![]() |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü şimdi normalde oku dememiz gerekirken okursan diyoruz nedeni muzari fiilin sonundaki cezim diyebiliriz... |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü yani cümlenin başında emir,nehiy ,soru ve temenni filleri varsa (bunları görmüştük)sonrasında da cezimli muzari fiil geliyorsa biz bunu şart cümlesi olarak görüyoruz... |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü az ye......az yersen hastalıklardan kurtulursun cümlesini açıklar mısın? |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
doğru mu anladım? |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü cevap cümlesi neresi |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü cezmetmeyen şart edatları nelerdir_? |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü peki bunlar hakkında bilgi verebilir misin_? |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
emma daha çok şart ve detaylandırma ifade etmek için kullanılır. emma ile başlayan mübtedaların haberinin başına fe gelmesi dil bilgisi açısından gereklidir bu fe harfi haberin hangisi olduğunu anlamamıza yardımcı olur. |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü bana gelmiş olsaydı ona ikram ederdim cümlesini açıklar mısın? |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
caenii şart cümlesi laekramtühü cevap cümlesi |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü burada cümle mazi anlamda kullanılmış değil mi?_? |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü peki muzari anlamda cümle yapmak istesek ne yapmamız gerekir? |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü musluğu iyi kapatırsan daha az ödeme yaparız cümlesini nasıl açıklarız? |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
tüsekkirul hanefiyyete ceyyiden şart cümlesi nedfea ekalle cevap cümlesi |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü iman edenler ise onun,Rablerinden (gelen)bir gerçek olduğunu bilirler. |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
ellezine emenü şart cümlesi mi oluyor |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü peki cevap cümlesi hangisidir? |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü cevap cümlesi isim cümlesi olması haline verilen örnekte... ve in yemseskellahu.......enam suresi 18. ayet farklı 17. ayet baktım şimdi ... burada cevap cümlesi neresidir?isim cümlesi olduğunu nasıl anlarız... |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü hüve nedir |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü o(huve) dediğimiz şey isim yani değil mi? |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü peki isimle başlayan cümleye ne denir? |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü yani cevap cümlesi isimle başlamış ise nasıl bir kural uygulanır... |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü esra yanlışlıkla soruyu istişarede sormuşum... |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
cevapladım |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü cevap cümlesinin başında len, la.ma gibi olumsuzluk edatlarından birinin olması durumunda başına fe getirilir kısaca cevap cümlesi olumsuz bir cümle olduğunda bu edatların başına fe getirilir.... ve in lem tefal fema ...ayet cümlesini açıklar mısınız? |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü cevap cümlesi başında gad ,se ve seyfe gibi edatlardan biri bulunursa mazi veya muzarili bir fiil olursa bu edatların başına fe getiriyoruz.. in yesrigu fegad serağa ....ayet cümlesini açıklar mısınız? |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü Alıntı:
|
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü 1. Ünite Özeti Sayı ve Temyiz.. Sayı sıfatları iki kısma ayrılır. 1. Asıl sayı 2. Sıra sayı Asıl sayılardan sonra temyiz kavramı söz konusudur. ( Önemli ) Temyiz = Kapalı ( müphem ) olan isim veya cümleyi açıklamak için zikredilen nekre isimdir. Müphem olana mümeyyez denir. Mümeyyez ikiye ayrılır. 1. Melhuz mümeyyez = Telaffuz edilmeyen ama konuşmayla anlaşılır. 2. Telaffuz edilen mümeyyez ( Melfuz ) Melfuz mümeyyez dört çeşittir. a. Ağırlık ölçüleri b. Hacim ölçüleri c. Uzunluk ve alan ölçüleri d. Sayılar Arapça'da sayı ismine el aded , sayılan kelimeye el ma'dud denir. fil hadikati hamse aşerate şecareten hamse aşerate = aded şecaraten = ma'dud Sayılar dört kısma ayrılır 1. Müfred = 1'den 10'a kadar 2. Mürekkep Sayılar = 11'den 19'a kadar 3. Ukud Sayılar = 20'den 90'a kadar 4. Atıflı Sayılar = 21 ve 99 gibi iki sayının arasına atıf vavı getirilerek söylenen sayılar. ARAPÇA'DA 1 ve 2 SAYILARININ TEMYİZİ YOKTUR. KENDİNDEN ÖNCEKİ KELİMENİN SIFATI OLURLAR. Müzekker için = Temyiz müzekker , sayı müennes gelir. Müennes için = Temyiz müennes , sayı müzekker gelir. 3 - 10 arasındaki sayıların temyizi cemi ( çoğul ) ve mecrur yani esrelidir. Mürekkep ( Birleşik ) Sayılar = Bu sayılar fetha üzerine mebnidir ( değişmez ) . Temyizleri müfred, mansub ve nekra ( tekil , belirsiz , fethalı ) olarak gelir. 12. sayısının birler basamağı mu'rab tır ( değişir) ve tesniye gibi irab alır. Temyizleri müzekker de müennes de olsa değişmez. İra'b yönünden ukud sayıları de cemi müzekker salim gibidir. Matuf ( Atıflı ) Sayılar = Temyiz ve sayı bakımından uyumludur. Her ikisi de ya müzekker ya da müennes gelmelidir. 100 , 1000 ve katlarının temyizi izafetle müfred mecrur olur. ( Önemli bir kuraldır ) Temyizleri müzekker veya müennes olsa da 100 ve 1000 sayılarında değişiklik olmaz. 100 ( mietü ) aynı kalır değişmez... 100 ve 1000 sayısı atıflı olarak başka bir sayıyla söylenirse temyiz en son söylenen sayıya uyar. 100 , 1000 sayısının tesniyelerin ve sadece 1000'in çoğulunun temyizi müfred ve mecrur olur. cee mietün ve hamsetün ve ışruune racülen / cee hamsetün ve ışruune ve mietü racülin '' Yüz yirmi beş adam geldi '' 12 , 22 , 62 , 72 gibi atıflı sayılarda temyiz ile birler basamağı müenneslik , müzekkerlik yönünden uyum içindedir. 24 , 47 , 57 , 86 gibi sayıların temyizi ve birler basamağı zıt cinste olur. fil yevmi erbaü ve ışruune seaten erbaü = birler basamağı seaten = temyiz Temyiz müennes gelmiş, birler basamağı müzekker gelerek zıtlık oluşturmuş. Sıra sayılarının temyizi olmaz. Bunlar sıfat veya muzaf olabilirler. Sıfat olursa müzekkerlik müenneslik ve irab yönünden kendilerinden öncekine uyarlar.. NOT : Ukud sayılar '' vav '' ile gelirse müfred - mecrur , '' ya '' ile gelirse müfred - mansub olur... اربعون سنة - اربعين سنة |
Cevap: Arapça 4 soru-cevap bölümü 1.kırtasıyeden 11 kıtap ve 5 kalem satın aldım temyızı kıtaben tmyız 2 eglamın iştareytü mıne lmektebeti ehade aşare kıtaben ve hamsete eglami 2. toplantıya şırketlerden dort temsilci geldi tmyız menduubıne sayı4 3. baskan 13 soruya cevap verdı tmyız sualen 4.bakan 24gazetecıye davetıye gonderdı tmyzı sahafıyyen 5.temyızı taalibın sayı500 6,temyızı esiletin sayı 7 7.temyız elafın sayı3 2temyız rıyaalin sayı 3bın 8 temyızı raakiben sayı 90 9.temyızı meriden sayı 15 10.temyızı safhaten sayı200 |
SAAT: 03:07 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.