Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Sorularla Sureleri Tanıyalım (https://www.forum.medineweb.net/203-sorularla-sureleri-taniyalim)
-   -   Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması (https://www.forum.medineweb.net/sorularla-sureleri-taniyalim/4531-kurani-kerim-hakkinda-sorular-medineweb-calismasi.html)

FECR 01 Ekim 2009 14:42

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
İMAM kelimesi Kur'an'da şu anlamlarda kullanılmıştır:
1-İnsanların İmamı olarak:İBRAHİM a.s
2-İmamul Mübin olarak:KUR'AN
3-LEVHUL MAHFUZ
4-İyilik ve kötülük önderleri
5-Kitap ve peygamber
6-Yol anlamında

Bunlardan biri mi kastederek soruyordunuz

namzet davadar 01 Ekim 2009 14:45

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
imam peygamberler içinde kullanılır
ama istediğiniz cevapı bilmiyorum.

Kürt_Mücahide 01 Ekim 2009 14:45

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
cevap :
komisyonca hazırlanan nushanın adı imam idi.
diğer nushalar yakıldı.
:)

FECR 01 Ekim 2009 15:04

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Alıntı:

Kürt_Mücahide Üyemizden Alıntı
cevap :
komisyonca hazırlanan nushanın adı imam idi.
diğer nushalar yakıldı.
:)

Diğer nushaları yakma işi biraz şüphelidir,kesin değildir.

Yitiksevda 01 Ekim 2009 16:17

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
İçkinin haram kılınması kaç merhalede olmuştur Ayetler ile veriniz?

FECR 02 Ekim 2009 09:10

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
İçki, Hicret'in 4. yılında, Benî Nadir Yahudilerinin yurtlarından sürgün edilip çıkarıldıkları sırada haram kılınıp yasaklandı.
İçki, üç safhada inen âyetlerle haram kılındı.
Resûli Ekrem Efendimiz, Medine'ye teşrif ettikleri zaman Müslümanlar arasında da içki içiliyor, kumar oynanıyordu.
Peygamber Efendimiz gelince, ondan içkinin ve kumarın hükmünü sordular. O sırada Hz. Ömer de, "Yâ Rabbi!.. İçki hakkında bize, açık ve kesin bir beyanda bulun!" diye dua etti.
Bir müddet sonra, "Sana, içkiyi ve kumarı soruyorlar. De ki: 'Onlarda hem büyük günah, hem insanlar için faydalar vardır. Günahları ise, faydalarından daha büyüktür.'"(Bakara, 219.) mealindeki âyeti kerîme nazil oldu.
Bunun üzerine, Müslümanlardan bir kısmı zararından dolayı içkiyi bıraktı, bir kısmı ise içmeye devam etti.
Ancak, içenler arasında bu arada bazı nahoş durumlar meydana geldi. Hattâ, ashabtan biri, akşam namazım kıldırırken, kıraati yanlış ve ters mânâ çıkacak şekilde karıştırdı.
Hz. Ömer tekrar, "Allah'ım!.. İçki hakkında bize açık ve kesin bir beyanda bulun!" diye dua etti.Çok geçmeden, "Ey îman edenler!.. Siz sarhoşken, ne söyleyeceğinizi bitinceye ve cünüb iken de yolcu olmanız müstesna gusledinceye kadar namaza yaklaşmayınız!"(Nisa, 43.)mealindeki âyeti kerîme nazil oldu.
Bu da, yasağın ikinci safhasını teşkil ediyordu.
Bunun üzerine Müslümanlar, "Yâ Resûlallah!.. Biz, namaz vakti yaklaşınca içki içmeyiz!" dediler. Peygamber Efendimiz, onlara cevap vermeyip sustu.
Haliyle, Müslümanlar arasında içki içenlerin sayısı da bir hayli azaldı.
Namaz kılınacağı zaman da, Resûli Kibriya Efendimizin emriyle, "Hiçbir sarhoş namaza yaklaşmasın!" diye nida edilirdi.
Buna rağmen Müslümanın biri akşamleyin içki içip namaza geldi.
Hz. Ömer tekrar, "Allah'ım!.. İçki hakkında bize açık ve kesin bir beyanda bulun!" diye dua etti.
O zaman şu âyeti kerîme nazil oldu:
"Ey îman edenler!.. İçki, kumar, dikili taşlar ve fal okları, Şeytan'ın murdar, kötü bir işinden başka bir şey değildir. Bunun için onlardan kaçınınız ki, korktuklarınızdan kurtulup umduklarınıza erebilesiniz!
"Şeytan, içki ve kumarda ancak aranıza düşmanlık ve kin düşürmek, sizi Allah'ı anmaktan ve namazı kılmaktan alıkoymak ister. Artık, bunlardan vazgeçtiniz, değil mi?"(Mâide, 9091)
Bundan sonra Müslümanlar, "Artık içkiden, kumardan vazgeçtik Rabbimiz!.." dediler.
Bu da, içki yasağının üçüncü safhasıydı. Ve böylece, içki, bütün Müslümanlara haram kılınıyordu.Bu âyetlerin nazil olması üzerine Resûli Kibriya Efendimizin emriyle, münâdî, "Haberiniz olsun ki, içki haram kılınmıştır!" diyerek Medine sokaklarında nida etti.
Bu emri duyan Müslümanlar, evlerinde bulunan bütün içkileri derhâl döktüler. Dökülen içkiler, Medine sokaklarında sel gibi aktı.

Yitiksevda 02 Ekim 2009 10:05

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Ve hurma ağaçlarının ve asmaların ürününden hem sarhoş edici içkiler, hem de güzel, temiz rızıklar elde edersiniz: işte bunda da, aklını kullanan kimseler için bir ders vardır!
(Nahl 67)

İlk önce içki güzel rızktan ayrılmış (Nahl 67)

ikinci olarak kesin bir şekilde yasaklanmamakla birlikte içkide büyük günah ve faydalar bulunduğu, ancak zararının daha büyük olduğu belirtilmiş (Bakara 219)

üçüncü merhalede sarhoş iken namaza yaklaşmak yasaklanmış
(Nisa 43)

son olarak da kesin bir şekilde haram kılınarak şeytan işi bir pislik olduğu bildirilmiştir (Maide 90)

Fecr abi benim bildiğim 4 Merhalede yasaklanmıştır.

Hz. Peygamber, "çoğu sarhoşluk veren şeyin azı da haramdır"
(Tirmizi, Eşribe, 3);

"içkiden sakının, çünkü içki bütün pisliklerin anasıdır"
(Camiu'l-Usul fî Ehadisi'r-Rasul, V/103) buyurmuştur.

İçkinin haram kılınmasında pek çok hikmetler bulunmaktadır. İçki, insanlar arasına kin ve düşmanlık sokabilmekte, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymaktadır.

Yüce Allah içkiyi yasakladığı ayette, "Şeytan, içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi?" buyurmaktadır (Bakara, 2/91). İçki, insanı diğer canlılardan ayıran ve mükellef yapan özelliği olan aklını örtmektedir. Bu sebeple, can ve mal kaybına sebep olan ve pek çok kimsenin sakat kalması sonucunu doğuran trafik kazalarının önemli bir kısmını alkollü sürücüler yapmaktadır.

Sinir sistemini bozduğu için, cinayetlere varan kavgalara yol açmaktadır. İçki boşanmalara kadar varan aile huzursuzluklarına sebep olmaktadır. Bunun yanında, insan sağlığını olumsuz yönde etkilemekte, mide ve karaciğer başta olmak üzere iç organlarında tahribata neden olmaktadır

Yitiksevda 02 Ekim 2009 11:55

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Fecr abi sıra sizde.

Yitiksevda 02 Ekim 2009 13:09

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Soru sormak isteyen kardeşimiz varsa buyursun.

FECR 02 Ekim 2009 16:09

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Helâl ve câiz olan alış-verişlerde müslümanların dikkat etmesi gereken bazı hususlar vardır. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan biri değildir?

a- Çalıntı olan bir malı satmamak veya bile bile satın almamak

b- İhtikârdan (karaborsa) kaçınmak, malı değerinin çok üstünde satmamak

c- Ölçü ve tartının doğru olması ve alış-verişe yalan, yemin veya hilenin karıştırılmaması

d- Her alış-verişte pazarlık yapmak ve akit bitince musâfaha yapmak

Yitiksevda 02 Ekim 2009 16:14

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
d- Her alış-verişte pazarlık yapmak ve akit bitince musâfaha yapmak

FECR 02 Ekim 2009 16:15

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Doğru cevap

sıra sizde

Yitiksevda 02 Ekim 2009 16:19

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Sözlükte "taraftar yardımcı ve fırka" demektir. Kur'an'da da bu anlamda kullanılmıştır ve bu isim Mezhepler tarihinde kullanılmıştır hangi ayetlerde geçmektedir?

FECR 02 Ekim 2009 16:24

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
ŞİA kavramı

Sonra her toplumdan/ŞİADAN Rahman'a en çok kimin baş kaldırdığını ortaya koyacağız19/Meryem-69

Yitiksevda 02 Ekim 2009 16:29

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
(O müşrikler ki,) Kendi dinlerini fırkalara ayırmış ve kendileri de parça parça olmuşlardır; ki her grup kendi elindekiyle övünüp sevinç duymaktadır. (Rum 32)

Fırka olarakta bu ayeti vereyim.

Sıra sizde abi.

FECR 02 Ekim 2009 16:39

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
İslam Devletinin sınırlarını koruyan,Allah için nobet tutan,iç ve dış düşmanlara karşı teyakkuz halinde olan yani hazırlıklı olan kimseye ne denir?

Yitiksevda 02 Ekim 2009 16:42

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Ey iman edenler, sabredin; direnip (düşman karşısında) sebat gösterin; üstün gelin; cihad için hazır ve rabıtalı olun" (Âl-i İmran, 200).

FECR 02 Ekim 2009 16:46

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
kavram nedir?

.......................

FECR 02 Ekim 2009 16:50

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Alıntı:

kıyameri Üyemizden Alıntı
ribat şöyle tanımlamaktadırlar: Ribât, Allah uğrunda savunma yapmak ve düşmanın hücumunu önlemek üzere sınırda hazır vaziyette beklemektir

Ribat,fiilin-yapılan işin adıdır.Bu fiili yapan kişiye ne denir?

Yitiksevda 02 Ekim 2009 16:51

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Cihad?

FECR 02 Ekim 2009 16:51

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Alıntı:

YitikSevda Üyemizden Alıntı
Cihad?

Cihad değil

Yitiksevda 02 Ekim 2009 16:52

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
mücahid

FECR 02 Ekim 2009 16:52

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Alıntı:

YitikSevda Üyemizden Alıntı
mücahid

Mücahid de değil:)

Yitiksevda 02 Ekim 2009 17:04

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
ülkeyi düşman saldırısından korumak için sınırda oturan kimse.allah yolunda savaşan gönüllü müslümanlar.

Kıyamerinin vermiş olduğu cevabın açıklaması

FECR 02 Ekim 2009 17:13

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Alıntı:

kıyameri Üyemizden Alıntı
"Mürabıt"-------------------------------------------

Doğru cevap

sıra sizde

Yitiksevda 02 Ekim 2009 17:49

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Kıyameri kardeşim bu konu izahat gerektiren bir konu eğer cevabımı kabul ederseniz bu sorunuza Bir makale ile yarın cevap verecem....

Yitiksevda 03 Ekim 2009 18:09

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Tevhid Birlik birlemek. Allah'ın varlığını birliğini tek hüküm koyucu olduğunu eşi ve benzeri bulunmadığını bilmek ve buna inanmaktır.Tevhid inancında ana esas Söylenen Kelimei tevhidin manasını bilerek ve yaşayarak söylemektir,Kuru bir söylem ile Tevhidi bir anlayış anlaşılmamış demektir.

Allah'a yakın olma inancı ile Allah'ın birliğine zarar verecek olan heva ve hevesler uğrunda Allah'ın yaratmış olduğu herhangi bir şeyden meddet umma amacıyla yapılanlar ŞİRK kapsamına girer.

Ölülerden yardım,yatırlardan yardım,Allah'ın kulları olanaları kendi ile Allah arasına postacı olarak almalar Tevhidi inanç ile bağdaşmamaktadır.
Mekke müşrikleri kabirlere putlara tapmadıklarını iddia ettikleri halde eylemsel olarak tam tersi uygulamalar yapmakta idiler Yalnız yaptıklarında Allah'a inanmak la beraber bu Taptıklarının Allah'a daha yakın kılma adına yaptıklarını beyan etmekteydiler.

Tevhidi inacın dışındaki her şey Tek ilah inacına zarar verir.Allah birdir ,Rahmandır,Rahimdir,Tek vekildir,Tek ibadet edilecektir,Tek istenecektir vs Allah'a ait olan herhangi bir Kavramı beşere hasretmek Tevhidi inanç değil aksine Atalar inancı Gelenekler dinidir.Allah'ın bizden istemiş olduğu Tevhid hayatın her alanında Hakim olması gereken İslam inancının tümüdür Hiç biri bir birinden bağımsız olarak ele alınmamalı çünkü Parçacı yaklaşımlar Yahudi ve Hristiyanların Dinlerine tahrif etmelerine yol açan inanç sistemlerine dönüşür.

Hakimiyet kayıtsız ve Şartsız Yalnız Allaha aittir,Bu hakimiyeti Beşerde görmek ve Allah'ın kanunları üzere kanunlar sunmak Allah'a meydan okumaktır.Tarih boyunca baktığımızda bu oluşumlarun sonu hüsran olmuştur.Peygamber efendimiz 23 yıllık Risaletinde İnsanlara La ila he illallah demeleri için davet ediyordu,Ama o Müşrikler! Bu kelimenin lafızdan ibaret olmadığını ve ne tür şeylere meydan okumak olduğunun şuurunda idiler ama Müşrik idiler!.

Din olarak benimseyeceğimiz tek din vardır oda Allah'ın İslamı'dır İsim olarak tek benimseyeceğimiz Müslüman/Mümin ismidir bunlar Allah'ın yolunda olanlara verdiği isimlerdir,Bunlardan gayri Din isimleri vs aramak Tevhidi inanç değil İslam dininden sapmadır Yahudileşmeye adım atmadır.

Kıyameri kardeşim Tevhid inancını kısaca belirtecek olursak Allah'ın bütün Emir ve Yasaklarına uyma ve Tebliğ etmedir..............Bunun dışında kalanlar ziyan'dadır

Yitiksevda 03 Ekim 2009 21:55

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Allah’ın islamını takip edenler, Halis Tevhid inancına sahip ve her türlü batıl hurafe inançtan uzak kişilerdir,yani hem Tevhidi düşüncedeyim diyecek hem de başka izimlere hizmet edecek bu öz Tevhid inancı değildir.

İslam toplumunda Tevhidi emirlere ters düşen uygulama ve yöntemler Hz. Osman döneminde Emevi saltanatı ile başlamıştır.Bu başlangıç ile Cehaletin hüküm sürdüğü toplumlara empoze edilen Tevhid inancına Muhalif Din sistemi ile Tevhidi inançlarını kaybederek büyük tahrifatlar yapılmıştır.

Bu konuda Şehid Dr Ali Şeraitinin şu tespiti çok güzel bir örnektir.
"Emevi Sünniliği"ni ve "Safevi Şiiliği"ni oluşturmuş sahih din anlayışına rağmen vahyi ölçülerin örtüldüğü veya ölçüsüzce tevil edildiği bozuk bir din anlayışı kurumlaştırılmıştı.

tevhidi inanca sahip olmakla beraber farklı düşüncelere sahip olunması tevhidi mi? diye soruyorum.

Senin soruna günümüz şartlarına uygun bir cevap vereyim,Tevhidi inanç sistemi Allah’tan başka Egemenlikleri reddetmektir ,Bugün yaşadığımız topluma ülkeye aileye bakalım kendi namımıza neleri Allah’ın hükümlerine uymuyor diye reddediyoruz,Bankadan uzakmıyız?Allah’ın hükümlerine rağmen Beşeri sistemlerin koyduğu hükümleri ne kadar reddedebiliyoruz?
Zalime itaat edilmemesi hususunda ne kadar mücadele veriyoruz?
Allah’ın hükümlerine göre Yasak olan Zina Beşerin hükümlerine göre vesika ile yapılıyor ne kadar karşı duruyoruz?

Bizler hayalden ziyade gerçekler ile Kavramlara bakabilmeliyiz,Yapamadığımız bir şeyi başkalarından beklemek abestir.

Müminler olarak bizlere düşen görev,Zalim ve Zorba güçlere karşı İslami mücadeleden hiçbir an geri durmamaktır.Gerek Müslüman’ların atalar inancına gelenekler dinine efendiler dinine vs bozulmalar ile mücadele etmektir.Muhammed ümmeti olarak öncelikle kendimizi Islah ederek Bozulmuş olan Tevhid inancının yeniden inşası için Emperyalist fikir sahiplerine karşı.Tevhidi mücadeleyi sürdürmek için Tarih boyunca bu mücadeleyi vermiş Alimlerin misyonunu Kuran’i Emirler doğrultusunda sürdürmektir.

Yitiksevda 03 Ekim 2009 22:09

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Alıntı:

kıyameri Üyemizden Alıntı
peki şöyle sorayım o zaman sen tevhidi düşünceye sahip olduğun gibi bende tevhidi düşünce mensubuyum bu noktadan hareketle vahdetin oluşum sürecinde düşünsel farklılıklarımız tevhidi düşüncemize zarar verir mi?
yada bizim gibi herkesin aynı şekilde düşünmesi Tevhid gereği mi?

Kıyameri kardeşim Fıtratımız gereği herkesin bir düşünebilmesi imkansız bir olay.Şöyle örnek vereyim Tevhidi inancı benimsiyoruz ama şu noktada fikirsel bazda tek bir düşünce sistemine sahip olabilmemiz imkansızdır.Örnek senin fıtratın Halim bir kişiliğe sahiptir ve Düşünce yapında bu kişiliğine göre şekillenir.Farzedelim ben daha Sert bir yapıya sahibim benim düşüncelerim daha farklı olur bu düşüncelere şu ortak noktada ele alarak İstenilen Tevhid inancında aynı düşünmüş oluruz Oda KURAN'İ ölçülerdir bu ölçüler kişilere göre değildir Evrenseldir işte bu Evrensel ölçüler bizlerin Tevhidi inancını bir noktaya toplar yoksa herkesin aynı düşünce sistemine sahip olabilmesi imkansız bir şeydir.

Yitiksevda 04 Ekim 2009 11:48

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Fecr abi sıra sizde.....

FECR 04 Ekim 2009 12:17

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Allah İsrailoğullarını Kur'an'da hangi özelliklerinden dolayı "ZALİM" olarak nitelendirmiştir?

Yitiksevda 04 Ekim 2009 13:32

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Artık bundan sonra kim Allah'a karşı yalan uydurup iftira düzerse, işte onlar, zalim olanlardır.
(AL-İ İMRAN/94)



Hani Musa ile kırk gece için sözleşmiştik. Ama sonra siz, onun arkasından buzağıyı (tanrı) edinmiş ve (böylece) zalimler olmuştunuz.
(BAKARA/51)

FECR 05 Ekim 2009 18:15

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Maddelerden birisini yazmışsınız ama başka maddeler de var

Yitiksevda 05 Ekim 2009 19:19

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
1. Allah'a vermiş oldukları ahdi/sözü bozmak (2/Bakara, 55, 61, 65, 84, 86, 90, 93, 100; 3/Âl-i İmran, 112; 4/Nisâ, 154-155; 5/Mâide, 3, 60).

2. Maymunlaşmak (2/Bakara, 65; 7/A'râf, 166).

3. Kör ve sağır kesilmek (5/Mâide, 70-71).

4. Başka tanrılara da inanmak ve onları da güçlü görmek (2/Bakara, 93).

5. Yalnız Allah'a güvenip sadece O'ndan korkmamak (10/Yûnus, 84; 26/Şuarâ, 61-62).

6. Altın buzağıya (altına, elleriyle yaptıkları heykele ve buzağıya) tapmak (2/Bakara, 51-54; 7/A'râf, 148-152; 20/Tâhâ, 86-98; 29/Ankebut, 92).

7. Güzel nimetlere nankörlük (2/Bakara, 61).

8. Cihad ve savaş görevinden kaçmak, ölümden korkmak (5/Mâide, 21-26; 2/Bakara, 46, 95, 246, 249; 59/Haşr, 14).

9. Fesat/bozgunculuk (5/Mâide, 64, 81; 7/A'râf, 163; 17/İsrâ, 4-7).

10. Allah'ın hükümleriyle hükmetmemek (5/Mâide, 44, 45, 47; 62/Cum'a, 5).

11. Peygamberleri yalanlamak ve öldürmek (2/Bakara, 87).

12. "Gözümüzle görmeden inanmayız" demek (2/Bakara, 55).

13. İkrar ettikten hemen sonra inkâr etmek (2/Bakara, 63-64; 4/Mâide, 12).

14. Kitab'ı değiştirmek (2/Bakara, 211, 41-42, 59, 75, 79).

15. Tahrif etmek; Kelimeleri konuldukları yerden değiştirip anlamlarını çarpıtmak (2/Bakara, 75; 4/Nisâ, 46; 5/Mâide, 13, 41; 7/A'râf, 162).

16. Hakka bâtılı karıştırmak (2/Bakara, 42).

17. Ketmetmek; Açıklamaları gereken bilgileri gizlemek (2/Bakara, 159, 174; 3/Âl-i İmran, 187; 5/Mâide, 15; 6/En'am, 91).

18. Alçak dünyanın metâını, âhirete tercih etmek (7/A'râf, 169).

19. Hayırlıyı hayırsızla değiştirmek (2/Bakara, 61).

20. Ahireti dünyayla değiştirmek (2/Bakara, 86)

21. İsyankârlık ve aşırı gitmek (2/Bakara, 61, 65; 3/Âl-i İmran, 112; 4/Nisâ, 160-161; 5/Mâide, 78; 6/En'am, 146).

22. "İşitittik ve isyan ettik" diyecek kadar küstahlaşmak (4/Nisâ, 46).

23. Gerekli gördükleri her yalanı söyleyebilmek (5/Mâide, 40-42).

24. Devamlı harp ve fitne çıkarmaya çalışmak (5/Mâide, 64)

25. Firavun'un işbirlikçisi kapitalist Karun'a özenmek: (28/Kasas, 79).

26. Rüşvet alıp vermek (5/Mâide, 42, 62).

27. Fâiz yemek (3/Âl-i İmran, 161; 4/Nisâ, 161).

28. Başkalarının malını haksız yere yemek (3/Âl-i İmran, 161).

29. Bâtıl yollarla insanların mallarını yemek (3/Âl-i İmran, 75; 4/Nisâ, 161; 9/Tevbe, 34).

30. Cimrilik (Kendi malında) (4/Nisâ, 53).

31. Müsrif olmak/savurganlık (Doğa ve diğer insanlar konusunda) (5/Mâide, 32).

32. Nankörlük (2/Bakara, 40, 47, 122; 5/Mâide, 20; 10/Yûnus, 93).

33. Dünyaya çok hırslı/düşkün olmak ve dünyayı aşırı sevmek (2/Bakara, 96; 4/Nisâ, 53; 7/A'râf, 169).

34. Zâlimlik (2/Bakara, 92).

35. Kasvet/Kalp katılığı, kalbin taşlaşması (2/Bakara, 74).

36. Kalbin perdelenmesi, kılıflanması (2/Bakara, 88).

37. Kalbin mühürlenmesi (3/Âl-i İmran, 155).

38. Kalbindeki sapma dolayısıyla kör ve sağır duruma gelmek (5/Mâide, 78).

39. Sûret-i haktan gözükerek başkalarına iyiliği emredip kendi nefsini dışta bırakmak (2/Bakara, 44).

40. İyiliği emredip kötülükten sakındırma görevini yapmamak (5/Mâide, 79).

41. Aşırılık, haddi aşmak ve küfre koşmak (5/Mâide, 41).

42. Şeytana tâbi olmak (2/Bakara, 102).

43. Putlara ve şeytana inanıp tâğuta tapınmak (4/Nisâ, 51; 5/Mâide, 60).

44. Mü'minleri de saptırmaya çalışmak (4/Nisâ, 44).

45. Mü'minlere inanmamak (2/Bakara, 75; 4/Nisâ, 51; 5/Mâide, 43).

46. Kendi yanlış dinlerine davet etmek (2/Bakara, 135, 136; 3/Âl-i İmran, 72, 73).

47. Mü'minleri imanlarından sonra küfre döndürmeyi istemek (2/Bakara, 109).

48. Allah'ın nurunu söndürmek istemek (9/Tevbe, 32-33).

49. Mü'minlerin aleyhine müşriklerle dostluk kurmak (5/Mâide, 80-81).

50. Hâinlik yapmak (5/Mâide, 13, 32).

51. Antlaşmalara uymamak (8/Enfâl, 56, 57).

52. Bir insanın (Hz. İsa'nın) tanrılığını iddia etmek (5/Mâide, 72, 75, 116, 117).

53. Kur'an'ı hasetliğinden ve mevki hırsından dolayı inkâr etmek (2/Bakara, 89-91, 101; 3/Âl-i İmran, 112; 4/Nisâ, 54; 6/En'am, 91).

54. Münâfıklık ederek insanlara rastlayınca "inandık" demek (2/Bakara, 76).

55. Kendi yorumlarını (elleriyle yazdıklarını) Allah'tan gelen vahiy gibi sunarak gerçek vahye engeller çıkarmaya çalışmak (2/Bakara, 79).

56. Kendilerinden olmayanlara karşı sorumlulukları olmadığı iddiasıyla insanları aldatmaktan geri durmamak (3/Âl-i İmran, 75).

57. Âhireti de kimseye bırakmamak; Sayılı birkaç gün azaplarını/cezalarını çektikten sonra doğru cennete gönderileceklerine inanmak (2/Bakara, 80).

58. Rasül'e uymayan bir topluluğa ve yalana kulak vermek. "Peygamber, hoşunuza giden bir şey söylerse kabul edin; yoksa reddedin" demek (5/Mâide, 41).

59. Göre göre, bile bile Allah'ın âyetlerini inkâr etmek (Âl-i İmran, 70).

60. Bilginlerini tanrı edinmek (9/Tevbe, 31, 34).

61. Tekrar tekrar dinden dönmek (4/Nisâ, 157).

62. Allah'ın rahmetinden kovulmak (2/Bakara, 88; 4/Nisâ, 46, 156, 157).

63. Lânetlenmek ve Allah'ın gazabına uğramak (5/Mâide, 3, 60)

64. Dostlukları olmaz (2/Bakara, 105, 120, 145; 5/Mâide, 51, 80, 82; 60/Mümtehine, 13).



Bu özelliklerinin içinde günümüzde nice "müslümanım" diyenlerce aynen uygulanan şu yahudi karakterlerine dikkat çekmek gerekmektedir:



Irkçılık ve taassup, üstün ırk oldukları iddiası

(5/Mâide, 18; 2/Bakara, 80).

Materyalizm ve dünyevîleşme, maddeyi putlaştırma, altına ve heykele tapma (2/Bakara, 51-54; 7/A'râf, 148-152; 20/Tâhâ, 86-98; 29/Ankebut, 92).

Eşlerini kıskanmama, domuz gibi yaşadıklarından domuza çevrilmeleri (5/Mâide, 60)

Maymunca taklitçilik ve şahsiyetsizlik özelliklerinden maymuna çevrilmeleri (2/Bakara, 65; 5/Mâide, 60; 7/A'râf, 166).

Dâvâları için her yolu meşrû görmeleri, yalan söylemeleri

(5/Mâide, 13, 32, 41).

Sözlerinde durmamaları (2/Bakara, 55, 61, 65, 84, 86, 90, 93, 100; 3/Âl-i İmran, 112; 4/Nisâ, 154-155; 5/Mâide, 3, 60).

Sihirle uğraşma (2/Bakara, 102).

Ahlâkî dejenerasyon (3/Âl-i İmran, 188).

Toplumda fesâdı, fuhşu yaygınlaştırma (5/Mâide, 64).

Bilginlerini tanrı edinmek (9/Tevbe, 31, 34).

Dini tahrif (2/Bakara, 59, 75, 79; 4/Nisâ, 46; 5/Mâide, 13, 41; 7/A'râf, 162).

İmanda pazarlık, Allah'ı açıkça görmediçe inanmayacağız" demek (2/Bakara, 55).

Dinlerini paramparça etmek, hizipçilik ve tefrika (6/En'am, 159).

Gerçeği bile bile inat (3/Âl-i İmran, 70).

Allah'ın hükümleriyle hükmetmemek

(5/Mâide, 44, 45, 47; 62/Cum'a, 5).


Fecr abim alıntı ama birini birinden ayıramadım hepsi mevcut onlarda bende hepsini verdim......:)

FECR 05 Ekim 2009 19:25

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Allah razı olsun
Geniş olarak açıklamışsınız

Sıra sizde

Yitiksevda 07 Ekim 2009 11:59

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Kuranda beşerin Amelleri içinde en çok faziletli olanı hangisi?

FECR 07 Ekim 2009 12:49

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
İNFAK ve CİHAD mı?
İsteyen, istemeyen, hepiniz savaşa çıkın. Allah yolunda mallarınızla, canlarınızla cihat edin. Bilirseniz bu sizin için hayırlıdır.9/Tevbe-41
Allah'a ve Peygamberine inanırsınız; Allah yolunda canlarınızla, mallarınızla cihat edersiniz; bilseniz, bu sizin için en iyi yoldur.61/Saf-11

Yitiksevda 07 Ekim 2009 13:12

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Evet abi..

FECR 07 Ekim 2009 13:30

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Müminler için nerede korku ve üzüntü yoktur?

Yitiksevda 07 Ekim 2009 13:32

re: Kuranı Kerim Hakkında Sorular/Medineweb Çalışması
 
Şüphesiz, iman edenler(le) yahudiler, hristiyanlar ve sabiiler(den kim) Allah'a ve ahiret gününe iman eder ve salih amellerde bulunursa, artık onların Allah katında ecirleri vardır. Onlara korku yoktur ve onlar mahzun olmayacaklardır. (Bakara 62)


SAAT: 06:22

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320