Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   KPSS Lisans DİKAB Alan (https://www.forum.medineweb.net/769-kpss-lisans-dikab-alan)
-   -   MEDİNEWEB ÖABT DİKAB ÖNEMLİ BİLGİLER (https://www.forum.medineweb.net/kpss-lisans-dikab-alan/33684-medineweb-oabt-dikab-onemli-bilgiler.html)

mehmet akif2 20Haziran 2017 12:38

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
NOT: İleriye Ket Vurma

Eski bilgi yeninin hatırlanmasını engelliyorsa ileriye ket vurmadır.

Önceki bilginin sonraki bilgiyi unutturması, karıştırması durumudur.

Haliyle önceki bilgi yani geri bilgi, sonraki bilgiyi yani ileri bilgiyi unutturduğu için, unutulan da ileri olduğu için, ileriye ket vurma oluyor.


Geriye Ket Vurma

Yeni bilgi eskisinin hatırlanmasını engelliyor.

Sonraki bilginin önceki bilgiyi unutturması karıştırmasıdır.Sonraki bilgi yani ileri bilgi, önceki bilgiyi yani geri bilgiyi unutturduğu için geriye ket vurma oluyor.




Öncelik Etkisi


Önceden öğrenilen bilgilerin sonraki öğrenilenlere göre daha iyi hatırlanmasıdır.




Sonralık Etkisi


En son öğrenilen bilgilerin önceki bilgilere göre daha iyi hatırlanmasıdır.

mehmet akif2 20Haziran 2017 12:40

Toplam 1 Eklenti bulunuyor.
ileriye ve geriye ket vurma resimli anlatımı

mehmet akif2 20Haziran 2017 12:45


Olumlu Transfer

Öğrenilen bir bilginin ya da becerinin benzerini kolaylaştırmasıdır.

Önceden öğrendiğimiz bir bilginin yeni bilginin öğrenilmesini kolaylaştırması ve hızlandırmasıdır.

Matematiği biliyorsanız, fiziği daha rahat öğrenirsiniz.





Olumsuz Transfer

Önceki bilgi ya da davranışın yeni öğrenme durumunda yeni öğrenmeyi zorlaştırması ya da engellemesidir.

Önceki bilginin, yeni bilgiyi öğrenilmesini zorlaştırması ve yavaşlatmasıdır.

F klavyeyi öğrenmişse, Q klavyeyi öğrenirken F klavye bilgilerimden dolayı yavaş ve zor öğrenirim.

mehmet akif2 21Haziran 2017 00:33

Sakrament, Hıristiyanlık'ta tanrının aktif olarak yer aldığına inanılan kutsal ayinlere verilen addır.

Hıristiyanlık inancına göre sakrament tanrının kutsamasını, merhametini, lütfunu iştirak eden inananlara ulaştıran veya görünmeyen gerçekliği temsil eden görünen semboldür.


Sakramentler


1) Eucharist/Komünyon/Mass=Ekmek Şarap Ayini(evharistiya)
İsa’nın havarileriyle son yemeği nedeniyle yapılır. Ekmek ve şarap/et ve kan.

2) Vaftiz

3) Holy order=makamdır yani Arcbishop, Cardinal ve Papa. Katolik holy order evlenemez. Mal sahibi olamaz.
Protestanlar holy order’ı kabul etmez. Sadece pastor ve herkesin priestliği vardır.

4) Tövbe/Penitance/Günah itirafı

5) Son yağlama/anoit = Ölmeden önce kutsanma.

6) Evilik

7) İkrar/Confirmation= Vaftiz esnasında yapılan imanın, burada ikrar
edilmesi.

mehmet akif2 21Haziran 2017 00:36

2. VATİKAN KONSİLİ: daha önce konsillere sadece katolikler katılırken katolik dışındakiler de katıldı..

katoliklerle ortodoksların arasındaki aforozlar kalktı..

islamla ilgili ilk olumlu ifade kullanıldı...

dinler arası diyalog ilk burada görüldü

mehmet akif2 21Haziran 2017 00:41

Hıristiyanlık inancına göre “İsa’nın tanrılığı” hangi konsilde kabul edilmiştir?
a) İznik b) Bursa c) İstanbul d) Efes e) Kadıköy





Hıristiyanlık inancına göre “İsa’nın iki tabiatı olduğu” fikri hangi konsilde kabul edilmiştir?
a) İznik b) Bursa c) İstanbul d) Efes e) Kadıköy





Hıristiyanlık inancına göre “Kutsal Ruhun tanrı olduğu” fikri hangi konsilde kabul edilmiştir?
a) İznik b) Bursa c) İstanbul d) Efes e) Kadıköy





Hıristiyanlık inancına göre “Meryem’in tanrı annesi olduğu” hangi konsilde kabul edilmiştir?
a) İznik b) Bursa c) İstanbul d) Efes e) Kadıköy

mehmet akif2 21Haziran 2017 00:54


Hıristiyanlıkta Baba ile Oğul İsa’nın aynı özden olamayacağını dile getirdiği için görüşleri 325 İznik Konsilinde rededilen din adamı kimdir?
a) Arius
b) Michel Servetus
c) Uşaklı Montanus
d) Samsatlı Pavlus
e) Aziz Agustin





Hristiyanlıkta asli günah anlayışını kim yerleştirmiştir?
a) Michel Servetus
b) Aziz Pavlus
c) Uşaklı Montanus
d) Samsatlı Pavlus
e) Saint Paul

mehmet akif2 22Haziran 2017 03:11

BAZI İSLAM FELSEFECİLERİN LAKAPLARI:

A: ALBUBATOR: ZEKERİYA ER RAZİ


B: AVAMPACE: İBN BÂCCE


C: ABUBACER VEYA ABEN TOFAL: İBN TUFEYL


D: AVERROS: İBN RÜŞD

mehmet akif2 22Haziran 2017 03:13

Gazali’nin mantık alanında ele aldığı ve kelamcıların kullandığı yöntemi
eleştirdiği eserin adı aşağıdakilerden hangisidir?
a.İhya-u Ulumuddin
b.Kıstas-ul Müstakim
c.Tehafüt’ül- Kelamiyye
d.El- Basıt





Gazali sebeplilik ilkesini neden reddetmiştir?
a. Deterministlere tepki göstermek
b. Ontolojik zorunluluğu ispatlamak
c. Mucizelere yer açmak
d.Mantıksal zorunluluk olmadığını ispatlamak

mehmet akif2 28Haziran 2017 09:13


Nefsin bu yedi basamağı ya da mertebesi:


Nefs-i emmâre: Münker ve günah olan şeyleri işlemeyi teşvik ve emreden nefis.


Nefs-i levvâme: tevbeye temayül gösteren nefistir.


Nefs-i mülheme:
Şehvet isteklerine karşı kısmen direnme gücü bulunan nefistir.


Nefs-i mutmaine: Kötü ve çirkin sıfatlardan kurtulup güzel ahlak ile hemhal olan nefistir.


Nefs-i râziye: Kendisi hakkında ki kaza hükümlerine tereddütsüz teslim olup rıza gösteren nefistir.


Nefs-i marziyye: kulun Allah‟tan, Allah‟ın kuldan razi olduğu makamdır.


Nefs-i kâmile: marifet makamlarını kazanarak irŞad mevkiine yükselen nefistir..


SAAT: 06:03

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320