|
Konu Kimliği: Konu Sahibi SerkanKOSE_,Açılış Tarihi: 14 Ekim 2017 (14:07), Konuya Son Cevap : 24 Kasım 2017 (19:06). Konuya 2 Mesaj yazıldı |
| LinkBack | Seçenekler | Değerlendirme |
14 Ekim 2017, 14:07 | Mesaj No:1 |
Hz. Yûsuf ve Hz. Musa Hz. Yûsuf ve Hz. Musa Nouman Ali Khan'ın bir çalışmasına kendi çalışmalarımı da ekledim. Umarım okuyana selam olur. Hayırlı okumalar. Yûsuf Süresi bir erkek çocuğu ve babası ile başlar (Hz. Yûsuf) Kasas Süresi bir erkek çocuğu ve annesi ile başlar (Hz. Musa) Yûsuf Süresinde olaylar Hz. Yûsuf'un rüyasıyla başlar. Rüyaların gerçeğe dönüşümünü göreceğizdir. Kasas Süresinde Hz. Musa'nın emzirilmesiyle başlar olaylar. Maddenin rüyasal (asanın yılana dönüşmesi gibi) dönüşümüne tanık olacağızdır. Yûsuf Süresinde, baba, evladına zarar verilmesinden korkar. Kasas Süresinde, anne, evladına zarar verilmesinden korkar. Yûsuf Süresinde erkek evlatların zarar vermesinden korkulur. Kasas Süresinde yabancıların erkek evlatlara zarar verilmesinden korkulur. Yûsuf Süresinin başlangıcında rüya ile birlik olmaya işaret edilir. 11 yıldız Ay ve Güneş secde eder. Kasas Süresinin başlangıcında bölünmüşlüğe işaret edilir: Tebaasını bölük bölük ayırmış Firavun'dan bahsedilir. Yûsuf Süresinde çocuk babasından "başkaları" tarafından koparılır. Kasas süresinde annenin bizzat kendisi çocuğunu nehre bırakır ve evladından ayrı düşer. Yûsuf Süresinde Hz. Yûsuf su kuyusuna bırakılır. Kasas süresinde Hz. Musa nehre bırakılır. Yûsuf Süresinde Hz. Yûsuf babasına erkek kardeşi yoluyla kavuşur. Kasas Süresinde Hz. Musa annesine kız kardeşi yoluyla kavuşur. Yûsuf Süresinde Baba Hz. Yusuf'a ancak uzun süre sabır gösterdikten sonra kavuşur. Kasas süresinde Anne Hz. Musa'ya derhal kavuşturulur. Yûsuf Süresinde Hz. Yusuf mucizevi bir şekilde sadece sağ kurtulmaz aynı zamanda Mısır'da bir kaleye götürülür. Kasas Süresinde Hz. Musa mucizevi bir şekilde sadece sağ kurtulmaz yolculuğu Mısır'da bir kalede son bulur. Yûsuf Süresinde yönetici Hz. Yusufu alır ve karısına götürür. Kasas süresinde yöneticinin karısı Hz. Musa'yı alır ve kocasına götürür. Yûsuf Süresinde yönetici Hz. Yûsuf için "Umulur ki bize faydalı olur veya evlat olarak alırız," der. (asâ en yenfeanâ ev nettehizehu veledâ Yûsuf 21) Kasas süresinde yöneticinin karısı Hz. Musa için "Belki bize faydalı olur veya evlat olarak alırız," der. (asâ en yenfeanâ ev nettehızehu veleden Kasas 9 ) Yûsuf Süresi: Hz. Yusuf çalışan olarak alınır. Kasas süresi: Hz. Musa prens olarak, evlat olarak alınır. Yûsuf Süresi: Hz. Yusuf en şiddetli yaşa erişince Allah tarafından ona ilim ve hikmet/bilgelik veririlir. ("Ve lemmâ belega eşuddehû âteynâhu hukmen ve ilmâ ..." Yûsuf 22) Kasas süresi: Hz. Musa en şiddetli yaşa erişince ona Allah tarafından ilim ve hikmet/bilgelik verilir. ("Ve lemmâ belega eşuddehu vestevâ âteynâhu hukmen ve ilmâ ..." kasas 14. ayet) Yûsuf Süresi: Allah ilim ve hikmet verdikten hemen sonraki ayette Hz. Yusuf kendini fitnenin içinde bulur. Kasas süresi: Allah ilim ve hikmet verdikten hemen sonraki ayette Hz. Musa kendini fitnenin içinde bulur. Yûsuf Süresi: Hz. Yûsuf çok yakışıklıdır. Kasas Süresi: Hz. Musa çok güçlüdür. Yûsuf Süresinde Hz. Yusuf'un yaşadığı sıkıntı yakışıklılığından kaynaklanır. Kasas Süresinde Hz. Musa'nın yaşadığı sıkıntı gücünden kaynaklanır. Yûsuf Süresinde fitne kapalı kapıların ardında gerçekleşir. Kasas süresinde fitne dışarıda, sokakta gerçekleşir. Yûsuf Süresinde suçlu bir kadın. Kasas süresinde ise suçlu bir erkektir. Yûsuf Süresinde Hz. Yusuf aslında hiçbir yanlış harekette bulunmaz. (Derken hânesinde bulunduğu hanım bunun nefsinden kam almak istedi ve kapıları kilidledi, haydi seninim dedi, o, Allaha sığınırım, dedi: doğrusu o benim Efendim, bana güzel baktı, hakikat bu ki, zalimler felâh bulmaz) Kasas süresinde Hz. Musa haklıyı ve haksızı ayırdetmeksizin firavunun askerine yumruk atar ve asker tek yumrukta ölüverir. (Mûsâ, halkın habersiz olduğu bir sırada şehre girdi. Orada biri kendi tarafından, diğeri düşmanı tarafından; kavga eden iki adam gördü. Kendi tarafından olan, düşmanına karşı ondan yardım istedi. Mûsâ da ona bir yumruk indirip onu öldürdü. Mûsâ, “Bu şeytanın işidir. O, gerçekten apaçık bir saptırıcı düşmandır” dedi.) Sonraki ayet: ""Ey Rabbim! Ben kendime yazık ettim, Sen mağfiretinle benim suçmu ört!" der ve Allah'ta ona mağfirette bulunur. Ve Hz. Musa da şöyle der: "Ey Rabbim, Bana olan bu ihsan ve ikramından dolayı artık asla suçlulara yardımcı olmam!" Yûsuf Süresinde suçlu ortaya çıkar. Hz. Yûsuf'un gömleği arkadan yırtılmıştır. Kasas Süresinde suçlu ortaya çıkar. Yûsuf Süresinde Hz. Yûsuf kendini tekrar fitnenin içinde bulur. Kasas süresinde Hz. Musa kendini tekrar fitnenin içinde bulur. Yûsuf Sûresinde evin hanımı kadınları toplar ve kadınlar Hz. Yûsuf'u görünce ellerini keserler. Bunun üzerine Hz. Yûsuf onların davet ettikleri şeye karşılık şöyle der "Ey Rabbim! Hapishane, bana onların davet ettikleri fiilden daha sevimlidir. Eğer onların tuzaklarını benden uzaklaştırmazsan, ben onların sevdasına düşer, cahillerden olurum," Kasas Süresinde Hz. Musa korku içinde şehirde sabahlar. Sağı solu gözetler bir haldeyken bir önceki gün suçlu olduğu halde kendisinden yardım isteyen adamın tekrar yardım istediğini görür. Hz Musa o kişiye "Doğrusu sen besbelli bir yaramazsın!" der ve bu defa suçlu olan fitneciyi yakalamak ister. Bunun üzerine fitneci Hz. Musa'nın dün birini öldürdüğünü askerin yanında söyler. Ve uzaklardan bir adam gelir. Derhal Hz. Musa'ya kaçmasını, konseyin Hz. Musa'yı öldürmek için plan yaptığını söyler. Ve Hz. Musa Allah'a dua eder "Ey Rabbim! Beni bu zalim topluluktan kurtar!" Yûsuf Süresinde Hz. Yusuf suçsuz olduğu halde hapishaneye girer. Hz. Musa birini öldürdüğü halde Allah mağfiret eder ve onu Medyen'e yöneltir. Hz. Yusuf Hapishanede iki delikanlıyla karşılaşır. Hz. Musa Medyende iki kızla karşılaşır. Hz. Yusuf Rüya'lardan haber verir. Hz. Musa hayvanları sulayıverir. Hz. Yûsuf rüyaları yorumlamanın karşılığını yıllar sonra Kral bir rüya görünce alır. Hz. Musa yaptığı hayrın karşılığını derhal görür. Hz. Yusuf yıllarca hapishanede kalır. Hz. Musa yıllarca Medyen'de kalır. Hz. Yusuf ülkeyi kurtarmak için geri döner. Hz. Musa ülkeyi yıkmak için geri döner. Hz. Yûsuf'un suçsuzluğu kanıtlanır. Hz. Musa birini öldürdüğünü kabul eder. Kral, Hz. Yûsuf'un öğütlerini dinler. Firavun Hz. Musa'nın öğütlerini dinlemez. Yûsuf Süresinde rüyayla bile doğruya yönelenleri görürken Kasas Sûresinde gerçekliğin/maddenin bir rüya gibi değiştirilmesine rağmen "birbirini destekleyen iki sihir" denerek hakkın inkar edilişine şahit oluyoruz. Yûsuf Süresinde tutumu, birikimi görürken. Kasas Süresinde israfı, müsrifliği en uçlarda görüyoruz. Yûsuf Süresinde öğüt alan bir hükümdar görürken Kasas süresinde öğüt dinlemeyen, şımarıp böbürlenen Firavunu ve Karun'u görüyoruz. Yûsuf Süresinde kraliyettekilerin "kuraklığın içinden" Allah'ın hidayetiyle nasıl sağ salim ve birlik halinde kurtulduklarına tanık olurken. Kasas Sûresinde hidayeti istemeyen firavunun ve ordularının "suyun içinde" nasıl helak edilip paramparça edildiklerine tanık oluyoruz. Yûsuf Süresi 111 ayettir Kasas Süresi 88 ayettir Kasas Süresi 88 Ayettir: Kasas süresinde bölük bölük parçalanan bir krallık görürüz. 8 yıl Hz. Musa'nın iki kızın babasına işçilik yaptığına ya da 10a tamamladığına tanık oluyoruz. Yûsuf Sûresi 111 ayettir: Yûsuf Süresinde birliğe, beraberliğe, bütünlüğe tanık oluruz. 11 yıldızın ve güneşin ve ayın secde edişine tanık oluruz. Yusuf Sûresi 111. Ayet: Lekad kâne fî kasasıhim ibratun li ulîl elbâb(elbâbi), mâ kâne hadîsen yufterâ ve lâkin tasdîkallezî beyne yedeyhi ve tafsîle kulli şey’in ve huden ve rahmeten li kavmin yu’minûn(yu’minûne). Hakikat onların kıssalarında ülül'elbab için bir ıbret vardır, bu uydurulur bir söz değil ve lâkin önündekinin tasdiki ve her şeyin tafsıli ve iman edecek bir kavm için bir hidayet bir rahmettir. Selam olsun. | |
Konu Sahibi SerkanKOSE_ 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir | |||||
Konu | Forum | Son Mesaj Yazan | Cevaplar | Okunma | Son Mesaj Tarihi |
Süreler: Baştan ve Sondan Karşılaştırılmış Listesi | Kur'ân-ı Kerim Genel | SerkanKOSE_ | 0 | 2381 | 21 Ekim 2017 14:48 |
Arapça (Yardım lütfen) | Genel Arapça | SerkanKOSE_ | 5 | 1508 | 16 Ekim 2017 14:43 |
Hz. Yûsuf ve Hz. Musa | Tefsir Çalışmaları | ÂlâLeyl | 2 | 1541 | 14 Ekim 2017 14:07 |
06 Kasım 2017, 13:44 | Mesaj No:2 |
Kasas 23 Ve vaktâ ki Medyen suyuna vardı, üzerinde bir küme insan buldu suluyorlar, ötelerinde de iki dişi ehli buldu sakınıp duruyorlar, derdiniz nedir? Dedi «biz, çobanlar çekip gitmeyince sulamayız ve bizim babamız büyük bir pirdir» dediler Yusuf 23 Derken evinde bulunduğu hanım, bunun nefsinden kam almak istedi (onu birlikte olmaya çağırdı) ve kapıları kilitledi; «Haydi gel, seninim!» dedi. O: «Allah'a sığınırım, doğrusu O, benim efendim, bana iyi baktı ve gerçek şu ki, zalimler iflah olmaz.» dedi. Yusuf süresinin ayet sayısından Kasas süresinin ayet sayısını çıkardığımızda sonuç (111-88) 23'tür. Ve her iki sürenin de 23. ayetlerine baktığımızda: Kasas 23. ayette kadın ve erkeğin nasıl etkileşimde bulunması gerektiğini öğreniyoruz. Yusuf 23. ayette ise kadın ve erkeğin nasıl etkileşimde bulunmaması gerektiğini öğreniyoruz. | |
24 Kasım 2017, 19:06 | Mesaj No:3 |
Rüyalar, gerçeğin üzerine giydirilmiş bir gömlek gibidir. Hz. Yusuf'un gömleğine kan sürülerek öldüğüne delil olarak kullanılır gömlek. Gerçeğin saptırılmasında delil olarak kullanılır. Hz. Yusuf'un gömleği yırtılmıştır. Ve gerçek, gömleğin arkadan mı yoksa önden mi yırtıldığının bildirilmesiyle ortaya çıkacaktır. Gerçeğin doğrulanmasına ispat olarak kullanılır gömlek. Hz. Yusuf gömleğini babasına gönderir ve yaşadığına ispat olarak kullanılır gömlek. Dediğim gibi, gömlek sadece ispat olarak kullanılır gerçeğe. Gerçeğin ta kendisi değildir. Tıpkı rüyalar gibi... Süt ise gömleğe hiç benzemez. O, gerçeğe giydirilen bir gömlek değildir. Gerçeğin özüdür. Bedenin üzerine giydirilmez süt, bedenin içinden çıkar. İnsanın sadrından/göğsünden çıkar. Süt insanın göğsü üzerine giydirilen bir giysi değil gerçeğin ta kendisidir. Hz. Musa'yı annesi nehre bırakmadan hemen önce emzirir. Ölüm, kalım meselesidir bebek için süt. Bebeğin tek gerçeğidir. Hz. Musa süt annelerin sütünü kabul etmez. Gerçek annesinin sütü gelene kadar emzirilemez. Gerçeği ister. Hz. Musa'ya atfedilen suç bir yumruk sebebiyledir. Öylesine gerçektir ki o yumruk. İnsanın hayatına son verecek kadar gerçek bir yumruktur. İnsanın özünden canını alan bir yumruktur. Bence Hz. Musa, insanın bedeninden can çıkaran bu yumruğu askerin göğsüne atmıştır. Sizce? Hz. Yusuf'un mucizesinde gerçeğin üzerindeki bir örtüden, rüyalardan haber verilir. Hz. Musa'nın mucizesinde asanın yılana dönüşmesi gibi gerçeğin özü değiştirilir. Yusuf 1. ayet: Elif, Lâm Râ, Tilke âyâtul kitâbil mubîn Kasas1-2: Tâ, Sîn, Mîm Tilke âyâtul kitâbil mubîn SübhanAllah. | |
Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir) | |
Seçenekler | |
Konuyu değerlendir | |
Benzer Konular | ||||
Konu Başlıkları | Konuyu Başlatan | Medineweb Ana Kategoriler | Cevaplar | Son Mesajlar |
YUSUF KUYULARA MAHKÛM, KUYULAR YUSUF’A ZİNDAN | namzet davadar | Şiirler ve Şairler | 6 | 14 Aralık 2022 08:45 |
Hz. Musa (a.s) | MERVE DEMİR | Peygamberler(a.s) | 1 | 22 Kasım 2009 22:48 |
Yusuf Süresinde geçen Hz. Yusuf (as)'ın gömleği ile ilgili üç kıssayı açıklar mısınız | _bülbül_ | Soru Cevap Arşivi | 0 | 11 Nisan 2009 09:10 |
Hz.Musa gözü ile Yahudiler | KEVİR | İslam/Dinler/Mezhepler | 0 | 14 Temmuz 2008 22:27 |
h.z musa ve azrail | Muhteşem | Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler | 0 | 29Haziran 2008 11:56 |
.::.Bir Ayet-Kerime .::. | .::.Bir Hadis-i Şerif .::. | .::.Bir Vecize .::. |
|