Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM DİNİ KONULAR.::. > Muhtelif Dini Konular > Soru Cevap Arşivi

Konu Kimliği: Konu Sahibi KuM TaNeSi,Açılış Tarihi:  09 Nisan 2009 (00:35), Konuya Son Cevap : 09 Nisan 2009 (00:35). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 09 Nisan 2009, 00:35   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
KuM TaNeSi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:KuM TaNeSi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 5998
Üyelik T.: 02 Ocak 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Yaş:40
Mesaj: 1.956
Konular: 886
Beğenildi:21
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Kimlerle Evlenilir, Kimlerle Evlenilmez?

Kimlerle Evlenilir, Kimlerle Evlenilmez?

1 - Soru: Iki kardeş var Bunlardan büyüğü evli ve iki tane de çocuğu var Küçük olan ise henüz bekar Büyük kardeş, bir trafik kazasında vefat etti Küçük kardeş, her ne kadar istemediyse de, babasının ısrarına dayanamayarak ağabeyinin dul kalan karısı ile evlendi Dinimizce böyle bir evlilik caiz midir?

Cevap: Ölmüş kardeşin, dul karısını hayatta bulunan kardeşi alablir Bunda herhangi bir mahzur yoktur Arkadan kalan kardeş büyük veya küçük olsun durum aynıdır Ancak, o kadınla evlenebilmek için, kocasının ölümünden itibaren iddetinin (dört ay on günlük bir müddetin) geçmesi gerekir

2 - Soru: Bir kızın babası Türk, dedesi Türk, annesi ise çingene Bu anneden olan kız Müslüman bir erkekle evlenebilir mi?

Cevap: Bir Müslüman erkek, Müslüman olan bir çingene kadın ile evlenebilir Evliliklerde ırk ayrılığı bir engel teşkil etmez İman ve İslam bakımından bir eksiklik yok ise evlenmelerinde bir mahzur yoktur Geri kalan mide ve gönül meselesi! Gönlü sever, midesi çekerse evlenmesinde bir mahzur yoktur

3 - Soru: Bir kimsenin, kendisine aile olarak almak istediği kadın veya kızı, okutmak suretiyle sihir yaptırarak almasında bir mahzur var mı?

Cevap: Bu asla caiz ve doğru bir hareket değildir Her iş aklın düşünmesi ve gönlün sevmesiyle olmalıdır Onu sihirle ve efsunla düşünemeyecek hale getirmek katiyen doğru değildir Haramdır

4 - Soru: Adamın birisi evlenmiş, daha sonra da sakal bırakmış Bu yüzden ailesi ile boşanmış Şimdi tekrar evlenmek istiyor, sakalı evlenmesine mani oluyor Evlenebilmek için sakalını kazıtmakta bir mahzur var mı?

Cevap: Elbette vardır Resul-i Ekrem'in (sav) sünneti oyuncak değildirTiyatro artistlerinin, rol icabı sakal bırakıp, rolü son bulduğunda kestirmeleri gibi, dilediğinde sakal bırakmak, arzu ettiğinde de sakalını kazıtmak, Resul-i Ekrem'e (sav) sevgisi olan kimsenin yapabileceği bir davranış değildir O kimse de kendine göre bir Müslüman kadınla evlenmenin yolunu arasın Bırakılmış bulunan sakalı kazıtmak haramdır

5 - Soru: Dul kalan bir erkek, dul bir kadını kendisine nikahladıktan sonra, ilk karısından olan kızını, bu kadının oğluna nikahlayabilir mi?

Cevap: Evet, nikahlayabilir Bunda bir mahzur yoktur

6 - Ali Efendi Fetvalarından: "Kendisiyle gerdeğe gridiği karısının, diğer kocasından olmuş oğlunun kızı ile evlenmek caiz olmaz" (HEc 1/33)

Açıklama: Böyle bir evlilik caiz olmaz Çünkü bu kız üvey oğlu yolu ile torun mevkiinde bulunmaktadır Bu itibarla hürmet-i müsahare yoluyla kendisiyle evlenmek haramdır

7 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd'e, ahiret ana edindiği Hind ile evlenmek caiz olur" (HEc 1/34)

Açıklama: Ahiret anne ve ahiret evladı gibi sözlerle nesep sabit olmadığı gibi, bu kimselerin birbirleriyle nikahlanmaları sahih ve caizdir Bu itibarla "Ahiret kardeşim ol!" veya "Ahiret evladım ol" diyen kimseler, birbirine mahrem olmazlar Diğer yabancı kadınların ve erkeklerin birbirine karşı takındığı tavır ve tesettür esaslarına riayet etmeleri gerekir

8 - Abdürrahim Fetvalarından: "Karısı ile karısının oğlan kardeşinin kızını, zevcesiyle birlikte nikahı altında toplamak caiz olmaz" (HEc c 1/42)

Açıklama: Bu fetvada belirtilen kız, o erkeğin karısının yeğeni olmakta ve bahsi geçen kadın da onun halası bulunmaktadır Bir önceki fetvanın açıklanmasında belirtilen ölçü dikkate alındığında, böyle bir evliliğin dini hükümlere göre caiz olmadığı açıklığa kavuşmuş olur

İki yakın kadının, bir erkeğin nikahı altında toplanmasının haramlığındaki hikmet, akrabalık bağlarının ve büyük ile küçük arasında korunması lazım gelen saygının sarsılmamasıdır Bunlar arasında geçimsizlik olduğunda, bahsi geçen bağlar yara alacak ve büyük-küçük saygısı kalkmış olacaktır Bir cemiyet içinde bu gibi hallerin doğması ve yayılması, o cemiyeti sarsar ve önü alınmayacak hadiselerin yayılmasına sebep olur

Bir milletin payidar olabilmesi, istiklalini ve istikbalini garanti altında tutabilmesi, cemiyeti teşkileden fertlerin arasında, sevgi, saygı ve bağlılıkların korunmasına şiddetle ihtiyaç göstermektedir Geçmiş milletlerin bazılarının çöküş sebeplerinde bu gibi kaidelere riayet gösterilmeyişinin acı iz-eri görülmektedir Tarihin acı hadiseleri arasına bir halka daha eklemek niyetinde olmayan milletler, bu gibi kaideleri korumakta asla ihmal göstermezler, göstermemelidirler

9 - Netice Fetvalarından: "Boşandığı kadının babaannesini nikahlamak caiz olmaz" (HEc 1/34)

Açıklama: Bir erkek, boşamış olduğu bir kadının annesini nikahlayamadığı gibi, o kadının nenesini de nikahlayamaz Bu nene, ister ana tarafından, ister baba cihetinden olsun hüküm aynıdır

10 - Feyziye Fetvalarından: "Ana tarafından olan dedesinin terk ettiği kadını nikahlamak caiz olmaz" (HEc c 1/34)

Açıklama: Bir erkeğe, üvey nenesini nikahlamak, aynen üvey annesini nikahlamak gibi, haram bulunmaktadır Dede, ister ana tarafından, isterse baba tarafından bulunsun hüküm budur

11 - Abdürrahim Fetvalarından: "Gerdeğe girmeden boşanmış bulunan kadının annesini nikahlamak caiz olmaz" (HEc c 1/38)

Açıklama: Kayınvalide, nikah yapıldığı andan itibaren damadına haram olur Karısı ile gerdeğe girmeden ayrılmış veya karışs ölmüş olsa bile bu haramlık aynen devam eder

12 - Ali Efendi Fetvalarından: "Baba bir kız kardeşinin oğlunun kızını nikahlamak caiz olmaz" (HEc c 1/34)

Açıklama: Fetvada belirtilen kimse, bahsi geçen kızın babasının dayısı olmaktadır Babaya dayı olan kimse, onun çocuğunun da dayısı olur Bu açık bir hükümdür Baba bir kardeş, nesep yoluyla olan haramlıkta aynen ana baba bir kardeş gibidir

13 - Abdürrahim Fetvalarından: "Zevcesinin kız kardeşinin kızı, karısı ile birlikte nikahı altında toplamak caiz olmaz" (HEc c 1/41)

Açıklama: Fetvada bahsi geçen kız, onun hanımının yeğeni; kadın da bu kızın teyzesi olmaktadır Bunlardan birinin erkek olduğu farz edilse, birbiri ile evlenmesi nasıl haram ise, aynı zamanda bir erkeğin nikahı altında toplanmaları da haramdır

14 - Abdürrahim Fetvalarından: "Karısının halasının kızını, zevcesi ile birlikte nikahı altında toplamak caiz olur" (HEc c 1/42)

15 - Netice Fetvalarından: "Hind (isimli kadın)ın ilk kocasından olmuş oğlu, halen nikahı altında bulunduğu kocasının diğer karısından olma kızını nikahlasa caiz olur" (HEc 1/35)

Açıklama: Bu fetvada bahsi geçen çocuklar, karı ve kocanın, karşılıklı olarak üvey evladı olmaktadır Bu sebeple birbirleri ile evlenmelerinde bir mahzur bulunmamaktadır

16 - Ali Efendi Fetvalarından: "Annesinin ana-baba bir kız kardeşinin kızını nikahla almak caiz olur" (HEc 1/34) Açıklama: Bu fetva, teyze oğlu ile teyze kızının birbiriyle evlenmesinde mahzur olmadığını ifade etmektedir Amca çocuklannın, hala ve dayı çocuklarının birbirleriyle nikahlanmalarında bir mahzur bulunmamaktadır Halkın arasında kardeş çocuklarının birbiri ile evlenemeyeceğine dair kanaat tamamen yanlış olup, dini hiçbir mesnede dayanmamaktadır

17 - Netice Fetvalarından: "Zeyd, hanımı ile onun ana baba bir kardeşinin kızını kendi nikahı altında toplaması caiz olmaz" (HEc c 1/36)

Açıklama: Ana baba bir kardeş, erkek ise, Zeyd'in karısı o kızın halası; kız kardeş ise, kadın o kızın teyzesi olur Bir kadın, kardeşinin kızı ile aynı erkeğin nikahı altında toplanamaz

18 - Ali Efendi Fetvalarından: "Zeyd'in karısı (bulunan) Hind'ten doğmuş Amr, Zeyd'in diğer hanımı Zeynep'in başka kocadan olma kızı Hatice'yi nikahlaması caiz olur" (HEc c 1/32)

Açıklama: İkinci defa evlenmiş bulunan bir kadının ilk kocasından bir oğlu bulunsa, ikinci kocanın da başka bir kadından kızı mevcut olsa, bu oğlan ile kızın arasında soy akrabalığı ve musaharet hürmeti olmadığından evlenmelerinde bir engel yoktur Fetva bu tabloyu tasvir ve böyle kimseler arasındaki evliliğin caiz olduğunu ifade etmektedir

19 - Abdürrahim Fetvalarından: "Ana baba bir kız kardeşinin oğlunun kızını nikahlamak caiz olmaz" (HEc 1/41)

Açıklama: Bahsi geçen adam, kız babasının veya annesinin dayısı olmaktadır

20 - Netice Fetvalarından: "Dört tane hür kadınla evli bulunan bir erkek, bunlardan birini boşasa, bu kadın iddet beklediği sırada beşinci bir kadını nikahlayamaz" (HEc 1/33)

Açıklama: Boşanmış bir kadın, üç adet göresiye kadar iddet bekler Bu iddet, doğacak çocuğun kimden olduğunu tesbit ve onun haklarını korumak içindir İddet devam ederken, kadının kocası ile olan bağlantısı tamamen kopmuş sayılmaktadır Bu sebeple, o erkeğin başka bir kadınla evlenmesi "Muvakkaten" haramdır

21 - Ali Efendi Fetvalarından: "Karısı ölen bir erkek, birkaç gün geçtikten sonra, baldızını nikahlasa caiz olur" (HEc 1/33)

Açıklama: Bir erkek, ailesinin nikahı devam ettiği müddet içerisinde, baldızını ailesinin üzerine nikahlayamaz Bu haramlık, müebbet olmayıp, karısının ölmesi veya boşanması halinde kalkar Baldızı ile evlenecek olan bir kimse, karısının ölümü halinde iddet beklemeye muhtaç olmaz Fetvadaki "birkaç gün" tabiri, beklenilmesi gereken bir zaman olarak tesbit edilmiş olmayıp ölümünden kısa bir zaman sonra nikah akdinin caiz olacağını ifade içindir Karısını boşadıktan sonra, boşadığı ailenin iddeti dolmadan baldızı ile nikahlanamaz

22 - Ali Efendi Fetvalarından: "Vefat eden oğlunun karısını nikahlamak helal olmaz"

Açıklama: Oğlunun veya oğlunun oğlunun karısı, yahut kızının oğlunun karısı, baba veya dedeye haramdır Gelinlerin kayınpederlerine haramlığı, Ayet-i Kerime ile sabit bulunmaktadır

23 - Netice Fetvalarından: "Boşadığı kadının annesini nikahlamak caiz olmaz" (HEc 1/34)

Açıklama: Kayınvalide, damadına ebediyen haramdır Bu haramlığın tahakkuku için, gerdeğe girmiş olması şartı yoktur Şahitlerin huzurunda "aldım-verdim" denilmesi kafidir

24 - Ali Efendi Fetvalarından: "Baba bir, kız kardeşinin oğlunun kızını nikahlamak caiz olmaz" (HEc 1/34)

Açıklama: Ana-baba bir kardeş ile tek taraflı kardeşler arasında nikah haramlığı bakımından bir fark yoktur Bir erkek, dayısı olduğu kimsenin kızı ile evlenemez, haramdır

25 - Soru: Bir kız, yalnız İslam dinini, Kelime-i Şehadet getirerek kabul ediyor Lakin "Namaz kılmam, oruç tutmam, gusül abdestini istediğim zaman alırım" diyor Yani cinsel mukarenetten sonra yıkanması gerekirken, bir hafta veya bir ay sonra yıkanırım diyen bir kadın ile hayat sürdürüldüğü takdirde insan günah kazanır mı? Yoksa böyle birisiyle evlenmemek doğru olmaz mı?

Cevap: Bu yazdığınız şeyler kendisinde mevcut olan bir kadınla evlenmemeli Yazdıklarınız doğru ise, önce ıslah çarelerini aramalı, ona öğüt vermeli, bu gibi hareketlerin doğru olmadığını etraflıca anlatmalıdır Fikrinde ısrar ederse yatağını ayırmalı, bu da fayda vermezse babasına teslim etmelidir Bundan da bir netice alınmazsa, o zaman boşama yoluna gitmelidir

26 - Soru: İki oğlan kardeş, her ikisi de evli Her ikisinin ailesi de sağ Küçük kardeşi karısını tamamen boşadı Onun boşadığı kadını, büyük kardeşi alabilir mi?

Cevap: İki kardeşten birinin ölümü veya karısını boşaması ile, ölüm veya talak iddeti tamam olduktan sonra, dul kalan ailesini hayatta olan kardeşinin nikahlamasında dinen bir mahzur yoktur Bu hususta küçük kardeş ile büyük kardeş arasında bir fark bulunmamaktadır

27 - Behce Fetvalarından: "Bir babanın gerdeğe girmeden (veya tenine değmeden) boşadığı kadın, oğluna haramdır" (HEc 1/27)

Açıklama: Hiçbir erkek, hiçbir zaman üvey annesi ile evlenemez Bu haramlık ebedidir Hiçbir suretle kalkmaz Babası onunla gerdeğe girmemiş ve hatta tenine dahi değmemiş olsa hüküm yine değişmez

28 - Soru: Kayınvalide ile bir erkeğin nikahlanmasının haram olduğunu biliyoruz Kayınvalide olacak kadının annesi veya ana yahut baba tarafından olan neneleri de damat olan erkeğe haram mıdır?

29 - Soru: Müslüman bir erkek, başkası ile zina eden bir kadınla evlenebilir mi? Genelevde çalışan kadınları o yerden kurtarmak maksadıyla onunla evlenmek sevaptır diyorlar Bu doğru mu?

Cevap: Evlenecek erkeğin alacağı kadının namuslu olmasına peşinen dikkat etmesi gerekir Onun mazisine bakarak, hali ve geleceği hakkında bir kanaate varır, daha sonra onunla evlenmeye karar verir Kötü yoldaki bir kadının dönüş yapması ihtimali olsa bile, kafi değildir Hakikat varken hayale dayanmak sonunda pişmanlık getirebilir

30 - Soru: Bir baba, kızını bir erkeğe nikahladıktan sonra, damadının dul anasını kendisine nikahlayabilir mi?

Cevap: Evet, nikahlayabilir

31 - Soru: Bir kızı, hiç namaz kılmayan bir erkekle evlendirmenin ahirette cezası var mıdır?

Cevap: Elbette vardır

32 - Soru: Bir kimse, ailesi öldükten sonra, karısının halası ile evlenebilir mi?

Cevap: Evet, evlenebilir

33 - Soru: Bir erkek, zina ettiği bir kadını daha sonra kendisine nikahlayabilir mi?

Cevap: Evet, başkaca bir engel yok ise nikahlayabilir Zina etmiş olması, onunla nikahlanmaya mani olan bir sebep değildir

34 - Soru: "İslam'da Kadın ve Aile" adlı eserinizin 37 sayfasında "Erkek, asil bir kadın ile evlenmelidir" denilmektedir Burada mezkur asalet, soy, sop veya ırk mıdır? İslam nazarında, kişinin değeri soy ve sopla olmayıp "takva" ile değilmidir?

Cevap: Asıl kadın, imanlı ve temiz bir soya mensup kadın demektir Buradaki asalet tabirinden hasep değil, nesep dikkate alınmalıdır İçtimai mevkiine değil, ferdi davranışlara kıymet verilmelidir Asaletten iman, İslam ve ırki temizliğin bütünü anlaşılmalıdır Zira mutlak ifadeler kemaline masruftur

35 - Soru: Bir adam karısının fahişelik yaptığını bildiği halde boşanmayıp bile bile onu nikahı altında taşısa bu adamın hükmü nedir?

Cevap: Dinimizce namusunu kıskanmayan adama "Deyyus" denir Böyle bir adam, azabını çekmedikçe cennete giremez

36 - Abdürrahim Fetvalarından: "Amca kızını nikahlamak caiz olur" (HEc 1/41)

Açıklama: Bazı kimseler arasında, amca, hala, dayı ve teyze kızlarıyla evlenilmeyeceğine dair yanlış bir kanaat mevcuttur Böyle bir kanaat, dinimizde yeri olmayan yanlış bir hükümdür Bu çekingenlik, ileride doğabilecek geçimsizlikleri vehmederek iki kapının birbirine kapanması ihtimalinden doğmakta ise, bir mazeret olarak kabul edilebilir Ancak, vehme dayalı bir kanaate dini kisve giydirip daha sonra "Amca kızı, dayı ve teyze kızı ile evlenmek haramdır" demek, yanlış olduğu kadar dini bakımdan tehlikelidir de Yanlıştır Çünkü, dinimizde bunun aksine verilmiş hüküm ve tatbikat vardır Hazret-i Ali ile Hazret-i Fatıma (ra)'nın evlilikleri gibi TehlikelidirZira, harama helal demek ne kadar tehlikeli ise, helal olan bir şeye haram damgasını vurmak da aynı derecede korkunçtur

Nesep itibariyle amca kızı ile evlenmek, helal olduğu gibi, rada (süt emzirme) yolu ile amcasının kızı ile evlenmek de helaldir

AKRABA EVLİLİĞİ

37 - Soru: Bizim buralarda teyze, hala gibi yakınların kızları alındığı zaman ayıplanıyor Bu telakki, adeta bir adet haline gelmiş durumdadır İslam'da böyle bir şey yok Böyle bir adeti uygulamak veya devam ettirmek bid'at değil midir? Böyle devam edip giderse ilerideki nesil, bu durumu emr-i ilahi gibi kabul edecek, durumu açıklar mısınız?

Cevap: Böyle bir evlilikte dinen bir yasak yoktur Kişi isterse evlenebilir Harama helal demek, ne kadar tehlikeli ise, helal olan bir şeye haram demek de o kadar tehlikelidir Cehalet karanlığı, ilmin ışığı karşısında mağlup olacaktır

38 - Soru: Bir kimse hala, teyze, amca ve dayı kızları ile evlenebilir mi?

Cevap: Evet, evlenebilir Bunda dini bakımdan bir mahzur yoktur

39 - Soru: Dinimizde evlenmek Allah'ın (cc) emridir Yalnız hısım ve akraba ile evlilikleri, sakıncaları yönünden düşünüp, "Akrabanın kızını almam" diye yemin eden bir kişi, daha sonra ikna olup akrabadan birinin kızı ile evlenmeye karar veriyor Bu şahsın ne yapması gerekir?

Cevap: Evlendikten sonra yemin keffareti vermesi gerekir
__________________
Söz işlemez yüreklere sükûtum dağlar gibi...
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi KuM TaNeSi 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
41.Haftanın Misafiri Belgin Hafta'nın Misafiri Belgin 37 13636 04 Ekim 2009 15:49
Neden Su içmeliyiz(46 sebep) Tıbbı Nebevi ve Alternatif Tıp su damlası 6 3418 04 Ekim 2009 11:50
Yokluğuna Alıştırma... Şiirler ve Şairler KARAKÖSE 1 2834 04 Ekim 2009 11:45
Kırgınım Sana /medineweb Şiirler ve Şairler su damlası 7 3022 02 Ekim 2009 18:49
google amcam düzeltir işi bilir herşeyi =) Resim/Karikatür Esma_Nur 2 2598 02 Ekim 2009 10:25

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Alevi ile evlenilir mi? KuM TaNeSi Bilgi Dağarcığı 2 10 Nisan 2009 14:57

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.