Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İLİTAM Bölümleri Ders/ Dökümanlar > DİCLE İlitam

Konu Kimliği: Konu Sahibi Mihrinaz,Açılış Tarihi:  08 Nisan 2019 (20:53), Konuya Son Cevap : 08 Nisan 2019 (20:53). Konuya 0 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 08 Nisan 2019, 20:53   Mesaj No:1
Medineweb Baş Editörü
Mihrinaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Mihrinaz isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 14593
Üyelik T.: 15 Kasım 2011
Arkadaşları:68
Cinsiyet:Anne
Memleket:MEDİNEWEB
Yaş:43
Mesaj: 12.398
Konular: 1269
Beğenildi:11839
Beğendi:8986
Takdirleri:26241
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Dicle 2013 Bütünleme Sınavı

Dicle 2013 Bütünleme Sınavı

BÖLÜM-2 SİSTEMATİK KELAM

1. Allah’ın iradesini muhdes olarak

gören hangi ekoldür?

A) Mutezile

B) Cebriye

C) Maturîdiye

D) Eş’ariye

E) Hiçbiri

2. Cebr-i mutavassıt olarak da görülen

mezhep aşağıdakilerden hangisidir?

A) Cebriyye

B) Cehmiyye

C) Eş’ariyye

D) Sufiye

E) Eş’asiyye

3. Cehm b. Safvan kimdir?

A) Kaderiyyenin kurucusu

B) Hariciyyenin temsilcisi

C) Eş’arî bir alim

D) Cebriyyenin müessisi

E) Maturîdî bir alim

4. Makalatu’l-İslamiyyîn aşağıdakilerden

hangi müellife aittir?

A) Şehristanî

B) Bakillanî

C) Cüveynî

D) Ebu’l-Hasen el-Eş’arî

E) Bağdadî

5. İbnu’l-Hümam hangi mektebe

mensuptur?

A) Maturidiyye

B) Kaderiyye

C) Eş’ariyye

D) Mutezile

E) İbaziyye

6. Kesbi ıstılahî anlamıyla ilk kullanan

kimdir?

A) İmam Şafiî

B) İmam Ebu Hanife

C) İman Malik

D) Hasan Basrî

E) Gazzalî


7. Fiilerin yaratılması konusunda iktiran

kavramını daha çok hangi mektep kullanır?

A) Eş’ariyye

B) Maturidiyye

C) Cebriyye

D) İbaziyye

E) Mutezile

8. Kesb kelimesi hangi fiillerle ilgilidir?

A) Gayr-ı iradî fiillerle

B) Izdırarî fiillerle

C) İhtiyarî fiillerle

D) Cebrî fiillerle

E) Hepsi

9. Kelam ilminde fiillerin güzellik ve

çirkinliğinin aşağıdakilerden hangisiyle bir

ilişkisi yoktur?

A) İyi-kötü

B) Hasen - Seyyi’

C) Hayır-Şerr

D) Cebir-İhtiyar

E) Husun-Kubuh

10. Bir işin Allah’a vacip olması iddiası

aşağıdakilerden hangi kavramla ilgilidir?

A) Zulüm-adalet

B) Teklif- Mükellef

C) Salah Aslah

D) Hasen –Kabih

E) Caiz-Muhal

11. Teklif-i malayutak’ı aklen caiz gören

mezhep aşağıdakilerden hangisidir?

A) Cebriyye

B) Cehmiyye

C) Şia

D) Eş’ariyye

E) Maturidiyye

12. Mutezile’nin hangi okulu salah ve

aslah konusunu ağırlıklı olarak ahirete irca

etmektedir?

A) Basra okulu

B) Bağdat okulu

C) Kufe Okulu

D) Kufe-Bağdat okulu

E) Hepsi



13. Aşağıdakilerden hangileri Mutezile

mektebinin iki alimidir?

A) Cubbaî-Şehristanî

B) Cahız-Bağdadî

C) Nazzam-Cahız

D) Zemahşerî- İsferayinî

E) Hepsi

14. Hidayet’i hem yol gösterme hem de

yaratma anlamında ele alan hangi mekteptir?

A) Eş’ariyye

B) Maturidiyye

C) Mutezile

D) İbaziyye

E) Ehl-i Sünnet

15. Hidayeti yalnızca ‘yol gösterme’

şeklinde anlayan mezhep hangisidir?

A) Kaderiyye

B) Mutezile

C) Cebriyye

D) Maturîdiyye

E) Hepsi

16. Ecel konusunda Ehl-i sünnet gibi düşünen

Mutezilî alim hangisidir?

A) Ebu Haşim el-Cübbaî

B) Ebu Ali el-Cübbaî

C) Zemahşerî

D) Kadî Abdulcebbar

E) Hiçbiri

17. Ruhla alakalı müstakil bir eser ortaya

koyan alim hangisidir?

A) İbn Kayyım el-Cevziyye

B) İbn Teymiyye

C) Harputî

D) Ebu Hanife

E) Zemahşerî

18. Ahireti inkar edenlerin inkarı temelde

hangi faktöre dayanmaktadır?

A) Aklanî

B) Cismanî

C) Nefsanî

D) Fikrî

E) Hiçbiri



19. Aşağıdakilerden hangisi haşrin

karşılaştırılabilir örneklerindendir?

A) Geçmişte yaşanmış diriliş örnekleri

B) Uyku örneği

C) Ölü arzı canlandırılması

D) Uyku örneği- Ölü arzın canlandırılması

E) Temsîl-i kıyaslar

20. Kur’an ahiret hayatının gerekliliğini

aşağıdakilerden hangisine dayandırmaz?

A) Kulluğun karşılığının verilmesi

B) Mutlak adaletin gerçekleşmesi

C) İhtilafların sona erdirilmesi

D) İnsanların merakının giderilmesi

E) İlahî va’din hükmünü icra etmesi

21. Aşağıdakilerden hangisi mahşer ahvaliyle

ilgili değildir?

A) Mizan

B) Sırat

C) Berzah

D) Şefaat

E) Hesap

22. Şefaat-ı uzma ne zaman başlamaktadır?

A) Berzahta

B) Hesap ve mizandan önce

C) Amel defterleri dağıtıldıktan sonra

D) Sırattan sonra

E) Hiçbiri

23. Bir mümin şefaat inancına nasıl bakmalı?

A) Gönlünde bir ümit olarak taşımalı

B) Şirk olarak görmeli

C) İlahî adaletle telif edilemeyecek bir

zulüm olarak telakki etmeli

D) İslam inancının dışında bir inanç

görmeli

E) Bu konuda tevakkuf etmeli

24. Kaderle alakalı münakaşaların

yasaklanmasının hikmeti ne olabilir?

A) İmanî bir meseleyi münakaşa tarzında

tartışmak caiz olmadığı için

B) Kaderin cebrî kısmıyla ilgili meseleleri

münakaşanın yararı bulunmadığı için

C) İnsan bununla emrolunmadığı için

D) Bu konu insan aklının ziyadesiyle

zorlayan bir mevzu olduğu için

E) Hepsi

25. Kainatta hakim olan ilahî program;

A) Tesadüf düşüncesini ortadan kaldırır

B) İnsan zihnine nizam fikrini yerleştirir

C) Herşeyde hikmet elinin işlediğini öğretir

D) Varlıkta kaosa yer olmadığını gösterir

E) Hepsi



BÖLÜM-3 OSMANLI TÜRKÇESİ

1- Aşağıdaki harflerden hangisi hurûf-ı sakîle

harflerinden birisi değildir?

A) غ B) ص C) ش

D) ح E) ض

2-Aşağıdaki gruplardan hangisi aklâm-ı

sitteden değildir?

A) Sülüs B) Nesih C) Siyâkat

D) Muhakkak E) Rik’a

3-Aşağıdaki harflerden hangisi Arap

alfabesinde yoktur?

A) غ b) ر c) ل

d) پ e) ق

4. Aşağıdakilerden hangisi ism-i fâil değildir?

A) كاتب B) معظَّم C) ناصح

D) معلِّم E) محسِن

شاعر . 5 kelimesinin müennes şekli

aşağıdakilerden hangisidir?

A) شاعر B) شعرا C) شاعره

D) شاعری E) مشعار

6. Sesli harfleri karşılayan Osmanlı

Türkçesindeki harfler aşağıdaki şıkların

hangisinde bir arada verilmiştir?

A) ا – و - ى B) ا – و - ى - ه C) ا – و - ه

D) و - ى - ه E) Hiçbiri

7. Aşağıdaki kelimelerden hangisindeki ه

harfi ha-i resmiyye değildir?

A) كيجه B) خانه E) سرچه

D) ماه E) باغچه

8. Aşağıdakilerden hangisi Türkçe bir

kelimedir?

A) رحمان B) ثلثه C) هكذا

D) كاتب E) قويون


9. Aşağıdakilerden hangisi sadece Farsça

kelimelerden meydana gelmiş bir isim

tamlamasıdır?

A) تجديد ا B) قلم قدر C) دفع حاج

D) فرمان پادشاه E) Hiçbiri

10- Geniş zaman eki aşağıdakilerden hangisi

ile ifade edilir?

A) لرى B) را C) ار

D) كز E) جی

11- Aşağıdakilerden hangisi ile isim yapılır?

A) نجه B) در C) جی

D) ارق E) را

12- 804 sayısının eski yazıda karşılığı

aşağıdakilerden hangisidir?

A) ٨۰٤ B) ٧۰٤ C) ٤۰٧ D) ٤۰٨

E)٨٧٨

13- Hangi harf kendisinden sonra bitişir?

A) ر B) ژ C) ه D) د E) ا

14- Hangisi sona gelen edattır?

A) ستان B) هم C) در

D) نا E) ناک

15-Hangisi çoğul ekidir?

A) ب B) ان C) ا

D) ف E) ناک

16. Aşağıdaki sayılardan hangisinin yazılışı

yanlıştır?

a) بيك بش يوز - Bin beş yüz

b) يكرمی ايكی – Yirmi iki

c) اوچ ميليون – Üç milyon

d) درد ميليار – Dört milyar

e) اون سكز – On sekiz



17- Hangisi ism-i tasgîrdir?

A) افعل B) مفعله C) فعيل

D) مفعال E) کذاب

18- Hangisi Cem-i Müzekker Sâlimdir?

A) مسلمون B) اشكال C) انظار

D) املاك E) کذاب

19-Aşağıdakilerden hangisi çoğuldur?

A) ظالم B) فاضل C) ارذل

D) اخبار E) اكبر

20. Geniş zaman ekleri aşağıdakilerden

hangisinde doğru olarak verilmiştir?

A) ار - عر B) ار - در C) عر

D) ار – ه ر e) Hiçbiri

21. Şart ekleri aşağıdaki şıklardan hangisinde

doğru yazılmıştır?

A) سه B) يور C) يه

D) صا E) جك

22. Aşağıdakilerden hangisi Arapça bir

kelimedir?

A) چيچك B) سوز C) بويوك

D) ايليق E) حقوق

كافر . 23 kelimesinin cem-i müennes-i sâlimi

aşağıdakilerden hangisidir?

A) كفرة B) كفار C) افرات

D) كافرون E) كفران

24. Aşağıdakilerden hangisi kendinden sonra

gelen harfe bitişmeyip ayrı yazılan harflerden

(hurûf-ı munfasıla) değildir?

A) ه B) و C) د

D) ر E) ا

25. Aşağıdaki Arap harflerinden hangisi ince

telâffuzlu harflerden birisi değildir?

A) ز B) ك C) ظ

d) ش E) س



BÖLÜM-4 FIKIH USULÜ

1. Aşağıdakilerden hangisi Hanefilere göre

Sünnetin çeşitlerindendir?

A) Garîb Hadis

B) Müstefîd Hadis

C) Meşhur Hadis

D) Aziz Hadis

E) Mürsel Hadis

2. Aşağıdaki cümlelerden hangisi yanlıştır?

A) Sahabe âhâd haberle amel etme konusunda

bir takım şartlar ileri sürmüştür.

B) Bütün mezhep imamları ahâd haberle amel

edilmesinde ittifak halinde değildir.

C)Hanefilere göre ahad haberle amel

edilebilmesi için hadis, çok sık rastlanan

durumlarla ilgili bir olay hakkında olmalıdır.

D) Manevî mütevâtir rivayetler arasında lafız

ve mana yönünden kısmî farklılıklar olmakla

birlikte bütün rivayetlerin ortak bir manada

buluştuğu mütevâtir haberdir.

E)Sünnetin büyük çoğunluğu Hz.

Peygamber’den âhâd yolla nakledilmiştir.

3. Ahad haberle amel konusunda çerçeveyi

en geniş tutan mezhep hangisidir?

A) Hanefi mezhebi

B) Şafii mezhebi

C) Maliki mezhebi

D) Hanbeli mezhebi

E) Hiçbiri

4. Aşağıdakilerden hangisi icma ile ilgili genel

şartlardan değildir?

A) Müçtehitlerin fikir birliği edeceği konu bir

meselenin şeri hükmüne dair olmalıdır.

B) İcma Hz. Peygamber’in vefatından sonra

meydana gelmiş olmalıdır.

C) Bütün müçtehidlerin fikir birliği etmiş

olması gerekir.

D) Fikirbirliği edenler müçtehit olmalıdır.

E) Tek müçtehidin varlığı ile de icma

gerçekleşebilir.



5. Hükmün talili ile ilgili olarak nassta yer

alan vasıflar üzerinde, illet olarak kabul

edilemeyecek olanları ayıklamak ve nassın

göstermek istediği esas illeti belirlemek

maksadıyla yapılan içtihada usul terimi olarak

ne ad verilir?

A) el-Müşebbehübihi

B) Tahkîku’l-menât

C) Tenkîhu’l-menât

D) Hükmün illeti

E) Tahricü’l-menât

6. Aksine delil bulunmadıkça bir şeyden

faydalanmanın veya bir davranışta

bulunmanın mubah olduğuna

hükmedilmesine fıkıh usulü terimi olarak ne

ad verilmektedir?

A) İbâha-yiasliyyeıstıshâbı

B) Berâet-i asliyyeıstıshâbı

C) Şer'î hüküm ıstıshâbı

D) Vasıf ıstıshâbı

E) Istıshâb

7. İçki yapımında kullanılması ihtimaline

binaen üzüm yetiştirilmesinin

yasaklanmaması aşağıdakilerden hangisine

örnek teşkil etmektedir?

A) Meşru kılınış amacının dışında bir sonucu

elde etmeye vasıta kılınan mubah fiillere

B) Hiçbir zaman mefsedet götürmeyen fiillere

C) Çoğu zaman mefsedete götüren mubah

fiillere

D) Nadiren mefsedete götüren mubah fiillere

E) Mahiyeti itibarıyla mefsedete götüren

fiillere

8. Kendi başına mubah olan bir fiilin şer'an

mefsedete götüreceğinden emin olunması

veya bunun kuvvetle muhtemel bulunması

sebebiyle yasaklanmasına ne ad verilir?

A) İstihsan

B) Tahric

C) Sedd-i zerâi‘

D) İstishab

E) Kıyas



9. "Şer'î hüküm, şâriin iktizâ, tahyîr ve vaz'

bakımından mükelleflerin fiiliyle ilgili

hitabıdır" tanımındaki “vaz'” kelimesinin

anlamı nedir?

A) Bir şeyin başka bir şey için şart, sebep ve

mani teşkil etmesi

B) Bir şeyi yapmayı talep etme

C) Bir şeyi yapmamayı talep etme

D) Bir şeyi yapma konusunda serbest bırakma

E) Bir şeyi yapmama konusunda serbest

bırakma

10. Şâriin mükelleften bir işi yapmasını veya

yapmamasını istemesine ya da yapıp

yapmama konusunda onu muhayyer

bırakmasına ne ad verilir?

A) Aklî hüküm

B) Kat’i hüküm

C) Zannî hüküm

D) Vaz’î hüküm

E) Teklifî hüküm

11. Aşağıdaki cümlelerden hangisi doğrudur?

A) Ebû Hanîfe'ye göre buluğ çağının başlangıcı

kız çocuklarda 7 yaştır.

B) Çoğunluk fakihlere göre buluğ çağının

başlangıcı kız çocuklarda 7 yaştır.

C) Çoğunluk fakihlere göre buluğ çağının sonu

kız ve erkek çocuklarda 15 yaştır.

D) EbûHanîfe'ye göre buluğ çağının sonu kız ve

erkek çocuklarda 18 yaştır.

E) Fakihler buluğ çağının başlangıcı için belli bir

yaş belirlememişlerdir.

12. Aşağıdaki cümlelerden hangisi doğrudur?

A) Unutma, kul haklarında her zaman makbul

bir özür sayılır.

B) Unutma, Allah haklarında her zaman

makbul bir özür sayılır.

C) Unutma, sadece vücûb ehliyetini ortadan

kaldırır.

D) Unutma, sadece eda ehliyetini ortadan

kaldırır.

E) Unutma, vücub ve eda ehliyetlerini ortadan

kaldırmaz.



13. Aşağıdaki matuhla ilgili ifadelerden

hangisi doğrudur?

A) Aklî melekeleri inkişaf etmemiş, idrak ve

anlayışları kıt, gel-git kimsedir.

B) Akıl melekesi bulunmayandır.

C) Akıl mevcut olduğu halde, aklın ve dinin

icabına aykırı bir şekilde malda tasarrufta

bulunandır.

D) Tam eda ehliyetine sahiptir.

E) Bedenî ceza uygulanır.

14. Tek vaz ile bir mana ifade etmek üzere

konmuş ve sınırsız fertleri içine alan lafza usul

terimi olarak ne ad verilir?

A) Mütevatir

B) İcma

C) Amm lafız

D) İstihsan

E)Müstefîd

15. Lafızların tasnifine ilişkin aşağıdaki

ifadelerden hangisi yanlıştır?

A) Vaz' olduğu mana açısından hass, âmm ve

müşterek kısımlarına ayrılır.

B) Kullanıldığı mana bakımından lafızlar

hakikat, mecaz, sarih ve kinaye kısımlarına

ayrılır.

C) Kullanıldığı mana açısından lafızlar mücmel

ve mufassal kısımlarına ayrılır.

D) Manaya delalet açısından delaleti açık ve

delaleti kapalı kısımlarına ayrılır.

E) (Cumhura göre)manaya delaletin şekli

açısından mantuk ve mefhum kısımlarına

ayrılır.

16. Aşağıdaki eşleştirmelerden hangisi

doğrudur?

A) Öğrenciler âmm lafız.

B) Çalışkan öğrenci mutlak lafız.

C) Doğru sözlü insanlar hass lafız.

D) Çocuklar mukayyed lafız.

E) Tek sayılar mücmel lafız




17. Lafzın bir alakadan ötürü konulduğu

gerçek anlamın dışında kullanılmasına fıkıh

usulü terimi olarak ne ad verilir?

A) Hakikat

B) Mecâz

C) Amm lafız

D) Mücmel

E) Müşkil

18. Kinayeli lafızlara ilişkin aşağıdaki

yargılardan hangisi doğrudur?

A) Kinâî lafızlar söyleyenin niyetine

bakılmaksızın yorumlanır.

B) Kinâî lafızlar kendisiyle kast olunan mananın

kapalı kaldığı ve hemen zihne gelmediği

lafızlardır.

C) Kinâî lafızlar, birden fazla manaya

muhtemel olan ancak bunlardan birine daha

açık bir şekilde delalet eden lafızlardır.

D) Kinâî lafızlarda bağlam ve hâlin delâleti

yerine lafzın sarih delâleti esas alınır.

E) Kinâî lafızlarda yardımcı unsurlara ihtiyaç

duyulmaz.

19. “Gece oruca niyetlenmeyen kimsenin

orucu, oruç değildir” hadisinde "oruç"un

"kâmil manadaki oruç" şeklinde

anlaşılmasına usul terminolojisinde ne ad

verilir? oruç

A) Mücmel

B) Zahir

C) Batın

D) Müevvel

E) Kinâye

20. “Faiz yiyenler (kabirlerinden), şeytan

çarpmış kimselerin cinnet nöbetinden kalktığı

gibi kalkarlar. Bu hal onların ‘Alış-veriş tıpkı

faiz gibidir’ demeleri yüzündendir. Hâlbuki

Allah alış-veriş helâl, faizi haram kılmıştır.”

(Bakara-275) ayetinde faizle alışverişin aynilik

(misliyyet) iddiası reddedilmektedir. Bu mana

aşağıdaki terimlerden hangisinin kapsamına

girer?

A) Nassın ibaresi

B) Nassın açık işareti

C) Nassın kapalı işareti

D) Nassın iktizası

E) Nassın delâleti




21. “Onlardan (anne-baba) biri veya her ikisi

senin yanında yaşlanırlarsa onlara “öf bile

deme!” Onları kovma ve onlara güzel söz

söyle” (İsrâ-23) ayetinden anne ve babaya

“öf” demenin haram olduğu anlaşılmaktadır.

Bu hüküm aşağıdaki delâlet gruplarından

hangisine aittir?

A) Mantuk

B) Has

C) Amm

D) Müşkil

E) Mürsel Hadis

22. "Cumhura göre çelişik görünen iki nass

arasındaki tearuzu gidermek için öncelikle

……….. işlemine başvurulur" yargısını en

uygun biçimde tamamlayan kelime

aşağıdakilerden hangisidir?

A) Telif

B) Tahsis

C) Takyid

D) Nesih

E) Tefsir

23. Neshe ilişkinolarak aşağıdaki yargılardan

hangisi yanlıştır?

A) Neshedilen hükmün şer'î olması gerekir.

B) Neshedici delilin neshedilen hükümden

sonra gelmiş olması gerekir.

C) Hükmün kaldırıldığını gösteren delilin şer'î

olması gerekir.

D) Aklî delillerle nesih gerçekleşir.

E) İtikadî hükümler neshe konu olmaz.

24) Aşağıdakilerden hangisi, içtihat

ehliyetinin şartlarından olan "alet bilgisi"ne

dâhildir?

A) Kur'ân’ı bilmek

B) Sünneti bilmek

C) Arapçayı bilmek

D) Fıkıh usulünü bilmek

E) İçtihat melekesine sahip olmak

25. “Mensup olunan mezhebe ait metin ve

kaidelerden şer'î hükümleri çıkarmaya ……….

denir”. Cümlede boş bırakılan yere

aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?

A) İçtihat

B) İstidlal

C) İttiba

D) Taklit

E) Tahrîc





S.KELAM CEVAPLAR

1. A

2. C

3. D

4. D

5. A

6. B

7. A

8. C

9. D

10. C

11. D

12. A

13. C

14. E

15. B

16. D

17. A

18. C

19. D

20. D

21. C

22. B

23. A

24. E

25. E

O.TÜRKÇESİ CEVAPLAR:

1. C

2. C

3. D

4. B

5. C

6. B

7. D

8. E

9. D

10. C

11. C

12. A

13. C

14. A

15. B

16. D

17. C

18. A

19. C

20. D

21. A

22. E

23. C

24. A

25. C

F.USULÜ CEVAPLAR:

1. C

2. B

3. D

4. E

5. C

6. A

7. D

8. C

9. A

10. E

11. C

12. E

13. A

14. C

15. C

16. A

17. B

18. B

19. D

20. A

21. A

22. A

23. D

24. C

25. E
__________________

~~~ Bilmediklerimi Ayaklarımın Altına Alsam Başım Göğe Ererdi ✒~




Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi Mihrinaz 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Dört Entrikacı mı Dört Dahi mi? Duhatul Arab İslam/Dinler/Mezhepler Kara Kartal 1 78 09 Nisan 2024 00:40
Fakire Makarna Sadakası Medineweb.net Videolar Kara Kartal 1 65 08 Nisan 2024 17:02
Başörtülü Bacıma Ters Kelepçe İslami Haberler Mihrinaz 1 46 08 Nisan 2024 03:17
Merhemet Duyğusu Sende Yoxdursa Şiirler ve Şairler Mihrinaz 0 69 05 Nisan 2024 15:20
Gazze Perdenin Yırtıldığı Yer Makale ve Köşe Yazıları Mihrinaz 0 66 01 Nisan 2024 03:25

Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Dicle ARAPÇA-1 ve Mantık 2013 Final Soruları Mihrinaz DİCLE İlitam 1 08 Nisan 2019 21:03
Dicle İslam Felsefesi 2013 Final Soruları Mihrinaz DİCLE İlitam 0 08 Nisan 2019 19:37
Dicle Felsefe Tarihi 2013 Final Soruları Mihrinaz DİCLE İlitam 0 08 Nisan 2019 19:35
Dicle ilitam 2013 İSLAM FELSEFESİ SORULAR Medine-web İslam Felsefesi 1 29 Kasım 2015 22:25
Atauzem 2013-2014 güz dönemi bütünleme soru ve cevapları EyMeN&TaLhA Erzurum Atatürk İlitam 2 27 Nisan 2015 11:03

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.