www.medineweb.net, ykleniyor... 'den beri Kesintisiz Yaynda....

Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > .::DYANET LER BAKANLII.::. > Diyanet leri Bakanl > Kur'n Kurslar

Konu Kimlii: Konu Sahibi Emekdar ye,Al Tarihi:  08Haziran 2008 (13:48), Konuya Son Cevap : 17Haziran 2008 (11:39). Konuya 1 Mesaj yazld

Yeni Konu a  Cevapla
 
LinkBack Seenekler Deerlendirme
Alt 08Haziran 2008, 13:48   Mesaj No:1
Medineweb Emekdar
Emekdar ye - ait Kullanc Resmi (Avatar)
Durumu:Emekdar ye isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 16627
yelik T.: 11 ubat 2012
Arkadalar:2
Cinsiyet:
Ya:48
Mesaj : 4.078
Konular: 315
Beenildi:51
Beendi:0
Takdirleri:149
Takdir Et:
Konu Bu  yemize Aittir!
Standart Kur'an Kursunun Alternatiflii

Kur'an Kursunun Alternatiflii

lkemizdeki Kur’an Kursunun sistem iindeki yerini yanl grme ve onu yanl konulandrma, birok yanla yol amaktadr.
Sz gelimi, Kur’an Kursunun hem lehinde hem de aleyhinde tutum taknp gr beyan edenlerden kimileri, bu kurumu rgn eitim kurumlarnn alternatifi olarak alglamakta ve onunla ilgili deerlendirmelerini bu anlaya dayandrmaktadrlar.


Gerekte Kur’an Kursu, asla rgn eitim kurumlarnn(okullarn) alternatifi deildir, olamaz. Onlarn karsnda deil, yannda yer alan, onlarla ayn (laik) sistemin iinde bulunan ve onlarn ilevlerini, ortak/genel amalarn slm din eitimi asndan tamamlayan lzumlu bir kurumdur.

Kur’an Kursu hakknda ileri srlen grler, yaplan deerlendirmeler incelendiinde zaman zaman ok ciddi yanllarla karlalmaktadr. Bu gr sahiplerinin, grnrde Kur’an Kursu lehinde veya aleyhinde tavr taknm olmalar fark etmemektedir; her iki tarafta da bu yanllar grmek mmkndr.

Bu yanl gr ve deerlendirmelerin temelinde yatan en nemli nedenlerden biri, Kur’an Kursunun konumunu doru tanmamaktr. lkemizdeki Kur’an Kursunun sistem iindeki yerini yanl grme ve onu yanl konulandrma, birok yanla yol amaktadr.

Sz gelimi, Kur’an Kursunun hem lehinde hem de aleyhinde tutum taknp gr beyan edenlerden kimileri, bu kurumu rgn eitim kurumlarnn alternatifi olarak alglamakta ve onunla ilgili deerlendirmelerini bu anlaya dayandrmaktadrlar.

Bu erevede kimileri, Kur’an Kursunun programnda Trkeden tut, diki naka kadar rgn eitim ve baka yaygn eitim kurumlarnn programlarnda bulunan derslere yer verilmesini isterken, kimileri de onu dier eitim kurumlarnn karsnda yer alan baka bir sistemin kurumu olarak alglamakta ve varln dier eitim kurumlar iin tehdit olarak grmektedirler

Bunlardan birinciler, birtakm sbjektif gerekelerle Kur’an Kursuna baka eitim kurumlarnn rollerini de yklemek istemektedirler. Bu talep, Kur’an Kursunu, dier eitim kurumlarnn yerine ikame etmeyi artrmaktadr. Bu tutumun, esasen Kur’an Kursuna iyilik klf altnda ktlk olduu sylenebilir. Bu yaklam, Kur’an Kursunun, yklendii zel grevi, slm din eitimi grevini hakkyla yerine getirmesi iin nlemler alma, btnyle buna younlama yerine, onu iinden klmaz bir karmaaya sokacak; dolaysyla asl grevini de yerine getiremez duruma drecektir. kinciler ise, Kur’an Kursunu sistemin dnda yabanc bir unsur, hem de sistemi tehdit eden bir unsur olarak algladklar iin dorudan onun varln hedef alarak onun meruiyetini sorgulamakta, ortadan kaldrlmas gerektiini ileri srmektedirler. Her ne zaman u veya bu sebeple Kur’an Kursu gndeme gelse bunlar, genelde ilgili sorunu irdelemek, Kur’an Kursundaki eitimin naslln/niteliklerini, kalitesini tartmak yerine dorudan onun varln sorgulamay tercih etmektedirler. Oysa toplumumuzu bylesine ok nemli bir hizmetten mahrum brakmann nelere yol atn, millet olarak yaadmz ac tecrbeler aka gstermektedir.

Kur’an Kursu hakkndaki bu tr u deerlendirmelerin temelinde yatan sebeplerden en ne kan, bu kurumlara kar politik/ideolojik yaklamdr, denebilir. Bu bilimsel olmayan yaklam, o insanlarda soukkanll, mantkl/tutarl dn-meyi, rasyonel ve gereki deerlendirmeler yapma imknn yok etmektedir. Bu yaklam, ya bilimsel verilerden hi faydalanmamaya ya da bunlardan bazlarn tek ynl olarak bilimsel olma-yan tarzda kullanmaya itmektedir. Bunun uzant-s olarak, olaylar ve olgular arasnda olmayacak ilikiler kurulmas gibi izanla ve insafla badamaz iddialar ileri srlebilmektedir. Bu insanlarn sorun zmeye alrken bile sorun retir duruma dmelerinin sebepleri ncelikle burada aranmaldr. Gerekte Kur’an Kursu, asla rgn eitim kurumlarnn (okullarn) alternatifi deildir, olamaz. Onlarn karsnda deil, yannda yer alan, onlar-la ayn (laik) sistemin iinde bulunan ve onlarn ilevlerini, ortak/genel amalarn slm din eitimi asndan tamamlayan lzumlu bir kurumdur. Bu konumu, onun programn gelitirmekten uygu-lama aamasna kadar her admda daima dikkate alnacak, niteliklerini ve ilevlerini belirleyici olacaktr. Kur’an Kursu, her eyden nce bir yaygn eitim kurumudur. Her yaygn eitim kurumu, r-gn eitim kurumlarnn alternatifi deil, belirle-nen amalara ulamada onlara yardmc olan, eksiklerinin tamamlanmasna katkda bulunan kurumdur. Bu kurumlarn tanmnda bile bu konumlar ak seik grlmektedir: Yaygn eitim, rgn eitim sistemine hi girmemi veya bu si-temin herhangi bir kademesinde bulunan ya da bu kademelerin birinden ayrlm olan bireylere ilgi ve ihtiya duyduklar alanlarda yaplan eitimdir. Yaygn eitim kurumu olan Kur’an Kursu, konumunun temel nitelikleri nedeniyle genel rgn eitim kurumlarnn alternatifi olamad gibi, mesleki din eitimi yapan mam-Hatip Liselerinin de alternatifi deildir. Kur’an Kursu, bu kurumla da kartrlmamaldr. Zira her eyden nce bunlardan biri, yaygn din eitimi kurumudur, dieri ise rgn din eitimi kurumu. Her ikisinin konumlar ve ilevleri farkldr. Ayn ekilde, Kur’an Kursu ile dier yaygn eitim kurumlar arasnda da alternatiflik alkas kurulamaz; dolaysyla birinin dierinin alternatifi ol-maya kalkmas, birinin dierinin yerine ikame edilmesi sz konusu deildir. Bunlarn her biri, farkl grevler stlenmi olup kendisine verilen rolleri en etkin ve verimli biimde yerine getirmek iin abalamak durumundadr. Bu eitim kurumlar arasndaki iblmne ilaveten ibirlii, karlkl paslama/yardmlama olabilir. Sz gelimi, birok yerde plnlanan birtakm yaygn eitim faaliyetlerini (okuma-yazma, anne sal, ocuk bakm, nfus plnlamas vb.)gerekletirmek iin uygun mekn bulunamad gibi, zaman zaman kursiyer bulmakta da zorluklar ekilmektedir. Bu durumlarda ok rahatlkla Kur’an Kurslarnn imknlarndan yararlanlabilir. Tabi ki, Kur’an Kursu da onlarn imknlarndan yararlanabilmelidir. Kur’an Kursunun dier eitim kurumlarndan konumsal farkll, ilevleri itibariyle onlardan farkl olmasn salarken, ayn sistem iinde yer al da onlarla btnlemesini, onlarla iblm erevesinde ibirliini gerektirmektedir. Bu btn iinde her eitim kurumu gibi Kur’an Kursuda, kendine biilen rol (slm din eitimi) en iyi biimde, bugnn insannn beklenti ve ihtiyalarn karlayacak nitelikte yerine getirmek iin alacaktr. Bunu yaparken, kendisini teki eitim kurumlarndan, onlarn rnlerinden kopuk, durumda grmemelidir. Kur’an Kursu kendi eitim faaliyetlerini gerekletirirken, mesela, kursiyerlerinin teki eitim kurumlarndan kazandklar bilgi ve tecrbe birikimini (n renmeleri) gz nnde bulundurmak, onlar kullanmak, onlardan yararlanmak durumunda olacaktr. Baarl olmak iin Kur’an Kursunun teki eitim kurumlaryla dorudan ve dolayl olarak pedagojik ibirlii iinde olmas gerekmektedir. Her eitim kurumu gibi Kur’an Kursunun da, kendinden beklenen rol ifa ederken, mensup olduu btn dinamitleyici bir ilev icra etmesi dnlemez. Mesela, dier eitim kurumlar vatann milletini seven vatandalar yetitirme amacna ulamak iin alrken; Kur’an Kursunun, bu amaca aykr bir tutum ve uygulama iinde olma-s beklenemez, onaylanamaz. Yaplmas gereken, artk Kur’an Kursunun da dier eitim kurumlar gibi sistemin iinde bir kurum olduunu; dolaysyla sistemin teki kurumlarnn alternatifi deil de onlarn tamamlaycs olduunu iyi kavramak ve bu kuruma ilikin btn deerlendirmeleri, bu erevede yapmaktr. lkemizde Kur’an Kursunun polemik konusu ol-maktan karlp ada bir kurum olarak kendisi-ne biilen rolleri etkin biimde yerine getirebilir bir konuma kavuturulmas; dolaysyla toplumun her kesiminin varlndan en azndan rahatsz olmayaca bir duruma getirilmesi iin bu yaklamn benimsenmesi gerekli arttr. Bunun iin de, zellikle kamusal sorumluluk tayanlarn, bu kurumlara yaklamda politik/ideolojik ablonlara mahkmiyetten kurtulup bilimsel yaklama sarlmalar gerekmektedir.

Prof. Dr. M. evki AYDIN - Diyanet leri Bakan Yardmcs <!-- / message -->
Alnt ile Cevapla

Konu Sahibi Emekdar ye 'in am olduu son Konular Aada Listelenmitir
Konu Forum Son Mesaj Yazan Cevaplar Okunma Son Mesaj Tarihi
Hz. Ali ile Fatma'nn A Kalmalar slam/Dinler/Mezhepler Emekdar ye 0 2558 31 Temmuz 2008 01:53
Seleme bin el-Ekv'nn Hz Peygambere lm zerine... lm-Ahiret-Srat-Mizan-Kader Emekdar ye 0 2380 31 Temmuz 2008 01:52
Mekke, Savalmadan Nasl Fethedildi? slam/Dinler/Mezhepler Emekdar ye 0 2798 31 Temmuz 2008 01:51
Hz. Peygamber'in Hac Esnasndaki Hutbeleri Hacc-Umre-Kurban GKCEN_AZRA 1 3153 31 Temmuz 2008 01:49
Bu Mbarek Zat kimdir ?? Hz.Muhammed(s.a.v) Hdimul slam 4 2989 30 Temmuz 2008 23:27

Alt 17Haziran 2008, 11:39   Mesaj No:2

NUR

Medineweb Emekdar
Avatar Otomotik
Durumu:NUR isimli ye imdilik offline konumundadr
Medine No : 127
yelik T.: 10 Eyll 2007
Arkadalar:4
Cinsiyet:
Memleket:ankara
Ya:32
Mesaj : 1.803
Konular: 526
Beenildi:32
Beendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart Cvp: Kur'an Kursunun Alternatiflii

'Kur'an kurslar rgn eitimin tamamlaycsdr'
Diyanet leri Bakan Prof. Dr. Ali Bardakolu, Kur'an kurslarnn, Milli Eitim Bakanl'nn rgn eitiminin alternatifi olmadn belirterek, aksine, din eitimini tamamlayan bir eitim olduunu syledi.


Diyanet leri Bakan Ali Bardakolu, Bilgilendirme ve Deerlendirme Toplants'na katlmak zere Erzurum'a geldi. Hizmetii Eitim Enstits'nde dzenlenen programa Vali Sami Bulut, Bykehir Belediye Bakan Ahmet Kkler, mftlk personeli ve din grevlileri katld.

Kur'an kurslarnn slam dininin doru bilgiyle bulutuu, ak ve effaf ekilde eitim verilen nemli eitim yerleri olduunu dile getiren Ali Bardakolu, aileleri, yaz aylarnda ocuklarn Kur'an kurslarna gndermeleri tavsiyesinde bulundu. Kur'an kurslarnn ocuklarn dinlerini ehil ellerden, sallk ekilde renmeleri iin nemli olduunu dile getiren Bardakolu, Kur'an kurslarnn Milli Eitim Bakanl'nn rgn eitiminin alternatifi olmadna dikkat ekti.

Bardakolu, "Kur'an kurslar Anayasamzn 24. maddesi gereince din eitimini tamamlayan bir eitimi yerine getirmektedir. Ders kitaplarmz akademisyenlerimizin katklaryla yeniden hazrladk. Sadece Kur'an- Kerim'i okutmay deil, iyi aile, iyi komu olmay, vatana, bayraa, dine saygy ve sevgiyi, anne-babaya saygy, komuluk ilikilerinin nemini de retiyoruz. Yaptmz iin Allah rzasna uygun olmaldr" dedi.

"KUR'AN'IN BLGSYLE 21. YZYIL NSANINI BULUTURMALIYIZ"
Din hizmetlerinde bilgiye dayal hizmetin nemli olduunu vurgulayan Diyanet leri Bakan Ali Bardakolu, slam dini hakknda konuann bilerek konumas gerektiinin altn izdi.

slam'n Kur'an- Kerim ve Peygamberimizin (SAV) snneti olmak zere iki temel kayna bulunduunu belirten Bardakolu, din grevlilerinin bunlar anlamak iin 21. yzylda yaadn fark etmesi gerektiini aklad. Kur'an'n bilgisi ve Peygamber efendimizin (SAV) snnetiyle 21. yzyl insann buluturmak gerektiini anlatan Bardakolu, "Bu bizim grevimizdir. Diyanet leri Bakanl olarak bu ynde yaynlarn karlmasn salyoruz. Biz farkl dinleri farkl kltrleri bar ierisinde bir arada yaatm toplumuz. Bizde etnik kkenler, diller, inanlar, renkler hep zenginlik olarak grlmtr" diye konutu.

"DN HZMET CAM ERSYLE SINIRLI KALMAMALIDIR"
Din grevlilerine, hizmetlerini cami ierisiyle snrlamamalarn neren Bardakolu, din hizmetinin toplumun her alann kuatmas gerektiini kaydetti.

Din hizmetinin sosyal bir ierii olmas gerektiine deinen Bardakolu, "Caminin dnda da din hizmetleri yrtlmelidir. Krgn ve ksgnlerin bartrlmasna, fakirlere yardm edilmesinin salanmasn, evrenin temiz tutulmasn da din hizmetleri olarak grmekteyiz. Aile ii iddet, kz ocuklarnn okutulmamas sorunu varsa din grevlileri orada bulunarak, sorunu zmelidirler" eklinde konutu.

te yandan, Ali Bardakolu tarafndan Erzurum Mftl personellerinden baarl performans sergileyen Kur'an kurslarnn yneticilerine, hocalarna ve rencilerine baar belgesi verildi. Vali Sami Bulut ise Ali Bardakolu'na, Erzurum'u anmsatan tablo hediye etti.( alnt)
Aman birileri okumasn hemen sorunturma aabilir.
yle yaa konumasnda Kur'an kelimesi geiyor ne de olsa.
__________________
EN GZEL AK: ALLAH!
Alnt ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kii okuyor. (0 ye ve 1 Misafir)
 
Seenekler
Konuyu deerlendir
Konuyu deerlendir:

.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Þerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarýmýz:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularýný Kullanýyoruz.