Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Soru Cevap Arşivi (https://www.forum.medineweb.net/650-soru-cevap-arsivi)
-   -   Sünnet olmadan kuran anlaşılır mı ? (https://www.forum.medineweb.net/soru-cevap-arsivi/17701-sunnet-olmadan-kuran-anlasilir-mi.html)

Abdulhamit 1 16Haziran 2010 00:13

Sünnet olmadan kuran anlaşılır mı ?
 
[Linkler Ziyaretçilere Kapalıdır.Giriş Yap Veya Üye Olmak için TIKLAYIN...]

SÜNNET OLMADAN KURAN ANLAŞILIR MI, ANLAŞILMAZ MI ? GÖRÜŞLERİNİZİN HANGİ YÖNDE OLDUĞUNU AÇIKLAR MISINIZ ?

Yitiksevda 16Haziran 2010 00:40

Kur'an=sünnet
 
KUR'AN=SÜNNET Bir bütün olarak ele alınmalıdır. Videoda anlatılan bir çok şey farklı çünkü Kuran diyenler kuranın anlaşılmasını engelleyen kişiler değildir bunu belirteyim. Eiğer temel kaynak Kuran olarak alınıyor ise sorun yoktur.

Yok eğer Tek kaynak olarak ele alınır Sünnet=Hadis dikkate alınmaz ise o zaman sorun vardır. Günümüzde bu oluşumu yakından takip etmekteyim Kurani çalışmalara yönelmelerini takdir ediyorum kendileri ile uyuşmayan fikirlerim var olsa dahi bu oluşumun gayretleri güzel.

Bu videoda anlatılan bir çok konu geleneksel din anlayışını ürünü kabul edemem çünkü Emevi şeytanından günümüze değin Kuran ile insanlar arasına en büyük mesafeyi gelenekçiler koymuştur.

Yıllarca Kuran'ı herkes anlayamaz anlayışları ile insanları hurafe ve bidatlerden oluşmuş bir Emevi ürünü olan din anlayışını sundular.Kurana abdestsiz dokunulamaz okunamaz gibi görüşler sayesinde Kuran adına olmayan bir hükmü din olarak vermedilermi?

Hesaba çekileceğimiz yegane kaynak Kuran ve Allah resulüne uyup uymadığımızdır Allah bizleri bunlardan hesaba çekeceğine göre Neden illa mezhep vb dayatmalar dinin iman esasları gibi gösterilmeye çalışılıyor bunu sorgulamak lazım.

Bu tür ihtilaflı konularda çok yazmak istemiyorum ama konunun gidişatına göre katılımda bulunurum.

Tekrar yeniliyerek Hz Aişe annemizden bize nakledilen şu örnek yeterlidir:
Sünnet nedir diye soranlara cevabı siz hiç kuran okumazmısınız onun sünneti Kurandır dediğini hatırlayalım,Kuran=Sünnet bir bütündür bağımsız olarak ele alınamaz Akıl-Kuran-Sünnet temel kaynaklarımdır üçü arasında bir uyuşmazlık görülürse dinden değildir kendi heva ve hevesimizin ürünüdür diyorum:

Abdulhamit 1 16Haziran 2010 00:53

Çok güzel bir açıklama ile görüşünüzü ortaya koydunuz. Yitiksevda kardeşimiz. Allah razı olsun

Videoda Şu ifade oldukça dikkatimi çekti. Sünneti iletenler aynı zamanda kuranı da iletmiştir diye. Sünneti inkar ettiniz mi, kuranı da inkar etmek zorunda kalırsınız denmiş.

Sünnet ve hadisler nakilden ibarettir. Bunlar eğer iletilenlerle çatışmıyorsa ve daha önemlisi kuran ile çatışmıyorsa elbette baş tacı edilir.

Şayet sünnet veya hadisler iletilerle ( Nakillerle ) çatışıyorsa o zaman burada bir sorun var demektir.

Kuran nakille günümüze kadar muhafaza altına alınmıştır ama. Hadislerin nakille yüzde yüz muhafaza altına alındığını söyleyebilir miyiz ?

Günümüze kadar yüzde yüz doğru nakillerle geldiğini kim iddia edebilir ki ?

Keşke diyorum sünnet ve hadislerde tıpkı kuran gibi günümüze kadar eksiksiz ve hatasız BİR KİTAP HALİNDE gelebilseydi.

SÜNNET FİİLİ UYGULAMA OLDUĞU İÇİN ( Yani göz kulağa , görüntüye hitap ettiği için ) nakille günümüze kadar dosdoğru gelmiştir.

Nakilde bir çatışma veya Nakille Aksini söyleyen olmadığı müddetçe sünnet elbette kuranın açıklayacısıdır.

Yitiksevda 16Haziran 2010 13:36

Abdulhamit abi dediklerinize aynen katılıyorum usulümüz bu olmalı.

MERVE DEMİR 16Haziran 2010 23:14

sünnet olmasın kuran yeter mantığı islamda tefrika çıkarmak amacıyla öne sürüldüğü bariz olan bir oluşumdur.
islam eliyle yapamadıklarını desiselerle islama rağmen islam eliyle ona izafen yapmaya çalışıyorlar.
neden çünküüü heva ve heveslerine uyacak bir kılıf bulmaları gerekirde ondan.....

Abdulhamit 1 17Haziran 2010 01:25

Alıntı:

Ecrin Üyemizden Alıntı (Mesaj 92983)
sünnet olmasın kuran yeter mantığı islamda tefrika çıkarmak amacıyla öne sürüldüğü bariz olan bir oluşumdur.
islam eliyle yapamadıklarını desiselerle islama rağmen islam eliyle ona izafen yapmaya çalışıyorlar.
neden çünküüü heva ve heveslerine uyacak bir kılıf bulmaları gerekirde ondan.....

Peygamberin sünnetini inkar eden zaten müslüman olamaz. Peygamberin yaşantısı kuran ile içice olmuştur. O halde sünnet Kurandan ayrılmaz bir bütündür.

Sorumuzu yenileyecek olursak Sünnet olmadan kuran anlaşılır mı ?

Evet anlaşılır. Ama bu anlaşılma pek o kadar da kolay bir anlaşılma olmayacaktır. NEDEN ?

ÇÜNKÜ

Allah peygamberimize Kuran ile birlikte kendisine Hikmeti de verdiğini söylemektedir. Yani kuranı anlayabilme , Kurandaki açılımları ve açıklamaları görme gücünü yetenek ve kabiliyetiyle vermiştir. En üst seviyede hikmet sahibi muhakkak ki kendisidir ki ( Zaten ondan başkası olamaz )

Çünkü kuran onun şahsında tüm insanlığa inmiştir. İşte O en büyük hikmet sahibidir ki, kurandaki açıklamaları görecek ve kuranla içice yaşayarak KURANDAKİ UYGULAMALARLA müminlere bir örnek olacaktır. Ve Allah da din konusunda tüm muminlere çağrı yaparak peygamberi örnek alın diyecektir.

Peygamberlere Allah’ın kitapta yaptığı açıklamalarını bulma gücü verilmiştir. Peygamberimizin hadisleri ve uygulamaları Kur’an-ı Kerim’deki hikmetlerdir. Bu metoda uyan insanlar da hikmete ulaşabilir. Kuranı anlayabilir ve açıklamaları da görebilir.

Yüce Allah Kur’an’ın yine Kur’an tarafından açıklandığını bildirmiştir. İşte Kur’an’ı açıklama metodu budur. Bu metot ayetlerde ayrıntılı olarak anlatılmış .

Hud 1:
Elif, Lâm, Râ. Bu öyle bir kitaptır ki, âyetleri muhkem kılınmış, sonra hakîm olan ve her şeyin iç yüzünü bilen Allah tarafından açıklanmıştır.

Allah teala, açıklamayı bizzat kendisi yapacağını bildirmiştir. Allah, ayetleri açıklamayı kimseye bırakmamıştır.

Bakara 231: Size indirdiği kitap ve hikmetle size öğüt veriyor. ( kitap ve hikmet birbirinden ayrı şeyler değildir. Bunlardan kitap; Kur’an-ı Kerim’dir. Hikmet de; Kur’an’daki bilgilerdir. )

Kur’an’ı yine Kur’an açıklar peygamberimiz de hikmet sahibi olarak bu açıklamaları bize anlatır ve örnek olur.

Peygamberimizin bize kuranı açıklaması Allahın açıklamasının bir yansımasıdır: Çünkü Allah açıklamayı kendisinin yapacağını çeşitli ayetlerde açıkça bildirmiştir. Peygamberimizin örnekliği bize sünnet olarak geliyor. Ama o sünnetlerin hepsi Kur’an’daki geçen hükümlerdir.

kawakeb31 20Haziran 2010 14:58

hicbir soz allahin sozunden daha dogru olamaz, cok dogru. kuran da efendimizin sozlerini nitelerken, o heva ve hevesinden asla konusmaz, vahiyle konusur diyerek, vahyi rasule referans etmistir. rasulun sozu vahyin kendisi degildir elbette, bir kere cikisi ve kaynagi itibariyle beseri bir sozdur fakat sozun referansinin vahiy oldugunu kuran bildirmektedir. bu durumda, muslumanlara dusen, hadislerden kuran ile celisen ve celismeyenlerini ayirtederek sunnete icabet etmektir. malumunuz mevzu hadisler de vardir. mevzu hadisleri tasnif disi biraktigimizda, sahih hadislerin peygamberin kisisel gorusu olmayip, vahiy suzgecinden gecirilerek soylenmis sozler oldugunu anliyoruZ, cunku bunu kuran boyle bildiriyor.

Abdulhamit 1 20Haziran 2010 16:27

peygamberin yaşamında yaptığı her türlü eylemi kuranın açıklayacısı olarak algılayamayız. Zaman zaman hatalı eylemleri olmuştur ki, düzeltmesi için Allahın ikazına maruz kalmıştır.

O kendi heva hevesinden konuşamaz ayetini, doğru anlamalıyız.

Din konusunda söylediği sözleri o söylememiştir. Elçilik görevi ile ona iletilen sözler Allah sözüdür. Nefsi heva heves ile söylenmiş sözler değildir. Eğer o öyle yapmış olsaydı, yani bizim namımıza ( Allah adına ) kendiliğinden birtakım sözler söylemiş olsaydı onun şah damarını koparırdık diyor ayet.


"O kendi hevasına göre konuşmaz, söyledikleri, vahyedilenden başka bir şey değildir."(NECM-3,4 )

NECM-4: O(nun konuşması kendisine ) vahyedilenden başkası değildir.
NECM-5: Onu, mühtiş kuvvetleri olan biri (Vahiy meleği olan cebril )öğretti

HAKKA-44- Eğer Muhammed, bize karşı ona bazı sözler katmış olsaydı.

45- Biz onu kuvvetle yakalardık,

46- Sonra onun şah damarını koparırdık.

47- Hiçbiriniz de onu koruyamazdınız

kawakeb31 20Haziran 2010 17:03

aziz kardesim
efendimizin dinle ilgili olmayan, orfi, toplumsal veya tamemen gundelik yasama iliskin sozlerini de hadis diye almiyoruz zaten, bir soz hadis ise, o soz dinle ilgili soylenmistir. boyle bir durumda, bahsettigin konunun tartisilmasi bile fuzuli kaliyor.

mesela hurma ile iftari acmak, kaylule uykusu uyumak vs bunlar sunnet degildir. bunlar o iklim sartinin veya o cografyanin zorunlu kildigi seylerdir. eger sunneti tartisiyorsak, efendimizin, vahyi ve vahyin insanliga mesaj olarak iletmek istedigi alanlarla ilgili bir "insan" olarak o mesaji pratige dokme, somutlastirma eyleminden bahsetmis oluyoruz. konu vahiyle irtibatlandirilinca, sunnetin vahyin bir teyidi oldugunu kabullenmek zorundayiz.

sunnet madem vahiyden ustun degil, o halde sirf vahyi esas aliriz diyorsa birileri, o zaman allah neden sunnet yolu ile vahyi insanliga akratan bir resul yolladi. tartisma senin bu bakisla degerlendirildiginde buraya gider.

Abdulhamit 1 20Haziran 2010 17:37

Alıntı:

efendimizin dinle ilgili olmayan, orfi, toplumsal veya tamemen gundelik yasama iliskin sozlerini de hadis diye almiyoruz zaten, bir soz hadis ise, o soz dinle ilgili soylenmistir. Boyle bir durumda, bahsettigin konunun tartisilmasi bile fuzuli kaliyor
Ben zaten sözlerinden bahsetmedim. Ki, fiili uygulamalarından bahsettim. HEM DE Kurana münasaip olmayan fiili uygulamalarından bahsettim ki, bunların sünnet olamayacağını dolayısyla kuranın açıklayacısı olamayacağını önemle belirttim.


SAAT: 19:10

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306