Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Tasavvuf-Tarikat (https://www.forum.medineweb.net/647-tasavvuf-tarikat)
-   -   vesile arayın... (https://www.forum.medineweb.net/tasavvuf-tarikat/22769-vesile-arayin.html)

bilinmez 29 Eylül 2012 16:56

Cevap: vesile arayın...
 
Alıntı:

fetihcan Üyemizden Alıntı (Mesaj 191157)
Can Kardeşim; algılama herkeste farklı olduğu için sanırım anlatmak istediğimin ne olduğu konusunda farklı bir görüş belirtmişsin...Yazdıkların doğrudur, ayetler de doğrudur...Namaz konusunda yazışacaksak evet sayfalar dolusu yazışırız...
Lakin benim alnlatmak istediğim;
idrak ediLmeyecekmi ki namaz bir ruh halidir,yürürken bile icra edilebilen,manada ise Allaha teslim olmaktır mesela ben 24 saat namaz halindeyim hamd olsun olamayanlar düşünsün...TESLİMİYET YOKSA GÜNDE 100 REKAT DOĞRUL KALK NAFİLEEE...
YANİ SONUÇTA anlamak anlamak anlamakkkkk....bu kadarrrr...
her kolaylığı vermiş ALLAH ayetler ile anlayanaaaa...
Ona bakarsan NAMAZ kuranda 5 vakit diye hiç bahsedilmez...Cenaze namazının kılınması yada kıldırılması zorunlu değildir? yatsı namazı – ikindi namazı – kuşluk namazı – vitir namazı – bayram namazı – tövbe namazı (normal namazda zaten tevbe ediyoruz) – üç aylar namazı – kadir gecesi namazı – kandil namazları – on gün namazı – adak namazı – güneş ve ay tutulması namazı … daha ismini sayamadığım bir çok namaz türü Kuran’da geçmemektedir....aksini ispatlayan bir ayet varsa yazın lütfen...İnsanı değiştiren insandır. Dini değiştiren şeytandır. İslam’a ve apaçık bir kitap olan Kuran’a kurulan tuzaklara düşmemenizin tek yolu, O’ndaki hükümleri iyice kavrayabilmek ve bolca Kuran okumakla mümkündür. Önemli olan işin özünü kavrayabilmek ve sonradan dine sokulmuş hurafeleri bir kenara atarak, sadece Kuran’ı esas alarak, ibadetlerimize yön vermektir esas olan. Allah kıldığı namazdan haberi olan ve namazında sürekli olan kullarından eylesin!Yani bir takım durumlar BEŞERİLERİN hayatımıza soktuğu durumlardır..İsteyen istediğini uygular GETİRİSİ ve GÖTÜRÜSÜ ona göredir LAKİN OLMAYANLARIDA BU BÖYLEDİR DİYE DİRETMEK KURANA GÖRE HANGİ DURUMA DÜŞMEKTİR?

Fetihcan namazda bi huşu olması lazım[siz buna ruh hali diyorsunuz kanımca],yalnız kıyam ruku secdeli ve kurandan kolayına geleni okumak,Allahı hamdile tespih etmekli namaz[salat],ile sizin bahsettiğiniz GÜNÜN HER SAATİ İÇERİSİNDEKİ RUH HALİ namazı[buna kuran hamd ile tespih diyor],farklı dır ve kıyam ruku secdeli salat[namaz] ,sizin bahsettiğiniz günün her saatindeki salatı kapsar,kendi içerisinde barındırır ,BUNA 5 VAKİTLİ SALAT[namaz] diyoruz.Yalnız günün her saatindeki sizin bahsettiğiniz,ruku,secde,kıyamsız olan salat ,kıyam ruku,secdesli salatı kapsamaz,aradaki fark bu,yalnız kuranda sizin bahsettiğiniz sürekli Allahı tespih etmekli,salatta vardır...

Esadullah 30 Eylül 2012 14:17

Cevap: vesile arayın...
 
[QUOTE=bilinmez;191166][QUOTE=Esadullah;191150]

esedullah peygamber şuan yok ve kuranı anlamak isteyen her insanda kuranı anlaya bilir bunu Allah kamer süresinin bi kaç yerindede kuranın başka yerlerindedede beyan etmiş...İNSANLARIN ANLAYACAĞI ŞEKİLDE KURANI İNDİRDİK ÖĞÜT ALAN YOK MU DUR,diye,

Zaten peygamber olsaydı,şuan ben ve siz bu konuları konuşuyor olmazdık değil mi..

Peygamber yani bizim hitabımızla Resulullah s.a.v evet bedenen yoktur lakin biz O varmışcasına iman etmekteyiz, varlığınıda hissetmekteyiz Allah yolunda ödürülenler ölü değilse bunun en başını Resulü Kibriya s.a.v çeker ...Zahiren yok olması Onun s.a.v getirdiklerinin hükmünü kaldırmaz Kuranda Onun s.a.v bildirdiği öğrettiği gibidir ...

Resulullah s.a.v döneminde ebu cehiller ve inatla inkar eden yahudiler vardı bugün olsaydı yine aynı olurdu unutmayın hidayet Allahın c.c. elindedir..


Gelelim abdestin bozulmasıyla alakalı duruma,asl olan şu ayetlerin hükmüdür,

Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir. (NİSA SURESİ / 43)

Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz. (MAİDE SURESİ / 6 )
...

Şimdi eğer aslolan bu ayetlerin hükmü ise sorarız ;

Sarhoş olabiliriz ve ayılınca abdest alabiliriz öylemidir ?

Siz her ayak yolundan cıkınca abdest almak zorundasınız eğer su yoksa teyemmüm etmek zorundasınız öylemi..?

Siz yellenmekten, bevlden sonra akan damladan, meziden dolayı abdest almıyorsunuz doğrumudur...?

Siz her namaza kalktığınızda abdestli olsanız dahi abdest almak zorundasınız çünki ayette hüküm budur ?Ve sadece belirtilen uzuvları yıkıyarak abdest almış olursunuz ?


Teyemmüm bu ayete göre nasıl alınır sadece ele ve yüze mi sürülcek toprak, yeterlimidir ...? Bu toprağın türü , cinsi nedir ?


Sorularıma cevap yazarsanız sevinirim


elif,lam,mim bunlarıda Allahın dışında hiç kimse bilemez,peygamber dahi olsa ve bu harfler herhangi hüküm belirtmez sadece Allahtandır deyip iman ediyorum var mı sıkıntısı...

O zaman demek oluyorki Kuran sadece belirli ayetler ile değil bir disiplin içinde ele alınmalı değilmi, Allah c.c. Kuranda herşeyi yazmıştır ama öyle bir kitaptırki İnanlara hidayet İnkar edenlere delalet kaynağıdır, bundan dolayı Kuran ele alınırken ayetler komple bir disiplin ve ahenkle ele almak lazım , Kuran Resulullahsız s.a.v anlaşılmaz derken ki amacımkda buydu zaten Resulullahtan daha başka fazla anlayabilecek bir varlık varmıki gayrısına bakalım, zaten alimler velilerde bu yol üzere değillermi ? Aslolan hükümde evvela Kuran eğer tam hüküm çıkmazsa Sünnet ve devam eden sistem kullanılan sistemdir ....


Şimdi meal = yaklaşık olarak anlamı demekse

birincisi tam olarak itibar edemeyiz dikkat etmekte fayda vardır , Arap belagatı çok geniştir ve zengindir bir kelimenin onlar anlamı olabillir acizane bilgimiz budur , demekki bu kadar zengin bir dilde yaklaşık olarak verilen karşılıkları ii tahlil etmek lazım

Tefsir metodunda bile tam anlamı ile anlaşılmayan bir kitap gelin görünki hadislerle ve rivayetlerle ancak tefsir edilebilmiş , Allah c.c. murad ettiğine açar sıralrı ve murad olunan insanlara aktarılır bu murtazadan olsa ne a dan olsa ne fark eder önemli olan nilgiyi almak değilmidir ...?

uzatmak istemiyorum ...vesselam

Esadullah 30 Eylül 2012 14:23

Cevap: vesile arayın...
 
Alıntı:

fetihcan Üyemizden Alıntı (Mesaj 191157)
Can Kardeşim; algılama herkeste farklı olduğu için sanırım anlatmak istediğimin ne olduğu konusunda farklı bir görüş belirtmişsin...Yazdıkların doğrudur, ayetler de doğrudur...Namaz konusunda yazışacaksak evet sayfalar dolusu yazışırız...
Lakin benim alnlatmak istediğim;
idrak ediLmeyecekmi ki namaz bir ruh halidir,yürürken bile icra edilebilen,manada ise Allaha teslim olmaktır mesela ben 24 saat namaz halindeyim hamd olsun olamayanlar düşünsün...TESLİMİYET YOKSA GÜNDE 100 REKAT DOĞRUL KALK NAFİLEEE...
YANİ SONUÇTA anlamak anlamak anlamakkkkk....bu kadarrrr...
her kolaylığı vermiş ALLAH ayetler ile anlayanaaaa...
Ona bakarsan NAMAZ kuranda 5 vakit diye hiç bahsedilmez...Cenaze namazının kılınması yada kıldırılması zorunlu değildir? yatsı namazı – ikindi namazı – kuşluk namazı – vitir namazı – bayram namazı – tövbe namazı (normal namazda zaten tevbe ediyoruz) – üç aylar namazı – kadir gecesi namazı – kandil namazları – on gün namazı – adak namazı – güneş ve ay tutulması namazı … daha ismini sayamadığım bir çok namaz türü Kuran’da geçmemektedir....aksini ispatlayan bir ayet varsa yazın lütfen...İnsanı değiştiren insandır. Dini değiştiren şeytandır. İslam’a ve apaçık bir kitap olan Kuran’a kurulan tuzaklara düşmemenizin tek yolu, O’ndaki hükümleri iyice kavrayabilmek ve bolca Kuran okumakla mümkündür. Önemli olan işin özünü kavrayabilmek ve sonradan dine sokulmuş hurafeleri bir kenara atarak, sadece Kuran’ı esas alarak, ibadetlerimize yön vermektir esas olan. Allah kıldığı namazdan haberi olan ve namazında sürekli olan kullarından eylesin!Yani bir takım durumlar BEŞERİLERİN hayatımıza soktuğu durumlardır..İsteyen istediğini uygular GETİRİSİ ve GÖTÜRÜSÜ ona göredir LAKİN OLMAYANLARIDA BU BÖYLEDİR DİYE DİRETMEK KURANA GÖRE HANGİ DURUMA DÜŞMEKTİR?

Şu yirmidört saat namaz hali Kuranda nerde geciyor öğrenmek istedim kardeşim bilgilendirirseniz sevinirim , vesselam

bilinmez 30 Eylül 2012 15:52

Cevap: vesile arayın...
 
Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir. (NİSA SURESİ / 43)

Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz. (MAİDE SURESİ / 6 ) ...

Şimdi eğer aslolan bu ayetlerin hükmü ise sorarız ;

Sarhoş olabiliriz ve ayılınca abdest alabiliriz öylemidir ?

cevab...esedullah kuranı bizler anlamaya çalışınca,1400 yıl önceki indiği dönemde,yani parça parça anlamaya çalışamayız,çünkü kuranın iniş süresindeki vahiy sıcak ken ve devam ederken,şuan vahiy bizim dönemimizde soğuk ve tamamlanmış bir biçimdedir.Bizler kuranı parça parça hayatımıza geçiremeyiz,yukardaki ayette geçen sarhoşluğu ve sarhoşluk nedenini KURANIN BÜTÜNÜNDE bulmaya çalışıp,hayatımıza geçirmek zorundayız.yani sarhoşluğa götüren etken ne ise,ki buda sarhoşluk vern içkilerdir ve buda yasak[haram],hükmündedir kuran bütünlüğünde..kısacası yukardaki ayetin indiği süreçte halen sarhoşluk veren içkilerin yasaklanmışlığı olmadığı için,o dönemin insanı için ,içkinin verdiği sarhoşluktan sonra ABDEST ALIP NAMZINI KILMADA SAKINCA YOKTU,AMA BİZİM ZAMANIMIZDA TAMAMLANMIŞ OLAN DİNİN VAHİYSİNDE BU DURUM TAMAMEN YASAK,İÇKİNİN HARAMLIĞINDAN DOLAYI...
.................................................. .................................................. .................................................. ........
Siz her ayak yolundan cıkınca abdest almak zorundasınız eğer su yoksa teyemmüm etmek zorundasınız öylemi..?

CEVAB..Evet her müslüman namaz kılmadan önce ayak yoluna[tuvalete],gitmişse abdest almak zorundadır,ayetin hükmüde o yöndedir.
.................................................. .................................................. .................................................. .....
Siz yellenmekten, bevlden sonra akan damladan, meziden dolayı abdest almıyorsunuz doğrumudur...?

cevab..yellenmek,ayak yoluna [tuvalete] giden her insanda olan bi durumdur,ayak yoluna gitmeden yellenen insanın abdestinin bozulduğunu söyleyen görüşlerin dayandığı içtihadlerde bundan dolayıdır kanaatindeyimihatta yanılmıyorsam imamlardan birinin yellenmenin abdesti bozmadığı görüşüde var[yanılmıyorsam].bevlden sonra akan damladan,buda her insanda olmayan sağlığı ilgilendiren bi durumdur,ve bu durum çoğu insanda vesveseye yol açıyor,halbuki zaruretlerde asl olan ne ise o yapılmalı ve bende bu durum olmuyor elhamdulillah...
.................................................. .................................................. .................................................. ......
Siz her namaza kalktığınızda abdestli olsanız dahi abdest almak zorundasınız çünki ayette hüküm budur ?Ve sadece belirtilen uzuvları yıkıyarak abdest almış olursunuz ?

cevab..ayeti bütünlük içinde anlamaya çalışınca,namaza kalkınca abdest alın,hitabı abdestin varsada alın demek olsaydı,devamında ayak yolunda gelmişseniz demezdi,yani bu durumlar açıklanmazdı,ben o şekilde içtihade derek varsa abdestim almıyorum,ama bazende alıyorum.ha bazı görüşlere göre her namaza kalkınca abdest alınması lazım deniliyorsa bunuda takva babında değerlendirerek gayet güzel karşılıyor ve anlıyorum.yani bi sıkıntı yok..

.................................................. .................................................. .................................................. ..
Teyemmüm bu ayete göre nasıl alınır sadece ele ve yüze mi sürülcek toprak, yeterlimidir ...? Bu toprağın türü , cinsi nedir ?


Sorularıma cevap yazarsanız sevinirim

cevab...ayette bahsedildiği kadar yeterli olandır.toprağın temizliği içinde necis barındırmamasıyla alakalıdır..
.................................................. .................................................. ....
elif,lam,mim bunlarıda Allahın dışında hiç kimse bilemez,peygamber dahi olsa ve bu harfler herhangi hüküm belirtmez sadece Allahtandır deyip iman ediyorum var mı sıkıntısı...

O zaman demek oluyorki Kuran sadece belirli ayetler ile değil bir disiplin içinde ele alınmalı değilmi, Allah c.c. Kuranda herşeyi yazmıştır ama öyle bir kitaptırki İnanlara hidayet İnkar edenlere delalet kaynağıdır, bundan dolayı Kuran ele alınırken ayetler komple bir disiplin ve ahenkle ele almak lazım , Kuran Resulullahsız s.a.v anlaşılmaz derken ki amacımkda buydu zaten Resulullahtan daha başka fazla anlayabilecek bir varlık varmıki gayrısına bakalım, zaten alimler velilerde bu yol üzere değillermi ? Aslolan hükümde evvela Kuran eğer tam hüküm çıkmazsa Sünnet ve devam eden sistem kullanılan sistemdir ....

cevab..kırmızıyla renklendirdiğim kısmına tamamen katılıyorum,Rasulullahtan daha iyi anlaya bilecek bir varlık varmıki sorusu tamamen duygusallıktır ve kabul edilemez ve cevaplanamaz bi sorudur,böyle soruda,böyle sorularaad cevap olmaz.Yalnız Allahın tanımına uymaya çalışan her müslüman Allahın rasulleri kadar vahiyi anlama kapasitesindeler,yaterki Sadece Allahın metoduna uygun davransınlar,yoksa eğer her müslüman olmak isteyen Allahın vahiysini rasuller kadar anlama yetisine hayız olmasalardı,peygamberlik devam etmesi gerekirdiki,hak ve batıl apaçık insanlara ayen,beyan oluna bilsin..Alimler,veliler konusuna gelince,benim alimlik ve velilik tanımım kuranın tanımına göredir.ve sizden bi ricam siz KURANA GÖRE ALİM VE VELİLİK,adlı bi başlıkta bu konuyu bizlere günümüzede güncelleyerek açabilirmisiniz,bakalım kim alim,kim belam görelim...
.................................................. .................................................. .................................................. ....

Şimdi meal = yaklaşık olarak anlamı demekse

birincisi tam olarak itibar edemeyiz dikkat etmekte fayda vardır , Arap belagatı çok geniştir ve zengindir bir kelimenin onlar anlamı olabillir acizane bilgimiz budur , demekki bu kadar zengin bir dilde yaklaşık olarak verilen karşılıkları ii tahlil etmek lazım

Tefsir metodunda bile tam anlamı ile anlaşılmayan bir kitap gelin görünki hadislerle ve rivayetlerle ancak tefsir edilebilmiş , Allah c.c. murad ettiğine açar sıralrı ve murad olunan insanlara aktarılır bu murtazadan olsa ne a dan olsa ne fark eder önemli olan nilgiyi almak değilmidir ...?

uzatmak istemiyorum ...vesselam [/QUOTE],

cevab...esedullah kuran sır,vır kitabı değildir,hakkı ve batılı apaçık ortaya koyan ve anlaşılır bi kitaptır,KİM BEN KURANIN SIRRINA VAKIFIM VEYA KURAN SIRLIDIR,diyorsa vallahide,billahide o kişi vır[yalan] söylüyor...ve kurana iftira atıyordur bunada dikkat...

fetihcan 01 Ekim 2012 09:19

Cevap: vesile arayın...
 
Alıntı:

Esadullah Üyemizden Alıntı (Mesaj 191212)
Şu yirmidört saat namaz hali Kuranda nerde geciyor öğrenmek istedim kardeşim bilgilendirirseniz sevinirim , vesselam

Böyle bir şeymi yazmışım?
Yani sadece maksat yazmak olsun misali cevap veren, yazılanları okumaman ve ne anlatılmak istediğini algılayamaman dan kaynaklanan sorununla SENİ baş başa bıraklıyorum...düşünceli000

Esadullah 01 Ekim 2012 10:37

Cevap: vesile arayın...
 
Esadullah´isimli üyeden alıntı [Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
Şu yirmidört saat namaz hali Kuranda nerde geciyor öğrenmek istedim kardeşim bilgilendirirseniz sevinirim , vesselam


Alıntı:

fetihcan Üyemizden Alıntı (Mesaj 191299)
Böyle bir şeymi yazmışım?
Yani sadece maksat yazmak olsun misali cevap veren, yazılanları okumaman ve ne anlatılmak istediğini algılayamaman dan kaynaklanan sorununla SENİ baş başa bıraklıyorum...düşünceli000


Alıntı:

fetihcan Üyemizden Alıntı (Mesaj 191157)
Can Kardeşim; algılama herkeste farklı olduğu için sanırım anlatmak istediğimin ne olduğu konusunda farklı bir görüş belirtmişsin...Yazdıkların doğrudur, ayetler de doğrudur...Namaz konusunda yazışacaksak evet sayfalar dolusu yazışırız...
Lakin benim alnlatmak istediğim;
idrak ediLmeyecekmi ki namaz bir ruh halidir,yürürken bile icra edilebilen,manada ise Allaha teslim olmaktır mesela ben 24 saat namaz halindeyim hamd olsun olamayanlar düşünsün...TESLİMİYET YOKSA GÜNDE 100 REKAT DOĞRUL KALK NAFİLEEE...
YANİ SONUÇTA anlamak anlamak anlamakkkkk....bu kadarrrr...
her kolaylığı vermiş ALLAH ayetler ile anlayanaaaa...
Ona bakarsan NAMAZ kuranda 5 vakit diye hiç bahsedilmez...Cenaze namazının kılınması yada kıldırılması zorunlu değildir? yatsı namazı – ikindi namazı – kuşluk namazı – vitir namazı – bayram namazı – tövbe namazı (normal namazda zaten tevbe ediyoruz) – üç aylar namazı – kadir gecesi namazı – kandil namazları – on gün namazı – adak namazı – güneş ve ay tutulması namazı … daha ismini sayamadığım bir çok namaz türü Kuran’da geçmemektedir....aksini ispatlayan bir ayet varsa yazın lütfen...İnsanı değiştiren insandır. Dini değiştiren şeytandır. İslam’a ve apaçık bir kitap olan Kuran’a kurulan tuzaklara düşmemenizin tek yolu, O’ndaki hükümleri iyice kavrayabilmek ve bolca Kuran okumakla mümkündür. Önemli olan işin özünü kavrayabilmek ve sonradan dine sokulmuş hurafeleri bir kenara atarak, sadece Kuran’ı esas alarak, ibadetlerimize yön vermektir esas olan. Allah kıldığı namazdan haberi olan ve namazında sürekli olan kullarından eylesin!Yani bir takım durumlar BEŞERİLERİN hayatımıza soktuğu durumlardır..İsteyen istediğini uygular GETİRİSİ ve GÖTÜRÜSÜ ona göredir LAKİN OLMAYANLARIDA BU BÖYLEDİR DİYE DİRETMEK KURANA GÖRE HANGİ DURUMA DÜŞMEKTİR?


fetihcan 01 Ekim 2012 11:15

Cevap: vesile arayın...
 
TEKRAR ANLAMAN İÇİN

Böyle bir şeymi yazmışım?
Yani sadece maksat yazmak olsun misali cevap veren, yazılanları okumaman ve ne anlatılmak istediğini algılayamaman dan kaynaklanan sorununla SENİ baş başa bıraklıyorum...düşünceli000

Esadullah 01 Ekim 2012 17:36

Cevap: vesile arayın...
 
Alıntı:

fetihcan Üyemizden Alıntı (Mesaj 191334)
TEKRAR ANLAMAN İÇİN

Böyle bir şeymi yazmışım?
Yani sadece maksat yazmak olsun misali cevap veren, yazılanları okumaman ve ne anlatılmak istediğini algılayamaman dan kaynaklanan sorununla SENİ baş başa bıraklıyorum...düşünceli000

Sizinle münazara edemiyeceğimizi anlamış olduk sağolun kardeşim, vesselam

Esadullah 01 Ekim 2012 17:40

Cevap: vesile arayın...
 
Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 191225)
Ey iman edenler, sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud kadınlara dokunmuş da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir. (NİSA SURESİ / 43)

Ey iman edenler, namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın, başlarınızı meshedin ve her iki topuğa kadar ayaklarınızı da (yıkayın.) Eğer cünüpseniz temizlenin (gusül edin); eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız da su bulamamışsanız, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize ondan sürün. Allah size güçlük çıkarmak istemez, ama sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimeti tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz. (MAİDE SURESİ / 6 ) ...

Şimdi eğer aslolan bu ayetlerin hükmü ise sorarız ;

Sarhoş olabiliriz ve ayılınca abdest alabiliriz öylemidir ?

cevab...esedullah kuranı bizler anlamaya çalışınca,1400 yıl önceki indiği dönemde,yani parça parça anlamaya çalışamayız,çünkü kuranın iniş süresindeki vahiy sıcak ken ve devam ederken,şuan vahiy bizim dönemimizde soğuk ve tamamlanmış bir biçimdedir.Bizler kuranı parça parça hayatımıza geçiremeyiz,yukardaki ayette geçen sarhoşluğu ve sarhoşluk nedenini KURANIN BÜTÜNÜNDE bulmaya çalışıp,hayatımıza geçirmek zorundayız.yani sarhoşluğa götüren etken ne ise,ki buda sarhoşluk vern içkilerdir ve buda yasak[haram],hükmündedir kuran bütünlüğünde..kısacası yukardaki ayetin indiği süreçte halen sarhoşluk veren içkilerin yasaklanmışlığı olmadığı için,o dönemin insanı için ,içkinin verdiği sarhoşluktan sonra ABDEST ALIP NAMZINI KILMADA SAKINCA YOKTU,AMA BİZİM ZAMANIMIZDA TAMAMLANMIŞ OLAN DİNİN VAHİYSİNDE BU DURUM TAMAMEN YASAK,İÇKİNİN HARAMLIĞINDAN DOLAYI...
.................................................. .................................................. .................................................. ........
Siz her ayak yolundan cıkınca abdest almak zorundasınız eğer su yoksa teyemmüm etmek zorundasınız öylemi..?

CEVAB..Evet her müslüman namaz kılmadan önce ayak yoluna[tuvalete],gitmişse abdest almak zorundadır,ayetin hükmüde o yöndedir.
.................................................. .................................................. .................................................. .....
Siz yellenmekten, bevlden sonra akan damladan, meziden dolayı abdest almıyorsunuz doğrumudur...?

cevab..yellenmek,ayak yoluna [tuvalete] giden her insanda olan bi durumdur,ayak yoluna gitmeden yellenen insanın abdestinin bozulduğunu söyleyen görüşlerin dayandığı içtihadlerde bundan dolayıdır kanaatindeyimihatta yanılmıyorsam imamlardan birinin yellenmenin abdesti bozmadığı görüşüde var[yanılmıyorsam].bevlden sonra akan damladan,buda her insanda olmayan sağlığı ilgilendiren bi durumdur,ve bu durum çoğu insanda vesveseye yol açıyor,halbuki zaruretlerde asl olan ne ise o yapılmalı ve bende bu durum olmuyor elhamdulillah...
.................................................. .................................................. .................................................. ......
Siz her namaza kalktığınızda abdestli olsanız dahi abdest almak zorundasınız çünki ayette hüküm budur ?Ve sadece belirtilen uzuvları yıkıyarak abdest almış olursunuz ?

cevab..ayeti bütünlük içinde anlamaya çalışınca,namaza kalkınca abdest alın,hitabı abdestin varsada alın demek olsaydı,devamında ayak yolunda gelmişseniz demezdi,yani bu durumlar açıklanmazdı,ben o şekilde içtihade derek varsa abdestim almıyorum,ama bazende alıyorum.ha bazı görüşlere göre her namaza kalkınca abdest alınması lazım deniliyorsa bunuda takva babında değerlendirerek gayet güzel karşılıyor ve anlıyorum.yani bi sıkıntı yok..

.................................................. .................................................. .................................................. ..
Teyemmüm bu ayete göre nasıl alınır sadece ele ve yüze mi sürülcek toprak, yeterlimidir ...? Bu toprağın türü , cinsi nedir ?


Sorularıma cevap yazarsanız sevinirim

cevab...ayette bahsedildiği kadar yeterli olandır.toprağın temizliği içinde necis barındırmamasıyla alakalıdır..
.................................................. .................................................. ....
elif,lam,mim bunlarıda Allahın dışında hiç kimse bilemez,peygamber dahi olsa ve bu harfler herhangi hüküm belirtmez sadece Allahtandır deyip iman ediyorum var mı sıkıntısı...

O zaman demek oluyorki Kuran sadece belirli ayetler ile değil bir disiplin içinde ele alınmalı değilmi, Allah c.c. Kuranda herşeyi yazmıştır ama öyle bir kitaptırki İnanlara hidayet İnkar edenlere delalet kaynağıdır, bundan dolayı Kuran ele alınırken ayetler komple bir disiplin ve ahenkle ele almak lazım , Kuran Resulullahsız s.a.v anlaşılmaz derken ki amacımkda buydu zaten Resulullahtan daha başka fazla anlayabilecek bir varlık varmıki gayrısına bakalım, zaten alimler velilerde bu yol üzere değillermi ? Aslolan hükümde evvela Kuran eğer tam hüküm çıkmazsa Sünnet ve devam eden sistem kullanılan sistemdir ....

cevab..kırmızıyla renklendirdiğim kısmına tamamen katılıyorum,Rasulullahtan daha iyi anlaya bilecek bir varlık varmıki sorusu tamamen duygusallıktır ve kabul edilemez ve cevaplanamaz bi sorudur,böyle soruda,böyle sorularaad cevap olmaz.Yalnız Allahın tanımına uymaya çalışan her müslüman Allahın rasulleri kadar vahiyi anlama kapasitesindeler,yaterki Sadece Allahın metoduna uygun davransınlar,yoksa eğer her müslüman olmak isteyen Allahın vahiysini rasuller kadar anlama yetisine hayız olmasalardı,peygamberlik devam etmesi gerekirdiki,hak ve batıl apaçık insanlara ayen,beyan oluna bilsin..Alimler,veliler konusuna gelince,benim alimlik ve velilik tanımım kuranın tanımına göredir.ve sizden bi ricam siz KURANA GÖRE ALİM VE VELİLİK,adlı bi başlıkta bu konuyu bizlere günümüzede güncelleyerek açabilirmisiniz,bakalım kim alim,kim belam görelim...
.................................................. .................................................. .................................................. ....

Şimdi meal = yaklaşık olarak anlamı demekse

birincisi tam olarak itibar edemeyiz dikkat etmekte fayda vardır , Arap belagatı çok geniştir ve zengindir bir kelimenin onlar anlamı olabillir acizane bilgimiz budur , demekki bu kadar zengin bir dilde yaklaşık olarak verilen karşılıkları ii tahlil etmek lazım

Tefsir metodunda bile tam anlamı ile anlaşılmayan bir kitap gelin görünki hadislerle ve rivayetlerle ancak tefsir edilebilmiş , Allah c.c. murad ettiğine açar sıralrı ve murad olunan insanlara aktarılır bu murtazadan olsa ne a dan olsa ne fark eder önemli olan nilgiyi almak değilmidir ...?

uzatmak istemiyorum ...vesselam

cevab...esedullah kuran sır,vır kitabı değildir,hakkı ve batılı apaçık ortaya koyan ve anlaşılır bi kitaptır,KİM BEN KURANIN SIRRINA VAKIFIM VEYA KURAN SIRLIDIR,diyorsa vallahide,billahide o kişi vır[yalan] söylüyor...ve kurana iftira atıyordur bunada dikkat...

Cevaplarınız kesinlikle tatminkar değil ginede devam edecektim ama şu yazdığınız cümlelere eliniz ve kalbiniz gercekten razı geldiyse Resulullaha s.a.v karşı bu tavrınızdan dolayı size tek kelime bile yazmak doğru değil, Allah c.c. yolunuzu açık etsin hüsrana uğramayın inşaallah , vesselam

Medineweb 01 Ekim 2012 20:16

Cevap: vesile arayın...
 
alıntı yaparken bölüm bölüm alsanız kim ne yazmış hangisi alıntı anlayamıyorum birtürlü :) çok renk kullanmışsınız ve kendi cevaplarınızı alıntılarla karıştırmışsınız sanırım üçünüzün haricinde hangisi kimin fikri anlayan yoktur...biraz dikkat etseniz RcA*


SAAT: 07:02

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306