Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Genel Konular > Bilgi Dağarcığı

Konu Kimliği: Konu Sahibi KuM TaNeSi,Açılış Tarihi:  09 Nisan 2009 (00:27), Konuya Son Cevap : 10 Nisan 2009 (14:57). Konuya 2 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 09 Nisan 2009, 00:27   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
KuM TaNeSi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:KuM TaNeSi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5998
Üyelik T.: 02 Ocak 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Yaş:40
Mesaj: 1.956
Konular: 886
Beğenildi:21
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Alevi ile evlenilir mi?

Alevi ile evlenilir mi?

Alevi ile evlenilir mi?


Bir alevi erkek ile bir sünni kız arkadaş(!) oluyor Olay açığa çıkınca aileler güç de olsa anlaşıyor ve bu iki gencin evlenmesine karar veriliyor 2 ay içinde evlenecekler Kızın babası, kızını evlenmezse evlatlıktan reddedeceğini söylüyor Erkek İslam’a öyle karşı ki kızın dini noktalarda bir şey söylemesine dahi tahammül edemiyor 1 Bu durumda kız ne yapmalı?2 Kız bir günah işlemiş fakat bunu kapatmak için böyle bir insanla evlendirilecek olması onu ömrü boyunca dinden uzaklaşmasına sebep olacak Kız evlenmek zorunda mı gerçekten bu çocukla Bu durumda anne ve babasını dinlemeli mi?



Müslüman bir kadın müşrik ya da kitabî gayr-i Müslim bir erkekle evlenemez Bu konuda fakihler arasında ittifak vardır Şayet evlenirse evlilik akdi batıl olur Böyle bir evliliğin tarafları, nikahtan kaynaklanan hiçbir hakkı elde edemeyecekleri gibi, sahih bir nikahın gerektirdiği sorumlulukları da yüklenmezler Şu ayet-i kerime Müslüman bir kadının gayr-i Müslim erkekle evlenemeyeceğini açıkça belirtmektedir: “Ey iman edenler! Mümin kadınlar muhacir olarak size geldiklerinde, onları imtihan edin Allah onların imanlarını daha iyi bilir Eğer siz onların inanmış kadın olduklarını anlarsanız, onları kafirlere/küffâr geri göndermeyin Çünkü Müslüman hanımlar kafirlere helal değillerdir Kafirler de müslüman hanımlara helal olmazlar”[1] Bu ayet-i kerime İslam’ın ilk yıllarında caiz olan müşrik bir erkeğin müslüman bir kadınla evlenmesini -kesin bir şekilde- haram kılmıştır[2] Buna göre müslüman kadınlar inkar etmelerinden dolayı kafir erkeklerle evlenemezler Ayet-i kerimede geçen “küffar/kafirler” kelimesi “âmm” bir lafız olduğundan Müslüman olmayan her erkeği kapsar[3] Buna göre Müslüman kadın, Ehl-i Kitab biriyle olduğu gibi gayr-i Müslim başlığı altında toplanan diğer erkeklerle de evlenemez Ayetin evlilik meselesini, ‘müslüman hanımların kafirlere’ helal olmadığını, “kafirlerin müslüman hanımlara helal olmayacağı’ şeklinde tekrar etmesi ya evliliğin haram olduğunu tekit etmek için ya da ilk ifade ile –müslüman kadının- nikahının ortadan kalktığını ikinci ifade ile de eşler arasında yeni bir nikah kıymanın mümkün olmadığını bildirmek içindir[4] Ulema da ayeti bu şekilde anlamış ve Hristiyan bir erkekle, Müslümanlığı tercih eden eşinin arasını ayırmıştır Nitekim Hristiyan olan Benû Ta’leb’ten bir adamın eşi müslüman olup, adam İslam’ı kabul etmemede diretince Hz Ömer eşler arasını ayırmıştır[5]
Müslüman kadının Müslüman olmayan erkekle evlenemeyeceği açık olduğuna göre bu durumda kimin Müslüman olduğunu tespit etmek gerekir Müslüman; İslam’ın bütün kesin hükümlerine inanıp hiç birisin reddetmeyen kimsedir Müslüman; namaz, zekat, hac gibi kesin emirlerle birlikte zina, katl, içki gibi kesin yasakları kabul edip onların varlıklarına inanan kimsedirBahsettiğiniz şahıs, İslam’ın emir ya da yasaklardan birine inanmıyorsa Müslüman bir kadın onunla evlenemez Kadın, aksi hareket ederse evlilik akdi batıldır
Gayr-ı meşru ilişki içerisinde olduğundan da Allah Teala’nın lanetini kazanırMüslüman olmayan erkekle evliliğe zorlanan kız, ebeveyninin sözünü dinlemeyecektir Nitekim Allah Teala şöyle buyurmaktadır: “Eğer (anne ve baban) hakkında hiçbir bilgi sahibi olmadığın bir şeyi bana ortak koşman için seninle uğraşırlarsa, onlara itaat etme Fakat dünyada onlarla iyi geçin Bana yönelenlerin yoluna uy Sonra dönüşünüz ancak banadır Ben size yapmakta olduğunuz şeyleri haber vereceğim”[6]Ayet-i kerime bahsi geçen kız için adeta bir yol haritası mesabesindedir

[1] Mümtehine(60): 10
[2] Vehbe Zuhayli, et-Tefsiru’l-Münir, Beyrut, 2003, XIV, 519
[3] Zekiyyüddin Şaban, el-Ahkamu’ş-Şeriyye li’l-Ahvâli’ş-Şahsiyye, Binğâzi, 1993, s 178
[4] Ebu’s-Suud, İrşadu Akli’s-Selim, Beyrut, 1999, VI, 238
[5] Şaban, el-Ahkamu’ş-Şeriyye, s 179
[6] Lokmân(31): 16
__________________
Söz işlemez yüreklere sükûtum dağlar gibi...
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi KuM TaNeSi 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
41.Haftanın Misafiri Belgin Hafta'nın Misafiri Belgin 37 13628 04 Ekim 2009 15:49
Neden Su içmeliyiz(46 sebep) Tıbbı Nebevi ve Alternatif Tıp su damlası 6 3418 04 Ekim 2009 11:50
Yokluğuna Alıştırma... Şiirler ve Şairler KARAKÖSE 1 2832 04 Ekim 2009 11:45
Kırgınım Sana /medineweb Şiirler ve Şairler su damlası 7 3021 02 Ekim 2009 18:49
google amcam düzeltir işi bilir herşeyi =) Resim/Karikatür Esma_Nur 2 2596 02 Ekim 2009 10:25

Alt 09 Nisan 2009, 11:06   Mesaj No:2
Medineweb Emekdarı
KuM TaNeSi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:KuM TaNeSi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5998
Üyelik T.: 02 Ocak 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Yaş:40
Mesaj: 1.956
Konular: 886
Beğenildi:21
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Ben bir alevi genciyim, sünni bir kızla evlenebilir miyim?

Soru
Ben bir alevi genciyim Sitenizi tesadüfen buldum Benim size sorum ben bir sünni kızla evlenebilirmiyim Bir de sünniler gerçekten bize düşman mı içden yoksa baştakilermi bizle oynuyor Hepimiz insanız Ne olursa olsun

Cevab



Müslüman bir hanım ancak müslüman bir kimse ile evlenebileceğinden önce müslümanı tanıtmamız lazımdır Müslüman, İslâm dininin bütün kesin hükümlerini kabul edip hiç birisini reddetmeyen kimsedir Yani namaz, oruç, zekât, hac, abdest, gusül ve benzeri emirleriyle; zina, içki, faiz ve benzeri nehiyleri kabul edip onlara inanan kimsedir Ama zikredilen şeylerin tümünü veya bir kısmını kabul etmeyen kimse müslüman sayılmadığı gibi onunla evlenmek de caiz değildir Evlenme vaki olduğu takdirde evlilik hayatı gayri meşrudur Bunun adı ister sünni olsun, ister alevi olsun

Demek ki evlenmenin ölçüsü İslâm'dır Maalesef bugün yurt içinde veya dışında birçok müslüman hanım, durumu sormadan ve İslâm'ın hükmünü öğrenmeden müslüman olmayan kimse ile evlenir ve kendini kıyamete kadar Allah'ın lanetine müstahak eder (Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II 119)

Bu konuda bir süreden beri sualler so-rulmakta, cevaplar beklenmektedir Önce bir hususa işarette bulunmak istiyorum

Biz Alevî-Sünnî ihtilafını körükleyip ayrılık gayrıhk meydana getirmeye taraftar değiliz Birlik ve beraberlikten yanayız İh-tilâfları körüklemekten, farklı anlayışları alevlendirip birliğimizi bozmaktan hiç kim-seye fayda gelmez, ancak hepimize zarar gelir Bunu böyle biliyor, böyle de inanıyoruz

Aslında bir Müslüman’ın veya bir tarikatın Hz Ali muhabbetini meslek ve meşrebine esas almasının dinen hiçbir mahzuru yoktur Diğer sahabelere tecâvüz etmemek, Kur'an ve Sünnet'in ışığında namazını kılmak, orucunu tutmak ve diğer sorumluluklarını yerine getirmek kaydı ile, Hz Ali ve Ehl-i Beyt muhabbetini rehber edinmenin hiçbir mahzuru yoktur Gerçek şu ki, Kitap ve Sünnet'i bilen ve gereği gibi yaşayan hakikî bir Alevî, ancak Allah-ü Teâlâ'yı ma'bûd olarak tanır Kendisini, İslâmîyet’in bir ferdi olarak bilir, Peygamberimizi, en son Peygamber, Kur'ân-ı Kerîm'i de son semavî kitap kabul eder

Bu sun’î ayrılığın ortadan kalkmasının tek yolu, Kur'an'ın ışığı altına girmek ve O'nu yegâne ölçü kabul etmektir Nitekim Cenâb-ı Hak Kur'ân-ı Kerim'de, “Hepiniz Allah'ın ipine sımsıkı sarılınız ve ayrılmayınız” buyurmakla, bütün Müslümanların Kur'an etrafında toplanmasını emretmektedir

Bu anlayış içinde sualin cevabını vermeye çalışacağım

Önce Alevîliğin ne olduğunu belirlememiz gerekir ki, hü-küm vermekte isabet edelim Gerçekten de Alevîlik nedir? Evet, cevabını aradığımız soru budur Alevîliğin ne olduğunu belirleyebilsek mesele biter, "Evlenmek uygundur, yahut da değildir" diye cevap verebiliriz Ne var ki, ülkemizdeki Alevîlik anlayışı tek ve net değildir Bazı Alevî temsilcilerinin Alevîlik anlayışları-nı dinledim Samanyolu Televizyonu'nda

Şayet Alevîlik böyleyse dinen evlen-mek de isabetli, akraba olmakla da fayda vardır Tanışırız, anlaşırız Bu dedeler diyorlar ki:

- Alevilik Kur'ân'ın dışında ola-maz Sünnetin zıddına anlaşıla-maz Peygamber Efendimiz'in ya-şayışına ters şekilde yorumlana-maz, Alevîlik'te namaz, oruç, hac, zekât gibi dinî emirlerin hepsi de vardır ve mevcuttur Aksini iddia edenler Alevîliği kendi maksatlarına âlet etmek isteyenler-dir Onların oyununa gelinmemeli, Aleviliği İslâm'ın dışında göstermek isteyenlere itibar edilmemelidir

Alevîlik böyleyse bir diyeceğimiz olmaz Din kardeşi anlayı-şı içinde bakarız kendilerine, hatta bir kısım kusur ve noksan-larını da görmezlikten geliriz Çünkü hepimizde vardır kusur ve amel eksikleri

Ancak böyle değil de, alevîlik bazılarının iddia ettikleri gibi ise Yani:

- Namaz, oruç, zekât yoksa; ibadetlerini sadece bir kalb, gönül meselesi telâkki ediyor, beş vakit namazı inkarda bulu-nuyorlarsa: Resulüllah 'ın raşid halifelerine hürmetsizliği esas alıyor, bazı tarihî olayları günümüze taşıyarak düşmanlığı canlı tutmayı düşünüyorlarsa; bilhassa farz olan guslü kabul etmi-yor, cünüblükten sonra yıkanmayı uygun bulmuyorlarsa bunları kabul etmeyenle edenin bir arada huzurlu bir yuva kur-maları, sevgi içinde mutlu ve bahtiyar olmaları aklen mümkün olmadığı gibi naklen de uygun olmaz Aynı kültürü paylaşanla-rın bile huzur içinde geçinmelerinde zorluk çıktığı günümüzde ayrı kültürde olanların huzur içinde mutlu bir aile hayatı sür-düreceklerini sanmak, ne derece gerçekçi olur, düşünülsün Bunun için diyorum ki: “Alevîliği taraflar nasıl anlıyorlar, önce bunu tesbite ihtiyaç vardır!”

Kur'ân'ı kutsal kitabımız olarak esas alıyorlarsa, Kur'ân'ın mânâsının sünnette açıklandığını kabul ediyorlarsa, Resulüllah'ın ve Ehli Beytin yaşayışını Örnek biliyorlarsa aramızda temelde ayrılık yok demektir Diğer farklılıkları hoşgörmek mümkün olabilir

Farzları kabul eden kimse mü'mindir Kabul etmeyen ise in-karcı konumundadır Bunu tesbit ise, görüşüp konuşmakla mümkün olur Görüşüp konuşmadan kestirip atmak peşin hü-kümlülük olur

Bir mühim noktaya daha işaret etmek isterim:

Alevîliği İslâm'ın içinde yorumlayan din (kardeşimiz), dışında anlayan da (vatandaşımız)dır Biz vatandaşımızla da karşılıklı saygı içinde yaşamak isteriz Bu, bizim Müslü-manlığımızın da gereğidir

Alevîlik Kur'ân'm dışında olamaz Sünnetin zıd-dına anlaşılamaz Peygamber Efendimiz'in ya-şayışına ters şekilde yorumlanamaz Alevîlik'te namaz, oruç, hac, zekât gibi dinî emirlerin hepsi de vardır ve mevcuttur Aksini iddia edenler Alevîli-ği kendi maksatlarına âlet etmek isteyenlerdir Onla-rın oyununa gelinmemeli, Alevîliği İslâm'ın dışında gös-termek isteyenlere itibar edilmemelidir Resûlüllah'ın damat ve kayınpederliğe lâyık bulduklarını sevmek ve saymak bizim görevimizdir

Ahmet Şahin, Aile İlmihali, Cihan Yayınları
Selam ve dua ile
Sorularla İslamiyet Editör
__________________
Söz işlemez yüreklere sükûtum dağlar gibi...
Alıntı ile Cevapla
Alt 10 Nisan 2009, 14:57   Mesaj No:3
Medineweb Emekdarı
Belgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Belgin isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 7
Üyelik T.: 14Haziran 2007
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:43
Mesaj: 1.277
Konular: 640
Beğenildi:16
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Alevi olan birisiyle evlenmek caiz midir?

Müslüman bir hanım ancak müslüman bir kimse ile evlenebileceğinden önce müslümanı tanıtmamız lazımdır Müslüman, İslâm dininin bütün kesin hükümlerini kabul edip hiç birisini reddetmeyen kimsedir Yani namaz, oruç, zekât, hac, abdest, gusül ve benzeri emirleriyle; zina, içki, faiz ve benzeri nehiyleri kabul edip onlara inanan kimsedir Ama zikredilen şeylerin tümünü veya bir kısmını kabul etmeyen kimse müslüman sayılmadığı gibi onunla evlenmek de caiz değildir Evlenme vaki olduğu takdirde evlilik hayatı gayri meşrudur Bunun adı ister sünni olsun, ister alevi olsun

Demek ki evlenmenin ölçüsü İslâm'dır Maalesef bugün yurt içinde veya dışında birçok müslüman hanım, durumu sormadan ve İslâm'ın hükmünü öğrenmeden müslüman olmayan kimse ile evlenir ve kendini kıyamete kadar Allah'ın lanetine müstahak eder (Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II 119)

Bu konuda bir süreden beri sualler so-rulmakta, cevaplar beklenmektedir Önce bir hususa işarette bulunmak istiyorum

Biz Alevî-Sünnî ihtilafını körükleyip ayrılık gayrıhk meydana getirmeye taraftar değiliz Birlik ve beraberlikten yanayız İh-tilâfları körüklemekten, farklı anlayışları alevlendirip birliğimizi bozmaktan hiç kim-seye fayda gelmez, ancak hepimize zarar gelir Bunu böyle biliyor, böyle de inanıyoruz

Aslında bir Müslüman’ın veya bir tarikatın Hz Ali muhabbetini meslek ve meşrebine esas almasının dinen hiçbir mahzuru yoktur Diğer sahabelere tecâvüz etmemek, Kur'an ve Sünnet'in ışığında namazını kılmak, orucunu tutmak ve diğer sorumluluklarını yerine getirmek kaydı ile, Hz Ali ve Ehl-i Beyt muhabbetini rehber edinmenin hiçbir mahzuru yoktur Gerçek şu ki, Kitap ve Sünnet'i bilen ve gereği gibi yaşayan hakikî bir Alevî, ancak Allah-ü Teâlâ'yı ma'bûd olarak tanır Kendisini, İslâmîyet’in bir ferdi olarak bilir, Peygamberimizi, en son Peygamber, Kur'ân-ı Kerîm'i de son semavî kitap kabul eder

Bu sun’î ayrılığın ortadan kalkmasının tek yolu, Kur'an'ın ışığı altına girmek ve O'nu yegâne ölçü kabul etmektir Nitekim Cenâb-ı Hak Kur'ân-ı Kerim'de, “Hepiniz Allah'ın ipine sımsıkı sarılınız ve ayrılmayınız” buyurmakla, bütün Müslümanların Kur'an etrafında toplanmasını emretmektedir

Bu anlayış içinde sualin cevabını vermeye çalışacağım

Önce Alevîliğin ne olduğunu belirlememiz gerekir ki, hü-küm vermekte isabet edelim Gerçekten de Alevîlik nedir? Evet, cevabını aradığımız soru budur Alevîliğin ne olduğunu belirleyebilsek mesele biter, "Evlenmek uygundur, yahut da değildir" diye cevap verebiliriz Ne var ki, ülkemizdeki Alevîlik anlayışı tek ve net değildir Bazı Alevî temsilcilerinin Alevîlik anlayışları-nı dinledim Samanyolu Televizyonu'nda

Şayet Alevîlik böyleyse dinen evlen-mek de isabetli, akraba olmakla da fayda vardır Tanışırız, anlaşırız Bu dedeler diyorlar ki:

- Alevilik Kur'ân'ın dışında ola-maz Sünnetin zıddına anlaşıla-maz Peygamber Efendimiz'in ya-şayışına ters şekilde yorumlana-maz, Alevîlik'te namaz, oruç, hac, zekât gibi dinî emirlerin hepsi de vardır ve mevcuttur Aksini iddia edenler Alevîliği kendi maksatlarına âlet etmek isteyenler-dir Onların oyununa gelinmemeli, Aleviliği İslâm'ın dışında göstermek isteyenlere itibar edilmemelidir

Alevîlik böyleyse bir diyeceğimiz olmaz Din kardeşi anlayı-şı içinde bakarız kendilerine, hatta bir kısım kusur ve noksan-larını da görmezlikten geliriz Çünkü hepimizde vardır kusur ve amel eksikleri

Ancak böyle değil de, alevîlik bazılarının iddia ettikleri gibi ise Yani:

- Namaz, oruç, zekât yoksa; ibadetlerini sadece bir kalb, gönül meselesi telâkki ediyor, beş vakit namazı inkarda bulu-nuyorlarsa: Resulüllah 'ın raşid halifelerine hürmetsizliği esas alıyor, bazı tarihî olayları günümüze taşıyarak düşmanlığı canlı tutmayı düşünüyorlarsa; bilhassa farz olan guslü kabul etmi-yor, cünüblükten sonra yıkanmayı uygun bulmuyorlarsa bunları kabul etmeyenle edenin bir arada huzurlu bir yuva kur-maları, sevgi içinde mutlu ve bahtiyar olmaları aklen mümkün olmadığı gibi naklen de uygun olmaz Aynı kültürü paylaşanla-rın bile huzur içinde geçinmelerinde zorluk çıktığı günümüzde ayrı kültürde olanların huzur içinde mutlu bir aile hayatı sür-düreceklerini sanmak, ne derece gerçekçi olur, düşünülsün Bunun için diyorum ki: “Alevîliği taraflar nasıl anlıyorlar, önce bunu tesbite ihtiyaç vardır!”

Kur'ân'ı kutsal kitabımız olarak esas alıyorlarsa, Kur'ân'ın mânâsının sünnette açıklandığını kabul ediyorlarsa, Resulüllah'ın ve Ehli Beytin yaşayışını Örnek biliyorlarsa aramızda temelde ayrılık yok demektir Diğer farklılıkları hoşgörmek mümkün olabilir

Farzları kabul eden kimse mü'mindir Kabul etmeyen ise in-karcı konumundadır Bunu tesbit ise, görüşüp konuşmakla mümkün olur Görüşüp konuşmadan kestirip atmak peşin hü-kümlülük olur

Bir mühim noktaya daha işaret etmek isterim:

Alevîliği İslâm'ın içinde yorumlayan din (kardeşimiz), dışında anlayan da (vatandaşımız)dır Biz vatandaşımızla da karşılıklı saygı içinde yaşamak isteriz Bu, bizim Müslü-manlığımızın da gereğidir

Alevîlik Kur'ân'm dışında olamaz Sünnetin zıd-dına anlaşılamaz Peygamber Efendimiz'in ya-şayışına ters şekilde yorumlanamaz Alevîlik'te namaz, oruç, hac, zekât gibi dinî emirlerin hepsi de vardır ve mevcuttur Aksini iddia edenler Alevîli-ği kendi maksatlarına âlet etmek isteyenlerdir Onla-rın oyununa gelinmemeli, Alevîliği İslâm'ın dışında gös-termek isteyenlere itibar edilmemelidir Resûlüllah'ın damat ve kayınpederliğe lâyık bulduklarını sevmek ve saymak bizim görevimizdir

Ahmet Şahin, Aile İlmihali, Cihan Yayınları
Selam ve dua ile
Sorularla İslamiyet Editör
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Alevî-alevîlık Medineweb Dinler ve Mezhepler Tarihi 0 11 Kasım 2014 19:16
Musa Dedenin hapishanedeki Alevi mahkumlarla sohbeti iknası barışş Videolar/Slaytlar 4 12 Aralık 2012 00:15
Kimlerle Evlenilir, Kimlerle Evlenilmez? KuM TaNeSi Soru Cevap Arşivi 0 09 Nisan 2009 00:35
Alevi - Alevilik Emekdar Üye İslami Kavramlar 1 02 Mayıs 2008 23:01

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.