Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.İLİTAM İLAHİYAT LİSANS TAMAMLAMA.::. > İLİTAM Bölümleri Ders/ Dökümanlar > Erzurum Atatürk İlitam

Konu Kimliği: Konu Sahibi EyMeN&TaLhA,Açılış Tarihi:  27 Nisan 2015 (11:44), Konuya Son Cevap : 27 Nisan 2015 (12:03). Konuya 2 Mesaj yazıldı

Beğeni Aldı2Kez Beğenildi
  • 1 Beğenilen EyMeN&TaLhA
  • 1 Beğenilen EyMeN&TaLhA
Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 27 Nisan 2015, 11:44   Mesaj No:1
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:36
Cinsiyet:
Mesaj: 3.299
Konular: 784
Beğenildi:131
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Atauzem 2013-2014 güz dönemi bütünleme soru ve cevapları

Atauzem 2013-2014 güz dönemi bütünleme soru ve cevapları

FIKIH USULÜ


1. “Ateş yakıcıdır” yargısı için ne denebilir?

A) Aklî hüküm
B) Aklî-şer’î hüküm
C) Amelî hüküm
D) Hissî hüküm
E) Aklî-hissî hüküm

2. .................. delalet yönüyle kat’î ve zannî oluşu, ................ delaletin derecesine göre yapılan bir ayrımdır.

Yukarıdaki boşluklara hangileri getirilmelidir?

A) İlimlerin / neticeye
B) Hükümlerin / amele
C) Delillerin / neticeye
D) İlimlerin / akli
E) Delillerin / hükme

3. Âlim sahabilerin, içtihatta görüşlerinden faydalanma amacıyla Medine dışına çıkışlarını izne bağlayan sahabî kimdir?

A) Hz. Ebu Bekir
B) Hz. Ömer
C) Hz. Osman
D) Hz. Ali
E) Hz. Hasan

4. I- Gazali / Mustasfa
II- Amidi / Burhan
III- Nesefi / Mizanu’l-Usul
IV- Taceddin Subki / Cemü’l-Cevami’

Yukarıdaki yazar ve eser eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?

A) I ve III
B) II ve IV
C) III ve IV
D) II ve III
E) I ve IV

5. Aşağıdakilerden hangisi tek başına müstakil bir delil olarak sayılmaz?

A) Sahabi kavli
B) Kıyas
C) İstihsan
D) İstıshab
E) İcma

6. Aşağıdaki tariflerden hangisinde Kur’an-ı Kerim’ın tanımı doğru olarak verilmiştir?

A) Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah tarafından Hz. Muhammed (s.a.s)’e indirilmiş, bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş, mushaflarda yazılı, okunması ile ibadet edilen, beşerin benzerini getirmekten âciz kaldığı Fatiha Sûresi ile başlayıp Nâs Sûresi ile sona ermiş olan mukaddes kelâmdır.
B) Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah tarafından Hz. Muhammed (s.a.s)’e Arapça olarak indirilmiş, bize kadar nakledilmiş, mushaflarda yazılı, okunması ile ibadet edilen, beşerin benzerini getirmekten âciz kaldığı Fatiha Sûresi ile başlayıp Nâs Sûresi ile sona ermiş olan mukaddes kelâmdır.
C) Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah tarafından Hz. Muhammed (s.a.s)’e Arapça olarak indirilmiş, bize kadar tevatür yoluyla
nakledilmiş, mushaflarda yazılı, beşerin benzerini getirmekten âciz kaldığı Fatiha Sûresi ile başlayıp Nâs Sûresi ile sona ermiş olan mukaddes kelâmdır.
D) Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah tarafından Hz. Muhammed (s.a.s)’e Arapça olarak indirilmiş, bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş, mushaflarda yazılı, okunması ile ibadet edilen, beşerin benzerini getirmekten âciz kaldığı Fetih Sûresi ile başlayıp Nâs Sûresi ile sona ermiş olan mukaddes kelâmdır.
E) Kur’an-ı Kerim, Yüce Allah tarafından Hz. Muhammed (s.a.s)’e Arapça olarak indirilmiş, bize kadar tevatür yoluyla nakledilmiş, mushaflarda yazılı, okunması ile ibadet edilen, beşerin benzerini getirmekten âciz kaldığı Fatiha Sûresi ile başlayıp Nâs Sûresi ile sona ermiş olan mukaddes kelâmdır.

7. Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

A) Sünnet Peygamber Efendimizden (s.a.v) söz, fiil ve takrir olarak sadır olan her şeydir.
B) Sahabinin “biz Hz. Rasulullah zamanında şöyle yapardık” sözüne takrirî sünnet denilir.
C) Hz. Rasulullah (s.a.v) Efendimizden nakledilen söz, fiil ve takrirler, teklifî hükümlerden sünnet seviyesinde bir hükmün kaynağı olur.
D) Farz ve haram hükümler, sünnetle de sabittir.
E) Fakihler her bir rivayet türünü, fıkhi kaynak oluşu bakımından aynı düzeyde tutmamışlardır.

8. Hadisleri her tabakadaki râvî sayılarına göre mütevatir, meşhur ve âhâd olarak gruplandıranlar kimlerdir?

A) Ehl-i hadis
B) Hanbelîler
C) Şafiiler
D) Hanefiler
E) Malikiler

9. Tabiun dönemi müçtehitlerinin mürsel olarak naklettikleri hadisleri “meşhur hadis” gibi kabul edenler kimlerdir?

A) Ehl-i hadis
B) Hanefiler
C) Şafiiler
D) Malikiler
E) Hanbelîler

10. Ezan, kurban, selam vermek gibi bireysel boyutu yanında toplumu ilgilendiren boyutları ön planda olan ibadetlere ne ad verilmektedir?

A) Küllî
B) Toplumsal
C) Alenî
D) Amelî
E) Şeair

11. Aşağıdaki meselelerden hangisinde Sahabe icmaı bulunmamaktadır?

A) Bir gıda maddesinin satım sözleşmesine konu olması halinde müşterinin malı satıcıdan teslim almadan önce onu satması caiz değildir.
B) Nine düşmeyip (hacb) mirasçı olduğu zaman mirastan altıda bir hisseye sahip olur.
C) Eğer ana, babayla kan mirasçısıysa, anaya bütün malın üçte biri verilir; ana, babayla evlilik mirasçısıysa, kocaya farz olan hakkı verildikten sonra anaya kalanın üçte biri verilir.
D) Müslüman bir kadının gayr-ı müslim bir erkekle evlenmesi batıldır.
E) Mehir belirlenmeksizin yapılan nikâh akdi geçerlidir.
12. İctihâd-kıyas ilişkisi açısından aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

A) İctihâd, kıyası da içerisine almaktadır.
B) Her kıyas bir ictihâddır, fakat her ictihâd bir kıyas değildir.
C) İctihâdın sahası kıyasdan daha geniştir.
D) Kıyas yaparken sarf edilen her gayret bir ictihâddır.
E) Her ictihâd bir kıyasdır, fakat her kıyas bir ictihâd değildir.
13. İllet-hikmet ilişkisi açısından aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

A) Kasden adam öldüreni kısas cezasına çarptırmanın hikmeti, insanların canının korunmasıdır.
B) Hüküm, illet üzerine bina edilmeyip illet üzerine bina edilir; hikmet varsa hüküm de vardır.
C) Ramazanda hastaya orucunu bozma ruhsatının verilmesinin hikmeti, meşakkati gidermektir.
D) Hüküm, hikmet üzerine bina edilmeyip illet üzerine bina edilir; illet varsa hüküm de vardır.
E) Alışverişin meşru kılınmasının hikmeti insanların ihtiyaçlarını gidermektir.

14. Aşağıdakilerden hangisi mesalihi mürselenin şartlarından değildir?

A) Varlığından emin olmak
B) Genel olmak
C) Zaruri bir esasın korunmasını temin etmek
D) Ma’kul olmak
E) Şer’i bir delil tarafından geçersiz sayılmak

15. “İtibar galibi şayiayadır, nadire değil” (Mecelle 42) külli kaidesi hangi şerî delille ilgilidir?

A) Kitab
B) Şer’u men kablena
C) Seddi zerai
D) Örf
E) Sünnet

16. İslam’da, bir şeyi kötü ve zararlı görüp yasakladıktan sonra, ona götüren vasıta ve davranışlarında yasaklanması aşağıdakilerden hangisi ile ifade edilmektedir?

A) İstishab
B) Nesh
C) Mekasidu’ş-Şeria
D) Sedd-i Zerai
E) Şer-ü Men Gablena

17. Nassların vürudu araştırılıyorsa neyin araştırıldığına hükmedilir?

A) Ayetler
B) Hadisler
C) Ahkam ayetleri
D) İcmalar
E) Fıkhi hükümler

18. Nesihte hükmü kaldırılan delile ne ad verilmektedir?

A) Tahsis
B) Nasih
C) Muhassıs
D) Mensuh
E) Muhasses

19. Aşağıdakilerden hangisi mükteseb arızalardan biri değildir?

A) Sükr
B) Hata
C) Sefeh
D) Ateh
E) Hezl

20. Ehliyetle ilgili olarak aşağıdakilerden hangisi
doğrudur?

A) Vücup ehliyeti hukuki işlem yapabilme ehliyetidir.
B) Ceninde tam vücup ehliyeti vardır.
C) Mümeyyiz çocuğun lehine olan tasarruflar kanuni temsilcisi onaylamasa da geçerlidir.
D) Delilik hacir sebebi değildir.
E) Bunamış kimse mali cezaya ehil değildir.

21. Aşağıdakilerden hangisi hass lafız çeşitlerinden biridir?

A) Mutlak
B) Muhkem
C) Te’vil
D) Nass
E) Zahir

22. Aşağıdakilerden hangisi müşterek lafızlardandır?

A) Kalem
B) Mevla
C) Arslan
D) Tohum
E) Tuhur

23. “Sözün doğru anlaşılması veya şer'î yönden sağlıklı anlaşılabilmesi için belli bir takdir yapılması gerekiyorsa, söylenmiş kısmın bu
takdir edilecek söylenmemiş kısma delâletine …………………………. denilmektedir.” cümlesindeki boşluğa aşağıdakilerden hangisinin getirilmesi gerekir?

A) Nassın Delâleti
B) İktizanın Delâleti
C) İşaretin Delâleti
D) İbarenin Delâleti
E) Metnin Delâleti

24. “…………….manasına açık bir şekilde delalet eden ve kendisinden çıkarılan hüküm sözün asıl sevk sebebini teşkil eden yani kelamın siyakından (sözün söylenmesinden) aslî maksadın bu mana olduğu lafızlardır.” cümlesindeki boşluğa aşağıdakilerden hangisinin getirilmesi gerekir?

A) Zahir
B) Sarih
C) Nass
D) Muhkem
E) Müfesser

25. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?

A) İslam hukuk kültüründe, kamu hukukuyla konular prensip olarak toplum hakkı kapsamında görülmüştür.
B) Maliye ve ceza hukukun hükümleri kul hakkı kapsamında görülmüştür.
C) Allah hakkıyla ilgili hususların dünyevî boyutuyla takipçisi yöneticilerdir.
D) Kişinin Allah’a karşı kul olduğunu bildirme kapsamında yaptığı davranışların ibadet olarak isimlendirilmesi için, bu davranışların toplum tarafından örf-adet olarak da kabullenip tanınması gerekir.
E) İbadet kriteri esas alınarak değerlendirildiğinde, insan hayatında fıkıh kapsamında olmayan bazı tutum ve davranışlar da vardır.

CEVAP ANAHTARI=

1) D
2) E
3) B
4) D
5) B
6) E
7) C
8) D
9) B
10) E
11) C
12) E
13) B
14) E
15) D
16) D
17) B
18) D
19) D
20) C
21) A
22) B
23) B
24) C
25) C
Alıntı ile Cevapla

Konu Sahibi EyMeN&TaLhA 'in açmış olduğu son Konular Aşağıda Listelenmiştir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 5985 14 Temmuz 2015 13:14
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 4055 14 Temmuz 2015 13:06
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN... Erzurum Atatürk İlitam EyMeN&TaLhA 0 4890 14 Temmuz 2015 13:00
Ramazan-oruç ve çocuğa kazandırdıkları Çocuk ve Aile Sağlığı Mihrinaz 2 2648 14 Temmuz 2015 12:23
çocuk eğitiminde ceza hiç mi olmamalı? Çocuk ve Aile Sağlığı EyMeN&TaLhA 0 2341 14 Temmuz 2015 12:03

Alt 27 Nisan 2015, 11:51   Mesaj No:2
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:36
Cinsiyet:
Mesaj: 3.299
Konular: 784
Beğenildi:131
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Atauzem 2013-2014 güz dönemi bütünleme soru ve cevapları

MANTIK

1. Yüklemin konuyu onayladığı önermelere ne ad verilir?

A) Olumlu
B) Olumsuz
C) Kipli
D) Sınırlandırıcı
E) Çıkarmalı

2. Bir bildirimde akıl, iki taraftan birini tercih eder ve bu da gerçeğe uyarsa, bu bilgiye ad verilmektedir?

A) Şüphe
B) Zan
C) Yakîn
D) Taklit
E) Mütevatir

3. Bazı hatiplerin metinden okuyarak değil, küçük bir kâğıda yazdıklarına ara sıra göz gezdirerek yaptıkları konuşmalara ne ad verilmektedir?

A) Şematik
B) Okuma
C) Doğaçlama
D) Duygusal
E) Rasyonel

4. Aşağıdakilerden hangisi kıyasın birinci şeklinin kurallarından biridir?

A) Sonuç daima tikeldir.
B) İki öncülden birinin olumsuz olması gerekir
C) Büyük önerme tikel olmalıdır.
D) Küçük önerme olumlu olmalıdır.
E) Büyük önerme olumlu olursa, küçük önerme de tümel olur.

5. Hem farkına vardığımız hem de ayırt edebildiğimiz kavramlara ne ad verilmektedir?

A) Açık
B) Somut
C) Bağıl
D) Distribütif
E) Apaçık

6. Aşağıdakilerden hangisi Kant tarafından bir kategori olarak kabul edilmez?

A) Nitelik
B) Nicelik
C) Görelik
D) Mekan
E) Cevher

7. Varlık-Cismi olan-Canlı-Bitki-Çiçek-Gül şeklinde bir sıralama yaparsak, “çiçek” kavramının yakın cinsi ne olur?

A) Varlık
B) Bitki
C) Canlı
D) Cismi olan
E) Gül

8. Aşağıdakilerden hangisi doğal sınıflandırma içinde yer alır?

A) Hayvanları omurgalı oluşlarına göre sınıflandırma
B) Kütüphanedeki kitapları sınıflandırma
C) Eczanedeki ilaçları bir düzene koyma
D) Elbiseleri yazlık ve kışlık olarak sınıflandırma
E) Masadaki kalemleri bir düzen içine koyma

9. “Sadece insanlar birbirlerini öldürmeden yaşayabilirler” önermesi hangi tür önermedir?

A) Özgülü
B) Karşılaştırmalı
C) Ekli
D) Nedenli
E) Göreli

10. İnsanın yazı yazarken parmaklarını oynatması, kipli önermelerden hangisidir?

A) İmkân
B) İmkânsızlık
C) Başka şeyden kaynaklanan zorunluluk
D) Genel imkân
E) Konunun özünden kaynaklanan zorunluluk

11. “Her insan canlıdır” önermesinin ters döndürmesi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Hiçbir insan canlı değildir.
B) Her canlı olmayan insan olmayandır.
C) Bütün insanlar canlıdır.
D) Bazı insanlar canlıdır.
E) İnsan canlıdır.

12. Aşağıdaki kavramlardan hangisi distribütif bir kavramdır?

A) Meclis
B) Asker
C) İnsanlık
D) Sendika
E) Ordu

13. Bir kıyasta sonuç önermesi öncüllerden birinde şekil bakımından değil de sadece anlam bakımından bulunursa bu kıyasa ne ad verilmektedir?

A) Kesin kıyas
B) Seçmeli kıyas
C) Kısaltılmış kıyas
D) Delilli kıyas
E) Hulfî kıyas

14. Aşağıdakilerden hangisi soyut bir kavram değildir?

A) Güzellik
B) Beyazlık
C) İnsanlık
D) İyilik
E) Askılık

15. “Hiçbir insan duygulu değildir” önermesi,
“Bazı insanlar duyguludur” şekline dönüştürülürse aşağıdakilerden hangisi olur?

A) Üst karşıt
B) Alt karşıt
C) Çelişik
D) Altık
E) Düz döndürme

16. Bütün memeliler doğurgandır.
Bazı kuşlar memelidir.
O halde bazı kuşlar doğurgandır. Yukarıdaki kıyasta orta terim aşağıdakilerden hangisidir?

A) Bütün
B) Bazı
C) Kuşlar
D) Memeli
E) Doğurgan

17. Aşağıdakilerden hangisinde terimler tümel-kollektif-soyut sıralamasına göre düzenlenmiştir?

A) Temizlik – insanlık – demokrasi
B) Hayvanlar – ordu – özgürlük
C) Özgürlük – eşitlik – kardeşlik
D) Devlet – cumhuriyet – laiklik
E) Federasyon – futbolcu – futbol

18. Müessirden esere veya sebepten sonuca delille ulaşmaya ne ad verilmektedir?

A) İnnî burhan
B) Dolaysız burhan
C) Matematiksel burhan
D) Limmî burhan
E) Karışık burhan

19. Aşağıdakilerden hangisi cedelin amacıdır?

A) Karşı taraftakini susturmak
B) Analiz yapmak
C) Karşı taraftakini duygulandırmak
D) Karşı taraftakini sakinleştirmek
E) Şiirsel söylemler kullanmak

20. Gece kimsesiz bir sokakta görülen herhangi bir insan hakkında “Bu kişi muhtemelen yol kesicidir” şeklinde bir yargıda bulunmak ne tür bir önermedir?

A) Meşhurât
B) Zanniyât
C) Mücerrebât
D) Makbulât
E) Evveliyât

21. Gerçeklere aykırı bir ideolojiye ya da bir teoriye bağlandığı için söz konusu ideoloji ya da teoriye ait öncülleri kullanıp, bu öncüllerden yanlış sonuçlar çıkaran kıyasa ne ad verilmektedir?

A) Mugalata
B) Zanniyât
C) Safsata
D) Muhayyilât
E) Vehmiyât

22. Kelâmcıların sıkça başvurdukları kıyas türü aşağıdakilerden hangisidir?

A) İkilem
B) Düzensiz kıyas
C) Zincirleme kıyas
D) Karma (Hulfî) kıyas
E) Basit kıyas

23. Aşağıdakilerden hangisinin kaplamı en azdır?

A) Ağaç
B) Bitki
C) Canlı
D) Çiçek
E) Lâle

24. “Her yardım sever insan, çevresinde sevilir.”

“Bazı çevresinde sevilen insanlar yardım severdir.”

Yukarıda verilen iki önerme arasında aşağıdakilerden hangisi görülür?

A) Altıklık
B) Karşıtlık
C) Ters döndürme
D) Düz döndürme
E) Çelişiklik

25. “Düşünüyorum, o halde varım” sözü aşağıdakilerden hangisine örnektir?

A) Analoji
B) Delilli kıyas
C) Zincirleme kıyas
D) Karma kıyas
E) Kısaltılmış (Matvî) kıyas

CEVAP ANAHTARI=

1) A
2) C
3) A
4) D
5) E
6) D
7) B
8) A
9) A
10) C
11) B
12) B
13) A
14) E
15) C
16) D
17) B
18) D
19) A
20) B
21) C
22) D
23) E
24) D
25) E
Lalü Aşk beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Alt 27 Nisan 2015, 12:03   Mesaj No:3
Medineweb Emekdarı
Avatar Otomotik
Durumu:EyMeN&TaLhA isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 21422
Üyelik T.: 08 Kasım 2012
Arkadaşları:36
Cinsiyet:
Mesaj: 3.299
Konular: 784
Beğenildi:131
Beğendi:34
Takdirleri:141
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Cevap: Atauzem 2013-2014 güz dönemi bütünleme soru ve cevapları

SİSTEMATİK KELAM

1. Aşağıdakilerden hangisine göre imanın aslında artma ya da eksilme olabilir?

A) Ebu Hanife
B) Mâturîdîler
C) Cüveynî
D) Eş’arilerin çoğunluğu
E) Nesefî

2. “Kur’ân’ı çöplüğe atma” tarzındaki bir fiil aşağıdaki küfür çeşitlerinden hangisiyle tanımlanır?

A) Küfr-ü hükmî
B) Küfr-ü cehlî
C) Küfr-ü nifâk
D) Küfr-ü inâdî
E) Küfr-ü inkârî

3. Vahiyle ilgili olarak aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?

A) Gizli ve süratli bir iletidir.
B) Bazen melek vasıtasıyla gerçekleşir.
C) Allah’ın beşerle konuşma yollarından birisidir.
D) Allah ile insan arasında çift yönlü bir iletişimdir.
E) Kalbe ilham, vasıtasız bir vahiydir.

4. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamber tarafından “ahiret duraklarının ilki” olarak nitelendirilmiştir?

A) Kıyamet
B) Ölüm
C) Kabir
D) Ba’s
E) Haşr

5. “ ………… sakınınız. Zira kabir azabının çoğu ondandır.” hadisinde boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

A) Koğuculuk yapmaktan
B) Ayakta bevl etmekten
C) Gıybet etmekten
D) Yalan söylemekten
E) İftira atmaktan

6. Aşağıdakilerden hangisi a’raf kelimesinin kök anlamıdır?

A) Ara yer
B) Yüksek yer
C) Bekleme
D) Adalet
E) Gelenek

7. “İmam Mâturîdî’ye göre imanda asl olan ……………………….. ” cümlesindeki boşluğa aşağıdakilerden hangisinin gelmesi uygundur?

A) Dilin ikrarıdır.
B) Kalbin tasdikidir.
C) Amellerdir.
D) Marifettir.
E) Tasdik ve ikrardır.

8. Deccal ile ilgili aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?

A) İnsandır.
B) İlahlık iddiasında bulunacaktır.
C) Sol gözü kördür.
D) Fitne çıkaracaktır.
E) Müminler ona kanmayacaktır.


9. Kıyamet alametlerinden olan “üç hasef” ifadesindeki “hasef” in anlamı aşağıdakilerden hangisidir?

A) Deprem
B) Yangın
C) Yer batması
D) Savaş
E) Salgın

10. Aşağıdakilerden hangisi Hz. Peygamber’in vefatından sonra Sahabenin ihtilaf ettiği konulardan biri değildir?

A) Halife Seçimi
B) Üsâme Ordusu
C) Kırtas Hâdisesi
D) Halku’l-Kur’ân
E) Hz. Peygamberin defnedileceği yer

11. Ma’bed el-Cühenî’den sonra kader tartışmalarını devam ettiren kişi aşağıdakilerden hangisidir?

A) Ca’d b. Dirhem
B) Gaylan ed-Dımeşkî
C) Mabed el-Cühenî
D) Cehm b. Safvan
E) Hasan el-Basrî

12. “Mihne Dönemi” aşağıdaki halifelerden hangisiyle sona erdirilmiştir?

A) Vâsık
B) Muaviye
C) Mu’tasım
D) Me’mûn
E) Mütevekkil

13. “el-Esmâ ve’l-Ahkâm” ifadesi Kelam ilminde aşağıdakilerden hangisini ifade etmektedir?

A) Mezheplerin isimlerini ve verdikleri hükümleri
B) İmamların isimleri ve itikâdî pozisyonları
C) İtikâdî kavramları ve ahiretteki karşılıkları
D) Dinlerin isimleri ve geçerliliğine yönelik yargıları
E) Allah’ın isimleri ve üzerlerine bina edilen hükümleri

14. “İrsâlu’r-Rusül” problemi aşağıdakilerden hangisi veya hangileriyle ilgilidir?

A) Allah’ın fiilleri
B) Allah’ın sıfatları
C) Allah’ın zatı
D) Allah’ın zatı ve fiilleri
E) Allah’ın zatı ve sıfatları

15. “Peygamber göndermenin zorunlu olduğu” görüşü aşağıdakilerden hangisine aittir?

A) Şia ve Mu’tezile
B) Mu’tezile ve İslam Filozofları
C) Şia ve İslam Filozofları
D) Ehl-i Sünnet ve Mu’tezile
E) Şia, Mu’tezile ve İslam Filozofları

16. Aşağıdakilerden hangisi “Özelliklerine Göre Mucize” türlerinden biri değildir?

A) Hz. Peygamberin zatıyla ilgili olan hissi mucizeler
B) Hz. Peygamber’in getirmiş olduğu Kur’an Mucizesi
C) Hz. Peygamber’in duasının kabul olmasıyla ilgili mucizeler
D) Hz. Peygamber’in sıfatlarıyla ilgili olan mucizeler
E) Hz. Peygamber’in isim ve sıfatlarının tahrif edilmemesiyle ilgili mucizeler

17. Aşağıdakilerden hangisi “Cürcânî’ye göre mucizenin şartları” içinde zikredilmemiştir?

A) Mucizeyi ortaya koyan kişi “Resul” veya “Nebi” olmalıdır.
B) Mucize, mucizede bulunan kişiyi yalanlamamalıdır.
C) Mucizede “olağan-üstülük” olmalıdır.
D) Mucize “herkesin gözü önünde” cereyan etmelidir.
E) Mucize, karşıt harekette bulunmaya imkan vermemelidir.

18. Aşağıdakilerden hangisi “Şeytanın görevleri” içerisinde sayılamaz?

A) Şeytanın insanoğlunun yapmış olduğu kötülükleri süsleyip güzel göstermesi
B) Şeytanın insanoğlunu yoldan uzaklaştırmak için elinden geleni yapması
C) Şeytanın insanoğluna düşman olduğu ve insanların kendisini göremeyeceği yerden görmesi
D) Şeytanın insanoğluna vesvese ve tuzak hazırlaması
E) Hepsi

19. Aşağıdakilerden hangisi “cin - insan ilişkisi” açısından yanlış bir ifadedir?

A) Kur’an’da “cin çarpması” diye bir şeyden bahsedilir.
B) Eski kavimlerde cinler insanlara gaipten haber verirlerdi.
C) İnsanlar arasındaki yaygın kanaate göre insanlarla cinler evlenmektedir.
D) Kur’an’da ifade edilen “çarpma”
kelimesinin hakiki mi yoksa mecazi mi olduğu tartışma konusudur.
E) İnsanlarla cinlerin evlenmelerinin Kur’an’da aslı yoktur.

20. Fahrettin Raziye göre "İmamın belirlenmesi ……….. üzerine vaciptir. ............... imamın belirlenmesinin vacip olmadığını iddia
ederlerken ……… ise bunun …………… üzerine vacip olduğuna inanırlar.”
Yukarıdaki boşluklara sırasıyla aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?

A) İslam ümmeti / Rafıziler / Haricilerden bazıları / Allah
B) Rafıziler / Maturidi ve Eşariler / Selef / İslam Ümmeti
C) Ehl-i Sünnet / Mutezile / Şia / Şia toplumu
D) Mâturîdîler / Eşariler / İsna aşeriyye / Allah
E) İslam ümmeti / Hariciler / Rafıziler / Allah


21. Aşağıdakilerden hangisi Ehl-i Sünnet’e göre doğrudur?

A) Peygamber hem halifedir hem de imamdır.
B) Peygamber, nübüvvet görevine sahiptir, halife değildir ama imamet görevi vardır.
C) Peygamber ne halifedir ne de imamdır. Sadece nübüvvet görevine sahiptir.
D) Peygamber, nübüvvet görevine sahiptir, imamet görevi yoktur ama halifedir.
E) Peygamber’in sadece imamet görevi vardır.

22. Kur’an’da, “Ahiretin imkân ve ispatı” konusuna yönelik akli deliller bulunmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi bu tür akli delillerden sayılmaz?

A) Bir şeyi zıddına çeviren, elbette onu benzerine çevirebilir. Birinciye göre ikinci çok kolaydır.
B) Bir şeyi ilk yaratan, onu öldürüp tekrar yaratabilir. İkinci, birinciye göre çok kolaydır.
C) Daha zor olanı yaratan, daha kolayı rahatlıkla yaratır. Bu, oldukça mümkün ve kolay bir iştir.
D) İnsanı en güzel şekilde yaratan onu yeniden diriltecektir.
E) Kış mevsiminde ölü durumda olan tabiatı bahar geldiğinde canlandıran yaratıcı, aynı şekilde insanı öldükten sonra tekrar canlandırıp diriltecektir.

23. “Neşr” nedir?

A) İnsanların “Arasat” denilen yerde toplanması
B) İnsanların kabirlerinden fırlaması
C) Kabirden kalkan insanların, kıyametin çok şiddetli dehşetinden dolayı etrafa saçılması
D) Amellerin tartılması
E) İnsanların mahşer meydanında durdurulup bekletilmesi

24. Aşağıdakilerden hangisi “insanın bir peygambere ihtiyaç duyma sebepleri” içerisinde yer almaz?

A) İnsan aklının hayır ve şerri açıkça belirleyebilmesi
B) Akıl kuvvetinin geliştirilmesi
C) İnsanın ruhsal ve bedensel açıdan sağlıklı olması
D) Gazap ve şehvet kuvvetlerinin terbiye edilmesi
E) İnsanın yükümlülüklerini sadece akıl ile bilememesi

25. “Allah’ın……….. olması demek; O’nun cevher, cisim, araz olmaması; bir mekân ve cihet (yön) de bulunmaması; zıddı ve dengi olmaması demektir.” ifadesinde boş bırakılan yere hangi kelime getirilmelidir?

A) Vâhid
B) Samed
C) Bâtın
D) Müheymin
E) Ehad


CEVAP ANAHTARI=

1) D
2) A
3) D
4) C
5) B
6) B
7) B
8) C
9) C
10) D
11) B
12) E
13) C
14) A
15) E
16) B
17) D
18) C
19) A
20) E
21) B
22) D
23) C
24) A
25) E
Lalü Aşk beğendi.
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Konuyu değerlendir
Konuyu değerlendir:

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
AÖF İlahiyat 1.sınıf 2013-2014 güz dönemi ara sınav çıkmış soru ve cevapları Medineweb çıkmış sınavlar/denemeler 11 05 Ekim 2016 18:03
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme TASAVVUF ÇIKMIŞ SORU VE CEVAPLARI EyMeN&TaLhA Erzurum Atatürk İlitam 0 14 Temmuz 2015 13:14
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİNLER TARİHİ ÇIKMIŞ SORU VE CEVAPLARI EyMeN&TaLhA Erzurum Atatürk İlitam 0 14 Temmuz 2015 13:06
ATAUZEM 4.sınıf 2014 bahar dönemi bütünleme DİN FELSEFESİ ÇIKMIŞ SORU VE CEVAPLARI EyMeN&TaLhA Erzurum Atatürk İlitam 0 14 Temmuz 2015 13:00
ATAUZEM fıkıh usulü 2014 güz dönemi vize soru ve cevapları EyMeN&TaLhA Erzurum Atatürk İlitam 2 31 Aralık 2014 12:33

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.