Medineweb Forum/Huzur Adresi

Medineweb Forum/Huzur Adresi (https://www.forum.medineweb.net/)
-   Kadın Mahrem Konular (https://www.forum.medineweb.net/298-kadin-mahrem-konular)
-   -   Bayanlara özel (Mahrem Konular) (https://www.forum.medineweb.net/kadin-mahrem-konular/2877-bayanlara-ozel-mahrem-konular.html)

mehmet akif2 24 Aralık 2012 10:13

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
hanefi mezhebine göre 3 günden az 10 günden fazla ay hali gören kişi özürlü sayılıyor namazına orucuna mani değil diye biliyorum

bi tanıdığımın tereddütü üzerine bir hocaya sordum hocanın cevabı bir önceki ayın ay hali günlerinin sayısı kaç ise

öbür ayda o günler geçince hala devam ediyorsa özürlü sayılıyor dedi

yani geçen ay, ay hali 5 gün süren biri bu ay 5. günden sonra hala devam ediyorsa özürlü sayılır dedi

benim kafam karıştı hangisi doğru ben bu konuda çok fıkıh ansiklopedisi okudum yukarıda ilk yazdığım yerin dışında başka bir şey yoktu

cevaplarınız için şimdiden allah razı olsun

muallime 24 Aralık 2012 11:16

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
Belli günler devam eden bir adete aykırı olupda on günden fazla devam etmeyen kanlar, adet kanı sayılır. Bu halde adet değişmiş olur. Örnek: Her ay yedi gün kan gören bir kadın, sonra on gün kan görse, hepsi hayız kanı sayılır. Bu halde adeti yedi günden on güne geçmiş olur. Fakat belli günlerden sonra gelen kan, belli günlerle toplandığı zaman on günden fazla olursa, yedi günden ziyade olan kanlar hayız kanı sayılmaz, İstihaze (illet) kanı olur. Şöyle ki: Böyle yedi gün kan gören bir kadın sonradan on bir veya on iki gün kan görmeye başlarsa, bunun adet edinilmiş yedi günlüğü hayız kanı olur. Sonraki dört veya beş günü istihaze (illet) kanı olur

Yine: Her ay başından itibaren beş gün adet görmekte olduğu farz edilen bir kadın, bu adeti üzere kan gördüğü gibi, bundan iki gün veya üç gün veya beş gün önce de kan görmüş olsa, bunların hepsi adet sayılır; çünkü adet sayısı on günü geçmemiştir. Fakat kan görme günlerinin tümü bu şekilde on günden fazla olursa, yalnız adeti olan o beş günde gördüğü kan hayız kanı sayılır, adet edindiği günlerden fazla olan bütün kanlar istihaze (illet) kanı sayılır.


kaynak İslam ilmihali ,Ömer nasuhi bilmen,sayfa75,Hayızla ilgili meseleler,madde111

*************
yani,10 günü geçmediği sürece hepsi adet sayılır ,10 günü geçerse
eski mutad (düzenli)adet gününden sonrası özür olur.

Lohusalıkta da böyledir.mesela 3 doğum yapmış bir hanım düşünelim.

1.lohusalık 20 gün sürsün
2.lohusalık 20 gün
3.lohusalık 50 gün süren bir kadının 3.lohusalığında 20 günden sonrası özür( istihaze )olur.


Ne yazıkki hala, lohusalığı 15 günde bittiği halde 40 günü bekleyen hanımlarımız çoktur.





muallime 24 Aralık 2012 11:17

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
Yukarda söylediklerim Hanefi mezhebine göredir.

muallime 24 Aralık 2012 11:27

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 209891)
ay hali gören kadının salavat okuması ve nazardan korunmak için ezberden ayetel kürsi felak ve nas okuması doğru mudur



Hayız ve nifas hâlinde olan bir kadına Kur'an okumak haramdır. Peygamber Efendimiz hayızlı, loğusa ve cünübün Kur’an okuması ile ilgili şöyle buyurmuştur; “Hayızlı kadın ve cünüp olan kimse Kur’an’dan bir şey okuyamaz” buyurmuşlardır.( Tirmizi, Taharet, 98; İbni Mace, Taharet, ,105; Darakutni, Sünen, 1/117)Ayrıca hz. Ali (r.a.)de şöyle demiştir: “Allah Resülünü cünüplüğün dışında Kur’an okumadan bir şey alıkoymazdı.” (Ebu Davud, Taharet, 90; Neseî, Taharet, 170; İbn Mace, Taharet, 105) Dolayısıyla bu hadisler cünüp ile hayızlı Kur’an okuyamayağı hususunda önemli bir delildir.(Aynî, el-Binaye, 1/644)

Bu hadislerden hareketle İslam alimlerinin çoğunluğu hayızlı kadının Kur’an’dan, Kur’an okuma maksadıyla bir ayet bile okuyamacağını söylemişlerdir. Aynı zamanda bunlar bu halde iken Kur’an ayetlerini de yazamazlar. Bu konuda Tevrat, İncil ve Zebur da Kur’an gibidir.(İbn-i Abidin, Haşiyetu Reddi’l-Muhtar, 1/293)

Fatiha dua niyetiyle okunabilir. Ayrıca Kur’andaki duaya benzeyen ayetler de Kur’an okuma niyetiyle değil de dua maksadıyla okunabilir. Mesela; Rabbena atina fiddünya haseneten ve filahireti haseneten ve gına azabennar gibi.

Aynı şekilde sevinçli bir haber duyan bir kimse “Elhamdülillah” diyebilir. Üzücü bir haber duyan da “İnna lillah ve inna ileyhi raciun” diyebilir. (İbrahim Halebi, Halebi, Sağir, s.37-39; İbn-i Abidin, Haşiyetu Reddi’l-Muhtar, 1/293)

İmam Malik’e göre hayızlı kadın mazeretli olduğundan ve Kur’an okumaya da muhtac olmasından dolayı cevaz vermiştir. Ancak hayız kanı kesildikten sonra gusl etmeden önce okuyamaz. (Zuhayli, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/471)

Diğer yandan zikir çekebilir dua edebilir. Bunlara bir mani yoktur. Hatta özel günlerindeki bir bayanın kıbleye doğru oturarak zaman zaman tesbih çekmesi dua etmesi isabetli bir davranış olur böylelikle adet gördüğü günlerinde bu şekilde manen beslenmiş olur.

Hayızlı ve nifaslı kadınların veya cünüplerin kunut vesaire gibi çeşitli duaları okumalarında, tesbih ve tehlil kelimelerini söylemelerinde ve Hazret-i Peygambere salât ve selâm getirmelerinde hiçbir mahzur yoktur. Hayız ve nifaslı halde olanlar, Kur'an-ı Kerîm'i okuyamamakla beraber, onu dinleyebilirler.

Kur'an Kursu öğretmenliği veya hafızlık yapan bir kadın, hayız hâlinde öğretim işini yardımcısına yaptıracaktır. Yardımcısı yoksa Hanefî ulemasından Kerhî ve Tahavî'ye göre öğretimini devam ettirecektir. Kerhî: Öğretmen veya öğrenci hanım hayız hâlinde kelime kelime, Tahavî ise, yarımşar âyet söylemekle öğretim yapılmasında 'beis yoktur' demişlerdir.

Netice itibariyle İslam alimlerinin çoğunluğu Hanefî, Şafiî ve Hanbelî mezhebine göre hayızlı ve cünüp olan Kur’an ayetlerinden okuyamaz. (Zuhayli, el-Fıkhu’l-İslamî, 1/471)


FARUK... 30 Aralık 2012 17:40

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
ESSELAMÜ ALEYKÜM...Mazeretsiz kasten orucu bozmanın keffareti;1-köle azad etmek 2-iki ay peşpeşe oruç tutmak(bu kameri aylara göre değişir 60,59 yada 58 günde olabilir çünkü bazı aylar 30 çeker bazıları 29) 3-60 fakiri doyurmak...bir kimse mükellef olduğu zamandan şu anki zamana kadar keffareti gerektirecek durumlar ile 1 yada birden fazla orucunu bozmuş ise bunların tamamı için 1 kere kefaret orucu tutması yeterlidir...SAYGILAR

bilinmez 29 Mart 2013 08:30

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
Alıntı:

mehmet akif2 Üyemizden Alıntı (Mesaj 209891)
ay hali gören kadının salavat okuması ve nazardan korunmak için ezberden ayetel kürsi felak ve nas okuması doğru mudur

Her zaman ezberdende,bizxat kurandanda okuya bilir.ayrica nazar diye bir durumda yoktur,nazarın var oldugunu söyleyenler kalen 51: ayeti yanlis yorumlarindan dolayıdir,halbuki bu ayette bahsedilen deyim,kuran okunurken orda bulunan musriklerin yuzundeki sirat seklidir,insanin hosuna gitmeyen bi soz duyunca yuz seklindeki degisimden bahseder...keskin bakis vb gibo cogaltilabolir bu sozler....

f_kryln 29 Mart 2013 11:09

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
Alıntı:

bilinmez Üyemizden Alıntı (Mesaj 251857)
Her zaman ezberdende,bizxat kurandanda okuya bilir.ayrica nazar diye bir durumda yoktur,nazarın var oldugunu söyleyenler kalen 51: ayeti yanlis yorumlarindan dolayıdir,halbuki bu ayette bahsedilen deyim,kuran okunurken orda bulunan musriklerin yuzundeki sirat seklidir,insanin hosuna gitmeyen bi soz duyunca yuz seklindeki degisimden bahseder...keskin bakis vb gibo cogaltilabolir bu sozler....


eğer kendi adınıza yorum yapıp fikrinizi söylüyorsanız bu sizi bağlar.ve düşüncelerinize saygı duyarız.
Lakin medineweb sitesi adına hocalık sıfatı ile fetva veriyorsanız üstü kalsın!

Rasulullahın sünnetinde yaşantısında hadislerinde mutevatir bir konu haline gelmiş olan nazar inkar etmek,sünneti hiçe saymaktır.Rasulullahı tiye almaktır.kusura bakmayın başka türlü açıklayamam tavrınızı.

M akif abla
sorunuzun cevabı şu olabilir.dua mahıyetinde tüm bunları okumanın hiç bir mahzuru yoktur.

bilinmez 29 Mart 2013 11:26

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
Alıntı:

f_kryln Üyemizden Alıntı (Mesaj 252054)
eğer kendi adınıza yorum yapıp fikrinizi söylüyorsanız bu sizi bağlar.ve düşüncelerinize saygı duyarız.
Lakin medineweb sitesi adına hocalık sıfatı ile fetva veriyorsanız üstü kalsın!

Rasulullahın sünnetinde yaşantısında hadislerinde mutevatir bir konu haline gelmiş olan nazar inkar etmek,sünneti hiçe saymaktır.Rasulullahı tiye almaktır.kusura bakmayın başka türlü açıklayamam tavrınızı.

M akif abla
sorunuzun cevabı şu olabilir.dua mahıyetinde tüm bunları okumanın hiç bir mahzuru yoktur.

Birincisi ben islami kimligim ve birikimimle cevaplamaya calisiyorum,ha kimsedende ne taktir nede hocalik kisvesi istemiyorum verdiğim cevaplarda buna binaendir,dileyen diledigi bilgiye inanabilir.

Rasulullahın sünneti dediğiniz ve kuranın açık beyanlarıyla cakısan yorumlar size göre mutlak dogrular olabilir,yalniz bu kabulunuz sizin gibi düşünmeyenleri Rasullullahi kale almama ithamına itmemeli ,ha bu tür itham sahipleri gerçek anlamda vahiydeki rasulu tam anlamaya calisirlarsa kendi düstükleri delhizeri görüp ancak o zaman bu karanlik delhizlerden kurtula bilirler...

f_kryln 03 Nisan 2013 20:04

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
sünnetsiz bir kuranı neyleyım ben.
sizin fikriniz size benimki bana.

bilinmez 03 Nisan 2013 20:29

Cevap: Bayanlara özel (Mahrem Konular)
 
Alıntı:

f_kryln Üyemizden Alıntı (Mesaj 254688)
sünnetsiz bir kuranı neyleyım ben.
sizin fikriniz size benimki bana.


sizin kendi kafanıza göre bi sünnet anlayışınız size......


SAAT: 00:49

vBulletin® Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.

User Alert System provided by Advanced User Tagging v3.2.6 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321