![]() |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Kuranın sadece zahiri anlamlarını esas alırsak;şu ayeti nasıl anlamalıyız? ''قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ'' ''Yalancılar ,öldürülsün.''zariyat 10.ayet |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
Her dilin kendine mahsus deyimleri vardır. Başka bir dile çevrildiği zaman anlamsız bir mana anlaşılabilir. Mesela;Türkeçe'de kullanılan "ağzına sağlık" kelimesi başka dile çevirdiğimizde karşıdaki kimse bu cümleden bir şey anlamaz. Yine; "Açık elli kimse" denilince cömert kişi kastedilir. Bu deyimi arapçaya çevirdiğinde arap bu deyimi anlamaz. Cömerti ifade eden arapçada bir çok kelime vardır. Arapça'daki "kutile" kelimesi de bir deyimdir. Zahiri anlamını alırsan meçhul fiil olarak" öldürüldü" anlamına gelir. Ama kullanılan anlamı "yazıklar olsun, tuh olsun,yok olsun, canı cıkacısalar" anlamına gelir. Ayet şuanlama gelir: Yalancıların canı cehenneme, yuh olsun onlara, yazıklar olsun yalancılara, Kahrolsun o yalancılar, İki yakaları bir araya gelmesin yalancıların" anlamlarına gelir |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
|
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Tabii Bir kelimenin zahiri mi yoksa mecazi mi olduğunu ayetlerin siyak ve sibakına bakılır anlaşılır. Bir de Arapçada bir kelimenin 3-5 anlamı olabiliyor. Ayetteki anlamın hangisi olduğu da yine siyak ve sibakından anlaşılır. Ayrıca Arap literatüründe nasıl kullanıldığına bakılır. |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Kur'an'da geçen bir kelime Sırtlar, yollar, dağlar, kenarlar anlamına gelir. Ve çoğul bir ifadedir.Kur'an'da 1 ayette geçer. Bu kelime nedir? |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
Sırtlar, dağlar, yollar, kenarlar anlamına gelen ve 'menkıb' ke*limesinin çoğulu olan bu kelime [799] bir ayette şöyle geçer: "Yeryüzünü, size boyun eğdiren O'dur; öyleyse yerin sırtlarında dolaşın, Allah'ın verdiği rızıktan yiyin; sonunda dönüş O'nadır. Mülk suresi 15. Ayet(: |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
ArO* |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Kur'an'da geçen EHAD ve VAHİD arasında ne gibi fark vardır? |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular Alıntı:
Ehad sıfatı sadece Allah için kullanılır ama Vahid sıfatı hem Allah için hemde başka varlıklar için kullanılır. Ehad: Sözlükte “bir, tek, yegane, biricik” anlamlarına gelir. Dişili ihdâ, çoğulu âhâddır. Ehad kelimesi Kur'ân'da yalın ve izâfet terkibi halinde 85 defa geçmiştir. Allah'ın ehad ismi sadece İhlas sûresinin 1. âyetinde geçmiştir; “De ki O Allah tektir,” (Kul hü vallahü ehad) Vâhid sözlükte ortağı, misli bulunmayan bir, tek demektir. Vâhid kelimesi Kur'ân'da 36 defa geçmiş ve; “bir tek” anlamında yemeğin (Bakara, 2/61), kapının (Yûsuf, 12/67), suyun (Ra'd, 13/4), ölümün (Furkân, 25/14), toplumun (Bakara, 2/213), nefsin (Nisâ, 4/1), milletin (Nisâ, 4/102), sesin (Yasîn, 36/29), koyunun (Sâd, 38/23) ve çarpmanın (Hâkka, 69/14) sıfatı olarak; bir kimse anlamında (Nisâ, 4/11) ve Allah'ın isminin sıfatı olarak kullanılmıştır. “İlâh'ınız bir tek ilâhtır” (Bakara, 2/163, Nahl, 16/22), “Ancak Allah bir tek ilâhtır” (Nisâ, 4/171), “Bir tek ilâh'tan başka ilâh yoktur” (Mâide, 5/73), “Gerçekten ilâhınız tektir” (Sâffât, 37/4) |
Cevap: Kuranı Kerim Hakkında Sorular İstediğim cevap bu değildi maalesef, cevabın net değil Cevap şu idi: Ehad ve Vahid arasında fark vardır, ikisi aynı değildir. Vahid; parçalardan oluşan birdir. Ehad ise parçalanamayan birdir. Vahidi parçalayabiliriz, ama Ehad‟ı parçalayamayız çünkü parçalardan oluşmaz. Mahiyeti, hüviyetinin aynıdır. Vahid‟in atomuna kadar ineriz ve mahiyetini yok edebiliriz. Ehad; Biricik tek, bir tek, eşsiz tek diyebiliriz ama yetmez. Ehad; sıfatı müşebbehedir. Vahid ise ismi fail‟dir. Fiil; bir özneye fiil nispet edildiği zaman onun zatına değil sıfatına nispet edilmiş olur, dolayısıyla cevherinden değildir. Ama bir özneye bir fiil ismi fail‟le nispet edildiği zaman onun cevherine nispet edilmiş olur. Bir özneye bir fiil Sıfatı müşebbehe ile nispet edilirse, bu aslında onda kesintili değil, sürekli olarak zatına ait olduğu, yani zatından ayrı düşünülemeyecek olduğuna delalet eder. Yani Ehad O‟nun zati sıfatıdır. Mesela Rahim sıfatı, Gaffar sıfatı, Alim sıfatı başkalarına da verilebilir. Ahmet Alimun diyebiliriz, ama Ahmet Ehadun diyemeyiz. Allah‟ın zatından kopmazlığı ifade eder.(Mustafa İslamoğlu -Meal Tefsirinden) |
SAAT: 06:08 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.