Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.MEDİNEWEB FORUM GENEL.::. > Edebiyat > Makale ve Köşe Yazıları

Konu Kimliği: Konu Sahibi HALUK GÜMÜŞTABAK,Açılış Tarihi:  26 Şubat 2010 (21:06), Konuya Son Cevap : 04 Mart 2010 (19:01). Konuya 29 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme
Alt 01 Mart 2010, 11:33   Mesaj No:11
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Ayetlerin nüzul sebebi neden kur'anda bahsedilmemiştir?

Değerli kurt Mehmet kardeşim size daha detaylı cevap verebilmek için bir yazımı konu başlığı altında ekledim oradan okursanız çok daha iyi anlayacaksınız umarım.

[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

Sayın arkadaşım Allah elçisine kesin itaati emreder, çünkü Allah ile kulları arasında elçilik görevini yapıyorda ondan. Çünkü elçi vasitasıyla herşeyi gönderiyor ve onun gönderdiğine uyulmasını itaat edilmesini istiyor. Biliyorki elçisi gönderdiği hiç bir söze tek bir kelime bile eklemez, ekleyemez. İşte bunun içindir ki ona itaat edin diyor, etmezseniz bana itaat etmemiş sayarım diyede kesin bir sınır çiziyor. Elçi sözünü hatırlayın, tarihte bu konu çok geçer. Bir kral bir başka krala elçisini gönderdiğinde o elçi o kralı temsil ediyor anlamındadır. Eğer savaş halinde yada araları bozuk iseler, gönderilen elçiye yapılacak tek bir saygısızlık krala yapılmış sayılır ve bu sebeble birçok savaşlar çıkmıştır. O elçileri düşünün aldıkları bilgiyi iletmekten başka görevleri yoktur. Allah ta aynen bunu söylüyor yazıyı okursanız burada göreceksiniz. Saygı ve sevglerimle, Rabbim e emanet olun. Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla
Alt 01 Mart 2010, 12:25   Mesaj No:12
Avatar Otomotik
Durumu:ELİF CAN isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11900
Üyelik T.: 28 Şubat 2010
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 7
Konular: 6
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart RE: AYETLERİN NÜZUL SEBEBİ NEDEN KUR'ANDA BAHSEDİLMEMİŞTİR?

Allah Kuran ile hükümler koydu, Peygamber hadislerle ilave hükümler yaptı, Allah ve elçiye itaatten kasıt iki tane din oluşturucunun oluşturduklarına uymaktır; şeklinde ayetleri açıklamak, dinimizi Allah ve Peygamber ortak yapımına çevirmek olur. Bu da Allah’ın din üzerindeki tekeline tecavüzdür ki bir şirk türüdür. Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah’ın dışında bir hüküm koyucu mu arayayım.

6 Enam Suresi 114
Alıntı ile Cevapla
Alt 01 Mart 2010, 12:35   Mesaj No:13
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Ayetlerin nüzul sebebi neden kur'anda bahsedilmemiştir?

Sayın Abdulmelik Bey ben eleştiriyi bırakın bana küfür edenlere bile sabrediyorum. Fakat sizden böyle bir itham beklemediğimden olsa gerek gerçekten üzüldüm. Benim düşüncelerimin yanlış olduğunu söylemeniz beni hiç üzmez. Bunu normal karşılarım. Ama benim topluma tepside zehir içirdiğimi söylemeniz gerçekten ruhumu incitti. Tekrar ediyorum bana yanlış düşünüyorsunuz diyebilirsiniz, hatalısınız diyebilirsiniz ama süslenmiş sözlerle İslam ı zehirliyorsunuz demek gerçekten bana dokundu. Belkide bu etkiyi yapmasının nedeni sizin gibi birisinden beklemediğim içinde olabilir. Belki bu kadar büyütmem normal değil di, haklı olabilirsiniz.

Sayın Arkadaşım ben sizin İslam ı anlayış şeklinize saygılıyım ve buna karışma ya da itiraz etme, yani öyle şey olur mu deme gibi düşüncemde yok zaten. Herkes kendisinden sorumlu ve tek başına hesabı verecektir. Gelelim sözlerinize bakın beni neyle itham etmişsiniz.

(bize düşen KİTAB'A AYKIRI OLANLARI AYIKLAMAK MI yoksa sünneti toptan red etmek mi? siz red taraftarısınız çünkü tek kaynak KİTAB diyorsunuz. )

Bu ithamınızı kesinlikle kabul etmiyorum. Ben kur’an dışında hiçbir bilgiyi kaynağı kabul etmiyorum asla demedim. Benim söylediğim hüküm veren, kural koyan, çözüm getiren tek kaynak Kur’andır dedim. Eğer kur’anın koymadığı bir hüküm peygamberimizin hükmü diye önümüze getiriliyorsa, o peygamberimizin değildir diyorum, çünkü kur’an hüküm veren ayırt edip çözüm getiren yalnız ALLAH TIR DİTOR. Eğer siz hayır kur’anın hüküm koymadığı konulara da peygamberimiz koymuştur, bazı haramları peygamberimiz ilave etmiştir diyorsanız, sizinle bu konuda farklı düşündüğümü söylerim. Kitaba aykırı olanları ayıklamakta böyle olur. Onun vermediği bir hükmü kabul etmemekle olur. Hiçbir bilgi toptan red edilemez, ancak yanlışlar ayıklanır. Peki, neye göre ayıklanır, eldeki doğru bilgilerle. Din adına emin olduğumuz kesin ve net tek doğru bilgi KURAN olduğuna göre, bize iletilen her dini ve iman konularını da ona danışarak kabul etmeliyiz. Benim söylediğim bunlardır. Siz benim için bunlar yanlış diyorsanız, benim size elbette söyleyecek sözüm olamaz. Hadislerin hepsi rivayetler yoluyla bizlere iletilmiştir. Rivayetler kesin kanıt olamaz. Bu bilgiler kur’an süzgecinden geçiyorsa doğrudur, geçmiyorsa doğru değildir dememiz gerekir.

Bana yazdığınız şu sözlere gelince; (ilim ehli olmayan kardeşlerimizin zihinlerini bulandırmak şüpheye sokmak hoş değildir. Siz kendinize göre haklı olabilirsiniz.) Kur’an her aklı başında insanın kendi eğitim seviyesine göre faydalanacağı yüce bir kitaptır. Onu yalnız kısıtlı insanların anlayacağını söylemek doğru değildir. Elbette herkes aynı kapasiteyle anlamayacaktır ama yöntem ve izah kur’anda basit anlatılmıştır. Onlara yol yöntem gösterildiğinde anlama kapasitesi çok daha fazla olacaktır. Bakın Allah ne diyordu ayeti okuyanlar için? (Hâlâ düşünmüyor musunuz?”, Öğüt alan yok mudur? Fakat düşünen mi var. Allah, ayetleri size işte böyle açıklar ki, derin derin düşünebilesiniz.) Eğer bizler toplumu düşünmeye yönlendirmez ise, kendi düşüncelerimizin esiri yaparız. Yaptığımız yanlışlara onları alet ederiz. Ben kur’andan anladıklarımı naklederken hiçbir zaman söylediklerimin kesin doğru olduğunu söylemem. Onları Kur’ana yönlendirir ve oradan sözlerimi karşılaştırmalarını isterim. Çünkü rabbim bu yolu öneriyor da ondan. Ben hiçbir bilgiyi hadisi askıya alalım demedim, söylediğim şey bu konuda dikkatli olalım diyorum. Daha önce örnek verdim. Hadislerin toplanmaya başlandığındaki sayıyı bir düşünün, günümüzde ise onun binlerce katı olduğunu düşündüğümüzde sizce çok ama çok dikkatli olmamız gerekmiyor mu? Ben eğer karşımdaki bir insanın kafasını karıştırmış isem onun kafasındaki bilgiler doğru bir kaynağa oturmamış demektir. Hiçbir doğru bilgiyi yanlış bilgi karıştırmaz. Hatta doğru bilgiyi almış bir insan, yanlış bilgiyi gördüğünde aldığı doğru bilginin mutluluğuyla övünür ve rahatlar. Doğru bilginin olduğu yere yanlış bilgi asla yaklaşamaz.

Değerli arkadaşım bana sitenizin köşesinde yer vermeniz bir inceliktir, sebep olanlardan Allah razı olsun, fakat eğer benim yazılarım kafa karıştırıyor ve sizin düşünce inançlarınıza göre tepside zehir sunmak gibi görünüyorsa, lütfen bir kez söylemeniz yeterlidir. Hemen yazılarıma son veririm. Hatta yazdığım yazıların tamamını silerim. Yeter ki bana tek bir kelime ile söyleyin yeter.

Son olarak söylediğiniz sözleri ben yanlış anladıysam bizleri okuyan diğer arkadaşlarımda yanlış anlayabilir.

(unutmayın her dediğiniz doğru olmalı ama her yerde doğruyu söylemek doğru değildir. amentüyü bile bilmeyen insanlar vardır burda. üfürükçülükten meded uman insanlar vardır.gelenek ve görenekleri din olarak kabul edenler vardır.DİKKAT EDİN BUNLARI TAMAMEN BATIRIYORSUNUZ. söyledikleriniz tekniktir ilim adamlarını ilgilendirir. hafızasında beş ayet 3 hadis olmayan bir insan sizce uzaklaşırmı yaklaşırmı. )

Her yerde doğruyu söylemek doğru değildir sözlerini hiçbir mantığa oturtamadım, burada sanırım bir şeyler anlatıyorsunuz ama ben dahi yanlış anladım. Ben kur’andan bahsediyorum ve onun gerçeklerinden. Bu konuda her şey çok açık ve net olmalıdır, çünkü her şeyin apaçık olduğunu söyleyen rabbim dir. Üfürükçüden meded umanlar islamı gereği gibi bilmeyenlerdir. Eğer kur’an ile onları karşı karşıya getirmiş olsak, Allah tan başka kimseden hiçbir şey istenmeyeceğini öğrenmiş olacaklardı, ne yazık ki siz anlayamazsınız diye öğrettiğimiz için, ona müracaat etme gereği bile duymuyorlar. Günümüzde ne yazık ki kur’an ışığından nurlanmayanlar, onun rehberliğine müracaat etmeyenler peygamberimiz devrinin geleneğini din zannedip uygulama yoluna gitmişlerdir. Benim apaçık konuşmamdan dolayı bana şu cümleyi söylemişsiniz (DİKKAT EDİN BUNLARI TAMAMEN BATIRIYORSUNUZ.) İnanın neyi batırdığımı bilmiyorum ama yapılan yanlışları kur’an ile su yüzüne çıkarmaya çalışıyorum o kadar. Benim söylediklerimin teknik ve ilim adamlarını ilgilendirdiğini söylemişsiniz. İnanın ben o kadar akıllı bir insan değilim ki çok ince tekniklerden bahsedeyim. Söylediklerim kur’anın apaçık sözlerinden başka şeyler değildir. Benim yaptığım Rabbimin okuyun, düşünün ve akledin dediği yoldan başka bir şey değil. Bize öğretilenlerin doğruluğunu karşılaştırmaktan başka hiçbir şey yapmıyorum. Benim yaptığım Rabbin ayetlerine uymayan sözlerin ayıklanmasından başka bir şey değildir. Bunu da biraz yavaş hareket etmekle birlikte kısmen de olsa zaten Diyanet İşleri Başkanlığı yapıyor.

Rabbim gönül gözlerimizi kur’an nuruyla nurlanan, kulakları eğriyle doğruyu ayıran, gözleri nefsiyle değil kur’an nuruyla gören, kulları arasına bizleri alması dileklerimle. SAYGILARIMLA Haluk GÜMÜŞTABAK
Alıntı ile Cevapla
Alt 01 Mart 2010, 12:54   Mesaj No:14
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Ayetlerin nüzul sebebi neden kur'anda bahsedilmemiştir?

Sayın Ferdi bey önce şunu unutmayalım Yüce Rabbim görevine ve yetkisine kimseyi ortak etmez, diğer peygamberlerin görev ve sorumluluklarını anlatırkende zaten bunu görüyoruz. Peygamberimizin görev ve sorumluluğuda apaçık kur'anda yazar. Peygamberimizde bir insandı hatalarıyla sevaplarıyla allah ın güvenine mazhar olmuş bir insandı. Ona rabbin vermediği bir yetkiyi vermekle onun ne gücüne güç katarız nede yüceltiriz. O zaten en büyük makama rabbin elçisi olmakla oturmuştur. Verdiğim örnek konunun anlaşılması içindir, teşbihte hata olmaz. Benim şaşkın olduğumu söylemişsiniz belkide haklısınızdır, rabbin kelamının şaşkınıyım onun nuruyla şaşkın ve mecnunum. SAYGILARIMLA Halukgta
Alıntı ile Cevapla
Alt 01 Mart 2010, 12:58   Mesaj No:15
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Hazan Mevsimi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11236
Üyelik T.: 19 Aralık 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 338
Konular: 71
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart RE: AYETLERİN NÜZUL SEBEBİ NEDEN KUR'ANDA BAHSEDİLMEMİŞTİR?

Sayın Haluk Gümüştabak

siz ayetleri verirken açıklamasını kendi kafanıza göre yaparsanız eleştirilirsiniz.. size köşe verilmiş ama bunun içerisine insanlara yalnış bilgi aktarılsın diye degil!!!

makale yazarken eleştirilmeyi göze alacaksınız çünkü herkez sizinle aynı fikiri paylaşmamasından ziyade yalnış aktarım yapıyorsunuz.. size saygım var emek veriyorsunuz ama dogru kullanmazsanız siz bilirsiniz... bizim kapımız herkeze açık ...
Alıntı ile Cevapla
Alt 01 Mart 2010, 13:12   Mesaj No:16
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart RE: AYETLERİN NÜZUL SEBEBİ NEDEN KUR'ANDA BAHSEDİLMEMİŞTİR?

Alıntı:
YitikSevda Üyemizden Alıntı
Kuranın vahy ediliş süreci canlı bir hayata hitap ettiğini Nuzül sebebi ile anlıyoruz.
Örneğin Nisa suresindeki şu ayetlerin Nüzul sebebine baktığımızda Abdullah b Ümmü Mektum Resulullaha özründen ötürü cihad edemeyeceğini söyleyince Allah azze ve celle tarafından bu ayet nüzul olmuştur.Yani Kuran o asırda bire bir çözülmesi gereken mevzulara çözüm sunulması Kuranın canlı bir hayatta var olan olaylar ve sorunlara çözüm üzere inmiştir..

Lakin Nuzül sebebini bilmek bizlere Kuranı daha iyi anlama mantığı ile hareket etme kolaylığı sağlar Kuranın mesajı belli bir olay üzere inmiş olsa dahi Tüm asırlara ve çağlara belli bir olay üzerinden hitap etmektedir O asırda Nüzul sebebi ile bağlı kalamaz her daim canlı hayata hitap etmektedir:

Bir mazeretleri olmaksızın mücadeleden kaçınan müminler ile Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla çaba gösterenler bir olamaz: Allah, mallarıyla ve canlarıyla üstün çaba gösterenleri mücadeleden kaçınanlardan daha üstün bir mertebeye yüceltmiştir. Allah bütün (müminler)e nihai güzellik vaat etmiş olmasına rağmen, Allah yolunda üstün çaba gösterenleri, (kendilerine) büyük bir mükafat (vaat ederek) mücadeleden kaçınanlardan üstün kılmıştır,
(Nisa 95)

(hesapsız) mertebelerle ve günahların bağışlanmasını ve rahmetini (vaat ederek); çünkü Allah çok bağışlayıcıdır, rahmet kaynağıdır.
(Nisa 96)
Haluk abi size verdiğim şu örneği incelermisiniz...
Alıntı ile Cevapla
Alt 01 Mart 2010, 18:36   Mesaj No:17
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Ayetlerin nüzul sebebi neden kur'anda bahsedilmemiştir?

Sayın Alimoğlu kardeşim Allah sizden razı olsun.

( tartışılan sünnet değil,sünnetin bize geliş orjinallığını korumuş mu değil mi dir. malum kizburaviler ortalıkta kaynıyor.)

İşte bende bunu söylüyorum. Peki doğruluğunu nasıl anlayacağız? Onu da kur’an ile elbette. Hangi aklı başında bir insan doğru bilgiyi kabul etmez? Yeter ki doğru bilgi olduğu kanıtlansın. Din ve iman konusunda hata yapmak telafisi mümkün olmayan yaralar açar.

Alınganlık konusuna gelince daha önce söylediğim gibi benim düşüncelerimi kabul etmesini hiç kimseden zaten beklemiyorum, hatta çok doğru söylüyorsun diyenlere bile açın kur’ana bakın ondan sonra inanın diyorum. Ben kimseye sözlerinin güzelce sunulmuş İslam a zehir enjekte ediyorsun demiyorum, çünkü böyle bir yetkiye sahip değilim. Burada üzüntümü dile getirmemin tek bir nedeni, karşımdakine duyduğum saygımdandır, beklemediğim bir tavırdır. Beni araştırın zehir zemberek küfür edenlere cevap bile vermem, ne demek istediğimi sanırım anlamışsınızdır. Selametle
Alıntı ile Cevapla
Alt 01 Mart 2010, 18:49   Mesaj No:18
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Ayetlerin nüzul sebebi neden kur'anda bahsedilmemiştir?

Sayın ferdi bey. Ashabı Kiram dan yaptıklarından hiç hoş olmayan bazı bilgiler vermişsiniz. Size sormak isterim bu olayların doğruluğu konusunda kesin deliliniz var mı? Böyle soru soran birisine evet kesin bu olaylar olmuş diyebilir misiniz? Ben cevabını vereyim asla ve asla hiç kimse söylemez. İşte uydurma hadislerde bu şekilde ve maksatlı üretilmiştir. Bu bilgilerin hiç birisine inanmam. Peygamberimizin dostları, Allah elçisinin yakınları asla böyle şeyler yapmaz. Bunlar ancak bir iftiradır. İşte verdiğiniz örneklerde olduğu gibi öyle yalan ve yanlışlar gelmiş ki gündemimize, geçmişi karalamak isteyen menfaatçi ve İslam düşmanları içimize öyle nifak tohumları sokmuş ki, bizler hala bunları doğru zannediyoruz.

Diyelim ki anlatılanlar doğru, bundan çıkaracağımız kur’andan öğrendiğim tek bir ders vardır, her insan hata yapar, onun için güvenilecek dayanılacak velimiz kur’anın söylediği gibi yalnız Rabbim olduğu çok açık anlaşılıyor diyebilirim, ama dikkat edin bunlar doğrudur diyenlere inanmıyorum, olabilir insandır her zaman hata yapabilir diyerek geçiştiriyorum. Saygılarımla Halukgta
Alıntı ile Cevapla
Alt 01 Mart 2010, 19:22   Mesaj No:19
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:HALUK GÜMÜŞTABAK isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10862
Üyelik T.: 01 Ekim 2009
Arkadaşları:1
Cinsiyet:
Yaş:66
Mesaj: 489
Konular: 86
Beğenildi:3
Beğendi:0
Takdirleri:62
Takdir Et:
Konu Bu  Üyemize Aittir!
Standart Re: Ayetlerin nüzul sebebi neden kur'anda bahsedilmemiştir?

Değerli Yitiksevda kardeşim Rabbin gönderdiği tüm kitaplar dönemin muhataplarına indirilmiştir. Yalnız Kur’anın tek bir farkı vardır, dikkat edin Rabbin korumasına aldığını söylediği ve gerçekten değişik farklı bir kur’ana dahi rastlamadığımız, bir kitap olup en önemli özelliği indirilen ayetlerin, o devrin olaylarının sorunlarına çözüm getirirken bile, diğer zamanlara da çözüm getirmesidir. Daha açıktası Kur’an da geçen ayetlerde öyle cümleler dizilmiştir ki, aradan 1400 yıl geçmesine rağmen bizlere ve sorunlarımıza hitap etmektedir. Örneğin o devrin içkisi olan şarap tan bahsederken, tüm zamanlara seslenerek, faydası az, zararı çok her şeyden uzak durmamızı istemiştir ayette. Şimdi birisi çıkıp ayette yalnız şarap geçiyor diğerleri serbest diyebilir mi?

Örneğin o günkü olaylardan bahsederken, anlatırken, hatta diğer peygamberlerin olayları anlatılırken bizlerin kıssadan hisse almamızı ister ve derki; Bunlardan sizin için bir ders vardır, bu örnekleri sizler ibret alasınız diye anlatıyorum diye de açıklık getirir. Örneğin çok özel ayetler vardır peygamber eşlerine. Rabbim derki siz peygamber eşlerisiniz diğerlerine benzemezsiniz, onun için dikkatli olun. Yapacağınız yanlışlar yüzünden diğer kadınlara vereceğim cezanın iki katını veririm sizlere, onun için dikkat edin der. Şimdi bizlerin burada alacağı hiçbir ders yok mudur? Bana göre o kadar çok dersler var ki. Sizinde söylediğiniz gibi ayetler o devrin insanlarına inmiştir ama kullanılan kelimeler, izah ve anlatım şekli kur’anın eşi ve benzeri olmayan bir kitap olduğunu bu şekliyle göstermiştir bizlere. Nüzul sebebini bilmemiz ayeti daha iyi anlamamızı sağlardı düşüncesi ne kadar doğrudur önce onu düşünmeliyiz sanırım.

Ben diyorum ki eğer Rabbim bunu söylemediyse, açıklamadıysa bizler bunu bir eksiklik gibi görmemeliyiz. Eğer bilseydik daha iyi olurdu düşüncesi bana göre beşeri bir düşünce. Rabbim sizleri ilgilendiren her konuda açıklık getirdim diyor da ayetlerin iniş nedeni konusunda kısıtlı bilgi veriyorsa, bunun sorgulamasını yapmak bizlere düşer mi? Bunun yorumunu sizlere bırakıyorum. Kur’anda peygamberimiz ile savaşmayan, savaştan kaçanlara indirilen ayetler var, bizler bu ayetlerden hiç mi günümüze aktaracağımız dersler yoktur? Bu ayetler yalnız onlara mı hitap ediyor olabilir? Elbette hayır hepsinde çok ama çok büyük dersler var, yeter ki iyice düşünelim. Selametle Halukgta
Alıntı ile Cevapla
Alt 01 Mart 2010, 19:52   Mesaj No:20
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Hazan Mevsimi isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11236
Üyelik T.: 19 Aralık 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Mesaj: 338
Konular: 71
Beğenildi:4
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart RE: AYETLERİN NÜZUL SEBEBİ NEDEN KUR'ANDA BAHSEDİLMEMİŞTİR?

Allah Kendisine kulluk edenlere din olarak İslam'ı seçip beğenmiş, başvuracakları rehber olarak Kuran'ı indirmiş, Peygamber Efendimizin hayatını da örnek kılmıştır. Tek doğru ve hak yol, Allah'ın yoludur. Allah'ın Kuran'da bildirdiği yollar dışındaki tüm yollar batıldır, yanlıştır. Ve yalnızca hurafelere, bidatlara ve zanlara dayalıdır. Dolayısıyla insan ancak Kuran ayetlerini kendisine tek ölçü olarak aldığı, Allah'ın buyruklarını titizlikle yerine getirdiği, her an O'nun rızasını kazanacak salih amellerde bulunduğu ve kendisine Peygamber Efendimizi örnek aldığı takdirde Allah katından güzel bir karşılık umabilir.
Kuran'da bildirildiği gibi Allah'ın sözleri "tastamamdır" ve ancak Kuran'ı ve Peygamberimiz (sav)'in sünnetini kendisine rehber edinen bir insanın en doğru ve en gerçek bilgilere ulaşması mümkündür. Allah'tan başka bir "hakem" olmadığı Kuran'da şöyle haber verilmiştir:

Allah'tan başka bir hakem mi arayayım? Oysa O, size Kitabı açıklanmış olarak indirmiştir. Kendilerine Kitap verdiklerimiz, bunun gerçekten Rabbinden hak olarak indirilmiş olduğunu bilmektedirler. Şu halde, sakın kuşkuya kapılanlardan olma. Rabbinin sözü, doğruluk bakımından da, adalet bakımından da tastamamdır. O'nun sözlerini değiştirebilecek yoktur. O, işitendir, bilendir. (Enam Suresi, 114-115)
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
Şu anda Kafamın İçi Kara Kartal Kara Kartal/Kişisel 22 21 Mart 2024 20:25
Sen, Ben, Biz, Dünyevileştiğimiz Anda... enderhafızım Kur'ân-ı Kerim Genel 0 07 Mart 2013 11:22
MERYEM SURESİ 68....72. AYETLERİN ANLATMAK İSTEDİKLERİ.... HALUK GÜMÜŞTABAK Makale ve Köşe Yazıları 0 13 Ekim 2009 12:06
BAKARA 168...AYETLERİN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ... HALUK GÜMÜŞTABAK Makale ve Köşe Yazıları 1 04 Ekim 2009 23:08
BAKARA 78 VE 79. AYETLERİN DÜŞÜNDÜRDÜKLERİ. HALUK GÜMÜŞTABAK Makale ve Köşe Yazıları 1 04 Ekim 2009 11:46

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.