Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Kadın Mahrem Konular (https://www.forum.medineweb.net/298-kadin-mahrem-konular)
-   -   Bayanlara özel (Mahrem Konular) (https://www.forum.medineweb.net/kadin-mahrem-konular/2877-bayanlara-ozel-mahrem-konular.html)

Yitiksevda 28 Eylül 2012 16:39

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
Tıbbi hususlarda zaruret hali mubahlığa sebeptir...Yaşanılan yerde şartlara göre değerlendirme yapılır ...Lakin mahrem sınırlarına riayet etmek evla olanıdır .Bir bayanın imkanları elverdikçe hemcinsine gitmesi daha doğru olur...

talibetün 28 Eylül 2012 22:23

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
1-bazı ilmihal kitaplarında kuran öğrenen kızlar ve kadınlar adetli günlerdede kuran tutabilir ve okuyabilir diye yazılar bulunuyor maliki mezhebinde adet gören kadınlar rahatlıkla kuran kurslarına gidip kuran öğrenebilir
bu yapılabilinir mi

2-kurstayken bir kadın gelip bana '' hocam beraberlikten sonra bir şey yiyip içilirmi ve aynı zamanda küçük bebeğim var emzirmem gerekiyor diye sordu
bende
'' elini ve ağzını yıkadıktan sonra yiyebilirsin, çocuğunu emzireceksen de göğsünü yıkaman lazım dedim
daha sonra gelip iyice araştırdıktan sonra o esnada üzerinde bulunan kıyafetlerle bile namaz kılınmazmış bu doğru mu? kıyafetin herhangi bir yerine leke bulaşmamışsa neden kılınmasınki ?
cünüp gezmek namaz vakti çıkmadıysa helal değilmidir?

Medine-web 29 Eylül 2012 00:40

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
1.soruya cevaben ;
4 mezheb ve diğer ictihadler incelendiğinde,bu durumdaki bir kadın kuran okuyabilir okuyamaz görüşleri vardır.ancak dayandığı kaynaklara bakıldığında teredüt söz konusu.yani okuyamaz diyenlerinde,okyabilir diyenlerinde kaynağı hadislerdir.delil olarak sunulan hadislerin mutevatir olduğunda da ittifak yoktur.
delilere bakıldığında,bu konudaki araştırmalarında şu kanaate vardım;" okuyamaz diyenlerin görüşü bana pek makul gözükmüyor.çünkü kuran müslümanın ana kaynağıdır.ayda bir hafta on gün,diğer bir deyışle yılda 100 ile 110 gün arası (bu senenin üçte birine tekabul ediyor) kurandan uzaklaştırılmasının hiç bir makul tarafı olmamalı.kaldı ki kuranda hayz hastalık özür eza olarak tanımalınıyor ve kadının fıtratında vardır.yani kendi isteği dahili yoktur.Allah hem kadını kurandan sorumlu tutacak,hemde hasta(hayz) edecek,hemde kurana yaklaşma diyecek.kanatimce bu makul bir durum değildir.cunupluk dışında bir kadın her halu karda kuranın tahsilini yapabilmeli.

2.soruya cevaben;
birinci soru için;mikrop kapmamak hijyenik ve temizlik için gerekli olsada,mutlaka yapılması gereklidir kaidesi nassa dayalı değildir sadece tavsiyedir.
ikinci soru için; islam hukukunda meni denilen olgu necis değildir.kıyafete bulaşsa bile tahirdir namaz kılınabilir.kılınmamalı tabiri tavsiyedir nassa dayalı bir yasak değildir.
üçüncü soru ise aynen,namaz ve abdestli yapması gereken durumlar gerekmedikçe,cünüp gezilebilir uyuyabilir.gene yukarıdaki gibi islami edep ahlak gereği yıkanması daha makbuldur.

şunu unutmayalım,islamın efali mukellefin dediğimiz 8 tane tabir kullanılır.haram,helal,mekruh,mufsit,mubah,musteha b vs gibi kavramlar karıştırılmamalıdır.sadece haram helal kesindir diğerleri gene örfe ahlaka tavsiyeye binaen kullanılan kavramlardır.

talibetün 29 Eylül 2012 13:41

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
Allah razı olsun hocam

Elvin meyra 06 Kasım 2012 17:56

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
bazı arkadaşların sorusu üzerine yazmaya karar verdim
tefsir dersimizde bazı surelerin ayet ve tefsiri var aacab bayanlar özel günlerinde eline alıp okuya bilirimi dersini çalışabilirmi

muallime 06 Kasım 2012 18:25

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
Alıntı:

Elvin meyra Üyemizden Alıntı (Mesaj 196983)
bazı arkadaşların sorusu üzerine yazmaya karar verdim
tefsir dersimizde bazı surelerin ayet ve tefsiri var aacab bayanlar özel günlerinde eline alıp okuya bilirimi dersini çalışabilirmi

Adetli kadın namaz kılamaz oruç tutamazkuranı kerimde bir ayet dahi okuyamaz ,ancak dua ayetlerini dua niyetiyle okuyabilir ,Kuranı kerime veya kuran ayetlerinin yazılı oduğu levhaya tam ayet olmasa bile tutamaz dokunamaz.

İslam ilmihali kitabı madde 122-.hayız ve nifas bahsi-ömer nasuhi bilmen





Hanımların bugünlerde Kur’ân-i Kerimin dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir. Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir.
Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:
“Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur.

bilinmez 07 Kasım 2012 08:00

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
Alıntı:

Elvin meyra Üyemizden Alıntı (Mesaj 196983)
bazı arkadaşların sorusu üzerine yazmaya karar verdim
tefsir dersimizde bazı surelerin ayet ve tefsiri var aacab bayanlar özel günlerinde eline alıp okuya bilirimi dersini çalışabilirmi


evet okuyabilir,kuranın sadace temiz olanlar dokunabilir ayetinin yanlış yorumlanmasından kaynaklanan bi anlayıştan dolayı dokunmayın denmiştir,ve ayetin girşindeki LA EDATI,kesinlik belirten bi edattır ve kesinlikle DOKUNAMAZ çıkar,buda müşriklerin rasulullaha gelen vahiy şeytandan ve cinlerden olduğu söyleyince rabbimizde vahiynin levhi mahfuzdan dünyaya indiğini ve kesinlikle temiz olanların dışında KİMSE DOKUNAMZ DEMİŞTİR ,DİĞER AYETLERDE..BU TEMİZ OLANLARDA PEYGAMBERE VAHİY GETİREN MELEKLERDİR..

Aksi düşünenlerin şu soruya cevapları zorunludur,AYETİN GİRİŞİNDEKİ LA EDATI KESİNLİK BELİRTİRKEN,şu an her kes dokunabiliyor,halbuki la edatı kesinlikle dokunamazın belirtisidir.

not..AYRICA KURAN YAZILI DEĞİL SÖZLÜ İNMİŞTİR,bu bile yeterli bi delildir..halen aksini düşünenler varsa matbaalarda basılan kuranın ki mürekkebinde içinde necis maddeler olabilir,ayrıca matbaalarada abdest almaları gerekmez mi..

KONU İLE ALAKALI AYETLER VAKIA 79 VE BEYYİNENİN İLK AYETLERİDİR...

Elvin meyra 07 Kasım 2012 08:28

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
Alıntı:

muallime Üyemizden Alıntı (Mesaj 196986)
Adetli kadın namaz kılamaz oruç tutamazkuranı kerimde bir ayet dahi okuyamaz ,ancak dua ayetlerini dua niyetiyle okuyabilir ,Kuranı kerime veya kuran ayetlerinin yazılı oduğu levhaya tam ayet olmasa bile tutamaz dokunamaz.

İslam ilmihali kitabı madde 122-.hayız ve nifas bahsi-ömer nasuhi bilmen





Hanımların bugünlerde Kur’ân-i Kerimin dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir. Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir.
Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:
“Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur.

ArO*

Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 197289)
evet okuyabilir,kuranın sadace temiz olanlar dokunabilir ayetinin yanlış yorumlanmasından kaynaklanan bi anlayıştan dolayı dokunmayın denmiştir,ve ayetin girşindeki LA EDATI,kesinlik belirten bi edattır ve kesinlikle DOKUNAMAZ çıkar,buda müşriklerin rasulullaha gelen vahiy şeytandan ve cinlerden olduğu söyleyince rabbimizde vahiynin levhi mahfuzdan dünyaya indiğini ve kesinlikle temiz olanların dışında KİMSE DOKUNAMZ DEMİŞTİR ,DİĞER AYETLERDE..BU TEMİZ OLANLARDA PEYGAMBERE VAHİY GETİREN MELEKLERDİR..

Aksi düşünenlerin şu soruya cevapları zorunludur,AYETİN GİRİŞİNDEKİ LA EDATI KESİNLİK BELİRTİRKEN,şu an her kes dokunabiliyor,halbuki la edatı kesinlikle dokunamazın belirtisidir.

not..AYRICA KURAN YAZILI DEĞİL SÖZLÜ İNMİŞTİR,bu bile yeterli bi delildir..halen aksini düşünenler varsa matbaalarda basılan kuranın ki mürekkebinde içinde necis maddeler olabilir,ayrıca matbaalarada abdest almaları gerekmez mi..

KONU İLE ALAKALI AYETLER VAKIA 79 VE BEYYİNENİN İLK AYETLERİDİR...

ArO*

mehmet akif2 14 Aralık 2012 14:46

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
ay hali gören kadının salavat okuması ve nazardan korunmak için ezberden ayetel kürsi felak ve nas okuması doğru mudur

FECR 14 Aralık 2012 15:23

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 209891)
ay hali gören kadının salavat okuması ve nazardan korunmak için ezberden ayetel kürsi felak ve nas okuması doğru mudur

Salavat da okuyabilirsiniz, ezberden dua ayetleri, sure de okuyabilirsiniz. Ay hali gören kadın da görmeyen kadın da Allah ile irtibatı kesmemelidir.
Hz. Ali (r.a.)de şöyle demiştir: “Allah Resulunu cünüplüğün dışında Kur’an okumadan bir şey alıkoymazdı.”(Ebu Davud, Taharet, 90; Neseî, Taharet, 170; İbn Mace, Taharet, 105)


İbn Teymiyye, el-Fetâva’l-Kübrâ isimli eserinde şunları dile
getirmiştir: “Cünübün aksine, hayızlı kişinin Kur'an okuması caizdir. Bu,
İmam Malik’in görüşüdür. Ahmed b. Hanbel’in de bu görüşte olduğuna dair
bir rivayet vardır. Şayet hayızlı kişi Kur'an okumayı unutacağını
düşünüyorsa, okuması vacip olur.”(İbn Teymiyye, el-Fetâva’l-Kübrâ, V, 314. )


Büceyrimî şöyle demiştir: “(Hayızlı kadın), özrü sebebiyle Kur'an’ı
(okumaksızın) zihninden geçirirse, bundan dolayı sevaba nail olur. Şayet
(hayızlı kadın hakkında, sırf) zihninden geçirmek unutmayı ortadan
kaldırmak için yeterli olmazsa ve temizlik halinde (farz) namazları
uzatmasını ve nafile namaz kılmasını engelleyen bir işle uğraşması gibi,
namazda kıraat imkanı bulumazsa, hayızlı haldeyken okuması câiz olur.
Çünkü kıraat farz-ı kifayedir.”(Hâşiyetü’l-Büceyrimî, I, 306. )

İhsâî şöyle demiştir: “… Hayızlı kişinin durumu ise farklıdır. Çünkü
(hayızlı kadın) bu engeli ortadan kaldırmaya güç yetiremez. Şayet Kur’an
ile olan ünsiyetini koparırsa onu unutur. Hz. Peygamber (s.a.s) ise Kur'an
ile ünsiyeti sürdürmeyi emretmiştir. (İhsâî, Tebyînü’l-Mesâlik, I, 284.)


İbni Teymiyye diyor ki: Kesin bir gerçektir ki, kadınlar Hz. Peygamber (s.a.s) zamanında da hayız
görüyorlardı ve Hz. Peygamber (s.a.s) onları Kur'an okumaktan men
etmiyordu. Onları zikirden ve duadan men etmiyor, bilakis bayram günü
dışarı çıkmalarını ve Müslümanların tekbirlerini getirmelerini emrediyordu.
Hayızlı kişiye Kâbeyi tavaf dışında hac fiilerini yerine getirmesini, mesela
hayız olduğu halde telbiye getirmesini, aynı şekilde Müzdelife, Mina ve
bunlar gibi diğer hac mekanlarında da telbiye getirmelerini emrediyordu.(İbn Teymiye, Mecmûatü’l-Fetâvâ, XXI, 259. )

Hayızlı kadının Kur'an okumasının caiz olmadığını ileri sürenler de vardır. Kendilerine göre bir takım delilleri de vardır. Ama bu konuda ayetlerde bir yasaklama yoktur.


SAAT: 11:46

vBulletin® Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306