Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Tıbbi hususlarda zaruret hali mubahlığa sebeptir...Yaşanılan yerde şartlara göre değerlendirme yapılır ...Lakin mahrem sınırlarına riayet etmek evla olanıdır .Bir bayanın imkanları elverdikçe hemcinsine gitmesi daha doğru olur... |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) 1-bazı ilmihal kitaplarında kuran öğrenen kızlar ve kadınlar adetli günlerdede kuran tutabilir ve okuyabilir diye yazılar bulunuyor maliki mezhebinde adet gören kadınlar rahatlıkla kuran kurslarına gidip kuran öğrenebilir bu yapılabilinir mi 2-kurstayken bir kadın gelip bana '' hocam beraberlikten sonra bir şey yiyip içilirmi ve aynı zamanda küçük bebeğim var emzirmem gerekiyor diye sordu bende '' elini ve ağzını yıkadıktan sonra yiyebilirsin, çocuğunu emzireceksen de göğsünü yıkaman lazım dedim daha sonra gelip iyice araştırdıktan sonra o esnada üzerinde bulunan kıyafetlerle bile namaz kılınmazmış bu doğru mu? kıyafetin herhangi bir yerine leke bulaşmamışsa neden kılınmasınki ? cünüp gezmek namaz vakti çıkmadıysa helal değilmidir? |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) 1.soruya cevaben ; 4 mezheb ve diğer ictihadler incelendiğinde,bu durumdaki bir kadın kuran okuyabilir okuyamaz görüşleri vardır.ancak dayandığı kaynaklara bakıldığında teredüt söz konusu.yani okuyamaz diyenlerinde,okyabilir diyenlerinde kaynağı hadislerdir.delil olarak sunulan hadislerin mutevatir olduğunda da ittifak yoktur. delilere bakıldığında,bu konudaki araştırmalarında şu kanaate vardım;" okuyamaz diyenlerin görüşü bana pek makul gözükmüyor.çünkü kuran müslümanın ana kaynağıdır.ayda bir hafta on gün,diğer bir deyışle yılda 100 ile 110 gün arası (bu senenin üçte birine tekabul ediyor) kurandan uzaklaştırılmasının hiç bir makul tarafı olmamalı.kaldı ki kuranda hayz hastalık özür eza olarak tanımalınıyor ve kadının fıtratında vardır.yani kendi isteği dahili yoktur.Allah hem kadını kurandan sorumlu tutacak,hemde hasta(hayz) edecek,hemde kurana yaklaşma diyecek.kanatimce bu makul bir durum değildir.cunupluk dışında bir kadın her halu karda kuranın tahsilini yapabilmeli. 2.soruya cevaben; birinci soru için;mikrop kapmamak hijyenik ve temizlik için gerekli olsada,mutlaka yapılması gereklidir kaidesi nassa dayalı değildir sadece tavsiyedir. ikinci soru için; islam hukukunda meni denilen olgu necis değildir.kıyafete bulaşsa bile tahirdir namaz kılınabilir.kılınmamalı tabiri tavsiyedir nassa dayalı bir yasak değildir. üçüncü soru ise aynen,namaz ve abdestli yapması gereken durumlar gerekmedikçe,cünüp gezilebilir uyuyabilir.gene yukarıdaki gibi islami edep ahlak gereği yıkanması daha makbuldur. şunu unutmayalım,islamın efali mukellefin dediğimiz 8 tane tabir kullanılır.haram,helal,mekruh,mufsit,mubah,musteha b vs gibi kavramlar karıştırılmamalıdır.sadece haram helal kesindir diğerleri gene örfe ahlaka tavsiyeye binaen kullanılan kavramlardır. |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Allah razı olsun hocam |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) bazı arkadaşların sorusu üzerine yazmaya karar verdim tefsir dersimizde bazı surelerin ayet ve tefsiri var aacab bayanlar özel günlerinde eline alıp okuya bilirimi dersini çalışabilirmi |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Alıntı:
İslam ilmihali kitabı madde 122-.hayız ve nifas bahsi-ömer nasuhi bilmen Hanımların bugünlerde Kur’ân-i Kerimin dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir. Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir. Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz: “Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur. |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Alıntı:
evet okuyabilir,kuranın sadace temiz olanlar dokunabilir ayetinin yanlış yorumlanmasından kaynaklanan bi anlayıştan dolayı dokunmayın denmiştir,ve ayetin girşindeki LA EDATI,kesinlik belirten bi edattır ve kesinlikle DOKUNAMAZ çıkar,buda müşriklerin rasulullaha gelen vahiy şeytandan ve cinlerden olduğu söyleyince rabbimizde vahiynin levhi mahfuzdan dünyaya indiğini ve kesinlikle temiz olanların dışında KİMSE DOKUNAMZ DEMİŞTİR ,DİĞER AYETLERDE..BU TEMİZ OLANLARDA PEYGAMBERE VAHİY GETİREN MELEKLERDİR.. Aksi düşünenlerin şu soruya cevapları zorunludur,AYETİN GİRİŞİNDEKİ LA EDATI KESİNLİK BELİRTİRKEN,şu an her kes dokunabiliyor,halbuki la edatı kesinlikle dokunamazın belirtisidir. not..AYRICA KURAN YAZILI DEĞİL SÖZLÜ İNMİŞTİR,bu bile yeterli bi delildir..halen aksini düşünenler varsa matbaalarda basılan kuranın ki mürekkebinde içinde necis maddeler olabilir,ayrıca matbaalarada abdest almaları gerekmez mi.. KONU İLE ALAKALI AYETLER VAKIA 79 VE BEYYİNENİN İLK AYETLERİDİR... |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Alıntı:
Alıntı:
|
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) ay hali gören kadının salavat okuması ve nazardan korunmak için ezberden ayetel kürsi felak ve nas okuması doğru mudur |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Alıntı:
Hz. Ali (r.a.)de şöyle demiştir: “Allah Resulunu cünüplüğün dışında Kur’an okumadan bir şey alıkoymazdı.”(Ebu Davud, Taharet, 90; Neseî, Taharet, 170; İbn Mace, Taharet, 105) İbn Teymiyye, el-Fetâva’l-Kübrâ isimli eserinde şunları dile getirmiştir: “Cünübün aksine, hayızlı kişinin Kur'an okuması caizdir. Bu, İmam Malik’in görüşüdür. Ahmed b. Hanbel’in de bu görüşte olduğuna dair bir rivayet vardır. Şayet hayızlı kişi Kur'an okumayı unutacağını düşünüyorsa, okuması vacip olur.”(İbn Teymiyye, el-Fetâva’l-Kübrâ, V, 314. ) Büceyrimî şöyle demiştir: “(Hayızlı kadın), özrü sebebiyle Kur'an’ı (okumaksızın) zihninden geçirirse, bundan dolayı sevaba nail olur. Şayet (hayızlı kadın hakkında, sırf) zihninden geçirmek unutmayı ortadan kaldırmak için yeterli olmazsa ve temizlik halinde (farz) namazları uzatmasını ve nafile namaz kılmasını engelleyen bir işle uğraşması gibi, namazda kıraat imkanı bulumazsa, hayızlı haldeyken okuması câiz olur. Çünkü kıraat farz-ı kifayedir.”(Hâşiyetü’l-Büceyrimî, I, 306. ) İhsâî şöyle demiştir: “… Hayızlı kişinin durumu ise farklıdır. Çünkü (hayızlı kadın) bu engeli ortadan kaldırmaya güç yetiremez. Şayet Kur’an ile olan ünsiyetini koparırsa onu unutur. Hz. Peygamber (s.a.s) ise Kur'an ile ünsiyeti sürdürmeyi emretmiştir. (İhsâî, Tebyînü’l-Mesâlik, I, 284.) İbni Teymiyye diyor ki: Kesin bir gerçektir ki, kadınlar Hz. Peygamber (s.a.s) zamanında da hayız görüyorlardı ve Hz. Peygamber (s.a.s) onları Kur'an okumaktan men etmiyordu. Onları zikirden ve duadan men etmiyor, bilakis bayram günü dışarı çıkmalarını ve Müslümanların tekbirlerini getirmelerini emrediyordu. Hayızlı kişiye Kâbeyi tavaf dışında hac fiilerini yerine getirmesini, mesela hayız olduğu halde telbiye getirmesini, aynı şekilde Müzdelife, Mina ve bunlar gibi diğer hac mekanlarında da telbiye getirmelerini emrediyordu.(İbn Teymiye, Mecmûatü’l-Fetâvâ, XXI, 259. ) Hayızlı kadının Kur'an okumasının caiz olmadığını ileri sürenler de vardır. Kendilerine göre bir takım delilleri de vardır. Ama bu konuda ayetlerde bir yasaklama yoktur. |
SAAT: 11:46 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.