![]() |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) hanefi mezhebine göre 3 günden az 10 günden fazla ay hali gören kişi özürlü sayılıyor namazına orucuna mani değil diye biliyorum bi tanıdığımın tereddütü üzerine bir hocaya sordum hocanın cevabı bir önceki ayın ay hali günlerinin sayısı kaç ise öbür ayda o günler geçince hala devam ediyorsa özürlü sayılıyor dedi yani geçen ay, ay hali 5 gün süren biri bu ay 5. günden sonra hala devam ediyorsa özürlü sayılır dedi benim kafam karıştı hangisi doğru ben bu konuda çok fıkıh ansiklopedisi okudum yukarıda ilk yazdığım yerin dışında başka bir şey yoktu cevaplarınız için şimdiden allah razı olsun |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Belli günler devam eden bir adete aykırı olupda on günden fazla devam etmeyen kanlar, adet kanı sayılır. Bu halde adet değişmiş olur. Örnek: Her ay yedi gün kan gören bir kadın, sonra on gün kan görse, hepsi hayız kanı sayılır. Bu halde adeti yedi günden on güne geçmiş olur. Fakat belli günlerden sonra gelen kan, belli günlerle toplandığı zaman on günden fazla olursa, yedi günden ziyade olan kanlar hayız kanı sayılmaz, İstihaze (illet) kanı olur. Şöyle ki: Böyle yedi gün kan gören bir kadın sonradan on bir veya on iki gün kan görmeye başlarsa, bunun adet edinilmiş yedi günlüğü hayız kanı olur. Sonraki dört veya beş günü istihaze (illet) kanı olur Yine: Her ay başından itibaren beş gün adet görmekte olduğu farz edilen bir kadın, bu adeti üzere kan gördüğü gibi, bundan iki gün veya üç gün veya beş gün önce de kan görmüş olsa, bunların hepsi adet sayılır; çünkü adet sayısı on günü geçmemiştir. Fakat kan görme günlerinin tümü bu şekilde on günden fazla olursa, yalnız adeti olan o beş günde gördüğü kan hayız kanı sayılır, adet edindiği günlerden fazla olan bütün kanlar istihaze (illet) kanı sayılır. kaynak İslam ilmihali ,Ömer nasuhi bilmen,sayfa75,Hayızla ilgili meseleler,madde111 ************* yani,10 günü geçmediği sürece hepsi adet sayılır ,10 günü geçerse eski mutad (düzenli)adet gününden sonrası özür olur. Lohusalıkta da böyledir.mesela 3 doğum yapmış bir hanım düşünelim. 1.lohusalık 20 gün sürsün 2.lohusalık 20 gün 3.lohusalık 50 gün süren bir kadının 3.lohusalığında 20 günden sonrası özür( istihaze )olur. Ne yazıkki hala, lohusalığı 15 günde bittiği halde 40 günü bekleyen hanımlarımız çoktur. |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Yukarda söylediklerim Hanefi mezhebine göredir. |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Alıntı:
Hayız ve nifas hâlinde olan bir kadına Kur'an okumak haramdır. Peygamber Efendimiz hayızlı, loğusa ve cünübün Kur’an okuması ile ilgili şöyle buyurmuştur; “Hayızlı kadın ve cünüp olan kimse Kur’an’dan bir şey okuyamaz” buyurmuşlardır.( Tirmizi, Taharet, 98; İbni Mace, Taharet, ,105; Darakutni, Sünen, 1/117)Ayrıca hz. Ali (r.a.)de şöyle demiştir: “Allah Resülünü cünüplüğün dışında Kur’an okumadan bir şey alıkoymazdı.” (Ebu Davud, Taharet, 90; Neseî, Taharet, 170; İbn Mace, Taharet, 105) Dolayısıyla bu hadisler cünüp ile hayızlı Kur’an okuyamayağı hususunda önemli bir delildir.(Aynî, el-Binaye, 1/644) Bu hadislerden hareketle İslam alimlerinin çoğunluğu hayızlı kadının Kur’an’dan, Kur’an okuma maksadıyla bir ayet bile okuyamacağını söylemişlerdir. Aynı zamanda bunlar bu halde iken Kur’an ayetlerini de yazamazlar. Bu konuda Tevrat, İncil ve Zebur da Kur’an gibidir.(İbn-i Abidin, Haşiyetu Reddi’l-Muhtar, 1/293) Fatiha dua niyetiyle okunabilir. Ayrıca Kur’andaki duaya benzeyen ayetler de Kur’an okuma niyetiyle değil de dua maksadıyla okunabilir. Mesela; Rabbena atina fiddünya haseneten ve filahireti haseneten ve gına azabennar gibi. Aynı şekilde sevinçli bir haber duyan bir kimse “Elhamdülillah” diyebilir. Üzücü bir haber duyan da “İnna lillah ve inna ileyhi raciun” diyebilir. (İbrahim Halebi, Halebi, Sağir, s.37-39; İbn-i Abidin, Haşiyetu Reddi’l-Muhtar, 1/293) İmam Malik’e göre hayızlı kadın mazeretli olduğundan ve Kur’an okumaya da muhtac olmasından dolayı cevaz vermiştir. Ancak hayız kanı kesildikten sonra gusl etmeden önce okuyamaz. (Zuhayli, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/471) Diğer yandan zikir çekebilir dua edebilir. Bunlara bir mani yoktur. Hatta özel günlerindeki bir bayanın kıbleye doğru oturarak zaman zaman tesbih çekmesi dua etmesi isabetli bir davranış olur böylelikle adet gördüğü günlerinde bu şekilde manen beslenmiş olur. Hayızlı ve nifaslı kadınların veya cünüplerin kunut vesaire gibi çeşitli duaları okumalarında, tesbih ve tehlil kelimelerini söylemelerinde ve Hazret-i Peygambere salât ve selâm getirmelerinde hiçbir mahzur yoktur. Hayız ve nifaslı halde olanlar, Kur'an-ı Kerîm'i okuyamamakla beraber, onu dinleyebilirler. Kur'an Kursu öğretmenliği veya hafızlık yapan bir kadın, hayız hâlinde öğretim işini yardımcısına yaptıracaktır. Yardımcısı yoksa Hanefî ulemasından Kerhî ve Tahavî'ye göre öğretimini devam ettirecektir. Kerhî: Öğretmen veya öğrenci hanım hayız hâlinde kelime kelime, Tahavî ise, yarımşar âyet söylemekle öğretim yapılmasında 'beis yoktur' demişlerdir. Netice itibariyle İslam alimlerinin çoğunluğu Hanefî, Şafiî ve Hanbelî mezhebine göre hayızlı ve cünüp olan Kur’an ayetlerinden okuyamaz. (Zuhayli, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/471) |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) ESSELAMÜ ALEYKÜM...Mazeretsiz kasten orucu bozmanın keffareti;1-köle azad etmek 2-iki ay peşpeşe oruç tutmak(bu kameri aylara göre değişir 60,59 yada 58 günde olabilir çünkü bazı aylar 30 çeker bazıları 29) 3-60 fakiri doyurmak...bir kimse mükellef olduğu zamandan şu anki zamana kadar keffareti gerektirecek durumlar ile 1 yada birden fazla orucunu bozmuş ise bunların tamamı için 1 kere kefaret orucu tutması yeterlidir...SAYGILAR |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Alıntı:
|
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Alıntı:
eğer kendi adınıza yorum yapıp fikrinizi söylüyorsanız bu sizi bağlar.ve düşüncelerinize saygı duyarız. Lakin medineweb sitesi adına hocalık sıfatı ile fetva veriyorsanız üstü kalsın! Rasulullahın sünnetinde yaşantısında hadislerinde mutevatir bir konu haline gelmiş olan nazar inkar etmek,sünneti hiçe saymaktır.Rasulullahı tiye almaktır.kusura bakmayın başka türlü açıklayamam tavrınızı. M akif abla sorunuzun cevabı şu olabilir.dua mahıyetinde tüm bunları okumanın hiç bir mahzuru yoktur. |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Alıntı:
Rasulullahın sünneti dediğiniz ve kuranın açık beyanlarıyla cakısan yorumlar size göre mutlak dogrular olabilir,yalniz bu kabulunuz sizin gibi düşünmeyenleri Rasullullahi kale almama ithamına itmemeli ,ha bu tür itham sahipleri gerçek anlamda vahiydeki rasulu tam anlamaya calisirlarsa kendi düstükleri delhizeri görüp ancak o zaman bu karanlik delhizlerden kurtula bilirler... |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) sünnetsiz bir kuranı neyleyım ben. sizin fikriniz size benimki bana. |
Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular) Alıntı:
sizin kendi kafanıza göre bi sünnet anlayışınız size...... |
SAAT: 00:49 |
vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
User Alert System provided by
Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) -
vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.