![]() |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması İMAM kelimesi Kur'an'da şu anlamlarda kullanılmıştır: 1-İnsanların İmamı olarak:İBRAHİM a.s 2-İmamul Mübin olarak:KUR'AN 3-LEVHUL MAHFUZ 4-İyilik ve kötülük önderleri 5-Kitap ve peygamber 6-Yol anlamında Bunlardan biri mi kastederek soruyordunuz |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması imam peygamberler içinde kullanılır ama istediğiniz cevapı bilmiyorum. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması cevap : komisyonca hazırlanan nushanın adı imam idi. diğer nushalar yakıldı. :) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
|
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması İçkinin haram kılınması kaç merhalede olmuştur Ayetler ile veriniz? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması İçki, Hicret'in 4. yılında, Benî Nadir Yahudilerinin yurtlarından sürgün edilip çıkarıldıkları sırada haram kılınıp yasaklandı. İçki, üç safhada inen âyetlerle haram kılındı. Resûli Ekrem Efendimiz, Medine'ye teşrif ettikleri zaman Müslümanlar arasında da içki içiliyor, kumar oynanıyordu. Peygamber Efendimiz gelince, ondan içkinin ve kumarın hükmünü sordular. O sırada Hz. Ömer de, "Yâ Rabbi!.. İçki hakkında bize, açık ve kesin bir beyanda bulun!" diye dua etti. Bir müddet sonra, "Sana, içkiyi ve kumarı soruyorlar. De ki: 'Onlarda hem büyük günah, hem insanlar için faydalar vardır. Günahları ise, faydalarından daha büyüktür.'"(Bakara, 219.) mealindeki âyeti kerîme nazil oldu. Bunun üzerine, Müslümanlardan bir kısmı zararından dolayı içkiyi bıraktı, bir kısmı ise içmeye devam etti. Ancak, içenler arasında bu arada bazı nahoş durumlar meydana geldi. Hattâ, ashabtan biri, akşam namazım kıldırırken, kıraati yanlış ve ters mânâ çıkacak şekilde karıştırdı. Hz. Ömer tekrar, "Allah'ım!.. İçki hakkında bize açık ve kesin bir beyanda bulun!" diye dua etti.Çok geçmeden, "Ey îman edenler!.. Siz sarhoşken, ne söyleyeceğinizi bitinceye ve cünüb iken de yolcu olmanız müstesna gusledinceye kadar namaza yaklaşmayınız!"(Nisa, 43.)mealindeki âyeti kerîme nazil oldu. Bu da, yasağın ikinci safhasını teşkil ediyordu. Bunun üzerine Müslümanlar, "Yâ Resûlallah!.. Biz, namaz vakti yaklaşınca içki içmeyiz!" dediler. Peygamber Efendimiz, onlara cevap vermeyip sustu. Haliyle, Müslümanlar arasında içki içenlerin sayısı da bir hayli azaldı. Namaz kılınacağı zaman da, Resûli Kibriya Efendimizin emriyle, "Hiçbir sarhoş namaza yaklaşmasın!" diye nida edilirdi. Buna rağmen Müslümanın biri akşamleyin içki içip namaza geldi. Hz. Ömer tekrar, "Allah'ım!.. İçki hakkında bize açık ve kesin bir beyanda bulun!" diye dua etti. O zaman şu âyeti kerîme nazil oldu: "Ey îman edenler!.. İçki, kumar, dikili taşlar ve fal okları, Şeytan'ın murdar, kötü bir işinden başka bir şey değildir. Bunun için onlardan kaçınınız ki, korktuklarınızdan kurtulup umduklarınıza erebilesiniz! "Şeytan, içki ve kumarda ancak aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah'ı anmaktan ve namazı kılmaktan alıkoymak ister. Artık, bunlardan vazgeçtiniz, değil mi?"(Mâide, 9091) Bundan sonra Müslümanlar, "Artık içkiden, kumardan vazgeçtik Rabbimiz!.." dediler. Bu da, içki yasağının üçüncü safhasıydı. Ve böylece, içki, bütün Müslümanlara haram kılınıyordu.Bu âyetlerin nazil olması üzerine Resûli Kibriya Efendimizin emriyle, münâdî, "Haberiniz olsun ki, içki haram kılınmıştır!" diyerek Medine sokaklarında nida etti. Bu emri duyan Müslümanlar, evlerinde bulunan bütün içkileri derhâl döktüler. Dökülen içkiler, Medine sokaklarında sel gibi aktı. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Ve hurma ağaçlarının ve asmaların ürününden hem sarhoş edici içkiler, hem de güzel, temiz rızıklar elde edersiniz: işte bunda da, aklını kullanan kimseler için bir ders vardır! (Nahl 67) İlk önce içki güzel rızktan ayrılmış (Nahl 67) ikinci olarak kesin bir şekilde yasaklanmamakla birlikte içkide büyük günah ve faydalar bulunduğu, ancak zararının daha büyük olduğu belirtilmiş (Bakara 219) üçüncü merhalede sarhoş iken namaza yaklaşmak yasaklanmış (Nisa 43) son olarak da kesin bir şekilde haram kılınarak şeytan işi bir pislik olduğu bildirilmiştir (Maide 90) Fecr abi benim bildiğim 4 Merhalede yasaklanmıştır. Hz. Peygamber, "çoğu sarhoşluk veren şeyin azı da haramdır" (Tirmizi, Eşribe, 3); "içkiden sakının, çünkü içki bütün pisliklerin anasıdır" (Camiu'l-Usul fî Ehadisi'r-Rasul, V/103) buyurmuştur. İçkinin haram kılınmasında pek çok hikmetler bulunmaktadır. İçki, insanlar arasına kin ve düşmanlık sokabilmekte, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymaktadır. Yüce Allah içkiyi yasakladığı ayette, "Şeytan, içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi?" buyurmaktadır (Bakara, 2/91). İçki, insanı diğer canlılardan ayıran ve mükellef yapan özelliği olan aklını örtmektedir. Bu sebeple, can ve mal kaybına sebep olan ve pek çok kimsenin sakat kalması sonucunu doğuran trafik kazalarının önemli bir kısmını alkollü sürücüler yapmaktadır. Sinir sistemini bozduğu için, cinayetlere varan kavgalara yol açmaktadır. İçki boşanmalara kadar varan aile huzursuzluklarına sebep olmaktadır. Bunun yanında, insan sağlığını olumsuz yönde etkilemekte, mide ve karaciğer başta olmak üzere iç organlarında tahribata neden olmaktadır |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Fecr abi sıra sizde. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Soru sormak isteyen kardeşimiz varsa buyursun. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Helâl ve câiz olan alış-verişlerde müslümanların dikkat etmesi gereken bazı hususlar vardır. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan biri değildir? a- Çalıntı olan bir malı satmamak veya bile bile satın almamak b- İhtikârdan (karaborsa) kaçınmak, malı değerinin çok üstünde satmamak c- Ölçü ve tartının doğru olması ve alış-verişe yalan, yemin veya hilenin karıştırılmaması d- Her alış-verişte pazarlık yapmak ve akit bitince musâfaha yapmak |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması d- Her alış-verişte pazarlık yapmak ve akit bitince musâfaha yapmak |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Doğru cevap sıra sizde |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Sözlükte "taraftar yardımcı ve fırka" demektir. Kur'an'da da bu anlamda kullanılmıştır ve bu isim Mezhepler tarihinde kullanılmıştır hangi ayetlerde geçmektedir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması ŞİA kavramı Sonra her toplumdan/ŞİADAN Rahman'a en çok kimin baş kaldırdığını ortaya koyacağız19/Meryem-69 |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması (O müşrikler ki,) Kendi dinlerini fırkalara ayırmış ve kendileri de parça parça olmuşlardır; ki her grup kendi elindekiyle övünüp sevinç duymaktadır. (Rum 32) Fırka olarakta bu ayeti vereyim. Sıra sizde abi. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması İslam Devletinin sınırlarını koruyan,Allah için nobet tutan,iç ve dış düşmanlara karşı teyakkuz halinde olan yani hazırlıklı olan kimseye ne denir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Ey iman edenler, sabredin; direnip (düşman karşısında) sebat gösterin; üstün gelin; cihad için hazır ve rabıtalı olun" (Âl-i İmran, 200). |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması kavram nedir? ....................... |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
|
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Cihad? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
|
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması mücahid |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
|
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması ülkeyi düşman saldırısından korumak için sınırda oturan kimse.allah yolunda savaşan gönüllü müslümanlar. Kıyamerinin vermiş olduğu cevabın açıklaması |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
sıra sizde |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kıyameri kardeşim bu konu izahat gerektiren bir konu eğer cevabımı kabul ederseniz bu sorunuza Bir makale ile yarın cevap verecem.... |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Tevhid Birlik birlemek. Allah'ın varlığını birliğini tek hüküm koyucu olduğunu eşi ve benzeri bulunmadığını bilmek ve buna inanmaktır.Tevhid inancında ana esas Söylenen Kelimei tevhidin manasını bilerek ve yaşayarak söylemektir,Kuru bir söylem ile Tevhidi bir anlayış anlaşılmamış demektir. Allah'a yakın olma inancı ile Allah'ın birliğine zarar verecek olan heva ve hevesler uğrunda Allah'ın yaratmış olduğu herhangi bir şeyden meddet umma amacıyla yapılanlar ŞİRK kapsamına girer. Ölülerden yardım,yatırlardan yardım,Allah'ın kulları olanaları kendi ile Allah arasına postacı olarak almalar Tevhidi inanç ile bağdaşmamaktadır. Mekke müşrikleri kabirlere putlara tapmadıklarını iddia ettikleri halde eylemsel olarak tam tersi uygulamalar yapmakta idiler Yalnız yaptıklarında Allah'a inanmak la beraber bu Taptıklarının Allah'a daha yakın kılma adına yaptıklarını beyan etmekteydiler. Tevhidi inacın dışındaki her şey Tek ilah inacına zarar verir.Allah birdir ,Rahmandır,Rahimdir,Tek vekildir,Tek ibadet edilecektir,Tek istenecektir vs Allah'a ait olan herhangi bir Kavramı beşere hasretmek Tevhidi inanç değil aksine Atalar inancı Gelenekler dinidir.Allah'ın bizden istemiş olduğu Tevhid hayatın her alanında Hakim olması gereken İslam inancının tümüdür Hiç biri bir birinden bağımsız olarak ele alınmamalı çünkü Parçacı yaklaşımlar Yahudi ve Hristiyanların Dinlerine tahrif etmelerine yol açan inanç sistemlerine dönüşür. Hakimiyet kayıtsız ve Şartsız Yalnız Allaha aittir,Bu hakimiyeti Beşerde görmek ve Allah'ın kanunları üzere kanunlar sunmak Allah'a meydan okumaktır.Tarih boyunca baktığımızda bu oluşumlarun sonu hüsran olmuştur.Peygamber efendimiz 23 yıllık Risaletinde İnsanlara La ila he illallah demeleri için davet ediyordu,Ama o Müşrikler! Bu kelimenin lafızdan ibaret olmadığını ve ne tür şeylere meydan okumak olduğunun şuurunda idiler ama Müşrik idiler!. Din olarak benimseyeceğimiz tek din vardır oda Allah'ın İslamı'dır İsim olarak tek benimseyeceğimiz Müslüman/Mümin ismidir bunlar Allah'ın yolunda olanlara verdiği isimlerdir,Bunlardan gayri Din isimleri vs aramak Tevhidi inanç değil İslam dininden sapmadır Yahudileşmeye adım atmadır. Kıyameri kardeşim Tevhid inancını kısaca belirtecek olursak Allah'ın bütün Emir ve Yasaklarına uyma ve Tebliğ etmedir..............Bunun dışında kalanlar ziyan'dadır |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Allah’ın islamını takip edenler, Halis Tevhid inancına sahip ve her türlü batıl hurafe inançtan uzak kişilerdir,yani hem Tevhidi düşüncedeyim diyecek hem de başka izimlere hizmet edecek bu öz Tevhid inancı değildir. İslam toplumunda Tevhidi emirlere ters düşen uygulama ve yöntemler Hz. Osman döneminde Emevi saltanatı ile başlamıştır.Bu başlangıç ile Cehaletin hüküm sürdüğü toplumlara empoze edilen Tevhid inancına Muhalif Din sistemi ile Tevhidi inançlarını kaybederek büyük tahrifatlar yapılmıştır. Bu konuda Şehid Dr Ali Şeraitinin şu tespiti çok güzel bir örnektir. "Emevi Sünniliği"ni ve "Safevi Şiiliği"ni oluşturmuş sahih din anlayışına rağmen vahyi ölçülerin örtüldüğü veya ölçüsüzce tevil edildiği bozuk bir din anlayışı kurumlaştırılmıştı. tevhidi inanca sahip olmakla beraber farklı düşüncelere sahip olunması tevhidi mi? diye soruyorum. Senin soruna günümüz şartlarına uygun bir cevap vereyim,Tevhidi inanç sistemi Allah’tan başka Egemenlikleri reddetmektir ,Bugün yaşadığımız topluma ülkeye aileye bakalım kendi namımıza neleri Allah’ın hükümlerine uymuyor diye reddediyoruz,Bankadan uzakmıyız?Allah’ın hükümlerine rağmen Beşeri sistemlerin koyduğu hükümleri ne kadar reddedebiliyoruz? Zalime itaat edilmemesi hususunda ne kadar mücadele veriyoruz? Allah’ın hükümlerine göre Yasak olan Zina Beşerin hükümlerine göre vesika ile yapılıyor ne kadar karşı duruyoruz? Bizler hayalden ziyade gerçekler ile Kavramlara bakabilmeliyiz,Yapamadığımız bir şeyi başkalarından beklemek abestir. Müminler olarak bizlere düşen görev,Zalim ve Zorba güçlere karşı İslami mücadeleden hiçbir an geri durmamaktır.Gerek Müslüman’ların atalar inancına gelenekler dinine efendiler dinine vs bozulmalar ile mücadele etmektir.Muhammed ümmeti olarak öncelikle kendimizi Islah ederek Bozulmuş olan Tevhid inancının yeniden inşası için Emperyalist fikir sahiplerine karşı.Tevhidi mücadeleyi sürdürmek için Tarih boyunca bu mücadeleyi vermiş Alimlerin misyonunu Kuran’i Emirler doğrultusunda sürdürmektir. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Alıntı:
|
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Fecr abi sıra sizde..... |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Allah İsrailoğullarını Kur'an'da hangi özelliklerinden dolayı "ZALİM" olarak nitelendirmiştir? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Artık bundan sonra kim Allah'a karşı yalan uydurup iftira düzerse, işte onlar, zalim olanlardır. (AL-İ İMRAN/94) Hani Musa ile kırk gece için sözleşmiştik. Ama sonra siz, onun arkasından buzağıyı (tanrı) edinmiş ve (böylece) zalimler olmuştunuz. (BAKARA/51) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Maddelerden birisini yazmışsınız ama başka maddeler de var |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması 1. Allah'a vermiş oldukları ahdi/sözü bozmak (2/Bakara, 55, 61, 65, 84, 86, 90, 93, 100; 3/Âl-i İmran, 112; 4/Nisâ, 154-155; 5/Mâide, 3, 60). 2. Maymunlaşmak (2/Bakara, 65; 7/A'râf, 166). 3. Kör ve sağır kesilmek (5/Mâide, 70-71). 4. Başka tanrılara da inanmak ve onları da güçlü görmek (2/Bakara, 93). 5. Yalnız Allah'a güvenip sadece O'ndan korkmamak (10/Yûnus, 84; 26/Şuarâ, 61-62). 6. Altın buzağıya (altına, elleriyle yaptıkları heykele ve buzağıya) tapmak (2/Bakara, 51-54; 7/A'râf, 148-152; 20/Tâhâ, 86-98; 29/Ankebut, 92). 7. Güzel nimetlere nankörlük (2/Bakara, 61). 8. Cihad ve savaş görevinden kaçmak, ölümden korkmak (5/Mâide, 21-26; 2/Bakara, 46, 95, 246, 249; 59/Haşr, 14). 9. Fesat/bozgunculuk (5/Mâide, 64, 81; 7/A'râf, 163; 17/İsrâ, 4-7). 10. Allah'ın hükümleriyle hükmetmemek (5/Mâide, 44, 45, 47; 62/Cum'a, 5). 11. Peygamberleri yalanlamak ve öldürmek (2/Bakara, 87). 12. "Gözümüzle görmeden inanmayız" demek (2/Bakara, 55). 13. İkrar ettikten hemen sonra inkâr etmek (2/Bakara, 63-64; 4/Mâide, 12). 14. Kitab'ı değiştirmek (2/Bakara, 211, 41-42, 59, 75, 79). 15. Tahrif etmek; Kelimeleri konuldukları yerden değiştirip anlamlarını çarpıtmak (2/Bakara, 75; 4/Nisâ, 46; 5/Mâide, 13, 41; 7/A'râf, 162). 16. Hakka bâtılı karıştırmak (2/Bakara, 42). 17. Ketmetmek; Açıklamaları gereken bilgileri gizlemek (2/Bakara, 159, 174; 3/Âl-i İmran, 187; 5/Mâide, 15; 6/En'am, 91). 18. Alçak dünyanın metâını, âhirete tercih etmek (7/A'râf, 169). 19. Hayırlıyı hayırsızla değiştirmek (2/Bakara, 61). 20. Ahireti dünyayla değiştirmek (2/Bakara, 86) 21. İsyankârlık ve aşırı gitmek (2/Bakara, 61, 65; 3/Âl-i İmran, 112; 4/Nisâ, 160-161; 5/Mâide, 78; 6/En'am, 146). 22. "İşitittik ve isyan ettik" diyecek kadar küstahlaşmak (4/Nisâ, 46). 23. Gerekli gördükleri her yalanı söyleyebilmek (5/Mâide, 40-42). 24. Devamlı harp ve fitne çıkarmaya çalışmak (5/Mâide, 64) 25. Firavun'un işbirlikçisi kapitalist Karun'a özenmek: (28/Kasas, 79). 26. Rüşvet alıp vermek (5/Mâide, 42, 62). 27. Fâiz yemek (3/Âl-i İmran, 161; 4/Nisâ, 161). 28. Başkalarının malını haksız yere yemek (3/Âl-i İmran, 161). 29. Bâtıl yollarla insanların mallarını yemek (3/Âl-i İmran, 75; 4/Nisâ, 161; 9/Tevbe, 34). 30. Cimrilik (Kendi malında) (4/Nisâ, 53). 31. Müsrif olmak/savurganlık (Doğa ve diğer insanlar konusunda) (5/Mâide, 32). 32. Nankörlük (2/Bakara, 40, 47, 122; 5/Mâide, 20; 10/Yûnus, 93). 33. Dünyaya çok hırslı/düşkün olmak ve dünyayı aşırı sevmek (2/Bakara, 96; 4/Nisâ, 53; 7/A'râf, 169). 34. Zâlimlik (2/Bakara, 92). 35. Kasvet/Kalp katılığı, kalbin taşlaşması (2/Bakara, 74). 36. Kalbin perdelenmesi, kılıflanması (2/Bakara, 88). 37. Kalbin mühürlenmesi (3/Âl-i İmran, 155). 38. Kalbindeki sapma dolayısıyla kör ve sağır duruma gelmek (5/Mâide, 78). 39. Sûret-i haktan gözükerek başkalarına iyiliği emredip kendi nefsini dışta bırakmak (2/Bakara, 44). 40. İyiliği emredip kötülükten sakındırma görevini yapmamak (5/Mâide, 79). 41. Aşırılık, haddi aşmak ve küfre koşmak (5/Mâide, 41). 42. Şeytana tâbi olmak (2/Bakara, 102). 43. Putlara ve şeytana inanıp tâğuta tapınmak (4/Nisâ, 51; 5/Mâide, 60). 44. Mü'minleri de saptırmaya çalışmak (4/Nisâ, 44). 45. Mü'minlere inanmamak (2/Bakara, 75; 4/Nisâ, 51; 5/Mâide, 43). 46. Kendi yanlış dinlerine davet etmek (2/Bakara, 135, 136; 3/Âl-i İmran, 72, 73). 47. Mü'minleri imanlarından sonra küfre döndürmeyi istemek (2/Bakara, 109). 48. Allah'ın nurunu söndürmek istemek (9/Tevbe, 32-33). 49. Mü'minlerin aleyhine müşriklerle dostluk kurmak (5/Mâide, 80-81). 50. Hâinlik yapmak (5/Mâide, 13, 32). 51. Antlaşmalara uymamak (8/Enfâl, 56, 57). 52. Bir insanın (Hz. İsa'nın) tanrılığını iddia etmek (5/Mâide, 72, 75, 116, 117). 53. Kur'an'ı hasetliğinden ve mevki hırsından dolayı inkâr etmek (2/Bakara, 89-91, 101; 3/Âl-i İmran, 112; 4/Nisâ, 54; 6/En'am, 91). 54. Münâfıklık ederek insanlara rastlayınca "inandık" demek (2/Bakara, 76). 55. Kendi yorumlarını (elleriyle yazdıklarını) Allah'tan gelen vahiy gibi sunarak gerçek vahye engeller çıkarmaya çalışmak (2/Bakara, 79). 56. Kendilerinden olmayanlara karşı sorumlulukları olmadığı iddiasıyla insanları aldatmaktan geri durmamak (3/Âl-i İmran, 75). 57. Âhireti de kimseye bırakmamak; Sayılı birkaç gün azaplarını/cezalarını çektikten sonra doğru cennete gönderileceklerine inanmak (2/Bakara, 80). 58. Rasül'e uymayan bir topluluğa ve yalana kulak vermek. "Peygamber, hoşunuza giden bir şey söylerse kabul edin; yoksa reddedin" demek (5/Mâide, 41). 59. Göre göre, bile bile Allah'ın âyetlerini inkâr etmek (Âl-i İmran, 70). 60. Bilginlerini tanrı edinmek (9/Tevbe, 31, 34). 61. Tekrar tekrar dinden dönmek (4/Nisâ, 157). 62. Allah'ın rahmetinden kovulmak (2/Bakara, 88; 4/Nisâ, 46, 156, 157). 63. Lânetlenmek ve Allah'ın gazabına uğramak (5/Mâide, 3, 60) 64. Dostlukları olmaz (2/Bakara, 105, 120, 145; 5/Mâide, 51, 80, 82; 60/Mümtehine, 13). Bu özelliklerinin içinde günümüzde nice "müslümanım" diyenlerce aynen uygulanan şu yahudi karakterlerine dikkat çekmek gerekmektedir: Irkçılık ve taassup, üstün ırk oldukları iddiası (5/Mâide, 18; 2/Bakara, 80). Materyalizm ve dünyevîleşme, maddeyi putlaştırma, altına ve heykele tapma (2/Bakara, 51-54; 7/A'râf, 148-152; 20/Tâhâ, 86-98; 29/Ankebut, 92). Eşlerini kıskanmama, domuz gibi yaşadıklarından domuza çevrilmeleri (5/Mâide, 60) Maymunca taklitçilik ve şahsiyetsizlik özelliklerinden maymuna çevrilmeleri (2/Bakara, 65; 5/Mâide, 60; 7/A'râf, 166). Dâvâları için her yolu meşrû görmeleri, yalan söylemeleri (5/Mâide, 13, 32, 41). Sözlerinde durmamaları (2/Bakara, 55, 61, 65, 84, 86, 90, 93, 100; 3/Âl-i İmran, 112; 4/Nisâ, 154-155; 5/Mâide, 3, 60). Sihirle uğraşma (2/Bakara, 102). Ahlâkî dejenerasyon (3/Âl-i İmran, 188). Toplumda fesâdı, fuhşu yaygınlaştırma (5/Mâide, 64). Bilginlerini tanrı edinmek (9/Tevbe, 31, 34). Dini tahrif (2/Bakara, 59, 75, 79; 4/Nisâ, 46; 5/Mâide, 13, 41; 7/A'râf, 162). İmanda pazarlık, Allah'ı açıkça görmediçe inanmayacağız" demek (2/Bakara, 55). Dinlerini paramparça etmek, hizipçilik ve tefrika (6/En'am, 159). Gerçeği bile bile inat (3/Âl-i İmran, 70). Allah'ın hükümleriyle hükmetmemek (5/Mâide, 44, 45, 47; 62/Cum'a, 5). Fecr abim alıntı ama birini birinden ayıramadım hepsi mevcut onlarda bende hepsini verdim......:) |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Allah razı olsun Geniş olarak açıklamışsınız Sıra sizde |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Kuranda beşerin Amelleri içinde en çok faziletli olanı hangisi? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması İNFAK ve CİHAD mı? İsteyen, istemeyen, hepiniz savaşa çıkın. Allah yolunda mallarınızla, canlarınızla cihat edin. Bilirseniz bu sizin için hayırlıdır.9/Tevbe-41 Allah'a ve Peygamberine inanırsınız; Allah yolunda canlarınızla, mallarınızla cihat edersiniz; bilseniz, bu sizin için en iyi yoldur.61/Saf-11 |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Evet abi.. |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Müminler için nerede korku ve üzüntü yoktur? |
re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması Şüphesiz, iman edenler(le) yahudiler, hristiyanlar ve sabiiler(den kim) Allah'a ve ahiret gününe iman eder ve salih amellerde bulunursa, artık onların Allah katında ecirleri vardır. Onlara korku yoktur ve onlar mahzun olmayacaklardır. (Bakara 62) |
SAAT: 06:22 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.