Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Sünnet olmadan kuran anlaşılır mı ? (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/17701-sunnet-olmadan-kuran-anlasilir-mi.html)

kawakeb31 21Haziran 2010 05:34

siz cevaba fewkalade yanlis demekle, efendimzin kuran ahlaki ile ahlaklanmis olmasinda eksiklik var demis oluyorsunuz ama

Abdulhamit 1 21Haziran 2010 18:20

Alıntı:

kawakeb31 Üyemizden Alıntı (Mesaj 93229)
siz cevaba fewkalade yanlis demekle, efendimzin kuran ahlaki ile ahlaklanmis olmasinda eksiklik var demis oluyorsunuz ama

NE ALAKA, NE MÜNASEBET NASIL BÖYLE BİR İLGİ KURDUNUZ ANLAYAMADIM.

EVET CEVABINIZ YANLIŞ VE BUNA DİKKAT ÇEKMEK İSTEDİM. BİLGİLENMEK İSTEMEZ MİSİNİZ.

Devamla yazacağım ayrıntısı ile inşallah

Abdulhamit 1 21Haziran 2010 19:08

Soruyu bir tekrarlayalım

Her vahyin illaki sünnetle mi olması gerekiyor ? Her vahyin illaki sünnetle mi açıklanması gerekiyor ?

Sünnet her vahyin açıklayacısı mıdır ?

Vahyin tümünün sünnete mutlaka karşılığı var mıdır ?

Sünnetle veya hadisle desteklenmemiş pek sayıda vahiy var mıdır ? Yok mudur ?

Dikkat ki, kuranı Kerimde 6000 den fazla ayet vardır. Bunların herbiri vahiydir ?

Peygamber efendimiz Kuranda bulunann 6000 den fazla olan ayetlerin hepsini tek tek açıklamışmıdır. Sünnetle hayatına tatbik etmiş midir ?

Her vahyin mutlaka sünnete karşılığı olması gerekiyorsa bu 6666 ayetin hepsini tefsir etmesi ve davranışları ile de ( sünnetleri ile) açıklaması gerekmez mi ?

Peygamber efendimiz kuranı baştan sona tefsir edip tek tek hadis ve sünnetleri ile açıklamış ise O zaman Kuranda açıklanacak, tefsir edilecek başka hiç birşey kalmamış demektir. Değil mi ?

Vereceğimiz cevap evet ise kuranın tefsiri bitmiştir dememiz gerekiyor ki, İslam alimleri daha neyin peşinde neyi tefsir etmeye çalışıyorlar hala. Yoksa havanda boş yere su mu dövüyorlar ?

Devamı var

Abdulhamit 1 21Haziran 2010 19:45

Alıntı:

Abdulhamit 1 Üyemizden Alıntı (Mesaj 93259)
Soruyu bir tekrarlayalım

Her vahyin illaki sünnetle mi olması gerekiyor ? Her vahyin illaki sünnetle mi açıklanması gerekiyor ?

Sünnet her vahyin açıklayacısı mıdır ?

Vahyin tümünün sünnete mutlaka karşılığı var mıdır ?

Sünnetle veya hadisle desteklenmemiş pek sayıda vahiy var mıdır ? Yok mudur ?

Dikkat ki, kuranı Kerimde 6000 den fazla ayet vardır. Bunların herbiri vahiydir ?

Peygamber efendimiz Kuranda bulunann 6000 den fazla olan ayetlerin hepsini tek tek açıklamışmıdır. Sünnetle hayatına tatbik etmiş midir ?

Her vahyin mutlaka sünnete karşılığı olması gerekiyorsa bu 6666 ayetin hepsini tefsir etmesi ve davranışları ile de ( sünnetleri ile) açıklaması gerekmez mi ?

Peygamber efendimiz kuranı baştan sona tefsir edip tek tek hadis ve sünnetleri ile açıklamış ise O zaman Kuranda açıklanacak, tefsir edilecek başka hiç birşey kalmamış demektir. Değil mi ?

Vereceğimiz cevap evet ise kuranın tefsiri bitmiştir dememiz gerekiyor ki, İslam alimleri daha neyin peşinde neyi tefsir etmeye çalışıyorlar hala. Yoksa havanda boş yere su mu dövüyorlar ?

Allah resulu Kuranı, Kuran ile açıklamıştır. Çünkü o bir hikmet sahibidir. Diyebilirim ki, en üst seviyede hikmeti Allah peygamberine vermiştir. Bu sebeble peygamber efendimiz hz Muhammedin ( as ) hem hadisleri ve hem de sünnetleri kurana dayanmaktadır.

ANCAK

Vahyin tümünün sünnete mutlaka karşılığı vardır diyemeyiz. NEDEN diyemeyiz ? Çünkü

Sünnetle veya hadisle desteklenmemiş pek sayıda vahiy vardır

Dikkat ki, kuranı Kerimde 6000 den fazla ayet vardır. Bunların herbiri vahiydir ?

Peygamberimizin hayatına tatbik ettiği kuran, kendisinin ve bizim sorumlu olacağımız kuran vahiylerinin bir kısmına dayanmaktadır. Yani tüm vahye değil.

Zühruf Suresi 44: Gerçek şu: Bu Kuran sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcı/bir düşündürücü/bir şeref/bir öğüttür.Bu kitaptan sorumlu tutulacaksınız?

Ancak hem peygamberimizin ve hem de bizim sorumlu olacağımız Allahın vahyine YANİ Allahın biz kullarına emrettiği, emir ve yasaklarından Takva sahibi olabileceğimiz bir imtihandan bizi sorumlu tutacağı kısmından ki, işte bu vahiyleri Allah resulu hayatına biz muminlere örnek olacak şekilde tatbik etmiştir.

Bilhassa Kuranda mücmel olan ayetleri tek tek açıklamış ve davranışları ( sünnetleri ) ile de hayatına geçirmiştir. İşte böyle olunca

Ey iman edenler! Allah’a ve Rasûlü’ne itaat edin ve O’ndan yüz çevirmeyin.” (Enfal, 8/20)

Allah’a itaat edin; Rasûl’e itaat edin.” (Nisâ, 4/59; Nûr, 24/54...)

“De ki: ‘Allah’ı seviyorsanız, bana uyun ki, Allah da sizi sevsin”(Al-i İmrân,3/31).

“Allah’ı ve ahiret gününü uman ve Allah’ı çok zikredip, Allah’la irtibatını kavî tutan ehl-i imân için, doğrusu Rasûlullah misal alınacak insandır; O’nda, misâl edinme adına çok güzel şeyler vardır. ” (Ahzâb, 33/21)

AYETLERİ BİR EMİRDİR. ÖRNEK RESULLAH ALINACAK VE ONA İTAAT EDİLECEKTİR

Ancak Kuranda geri kalan vahiylerin hepsinin sünnette bir karşılığı yoktur. Çünkü sorumlu olmayacağımız vahiyden Allah bizi sorumlu tutmaz.

Devamı olacak



Abdulhamit 1 21Haziran 2010 20:11

Alıntı:

Peygamberimizin hayatına tatbik ettiği kuran, kendisinin ve bizim sorumlu olacağımız kuran vahiylerinin bir kısmına dayanmaktadır. Yani tüm vahye değil.

Kuranda geri kalan vahiylerin hepsinin sünnette bir karşılığı yoktur. Çünkü sorumlu olmayacağımız vahiyden Allah bizi sorumlu tutmaz.

Alıntı:

Peygamber efendimiz kuranı baştan sona tefsir edip tek tek hadis ve sünnetleri ile açıklamış ise O zaman Kuranda açıklanacak, tefsir edilecek başka hiç birşey kalmamış demektir. Değil mi ?

Vereceğimiz cevap evet ise kuranın tefsiri bitmiştir dememiz gerekiyor ki, İslam alimleri daha neyin peşinde neyi tefsir etmeye çalışıyorlar hala. Yoksa havanda boş yere su mu dövüyorlar ?

İKİ ALINTIYI BİRLİKTE VERDİM VE BİR ÖRNEK OLMASI AÇISINDAN SADECE ALAK 15 -16 AYETLERİNİN TEFSİRİNİ VERİYORUM.

Alak 15 - 16 ayetler kitabın vahiylerinden sadece iki vahiydir. Bunun sünnetle veya hadisle açıklaması olmuş mudur ?

Mucizelerle dolu yüce kitabımız Kur'an-ı Kerim keşfedilmeye devam ediyor. Kur'an-ı Kerim üzerine bilimsel çalışmalar yapan Yemenli yazar Abdulmecid El-Zidani yeni kitabında Alak Suresi'nin 15 ve 16. ayetlerinde neden 'alın/perçem' kelimesinin geçtiğini Allahu Teala'nın 'alından/perçeminden yakalarız' ayeti kerimesi ile aslında neyi kasdettiğini açıklamaya çalışıyor. Yazar kitabında konuyu aydınlatma gayesiyle Kanadalı bir bilim adamının alnın tam ardında beynin yalan ve hataları emreden kısmının olduğunu ortaya koyan araştırmasına yer veriyor.

'Ve Yarın İman Çağı' isimli kitabında Şeyh Abdulmecid El-Zidani Alak Suresi hakkında şöyle diyor;

'Allahu Teala'nın :

'كلا لئن لم ينته لنسفعا باالناصية * ناصية كاذبة خاطئة'

(Hayır, hayır! Eğer vazgeçmezse, derhal onu alnından (perçeminden) o yalancı, günahkar alnından (perçeminden) yakalarız (cehenneme atarız) ayetlerini daima okuyordum. Nasıye, başın ön tarafıdır. Kendime soruyor ve sonra da şöyle dua ediyordum; 'Allah'ım bana bunun manasını aç... Neden yalancı ve günahkar alın/perçem dedin?'. Bunu on sene boyunca düşündüm. Şaşkınlık içindeydim. Tefsir kitaplarına başvurduğumda tefsircilerin tümünün şöyle dediğini görüyordum; 'buradaki kasıt yalancı bir alın değildir. Burada mecazi bir anlam vardır. Hakiki bir anlam yoktur. Alın/perçem başın ön tarafı olduğu için alnın sahibi kasdedilerek yalan sıfatı yüklenmiştir... Şaşkınlığım Kanadalı bir bilimadamının alın hakkında yaptığı bir araştırmayı Kahire'de düzenlediği bir tıbbi konferansta sunmasına kadar sürdü. Bu araştırmasında bilim adamı şöyle diyor; 'Sadece 50 yıldır şunu keşfettik ki yalan ve hatalardan beynin, direk alnın/perçem altında kalan kısmı sorumludur. Bu kısım kararları almanın kaynağıdır. Beynin direk kemiğin altında kalan bu kısmı kesilirse insanın bağımsız iradesi olmaz ve seçemez... Çünkü orası seçim mekanı. Allahu Teala; 'alından yakalarız' diye buyuruyor. Yani onu alır ve günahlarıyla yakarız...İlmin büyük ilerleme kaydetmesinden sonra hayvanlarda alındaki bu kısmın zayıf ve küçük olduğu, hayvanların onu yönetip yönlendirme gücüne sahip olmadığını buldular. Allahu Teala bu noktaya şu ayeti kerimede işaret etmektedir; 'Yeryüzünde bulunan hiçbir canlı yoktur ki, Allah, onun pençeminden tutmuş olmasın'. (Hud Suresi-56).
ALINTIDIR

ZAMAN İLERLEDİKÇE İLİM VE TEKNİK İLERLEDİKÇE KURAN HER ÇAĞDA KENDİNİ TEFSİR EDİYOR.

DİYECEĞİM O Kİ PEYGAMBER EFENDİMİZ TÜM KURANI BAŞTAN SONA TEFSİRİ İLE BİRLİKTE BİLİYORDU VE ONA ÖĞRETİLMİŞTİ DE. ANCAK ZAMANIN MÜFESSİRİ OLARAK GELECEK ZAMANLA İLGİLİ KURANI TEFSİR EDECEK ALİMLERE DE PAY BIRAKMIŞTIR.

Nebevi Sevda 08Haziran 2018 00:35

Vahyi metluv ve vahyi gayri metluvu nasıl algılamalıyız?
Ayette geçmediği halde fiili uygulama ve kudsi hadisler farzlari belirlemez mi?


SAAT: 16:36

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306