Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLAHİYAT-ÖNLİSANS -AÇIK ÖĞRETİM FAKÜLTESİ.::. > 1.SINIF*Bahar Dönemi* > Tefsir Tarihi Ve Usulü

Konu Kimliği: Konu Sahibi tugra,Açılış Tarihi:  15 Nisan 2012 (14:06), Konuya Son Cevap : 15 Nisan 2012 (14:06). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı1Kez Beğenildi
  • 1 Beğenilen tugra
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme: Değerlendirme: Toplam 1 oy almıştır,  ortalama Değerlendirmesi 4,00 puandır.
Alt 15 Nisan 2012, 14:06   Mesaj No:1
Medineweb Acemi Üyesi
tugra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:tugra isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 16153
Üyelik T.: 18 Ocak 2012
Arkadaşları:3
Cinsiyet:erkek
Memleket:İstanbul
Yaş:42
Mesaj: 45
Konular: 2
Beğenildi:4
Beğendi:4
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Tefsir Tarihi ve Usulü 6. Ünite soru ve cevapları

Tefsir Tarihi ve Usulü 6. Ünite soru ve cevapları

6.ÜNİTE SORU VE CEVAPLARI

1- Aşağıdaki Tanımlardan hangisi ,Ekol kavramını en doğru anlatır ?

A: Bir bilim ve sanat dalında ayrı nitelik ve özellikleri bulunan yöntem ve akım
B: Bilimde belli bir sonuca erişmek için, bir plana göre izlenen yol, metot.
C: Bir amaca erişmek için izlenen, tutulan yol, usul, sistem
D: Varılması zamana, emeğe bağlı olan veya uzakta bulunan bir amaca varmak, ulaşmak

2 -Tefsir ekolleri kavramının tanımı hangisidir ?

A: Kapalı bir sözü açıklamak , anlaşılır hale getirmek için Kur'anı Kerim den yararlanma yöntemleri
B: Kur'an-ı Kerim'i açıklama yeteneğine sahip büyük İslam Bilginlerinin (Müfessirlerin) kurdukları okul ve temsilcilikleridir.
C: Ortaya çıkan yeni bir meselenin hükmünün Kur'an-ı Kerim ve hadislerde açıkça bulunamaması durumunda umumî prensipler ve İslâm'ın ruhundan hareket edilerek akıl ve kıyasla varılan netice ve çıkarılan farklı hükümler.
D: Tefsir ilmi içerisinde müstakil niteliklere ve özelliklere sahip ; kendi içinde yöntem ve prensipleri bulunan ;ayrıca belli temsilcileri ve literatürü olan akım ve okullara verilen isimdir.

3- Tefsirin temel ekollerini hangi yöntemler oluşturmaktadır ?

A: Rey ve Küfe
B: Dirayet ve Rivayet
C: Mezhepler ve Kelam ilmi
D: Ehl-i sünnet ve Şia

4- Değişik ihtisas sahibi olmak, yani hem tefsir alanı hem de başka alanda uzman olan şahısların ,tefsire dair çalışma yapmaları. Bu tanım aşağıdaki terimlerin hangisine aittir ?

A: Felsefi ekoller
B: İnterdisipliner
C: Konulu tefsir ekolü
D: İnteraktif


5 - Aşağıdaki şıklardan hangisi ,akaid ve iman konusunda ihtilafların çıkması ve İslam toplumunun, fırkalara ayrılmasının (Ekollerin çıkmasındaki) sebeplerinden biri değildir ?

A: Temsilcilerin interdisipliner olması ( en önemli sebeptir )
B: Hicri 1. asırdan itibaren islam coğrafyasının genişlemesi,Arap olmayan unsurların Müslüman olması
C: İslam toplumunda siyasi karışıklıkların baş göstermesi akaid ve iman konusunda ihtilafların ortaya çıkması
D: Peygamber Efendimiz (SAV) in vefatı ile oluşan karışıklıkların ve ihtilafların ortaya çıkması


6- Hangi dönemde siyasi olaylar çıkmış ve hızlanmıştır ?

A: H.z Ebu döneminde siyasi olaylar çıkmış ,H.z Ömer zamanında hızlanmıştır.
B: H.z Ömer zamanında siyasi olaylar çıkmış H.z Osman döneminde hızlanmıştır.
C: H.z Osman döneminde siyasi olaylar çıkmış,H.z Ali döneminde hızlanmıştır.
D: H.z Ali döneminde siyasi olaylar çıkmış ,Muaviye döneminde hızlanmıştır.


7- İslam toplumunun genelini ifade etmek için yerleşen niteleme hangisidir ?

A: Ehl-i sünnet ve'l cemaat
B: Hariciler
C: Şia Fırkası
D: Hepsi

8-H.z Peygamberden sonra hilafete H.z Ali nin gelmesi gerektiğini savunan toplum hangisidir ?

A: Ehl-i sünnet ve'l cemaat
B: Hariciler
C: Maturidi
D: Şia Fırkası



9-Tahkim olayından sonra İslam toplumundan ayrılan toplum hangisidir ?

A: Matudiri'ler
B: Şia Fırkası
C: Hariciler
D: Mutezile


10-Mezhep ekollerinin , doğruluklarını ispat etmek için Kuran ve sünnet'e başvurmaları ,aşagıdakilerin hangisinin oluşmasına zemin hazırlamıştır ?


A: Edebi ictimai ekolleri
B: Mezhebi tefsirler
C: Konulu tefsir ekolleri
D: Muhalif ekoller'in oluşması


11-Kur'an daki bir konunun veya kavramın bütüncül olarak ele alınmasını ön gören ekole ne denir ?


A: Konulu tefsir ekolü
B: Edebi ictimai tefsirler
C: Mezhebi tefsirler
D: Bilimsel tefsir ekolü


12-Tefsir ekolleri klasik ve çağdaş şeklinde ikiye ayrılır . Klasik dönem …. Öncesi, çağdaş dönem ise, ...... sonrasıdır. Noktalı yerlere gelmesi gereken tarih aşağıdakilerden hangisidir ?


A: 18.yy , 18. yy
B: 19.yy, 20.yy
C: 19.yy , 19.yy
D: 18.yy ,19.yy


13-İslam terminolojisinde mezhep terimi nasıl açıklanmıştır ?

A: Dinin itikadi ve ameli hükümlerini anlama ve yorumlama konusunda kendine özgü yaklaşımlara sahip olan düşünce sistemine verilen isimdir .
B: Dinin sadece ameli hükümlerini anlama ve yorumlama konusunda kendine özgü yaklaşımlara sahip olan düşünce sistemine verilen isimdir .
C: Dinin içerisinde , sonradan oluşabilecek sorunları çözmek için ,müfessirlerin icması ile oluşan sisteme verilen isimdir.
D: Dinin itikadi ve ameli hükümlerini anlama ve yorumlama konusunda kendine özgü yaklaşımlara sahip müfessirlerin ortak aldıkları kararlar bütünüdür.


14- İman esaslarıyla ilgilenen mezheplere ........ denir.İbadet hukuk ve insan-ilişkileriyle ilgilenen mezheplerede ...... denir. Noktalı yerlere sırasıyla hangileri gelmelidir ?

A: Fıkhi mezhepler - İtikadi mezhepler
B: İtikadi mezhepler- Fıkhi mezhepler
C: Ebedi mezhepler - Fıkhi mezhepler
D: İctimai mezhepler-İtikadi mezhepler



15-Ehl-i bidat ne demektir ?

A: sünnet karşıtı
B: Ehli sünnet dışında kalanlar
C: Ehli sünnet mezhebinden olanlar
D: Muaviye dönemindeki İslam alimlerine verilen isim



16-Aşağıdaki mezhep ekollerinden hangileri Ehli bidat 'tır ?

A: Mutezile ekolü
B: şia ekolü
C: Hariciyye ekolü
D: hepsi


17-Emeviler zamanında yaşayan Vasil b. Ata'nın kurmuş olduğu mezheptir. Hasan Basri nin ders halkasında yer alan Vasıl , büyük günahlar konusunda hocasından farklı bir görüşe sahip olmasından dolayı ayrılmış ( itizal ), bu yüzdende bu mezhebe bu isim verilmiştir. Tanımda geçen mezhep hangisidir ?

A: Şii Tefsir ekolü
B: Harici Tefsir ekolü
C: Mutezili Tefsir ekolü
D: Selefi Tefsir ekolü



18-Mutezile mezhebi Abbasi halifesi ……… döneminde resmi ideoloji olmuş, ………. Döneminde saf dışı kalmıştır.Cümledeki boşluklara aşagıdaki isimlerden hangileri gelmelidir ?

A: Sahib b. Abbas - Halife memun
B: Halife Mutasım - Halife Vasık
C: Halife Mütevekkil - Halife Memun
D: Halife Memun - Halife Mütevekkil



19-Mutezile , Ku'an tefsirini tevhid ve adalet prensipleri üzerine temellendirmiştir .Bu prensipler dışında Mutezile ekolünün dayandığı en önemli unsur hangisidir ?

A: Akıl
B: Nas
C: İmamet
D: Batıni / ledünni bilgi


20-Aşağıdakilerin hangisinde Mutezile düşünce prensipleri sayılan ''usul-i hamse''den(beş temel prensip) sayılmaktadır ?


A : Tevhid ,Adalet
B : Va'd -Vaid i Menzile
C : Emri bil ma'ruf ve nehyi ani'l münker
D : Hepsi


21- Mutezile ekolünün en meşhur müfessiri ve eseri hangi şıkta doğru verilmiştir ?

A : Ebu Müslim - El ısfahani
B : Kadı Ebdulcebbar - Tenzihul- Kuran
C : Zemahşeri - Keşşaf
D : Şerif Murteza -Ğurerul - Fevaid


22-Şia nın genel olarak diğer mezheplerden ayrıldığı nokta hangileridir ?

A: usul-i hamse
B: Hüküm Allahındır
C: İmamet /halifelik
D: İsrailiyata itibar etmesi


23-Aşagıdakilerden hangisi şii tefsir ekolünün düşüncesini yansıtmaz ?

A: Kuran ,lafzıyla kesin bir kanun olup te'vil veya tefsire ihtiyaç görmeksizin lafzi hüviyetiyle degişmez bir şekilde hem itikadi hem de ameli hayat için yegane bir nizamdır.
B: İmamet, Vahiy kurumunun devamı niteliğindedir.
C: 12 imamın korundularına ,ahir zamanda ortaya çıkacaklarını ve şiileri kurtaracaklarına (Mehdi muntazar )savunurlar.
D: Mehdinin ortaya çıkışından sonra Hz Peygamber , Hz Ali Hasan Hüseyin hatta tüm imamların dünyaya döneceklerine inanırlar.


24- Şii ekolünün inanışına göre , aşağıdaki imamet hakkında verilen bilgilerden hangisi doğrudur ?

A : İmamet görevinin adaletle ve hatasız yapılabilmesi için , imamın ümmetin en faziletlisi, en bilgini , en ahlaklısı ve en soylusu olması gerekir.
B : İmamlar küçük - büyük hiçbir günah işlemezler,Allah'ın emrettiklerini eksiksiz yaparlar
C : Onların bütün sözleri hüccettir; buyrukları ve yasakları Allahın buyrukları ve yasakları gibidir.İmamlara itaat Allah'a itaat , isyan ise Allah'a isyandır.
D : Hepsi


25- H.z Ali' ve Muaviye arasındaki sıffın savaşında kimler hakem tayin edilmiştir ?


A : Abdullah b. Abbas ve Amr b. As
B : Amr b.As ve Ebu Musa el -Eşari
C : Abdullah b. Abbas ve Ebu Musa el -Eşari
D :Zeyd b. Harise ve Abdullah b. Abbas


26 - Hariciler kendi içlerinde ihtilafa düşerek çeşitli kollara ayrılmışlardır.Bunlar Ezarike , sufriyye,sealibe,İbaziyye,Acaride kollarıdır. Bunlardan hangisi günümüze kadar varlığını sürdürebilmiştir ?

A : İbaziyye Mağrib ve yemende
B : Ezarika , Suriye ve yemende
C : Acaride ,Malezya ve Mağrib de
D : Sufriyye , Mağrib ve suriyede


27- Aşagıdaki bilgilerden hangisi Harici ekolü için söylenemez

A : TEKFİR ( Din dışı ilan etme ) olgusu son derece kensindir; kendileri gibi düşünenleri mümin , düşünmeyenleri kafir sayarlar.
B : Esasen itikadi ve siyasi bir mezhep olup,temelde Şia nın fikirlerini benimsememekle birlikte, kendilerine özgü düşünceleride vardır..
C : H.z Ali , onlarla savaşmış onları hezimete ugratmıştır,, fakat tamamiyle ortadan kaldıramamıştır.H.z Ali'nin şehid edilmesine bu grup sebep olmuştur.
D : Hariciye fırkası Kur'an'ın lafız düzeyine son derece önem verirler, tefsir ve te'vile ihtiyacı olmadığını benimserler.


I. Batıni anlamının, zahiri anlama ters düşmemesi.
II. Batıni anlamın doğrulugunu teyid eden nakli veya akli delilin bulunmaması.
III. Batıni anlamın doğrulugunu teyid eden akli veya nakli bir delilin bulunmaması
IV. Zahiri mana olmaksızın sadece batıni mananın kastedildiğinin iddia edilmemesi gerekmektedir.

28-Yukarıdakilerden hangisi işari tefsirinin kabul görmesi için aranan şartlardan'dır ?

A : I-IV
B : I-II-III
C : I-II-IV
D : I-II-III-IV


29-''Kur'anı mutasavvıfların (sufilerin ) yorumlama tarzıdır. Ayeti ,zahirinden çıkan anlamın ötesinde mutasavvıfın keşv ve ilham yoluyla elde ettiği bilğiyle yorumlamasını ifade eder''

Yukarıdaki tanım hangi tefsir ekol'ünün'dür ?

A : İşari tefsir ekolü
B : Fıkhi tefsir ekolü
C : Konulu tefsir ekolü
D : İctimai tefsir ekolü



30-Literatürde '' Ahkamü-l Kur'an '' adıyla anılan tefsir ekolü hangisidir ?

A : İctimai tefsir ekolü
B : Fıkhi tefsir ekolü
C : Bilimsel tefsir ekolü
D : Konulu tefsir ekolü



31- Hangisi Çağdaş tefsir ekollerinden değildir

A : fıkhi tefsir ekolü
B : Konulu tefsir ekolü
C : İctimai tefsir ekolü
D : Bilimsel tefsir ekolü


32- Bilimsel ekolün en önemli şahsiyeti ve eseri hangisidir ?

A : Mustafa el Meraği - Tefsirul Meraği
B : İmam gazali - Cevahirul Kur'an
C : Tantavi - Keşful Esrar
D : Seyyid Kutup - Fi Zilalil Kur'an


I: Kaderi inkar etmeleri (ınsanların mutlak iradeleriyle eylemlerini yarattığını savunurlar)
II: Allah'ın hayrı yaratıp,şerri yaratmadığını savunmaları
III: Allah'ın bazı kadim sıfatlarını ona nispetmemeleri
IV: Tövbe etmeden ölenlerin ve fasıkın bağışlanmayıp ebedi olarak cehennemde kalacağını savunmaları.

33 : Yukarıdaki görüşlerden hangisi Ehli Sünnetin , Mutezile nin kabul etmediği görüşlerindendir ?

A : I-IV
B : I-II
C : II-IV
D : I-II-III-IV


I : Fıkhi Tefsir - Ahkam ayetler
II : Bilimsel tefsir - Kevni ayetler
III : Bilimsel tefsir - Muhkem ayetler
IV : Fıkhi Tefsir - Mutlak ayetler


34- Yukarıda Fıkhi ve Bilimsel tefsir le ilgili verilen bilgilerin , hangi şıkta ikiside doğru verilmiştir ?


A : I - II
B : I - III
C : II - III
D : II - IV


35-Aşağıda verilen Ekoller ve temsilcileri eşleştirmesinden hangisi yalnıştır ?

A : Muhyiddin ibn Arabi - İşari tefsir ekolü
B : Cevheri - İctimai Tefsir ekolü
C : Kurtubi - Fıkhi tefsir ekolü
D : Gazali - Bilimsel Tefsir ekolü

36 - Tefsir faaliyetlerini tevhid ve adalet prensiplerine dayandıran , akla büyük önem veren , sağlam akıl ile sahih naklin çelişmediğini ; akıl ile naklin arasında çelişki varsa naklin tevil edileleceğini benimseyen tefsir ekolü aşağıdakilerden hangisidir ?

A : İctimai tefsir ekolü
B : konulu tefsir ekolü
C : İşari tefsir ekolü
D : Mutezile tefsir ekolü

37 - Aşağıdakilerden hangi tefsir türü , otorite olan müfessirler tarafından '' ilhadi '' (sapkın , batıl ) yorum olarak kabul edilir ?

A : İctimai tefsir
B : Konulu tefsir
C : Fıkhi tefsir
D : Nazari sufi tefsir

38 - Kur'an ve tefsiri açısından H.z Peygamberden sonraki en önemli tabaka aşağıdakilerden hangisidir ?

A : Sahabe
B : Etbeuttabiin
C : Tabiun
D : Emeviler


Cevaplar

1-A
2-D
3-B
4-B
5-D
6-C
7-A
8-D
9-C
10-B
11-A
12-C
13-A
14-B
15-B
16-D
17-C
18-D
19-A
20-D
21-C
22-C
23-A
24-D
25-B
26-A
27-B
28-D
29-A
30-B
31-A
32-B
33-D
34-A
35-B
36-D
37-D
38-A

NOT : 36.37.38. sorular Aöf ilahiyat ön lisans 2010 - 2011 sınavında 6. ünite den çıkmış sorulardır

- tugra -

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]
kebrinc beğendi.
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi tugra 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Tefsir Tarihi ve Usulü 8. Ünite soru ve cevapları Tefsir Tarihi Ve Usulü tugra 0 6793 09 Mayıs 2012 19:50
Tefsir Tarihi ve Usulü 6. Ünite soru ve cevapları Tefsir Tarihi Ve Usulü tugra 0 8541 15 Nisan 2012 14:06

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Tefsir Tarihi ve Usulü 6. Ünite Soru ve Cevap nurşen35 Tefsir Tarihi Ve Usulü 1 17 Nisan 2019 23:56
Tefsir tarihi ve usulü soru-cevap bölümü Medineweb Tefsir Tarihi Ve Usulü 7 30Haziran 2014 18:00
Tefsir Tarihi ve Usulü 8. Ünite soru ve cevapları tugra Tefsir Tarihi Ve Usulü 0 09 Mayıs 2012 19:50
Medineweb Tefsir tarihi ve usulü 10.ünite barışş Tefsir Tarihi Ve Usulü 0 10 Nisan 2012 11:42
Önlisans İlahiyat 2010-2011 Tefsir Tarihi ve Usulü Ara Sınav Soruları ve Cevapları RemLe Tefsir Tarihi Ve Usulü 0 30 Mart 2012 13:58

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.