![]() |
Cevap: Arapça Soruları Cevaplayalım Alıntı:
Sınıf kelimesinin yazılışında tereddütüm var ama pencereler müennes olduğu için C şıkkı diyorum... |
Cevap: Arapça Soruları Cevaplayalım ben de d diyorum , abla pencere müennes ama cümle de çoğul anlam var meftuhuna gaibe müennes çoğul anlamına gelmez mi? ben böyle düşündüm ,bakalım hocamız ne diycek , merakla bekliyorm...(: |
Cevap: Arapça Soruları Cevaplayalım Alıntı:
Bekleyip görelim, hocanın yorumu önemli, senin mesajından sonra da acele ettiğimi farkettim, gülümseyen000 birilerinin doğru, birilerinin de yanlış cevap vermesi gerekiyor ki, nerede hatamız var onu düzeltmek tek amacımız olmalı... |
Cevap: Arapça Soruları Cevaplayalım aynen abla gerçekten bu konu bana çok faydalı oluyor ,eminim diğer herkes için de öyledir... |
Cevap: Arapça Soruları Cevaplayalım Alıntı:
Alıntı:
Sıfatlar her hususta daima mevsûfuna tâbidir. Yani şu dört hususta sıfat mevsûfuna uyar: 1- Marifelik- Nekralık 2- Müzekkerlik- Müenneslik 3- İ’rab (Hareke) 4- Sayı Mevsûf müfred ise sıfat da müfred, mevsûf tesniye ise sıfat da tesniye, mevsûf cemi ise sıfat da cemi (çoğul) olur. İnsanlara ait kırık bir çoğul (cemi teksir) genel olarak eğer mevcut ise kırık bir sıfat alır, aksi halde kurallı bir sıfat alır. Örnek: شُيُوخٌ مُخْلِصُونَ (ihlaslı yaşlılar) شُيُوخٌ كِباَرٌ (büyük yaşlılar) Kur’ân Arapça’sında bütün kurallı dişil çoğullar (cemi müennes sâlim) ve hatta cansız eşyalar tam uyuşma düzeninde sıfat alabilmektedir: آياَتٌ بَيِّناَتٌ (açık işaretler) جَناَّتٌ مَعْرُوشاَتٌ (asma bahçeler) Fakat günümüz Arapça’sında Kur’ân Arapça’sından farklı olarak, insanların dışındaki (eşyalara ait) çoğullar, daha ziyade eksik uyuşma gösterir. İnsanlar dışındaki şeylere ait olan çoğullar eksik uyuşmalı sıfat alır, yani sıfat müfred münnestir مُدُنٌ كَبِيرَةٌ (büyük şehirler) بُيُوتٌ صَغِيرَةٌ (küçük evler) Şimdi bu durama göre şıklara gelelim: A) نَوَافِذُ صُفُوفٍ مَفْتُوحَةٌ= Bu şık YANLIŞ. Çünkü "sınıfın pencereleri" isim tamlamasıdır. M.İleyh'in marife olması lazımdı. B) نَوَافِذُ الصُّفُوفِ مَفْتُوحَاتٌ = Bu şık da YANLIŞ. sıfat müfred olması lazım C) نَوَافذُ الصُّفُوفِ مَفْتُوحَةٌ = Bu şık DOĞRU D) نَوَافِذُ الصُّفُوفِ مَفْتُوحُونَ = Bu şık da YANLIŞ. Dolaysıyla doğru cevap:C ŞIKKI |
Cevap: Arapça Soruları Cevaplayalım anladım hocam ArO*ArO* ..c* |
Cevap: Arapça Soruları Cevaplayalım “Okulun iki bayan öğretmeni hastadır.” Cümlesinin Arapça karşılığı aşağıdakilerden hangisidir? A) المُدَرِّسَا المَدْرَسَةِ مَرِيضَةٌ B) مُدَرِّسَتَا المَدْرَسَةِ مَرِيضَتَانِ C) مُدَرِّسَتَانِ المَدْرَسَةِ مَرِيضَتَانِ D) المُدَرِّسَتَانِ المَدْرَسَةِ مَرِيضَةٌ |
Cevap: Arapça Soruları Cevaplayalım Alıntı:
Çekinerek D şıkkı diyorum... |
Cevap: Arapça Soruları Cevaplayalım Alıntı:
|
Cevap: Arapça Soruları Cevaplayalım FECR hocam biliyorum ki, soruları siz soruyorsunuz, fakat ilahiyat grubuyla soru cevap yaparken, bir konuda fikir beyan edemedik. Konumuz ve gerçekten bizim için önemli bir konu. Bir kelimede harfi tarif almış ve sonu esre olmuş muzafun ileyhin irabı mahallen mansub mudur, yoksa lafzan mecrur mudur ? Hocam bu konuyu bizlere ayrıntılı anlatabilir misiniz? Hangi halde lafzan mecrur, hangi halde mahallen mansubtur, ve bunu nasıl ayırt edebiliriz. Şimdiden teşekkür ederim.. |
SAAT: 23:24 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.