, patlama, parlama, tutuşma olan fiili bir dua ve niyaz, eyleme dönüşmüş bir tevhid, Allah'ın huzurunda boyun eğiş ve Allah düşmanlarına karşı nefret dolu bir kıyam ve başkaldırı özelliğini taşıyan ve tevhidden sonra ilk emir olan Kurani kavram nedir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması SALAT mı? ...................... |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Doğru cevap abi |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kur'an'da genişlik-İŞRAH kelimesinin zıddı olan kavram nedir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Darlık 94-İNŞİRAH: Açmadık mı? Açıp genişletmedik mi? Senin için. Senin mutluluğun için göğsünü de nefesine genişlik, kalbine ferahlık, nefsine kuvvet ve ferahlık vermedik mi? İçinde bulunulan anda ve gelecekte, dünya ve ahirette bütün dilekleri izah edip de her zorluğu yenecek büyük bir ruh ile şaşkınlıktan doğru yolu bulmaya, gamdan sevince, darlıktan genişliğe erdirmedik mi? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması doğru cevap:DARLIK-DAYK Sıra sizde |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kuran'da Dua nasıl yapılır? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Duada iki taraf vardır: 1-Dua eden 2-Dua edilen Dua edilen kimse kainatın yaratıcı olan Allah'tır.Dua eden kişi öncelikle Rabbi karşısında acziyetini başlangıçta kabullenmiş olarak dua eder.Kulun yaratıcıya olan duası nasıl olmalıdır?.Ya da nasıl bir metodla yani en güzel şekilde istemesini bilecek ki yaratıcıya olan duasına icabet edilebilsin? Şu bir gerçek ki yaratıcı olan Allah,yaratılan olan kulların kendine dua etmesini ister.Hatta dua etmezse kula değer verilmeyeceğini belirtir: De ki: «Duanız olmasa Rabbim size ne kıymet verir?» 25/Furkan-72 İnsanoğlu eğer istemeyi,duayı unutursa ya da duadan gafil olursa, o zaman Allah ,insanlara bazı musibetler verir ki insanoğlu Allah'ı hatırlasın.(Ürünlerden,mallardan,ve canlardan eksiltme ile imtihan eder) İnsanoğlu duayı kime yapacak ya da kimden isteyecek?: Rabbiniz: «Bana dua edin ki duanıza icabet edeyim. Bana kulluk etmeyi büyüklüklerine yediremeyenler alçalmış olarak cehenneme gireceklerdir» buyurmuştur.40/Mümin-60 Rabbinize yalvara yakara ve gizlice dua edin. Bilesiniz ki O, haddi aşanları sevmez7/Araf-55 Dua ederken yaratıcıdan istenen istek,makul olmalıdır.Makul istekler makul bir bir şekilde yapıldığında duanın kabulune ilişkin örnekler Kur'an'da çoktur. Bir fırtına çıkıp onları her taraftan dalgaların sardığı, çepeçevre kuşatıldıklarını sandıkları anda ise, Allah'ın dinine sarılarak, 'Bizi bu tehlikeden kurtarırsan, and olsun ki, şükredenlerden oluruz.' diye gönülden O'na yalvarırlar. Allah onları kurtarınca hemen yeryüzünde haksız yere taşkınlıklara başlarlar. Ey insanlar! Dünya hayatı boyunca yaptığınız taşkınlık, sadece kendi aleyhinizedir. Sonra dönüşünüz Bizedir. Yaptıklarınızı size gösteririz." 10/Yunus- 22-23 Dua ederken duayı kabul edecek olanın sadece ve sadece Allah olduğunu unutmamalıdır.(Tevbeyi de sadece Allaha yapamalıdır). "Kendisine kıyâmet gününe kadar icâbet etmeyecek, Allah'tan başka şeylere yalvarandan daha sapık kim olabilir? Çünkü yalvardıkları şeyler, yalvarışlarından habersizdirler." 46/Ahkaf- 5 Dua yaparken Allah'ın isimlerini anarak dua etmek en güzelidir. En güzel isimler Allah'ındır. O'na o isimlerle dua edin. O'nun isimleri konusunda eğriliğe sapanları terk edin. Onlar yaptıklarının cezasını görecektir." (7/Araf- 180) Duayı bize şah damarımızdan daha yakın olan Allah'a direkt yapılmalı,araya aracılar konulmamalıdır.Kişinin salih amelerini dile getirerek dua etmesinde de bir sakınca yoktur.Bu salih ameller kişiyi Allaha ulaştıracak vesilelerdir.Allaha yakınlaştıracak olan vesile,şahıslar değil,sadece salih amellerdir. Ey iman edenler! Allah'tan korkun. O'na yaklaşmaya vesile arayın ve O'nun yolunda cihad edin ki kurtuluşa erebilesiniz." (5/Maide-35) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Evet abim Açıklamanız için Teşekkürler.... |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Allah'ın rahmetinden kim ümit keser? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Doğru cevap Sıra sizde kıyameri kardeşim |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kıyameri yok ben sorayım: İblis'in Allah'tan mühlet istediği ayeti kerime ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması İblis: Ey Rabbim! O halde tekrar diriltilecekleri güne kadar bana mühlet ver, dedi38/Sad-79 |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması İblis, «Bana insanların tekrar dirilecekleri güne kadar mühlet ver» dedi. Araf 14 te de var abi evet sıra sizin |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Aşağıdaki tekiplerden hangisi doğrudur: 1-Esmaul Hüsna 2-Esmaül Hüsna 3-Esmaul Husna 4-El-esmaul Husna 5-El-esmaül Hüsna 6-Esmail Hüsna 7-Esmaun Husna 8-El Esmai Hüsna 9-El Esmai Husna 10-Esmai Hüsna |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması 4-El-esmaul Husna |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
Sıra sizde |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması El evvel ve El ahir isimleri kuranda hangi ayette beraber ce geçmektedir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması O, ilk(EVVEL) ve sondur(AHİR); görünen ve görünmeyendir. Hem O her şeyi bilendir!57/Hadid-3 |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması hadid süresinde geçmesi lazım.. ayet no hatırlamıyorum |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması fecr burdaysa efendi olmak lazım :) "...size bir fasık haber verdiği zaman araştırın..."hucuratta geçen ayeti kerime sebebi nuzulu kimdir,hangi sahabedir ? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması İlk cevabı veren Fecr abi sıra sizin Abdülmelik abi sizinde doğru... |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
senin Kur'an bilgin benden fazladır:) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Velid bin Ukbe? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması yapma yaw o Hz osmanın valisidir ve koskoca emevidir :) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Benu Mustalık'ın reisi Haris bin Dırar mı? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Pardon hocam unutmuşum Hz velid bin ukbe Ağzı-Açık000 |
SAAT: 06:21 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.