Medineweb Forum/Huzur Adresi

Go Back   Medineweb Forum/Huzur Adresi > ..::.KADIN AİLE ÇOCUK.::. > Kadın-Aile-Çocuk > Evlilik-Nikah Konuları

Konu Kimliği: Konu Sahibi ali,Açılış Tarihi:  16 Temmuz 2010 (01:21), Konuya Son Cevap : 07 Ağustos 2010 (23:52). Konuya 38 Mesaj yazıldı

Yeni Konu aç  Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Değerlendirme: Değerlendirme: Toplam 1 oy almıştır,  ortalama Değerlendirmesi 5,00 puandır.
Alt 24 Temmuz 2010, 01:24   Mesaj No:21
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
BAKIN AYET VERİYORUM, AYETİN VERDİĞİ MESAJIN NE OLDUĞUNUN İYİ BİR ŞEKİLDE TAHKİK EDİLMESİ VE HÜKMÜNÜN YERİNE GETİRİLMESİ SÖZ KONUSUDUR.

NİSA 97- Melekler, kendilerini zulme mahkum edenlerin canlarını alırken onlara "Dünyadaki durumunuz neydi?" diye sorarlar. Onlar da "Ezilmiş zavallılardık " derler. Melekler onlara "Peki Allah'ın toprağı göç etmenize yetecek kadar geniş değilmiydi ki? derler. Bunların barınakları Cehennem olacaktır. Orası ne kötü bir varış yeridir.

98- Yalnız, çaresiz kalan, hiç bir çıkar yol bulamayan ezilmiş, erkekler, kadınlar ve çocuklar bu hükmün dışındadırlar.

99- Böylelerini umulur ki, Allah affeder. Hiç şüphesiz Allah bağışlayıcıdır, affedicidir
VERDİĞİM AYET ÇERÇEVESİNDE AYETTEN ANLADIĞIM MANAYI YAZACAK OLURSAM,

97 Cİ AYET MÜSLÜMANLARDAN KARDEŞİMİZİN DERT EDİNDİĞİ DURUMU AÇIKLAR YANİ

Tagutu, şeytani düzeni benimsememek , Allah düzeninde kurana uygun yaşamak, Allahın indirdiği hükümlerle amel edilen bir islam ülkesine hicret etmek, Bunu yapmayıp şeytani düzeni benimseyenler bu düzene kulluk yapanlar onlar gibidir.

Ayeti tekrar irdeleyelim

Melekler, kendilerini zulme mahkum edenlerin canlarını alırken onlara "Dünyadaki durumunuz neydi?" diye sorarlar.

Soruyorlar onlara siz bu dünyada iken ne yapardınız, Allahın emirlerini yerine getiri miydiniz , getiriyor muydunuz. islami bir hayat yaşıyor muydunuz ? Tabii ki Allahın emrini yerine getiremediklerinden, bu düzene karşı Allahın emri olan cihadı yapmadıklarından , bu düzeni benimsediklerinden onların verdiği cevap çok ilginç olarak şöyle derler,

Onlar da "Ezilmiş zavallılardık " derler.

Yani gücü olmayan, bu düzenle cihat edemeyen, bu düzene ses çıkaracak gücümüz olmayan, tagutu sistemin acımasız kanun ve tehditlerine boyun eğmiş ve eğmekten başka çaremiz olmayan zavallılardık, Bizler ezilmişlerdik , çünkü güçlüler bizi eziyorlardı ,derler

Melekler onlara "Peki Allah'ın toprağı göç etmenize yetecek kadar geniş değilmiydi ki? derler. Bunların barınakları Cehennem olacaktır. Orası ne kötü bir varış yeridir.

DEVAMLA YAZACAĞIM


Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Temmuz 2010, 01:46   Mesaj No:22
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Melekler onlara "Peki Allah'ın toprağı göç etmenize yetecek kadar geniş değilmiydi ki? derler. Bunların barınakları Cehennem olacaktır. Orası ne kötü bir varış yeridir

ŞU AYETİN VERDİĞİ CEVABA BAKIN,

Günahkarlar, şirk batağına batmış günahkarlar ne diyorlardı ? Biz gücü olmayan ezilmiş ( Taguti siistem tarafından, ezilmiş ) cihat edemeyen çaresiz zavallılardık , böylece onlarla iç içe yaşamaya ve onların hükümleriyle idare edilmeye razı olduk

PEKİ ALLAHIN TOPRAĞI GENİŞ DEĞİL Mİ ?

Peki Allah'ın toprağı göç etmenize yetecek kadar geniş değilmiydi ki? derler

NİYE ORADA KENDİNİZİ SINIRLADINIZ, NİYE ORADAN ÇIKIP HİCRET ETMEDİNİZ DE O ŞİRK DÜZENİNE RAZI OLDUNUZ

Dikkat ki, bunların gücü olduğu halde hicret etmeyen çaresiz , zavallı olmayan mazeretlerine kılıf arayan tiplerdir. Hiç bir engel ve mazeret sahibi değilken , söyledikleri boş laf ve lakırdıdan ibarettir ki melekler onlara cevabı bu şekilde verirler

Bunların barınakları Cehennem olacaktır. Orası ne kötü bir varış yeridir

Ya gerçekten de hicret etmeye hiç güç ve imkanı olmayanlara nasıl bir ayet inmiştir.
Ayet 98 ve 99 bakalım

devamı var
Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Temmuz 2010, 02:07   Mesaj No:23
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

PEKİ ALLAHIN TOPRAĞI GENİŞ DEĞİL Mİ ?

Peki Allah'ın toprağı göç etmenize yetecek kadar geniş değilmiydi ki? derler

Bu ayet abdulmelik kardeşimizin muhalefet ettiği durumu da açıklıyor. Hangi islam ülkesi var berrak islamı yaşayan ?

Varmı islamı yaşayabileceğimiz,kuranın hakim olduğu,hakimiyetin islamın olduğu,pürüzsüz berrak ülke ?

Yoksa bile kuran ve islamiyetin hakim olacağı, kendimizin yaşayacağı, hakimiyetin islamın olduğu,pürüzsüz berrak ülke için hicret edilmeli midir ? Evet edilmelidir. Peki nereye ?

Nebi nereye hicret etmişti ? Ve bazı muminleri de nereye hicret etttirmişti ? MEDİNE VE SUDAN ( HABEŞİSTAN ) DEĞİL Mİ

Dikkat Ki , Hicret Bir Zorunluluktan Doğar, Şayet Yaşadığınız Ülke Size Dininizden Dolayı Bir Cebir, Bir Baskı Uygularsa, Örneğin Başörtüsüne Karışıyorsa, İbadetlerinizi Yerine Getirmeye Engelliyorsa Dahası Siz İslam Olduğunuz İçin Size Dini Yaşama Ve Uygulama Hakkı Vermiyorsa, Allahın İndirdiği Hükümler İle İdare Edilmeyi Yasaklıyor Ve Yasaklamışsa, Sizin de Buna Karşı Çıkacak cebir Gücünüz Yoksa, İmkan Ve Gücünüz Var İse Hemen Allahın Geniş Toprakları Üzerindeki Bir Yere Hicret Etmeniz Nisa 97 Ayetin Emridir

Allahın Geniş Toprakları Üzerindeki Bir Yer Neresidir Ve Bu Soru Pek Önemli Sorudur VE HİCRETİN VAKTİ GELMİŞ MİDİR ?

devamla yazacağım
Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Temmuz 2010, 02:42   Mesaj No:24
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Allahın Geniş Toprakları Üzerindeki Bir Yer Neresidir Ve Bu Soru Pek Önemli Sorudur VE HİCRETİN VAKTİ GELMİŞ MİDİR ?

Hangi islam ülkesi var berrak islamı yaşayan ?

Varmı islamı yaşayabileceğimiz,kuranın hakim olduğu,hakimiyetin islamın olduğu,pürüzsüz berrak ülke ?

Yoksa bile kuranın hakim olduğu,hakimiyetin islamın olduğu,pürüzsüz berrak ülke için hicret edilmelidir ? Peki nereye ?

Nebi nereye hicret etmişti ? Ve bazı muminleri de nereye hicret etttirmişti ? MEDİNE VE SUDAN ( HABEŞİSTAN ) DEĞİL Mİ ? NEDEN ORASI OLUYORDA BİR BAŞKA YER DEĞİL.


Medine ve habeşistanda berrak bir Allahın bir düzeni mi vardı, yoksa müslümanlara kafirlerin yaptığı zulmu yapmayan, onların zulmune bir engel , bir set olan islam dinini ve Allahın emirlerini uygulamada daha esnek olan ahalisi ve yönetim şekli adil olan meleketler midir orası ?

MELEKLERİN VERDİĞİ CAVAP : ALLAHIN TOPRAKLARI GENİŞ DEĞİL MİYDİ AYETİ ÜZERİNDE PEK DÜŞÜNÜLMEYE DEĞER BİR AYET

Peki Allah'ın toprağı göç etmenize yetecek kadar geniş değilmiydi ki? derler

DEMEK Kİ NERESİ VAR Kİ HİCRET EDECEK CEVABI BU AYET KARŞINDA GEÇERSİZ KALIYOR.

Müslümanlara taguti düzenin yaptığı zulmu yapmayan, onların zulmune bir engel , bir set olan Tam olmazsa bile islam dinini ve islamı ve Allahın emirlerini uygulamada daha esnek olan ahalisi ve yönetim şekli adil olan meleketler vardır Allahın geniş toprakları üzerinde,,

EĞER YOK DERSEK ALLAHIN BU DÜNYAYI İÇİNDEKİLERİYLE YOK ETME ZAMANI GELMİŞTİR

devamla yazıyorum





Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Temmuz 2010, 03:42   Mesaj No:25
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Ya gerçekten de hicret etmeye hiç güç ve imkanı olmayanlara nasıl bir ayet inmiştir.
Nisa Ayet 98 ve 99 bakalım.

98- Yalnız, çaresiz kalan, hiç bir çıkar yol bulamayan ezilmiş, erkekler, kadınlar ve çocuklar bu hükmün dışındadırlar.

99- Böylelerini umulur ki, Allah affeder. Hiç şüphesiz Allah bağışlayıcıdır, affedicidir..

Bu hüküm, belli bir tarihte, belli bir ortamda karşılaşılan fakat şu özel durumun sınırlarını aşıp ve kıyamete kadar sürecek olan bir hükümdür.

98 ve 99 cu ayet Allah yolunda hicret etmekten çaresiz olanlardan söz ediyor,

Çaresizlik neye göredir ?

Çaresizlik durum pek önemli bir mazerete veya özel bir duruma göredir. Hicret etmeye gücü yetmeyenlere göredir , bunlar içinde takattan düşümüş pek yaşlı erkekler, kadınlar ile çocuklar da vardır, bunların hepsi çaresizlik duruma dahildir.

Böylelerini umulur ki, Allah affeder. Hiç şüphesiz Allah bağışlayıcıdır, affedicidir

Daha önce şöyle demiştim

ALLAH KULLARINI ASLA ZORA SOKMAZ , GÜCÜNÜN ÜSTÜNDE DE HİÇBİRŞEY TEKLİF ETMEZ (Bakara 286 )

GERÇEKTEN DE DURUMUZ ÇARESİZLİK İSE NİSA 99 AYETİYLE ALLAH BİZİ AFFEDER. ÇÜNKÜ ALLAH GAFUR VE RAHİMDİR.( Hiç şüphesiz Allah bağışlayıcıdır, affedicidir..)

VE HİCRETİN VAKTİ GELMİŞ MİDİR ? ÇARESİZ OLMAYIP GÜCÜ VE İMKANI OLANLAR İÇİN HİCRET VAKTİ GELMİŞ MİDİR ?

MÜSLÜMANLARDAN KARDEŞİMİZE kuran ayetini delil gösterek tavsiye ettiğim ne idi ?

YAPMAMIZ GEREKEN 2 ÖNEMLİ GÖREV VARDIR.

İLK GÖREV BU DÜZEN İLE CİHAD ETMEK ( iLMEN , MAL İLE VE CAN İLE DE

Lakin mumin her zaman hem nefsi ve hem de tagut sistemlerle kendi vatanından hicret etmeden de cihat etmesini bilmelidir. Hicret cihatta en son çaredir ve düşünelecek en son çare olmalıdır.
Şayet bu düzenle cihat edilemiyorsa , Yani küfür düzenine Karşı Çıkacak cebir Gücünüz Yoksa, İmkan Ve Gücünüz Var İse Hemen Allahın Geniş Toprakları Üzerindeki Bir Yere Hicret Etmeniz Nisa 97 Ayetin Emridir.

Gücün ve imkanın var ise Allah rızası için taguti düzeni terkket ve bir islam diyarına hicret et, Dikkat et ki orada da taguti düzenler olmasın iyi araştır. Sonu bir hayal kırıklığı olmasın , ŞAYET BENİM GİBİ VE DE DİĞER İSLAM KARDEŞLERİMİZ GİBİ ÇARESİZLİKTEN HİCRET EDEMİYORSAN

BAKARA 286 HÜKMÜ GEÇERLİDİR, NİSA 99 HÜKMÜ İLE DE RABBİMİZİN BİZLERİ AF EDECEĞİ UMULUR,

Sanırım , Hiçbir Cihad Eyleminde Bulunmadan Hicret Edilmemeli, Bulunduğumuz Topraklar Bizim Vatanımız Öz Ve Öz Müslüman Topraklarıdır, Taguti Düzeni Buradan Kovmalıyız, Biz Hicret Edip Gideceğimize Onlar Defolsun Biz Onları Sürelim

Taguti düzene burayı vatan yaptırmamalıyız

O halde biz müslümanlar parçalanmadan yek vucut olarak bir birlik, bir kenetlenme ile bu düzene cihat açmalıyız . Ne ile ? Nebin uyguladığı yöntem gibi öncelikle ilmimiz ile ( islami tebliğ yöntemimiz ile ) malımızla da. Cebren baskı gördüğümüzde ise canımız pahasına olsa canımız ile de

EĞER BUNLARI YAPAMIYORSAK , BUYRUN SİZE HİCRET ETMEKTEN BAŞKA ÇARENİZ KALMIYOR ( Şayet imkan ve güce sahipseniz tabii )

NİSA 100- Kim Allah yolunda göç ederse bir çok barınak ve elverişli geçim imkanları bulur. Kim Allah ve peygamber uğruna evini-barkını bırakıp göç ederse de sonra bu yolda ölüme yakalanırsa onun mükafatı Allah'ın güvencesi altındadır. Hiç şüphesiz Allah affedici ve merhametlidir.

Zümer 17- Tağuta kulluk etmekten kaçınan ve Allah'a yönelenlere müjde var. Müjdele kullarımı




Alıntı ile Cevapla
Alt 24 Temmuz 2010, 19:07   Mesaj No:26
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Yazdıklarımı kısaca özetlersem,, Müslüman Allahın emirleri ile yaşamalı, Tağuti sistemle yaşamamalıdır, Allahın düzeni var iken bu düzeni kendine şiar edinmemelidir.

Deki : Benim namazım, davranışlarım, hayatım ve ölümüm hepsi Alemlerin Rabbi Allah içindir.” (Enam/162

İSLAM olmayan, şeytani sisteme karşı cihat etmelidir . Peki Nasıl ?

Peygamber efendimizin yöntem ve metodu ile . Peygamber efendimizin yöntem ve metodu ne idi ?

Nebi öncelikle tebliğ metodunu kullandı , kimseyi zora ve islamı kabullenmeye zorlamadı. Müslümanlığı kabul edenleri bir araya getiriyordu ki sonunda bu şeytani düzen kendiliğinden yok olacaktı. Ne var ki, Tağut düzen müslümanların bu örgütlenmelerine müsade etmedi, onlara cebir ve şiddet uyguladı. Baskı zülüm ve türlü işkenceler uygulayarak inançlarımdan vazgeçirmeye çalıştılar, kendi düzenlerinin üstüne bu islam düzenini kabul edemezlerdi.

Nebinin önderliğinde Müslümanların Örgütlenip güç olması halinde bu düzenlerin kendiliğinde çökeceğini çok iyi biliyorlardı. Güç onlarda iken müslümanları ezdiler, Müslümanlar çaresizlikten göç ettiler, çünkü güç olacak bir örgütlemeyi sağlayamamışlardı, İşte bu örgütlenmeyi sağlamak, örgütlenip güç olmak ve de en önemlisi Allahın emirleriyle yaşamak için hicret etmek zorunda kaldılar,

Demek ki Hicret, cihatta en son çaredir. Ve de daima en son çare olmuştur.

İşte günümüz de de bunun bir benzeri var ise yani müslümanlar birlik olup ( Örgüt olup ) bu düzen ile peygamber efendimizin yöntem ve metodu ile cihat açtıklarında, tagut sistemi, müslümanlara cebir ve şiddet uyguladığında, müslümanların buna karşı çıkacak güçleri yoksa işte size hicret yolu göründü demektir ,

ki müslümanlar Allahın çok geniş arzında örgütlenmelerini artık hicret ettiği topraklarda yapacak fakat tagut düzeni ile cihadı hiçbir zaman bırakmayacaklardır. Hicret ettikleri topraklardan kendi topraklarına dönmek ve tagut düzeni yok etmek şartıyla tabii
Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Temmuz 2010, 07:14   Mesaj No:27
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
hİCRET EVET AMA MÜCADELEDEN ÖNCE HİCRET ETMEK BALIK SAHİBİ YUNUS GİBİ OLMA
Abdulhamit abi sabır çaresizlik sinmişlik değil mücadeleyi devam ederken gücünü ortaya koymak değil mi,
hicret ise kaçış değil zamanı ve şartları oluşturup geri dönüp hesap sorma eylemi değil mi.
Müslümanlardan kardeşim, hiçbir zaman için mücadele edilmeden hicret edilmez ki, Ben zaten yazımın bütününde bu konuyu ayetler ışığında işlemiştim. Hicret daima cihatta en son çaredir demiştim, ve nebiden de örnek vermiştim. Elbette sabır , çaresizlik ve sinmişlik değildir.

Alıntı:
eğer bu nikah akdi yapılınca beni müşrik yapacaksa ya sevdiğimden,ya dinimden geçmem lazım
Şimdi beni daha çok meraklandırdınız dininizden vazgeçmeyeceğine göre resmi nikahla müşrik olacağına inancın hala var mı ?. İlk yazdığım mesajda size ne demiştim ?

peki belediye nikahını neden yapsın bi muvahhid ve buna ihtiyaç duysun ki....
Sorunuza karşılık
Yapmasa da olur. Yapsa da olur. Eğer ihtiyacı yoksa yapmasa da olur, DEMİŞTİM.

Muvahhid kulun Eğer ihtiyacı yoksa ve hiç olmayacaksa resmi nikah neden yaptırsın ki ? Ben de yapmasın derim,

Ancak bu ihtiyacı olmak durumu bir zaruret ise işte o zaman , mecburiyyeten resmi nikah kıydırması gerekir.

Tagut sistemiyle baş edebilmek için, onun içinde yaşayan bizler olarak, onu kendi silahı ile vurmak için bize sağlanan imkanlardan faydalanmak zorundayız . Resmi nikah kıymak ta bunlardan birisidir. Bu hiç bir zaman şirk değildir ve sayılmaz da.

Hiç şöyle düşündünüz mü ? Bir çarpıcı örnek vermek gerekirse, Resmi nikah kıymadan yaptığınız evlilikte, doğacak çocuklarınızı devlet hangi kimlikle tanıyıp kabul edecek ? Verilecek kimlikte babası ve anasının kim olduğu nasıl yazılacak ? Devleti nasıl ikna edeceksin bu çocukların babası benim anasıda eşimdir diye ? Kimlik olsa da olmasa da olur mu diyeceksiniz ?

Ve yine şöyle düşünün ve bu soruya cevap verin. Bu laik ( Tagut )sistemde yaşayan tüm müslümanlar sizin gibi düşünse yani resmi nikah madem ki şirktir o halde islami nikah yanında resmi nikah yapmayalım deseler ? Milyonlarca ifade edilen bu islami topluluğu devlet nasıl bir kimlikle tanınacak, kim kimin babası ya da kim kimin anası, kim kimden baba ya da kim kimden ana diye ?

Tagut devlet bu topluluğu tanımaz, tanımadığı topluluğa da hiçbir hizmet götürmez. Eğer biz bu ülke içinde kalmak ve sabırla bu düzenle mücadele etmek istiyorsak, onların bize verdiği her hizmetten zaruriyetimiz ölçüsünde faydalanmalıyız. Meğer ki, bu hizmet şartı bireyin resmi nikahından da geçiyor olsa da ! neden olmasın ?

Unutmayalım ki Musa peygamber tagutun ( Firavunun ) sarayında büyüdü ve onun her imkanından faydalandı. Kendisine yapılan Hizmetleri reddetmedi . Ne zamana kadar ? Vakti gelinceye kadar değil mi ?

Kasas 9 - Firavun'un karısı (sepetin içinden çocuk çıkınca kocasına), "İkimizin de gözü aydın! Onu öldürmeyin, belki bize faydası dokunur, ya da onu evlad ediniriz" dedi. Halbuki onlar işin sonunu sezemiyorlardı.

Şuara-18: (Gittiler ve Firavun Dedi ki: "Biz seni içimizde daha çocukken yetiştirip büyütmedik mi? Sen ömrünün nice yıllarını aramızda geçirmedin mi?"

Resmi nikah kıymak günah olsa bile , eğer ki bu pek büyük ihtiyaç veya zaruretten kaynaklanmış ise veya en önemlisi muhammed 7 ayetiyle ifade edilen bir durum için söz konusu ise neden olmasın ?

Muhammed 7:
- Ey inananlar! Siz Allah'ın dinine yardım ederseniz, O da size yardım eder, ayaklarınızı savaşta sabit kılar.

( Pek büyük zaruretler karşında ,mecburen işlenen günahlara karşı dinimiz ruhsat vermiştir. Çünkü Allah hiçbir zaman kullarının kapasitelerinin üzerinde sorumluluk yüklemez, Güçlerinin üstünde de hiç birşey teklif etmez. Bakara 286)






Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Temmuz 2010, 19:35   Mesaj No:28
Medineweb Sadık Üyesi
Avatar Otomotik
Durumu:Abdulhamit 1 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 11167
Üyelik T.: 09 Aralık 2009
Arkadaşları:2
Cinsiyet:
Mesaj: 329
Konular: 17
Beğenildi:1
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

Alıntı:
Bana net cevap verin kıydırırsa benim gibi bi muvahhid müşrik olur mu,ya kızda kabul edecek benim gibi yada bırakmak zorunda mıyım...lütfen konuya tam vakıf olmayan yazmasın ama net cevap verebilen yaza bilir delili ile.
Ben düşüncemi söylemiştim ve hem de deliliyle MÜŞRİK OLMAZ KARDEŞİM OLMAZ, OLMAZ. MÜŞRİK İSE O HALDE BİZLERDE HEPİMİZ BİR MÜŞRİKİZ

ALLAHA HAMD OLSUN Kİ BİZLER MÜSLÜMANLARDANIZ VE MÜŞRİK OLMAYA DA HİÇ NİYETİMİZ YOK.

NASIL İZAH EDECEĞİZ, HER HALDE BİR TÜRLÜ ANLATAMADIK, HALA TEREDDÜNÜZ VAR İSE RESMİ NİKAH KIYMA KARDEŞİM .

ZORLAYAN YOK SENİ. ACABA EŞİN OLACAK BAYAN MI İSTİYOR RESMİ NİKAHI ? SENDE DE BİR ŞÜPHE ACABA MÜŞRİK OLUR MUYUM DİYE.

OLMAZSIN OLMAZ

DELİLLERİNİ ÖNCEKİ YAZIMDA VERMİŞTİM TEKRAR OKUYUNUZ.

YARDIM İSTEDİNİZ

BENDEN BU KADAR VE BURAYA KADAR

SAYGILARIMLA

Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Temmuz 2010, 21:12   Mesaj No:29
Medineweb Üyesi
Kürt_Mücahide - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Kürt_Mücahide isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 10660
Üyelik T.: 15 Eylül 2009
Arkadaşları:0
Cinsiyet:
Memleket:Amed
Yaş:34
Mesaj: 145
Konular: 2
Beğenildi:0
Beğendi:0
Takdirleri:10
Takdir Et:
Standart

her fiili şirke doğru uzatırsanız,fiilsiz bir robot üretirsiniz.sizin düşüncenize göre bizim toplumumuzun yüzde 98 'i müşrik olması lazım.bu bu yüzde 98 lik gurubun yüzde 3-5 civarı umursamaz bir tavır takınabilir.ama müslümanlar güle oynaya beşeri sistemi benimsediğini düşünmek çok zor.
hangi müslüman beşeri sisteme razı olabilir ki.beşeri sisteme iman etmek ilahi sistemi red anlamına gelir.
biz beşeri sistemleri red ediyoruz.elimizden geldiği gücümzün yettiği kadarıyla ilahi sistemin hakim olmasını istiyoruz.bu kolay değildir elbette.müslümanların azim ve iradelerinin kalitesine bağlıdır.bu ferdi değil toplumsal bir irade gerektirir.kendisini yetiştirmiş kaliteli fertlerden,kaliteli toplumlar meydana gelir.
verdiğiniz enam'daki ayeti kerimeye gelince :
amenna ve sadakna.
elimizden gelirse tabii..gücümüz yeterse tabii..
LA YUKELLİFULLAHU NEFSEN İLA WUSEHA.
ayeti kerimeyı de hatırlayalım.
nikah beşeride olsa ilahida olsa iş çiftlerin kalitesiyle alakalıdır.
yani nikahımı belediyede kıysa imamda kıysa şeyhul islamda kıysa;
eşimle neden evlendim,görevlerim,sorumluluklarım nelerdir,Allah bana neler yüklüyor,eşim benim için nedir,yuvamın meyvesi çocuklarım için neler yapmam lazım gibi sorulara endeksenlemek lazım.

diğer bir boyur ise katı ve saplantılı olmamanızı öneriyorum.eşinize resmi nikah kıymakla müşrik olmazsınız.burdaki değerli abilerimde aynı düşüncedeler.
resmi nikahınızı kıyın,ama dini nikahınızıda gönlünüzce istediğiniz kişiye kıydırın.

ferdi bey,güzel yazıyorsunuzda,düşünceleriniz güzel de,uslup hoş değil.kere ker iman doğru değil elbette.ama kere ker tebliğde doğru değildir abicim.
saygıl..........
Alıntı ile Cevapla
Alt 26 Temmuz 2010, 22:02   Mesaj No:30
Medineweb Emekdarı
Yitiksevda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Durumu:Yitiksevda isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Medine No : 2
Üyelik T.: 10 Nisan 2008
Arkadaşları:3
Cinsiyet:Erkek
Memleket:MALAZGIRT
Yaş:47
Mesaj: 5.078
Konular: 295
Beğenildi:124
Beğendi:24
Takdirleri:153
Takdir Et:
Standart

Değerli kardeşim Nikah sözleşmedir öncelikle bunu belirtelim ama nasıl bir sözleşme bunun üzerinde duralım:

Nikah Allah ile yapılan bir akittir:

Allah’a zinaya yanaşmayacağımıza, adaletle davranacağımıza, hak ve hukuk çerçevesinde davranacağımıza, onların iffetlerini koruyacağımıza, temiz bir nesil için gayret edeceğimize, komşu haklarını gözeteceğimize dair iki kişinin yapmış olduğu karşılıklı sözleşmeden ibarettir.


Allah ile yapılacak olan anlaşma esnasında ister resmi olsun ister imam nikahı olsun çok önemli değildir önemli olan husus Allah’a karşı verilen sözlerin tutulup tutulmayacağı mevzuudur asla ŞİRK olmaz. Çünkü sözleşmenin ana gayesi İnsan hak ve hukukunu gözetme adalet vb kavramlar ile aile ortamında verilen sözlerin devamlılığını sağlamaktır. İmam Nikahı kıyıpta zina, fuhuş, adaletsizlik, hakkı gasp etme vb bir çok Münker fiilleri işleyenler çok fazla hani imam nikahı olunca ne değişti ya da resmi nikah olaya bu pencereden bakmak lazım. Kısacası mesele Allah’ın hoşnut olacağı aile hak ve hukuk ilkelerini hayata aktarıp aktarmamaktan ibarettir.


Hz Ömer döneminde cereyan eden şu olay bunu göstermektedir Hz Ömer zamanında bir kadının komşusu, yabancı bir şahsın sürekli kadının evine gidip geldiğini görünce adamın zina ettiğini düşünerek Ömer’e şikayette bulunur Hz Ömer bu şahsı çağırıp durumu sorarŞahıs, kadınla az bir mehir karşılığında evlendiğini ve bu evliliği gizlediğini söyleyince, Hz Ömer şahidin kimler olduğunu sorarAdam şahitlerini gösterince Hz Ömer şahısa herhangi bir ceza uygulamaz, ancak bu nikahın ilan edilmesini emreder.


Bu olay o dönemde yetkili mercinin iki şahidin beyanına itibar ettiğini ve şahitlik müessesesinin gerekli fonksiyonu icra ettiğini göstermektedir Amaç şahitler huzurunda evlendiğini ilan etmektir tüm şüpheleri ortadan kaldırmaktır.


Emri Bil Maruf Nehyi Anil Münker esastır.İslamın esası güzeli iyiye teşviktir ve İslamın bu emrine uygun olan tavır ve davranışlar kabul edilir. Bu kabul Kitap ve Sünnete aykırı olmaması şartı ile benimsenir. Böyle uygulamaları akıl ve din güzel bilgi ve davranış sayar. Günümüz şartlarında imam nikahı olsun resmi nikah olsun insanların temel hak ve hürriyetlerini koruyor ise ismi ne olursa olsun fark etmez asla ŞİRK olarak algılamamak lazım.
__________________
Sakın başkasının kölesi olma; çünkü ALLAH seni hür yaratmıştır .

-İmam Ali- (a.s)
Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 Kişi okuyor. (0 Üye ve 1 Misafir)
 

Benzer Konular
Konu Başlıkları Konuyu Başlatan

Medineweb Ana Kategoriler

Cevaplar Son Mesajlar
islam Hukuku (1-14) f_kryln İslam Hukuku-I 2 15 Mayıs 2015 18:26
Hayata hükmetmeyen ,islam islam değildir. bilinmez Videolar/Slaytlar 0 22 Şubat 2012 19:24
ılımlı islâm YASEMİN ATAMAN Adap-Edep-Ahlak 10 11 Şubat 2012 21:03
Hutbe:islam Arasat Tebliğ-İrşad-Vaaz-Hutbe-Nasihat 0 22 Mart 2009 20:39
islam hatunu.... sessiz23 Kıssalar-Hikayeler-Nasihatler 0 17 Eylül 2008 23:34

Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.kaabalive.net Bir Ayet Bir Hadis Bir Söz | www.medineweb.net Yeni Sayfa 1
.::.Bir Ayet-Kerime .::. .::.Bir Hadis-i Şerif .::. .::.Bir Vecize .::.
     

 

 Medineweb Sosyal Medya Gruplarımız:  Medineweb  Medineweb  Medineweb  Medineweb Medineweb     

  www.alemdarhost.com sunucularını Kullanıyoruz.